על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
עוד בקטגוריה זו:

שלושה בדירה אחת
טלויזיה / גל חיימוביץ'
04/08/12
תגובות: 3  
מפלצות נראות ומפלצות נסתרות מהעין
טלויזיה / קרן לנדסמן
26/11/11
תגובות: 26  
תעלומת הרוח הנעלמת
טלויזיה / לילי דאי
13/08/11
תגובות: 4  
עוברת כל גבול
טלויזיה / רז גרינברג
25/12/05
תגובות: 7  
הרובינזונים החדשים
טלויזיה / רני גרף
14/04/05
תגובות: 20  
גוונים של שחור
טלויזיה / רז גרינברג
16/01/05
תגובות: 5  
לראות או לא לראות
טלויזיה / איתי שלמקוביץ
16/11/04
תגובות: 29  
אלוהים נמצא בדברים המדברים
טלויזיה / איתי שלמקוביץ
16/06/04
תגובות: 14  
היקום מצחיק, אז צוחקים!
טלויזיה / רז גרינברג
25/03/04
תגובות: 7  
מותו של אזור
טלויזיה / רז גרינברג
16/11/03
תגובות: 30  
מפגשים
טלויזיה / איתי שלמקוביץ
04/10/03
תגובות: 30  
הרובוט שאהב אותי
טלויזיה / אריק אפק
14/09/03
תגובות: 13  
הדבר הטוב הבא(פי)?
טלויזיה / רז גרינברג
15/07/03
תגובות: 10  
הגחלילית שכובתה
טלויזיה / איתי שלמקוביץ
13/04/03
תגובות: 42  
משולחנו של המהנדס הראשי
טלויזיה / רז גרינברג
19/01/03
תגובות: 10  

ליגה לאומית
טלויזיה / רז גרינברג
יום חמישי, 04/04/2002, שעה 12:15

שובה של ליגת הצדק אל המסך הקטן


עיבודים מצולמים לסיפורי סופר-גיבורים הם, כידוע, רעיון גרוע להפליא, ואפילו קיומם של שלושה-ארבעה סרטים טובים בתחום, או אפילו איזו סדרת טלוויזיה סבירה, לא יעזרו לשנות את האמת העצובה הזו. מה לעשות - גם לאחר ההתקדמות העצומה בתחומי האיפור, הלבוש, העיצוב והאפקטים, יש דברים שמצלמה פשוט לא מסוגלת להעביר באופן משכנע. אנשים בתלבושות צבעוניות המבלים את זמנם בהחלפת מהלומות עם אנשים אחרים בתלבושות צבעוניות נופלים בקטגוריה זו. דוגמה בולטת - נסו לצפות בסדרה המצולמת ''אשת חיל'' (Wonder Woman), המבליחה מדי פעם בשידורים חוזרים במקומותינו. אמת, הרעיון של ''אשת חיל'' בשר ודם בגודל טבעי אינו בלתי-מושך, אך צפיה בלינדה קרטר, לבושה בבגדי העבודה שלה, מסתובבת ברחוב כשהיא מוקפת באנשים המצוידים במיטב האפנה והתסרוקות של שנות ה-‏70 של המאה הקודמת, גורמת לרוב הצופים של ימינו לפרוץ בצחוק היסטרי. זאת עוד לפני שניגש לבחון את מרכיבי הקאלט האמיתיים של הסדרה הנ''ל - תפאורה, עיצוב ודיאלוגים.
אם כך, מהו הפתרון עבור אלה הרוצים בכל זאת לראות סופר-גיבורים על המסך?
אנימציה.


