על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
עוד בקטגוריה זו:

אלים וז'אנר
מאמרים / ניקולה גריפית'
02/08/14
תגובות: 2  
האם איבדנו את העתיד?
מאמרים / ג'ו וולטון
22/02/14
תגובות: 4  
הכפירה הקדושה נוסח מאדים
מאמרים / אבינועם ביר
01/02/14
תגובות: 2  
האם יש ''גל חדש'' חדש במדע הבדיוני?
מאמרים / דייויד ברנט
29/06/13
תגובות: 4  
בילבו בגינס: גיבור עם חרב ומטפחת
מאמרים / רחל מרדכוביץ'
26/01/13
תגובות: 12  
מקדים את המאוחר
מאמרים / אהוד מימון
24/11/12
תגובות: 11  
הסכנות שבדמיון פעיל יתר על המידה
מאמרים / גיא חסון
13/10/12
תגובות: 4  
קולר האשמה
מאמרים / אהוד מימון
25/08/12
תגובות: 11  
הכוח חזק עמו
מאמרים / רז גרינברג
15/03/12
תגובות: 1  
המוסר הרובוטי של דוקטורוב
מאמרים / אהוד מימון
31/12/11
תגובות: 0  
השתלהבויות מדע בדיוני של ימים עברו
מאמרים / ג'יימי טוד רובין
08/04/11
תגובות: 5  
מחזור 2010
מאמרים / שריל מורגן
12/02/11
תגובות: 3  
גיהינום חדש
מאמרים / לורה מילר
28/08/10
תגובות: 4  
קדימה במלוא הקיטור
מאמרים / פול די פיליפו
24/04/10
תגובות: 8  
חיפה, חיפה – עיר עם עתיד
מאמרים / אהוד מימון
18/04/10
תגובות: 0  

פלאש גורדון הישראלי
מאמרים / אלי אשד
יום שלישי, 09/05/2000, שעה 19:38

על התגלמויותיו השונות של פלאש גורדון בארצנו


פלאש גורדון הוא אחד הגיבורים המפורסמים ביותר של הקומיקס והמדע הבדיוני האמריקני. ספורטאי אמריקני בלונדיני שביחד עם חברתו דייל ארדן (יפיפיה שחורת שער שעיקר עיסוקה בחיים הוא לצרוח ולהתעלף) והמדען הגאון זרקוב מוצא עצמו יום אחד בכוכב מונגו. הכוכב נשלט ידי הרודן המרושע מינג, ופלאש מגלה שעם כל הפרימיטיביות שלו (האנשים שם עדיין נלחמים בחרבות) מינג מהווה סכנה ממשית לשלום כדור הארץ. מכאן ואילך נאבק פלאש במינג ובגזעים השונים והמשונים השוכנים במונגו על מנת לשחררו מידי העריץ.

הסדרה נוצרה ב-‏1934 על ידי אמן הקומיקס אלכס ריימונד וזכתה להצלחה אדירה (היא רצה עד עצם היום הזה – מה שעושה את פלאש גורדון לאחד הגיבורים מאריכי הימים ביותר במד''ב ובתרבות הפופולארית בכלל). פלאש הופיע גם בסדרות טלויזיה ובסרטי קולנוע – סדרה בבכיכובו של בסטר קראב בשנות ה-‏30, סדרה מצויירת, וב-‏1980 סרט קולנוע של המפיק דינו דה לורנטיס, שבו הופיע לא אחר מאשר חיים טופול שלנו בתור ד''ר זרקוב. יתכן גם שנחזה בעתיד הקרוב בסרט חדש של פלאש גורדון.
פלאש גורדון זכה לפופולאריות גדולה גם בישראל. בארץ ישראל המנדטורית הוא היה שני בפופולאריות כגיבור קולנועי רק לטרזן. עמוס עוז בספרו 'באור התכלת העזה' מספר עד כמה היה פלאש אהוב בארץ ישראל של ימי ילדותו – ''במשחקים שלנו היה פלאש גורדון חודר תמיד אל מבצרן של הכנופיות הערביות'' – ושימש כמודל של גבורה לנערים הארץ-ישראלים הצעירים. הוא היה בין גיבורי הקומיקס המתורגמים ביותר לעברית. סיפורים מצוירים עליו הופיעו בשנות החמישים בכתבי העת ''נימרוד'' (מגזין הקומיקס המתורגם הראשון בעברית) ו''עולם הפלא'' (שם כיכב תמיד בעמוד השער). בשנות השישים הוא הופיע בסיפורים צבעוניים ב''דבר לילדים'' ובמגזין הקומיקס ''בוקי'', בשנות השבעים במוסף הקומיקס של ''ידיעות אחרונות'', ובשנות השמונים במגזין לילדים ולנוער ''משהו'' ובעיתון ''חדשות''.

