על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
עוד בקטגוריה זו:

זומבים עליך, ישראל!
סרטים / נורית הוראק
04/03/13
תגובות: 2  
מעגל בלי הרבה קסם
סרטים / עליזה בן מוחה
20/10/12
תגובות: 3  
קפטן אמריקה ומלחמת העולם השנייה
סרטים / אנדרו ליפטאק
03/09/11
תגובות: 1  
מקור לא ברור
סרטים / עליזה בן מוחה
30/07/11
תגובות: 4  
כמעט הסוף (חלק ראשון)
סרטים / עליזה בן מוחה
12/06/11
תגובות: 0  
חלום גנבים
סרטים / עליזה בן מוחה
29/12/10
תגובות: 13  
טובים השניים?
סרטים / עליזה בן מוחה
14/08/10
תגובות: 5  
מגע של קסם
סרטים / לילי דאי
14/05/10
תגובות: 2  
המקום שאליו גיבורי אקשן הולכים למות

סרטים / לילי דאי
02/05/10
תגובות: 4  
מה שיותר כחול יותר ממדים
סרטים / לילי דאי
31/01/10
תגובות: 5  
על ממוצע ומעל הממוצע
סרטים / אֹרן רהט
24/10/09
תגובות: 8  
לשקוע בסרט טוב
סרטים / רז גרינברג
28/04/08
תגובות: 1  
דיקסילנד
סרטים / אהוד מימון
03/10/06
תגובות: 2  
חייו ומותו של סופרמן
סרטים / רני גרף
25/07/06
תגובות: 22  
הטרור כמשל
סרטים / רני גרף
03/04/06
תגובות: 15  

עו''ד להיט
סרטים / רני גרף
יום שלישי, 01/04/2003, שעה 14:01

'דרדוויל' הוא עורך דין הלוחם למען הצדק. פנטסיה!


עורכי דין רבים אוהבים לחשוב שיש להם כוחות מיוחדים. כעת מגיע 'דרדוויל' אל מסכינו, ומנסה לומר שאכן כך. כי למאט מרדוק, גיבור הסרט, יש הרבה מאד כוחות מיוחדים, והוא גם – לגמרי במקרה – עורך דין. ולא סתם עורך דין, אלא כזה שנלחם למען הצדק. דבר זה מוכיח ללא צל של ספק כי אנו מצויים הרחק במחוזות הקומיקס והמד''ב.


הסרט 'דרדוויל' מבוסס על סדרת קומיקס בעלת שם זהה, אותה יצר סטן לי (שכתב גם את 'ספיידרמן') בשנת 1964. הסדרה היתה חלק מהקו של מרוול קומיקס, ואחד המאפיינים שלה, כמו גם של 'ספיידרמן', היה מקום ההתרחשות: היא לא התרחשה בעיר דמיונית דמוית ניו-יורק כלשהי (גות'ם, מטרופוליס וכו') אלא בניו-יורק עצמה. קו אופי נוסף שאפיין את גיבורי סדרות הקומיקס של מרוול באותה תקופה היה העובדה שגיבוריהן היו אנשים רגילים ולהם בעיות רגילות (טוב, כמעט), כאלה שלקהל הקוראים יהיה קל יותר להזדהות עמם. בתקופה זו יצאו גם 'ספדיירמן', 'אקס-מן' ו'איש הברזל'.

ההפקה הנוכחית היא חלק ממדיניות חדשה של מרוול קומיקס (המנוהלת בימים אלו על ידי הישראלי אבי ארד), שנועדה להעביר אל המסך הגדול את רוב גיבורי סדרות הקומיקס שלה. הסרט הראשון היה 'אקס-מן', ואחריו הגיע 'ספיידרמן' בהפקת קולומביה, ששבר את כל הציפיות המוקדמות וגבר על הלהיט הבטוח 'מתקפת המשובטים'. 'דרדוויל' הוא ההפקה השלישית של מרוול, הפעם בשיתוף פעולה עם פוקס המאה ה-‏20. במאי הקרוב נוכל כבר לראות את 'אקס-מן 2', שנוצר בעקבות הצלחתו של הסרט הראשון.


אלא שבניגור ל'ספיידרמן', שבויים על ידי סם ריימי ('Evil Dead'), ושהצליח להעביר אל המסך סיפור אמין (במסגרת ההגיון הפנימי של הסרט) ולהעמיד דמויות עשירות שניתן להזדהות איתן, 'דרדוויל' הוא סיפור אחר לגמרי. הדמויות שטוחות כמעט כמו דפי הנייר של סדרת הקומיקס המקורית, והסרט הולך ומשמים ככל שהעלילה מתקדמת. אל תצפו פה לכיף של 'ספיידרמן', שהיה יומית משובחת מכל בחינה שהיא. כאן מצפה לכם סתם יומית.

הסרט מבוסס על הגרסה של פרנק מילר, שהפך את סדרת הקומיקס לאחד מרבי המכר הגדולים ביותר של מרוול. הוא זה האחראי להכנסת דמויות כאלקטרה, אהבתו הגדולה של דרדוויל.


פרנק מילר אומר על דמותו של דרדוויל כי ''יש בו את כל התכונות להפוך לפושע. הוא נוכל מלידה, שובב ומורד''. אלא שכל הדברים הללו אינם עוברים בסרט. בן אפלק כדרדוויל הוא אחת מבחירות הליהוק הגרועות ביותר של השנים האחרונות – הוא עצי, סתמי, ואין שום דרך בה ניתן להזדהות איתו.

אפלק הוא אחד המעריצים הגדולים של סדרת הקומיקס, והוא הפעיל לחצים לא קטנים כדי לקבל את התפקיד. מוטב היה, לטובת הסרט, לו לא היה עושה כך. הוא רק מזיק לתוצאה הסופית.