אנימציה היא המדיום האידיאלי להעברה של סופר-גיבורים - וקומיקס בכלל - למסך הגדול או הקטן. הדבר נראה טבעי בהרבה (כי בשני סוגי המדיה מדובר בציורים), וחשוב אף יותר - באנימציה קיימות הרבה פחות מגבלות מאשר בסרטים או סדרות מצולמות. רוצים לשרוף את ניו-יורק עד היסוד? לארגן פלישה המונית של חייזרים לכדור-הארץ? או אולי צבא זומבים שיקום לתחייה בפיקודו של שר השאול? באנימציה דברים כאלה נראים הרבה יותר משכנעים וגם עולים הרבה פחות כסף.
אחד האולפנים הראשונים שהבינו זאת, בהקשר זה, היו אולפני וורנר. וורנר, הקשורים בקשרים עסקיים הדוקים עם חברת הקומיקס ''די.סי.'' (סופרמן, באטמן ועוד), חוללו בעשור הקודם מהפכה של ממש בכל הנוגע לעיבודים מונפשים של סדרות הקומיקס הנ''ל. הסדרות המונפשות על פי ''באטמן'' ו-''סופרמן'' לא היו רק הומאז'ים מסוגננים לדמות הקלאסית של הגיבורים אלה, אלא גם התהדרו בתסריטים חכמים שנתנו כבוד לצופים הצעירים. אין לזלזל בחשיבות המהפכה הזאת. עד אז דגלה הגישה המקובלת בארה''ב בסדרות לילדים (במיוחד המונפשות שבהן) המתהדרות בעלילות בנאליות, דמויות שטוחות ודיאלוגים דידקטיים. וורנר שינו את כל זה, ואף לא עצרו שם: לאחר הסדרות הנ''ל הגיעה ''באטמן: הדור הבא'' (Batman Beyond) : וריאציה עתידנית מרהיבה על המיתוס של באטמן, שהגדירה מחדש במיליון ואחת דרכים את המושג ''קוּל''. האם מדובר בצירוף מקרים, אם כן, שמאותם אולפני וורנר יצא גם ''ענק הברזל'', אולי סרט האנימציה האמריקאי המוצלח ביותר של אותו עשור? כנראה שלא.


הסדרה המונפשת החדשה של וורנר עוסקת בצוות הסופר-גיבורים Justice League, שכבר זכה לשתי גרסאות מונפשות בעבר הרחוק.
הסדרה נפתחת בקול תרועה רמה כאשר חייזרים פולשים לכדור הארץ ומתחילים להחריב אותו בשיטתיות. כנגד האיום הזה יוצאים בתחילה סופרמן ובאטמן, המגלים כי מאחורי בואם של אותם חייזרים מסתתרת קונספירציה סבוכה. במהרה מצטרף אליהם גם ''הפנס הירוק'' - סופר-גיבור שחור, שהוא נציג כדור הארץ במעין כוח שיטור בין-כוכבי - ובעקבותיו ''נערת הנץ'' - גם היא שוטרת (מעופפת) מכוכב אחר. את הליין-אפ משלימים הפלאש - סופר-אצן המתפקד בסדרה בעיקר כאתנחתא קומית, ג'ון - חייזר ידידותי מהמאדים (כל בני גזעו האחרים הוכחדו בידי אותם פולשים) והאמזונה וונדר וומן - כן, אותה ''אשת חיל'' שאוזכרה קודם (אבל בלי לינדה קרטר ובלי אופנת שנות ה-‏70, תודה לאל). השילוב בין השבעה האלה מתברר כמוצלח, והם מחליטים להמשיך ולשתף פעולה גם לאחר סיום אפיזודת החייזרים.