וכמו במקרה של טרזן, הופיעו סיפורים ישראליים מקוריים שהציגו גירסה יחודית ושונה מאד מהמקור של פלאש גורדון.
בסיפורים אלה לא השתתפו דמויות הקומיקס של דייל ושל דוקטור זרקו, וגם המלך מינג המרושע וכוכב הלכת האקזוטי מונגו נעלמו לחלוטין. רק פלאש עצמו הושאר, והוא הוצג כמדען אמיץ וגאוני המקדים את שאר מדעני כדור הארץ ומערכת השמש בכלל בעשרות (אם לא מאות) שנים.
סיפורים אלה הופיעו בהוצאת רמדור בשנים 1963-1964 תחת השם הכולל ''פלאש גורדון – הרפתקאות כובש חלל'', כספרונים של 32 עמודים.
ההוצאה הסבירה: ''לאחר מאמצים מרובים החליטה הוצאת רמדור להבטיח הוצאה סדירה לראשונה בארץ של סדרה על נושא 'מדע דמיוני'. נבחרה לכך סדרה שנמכרה במליונים של טפסים בארה''ב, והידועה בעולם כולו ע''י סרטים רבים שגם הגיעו אלינו – הסדרה 'פלאש גורדון :הרפתקאות כובש חלל'. בזה נעשה נסיון מענין לחבב על קהל הקוראים ענף ספרות שעדין לא חדר לארץ למרות שבארצות חוץ כגון ארה''ב , אנגליה, גרמניה, וכו' נחשבים ספרי וספרוני ה'מדע הדמיוני' כענף הקריאה העיקרי למליונים בני נוער ומבוגרים''. ההוצאה הבטיחה שבכל חוברת יופיע ''סיפור מדע דמיוני מותח ומפתח אופקים חדשים''.

מחבר הסדרה הופיע בחוברת הראשונה (שהיתה שונה מאד בצורתה משאר החוברות) תחת השם ''חגי'', ובשאר החוברות היה שמו ''ל. הלדר''. למעשה היה זה שם בדוי, ורוב הסיפורים חוברו על ידי הסופר והמתרגם הפורה חיים גיבורי, שחיבר סדרות ספרים ידועות לנוער כמו ''שלישית התאומים'' ו''הרפתקאות חבועוז''. הוא חיבר תחת שמות בדויים שונים סיפורים על טרזן עבור הוצאת ''הקרנף'' וסיפורים על איש המערב ביל קרטר עבור ''רמדור''.
בסדרה היו 14 חוברות, ואלה הן:

1. תעלומת מרגלי המאדים – בה נאבק המדען העשיר והגאון פלאש גורדון בשוכני מאדים שרוצים להשמיד את כדור הארץ אך על מנת לעשות זאת עליהם להשיג את סוד פצצת המימן שאינו ידוע להם עם כל יכולתם לטוס לחלל.סיפור זה הציג את פלאש בצורה שונה מכל השאר הסיפורים, ומחברו היה מן הסתם שונה מזה של שאר החוברות.
2. תחנת הירח אינה עונה – פלאש גורדון בונה טיל מתקדם מעל ומעבר למה ששאר מדעני ומדינות כדור הארץ יכולים לבנות וטס עימו לירח. שם הוא מגלה שהירח היה בעבר חלק מכדור הארץ שהתנתק ממנו, וכי לבני האדם שחיים עליו יש תרבות מתקדמת בהרבה מזו של בני כדור הארץ, אך הם עויינים לכדור הארץ שהם חוששים (ובמידה מסויימת של צדק) מכוונותיו כלפיהם.
3. התנקשות בחלל – פלאש טס שוב לירח ומגלה שהוא מסתיר מאחריו מערכת כוכבים שאינה ידועה כלל בכדור הארץ. הוא נחטף על ידי אחד מאנשי כוכבים אלה ל''ירחון'', ומגלה שזהו חלק של הירח שהתנתק ממנו בעבר הרחוק כשם שהירח התנתק מכדור הארץ בעבר העוד יותר רחוק. הוא מגלה שכעת שולט ב''ירחון'' רודן אכזרי השואף לכבוש את הירח ואחריו את כדור הארץ.
4. מבצע פיצוץ – פלאש עוזר לאנשי הירח שוחרי השלום (אם כי הם עוינים את כדור הארץ בכלל ואת פלאש שחדר לתחומם בפרט) להשתלט על ''ירחון'' ולחסל את תוכניות הכיבוש של הרודן שם.
5. תעלומת הצלחת המעופפת – פלאש מגלה צלחת מעופפת שהתרסקה על כדור הארץ ( הדים של פרשת ''רוזוול ''? …) ויוצר קשר עם אנשיה , הנראים כמו בני אדם ואחת מהם אף נקראת ''כוכבה''. אלה מסרבים לספר לו מאין הגיעו ולבסוף נעלמים.

