פרויקט מועדון הקריאה הוא יוזמה של האגודה, כחלק מפעולתה לקידום ועידוד העיסוק במדע בדיוני ובפנטסיה בישראל. מפגשי מועדון הקריאה מהווים מקום לדיון בספרים, להצגת שאלות ורעיונות מעניינים בהשראתם ובמה להבעת דעות ולמציאת נקודות מבט חדשות.

 

החודש יתקיים המועדון בתל-אביב, בירושלים ובכרמיאל.

המועדון בתל-אביב יעסוק בספר מומו מאת מיכאל אנדה (זמורה ביתן, 1983) ויתקיים ביום חמישי 26/5, בשעה 19:30, בקפה גרג, ויצמן 2, תל-אביב. מנחה: דפנה קירש

המועדון בכרמיאל יעסוק בזוכה פרס גפן לשנת 2015 שמים שבורים מאת קרן לנדסמן (סיאל, 2014) ויתקיים ביום ראשון 29/5 בשעה 19:00 בספרייה העירונית, רח' צה"ל 107. מנחה: סטלה גנגרינוביץ.

המועדון בירושלים יעסוק בספר "בשורות טובות" מאת ניל גיימן וטרי פראצ'ט (אופוס, 1993), ויתקיים ביום שלישי 31/5, ב-19:30 במסעדת נגילה, משיח ברוכוף 5, ירושלים. מנחה: גלי אחיטוב

~~~~~~~~~~~~~

לצורך היערכות למספר המשתתפים, יש להירשם מראש דרך הדוא"ל של המנחה. רצוי להביא למפגש עותק של הספר.

הכניסה חופשית ואינה כרוכה בתשלום או בחברות באגודה, וכן אינה מותנית בהגעה למפגשים קודמים או עתידיים.

לצורך היערכות למספר המשתתפים, יש להירשם מראש דרך הדוא"ל של המנחה הרלוונטי. רצוי להביא למפגש עותק של הספר.

הכניסה חופשית ואינה כרוכה בתשלום או בחברות באגודה, וכן אינה מותנית בהגעה למפגשים קודמים או עתידיים.

~~~~~~~~~~~~~

מומו – מן הכריכה האחורית:

זהו סיפור על חיינו כיום: יתכן שכבר קרה ויתכן שהוא רק עומד לקרות, כפי שמסביר הסופר מיכאל אנדה. מכל מקום ברור, שכל אדם בר-דעת צריך להרתם למלחמה נגד גונבי הזמן – ועל אחת כמה וכמה צריכה היתה מומו לעשות זאת. מיהי מומו? מנין הגיעה לעיר הגדולה ולאמפיתאטרון העזוב? מדוע אוהבים כל כך הילדים לשחק עמה, ומדוע באים מבוגרים כה רבים לספר לה על צרותיהם? שאלות אלה, המתעוררות מיד בחלקו הראשון של הסיפור, הן הרקע להבנת עיקר העלילה: הופעתם של האדונים האפורים ונסיונם להכשיל את מומו. האם תוכל הילדה לנצחם? האם יעזור לה מאסטרו סקונדוס מינוטיוס הורה? איך חוזה הצבה קסיופאה את העתיד? ומהי סגולתו המיוחדת של פרח השעות – על כל אלה תקראו בספרו עוצר הנשימה של מיכאל אנדה.

 

שמים שבורים – מן הכריכה האחורית:

סיפורים הם מעוף בשמים זרים, הם המראה לעולמות חדשים. העולמות האלה נמצאים בכל סביבנו, אפשר למצוא אותם בזווית העין, בחדרי הלב ובמרחבי הדמיון. אנחנו צריכים רק להעז ולהביט סבינו בעין פקוחה ובלב פתוח, והם יופיעו מאליהם. בקובץ זה תמצאו 19 סיפורים שייקחו אתכם למסעות בשמים זרים בשלל צבעים. לעתים השמים שבורים, כשם הספר, לעתים השמים מוכרים ולעתים הם מלאים בהבטחה אבל תמיד הם חדורים בקסם ובפלא שאין להם דומה. אנחנו מאושרים להביא לכם את השמים של אחת מסופרות המדע הבדיוני הצעירות והמבטיחות הכותבות כיום.

קרן לנדסמן היא רופאה, אם וסופרת. היא מפרסמת סיפורים במיטב הבמות המודפסות והמקוונות מאז 2006, וסיפוריה זכו פעמיים בפרס "גפן" המוענק על ידי האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה.

האסופה כוללת סיפורים שכבר פורסמו לצד חדשים.

 

בשורות טובות – מן הכריכה האחורית:

בהתאם לנבואותיה הנחמדות והמדויקות של אגנס נאטר – המדריך האמין היחיד בעולם בנוגע לעתיד, יגיע סוף העולם ביום שבת. יום שבת הבא, ליתר דיוק.
פירוש הדבר הוא שיום הדין יתרחש בערב יום שבת.
הים יהפוך לאש, מהשמיים ירד גשם של דגים, הירח יהפוך לדם וצבאות השמיים והשאול יסגרו עניין אחת ולתמיד.
וזוהי בעיה של ממש לקרולי, מלאך החבלה הנגיש ביותר של השאול, נחש לשעבר, וליריבו וידידו הותיק אזירפאל, מלאך אמיתי ובעל חנות ספרים בלונדון.
הם אוהבים את החיים כאן למטה (או, במקרהו של קרולי, כאן למעלה). כך שאין להם ברירה אלא לעצור את ארבעת אופנועני האפוקליפסה, להביס את צבא ציידי המכשפות, ובדרך כלשהי למנוע מהכל להתרחש.
מעל לכל (או, במקרהו של אזירפאל, מתחת לכל), עליהם למצוא ולהרוג את האנטיכריסטוס, שהוא, כרגע, היצור החזק ביותר עלי אדמות.
וזה באמת חבל.
כיוון שהוא בן אחת עשרה, אוהב את הכלב שלו (למרות שמתחת לכל השיער מדובר בכלב דם מהגיהנום), דואג לסביבה, ולמעשה, סוג הילד שכל אחד היה גאה בו לו היה בנו. הוא גם בלתי פגיע לחלוטין וילד נחמד.
ואם כל זה לא מספיק, יום ראשון ממתין להם גם הוא…
~~~~~~~~~~~~~
מועדון חודש יוני בתל-אביב יעסוק בספר מכונת הזמן המקרית מאת ג'ו הלדמן. עותקים של הספר יוגרלו במועדון תל אביב, באדיבות הוצאת יניב.  מועד המפגש יפורסם בהמשך.

לקבלת עדכונים שוטפים על מפגשי מועדון הקריאה ברחבי הארץ ניתן להצטרף לרשימת התפוצה או לדף האגודה בפייסבוק.