במבט טכני, הן עיצוב הדמויות והן האנימציה עברו מתיחת פנים רצינית בהשוואה לסדרות קודמות. הדמויות נראות הרבה פחות זוויתיות ושטוחות, וגם האנימציה שלהן מלאה וריאליסטית יותר. יוצרי הסדרה המשיכו בכיוון בו הם הלכו ב-''באטמן: הדור הבא'' וסיפקו שפע של אתגרים לצוות העיצוב. הסדרה נראית, לעיתים, כסיור מודרך בין ממלכות פנטסיה שונות: בית משפט גלקטי, זירת גלדיאטורים עתידנית, היבשת התת-מימית אטלנטיס, אי גן-העדן של האמזונות ועוד ועוד. ההשקעה הגדולה בסדרה מתבטאת כבר בכותרות הפתיחה שלה, העשויות באנימציה תלת-מימדית מרשימה.
ואם בהשקעה עסקינן, הרי שיאוזכרו גם סצינות הפעולה. Justice League היא סדרה אלימה מאד - חלקים נכבדים מכל פרק מכילים קרבות ברוטאליים בין הגיבורים לנבל התורן, המהלכים על הקצה בכל הנוגע למגבלות המוטלות על סדרות מצוירות בארה''ב. צפיה בכל פרק של הסדרה שקולה לצפיה בסרט אקשן מהשורה הראשונה.
דיבוב הקולות של התפקידים הראשיים בסדרה טוב למדי, להוציא את ג'ורג' ניוברן, העושה עבודה איומה ונוראה בתפקיד סופרמן. אולם ההפתעות מסתתרות דוקא בתפקידי האורח: עד כה ביקרו בסדרה, לשמחת הצופים, רוברט ''פרדי קרוגר'' אנגלנד, וג'ון רייס-דייויס (פרופסור ארתורו ב-''גולשים בזמן'', גימלי בסרט ''שר הטבעות'') בתפקיד נבלים. בהמשך צפוי להתארח גם מארק ''לוק סקייווקר'' המיל בתפקיד הג'וקר, אותו כבר גילם בהצלחה בסדרות קודמות.
את הסדרות הקודמות של וורנר הלחינה הפסקולנית המוכשרת שירלי ווקר. מהסדרה הנוכחית היא החליטה למשוך ידה, ואת הליווי המוסיקלי מספקים מייקל מק'קשן ולוליטה ריטמניס, שבסדרות הקודמות ניגנו לווקר כינור שני (תרתי משמע). הם אמנם עושים עבודה פחות מוצלחת מזו של ווקר, אבל בהחלט מספקים את הסחורה.
חיסרון משמעותי יותר מזה של ווקר בצוות ההפקה הוא זה של התסריטאי פול דיני. דיני, שהיה הרוח החיה מאחורי הסדרות הקודמות, הצליח לספק להן מימד מסויים של תחכום. ב-''Justice League'' דיני הלך הביתה ואתו התחכום. הדבר מצער, כי לכבוד הסדרה החליטו היוצרים החליטו לנסות פורמט חדש - במקום סיפור המתחיל ומסתיים בפרק אחד של 25 דקות, העלילות מתמשכות על פני שנים או שלושה פרקים. הרעיון מרתק - והוא מתבזבז על עלילות פשטניות, עם נטייה לצטט ולמחזר סדרות וסרטים אחרים (הקרבנות עד כה: ''מלחמת העולמות'', ''אינדיאנה ג'ונס'', ''גלדיאטור'' ו-''מסע בין כוכבים''). הסדרה כמעט ולא נוגעת בזהויות החלופיות של הגיבורים, ובפרקים הראשונים אין כמעט ניסיון לתת להם אישיות או אופי יחודיים (אם כי בפרקים מאוחרים יותר הבעיה נפתרת). עם זאת, הפרקים עדיין מבדרים ומעניינים, והדיאלוגים נשמעים טוב (אם כי, שוב, לא ברמה של הסדרות הקודמות).
ומה בכל זאת הבעיה של התסריטים? ובכן, הם זקוקים בדחיפות לעורך אכזרי. תסריטאי הסדרה חטאו בכמה פספוסים וולגריים ממש. זמן קצר לאחר תחילת הפרק הראשון, למשל, אומר סופרמן לבאטמן ''אני חוזר למטרופוליס'', כאשר כתובית שהופיעה זמן קצר לפני כן על המסך הבהירה מעבר לכל ספק שהשניים נמצאים ב... מטרופוליס. עוד טעות משעשעת שהצליחה לשרוד את חדר העריכה מתרחשת בפרק בו נערת הנץ אומרת לסופרמן: ''אף פעם לא הבנתי אתכם, בני האדם''. סופרמן? בן אדם? מה לא בסדר אצל הבחורה הזאת, היא לא קוראת קומיקס?


