חדשות האגודה – יוני 2016

20 שנים לאגודה

תחרות ההייקו לכבוד חגיגות 20 השנים
אָבִיב חוֹלֵף לוֹ
עֶשְׂרִים אֲבִיבִים חָלְפוּ
חַג לָאֲגֻדָּה.

במסגרת חגיגות עשרים השנים לאגודה ישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה אנחנו שמחים להכריז על תחרות ההייקו הגדולה.
אם פריחת הדובדבן מרגשת אתכם לפחות כמו הדוקטור או א'טואין הגדול – זו התחרות בשבילכם!

שלחו את השירים שכתבתם למייל haiku@sf-f.org.il, עד 1 ביולי 2016. השירים הטובים ביותר יפורסמו בעמוד הפייסבוק של האגודה במהלך חודשי הקיץ, וחלקם אף יזכו בפרסים שווים במיוחד. אנחנו ממליצים לנסות לשמור על חוקי ההייקו ככל האפשר – תינתן עדיפות לשירים העומדים בחוקים.
יום הולדת שמח!

חגיגות 20 שנה לאגודה – מפגש בנושא כנסי האגודה
לכבוד שנת העשרים של האגודה אנו מקיימים סדרת מפגשים עם אנשי מפתח באגודה במשך שנות קיומה. המפגש השלישי בסדרה יהיה בנושא כנסי האגודה.

מיום היווסדה, אחד מתחומי העיסוק המרכזיים של האגודה הוא כנסי המדע הבדיוני והפנטסיה. במשך עשרים השנה האחרונות התקיימו עשרות כנסים שונים, בנושאים ובגדלים שונים. במפגש זה נשמע את מנהלי הכנסים הגדולים והוותיקים ביותר של האגודה: פסטיבל "אייקון" המתקיים בחול המועד סוכות וכנס "עולמות" המתקיים בחול המועד פסח.

ביום חמישי, 23 ביוני  2016, בשעה 19:30 ניפגש לשיחה בבית הקפה "הנסיך הקטן" ברחוב המלך ג'ורג' 19, תל אביב. אתם מוזמנים להגיע למפגש, לשמוע ולשאול שאלות.

לא יכולים להגיע? אל דאגה. תוכלו לשאול שאלות גם באירוע הפייסבוק, ותמלול השיחה יעלה לאתר האגודה.

אירוע זה ממשיך את חגיגות יום ההולדת העשרים של האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה, שהחלו בחודש אפריל בשיחה עם מייסדי האגודה ובחודש מאי בשיחה על הפקות המקור של האגודה במשך השנים. בחודשים הקרובים נמשיך לחגוג את המאורע, ובקרוב נכריז על האירוע המרכזי, אז מומלץ לעקוב אחר דף האגודה בפייסבוק לעדכונים נוספים.

כנס בדיון 2016 בנושא "כפילויות ויחודיות"
בִּדְיוֹן הוא כנס המוקדש לספרות ספקולטיבית, והוא מאורגן זה 12 שנה בידי אגודה ישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה. הכנס מוקדש לזכרה של קרן אמבר, יו"ר האגודה לשעבר, מנהלת כנסים ופעילה מרכזית בקהילה.
הכנס יערך בנושא "כפילות ויחודיות". כפילות, כלומר שכפול, העתקה שיבוט ונקודות מגע בין הז'אנרים; וייחודיות: על מה שאינו ניתן להחלפה, היחיד במינו, המיוחד ויוצא הדופן בספרות.
כנס בִּדְיוֹן 2016 יתקיים כחלק מאירועי התרבות בשבוע הספר העברי, ביום חמישי, 16 ביוני 2016, באודיטוריום של קריית המוזיאונים ברחוב חיים ארלוזורוב 30, פתח תקווה. הכנס יתקיים בשיתוף עם התערוכה "מדהים! מהמם! מופלא!" העוסקת במדע בדיוני ומוצגת במוזיאון פתח תקווה לאמנות.