6. הסוכנת מכוכב מאדים – אנשי מאדים יוצרים קשר עם פלאש במטרה לקנות ממנו את תוכניות הרקטה שלו שהם מעל ומעבר למה שהמאדים מסוגל לבנות. פלאש – פטריוט נאמן של כדור הארץ – מסרב למליוני מטילי הזהב שמוצעים לו בתמורה, מגלה שלמאדים יש רשת שלמה של סוכנים על כדור הארץ ולוכד את כולם.

7. הטיל- צוללת בפעולה – סיפור זה והבא אחריו מזכירים את סיפורי הריגול ''פטריק קים'' הפופולאריים של הוצאת רמדור יותר מאשר מדע בדיוני. פלאש נשלח על ידי הממשלה הבריטית למנוע מהסינים לבנות פצצה אטומית, מחשש ההסינים ישתמשו בה כדי להשמיד את כל העמים שאינם צהובים. פלאש משמיד את הבסיס הגרעיני הסיני במדבר גובי באמצעות המצאתו החדשה – טיל שהוא גם צוללת.

8. הסכנה הצהובה! – שמה של החוברת מדבר בעד עצמו, וייתכן שגם ההוצאה נבהלה מהקונוטציות הגזעניות שלה – בפנים החוברת שם הסיפור הוא ''מתון'' יותר – ''פלאש בזרועות הדרקון הצהוב''. זהו המשך של הסיפור הקודם, בו יוצא כנגד פלאש כנגד ארגון סיני אכזר – ''הדרקון הצהוב'' – שהוא הארגון ''המסוכן ביותר עלי אדמות''. פלאש מביס את הארגון באמצעות המצאתו החדשה – טיל יורה קרני המוות.

9. מטורף מרחף בחלל – כאן עוזב פלאש (לרווחתם של הקוראים) את מלחמתו בסינים וחוזר לשטח הפעולה הטבעי שלו – החלל. סוכנות החלל האמריקאית קוראת לו לחלץ אסטרונאוט שלרקטה שלו חדר מטורף שברח מבית משוגעים. פלאש עולה על הרקטה ולוכד את המטורף עם המצאתו החדשה – כותונת משוגעים המותאמת במיוחד לתנאי חוסר גרביטציה.

10. פלאש מול נשק סודי – החל מחוברת זאת ועד לסיום הסדרה כל הסיפורים הם רצף עלילתי אחד, הממשיך את הסיפור של חוברות 2-4.
בסיפור זה אנשי הכוכב ''כוכבון'', שהוא עולם עולם שנקטע מהירח (למחבר הסיפורים היתה אובססיה של ממש עם רעיון כוכבי הלכת הנקטעים זה מזה) מורכבים משני מינים. מין אחד הוא כולו ראשים דמויי אבטיחים – מנהיגי הכוכב, וגופות בלי ראש – המונהגים (והם למעשה החייזרים האמיתיים היחידים שמופיעים בסדרה, שכן כל שאר הגזעים שמופיעים בה נראים כבני אדם לכל דבר). אנשי ''כוכבון'' מגלים שלכוכבם נשארו רק כמה שנים להתקיים, והם מחליטים לפלוש לכדור הארץ. פלאש עוצר את המזימה, אך אנשי כוכבון הנואשים ממשיכים בבמאמצי הפלישה שלהם.

11. כוכבון נגד פלאש – אנשי ''כוכבון'' מצליחים לחטוף את אויבם הגדול פלאש לכוכבם. הם מסרבים להצעתו הההגיונית של פלאש כי מוטב שיתישבו על הירח מאשר על כדור הארץ המאוכלס בצפיפות, בטיעון ההגיוני לא פחות שאוכלוסיית כדור הארץ תשמיד את עצמה בין כה וכה במלחמות אטומיות. פלאש מצליח להימלט, כשאנשי ''כוכבון'' רודפים אחריו.

12. מרד על הירח – פלאש, נרדף על ידי אנשי ''כוכבון'', עוצר על הירח. שם הוא מגלה לתדהמתו שמתנהל מרד כנגד הממשלה שאם גם אינה בלשון המעטה אוהדת של כדור הארץ היא לפחות נייטראלית כלפיו. המורדים לעומת זאת מעוניינים להצטרף ל''כוכבון'' ולנהל מלחמה כנגד כדור הארץ. הם מנצחים במלחמה ומשתלטים על הירח. פלאש מצליח רק בקושי להימלט שוב כשאנשי הירח ואנשי ''כוכבון'' רודפים אחריו.