אך למרות הכל, ''Justice League'' היא כרגע הדבר החם בתחום עיבודי הקומיקס למסך. בהתחשב בעונת השידורים האחרונה בארה''ב, שהיתה קטלנית למדי לסדרות מד''ב ופנטסיה, אפשר לומר גם כי מדובר באחת הסדרות המוצלחות יותר בז'אנר במהלך השנה החולפת. הסיכויים לראותה גם על מסכינו - בדיבוב עברי מן הסתם - אינם רעים. למי שאינו מוכן לחכות, תמיד ישנה אפשרות ההורדה באינטרנט, ולמי שאמון על הדיבר ''לא תגנוב'' - שלושת הפרקים הראשונים, המהווים ביחד את הסיפור המתמשך הראשון של הסדרה, יוצאים בקרוב על DVD. שווה בהחלט.




הכותב מודה לעדי כגן על הערותיו ועצותיו.



Justice League : האתר הרשמי
Justice League : אתר מעריצים

 
חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
אחלה כתבה.  (חדש)
ניר יום חמישי, 04/04/2002, שעה 17:42
בהחלט עושה חשק לראות.

את הסידרה המצויירת של באטמן מאוד אהבתי (למרות הדיבוב העברי), אבל את זאת של סופרמן לא סבלתי- גם אנימציה גרועה, גם עלילות מטופשות.

נקווה ש- JLA ייטה יותר לסגנון של באטמן, ולא של סופרמן.

אולי מישהו בטלוויזיה, יקבל שכל, ויחליט להקרין את זה עם הדיבוב המקורי? (אולי בשתי גירסאות- כמו שעושים עם סרטים מצויירים בארץ, וכמו שעשו פעם עם האקסמן).
   כתוב תגובה
צ'מע,  (חדש)
עידו יום חמישי, 04/04/2002, שעה 18:27
אני בטוח שבתחום האנימציה של סופר גיבורים זה *הדבר*, אבל השאלה היא מה בעצם ניתן לעשות עם הסדרה הזאת?

לכתוב לה עלילות מרגשות ומסובכות, שיגרמו לנו לחשוב? אני לא חושב כך. צריך לזכור שמדובר כאן בסדרת ילדים בבסיסה, בדיוק כמו הסדרה המצוירת של באטמן.

אולי לספק דיאלוגים שנונים ולהציב אתדר מסוים לשחקנים שלה?הצחקתם אותי.

הומור? מצחיק כמו פיגוע.

מתח ופעולה? אומנם מצחיק, אבל לא מהסיבות הנכונות.

רומנטיקה? אפילו לא רוצה לחשוב על זה.

צריך לזכור שבסדרת ילדים, ועוד כזו שעוסקת באנשים לא חכמים במיוחד שלבושים בלאטקס ומרביצים אחד לשני בלי שאף אחד יפגע באמת אי פעם, אין ממש למה לצפות.

וסתם אבחנה: סופרמן הוא בעצם חצי אל פשיסטי שנועד להציל את בני האדם מעצמם ולחסוך מהם את הטרחה הכרוכה בחשיבה. אין, בעצם, שום דבר שהוא לא יכול לעשות. אם כך, למה הוא זקוק לליגה שלמה של גיבורים חלשים ממנו מסביבו? כדי שיהיה לו על מי להתנשא ולהביט מלמעלה?