בכנס יערכו שני מושבים. המושב הראשון ייערך בסימן "כפילות שסופה ייחודיות", על דברים החוזרים על עצמם, ועל אלה שנשארים נאמנים לעצמם ולייחודם. המושב השני יתכנס תחת הנושא "מיחיד לרבים ובחזרה?", על היחיד, החבורה, ומאפייני היחיד למול מכלול הגדול ממנו.
להזמנת כרטיסים לחצו כאן.

לילה לבן בסינמטק הרצליה
סינמטק הרצליה מציג: מרתון סרטים והרצאות אל תוך הלילה ביום הארוך בשנה.
ב-21.6, החל מהשעה 19:00 ועד אור הבוקר: בלוג השירה בציבור של דוקטור הוריבל, דדפול, הרצאות של דורון פישלר ושל קוואמי וסרטים נוספים.
האירוע במחיר מיוחד לחברי אגודה למדע בדיוני ולפנטסיה, בהצגת כרטיס חבר. לחצו כאן להזמנת כרטיסים מראש (הזמנת כרטיסים מראש במחיר המוזל לחברי האגודה תתאפשר בקרוב).

קול קורא להגשת אירועים לפסטיבל אייקון 2016: משחקים
פסטיבל אייקון למדע בדיוני, פנטזיה ומשחקי תפקידים יתקיים השנה בין התאריכים 20-18 באוקטובר, חול המועד סוכות.
אנו מזמינים אתכם להגיש לנו הצעות להרצאות, סדנאות, פאנלים, חידונים, משחקי תפקידים, משחקים חיים, משחקים שולחניים, מופעים מכל הסוגים ואירועים נוספים – כל מה שמצית את הדמיון ואת המחשבה.
אתם מוזמנים לשלוח הצעות לאירועים הן בנושא הפסטיבל, שיוקדש השנה למשחקים, והן בנושאים כלליים הנוגעים למדע בדיוני, פנטזיה, מדע פופולרי וכדומה.

לכבוד אייקון העשרים, ובמלאות עשרים שנה להקמת האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה, נשמח גם לקבל אירועים שקשורים בחגיגות העשרים.
ניתן להגיש אירועים עיוניים באורך של 45 או 90 דקות, וכן משחקי תפקידים חיים ושולחניים. המועד האחרון להגשת אירועים הוא 29 ביוני 2016. לכניסה למערכת המקוונת להגשת אירועים לחצו כאן.

 

"מפגשים מהסוג הרביעי", סדרת התכנסויות במוזיאון פתח תקווה לאמנות
בימים אלה מוצגת במוזיאון פתח תקווה לאמנות התערוכה "מדהים! מהמם! מופלא!". התערוכה מבקשת להגדיר את ביטויו החזותי של הדמיון הספקולטיבי ולהצביע על ההקשר ההיסטורי שלו. היא מקבצת יחד וממזגת פרמטרים שונים מבלי לערוך הבחנה בין מה שנחשב כאמנות גבוהה לצורות ביטוי פופולריות. במובן מסוים, אפשר לחשוב על המדע הדמיוני כעל התגלמותו של הדמיון המודרני, ממד שמשתקף בעבודותיהם של האמנים שמציגים בתערוכה זו. התערוכה פתוחה עד 28.08.16.

בחודשים הקרובים יארח המוזיאון סדרת מפגשים בנושא מדע בדיוני. מחיר למפגש: 40 ₪ מחיר לסדרה כולה: 160 ₪. המחיר בהנחה לחברי האגודה הוא: 30 ₪ למשתתף למפגש בסדרה. ההנחה כוללת כולל שיח בתערוכה ומפגש אמן/סופר.

 

יום רביעי, 15 ביוני, 19:30
הסופר שמעון אדף על האנלוגיה המפתיעה בין האנושי למלאכותי ובין הנשי לגברי בספרות המדע הבדיוני, והמתרגמת ענבל שגיב-נקדימון על האתגרים המיוחדים בתרגום ספרי מדע בדיוני בישראל.

