על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
עוד בקטגוריה זו:

Ancillary Justice
ספרים / אהוד מימון
16/08/14
תגובות: 0  
סוס ורוכבו רמה בים
ספרים / נועה רייכמן
03/05/14
תגובות: 0  
קוקטייל עם טעם לוואי
ספרים / אהוד מימון
05/04/14
תגובות: 3  
לילד יש פוטנציאל
ספרים / נועה רייכמן
22/03/14
תגובות: 0  
במעלה המדרגות היורדות
ספרים / אהוד מימון
23/11/13
תגובות: 0  
לא הדיסטופיה שעליה חשבתם
ספרים / איתי שלמקוביץ
21/10/13
תגובות: 0  
החיים, בעיר קטנה
ספרים / קרן לנדסמן
06/10/13
תגובות: 0  
משחק ילדים?
ספרים / קרן לנדסמן
17/08/13
תגובות: 1  
לא בדיוק סימפוניה
ספרים / אהוד מימון
04/08/13
תגובות: 3  
דרושות מילים לתמונות
ספרים / אהוד מימון
15/06/13
תגובות: 1  
כשאשלין פגשה את קינאן
ספרים / קרן לנדסמן
11/05/13
תגובות: 1  
לשם ובחזרה, ולשם
ספרים / נועה רייכמן
19/04/13
תגובות: 2  
דרושים מספריים
ספרים / אהוד מימון
06/04/13
תגובות: 7  
בחזרה לעתיד שלא היה
ספרים / קרן לנדסמן
16/03/13
תגובות: 5  
להתחיל באומץ
ספרים / נועה רייכמן
02/02/13
תגובות: 0  

הארי בן 17
ספרים / הדר רובין
יום חמישי, 09/02/2006, שעה 12:58

'הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם', הספר השישי בסדרה של ג'. ק. רולינג, אפל ובוגר מקודמיו


אזהרה: ביקורת זו מכילה פרטים מספרי הארי פוטר הקודמים, שידיעתם עלולה לפגום בהנאת הקריאה.



הארי פוטר.
אם לא חייתם במערה בשמונה-תשע השנים האחרונות, שמעתם עליו. מאז שנת 1997 יצאו שישה ספרים וארבעה סרטים בסדרה, שיצרו היסטריה כלל עולמית. ג'יי קיי רולינג הצליחה לרתק מליוני ילדים ברחבי העולם, ואלה מתבגרים וגדלים יחד עם הספרים וממשיכים לקרוא. ואולי התהליך הפוך, והספרים מתבגרים עם הילדים. הספר השישי בסדרה מתאים בסגנונו לתהליך ההתבגרות הזה.

הסדרה עוסקת בסיפורו של הארי פוטר, נער יתום אך רגיל-כביכול המגלה פתאום שהוא קוסם. הוא עובר מבית דודיו, השונאים אותו, אל בית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות, ומגלה הרבה מאד דברים שלא ידע על עצמו, על העולם, על הקוסמים, החיים בקרב האנשים ה''רגילים''.

הספרים בסדרה התאפיינו במבנה ברור: פתיחה שהיא פירוט סבלות ותלאות הקיץ של הארי בבית קרוביו, חזרה להוגוורטס לשנת לימודים נוספת, הלימודים עצמם (כולל תיאורים מקסימים של שיעורים משעשעים), ובסוף השנה, חזרה לבית המוגלגים שכל חובבי הסדרה כבר למדו לשנוא. כל ספר היה עבה, מפורט ומורכב מקודמו, והכיל עוד ועוד פיסות מעולם הקוסמים, נדבכים של העלילה המתפתחת בהמשכיות מספר לספר ועלילות משנה מגניבות.

כך התנהלו פני הדברים עד הופעתו של הספר השישי, 'הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם'.