ובנימה אישית: למי שאוהב את זה אני באמת מאחל לו שיהנה, אבל בתור בנאדם שלא סובל סופר גיבורים ושונא עד מוות אנימציה לילדים, הרעיון של שילוב ביניהם מספיק בשביל לעשות לי צמרמורת.
   כתוב תגובה
Alas, לא  (חדש)
רז נזכר יום חמישי, 04/04/2002, שעה 18:55
בתשובה לעידו
לסדרות (וגם לסרטים) המיועדות לילדים אפשר לכתוב תסריטים אינטליגנטיים, שימשכו גם קהל מבוגר, היו דברים מעולם.

עלילות מסובכות ומורכבות בסדרה הזאת, כאמור *אין* וציינתי זאת בכתבה עצמה. אבל העלילות סבירות ומעניינות. ב-''באטמן: הדור הבא'', לעומת זאת, _כן_ היו תסריטים מורכבים ומתוחכמים.

לגבי הדיאלוגים: כאמור, לא מדהים, אבל גם בכלל לא רע. והומור יש, והוא דווקא מוצלח מאוד.

מתח ופעולה: *מאוד מאוד* מוצלח בסדרה הזאת, למעשה ההיי-לייט שלה. האקשן עשוי טוב יותר מבמרבית סצינות האקשן המצולמות שניתן לראות היום בקולנוע ובטלוויזיה.

רומנטיקה: בינתיים אין, אבל יש רמזים בכיוון הזה, ולדעתי זה אפילו יכול להיות מעניין.

נושא סופרמן ושאר החבר'ה מוסבר בסדרה ומוסבר בה טוב.

אך אם אתה אכן לא אוהב סופר גיבורים, הרי שהסדרה הזאת באמת איננה מיועדת אליך - מה שגם אומר שלא בדיוק היית נטול פניות כשבאת לכתוב את התגובה הזאת...
   כתוב תגובה
מודה באשמה  (חדש)
עידו תוהה יום חמישי, 04/04/2002, שעה 20:35
בתשובה לרז נזכר
אבל בקשר לפעולה, למה אתה מתכוון? שיש שם קרבות רציניים? שכדורים פוגעים גם באנשים שלא חסינים נגדם? שפצעים מדממים מדי פעם? שאנשים רגילים ולא חשובים (חס ושלום סופר גיבורים) מסוגלים אפילו למות? אני באמת מעוניין לדעת. אם כן, אולי אנסה לצפות בה.

גם לגבי ההומור, כי זה באמת יציג שינוי בסטנדרטים שאני רגיל אליהם מסדרות כאלה. הדבר הכי מצחיק שאני ראיתי שם היה בדיחות בסגנון:

ראשו של הרובוט הגדול של המדען המרושע כרגע נכרת בידי קרני הלייזר הבוקעות מעיניו הכחולות של סופרמן.
סופרמן עומד לצד הגופה בפוזת הגיבור (ידיים על המותניים, רגל אחת מונחת ברישול על הגופה, חזה נפוח מחשיבות עצמית).

לויס: או, סופרמן, כמה שאתה נפלא!

סופר: נכון מאוד, לויס (מביט מלמעלה על הגופה וחזהו מתנפח עוד קצת) אפשר לומר שהוא... איבד את הראש!

כולם צוחקים.

סוף הפרק.
   כתוב תגובה
דומני כי אתה מתבלבל בין  (חדש)
רז מהרהר יום חמישי, 04/04/2002, שעה 21:49
בתשובה לעידו תוהה
''פעולה'' לבין ''אלימות''.
מתי לאחרונה ראית סרט אקשן הוליוודי ממוצע?
הסרטים הללו מלאים באנשים החומקים בלא פגע ממתחי כדורים שהיו אמורים להרוג אותם בערך 600 פעם וניצלים מפיצוצים שהיו צריכים, לפי כל הסתברות פיסיקלית, לקרוע אותם לגזרים. למה?

א) כי הם רוצים שגם ילדים מגיל 13 ומעלה יוכלו להיכנס לסרט.
ב) כי הם רוצים לבדר ולא לזעזע.