יום רביעי, 6 ביולי, 19:30
אהד פישוף, במופע פרפורמנס A Lecture on Architecture – אלקטרוניקה חיה, טקסט וצילומי ארכיון הופכים לתמהיל פואטי של סאונד, ארכיטקטורה ומדע בדיוני.

יום רביעי, 20 ביולי, 19:30
הסופר והעורך יבשם עזגד בשיחה עם המתרגם עמנואל לוטם על היום שלפני והשנים שאחרי הפצצה – איך החיים בצל האפוקליפסה מעצבים את התרבות ומה מקומו של המדע הבדיוני בדרך שבה אנחנו תופסים את ההווה.

יום רביעי, 10 באוגוסט, 19:30
הקולנוען והאוצר חן שיינברג על סרטו האניגמטי ופורץ הדרך 'המזח' של כריס מרקר (1962), ומבקר הקולנוע דורון פישלר על מסעות בזמן בקולנוע הפופולרי ומה הם יכולים ללמד אותנו על ההווה שלנו.

המפגשים מתקיימים בחלל התערוכה, במוזיאון פתח תקוה לאמנות, ארלוזורוב 30, פתח תקווה.
לפרטים ולהרשמה: 03-9286304/26, alexfr@ptikva.org.il. מומלץ לשמור מקומות מראש!

מועדון חודש יוני 2016 יתקיים בשלושה מוקדים ויעסוק בשני ספרים שונים:
המועדון בירושלים יעסוק בספר "מלחמת האדם הזקן" מאת ג'ון סקאלזי (ינשוף, 2006), ויתקיים ביום שלישי, 21/6, ב-20:00 במסעדת נגילה, סמטת משיח ברוכוף 5, ירושלים. מנחה: יהושע ברנהרט.

המועדון בת"א והמועדון בכרמיאל יעסקו בספר "מכונת הזמן המקרית" מאת ג'ו הלדמן (יניב, 2011).
בת"א: ביום חמישי, 23/6, בשעה 20:00, בקפה גרג, ויצמן 2, ת"א. מנחה: דפנה קירש.
בכרמיאל: ביום חמישי, 30/6 בשעה 19:00 בספרייה העירונית, רח' צה"ל 107, כרמיאל. מנחה: סטלה גנגרינוביץ.

 

לצורך היערכות למספר המשתתפים, יש להירשם מראש דרך הדוא"ל של המנחה. רצוי להביא למפגש עותק של הספר.

הכניסה חופשית ואינה כרוכה בתשלום או בחברות באגודה, וכן אינה מותנית בהגעה למפגשים קודמים או עתידיים.

מועדון חודש יולי בת"א יעסוק בספר "אראגון" מאת כריסטופר פאוליני, מועדון חודש יולי בירושלים יעסוק בספר "חולית" מאת פרנק הרברט.

לקבלת עדכונים שוטפים על מפגשי מועדון הקריאה ברחבי הארץ ניתן להצטרף לרשימת התפוצה או לדף האגודה בפייסבוק.
נשמח לראותכם!

ערוץ חדש לסרטי אימה באורך מלא בפאנטום VOD
לראשונה בפאנטום VOD – סרטים באורך מלא! לרגל יום שישי ה-13 שחל בחודש החולף, השקנו ערוץ לסרטי מפלצות, בי-מוביז ואימה באורך מלא. הדינוזאורים חזרו והם מככבים ב-Planet Raptor, קרוקודיל ענק טורף כל הנקרה בדרכו ב-Supercroc. עוד תפגשו: מפלצת אימתנית המשליטה טרור בסין ב-Croczilla, כרישים שטורפים דווקא את מי שעל החוף ב-Sand Sharks, זומבים ב-Rise of the Zombies ועוד שלל יצורים ומפלצות בערוץ ספיישל יום שישי ה-13. הסרטים זמינים באורך מלא ובחינם. צפייה מהנה!

