על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
עוד בקטגוריה זו:

זומבים עליך, ישראל!
סרטים / נורית הוראק
04/03/13
תגובות: 2  
מעגל בלי הרבה קסם
סרטים / עליזה בן מוחה
20/10/12
תגובות: 3  
קפטן אמריקה ומלחמת העולם השנייה
סרטים / אנדרו ליפטאק
03/09/11
תגובות: 1  
מקור לא ברור
סרטים / עליזה בן מוחה
30/07/11
תגובות: 4  
כמעט הסוף (חלק ראשון)
סרטים / עליזה בן מוחה
12/06/11
תגובות: 0  
חלום גנבים
סרטים / עליזה בן מוחה
29/12/10
תגובות: 13  
טובים השניים?
סרטים / עליזה בן מוחה
14/08/10
תגובות: 5  
מגע של קסם
סרטים / לילי דאי
14/05/10
תגובות: 2  
המקום שאליו גיבורי אקשן הולכים למות

סרטים / לילי דאי
02/05/10
תגובות: 4  
מה שיותר כחול יותר ממדים
סרטים / לילי דאי
31/01/10
תגובות: 5  
על ממוצע ומעל הממוצע
סרטים / אֹרן רהט
24/10/09
תגובות: 8  
לשקוע בסרט טוב
סרטים / רז גרינברג
28/04/08
תגובות: 1  
דיקסילנד
סרטים / אהוד מימון
03/10/06
תגובות: 2  
חייו ומותו של סופרמן
סרטים / רני גרף
25/07/06
תגובות: 22  
הטרור כמשל
סרטים / רני גרף
03/04/06
תגובות: 15  

הקיץ הזה תלבשו שחור
סרטים / אסף דקל
יום שני, 01/07/2002, שעה 0:00

גברים בשחור II. לא מה שחשבתם.
או שמא כן?


הופיע בגליון מספר 15 של המימד העשירי, יולי 2002


לפני חמש שנים הם הגיעו, ועכשיו הם חוזרים לבקר. השאלה היא - למה, בעצם?
להלן תקציר הפרקים הקודמים:
''גברים בשחור'' היא סוכנות ממשלתית סודית המנטרת פעילות של חייזרים על פני כדור הארץ ומגינה עלינו מפניהם. לשוביניזם בתרגום העברי של השם לא אני אחראי, אם במקרה תהיתם.
קיי (טומי לי ג'ונס) וג'יי (ויל סמית') היו שני הסוכנים הנועזים שהגנו עלינו אז מהחייזר התורן שאיים להשמיד את כדור הארץ אם לא יקבל את מבוקשו, תוך שימוש בהומור קליל ובשיק חינני.
אבל מאז זרמו מים רבים. קיי פרש ואת מקומו תפסה אל (לינדה פיורנטינו) כבר בסרט הקודם. אחר כך גם היא פרשה, ואת מקומה תפס מישהו, וגם הוא, וגם זה שאחריו... ובכלל, דומה כאילו וויל סמית' לא מצליח לשרוד זמן רב עם אף שותף. יש לו הרגל מגונה למחוק את זכרונם, ולהחזירם למקום ממנו הגיעו.
ואז מגיע המשבר הבא. שוב יש חייזר שמאיים להשמיד את כדור הארץ, אם לא יקבל את מבוקשו. טוב, לא חייזר. חייזרית. חיזרית שמעמידה פנים כאילו יצאה מפרסומת להלבשה תחתונה.
לאף אחד לא בדיוק ברור איפה הדבר אותו היא מחפשת, ומה בכלל הוא אמור להיות. תכשיט נוצץ? פיסה מהבהבת של טכנו-באבל? אף אחד לא יודע פרט לקיי, הסוכן שפרש. אך אבוי! זכרונו של קיי נמחק! כיצד יוכל להציל את העולם?
וכך וויל סמית' וטומי לי ג'ונס מתאחדים שוב לאותו צוות בעל כימיה נהדרת. כבר בסרט הראשון הדהים אותי כמה קומי יכול להיות פרצופו הרציני של ג'ונס, וגם כאן הוא לא מאכזב.
אבל השאר כן.

העלילה של הסרט שבלונית ורדודה אפילו יותר מזו של קודמו, הבדיחות מצחיקות פחות, האפקטים לא ממש משכנעים (נראה כאילו הונפשו על ידי פלוגה של מסיימי חטיבת ביניים במגמת קולנוע ומקרמה), ובכלל - הסרט נופל מקודמו בכל מדד אפשרי. אחד הדברים היחידים בהם יש שיפור הוא מדד הגועל, שירד פלאים. אמנם אנו זוכים להציץ בקנוקנותיה של דגמנית ההלבשה התחתונה המרושעת, החודרות כמעט לכל הפתחים האפשריים של אנשים וחייזרים תמימים, אבל את המקקיות והריריות הירוקה של הסרט הראשון לא תמצאו כאן.
הסרט הראשון היה חדשני מבחינות רבות, ובהחלט היה רענן. הסרט החדש? סתם עייף.
במקום מחווה לקומיקסים משנות הארבעים קיבלנו כאן סרט מצוייר של הלוני טונס. מרדפים בלתי פוסקים עתירי בדיחות סלפסטיק. אין כמעט רגע רגוע אחד בסרט, וטוב שכך, בהתחשב בדלות העלילה (ארכו הוא רק 80 דקות). לא שזה רע, בהכרח. סרטי קיץ הם דבר נהדר לרוב, מטופשים ככל שיהיו. אבל הציפיות היו גבוהות, וכך גם האכזבה. בסרט הזה כבר היינו.
למעשה, הדבר ממנו נהניתי ביותר בסרט היה הסרטון הקצר שהוקרן בפתיחה, שלצערי לא קלטתי את שמו. סיפורו של יצור קטן המנקה את הרצפות במועדון לילה עתיר חייזרים (כולם שם, מ-E.T. ועד ג'אר-ג'אר), וחולם על גדולה, עד שהוא מסתבך בצרות עם עדר תפלצים הפושט על המועדון בו הוא עובד. ממש לא מקורי או מפתיע, אבל משעשע בצורה חיננית ביותר, והאנימציה התלת-מימדית מרשימה דוקא בפשטותה.



גברים בשחור II
ארה''ב 2002. במאי: בארי סוננפלד, תסריט: רוברט גורדון ובארי פנרו, על-פי סדרת קומיקס של לואל קנינגהם. משתתפים: טומי לי ג'ונס, ויל סמית', ריפ תורן, רוזריו דוסון.



גברים בשחור II
המימד העשירי

 
חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.