לא אכחיש: אם חפצה נפשך בראשים כרותים מעופפים ואיברים מרוטשים - זו איננה הסדרה בשבילך (וגם לא רוב הדברים האחרים שמשודרים בטלוויזיה, לצורך העניין). האקשן בסדרה הוא מותח ומבדר, וזהו. וכפי שציינתי, רמת הדיאלוגים בסדרה טובה, וההומור גם לא חסר - הציטוט שלך מעלה בי חשד כי עבר *הרבה* זמן מאז שראית לאחרונה עיבוד מונפש לסדרות קומיקס. דברים השתנו מאז שנות ה-‏50 (רק מה, כרגע נתת לי רעיון - כתבה על סרטוני ''סופרמן'' הקלאסיים משנות ה-‏40. צריך לשבת ולעבוד על זה).

ומה רע, תמהני, באנימציה המיועדת לילדים? כל עוד זה נעשה בצורה טובה, גם אנימציה לילדים יכולה להיות נהדרת. ''ענק הברזל'' אותו ציינתי בכתבה כסרט האנימציה האמריקאי המוצלח ביותר של העשור הקודם - סרט לילדים. הייאו מיאזאקי, במאי האנימציה הטוב ביותר עלי אדמות לדעתי - מביים בעיקר סרטי ילדים.
   כתוב תגובה
צ'מע, לדעתי אתה טועה!!!!!  (חדש)
נטע יום רביעי, 29/06/2005, שעה 12:50
בתשובה לעידו
ליגת הצדק היא חבורה של גיבורי על ולכל אחד יש תפקיד מישלו סופרמן נחשל לפעמים ולא תמיד מצליח במשימותיו ... ולכן אליו לקבל עזרה מגבורי על נוספים למשל וונדר וומן
היא נסיכת על יש לה כוחות מדהימים והיא חזקה כמעט כמו סופרמן ..
העיניין הוא שלכל גיבור על יש יכולות אחרות אחד יכול לשלות ברוח ולהקפיע דברים ולהלחם ולעוף, אחד יכול לשנות צורה וכמובן לעוף ולהלחם. אחד יכול לשלות במים ליצור צורות שונות ממים לעוף ולהלחם, אחד יכול להקטין את עצמו לממדים של מיקרוסקפ( הוא בעצם גיבור המדע) והוא יודע הרבה דברים במדע .. ויכול לעזור הרבה בעזרת הידע שלו והיכולות שלו. בעצם בלי השיתוף פעולם של כל גיבורי ליגת הצדק סופרמן אף פעם לא היה מצליח המשימותיו...
   כתוב תגובה
ציער לשמוע  (חדש)
הבדיחה של אלוהים יום שישי, 05/04/2002, שעה 17:05
ציער אותי לשמוע שהעלילות והדיאולגים של סדרת הקומיקס הטובה ביותר (לדעתי האישית)
הפכה לפשטנית בגירסה המצוירת.
   כתוב תגובה
בקשר ל jla  (חדש)
מקלאוד שבת, 06/04/2002, שעה 2:00
אמנם לא ראיתי את הסדרה המצוירת
אבל יש לי כמה שאלות
בקומיקס המצויר ה''פנס הירוק'' הוא בחור לבן. מתי בדיוק הוא נהפך לשחור?
דבר נוסף - אם אני לא טועה בקומיקס נערת הנץ היא גלגול של אלה מצרית אם מישהו יודע משהו על זה אני אשמח לתשובה.

ולסיום לדעתי הסדרה בטמן הדור הבא לא היתה סדרה טובה פשוט בגלל שהיא לקחה את הדמות של בטמן ונתנה לו את הבעיות של ספידרמן(למצוא דייט,לתמרן עם עבודה וכו')
   כתוב תגובה
בקשר ל jla  (חדש)
הבדיחה של אלוהים שבת, 06/04/2002, שעה 14:30
בתשובה למקלאוד
דווקא אהבתי את בטמן הדור הבא
זו לעומת ספידמן החדש,שלדעתי הוא קטסטרופה.

