על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
עוד בקטגוריה זו:

אל ''המרחב''
מאמרים / איתי ליבנה
13/09/14
תגובות: 0  
אלים וז'אנר
מאמרים / ניקולה גריפית'
02/08/14
תגובות: 2  
האם איבדנו את העתיד?
מאמרים / ג'ו וולטון
22/02/14
תגובות: 4  
הכפירה הקדושה נוסח מאדים
מאמרים / אבינועם ביר
01/02/14
תגובות: 2  
האם יש ''גל חדש'' חדש במדע הבדיוני?
מאמרים / דייויד ברנט
29/06/13
תגובות: 4  
בילבו בגינס: גיבור עם חרב ומטפחת
מאמרים / רחל מרדכוביץ'
26/01/13
תגובות: 12  
מקדים את המאוחר
מאמרים / אהוד מימון
24/11/12
תגובות: 11  
הסכנות שבדמיון פעיל יתר על המידה
מאמרים / גיא חסון
13/10/12
תגובות: 4  
קולר האשמה
מאמרים / אהוד מימון
25/08/12
תגובות: 11  
הכוח חזק עמו
מאמרים / רז גרינברג
15/03/12
תגובות: 1  
המוסר הרובוטי של דוקטורוב
מאמרים / אהוד מימון
31/12/11
תגובות: 0  
השתלהבויות מדע בדיוני של ימים עברו
מאמרים / ג'יימי טוד רובין
08/04/11
תגובות: 5  
מחזור 2010
מאמרים / שריל מורגן
12/02/11
תגובות: 3  
גיהינום חדש
מאמרים / לורה מילר
28/08/10
תגובות: 4  
קדימה במלוא הקיטור
מאמרים / פול די פיליפו
24/04/10
תגובות: 8  

איש אלף המילים
מאמרים / פבל גרשניק
יום ראשון, 05/01/2003, שעה 14:46

על צייר הפנטסיה לארי אלמור


''תמונה אחת שווה אלף מילים''
איש חכם

מעטים האנשים שלא מכירים את ציוריו של לארי אלמור, גם אם לא את השם עצמו. רבים מאתנו נהנו מציוריו על כריכות ספרי ''רומח הדרקון'' וספרי ''מבוכים ודרקונים'' למיניהם. ואכן, ציוריו של אלמור ידועים בכל רחבי העולם. הוא עצמו מתגורר בלייטצ'פילד קנטאקי עם אשתו ושני ילדיהם.

ב-‏1971 השלים אלמור תואר באמנויות מאוניברסיטת קנטאקי, התגייס לצבא ונישא - כל זאת תוך ארבעה חודשים. ''זה נראה כאילו החיים הגבירו קצב אחרי נקודה זו, ולא האטו לרגע מאז,'' הוא עונה כשנשאל על התקופה. הוא רצה להיות מורה לאמנות בתיכון, אבל מדריכיו סברו כי הוא מוכשר דיו כדי להיות מאייר. הוא לא חשב שהוא טוב מספיק אך הם שכנעו אותו לנסות.


לאחר שחרורו מהצבא ב-‏1973, החל לארי את הקריירה שלו באמנות כמאייר עבור ממשלת ארה''ב. בסוף שנות ה-‏70 הוא פרסם לראשונה באופן מסחרי ב-”National Lampoon” וב-”Heavy Metal”. ב-‏1981 הוא עבר לאגם ג'נבה שבוויסקונסין כדי להיות מאייר כריכות בחברת TSR Inc., החברה שיצרה את ''מבוכים ודרקונים''. במסגרת עבודתו בחברה זו היה לו תפקיד מרכזי בפיתוח מראה חדש לחלוטין למוצריה – מראה שחלחל לשאר תעשיית משחקי התפקידים. זו אחת הסיבות העיקריות לפרסומו - הוא אחד הציירים המוכרים ביותר בתעשיה. ציוריו לכריכות ספרי ''רומח הדרקון'' עזרו להציב אותם ברשימת רבי המכר והגדילו את פרסומו עוד יותר.


לארי ואשתו רצו לשוב לעיר מולדתם בקנטאקי, ועל כן הוא עזב את TSR Inc. בסתיו של 1987 והחל לעבוד כעצמאי. חברות רבות השתמשו בשירותיו מאז, החל בחברות מחשבים ועד להוצאות לאור. ביניהן: Bantam Books, BAEN Books, Warner Books, ACE/Berkley, Doubleday ו-Del Rey.
לארי לא משך ידו מתעשיית ספרי הקומיקס, אצל D.C. Comics, First Comics, Eclipse Comics ואחרים, וגם תעשיית משחקי התפקידים נהנית משירותיו הטובים - פרוייקטים של TSR Inc., FASA, Mayfair Games, White Wolf, Iron Crown Enterprises ועוד.
בקיץ 1996 יצא לאור הספר ”Runes of Autumn” , שנכתב על ידו בשיתוף עם בן דודו רוברט אלמור.
פרוייקט ידוע אחר של אלמור הוא סדרת הקומיקס SnarfQuest, שהתפרסמה
במגזין Dragon בין 1983 ל-‏1987. הסדרה הפסיקה זמן מה לאחר שלארי החל לעבוד כעצמאי, אך חודשה לאחרונה במגזין Games Unplugged.