13. תחנת החלל אומגה – לאחר בריחתו מהירח נלכד פלאש על ידי אנשי המאדים שמתגלים כבעלי ברית של ''כוכבון''. הוא מגלה שהם בנו תחנת חלל, ממנה הם מתכוונים להפציץ את כדור הארץ בקרני מוות. פלאש מצליח לחבל בתחנה ונמלט, כשאנשי מאדים, הירח ו''כוכבון'' רודפים אחריו.

14. טילי המוות – פלאש חוזר בשלום אל הארץ אך מגלה שאנשי המאדים שלחו יחידת רוצחים כדי לחסל אותו כנקמה על פעולותיו כנגדם. הוא מתגבר עליהם, אך בסוף הסיפור מתברר שהפעולה היא לא רק של המאדים אלא משותפת לשאר העולמות שעימם ''התעסק'' פלאש בעבר, וכי ארבעת העולמות האלה מתכננים כעת במשותף מילחמת השמד כנגד כדור הארץ. בנימה ''אופטימית'' זו הסתיימה הסדרה.

מעניין היה לקרוא סיפורים נוספים שבהם פלאש גורדון נאבק כנגד ארבעת העולמות, אך אלה לא יצאו מעולם. ההוצאה החליטה כנראה שהסדרה אינה רווחית מספיק, וחבל. זו היתה אחת הפעמים הבודדות בהן הופיעה סדרת מדע בדיוני מתמשכת שנכתבה על ידי סופר מקומי בישראל. (למעשה קיימת בעברית רק דוגמה מקורית נוספת אחת ל''אופרת חלל'' מתמשכת מסוג זה – סדרת ''הרפתקאותיו של קפטין יונו'' מאת אלי שגיא, שיצאה גם היא בערך באותה תקופה).
הסיפורים, כפי שניתן לראות מהתקצירים, לא היו מקוריים במיוחד. הם נלקחו ברובם מעלילות סרטי מדע בדיוני שהוצגו בישראל בשנות ה-‏50 וה-‏60, ושאבו את השראתם מהמרוץ לחלל בין הרוסים והאמריקנים ומשגעון הצלחות המעופפות של התקופה. איכותם היתה נמוכה ביותר אך לא פעם בלט מבין השיטין סוג של הומור שהופך את הקריאה בהם למהנה גם היום (אם הומור זה היה מכוון, זוהי שאלה אחרת…) מלבד זאת, המעניין בסיפורים הוא ההמשכיות החזקה שבין חלק מהחוברות, בדומה להמשכיות והעקביות בתאור היקום העתידי הדמיוני בסדרות מודרניות כגון ''בבילון 5''.

זו לא היתה ההופעה האחרונה של פלאש גורדון בישראל. בשנות השבעים הוקרנה בטלויזיה הערבית סדרת הקולנוע הישנה של באסטר קראב משנות ה-‏30, וכמה שנים אחריה הוקרנה הסדרה המצויירת לילדים. הפופולאריות של פלאש לא דעכה, ובפסטיבל שירי הילדים ''השירוויזיון'' הראשון (מ-‏1979), ששיריו היו ברובם על דמויות מסדרות טלויזיה מצליחות, השתתף השיר ''פלאש גורדון'' של זמרת צעירה ובלתי ידועה בשם עפרה חזה. השיר סחף את המאזינים, בין השאר בגלל המוזיקה שלו שהושפעה בבירור מהסרט ''מלחמת הכוכבים''. למרות שהשיר על פלאש התמודד עם שירים על דמויות ידועות לא פחות לצופה הישראלי – כמו פופאי המלח והאדם הביוני סטיב אוסטין (עליו שר הבדרן מוטי גילעדי ''סטיב סטיב סטיב! מזנק מעל הרים מקפץ על הגבעות''…), הוא זכה במקום הראשון (סטיב נאלץ להסתפק במקום השני). כיום זהו אחד משיריה הנדירים והפחות מושמעים של חזה.

לסיום מאמר זה אצטט משירה של חזה שנכתב והולחן על ידי האמרגן שלה דאז, בצלאל מזרחי:

פלאש גורדון פלאש
סיפור נפלא ממש
אתה מפסיד אני בוכה
אתה ממריא אני שמחה
פלאש גורדון פלאש!