ודרך אגב יש סיכוי שדווקא סידרה
זאת תגיע אלינו בקרוב(דיברתי על JLA) מכיוון שהיא יוצרה עבור
CARTOON NETWORK
צדקת בנקודה הראשונה,רק שלDC אין גיבור שחו בסידרה ואם העדיפו ביקורת על שהם שינו את הדמות של פנס ירוק (ולא חס ושלום של סופרמן) מאשר לקבל ביקורת על איך זה שאין להם יצוג לשחורים.
ועוד משהוא קטן משחק השתייה של JLA בלינק הבא:
www.seanbaby.com/superfriends/drink.htm

   כתוב תגובה
בקשר ל-JLA  (חדש)
אלמוני יום ראשון, 07/04/2002, שעה 1:48
בתשובה למקלאוד
תשובות:
בקשר ל-GL בקומיקס מספר אנשים שונים ענדו את הטבעת במההלך השנים. הראשון היה האל ג'ורדאן, לאחריו הגיעו גאי גארדנר וג'ון סטיוראט, שהחזיקו בטבעת במקביל. מבין שלושתם רק סטיוראט היה שחור והוא שנבחר להיות מי שמופיע בסדרה המונפשת. בהווה של DCU קיים רק GL, ושמו קייל ריינר.
בקשר ל-Hawkgirl, בקומיקס היו לה שני גלגולים. הראשון היה של אישה שנמשתה היתה במקור של נסיכה (ולא אלה) מצרית, אשר התגלגלה לה במהלך השנים עד היום. בשלב מסויים בעיות המשכיות פגעו בדמות, והחליטו להמציא Hawkgirl חדשה, שהיא שוטרת-חייזרית מכוכב בשם Thanagar.
מקווה שעזר.
   כתוב תגובה
בקשר ל-JLA  (חדש)
מקלאוד יום ראשון, 07/04/2002, שעה 15:19
בתשובה לאלמוני
תודה לך עזרת לי מאוד לפחות בקטע של gl.