כאן נעלמו סבלות הקיץ של הארי, הושמטו רוב השיעורים בבית הספר (רק אלה שתוכנם קשור באופן ישיר להתפתחות העלילה המרכזית שרדו), ועלילות המשנה נגוזו כמעט לחלוטין. הספר קצר מקודמו, בניגוד לנטיית הספרים להתעבות יתר, והוא ממוקד בהרבה. נשארו רק המרכיבים החשובים ביותר לעלילת הספר ולבסיס שהוא מניח, ככל הנראה, לספר השביעי והאחרון.
הארי וחבריו נאלצים להתמודד עם דברים רבים בשנתם השישית בהוגוורטס: בסוף השנה הקודמת הארי איבד עוד דמות חשובה בחייו – סנדקו, סיריוס בלק – ובתחילת הספר החדש הוא עדיין מנסה להתמודד עם האובדן. בחינות הבגרות אמנם כבר התרחשו, אבל השנה הארי וחבריו מתחילים ללמוד לבחינות הכשיפומטרי (במקצועות בחירה), רון והרמיוני מדריכים בבית גריפינדור, הארי הוא קפטן נבחרת הקווידיץ' של אותו בית, מורה חדש לשיקויים נטפל אל תלמידים בעלי סיכויים טובים לפרסום בעתיד, ופרופסור סנייפ, לא פחות ולא יותר, הוא המורה החדש להתגוננות מפני כוחות האופל. כמו כן מסתבך הארי עם ספר שיקויים ש''עוזר'' לו בשיעורים, והחשוב ביותר – זה-שאין-לנקוב-בשמו חוזר, ואוכלי המוות שלו זורעים פחד, הרס ומוות. בתוך כל אלה, הארי, רון, הרמיוני ושאר חבריהם לשכבה הם נערים מתבגרים, עם הצרות הידועות של גילאי 17-16, והיותם קוסמים ומכשפות אינה פוטרת אותם מכך. ככל הנראה אפילו בבית ספר לקוסמים אין פתרונות קסם לבעיות גיל ההתבגרות.

התבנית המוכרת של הסדרה היתה חלק מהקסם שלה. למרות המחזוריות והתבניתיות, בכל אחד מהספרים היה משהו חדש ומעניין – דמות חדשה, שיעור חדש – וכך הם הצליחו לשמור על התפתחות עלילתית מעניינת ועקבית. שינוי התבנית בספר השישי הוא חלק מהתבגרות הדמויות והסיפור. גם התפתחות העלילה כאן אחרת: יש בספר התרחשויות, ואפילו רבות מאד, אך הקצב אינו מהיר כזה של קודמיו. הספר הרבה יותר מאופק – לא כל חשד גורר פעולה מיידית ולא כל מעלל נגמר בעונש. העלילה מתפתחת באיטיות ובשקט, עד שהיא מגיעה לשיא הספר, שהוא ללא ספק גם אחד משיאי הסדרה וסיפורו האישי של הארי. הספר אף הרבה יותר אפל ומאיים מקודמיו: אדון-האופל חזר, ואפילו הוגוורטס הפך למקום מפחיד, אולי אף לא בטוח כפי שהיה נהוג לחשוב.
עלילות המשנה, שנטו לגנוב את ההצגה בספרים הקודמים, כמעט ואינן קיימות בספר השישי. העלילה הראשית כל כך גדולה וכבדה, עד כי לא נשאר הרבה מקום לדברים אחרים. עלילת המשנה הברורה ביותר היא סיפור חייו של זה-שאין-לנקוב-בשמו, המסופר להארי בחלקים על-ידי דמבלדור. אך גם היא מקדמת את הסיפור המרכזי, והיא חשובה מאד (כך נראה) להמשך הסדרה ולספר האחרון. עוד עלילת משנה נעימה מאד לקריאה וכתובה בצורה נהדרת היא זו של מערכות היחסים בין הדמויות – ויש הרבה כאלה.