 

כנס עולמות 2016: מפגשים – עכשיו לצפייה בפאנטום VOD
מתגעגעים לכנס שעשה לכם כיף בפסח? רוצים להשלים הרצאה שפספסתם? פאנטום VOD מגיש לכם מנה גדושה של הרצאות, שעשועונים ואירועים מיוחדים שצולמו במלואם במסגרת כנס עולמות 2016.
האירועים זמינים להנאתכם בערוצי ההרצאות המוקלטות והמופעים.

כאמ"י 2016
הנכם מוזמנים להגיע לכאמ"י, כנס הקיץ הגדול של אמא"י, אשר ייערך ביום חמישי, 25.8, בבנייני האומה בירושלים. כמו בכל כנס, האירוע יכלול אטרקציות מגוונות, מספר רב של דוכנים, תכנים מעשירים, תחרות תחפושות (קוספליי) גדולה ועוד הפתעות ושיתופי פעולה חדשים ומעניינים שיוכרזו בהמשך! היכנסו והזמינו חברים לאירוע הפייסבוק.
כמו כן, אמא"י מארגנים אירועי תוכן מגוונים במהלך הקיץ כדי להשאיר אתכם פעילים עד הכנס. מידע על כל האירועים האלו יתעדכן בעמוד הפייסבוק של אמא"י.

אבירי השולחן העגול
האם אתם מוכנים להכנס לעולם של אבירים ומכשפים? למצוא את אקסקליבר ולסקל את מזימותיו של מורדרד המרושע?
"אבירי השולחן העגול" הוא חדר קווסט חדש שיפתח בחודש הקרוב בכפר סבא. חוויה חברתית מאתגרת ומגבשת, שמוציאה אתכם אל מחוץ לשגרה ומכניסה אתכם לעולם אחר, מפתיע שונה ומרענן.
חברי האגודה זכאים ל10% הנחה למשחק בחדר, בכל ימות השבוע.
מערכת ההזמנות תפתח בהמשך החודש, הצטרפו לדף הפייסבוק לעדכונים.

 

הטבות בחנות "הממלכה" לחברי האגודה
"הממלכה" היא חנות התחביב החדשה בישראל, וממוקמת בחנקין 10, הוד השרון. מספר טלפון: 09-8946404.
הממלכה מתפרסת על פני עשרות עולמות, דמיון וכיף ללא הפסקה. בחנות תמצאו מבחר של משחקי לוח, קלפים, מיניאטורות, קומיקס, ציוד ונשקי לארפים, פיגורינות, לבוש, תכשיטים ומבצעים מדהימים.
הטבה קבועה לחברי אגודה: בעת הצגת כרטיס חבר בקנייה בחנות, תקבלו חוברת קומיקס מתנה ממבחר החוברות הזמינות בחנות.
מבצע חודש יוני: המשחק "Dixit Odyssey" ב-150 ש"ח במקום 200 ש"ח.

לוח האירועים של האגודה
כל האירועים המופיעים במכתב, יחד עם אירועים נוספים, מופיעים כולם בלוח האירועים שלנו, המקבץ שפע אירועים מעניינים, ז'אנריים וכמעט ז'אנריים, הרצאות, סדנאות, מפגשים ועוד.

האגודה זקוקה לך!
האגודה היא ארגון התנדבותי לחלוטין, ולכן אנו מתבססים על מתנדבים כדי לקדם את מטרות האגודה לרווחת כל חובבי המדע הבדיוני והפנטזיה בישראל. האגודה זקוקה לכן/ם למגוון רחב של תפקידים, חלקם דורשים ניצול של הכשרון והידע שלכם וחלקם תלויים אך ורק במוטיבציה וראש גדול. נשמח מאוד אם תבקרו בעמוד הדרושים החדש של האגודה, ואם לא תמצאו תפקיד שמתאים לכם – המליצו לחברים שלכם להתנדב לאחד מהתפקידים.

כמו כן, עורך האתר ישמח לביקורות, דעות, סקירות וקטילות של ספרים, סרטים, עציצים ולווייתנים בכתובת: sf.society.site@gmail.com

בברכה,
ועד אגודה ישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה
דוא"ל: isfsfaf@gmail.com
אתר: www.sf-f.org.il