פרויקט מועדון הקריאה הוא יוזמה של האגודה, כחלק מפעולתה לקידום ועידוד העיסוק במדע בדיוני ובפנטסיה בישראל. מפגשי מועדון הקריאה מהווים מקום לדיון בספרים, להצגת שאלות ורעיונות מעניינים בהשראתם ובמה להבעת דעות ולמציאת נקודות מבט חדשות.

מועדון חודש נובמבר בירושלים יעסוק בספר האם אנדרואידים חולמים על כבשים חשמליות? מאת פיליפ ק. דיק (כתר, 1995, 2014).

המועדון יתקיים ביום שלישי, 21.11, ב-20:00 ב"חליטת'ה", בית תה ירושלמי, רחוב הלל 6, ירושלים. מנחה: שרה מולדובן

מן הכריכה האחורית:

האם אנדרואידים חולמים על כבשים חשמליות, יצירת המופת של פיליפ קיי דיק, כבר קנתה לה מעמד של קלאסיקה בתחום המדע הבדיוני, כמו הסרט שהתבסס עליה, "בלייד ראנר".

סיפורו של צייד האנדרואידים ריק דקארד נוגע בשאלות עמוקות של זהות, תודעה ורגשות, בעולם שבו כבר אי אפשר להבחין בין מכונה לאדם.

השנה היא 2021. מיליוני בני אדם נהרגו במלחמת העולם ומינים שלמים נכחדו. המין האנושי יצא להתנחל מחוץ לכדור הארץ. מי שנשארו בערים המתרוקנות כמהים למגע, חולמים על חיה משלהם. ומי שאינם יכולים להרשות לעצמם בעל חיים אמיתי רוכשים חיה חשמלית. חברות מתקדמות בונות רובוטים דמויי סוסים, ציפורים, חתולים, כבשים. וגם אנשים.

מאז שפותחו במאדים אנדרואידים משוכללים עד כדי כך שאי אפשר להבדיל ביניהם לבין גברים ונשים אמיתיים, החליטה הממשלה הארצית לאסור על כניסתם. אבל כמה מהם הסתננו והחליטו להיטמע בחברה האנושית. ומה באמת מבדיל אותם מאיתנו?

ריק דקארד ממשטרת סן פרנסיסקו מאתר אנדרואידים סוררים ומשבית אותם. כעת הוא נקרא למלא את המשימה הקשה ביותר בחייו.

ביקורת על הספר באתר "בלי פאניקה".


מועדון חודש נובמבר בתל-אביב יעסוק בספר השני בטרילוגיית "חומריו האפלים", הסכין המעודן, מאת פיליפ פולמן (כתר, 2004). הספר הוא המשכו של המצפן הזהוב שרצוי לקרוא לפני קריאת הסכין המעודן.

המועדון יתקיים במוצאי שבת, 25.11, בשעה 19:00 בבית פרטי בת"א, באזור הטיילת וקניון "מגדל האופרה". כתובת מדויקת תינתן לנרשמות ולנרשמים למועדון.

מנחה: דפנה קירש

הסכין המעודן – מהכריכה האחורית:

ספר ההמשך ל"מצפן הזהוב", והשני בטרילוגיה המצליחה "חומריו האפלים" אשר נבחרה לאחרונה על ידי הציבור באנגליה לאחת משלוש יצירות הספרות הנקראות ביותר מאז ומתמיד.

ויל הוא בן שתים עשרה וזה עתה הרג אדם. הוא נמלט מביתו, נחוש בדעתו לגלות את האמת על אביו שנעלם עוד כשהיה תינוק. ויל מוצא חלון באוויר ועובר דרכו אל עולם אחר. שם הוא פוגש את לַיירָה – ילדה מוזרה ופראית. גם לליירה יש משימה והיא גמרה אומר למלא אותה בכל מחיר. אבל העולם של צ´טַגַטסֶה הוא מקום מוזר ומטריד. באוויר מרחפים מלאכים חרישיים ואילו על האדמה אורבים רפאים קטלנים, זוללי נשמות. ובמגדל מסתורי טמון הסוד הכמוס ביותר – חפץ מסתורי שאנשים מעולמות רבים מוכנים להרוג ובלבד שישיגו אותו.


לצורך היערכות למספר המשתתפים והמשתתפות, יש להירשם מראש דרך הדוא"ל של המנחה. רצוי להביא למפגש עותק של הספר.

הכניסה חופשית ואינה כרוכה בתשלום או בחברות באגודה, וכן אינה מותנית בהגעה למפגשים נוספים (קודמים או עתידיים).

ספרי החודש הבא:

מועדון חודש דצמבר בת"א יעסוק בזוכה פרס גפן הקבוע היחידי מאת יואב בלום (כתר, 2016).

מועדון חודש דצמבר בירושלים יעסוק בספר על חוד הסיף מאת אלן קושנר (גרף, 2017). עותקים של הספר הוגרלו בין משתתפי המועדון, באדיבות הוצאת גרף.

הכניסה חופשית ואינה כרוכה בתשלום או בחברות באגודה, וכן אינה מותנית בהגעה למפגשים נוספים.

המעוניינים להציע ספרים למועדוני קריאה עתידיים, ולהנחותם, או להצטרף להנחיה במקומות נוספים בארץ, מוזמנים לפנות במייל למרכזת הפרויקט, דפנה קירש.

לקבלת עדכונים שוטפים על מפגשי מועדון הקריאה ברחבי הארץ ניתן להצטרף לרשימת התפוצה של מועדון הקריאה בדואל, או לעשות "לייק" לדף האגודה בפייסבוק.