רולינג מתאימה את סגנון הכתיבה שלה להתפתחות הסיפור ולהתבגרות הדמויות וקהל הקוראים שלה. 'הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם' הוא פחות נעים לקריאה, כביכול, מהספרים הקודמים. האוירה הלא נעימה, המפחידה והמאיימת שבעולם הקסמים משתקפת בספר – קשה לספר בדיחות כשבכל יום מדווח על קוסמים נעדרים ומתים. גם הנערים והנערות בהוגוורטס מתנהגים ברצינות רבה יותר – אפילו הארי ורון, שטורחים, הפלא ופלא, ללמוד מדי פעם. הספר בוגר, מפוכח ואפל יותר, ושתי התכונות הראשונות מאפיינות גם את הארי עצמו, לאחר השינויים שעברו עליו הרחק מעיני הקוראים בין הספר החמישי לשישי.

בסוף הספר רולינג מספקת להארי את קרש הקפיצה האחרון שלו בדרך לבגרות. הוא אמנם בוגר יותר, אבל עדיין לא לגמרי, הוא אינו מבוגר העומד ברשות עצמו. נותר כחודש עד שיהיה בגיר רשמית, והספר האחרון יתאר, ככל הנראה ובין השאר, את התבגרותו המלאה.

מי שישב ויקרא ברצף את כל הספרים בסדרה, יראה את השינוי וההתפתחות של הדמויות, והשפה בצורה ברורה מאד. שפתה של רולינג תמיד היתה עשירה, מעניינת וקולחת, בעברית כמו באנגלית (הודות לתרגום הטוב של גילי בר-הלל), וגם היא מתפתחת ומתאימה את עצמה מבחינה סגנונית למבנה הסיפור ולשינויים שעוברות הדמויות.
הדבר רק מגביר את הציפיה לספר השביעי, שאמור להיות האחרון בסדרה. כל הספרים הקודמים הציבו בסיס, וכל אחד מהם הווה מדרגה לספר הבא (קוראים בעלי זכרון טוב יוכלו למצוא התפתחויות של רמזים שנשתלו עוד בתחילת הסדרה, בספר הראשון ממש). הספר השישי הוא המדרגה הגבוהה, המעניינת והעשירה ביותר שנכתבה עד עכשיו.



הארי פוטר והנסיף חצוי-הדם (Harry Potter and the Half-Blood Prince)
מאת ג'. ק. רולינג (J. K. Rowling)
תרגום: גילי בר הלל
הוצאת ידיעות אחרונות, 2005
587 עמודים



הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם - במיתוס
הארי פוטר וגביע האש - סרט טוב!
הארי פוטר וגביע האש - סרט רע!
הוא הא הארי

 
חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
איב''י!  (חדש)
Sabre Runner יום חמישי, 09/02/2006, שעה 17:14
(השאלה היא באמת כמה מודעת הכותבת לראשי תיבות נחמדים אלה שהשתלטו על עין הדג בזמן יציאת הביקורת על הסרט האחרון?)

אז כן, הספר החדש הוא אפל יותר ובוגר יותר מקודמו. הוא היה קצת דבילי (שיעורי טילפרוט), קצת מפתיע ומותח (כל המזימה של מאלפוי), קצת משעשע (העזרה שמספק הספר), קצת צפוי (כמעט כל הפרקים האחרונים), קצת מרגש (כמעט כל הפרקים האחרונים) אבל מעבר לזה, הוא השאיר אותי עם הציפייה הכי גדולה להמשך.

קראתי את הספר לפני חודשיים וזה שני חודשים יותר מדי שאין לי עדיין את הספר השביעי.
   כתוב תגובה
איב''י!  (חדש)
pink cigarette יום חמישי, 09/02/2006, שעה 17:58
בתשובה לSabre Runner
(לא מודעת.)