פלאש גורדון

 
חזרה לעמוד הראשי

 
מאיר עיניים...  (חדש)
ארז יום רביעי, 10/05/2000, שעה 7:11
המאמר בהחלט מאיר עיניים, מעניין ומרתק.
הסדרה מעוררת נוסטלגיה...
חבל שלא פורסמו יותר תמונות כריכה בצרוף למאמר.
חדש     חדש
פלאש גורדון ומוזיקה  (חדש)
טל כהן יום חמישי, 11/05/2000, שעה 12:52
השיר של עופרה חזה לא היה התוצר המוזיקלי היחיד. למעשה, הדבר החיובי ביותר שיצא מהסרט בשנת 80 היה... הפסקול של Queen.
חדש     חדש
פלאש גורדון ומוזיקה  (חדש)
ניר יניב יום חמישי, 11/05/2000, שעה 18:38
בתשובה לטל כהן
אמת ויציב! היה זה פס קול מוזר במקצת (יש לי אותו בבית) - יש שם - פרט לשיר ''FLASH'' המופיע בכל אוסף של הלהקה - כמה קטעים אחרים מעניינים ביותר. ביחוד ראוי לאזכור ביצוע מוזר ומטורף למארש החתונה. מומלץ!
חדש     חדש
פלאש גורדון ומוזיקה  (חדש)
מירי יום שלישי, 08/05/2001, שעה 21:18
בתשובה לטל כהן
משגע.
חדש     חדש
פלאש גורדון פוגש את טרזן  (חדש)
אלי יום רביעי, 23/05/2001, שעה 16:20
סיפורים מקוריים על פלאש הופיעו לא רק בהוצאת רמדור, כפי שהתברר לי רק לאחרונה.
סיפורים מסוג זה הופיעו לראשונה בהוצאת ''הפיל '' של עזרא נרקיס בסביבות 1962 ודווקא במסגרת סדרת ''תעלולי טרזן '' של ההוצאה שניכתבה בידי מירון אוריאל והם היפגישו בין איש החלל פלאש גורדון ואיש הג'ונגל טרזן !
בפירסומיה כתבה ההוצאה : ''אתה הקורא הצעיר אין ספק שהדבר לא יאמר לך מאומה . האומנם ? תשאל מהו הדבר הזה ? ובכן האם שמו של פלאש גורדון אומר לך משהו ? שאל את אחיך המבוגרים את הוריך –ומובטח לך כי הם ינידו בראשם בגעגועים לזכר השם פלאש גורדון . מי אינו זוכר את אביר המרחבים את טרזן האויר והחלל ,את האיש המופלא בעל ספינת החלל המשוכללת היוצא למבצעים אוויריים וחלליים מסחררים? היה זה גיבור שהלהיב את דמיונם של צעירי הדור הקודם כפי ששמות כמו ''בוק ג'ונס '' ''מרשל שיפינג '' ו''טרזן '' מלהיבים את דמיונם של צעירי הדור הנוכחי אותך! '' ההוצאה פירסמה סיפור בשם ''טרזן פוגש את פלאש גורדון '' כחוברת מספר 68 בכרך ג' של סדרת ''תעלולי טרזן '' שלה. וסיפור זה היה רק ההתחלה של סאגה ממושכת שהשתרעה על חמישה גליונות ושני סיפורים שהפגישו בין שני הגיבורים.
בסיפור טרזן פוגש ביוזמת הממשלה הבריטית את פלאש גורדון :
''טרזן אני מתכבד להציג בפניך את ידידינו החדש פלאש גורדון ''
טרזן פקח את עיניו לרווחה מרוב תמהון….
''פלאש גורדון –אתה? ''
הצעיר חייך
''כן וכי יש משהו מוזר בכך? ''
''לכל הרוחות '' אמר טרזן '' מימי לא תיארתי לעצמי שאדם כמוך קיים בכלל. כל כך הרבה ספרים נכתבו וכל כך הרבה סרטים הוסרטו אודותיך, עד כי קשה להאמין שאינך אגדה''.
''פלאש גורדון פרץ בצחוק
''אינני אגדה בה במידה שאתה אינך אגדה , טרזן. ההרפתקאות והעלילות הרבות שלי נתפרסמו במידה כזו , שעשרות מפיקי סרטים בכל רחבי העולם החליטו כי מוטב להפוך אותי לגיבור סרטים . אבל איך אומרים –אין עשן בלי אש?''
