מועדון חודש מרץ 2016 יעסוק בספר "מרשעת" מאת גרגורי מגוויר (הד ארצי, 1999; אוקיינוס, 2015). פרויקט מועדון הקריאה הוא יוזמה של האגודה, כחלק מפעולתה לקידום ועידוד העיסוק במדע בדיוני ובפנטסיה בישראל. מפגשי מועדון הקריאה מהווים מקום לדיון בספרים, להצגת שאלות ורעיונות מעניינים בהשראתם ובמה להבעת דעות ולמציאת נקודות מבט חדשות.

החודש יתקיים המועדון בתל-אביב, בירושלים ובכרמיאל.
המועדון בכרמיאל יתקיים ביום ראשון, 20/3, בשעה 19:00, בספרייה העירונית, רח' צה"ל 107. מנחה: סטלה גנגרינוביץ.
המועדון בתל-אביב יתקיים ב-31/3, ב-19:30, ב"קפה גרג", ויצמן 2, בהנחיית דפנה קירש וגלי אחיטוב.
המועדון בירושלים יתקיים בתחילת אפריל – 7/4, ב-19:30, בבית הקפה "תמול שלשום", רחוב יואל משה סלומון 5. מנחה: גלי אחיטוב.

לצורך היערכות למספר המשתתפים, יש להירשם מראש דרך הדוא"ל של המנחה הרלוונטי. רצוי להביא למפגש עותק של הספר.
הכניסה חופשית ואינה כרוכה בתשלום או בחברות באגודה, וכן אינה מותנית בהגעה למפגשים קודמים או עתידיים.


מהכריכה האחורית

כשדורותי גברה על המכשפה הרעה מהמערב בספר ‘הקוסם מארץ עוץ‘, שמענו רק את הצד שלה בסיפור. אבל מה עם הצד של המכשפה? איך היא הפכה למרשעת שכזאת?

מהרגע שבו נולדה אֶלְפָבָּה בלילה גשום במחוז מנצ‘קין שבארץ אוז, היא היתה שונה, דחויה, ובעיקר ירוקה. כשהיא מתחילה את לימודיה באוניברסיטה הטובה ביותר במדינה, היא נערה מתבודדת ומושא ללעג. אבל לאט לאט היא מפשירה ומתקרבת אל גְלינדה, נערה רמת־מעלה שמאוהבת בעיקר בעצמה, ואל נערים נוספים. ככל שאלפבה מתבגרת היא מבינה שיש סביבה אנשים שלא אוהבים לשמוע את האמת, וכדי לשרוד בעולם שחפץ ברעתה, עליה להפוך לרעה בעצמה.

ארץ אוז של מרשעת היא מדינה שבה הקוסם הוא רודן עריץ הכופה את רצונו על התושבים, בני אדם ובעלי חיים כאחד. זהו מקום שבו מי שאינו נאמן לשלטון עלול למצוא עצמו נרדף ומדוכא. במקום כזה, רק מישהי חזקה ועצמאית תוכל לגבור על הרוע האמיתי.

גרגורי מגווייר יוצר בספרו עולם מורכב של אמונות, מיתולוגיות ובריתות פוליטיות, ומציג בפני הקוראים גיבורה מיוחדת במינה. מאז שהתפרסם ‘מרשעת‘ בשנת 1995 הוא הפך לרב־מכר, הוליד שלושה ספרי המשך, ואף עובד למחזמר שהיה לאחד האהובים בתולדות מחזות הזמר וזכה בפרסים רבים.


מועדון חודש אפריל יעסוק בספר אגם הצללים מאת רוני גלבפיש. עותקים של הספר יוגרלו במועדון מרץ בת"א, באדיבות הוצאת דג זהב.

לקבלת עדכונים שוטפים על מפגשי מועדון הקריאה ברחבי הארץ ניתן להצטרף לרשימת התפוצה או לדף האגודה בפייסבוק.