אני חותמת על השורה האחרונה בתגובה שלך. :)
   כתוב תגובה
אני לא יודעת מה אתם חושבים  (חדש)
אלנור יום ראשון, 12/02/2006, שעה 9:29
אבל אני יודעת שסנייפ צדיק טהור וישר דרך. מוזר לי שלא הרבה אנשים רואים את זה...
   כתוב תגובה
אני לא יודעת מה אתם חושבים  (חדש)
החתול המחייך יום ראשון, 12/02/2006, שעה 12:07
בתשובה לאלנור
כנראה שאת לא מסתובבת בפורומים שאני מסתובב בהם (פורום הארי-פוטר לבוגרים באורט, בעיקר) - כי אני נתקל בלא-מעט שחושבים כך.
   כתוב תגובה
סנייפ!!  (חדש)
צחי יום ראשון, 12/02/2006, שעה 16:45
בתשובה לאלנור
ברור שסנייפ הוא טוב! או שלא... אני לא יודע... אבל אני מקווה שהוא טוב...

רציתי להגיד לכותבת הביקורת שמאוד נהניתי מהביקורת שלה בבלי-פאניקה על ''כפירה''. אני מקווה שנראה דברים נוספים פרי עטך בקרוב!
   כתוב תגובה
סנייפ!!  (חדש)
pink cigarette יום ראשון, 12/02/2006, שעה 21:03
בתשובה לצחי
תודה רבה-רבה, גם אני מקווה.
:)
   כתוב תגובה
יודעת מה? חשבתי על זה, ו... (ספויילרים מלוא ההודעה)  (חדש)
pink cigarette יום שלישי, 21/02/2006, שעה 22:40
בתשובה לאלנור
אני ממש אתעצבן אם בספר הבא יתברר שסנייפ באמת ''צדיק טהור וישר דרך''.
כדמות הוא נהדר - ולכן, אם הוא ''יצא טוב'' בסופו של דבר זה יהרוס (לי). זה יהיה פשוט עודף קיטש - הטובים מנצחים, סנייפ רק מילה הוראות של דמבלדור וכו' וכו'.
אם סנייפ טוב, אני רואה שני ''פתרונות'' למותו של דמבלדור:
א. הוא הורה לסנייפ ש*שום דבר* לא צריך לעמוד בינו לבין המשימה שלו (לרגל וכו'), כולל חייו. ואז או שמיטב שיפוטו של סנייפ היה שחייו של דמבלדור ''זניחים'' במאבק, או שדמבלדור הורה לו במפורש להרוג אותו אם יהיה צורך.
ב. דמבלדור לא באמת מת - אל תצעקו! זה עבר לכולם בראש! - וזה באמת מרגיז. כי זה קיטש מדי, כי זה מעין דאוס-אקס-מכינה (דמבלדור-אקס-מכינה, חה). פתאום הוא יחזור ויסביר את הכל והכל יבוא על מקומו בשלום. פפפטט!

מותו של דמבלדור (כמדומני שאלו דברים שלא נכנסו לביקורת, מחשש לעודף-ספויילרים בתוכה) היה קרש-קפיצה נוסף להארי בדרכו להתבגרות אמיתית (מבחינה ספרותית, כמובן). העובדה שהוא סלח לסיריוס [או שהיה צריך בכלל להתלבט בעניין ]היתה קרש אחד, למשל. המוות של סיריוס היה אחד נוסף. עכשיו גם דמבלדור - דמות האב הכי רצינית שהיתה להארי בספר - ועוד ע''י סנייפ, שהסגיר את הוריו של הארי..
נו, זה פשוט מתחבר טוב מדי מכדי לפרק את זה באחת משתי הדרכים שציינתי למעלה. ג'יי קיי רולינג should know better.
   כתוב תגובה
שתי הדרכים האלה מושלמות.  (חדש)
Boojie והספוילרים יום שלישי, 21/02/2006, שעה 23:37
בתשובה לpink cigarette
מותו של דמבלדור מושלם בשביל אנשי מסדר הפניקס. הוא גם משכנע את וולדמורט שסנייפ נאמן לו, גם משכנע אותו שהיריב הגרוע ביותר שלו נעלם מהמפה, וגם מאלץ את הארי להאמין שהוא מתמודד לבד, מה שיפיק ממנו את המקסימום.
אם דמבלדור בחר למות (אפשרי, אחרי איך שהוא התבטא על מותו הצפוי של ניקולס פלאמל) או זייף את מותו (גם אפשרי, ולטעמי אפילו סביר), שתי האפשרויות עדיין הגיוניות מכדי שהוא לא יתכנן לקראתן.
וסנייפ לעולם לא יהיה טהור וזך. הוא חרא של בנאדם בכל מקרה. אבל זה לא מונע ממנו להיות בצד של הטובים.

