על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
עוד בקטגוריה זו:

זומבים עליך, ישראל!
סרטים / נורית הוראק
04/03/13
תגובות: 2  
מעגל בלי הרבה קסם
סרטים / עליזה בן מוחה
20/10/12
תגובות: 3  
קפטן אמריקה ומלחמת העולם השנייה
סרטים / אנדרו ליפטאק
03/09/11
תגובות: 1  
מקור לא ברור
סרטים / עליזה בן מוחה
30/07/11
תגובות: 4  
כמעט הסוף (חלק ראשון)
סרטים / עליזה בן מוחה
12/06/11
תגובות: 0  
חלום גנבים
סרטים / עליזה בן מוחה
29/12/10
תגובות: 13  
טובים השניים?
סרטים / עליזה בן מוחה
14/08/10
תגובות: 5  
מגע של קסם
סרטים / לילי דאי
14/05/10
תגובות: 2  
המקום שאליו גיבורי אקשן הולכים למות

סרטים / לילי דאי
02/05/10
תגובות: 4  
מה שיותר כחול יותר ממדים
סרטים / לילי דאי
31/01/10
תגובות: 5  
על ממוצע ומעל הממוצע
סרטים / אֹרן רהט
24/10/09
תגובות: 8  
לשקוע בסרט טוב
סרטים / רז גרינברג
28/04/08
תגובות: 1  
דיקסילנד
סרטים / אהוד מימון
03/10/06
תגובות: 2  
חייו ומותו של סופרמן
סרטים / רני גרף
25/07/06
תגובות: 22  
הטרור כמשל
סרטים / רני גרף
03/04/06
תגובות: 15  

שובו של הארנולד
סרטים / רני גרף
יום חמישי, 31/07/2003, שעה 19:31

שליחות קטלנית 3: עלייתן של המכונות ונפילתו של מומחה המדור. דו''ח מיוחד!


בראשית, כזכור, היה ''שליחות קטלנית'', הסרט שהקפיץ את ג'יימס קאמרון לדרגת במאי על. ובצדק. בסרט ההוא, משנת 1984, גילם ארנולד שוורצנגר תפקיד שנתפר בדיוק למידותיו: רובוט רצחני המגיע מהעתיד כדי לחסל את אמו של מי שעתיד להיות מנהיג המחתרת האנושית במלחמה עתידית איומה כנגד המכונות (כל זאת הרבה מאד זמן לפני שמישהו חלם על ''המאטריקס'' והמשכיו). ארנולד, שחקן(?) בעל מנעד מוגבל ביותר של הבעות פנים, שלא לדבר על מבטא אוסטרי כבד, שובץ, בהברקה ליהוקית, לתפקיד שאופיין בתנועות מכניות, משפטים קצרים הנאמרים ללא כל שמץ של רגש וגוף שרירי מנופח – דרישות שהתאימו כיד לכפפה למי שגם כך נראה כרובוט בעל מעטה עור אנושי.


הסיפור המעגלי המבריק של הסרט ההוא, שהופק בתקציב אפסי, שלח שתי דמויות מהעתיד אל ההווה: מחסל וחייל פשוט. החייל הפשוט נשלח על ידי ג'ון קונור, המנהיג עתידי של המחתרת, כדי להגן על שרה קונור (לינדה המילטון, לימים אשתו לשעבר של ג'יימס קאמרון), אמו, מפני המחסל הרובוטי האימתני, ובעצם הופך לאביו של מפקדו. זהו סרט מסע בזמן אולטימטיבי, אם כי קודר, הסוגר ופותח קצוות בעת ובעונה אחת. בצדק גמור הפך הסרט ההוא להצלחה היסטרית, ושמונה שנים מאוחר יותר הגיע ''שליחות קטלנית 2: יום הדין''. הפקה זו היתה מרשימה הרבה יותר, התקציב הרקיע שחקים, והסרט? הסרט היה מבריק באותה מידה כקודמו. קאמרון השכיל לחבר סיפור שישלים את סיפור הסרט הקודם, עד כדי כך שכיום רבים רואים בשני הסרטים יחידה אחת. בסרט השני ג'ון קונור כבר נולד, והוא בן עשרה. גם הפעם נשלח רובוט מרושע מן העתיד כדי לנסות ולחסלו, והפעם מי שנשלח להגן עליו, ועל אימו, הוא רובוט דמוי ארנולד, כשהרובוט ה''רע'' הוא איש הכספית הבלתי נשכח. ''יום הדין'' הצליח, בנוסף לקטעי הפעולה והאפקטים מהמדרגה הראשונה, לספר גם סיפור אנושי על משפחה חד הורית ועל נער המצוי בחיפוש מתמיד אחר דמות אב, אותה הוא מוצא דוקא ברובוט שלאט לאט מפשיר ומתחיל להראות ניצני אנושיות. בשני הסרטים שרתה אוירה אפוקליפטית ומלנכולית, והחיבור בין דמויות אנושיות הנזרקות למעגל אירועים, המצוי במידה רבה מעבר לשליטתן, לסיפור מדע בדיוני מעגלי על מסע בזמן, הפך את שניהם ליחידה אחת שהיתה שלמה מסך חלקיה.