בסיפור ובהמשכו ''טרזן ומסתרי הירח '' טרזן ופלאש טסים לירח בעקבות משלחת אאסטרונאוטים בריטיים שנעלמו שם ומגלים שהם נחטפו בידי פולשים מפלצתיים מצדק . שמתכננים את השמדת כדור הארץ וישובו בידי גזעם .הצמד הבלתי מנוצח גובר על הפולשים וטס בחזרה לכדור הארץ.בסוף הסיפור פנתה הוצאת הפיל לקוראיה ושאלה אותם אם יהיו מעוניינים ב''סדרה קבועה שגבורה יהה אביר החלל פלאש גורדון''. נראה שהתשובה של הקוראים הייתה חיובית שכן כבר בסוף החוברת הבאה הכריזה ההוצאה על סדרת חוברות חדשה שתופיע בקרוב על הרפתקאותיו של פלאש הפעם לבדו ללא טרזן.
אבל הסיפור הבא שהופיע בהוצאת הפיל שוב הפגיש את פלאש עם טרזן בסיפור בן שלושה חוברות באורכו , הסיפור הארוך ביותר של טרזן בסדרה זאת .
החוברת הראשונה מספר 75 בסדרה נקראה ''טרזן ופלאש גורדון נגד הרובוטים '' ובו הצמד לא הופיע כלל . הסיפור עסק במהנדס מובטל שמקבל בדואר הוראות לבניית מכשיר מסתורי , מכשיר שמתגלה לבסוף כרובוט בלתי ניתן להשמדה , ומפעיליו הם כמסתבר אנשי מאדים שמתכננים את הרס כדור הארץ.
בחוברת הבאה ''טרזן ומלחמת הרובוטים '' טרזן ופלאש יצאו ביחד למאבק נואש כנגד הרובוטים שהחלו בהחרבת ערי העולם מבלי שאיש יוכל לעשות הרבה כנגדם שכן היו בלתי פגיעים לכל סוגי כלי הנשק.בין הערים הרבות שנחרבו בסיפור ה ייתה תל אביב שהמקום היחיד של אנפגע שם היה ''מרכז המבצעים של תל אביב , משרדי הוצאת ה''הפיל''.
בחוברת השלישית ''טרזן נגד מיסטר סמית '' טרזן ופלאש מגלים את איש הקשר שלמאדים בכדור הארץ , טלפט שדרכו העבירו אנשי המאדים הוראות למהנדסים בכדור הארץ לבניית הרובוטים ודרכו הם מוצאים את נקודת התורפה של הרובוטים ומשמידים אותם.
הסיפור מסתיים בכך שפלאש מצהיר :
ספינת החלל שלי מוכנה להמראה בכל רגע אם נעלה עליה ונטוס למאדים נוכל להעניש את הגורמים המרושעים האלה …מה דעתך טרזן האם תצטרף אלי ?
''מצטער גורדון '' אמר טרזן '' יש לי התחיבויות קודמות ועלי לבצען ללא דיחוי יהיה עלינו להיפרד עכשיו ''.
אם כן אטוס לבדי למאדים '' אמר פלאש גורדון '' אנחנו עוד נפגש טרזן –בכך אני בטוח ''.
עד כמה שאני יודע סיפורים ישראליים אלה הם המקום היחיד בשפה כל שהיא שבו נפגשו צמד הגיבורים המפורסמים ונלחמו שכם לשכם .
ההוצאה הכריזה :'' סיפור הרפתקאותיו ועלילותיו של פלאש גורדון במלחמתו נגד תושבי המאדים ונגה ושאר יצורי חלל המאיימים על המין האנושי יסופרו בקרוב בסדרה חדשה אשר תצא בהוצאת הפיל בשם ''עלילות פלאש גורדון''.
אבל סדרה זאת כנראה מעולם לא הופיעה.
זאת אולי בגלל הסדרה שהופיעה בהוצאת רמדור בו זמנית ועסקה בעלילותיו של פלאש.לא היה טעם להוציא שתי סדרות כאלה בו זמנית על עלילות אותו הגיבור אם כי דברים כאלה היו עם סדרות טרזן ואיש המערב '' בוק ג'ונס'' שכמה מהן אכן יצאו בו זמנית בהוצאות שונות.
חדש     חדש
סקירה טובה על פלאש גורדון  (חדש)
אלי יום שני, 28/05/2001, שעה 15:14
בתשובה לאלי
בעולם הקומיקס יש כאן :
חדש     חדש
שי אהבה לפלאש גורדון  (חדש)
אלי יום שני, 28/05/2001, שעה 15:20
בתשובה לאלי
הנה הגירסה המלאה של השיר של עופרה חזה על פלאש:
שיר אהבה לפלאש גורדון .
מילים ולחן בצלאל מזרחי ,שרה עופרה חזה. הושר בשירוויזיון של 1979 שם זכה במקום ראשון.
בין עננים ראיתי
אותך בראש מורם
ורק אותך רציתי
אותך לי מכולם
אמיץ גאה ולא פחדן
נלחם באש ובעשן .