והנושא, כמובן, נטחן לעייפה בהמון פורומים אחרים, אז אשתדל להימנע מלהעמיק לתוכו עוד. :-)
   כתוב תגובה
לא יודעת, איך שאני לא מסתכלת על זה  (חדש)
pink cigarette יום שלישי, 21/02/2006, שעה 23:59
בתשובה לBoojie והספוילרים
זה מציק לי.
נניח שדמבלדור ביים את מותו. את רואה אותו מצליח לעכל, מבחינה מצפונית, את זה שהארי יוצא - בין השאר - לנקום את דמו? הורג את סנייפ, שהוא כנראה בצד של הטובים לפי זרם המחשבה הזה? בחייך..

כרגיל, יש לך כשרון כזה לשכנע אותי תמיד. אני לא כותבת בפורומים האלה, את יודעת :) כך או כך, נחיה ונראה.
   כתוב תגובה
ספוילרים, שוב:  (חדש)
Boojie יום רביעי, 22/02/2006, שעה 1:31
בתשובה לpink cigarette
האמת? כן. בלי בעיה. דמבלדור הוא הרבה פחות goody two shoes ממה שאפשר לחשוב. וזו חתיכת מלחמה רצינית, נגד וולדמורט, במלחמה כזאת חייבים לעשות גם כמה דברים לא נעימים.
אני, למעשה, גם טענתי שדמבלדור תכנן מלכתחילה להציב את הארי כפתיון לוולדמורט בסוף הספר החמישי, ולכן מתואר שהוא מחייך כשהוא שומע שוולדמורט השתמש בדם של הארי כדי לחזור לתחייה בסוף הספר הרביעי. הוא ידע מה יקרה.
בקיצור, מה שאני אומרת זה שדמבלדור הוא הרבה יותר מקיאווליסטי ממה שנדמה. הוא חייב להיות כדי להגיע לעמדת הכוח שיש לו.
ואין בזה כדי לומר שהוא רע. הוא לא רע, אבל לפעמים הוא מוכן להקריב קורבנות הכרחיים כדי למנוע קטסטרופות גדולות בהרבה. אני לא מאמינה שרולינג תאמר את זה בגלוי, אבל זה די מבצבץ מבין דפי הספרים.
   כתוב תגובה
ספוילרים, שוב:  (חדש)
בת אל יום ראשון, 11/02/2007, שעה 21:28
בתשובה לBoojie
אם כך, אז דמבלדור יכול כבר לשנות את השם סופית לגנדאלף, ואף אחד לא יבחין בהבדל.
   כתוב תגובה
אני די בספק.  (חדש)
Boojie יום ראשון, 11/02/2007, שעה 21:36
בתשובה לבת אל
גנדלף לא גר באנגליה של ימינו, מלחמת הטוב ברע שהוא מעורב בה שונה מאד מהמלחמה שדמבלדור מעורב בה, הפוליטיקה שונה לגמרי, וגם הוא עצמו, איך נאמר את זה בעדינות, לא משתייך בדיוק לאותו גזע כמו דמבלדור.
אבל נעזוב זה, למי אכפת מההבדלים. העיקר שנוכל להיות שטחיים ומאושרים.
   כתוב תגובה
מחשבות!!  (חדש)
אודיה.א.א.ד יום ראשון, 22/10/2006, שעה 17:56
בתשובה לBoojie והספוילרים
לדעתי סניפ אישהר בין אדם רע גם אים הוא יהרוג את וולדמרט במחשבתי היה שבספר הבא הארי יצליך להרוג את וולדמרט אבל! גם הוא ימות בגלל שהוא קשור לוולדמרט קשר חזק גם מהדם וגם מהצלקת
ואני מקווה שזה לא נכון שהארי ימות!
   כתוב תגובה
יודעת מה? חשבתי על זה, ו... (ספויילרים מלוא ההודעה)  (חדש)
אלמונית יום רביעי, 11/04/2007, שעה 21:16
בתשובה לpink cigarette
לדעתי אתה באמת צודק אני יודעת שכולם חושבים שהארי או וולדמורט הם האנשים הכי מענינים בספר\סרט אבל לדעתי סנייפ הוא הדמות המענינת ביותא בספר הוא פשוט מתקשר לכל סיפור שיש בספר הזה
   כתוב תגובה
אני לא יודעת מה אתם חושבים  (חדש)
אלמונית יום רביעי, 11/04/2007, שעה 21:11
בתשובה לאלנור
מה!!!!!!!!!!!!!!!!
סנייפ הוא לא טהור
א. הוא הרג את דמבלדור
ב. הוא היה מרושע אל הארי רק בגלל שהוא וגימס לא היסתדרו
ג. הוא הפסיק להארי את שיעורי הלטת הכרה
ד. הוא שפך להארי את השיקוי והביא לא 0 רק בגלל שהארי ראה את הזיכרון
ה. מתחילת הסדרה סנייפ שנא את הארי ( או שבעצם את כולם) והיה תמיד לצד מאלפוי
ו. הוא לא התיחס בשנה החמישית לזה שכל קבוצת הקוידץ של סליתרין העיפה קללות על הקבוצה של גריפינדור.
ויש עוד המון דוגמאות למה סנייפ הוא הרוע המושלם!
   כתוב תגובה
אני לא יודעת מה אתם חושבים  (חדש)
נטלי יום שישי, 08/06/2007, שעה 12:56
בתשובה לאלנור
תמיד ידעתי שסנייפ הוא רשע מהרגע הראשון לא סבלתי אותו
   כתוב תגובה
כשיפומטרי?  (חדש)
אסף רזון שבת, 18/02/2006, שעה 22:47
ככה זה תורגם?