עתה, עשר שנים לאחר ''יום הדין'', מגיע הסרט השלישי בסדרה. בניגוד לקודמיו, הפעם רק ארנולד שוורצנגר נשאר מהסרט המקורי. הבמאי הוא ג'ונתן מוסטאו, מי שביים את ''צוללת 571'' המשובח. החשש שהפעם נקבל מוצר ממוסחר שאינו שומר על רמת שני הסרטים הקודמים היה רב – אך הוא התבדה. גם אם אינו יצירת מופת כסרטים שקדמו לו, ''שליחות קטלנית 3: עלייתן של המכונות'' הוא סרט מהנה, רווי אזכורים משועשעים לשני קודמיו, ובסך הכל מושלם להצגה יומית ממוזגת בימי הקיץ המהבילים.

ג'ון קונור (ניק סטאהל), עשר שנים לאחר תום עלילת ''יום הדין'', הוא בחור צעיר בן 22 החי כנווד. אין לו בית, אין לו טלפון וגם לא כרטיס אשראי. הכל כדי שלא ניתן יהיה לזהות אותו ולהגיע אליו, במידה ומחסל נוסף יגיח מן העתיד. אמו מתה כמה שנים קודם, ועתה הוא בודד בעולם. קו הזמן שבו הוא חי, אותו קו זמן ממנו נשלחו המחסלים העתידיים בסרטים הקודמים, התפצל בשנת 1997, אולם עדיין קיים חשש שיום הדין יגיע וכי סקיינט תצא מכלל שליטה. המחסלים מגיעים, כמובן. רובוט טי-‏1 מיושן בדמותו של שוורצנגר ורובוטית מתקדמת מדגם T-X בדמותה של כריטינה לוקן, בלונדינית קפואה שמנעד הבעות פניה מוגבל אף יותר מזה של ארנולד. לתמונה נכנסת גם קייט ברוסטר (קלייר דיינס), וטרינרית צעירה שמוצאת את עצמה בקשר הדוק למערבולת האירועים הרב-זמנית.


הסרט עוסק גם בסגירת מעגלים. ממש כשם שהוא הסרט המסיים את הסיפור (עד כה, יתכן שבעתיד נזכה גם ל''שליחות קטלנית 4'') כך ניתן לראות בו פתיחה לטרילוגיה ולצפות ב''שליחות קטלנית'' ו''שליחות קטלנית 2: יום הדין'' כסרטים השני והשלישי. בכך בעצם נסגר מעגל זמן מושלם, סיום ופתיחה של הסיפור בעת ובעונה אחת.

עלילת הסרט כולו מתרחשת הפעם במהלך יממה אחת, יממה במהלכה ינסו הגיבורים המבועתים להציל את העולם וגם את עצמם. האוירה האפוקליפטית של שני הסרטים הקודמים קיימת גם כאן, אך יחד עם זאת הסרט שומר גם על ארשת הומוריסטית שלא היתה קיימת בקודמיו. זו אמנם אחת מנקודות החולשה שלו, אבל גם – מוזר – יתרון. שני הסרטים הראשונים בסדרה היו מלנכוליים וקודרים, לפעמים עד כדי מועקה. הסרט הנוכחי מספק אתנחתאות קומיות המקלות את צליחת העלילה האפוקליפטית.


''שליחות קטלנית 3'', למרות היותו החלש שבחבורה, הוא עדיין תוספת ראויה ומשובחת לסדרה שהביאה לנו שניים מהמשובחים שבסרטי המד''ב של חמש-עשרה השנים האחרונות. כדאי מאד לראות את הסרט הזה. גם ללא לינדה המילטון ואדוארד פרולונג הבלתי נשכחים, עדיין קיים פה אחד מסרטי הקיץ המשובחים של השנה, סרט שסוגר באופן אינטליגנטי את קצוות העלילה של שני הסרטים הקודמים.



שליחות קטלנית 3: עלייתן של המכונות
במקור: Terminator 3: Rise of the Machines
ארה''ב, 2003, צבע, 109 דקות
במאי: ג'ונתן מוסטאו
עם: ארנולד שוורצנגר, ניק סטאהל, קלייר דיינס, כריסטינה לוקן, דיוויד אנדרוס




שליחות קטלנית 3 : האתר הרשמי
שליחות קטלנית 3 – ביקורת בעין הדג

 
חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
שמחה לשמוע שהשלישי לא
אמבר יום חמישי, 31/07/2003, שעה 19:49
(3 תגובות בפתיל)
אני חולק עליך לגמרי בקשר לסרט השני
ארן יום חמישי, 31/07/2003, שעה 21:00
(25 תגובות בפתיל)
תמיד סקרן אותי למה אנשים חושבים
ניר יום שישי, 01/08/2003, שעה 1:02
(9 תגובות בפתיל)
רק רציתי לשאול
SnKae AKA NoName יום שני, 04/08/2003, שעה 16:07
(5 תגובות בפתיל)
קו הזמן לא נפרם
פיזיקאי שבת, 09/08/2003, שעה 0:32
שליחות קטלנית 3 : הנפילה...
איציק יום שישי, 15/08/2003, שעה 19:22
(3 תגובות בפתיל)
שובו של השרירן
אלי בן דוד יום חמישי, 28/08/2003, שעה 16:08
(3 תגובות בפתיל)

הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.