פזמון :פלאש גורדון ,פלאש
סיפור נפלא ממש
אתה מפסיד אני בוכה
אתה ממריא אני שמחה
בטוב ברע תמיד איתך
פלאש גורדון -פלאש-פלאש.

אהובתך נחטפת
אל אי בין כוכבים
אני כולי נרגשת
מפחד בגבהים
אתה קופץ ומזנק
אותי ואותה שוב מחבק

כך מידי יום אראה בך
עולם של דמיונות
כך מדי יום ארצה אותך
איתי בחלומות
לעוף אתך כמו מלאכים
ולהיות אתך בעננים .
פלאש גורדון ,פלאש....
חדש     חדש
פלאש גורדון פוגש את בוי  (חדש)
אלי יום רביעי, 08/08/2001, שעה 6:19
בתשובה לאלי
ההפתעות לא מפסיקות לגבי פלאש גורדון. עכשיו הסתבר לי שהוצאת ''הפיל '' פירסמה גם סיפורים בסדרת ''טרזן ובנו '' שלה שבמרכזה עמד בוי בנו המאומץ של טרזן ובהם הפגישה גם אותו עם פלאש. המחבר היה כרגיל מירון אוריאל.
היו לפחות שני סיפורים שבהם שיתפו בוי ופלאש פעולה ( כשטרזן כמובן ברקע ) . אחד מהם נקרא '' בוי ופלאש גורדון נגד מחריב העולמות!'' .
בסיפור זה נאבק הצמד בעולם שלם שנע ממערכת שמש אחת לשניה ומשמיד עולמות ופולש גם למערכת השמש שלנו במטרה להשמיד את כדור הארץ ולהשתמש בחומרי הגלם שלו כמאיץ להמשך המסע הגלקטי ( מעין ''עולם ערפד '' אם נרצה) ..
אבל כמובן אפשר לסמוך על בוי ופלאש שיוכלו להתגבר על עולם שלם בכוחות עצמם גם אם טרזן נאלץ להושיט פה ושם יד מסייעת.
חדש     חדש
באיזה שנה יצא מחריב העולמות?  (חדש)
גל  יום רביעי, 08/08/2001, שעה 9:35
בתשובה לאלי
כי זה מזכיר במידה מסויימת את הנודד של פריץ לייבר
ומעניין לדעת אם זה יצא לפני או אחרי.
חדש     חדש
באיזה שנה יצא מחריב העולמות?  (חדש)
אלי יום רביעי, 08/08/2001, שעה 12:06
בתשובה לגל 
ככל הנראה 1962 אם כי זה ניחוש בלבד. 1963 לכל המאוחר.
''הנודד'' לעומת זאת הוא מ-‏1964. אז מירון אוריאל הקדים את פריץ ליבר.
סביר להניח שמקור הרעיון הוא סיפור הקומיקס המקורי ( וסדרת הקולנוע) של פלאש גורדון שבו מונגו הוא עולם נודד שחודר למערכת השמש ומאיים להחריב את כדור הארץ.
חדש     חדש
טרזן פגש את פלאש גורדון  (חדש)
אלי יום שישי, 28/12/2001, שעה 17:14
בתשובה לאלי
ועוד רבים אחרים וטובים ( וגם רבים ומפלצתיים ) בחוברות המרובות שהופיעו עליו בשפה העברית , למעלה מ-‏1000 מהם !
על האיש הגדול בכבודו ובעצמו יש כתבה בוינט בשם
''עלילות טרזן בארץ ישראל''
חדש     חדש
פלאש גורדון הגירסה הילדותית  (חדש)
אלי יום חמישי, 09/08/2001, שעה 0:51
עשו את פלאש גורדון כגירסת סרט פורנו ועכשיו עשו אותו בגירסת סרטי בני העשרה הזועמים .
בגירסה החדשה ביותר על עלילותיו של פלאש הוא נער בלתי נסבל שמגיע עם ידידתו דייל לכוכב מונגו דרך חור שחור ומוצא שששם התנאים השתנו מאוד מאז ימיו המפוארים של באסטר קראב ,פלאש המקורי.
ועל כך ראו כאן :
חדש     חדש
פלאש גורדון במגזין ''נמרוד''  (חדש)
אלי שבת, 27/10/2001, שעה 8:20
בתשובה לאלי
.
נמרוד הוא המגזין הראשון שהוקדש כולו אך ורק לקומיקס מתורגם בעברית וללא סיפורי טקסט ''מלווים '' ( כפי שהיה במגזינים קודמים ''הדחליל'' ו''מיקי מעוז'') . הוא יצא לאור ב-‏1954 וכנראה הופיעו ממנו 16 חוברות .