דווקא נחמד מאד.
   כתוב תגובה
נקודה אחת שמאד אהבתי בספר  (חדש)
אסף רזון שבת, 18/02/2006, שעה 22:51
אחד מן הדברים שהפכו אותו לקצת יותר בוגר הוא ההתייחסות למערכות הרומנטיות (ביל ופלר מצד אחד, טונקס ולופין מצד שני).

הדבר המקסים, הסיפור על ביל ופלר שממהרים להתחתן, והאם שאומרת שהם צעירים מדי - ''זה הכל בגלל המלחמה. אנשים ממהרים לעשות דברים מתוך איזו מחשבה שאולי לא יספיקו''.

יש פה משהו שכל-כך מתבקש מסופרת בריטית. אין לי ספק שמחלחלים כאן סיפורים שנשמעו מזמן מלחמת העולם השניה, שהיא עדיין זכרון כואב אצל רבים מבני העם הזה.
   כתוב תגובה
ועוד משהו נחמד שקשור לזה *ספוילר*  (חדש)
יעל יום ראשון, 19/02/2006, שעה 0:13
בתשובה לאסף רזון
*כן, ספוילר לספר*

את הדמות של פלר היא בנתה מלכתחילה כמו איזו פרחה שכולם מתאהבים בה רק בגלל היופי שלה.