מדי שנה משתתף לארי אלמור במספר כנסי מד''ב ופנטסיה בארה''ב, ולעתים גם באירופה. בזמנו החופשי הוא נוהג ללכת למכון כושר כדי להוציא את המרץ המצטבר משעות של ישיבה מול כן הציור (וכי זה מקום נהדר לדוגמניות ודוגמנים לציוריו). אהבתו הגדולה, פרט לציור, היא הסטוריה עתיקה. לדבריו זה היה אחד הדברים שדחפו אותו לעבר הציור. עוד בילדותו נהג לעשות שרבוטים של לוחמים ויקינגים או ספינות עתיקות ונדהם מפרצי הרגש שחש כשעשה זאת. הוא הושפע ביותר מציירים אמריקניים ואירופאיים של סוף המאה התשע-עשרה ותחילת המאה העשרים, ובכלל זה הפרה- רפאליטים (קבוצה מאמצע המאה ה-‏19 שהחליטה ללכת בסגנון עצמאי ולא להכנע לדיכוי האקדמי), נ.ס. וויאת', מקספילד פריש וציירים אמריקאים מוקדמים אחרים. כמו כן הוא הושפע מציירים בני זמנו הכוללים את פרנק פרזטה והילדרברנטס ברוס.
אחת מדרכיו להוריד את המתח היא מכוניות עתיקות. הוא תמיד אהב מכוניות ובמיוחד את העתיקות שבהם.
לאחר נסיעה בת חצי שעה בפורד שנת 30 שלו הוא מרגיש כמו חדש.


מעט פרטים טכניים:
* ציור ממוצע שלו הוא בגודל של 610X915 ס''מ.
* דרושים לו כשבועיים כדי להגיע מהסקיצות הראשונות לציור הגמור.
* הוא מצייר בצבעים אקריליים או בצבעי שמן. רובם המוחלט של ציוריו נעשים בצבעי שמן, כי לדעתו הרבה יותר קל לעבוד אתם.
* הוא השתמש במברשת אויר רק פעמים בודדות בחייו, בפעם האחרונה ב-‏1987.
* רק לעיתים נדירות הוא מצייר על בד או פשתן - בדרך כלל הוא מצייר על מסוניט. זהו לוח דחוס וקשיח בעובי של כרבע אינץ' (בערך 7 מ''מ).
* הוא מתחיל את הציור מסקיצה קטנה אותה הוא מגדיל בעזרת מכונת צילום. לאחר מכן הוא מעביר אותה ללוח המסוניט שלו. הוא מתחיל את הציור מהרקע (השמים, בדרך כלל) וממשיך הלאה.


בישראל מוכרים ציוריו של אלמור בייחוד מן המהדורות הראשונות של משחקי התפקידים D&D ו-AD&D.




לארי אלמור - אתר הבית
הפרה-רפאליטים
Runes of Autumn
מגזין Dragon
מגזין Games Unplugged

 
חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
לא מכיר
גל יום ראשון, 05/01/2003, שעה 18:12
מאמר מאד נחמד, ומעניין
שלמקו יום ראשון, 05/01/2003, שעה 19:15
אכן, מאמר משכיל ומחכים
רז, לוחם האור ואדון האופל יום ראשון, 05/01/2003, שעה 20:21
(2 תגובות בפתיל)
אם נתעלם לרגע מ-Snarfquest,
Kipod יום ראשון, 05/01/2003, שעה 20:28
(5 תגובות בפתיל)
ניטפוק טכני קל...
ארז יום ראשון, 05/01/2003, שעה 20:50
אהה! שריון בקיני!
יעל יום ראשון, 05/01/2003, שעה 22:20
(11 תגובות בפתיל)
הרהור בנושא אלמור
Steerpike יום ראשון, 05/01/2003, שעה 22:34
(2 תגובות בפתיל)
אין כמו Royo !!!
Icarus יום שני, 13/01/2003, שעה 23:25
(3 תגובות בפתיל)
snarfquest
blind_rhapsody יום שני, 13/01/2003, שעה 23:33
וואו
דפי יום שישי, 17/01/2003, שעה 19:26
עוד ציירים
Eliran יום שישי, 31/01/2003, שעה 12:09

הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.