פרויקט מועדון הקריאה הוא יוזמה של האגודה, כחלק מפעולתה לקידום ועידוד העיסוק במדע בדיוני ובפנטסיה בישראל. מפגשי מועדון הקריאה מהווים מקום לדיון בספרים, להצגת שאלות ורעיונות מעניינים בהשראתם ובמה להבעת דעות ולמציאת נקודות מבט חדשות.

מפגש מועדון חודש פברואר בירושלים יעסוק באסופת הסיפורים "היֹה יהיה" השמינית במספר (אגודה ישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה, 2016) ויתקיים ביום ג', 28.2.17 ב- 19:30, בבית הקפה ״נגילה״, משיח ברוכוף 5, ירושלים. מנחה: גלי אחיטוב

מועדון חודש פברואר בתל-אביב יעסוק בזוכה פרס גפן לשנת 2016, "חולצות אדומות" מאת ג'ון סקאלזי (אופוס, 2015). המועדון יתקיים בתחילת מרץ – יום ה', 2.3.17 ב- 20:00, ב"קפה גרג", ויצמן 2. מנחה: דפנה קירש


מהכריכה האחורית של "חולצות אדומות":

סגן משנה אנדרו דאל הצליח להתקבל אל האינטרפיד, ספינת הדגל היוקרתית של האיחוד האוניברסלי מאז שנת 2456. זהו תפקיד יוקרתי ביותר שבמסגרתו יוכל להשתתף בעשרות משלחות מחקר עם הקצינים המפורסמים והמעוטרים ביותר בצי.

נראה שהחיים מחייכים אל אנדרו…

אך אז הוא מתחיל להבין שכל משימת מחקר כוללת בתוכה מפגש אלים וקטלני עם כוחות חייזריים. הקצינים הבכירים תמיד ישרדו את המפגשים הללו ולמרבה הצער, לפחות איש צוות אחד מהדרגים הנמוכים תמיד ימות. מתברר שאנשי צוות נבונים מוצאים את כל התירוצים והסיבות על מנת לחמוק מהשתתפות באותן משימות.

אנדרו ושאר חבריו מבינים כי ימיהם ספורים, וכי אם הם לא רוצים למות בידי חייזרים מפלצתיים, נחילי רובוטים רצחניים או באמצעות פיצוץ אקראי של לוח בקרה, הם חייבים ליטול את גורלם בידיהם.

בספר זה, ג'ון סקאלזי, מחבר סדרת "מלחמת האדם הזקן", בוחן את מצבן של החולצות האדומות, אותם קצינים זוטרים וחסרי שם המוצאים את מותם האכזרי בסדרות המד"ב השונות לאורך ההיסטוריה, מ"מסע בין כוכבים" ועד ל"סטארגייט", אותן דמויות שנהרגות רק על מנת להראות לצופים כי המצב אכן מסוכן, אבל הדמויות הראשיות, אשר מחזיקות בחוזים עד סוף העונה לפחות, לעולם לא ייפגעו. כעת מגיע זמנן של החולצות האדומות לתפוס פיקוד.

ביקורת על "חולצות אדומות" באתר האגודה.


לצורך היערכות למספר המשתתפים, יש להירשם מראש דרך הדוא"ל של המנחה. רצוי להביא למפגש עותק של הספר.

הכניסה חופשית ואינה כרוכה בתשלום או בחברות באגודה, וכן אינה מותנית בהגעה למפגשים נוספים (קודמים או עתידיים).


בחודש הבא יחגוג מועדון הקריאה עשר שנים להווסדו. לכבוד המאורע, מועדון חודש מרץ בירושלים יעסוק בספר "מלחמה למען האלונים" מאת אמה בול, הספר שבו עסק המפגש הראשון של מועדון הקריאה, במרץ 2007.

מועדון חודש מרץ בתל-אביב יעסוק בספר "אחיות הגורל" מאת טרי פראצ'ט.

המעוניינים להציע ספרים למועדוני קריאה עתידיים, ולהנחותם, או להצטרף להנחיה במקומות נוספים בארץ, מוזמנים לפנות במייל למרכזת הפרויקט, דפנה קירש.

לקבלת עדכונים שוטפים על מפגשי מועדון הקריאה ברחבי הארץ ניתן להצטרף לרשימת התפוצה של מועדון הקריאה בדואל, או לעשות "לייק" לדף האגודה בפייסבוק.