אבל בסוף מסתבר שכנראה לביל היתה סיבה רצינית להתאהב בה. אמנם היא יפה, אבל גם בן אדם נהדר. וזה לא היה כל כך צפוי.
   כתוב תגובה
היא עדיין חסרת טקט וטיפשה  (חדש)
דינקה יום שני, 20/02/2006, שעה 11:33
בתשובה ליעל
זה שהתגלה שהיא נאמנה-או עקשנית לבחירתך
לא הופך אותה לבן אדם נהדר.
*ספוילר*
זה הגיוני שהאיש שגנב את השרשרת של סלית'רין זה רגולוס בלק?
   כתוב תגובה
אההה.. (המשך ספוילר?)  (חדש)
pink cigarette יום שני, 20/02/2006, שעה 12:21
בתשובה לדינקה
הוא לא מת?
   כתוב תגובה
אההה.. (המשך ספוילר?)  (חדש)
החתול המחייך יום שני, 20/02/2006, שעה 16:11
בתשובה לpink cigarette
הוא מת. רולינג אישרה את זה בראיון לכבוד 'יום הספר העולמי' ב- 2004.
   כתוב תגובה
בנוגע ל*ספוילר*  (חדש)
החתול המחייך יום שני, 20/02/2006, שעה 16:06
בתשובה לדינקה
*ספוילר*
זו פרשנות סבירה למדי. העובדה שבתרגום להולנדית תורגם RAB כ- RAZ כך שיתאים לצורה בה תורגם 'בלק' תומכת בזה.