אבל עם hawkgirl בלבלת אותי יותר
כי לפי מיטב ידיעתי (ולפי הקומיקס החדש של hawkman) היא אמורה להיות נפש תאומה שלו או משהו והוא אמור למצוא אותה בכל גלגול שלו והוא כן גלגול של אל מצרי.
אז זה לא מסתדר לי עם התשובה שלך
אשמח לקבל הבהרות.
   כתוב תגובה
קשה להיות איש נץ  (חדש)
אלמוני יום שני, 08/04/2002, שעה 0:19
בתשובה למקלאוד
אוקיי, אז ככה. אנשי הנץ המקוריים של די.סי. היו גלגולי נשמות של נסיך ונסיכה מצריים, שאכן, במהלך כל השנים והגלגולים היו זוג מאוהב.
אנשי הנץ היו חלק מקבוצה שנקארה ''חברת הצדק של אמריקה'' (Justice Society of America), שהיתה קיימת בעידן הזהב של די.סי..
בשלב מסויים קהל הקוראים נרגע מהקטע של סופרגיבורים, וה-JSA יצאו ל''חופשה כפויה''.
לאחר כמה שנים חלה התעניינות מחדש בסופרגיבורים, ודי.סי. החליטו להוציא דמויות חדשות המבוססות בחופשיות על הדמויות הקודמות (השינוי העיקרי היה המעבר מ-origin המבוסס על קסם לכזה המבוסס על מדע בדיוני). בכל אופן התוצאה היתה ליגת הצדק של אמריקה (Justice League of America). כך התחיל עידן הכסף של די.סי..
עכשיו, רוב חברי ה-JSA נשארו ברקע וצצו רק להופעות אורח, אולם חלק היו מספיק פופולריים כדי לעבור לעידן הכסף, ואנשי הנץ ביניהם. אבל בשלב מסויים די.סי. החליטו שאנשי הנץ בצורה הזו מיושנים מדי, והחליטו לברוא אנשי נץ חדשים. אני לא זוכר איך בדיוק הם נפטרו מאנשי הנץ הראשונים.
בכל מקרה, אנשי הנץ החדשים היו כאמור חייזרים מהכוכב Thanagar שם הם היו אנשי חוק, וכמובן שבכדוה''א הם מייד מצאו את המקום הטבעי בקהיליית הסופרגיבורים והצטרפו ל-JSA.
כדי לא לסבך יותר מדי אסתפק בלהגיד שדי.סי. הגיעו למסקנה שה-Continuity של היקום שלהם דפוק (היו להם כמה כדורי ארץ, ובכל אחד גיבורים שונים ו/או אותם גיבורים אך עם הבדל בכוחות, בעבר וכו'). לכן הם החליטו לזרוק את כל העבר לפח ולהתחיל מחדש (בערך), ולשם כך ערכו את ה-Crisis on Infinite Earths, שבו הם השמידו את כל כדורי הארץ מלבד אחד, ועשו reboot לכל הגיבורים שלהם.
אממה, העורכים של ה-Crisis לא היו מאופסים עם העורכים של Hawkman, ונוצרו סתירות בהמשכיות שלו. כל מיני כותבים ניסו לתקן זאת באמצעות שינויים רטרואקטיביים בהמשכיות (Retconning), אבל הם הצליחו רק לקלקל יותר. לבסוף נשבר לדי.סי. והם החליטו לעזוב את איש הנץ בצד, עד ישבוא מישהו וישכנע אותם שהוא באמת יכול לפתור את הבעיה.
Enter the Pressent: איש הנץ המקורי (הגלגול של הנסיך המצרי) התגלגל לו חזרה להווה והוא Hawkman נכון לעכשיו. בנוסף לכך חיברו את ההיסטוריה שלו להיסטוריה של הכוכב Thanagar, כך שלכאורה כל אנשי הנץ היו איך שהוא קשורים אחד לשני.
זהו בתמצית (אררר... בערך).
----------------
[הערת המחבר: מפאת האורך והשעה לא עשיתי הגהה רצינית. עמכם - ועם שגיאותיי - הסליחה.]
   כתוב תגובה
קשה להיות איש נץ  (חדש)
מקלאוד יום שני, 08/04/2002, שעה 21:05
בתשובה לאלמוני
תודה רבה לך.
עכשיו הכל ברור.
אני כבר מחכה איפהשהוא לראות את הסדרה.

דרך אגב אם מישהו רוצה לקרוא על העבר של gl ועל כל הגלגולים שלו
יכול להיכנס לאתר www.dccomics.com
לאזור ה secret files
שם יש פרטים על כל האנשים שהיו glועל האויבים שלהם.
   כתוב תגובה
מזכיר לי את  (חדש)
דפי יום חמישי, 11/04/2002, שעה 18:17
הספר ''חייו ומותו של סופרמן''.
   כתוב תגובה
ראיתי עכשיו את 3 הפרקים הראשונים  (חדש)
tirnanog יום שישי, 12/04/2002, שעה 0:57
וזה סדרה ממש חמודה. לא ברמה של באטמן (כי העטלף לא מופיע מספיק), אבל עדיין, סדרה מקסימה.
אז תודותי לכותב הכתבה שגרם לי להוריד ולראות את הסדרה, ועכשיו, לפרקים הבאים...
   כתוב תגובה
למרות שעברו 4 חודשים  (חדש)
הגר יום שלישי, 27/08/2002, שעה 15:25
והסידרה כבר עלתה נחמד לקרוא ולהתעניין הסידרה מצליחה מעל ומעבר למצופה!
   כתוב תגובה

הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.