מאט מרדוק (בן אפלק, כאמור) היה רק ילד קטן כשראה את אביו הנערץ (דיויד קית') גובה כספים בסמטה חשוכה עבור ברון פשע מקומי. ההלם והתדהמה היו כה גדולים עד שהוא נמלט מהמקום. בדרך הוא נתקל בערימת חביות המכילות חומרים מסוכנים שגרמו לו לאבד את מאור עיניו. אהה.. אבל זהו קומיקס, ובחביות היו חומרים, נו, לא מזוהים. הילד הקטן מגלה בעצמו כוחות חדשים, וחושיו הנותרים מוגברים אף הם. וכידוע לכל – עם כוח גדול מגיעה גם אחריות... אה, סליחה, זה מסרט אחר.


השנים חולפות והילד הקטן והחמוד הופך להיות החבר של ג'ניפר לופז, ובמילים אחרות: בן אפלק. עכשיו הוא כבר בכלל לא חמוד, יש שיאמרו אפילו מעצבן משהו, והוא גם...עורך דין. עורך דין פלילי המייצג רק אנשים חפים מפשע. נשבע לכם, השורה הזו ממש נאמרת בסרט. מדע בדיוני וקומיקס כבר אמרנו, נכון? לא סתם עורך דין, אלא אחד כזה שלא מוכן לתת לפושעים ולכל שאר האנשים הרעים הממלאים את רחובות ניו-יורק להמלט מעונש. בלילה, לאחר גמר יום העבודה, הוא לובש חליפת טייטס אדומה ויוצא למגר את הפשע. הדגש הוא על פושעים אותם הוא לא הצליח להכניס לכלא בשעות היום. מה היו אומרים פה אם הפרקליטות היתה נוקטת בשיטות כאלה?

ואז, יום אחד מריח עורך הדין העיוור שלנו את ריחה של בחורה מיוחדת במינה: אלקטרה. בתו של מיליונר יווני שהתאמנה בקרבות מגע מגיל קטן, והיא גם נראית....נפלא. ג'ניפר גארנר, ששיחקה כבר בתפקיד קטן לצד האפלק ב'פרל הארבור' הבלתי נסבל, מקבלת פה תפקיד נשי ראשי. היא אכן נראית נפלא. ג'ניפר, או ג'ניפר, היא הסיבה שבגללה שווה לצפות בסרט המשמים למדי הזה. סיפור האהבה המאד צפוי, מתפתח, יודע עליות ומורדות, ו... טוב, לא נספיילר.


'דרדוויל', למי שאינו מכיר את סדרת הקומיקס המקורית ומגיע לצפות בסרט סתם כך, הוא חוויה מפוקפקת למדי. אבל כיוון שאנו חובבי מד''ב ולא נפספס אף סרט ז'אנרי היוצא למסכים, כדאי לשים לב בזמן ההקרנה לגלריית שחקני המשנה. אלה, בניגוד לאפלק, לא מכזיבים: מייקל קלארק דאנקן ('גרין מייל') הוא קינגפין מלנכולי ומרתק, קולין פארל ('דו''ח מיוחד', וכבר אז נכתב כאן שהוא בדרך להיות כוכב) הוא בולזאיי מצחיק ומפחיד, ושימו לב לסצנה הקטנה במטוס – סצינה שאינה ממש קשורה לעלילת הסרט אבל היא סרט קטן ומשובח בפני עצמו. וכמובן: ג'ניפר גארנר שכבר הזכרנו, ושבקרוב, אם תרצה טלעד, נראה אותה בסדרת הטלויזיה המדוברת 'אליאס'.

כותב שורות אלה, בכל מקרה, כבר מחכה ל'מאטריקס 2' ול'אקס-מן 2'. 'דרדוויל' הוא רק תחנה לא ממש הכרחית בדרך לסרטים האמיתיים של השנה.


דרדוויל (Daredevil)
במאי: מארק סטיבן ג'ונסון
שחקנים: בן אפלק, ג'ניפר גארנר, קולין פארל, מייקל קלארק דאנקן, דיויד קית', ג'ו פאנטוליאנו
ארה''ב, 2003, צבע, 104 דקות



מרוול קומיקס
סדרת הקומיקס דרדוויל
ספיידרמן – סרט קומיקס מוצלח בהרבה
Evil Dead
מתקפת המשובטים
דרדוויל – הסרט
נכתב כאן אודות דו''ח מיוחד

 
חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
דברים מוזרים
עמית יום שלישי, 01/04/2003, שעה 22:54
(5 תגובות בפתיל)
תמוה בעיני המשפט
גל יום שלישי, 01/04/2003, שעה 23:02
אוי רני, אתה כזה עדין
cheshercat יום רביעי, 02/04/2003, שעה 9:29
טוב, אני דוחף כאן יד לאש, אבל...
אלמוני יום רביעי, 02/04/2003, שעה 19:35
(2 תגובות בפתיל)
הקומדיה של השנה
creature יום חמישי, 10/04/2003, שעה 0:26
תהיות ומחשבות (ספויילרים פראיים!)
לוסי יום חמישי, 10/04/2003, שעה 23:03
(4 תגובות בפתיל)
מתי הם ילמדו?
איציק יום ראשון, 13/04/2003, שעה 11:15
(2 תגובות בפתיל)
אני דווקא אהבתי-
zina יום שישי, 18/04/2003, שעה 21:06
(3 תגובות בפתיל)
ספויילרים וסימפתיה...
דרדוויל יום רביעי, 07/05/2003, שעה 23:07
(2 תגובות בפתיל)

הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.