יש אף כאלה המקשרים את התליון שנמצא בניקוי בבית משפחת בלק בספר החמישי ואף-אחד לא הצליח לפתוח עם השרשרת הנ''ל.
   כתוב תגובה
אוי, לא, שרק לא יתחיל הדיון הזה גם כאן.  (חדש)
Boojie תולשת את שערותיה יום שני, 20/02/2006, שעה 16:46
בתשובה להחתול המחייך
הממ, אל תבינו אותי לא נכון, זה לא שאני מנסה לגרש מפה מישהו או משהו. סתם ייאוש קל...
   כתוב תגובה
היא עדיין חסרת טקט וטיפשה  (חדש)
אלמונית יום רביעי, 11/04/2007, שעה 21:23
בתשובה לדינקה
גם אני חשבתי ככה וזה גם מסתדר מכל הבחינות
   כתוב תגובה
חייז''ל  (חדש)
אוסקר מיצי יום שישי, 24/02/2006, שעה 0:40
עוד מישהו חושב שצריך לתת פרס נובל לגילי בר הלל על התרגום הייחודי הזה?
   כתוב תגובה
דמבלדור הורה לסנייפ להרוג אותו.  (חדש)
אלמוני יום חמישי, 05/04/2007, שעה 20:03
בתשובה לאוסקר מיצי
זה כתוב ממש בספר..אחרי שרון במרפאה ושהארי והרמיוני חוזרים עם האגריד אז הוא מספר להם על הריב של סנייפ כאן זה מוכח!!
   כתוב תגובה
דמבלדור הורה לסנייפ להרוג אותו.  (חדש)
סקיפיו יום חמישי, 30/08/2007, שעה 20:39
בתשובה לאלמוני
דמבלדור לא הורה לסנייפ להרוג אותו כי כתוב שדראקו הרג אותו ולא סנייפ אף על פי שרצה להרוג אותו אם אני לא טועה כי קארתי את הספר לפני די הרבה זמן.
   כתוב תגובה
מאחר שבינתיים התפרסם הספר האחרון בסדרה,  (חדש)
Boojie יום חמישי, 30/08/2007, שעה 21:23
בתשובה לסקיפיו
אין טעם בספקולציות האלה - התשובות מופיעות שם שחור על גבי לבן.
כמובן, אין בכוונתי להרחיב כרגע, כי ספוילרים. מי שרוצה, שיקרא.
   כתוב תגובה
דמבלדור הורה לסנייפ להרוג אותו.  (חדש)
אלמוני יום חמישי, 05/04/2007, שעה 20:03
בתשובה לאוסקר מיצי
זה כתוב ממש בספר..אחרי שרון במרפאה ושהארי והרמיוני חוזרים עם האגריד אז הוא מספר להם על הריב של סנייפ כאן זה מוכח!!
   כתוב תגובה
דמבלדור הורה לסנייפ להרוג אותו.  (חדש)
אלמונית יום רביעי, 11/04/2007, שעה 21:05
בתשובה לאלמוני
זה בילתי אפשרי חשבתי על האפשרות הזאת אבל אם תסים לב אז יש דף שסותר את זה בספר השישי (אני לא זוכרת איזה עמוד)
   כתוב תגובה
דמבלדור הורה לסנייפ להרוג אותו.  (חדש)
חי שבת, 18/07/2009, שעה 14:25
בתשובה לאלמונית
זה לא נכון דרקו מאלפוי אוכל מוות שהכרחו אותו להרוג את דמבלדור והוא לא רצה לעשות את זה אז סנייפ הרג את דמבלדור בכישוף בלי
שדמבלדור יגיד לסנייפ לעשות את זה
(ראיתי את הסרט)
   כתוב תגובה
דמבלדור הורה לסנייפ להרוג אותו.  (חדש)
רון שבת, 18/07/2009, שעה 14:29
בתשובה לחי
אתה צודק חי
   כתוב תגובה
דמבלדור הורה לסנייפ להרוג אותו.  (חדש)
יניב שבת, 18/07/2009, שעה 14:32
בתשובה לחי
אתה צודק חי כולם טועים
   כתוב תגובה
לא יכולתי שלא לשים לב  (חדש)
Boojie יום ראשון, 19/07/2009, שעה 2:28
בתשובה ליניב
ששלושה אנשים שונים לכאורה, שכולם מסכימים זה עם זה בהתלהבות בהפרש של דקות ספורות, גם מפרסמים כולם את תגובותיהם מאותה כתובת I.P.
היותר לי להציע בחביבות שתטפלו שלושתכם בפיצול האישיות שלכם ותחזרו להיות אדם אחד? כי לדעתי זה עלול להסתבך אחר כך לבעיות לא נעימות.
   כתוב תגובה
חבל חבל חבל  (חדש)
ZED יום שישי, 06/04/2007, שעה 3:12
מה חבל ?
חבל שככול שהספרים נעשים קודרים יותר ההומור המעולה נעלם והעלילה הופכת למאולצת וחפוזה יותר ויותר .. לי נראה שהסופרת התעיפה מהסיפור לקראת הסוף או שהיא חילקה אותו ליותר מדי ספרים וזאת בגלל ש 2 הספרים האחרונים אם לחברם יחד אז אולי הם יהיו ברמה של ספרים 1-4. מבחינתי אם לבחון אותם כול ספר לחוד הם פשוט לא סיפקו את הסחורה ! כול תפקידם הוא לשמש ''מדרגה'' בשביל הספר האחרון וזה מה שהורס לי את ההנאה מהסדרה המעולה הזאת .
   כתוב תגובה
דק-דק-דק אתה צודק  (חדש)
שומר הצלמוות יום שישי, 06/07/2007, שעה 11:12
בתשובה לZED
וזה כל מה שיש לי להגיד
   כתוב תגובה
היי:) את/ה מוזמנ/ת ליער האסור - קהילת הארי פוטר!  (חדש)
hp-il.net יום שני, 27/07/2009, שעה 14:30
hp-il.net

שלום לך! את/ה מוזמנ/ת ליער האסור - קהילת הארי פוטר הגדולה בארץ! פורום הארי פוטר עם הכל! הירשמו בכדי לראות ולהגיב בפורומים, להתמיין לבתים, להשתתף בתחרויות ופעילויות, סמטת דיאגון, צ'אט, פורטל, משחקיה, ויקיפוטר ועוד המון!

hp-il.net
   כתוב תגובה

הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.