כל עמוד בו הוקדש לגיבור קומיקס מתורגם אחר של KING FEATURE SYNDICAT האמריקני, גיבורים כמו פ הקוסם מאנדריק ( בסיפור שמזכיר מאוד את ''פאר היורה '' על מדען שמשחזר באמצעות קרניים דינוזאור ענק וזה יוצא למסע הרס והשמדה בעיר ) ,מגן הג'ונגל חבוש המסיכה הפאנטום ( שנקרא כאן ''הרוח'') , ג'ונגל ג'ים ( דמות משעממת של הרפתקן בג'ונגל שמשום מה היה זה שתמיד הופיע בעמוד השער וייתכן שזאת הייתה אחת הסיבות לכישלון המגזין) בן ברק דמות ההומור ''רוני קרחוני '' שנקראה כאן ''גד'' ואחרים שלכל אחד מהם הוקדש עמוד אחד בחוברת . על מנת למשוך יותר קוראים העמוד הראשון ( שבעצם גם הוא היה עמוד של סיפור של ג'ונגל ג'ים כאמור ) היה בצבע . אך למרות גימיק זה המגזין לא זכה להצלחה המקווה . כיום זהו מגזין הקומיקס הנדיר והקשה להשגה ביותר בשפה העברית. המגזין הזה הוא כיום נדיר מעין כמוהו החוברות שלו שהיו בספריה הלאומית נעלמו משם לפני כך וכך שנים. . ידוע לי רק על אספן אחד, עיתונאי שמחזיק גליונות שלו ואיש זה הוא גס רוח מעין כמוהו אפילו בהשוואה לטיפוסים אחרים במקצוע זה. ( בתוספת הוא גם פלגיאטור, אבל נעזוב את זה). .
למרבית המזל ליוני מירושלים יש חבר שצילם את העותקים של המגזין מהספריה הלאומית לפני היעלמם וכך כנגד כל הסיכויים גם לי יש כיום עותק מצולם של המגזין .
הסיפור שהופיע שם על פלאש היה :
1. פלאש עוזר לתושבי כוכב אחר להיאבק ולגרש את הכוח המשעבד אותם ישות מסתורית המכונה ''הרוח'' ( שם קשר לסיפור הפנאנטום מאותם החוברות שנקרא גם הוא ''הרוח'') . את הסיפור צייר מאק ראבוי וכתב הסופר הקבוע של פלאש מראשיתו דון מור .
בנמרוד החל עוד סיפור אחד לפחות ( ואולי שניים ) על פלאש גורדון שעלילתו אינה ברורה.ייתכן שהוא נמשך בחוברות שאינם בידי.
אם למישהו מהקוראים יש חוברות ''נמרוד'' הם מתבקשים ליצור עימי קשר.
חדש     חדש
פלאש גורדון במגזין ''עולם הפלא ''  (חדש)
אלי יום ראשון, 28/10/2001, שעה 6:29
בתשובה לאלי
מגזין הקומיקס ''עולם הפלא'' יצא לאור ב-‏1956 בהוצאת ''תבל'' ,תל אביב. הופיעו ממנו 11 חוברות.
מגזין זה היה ככל הנראה סדרת המשך של ''נמרוד'' ומאת אותם המוציאים לאור.
הוא כלל סיפורים על אותם הדמויות שהיו ב''נמרוד '' של KING FEATURE SYNDICATE ובאותו הפורמאט של עמוד או חצי עמוד לכל דמות וכשהעמוד הראשון של החוברת הוא עמוד של סיפור , אלא שהפעם כדי לחסוך בהוצאות עמוד הפתיחה כבר לא היה צבעוני. הדמויות שהופיעו במגזין כללו שוב את פלאש גורדון מאת דון מור שהיה זה שהופיע הפעם באופן קבוע על עמוד השער של ''עולם הפלא'' ( ככל הנראה למדו לקח מהכישלון של ג'ונגל ג'ים במגזין הקודם) בריק ברדפורד מאת קלרנס גריי, מנדריק הקוסם מאת לי פאלק ופיל דייויס , הפאנטום מאת לי פאלק ווילסון מק-קוי, ''הנסיך האמיץ'' ( הנסיך ואליאנט ) מאת הרולד פוסטר סדרה היסטורית מפורסמת מאוד על הרפתקאות אביר בימי המלך ארתור ( ובסיפור הנוכחי האביר ביקר בארץ ישראל ונאבק שם בערבים!) , מזלו של טים טיילור ( ידוע בעברית גם בשם ''פרשי הג'ונגל '' בסיפורים בסדרה שהופיעו ב''דבר לילדים '') מאת ליימן יאנג , ''ג'ונגל ג'ים'' מאת דון מור ופאול נוריס ,''סטיב קניון''ן מאת מילטון קניף , ''ג'והני הזארד'' מאת פרנק רובין ,''רוי רוג'רס : הגבור מן המערב הפרוע'' ,כמו גם קומיקסים הומוריסטיים שונים.
אך גם הפעם כמו במקרה של ''נמרוד'' המגזין לא זכה להצלחה וההוצאה לא ניסתה להוציא מגזינים נוספים של קומיקס לאחר שני הכישלונות שספגה בזה אחרי זה.
הסיפורים שהופיעו שם על פלאש היו :
פלאש גורדון נגד אנשי החיפושיות( סיפור שהופיע במקור ב-‏1951)
שבו פלאש נאבק בירח באנשי חיפושיות היורים טילים לכדור הארץ ומגלה שהם מונהגים בידי מדען מרושע מכדור הארץ.

פלאש גורדון נגד אנשי המאדים( הופיע במקור ב-‏1951 )
( סיפור שהופיע ללא התחלה וללא סיום)
שבו פלאש נאבק בפיראט החודר לספינתו וגורם בה למהומה.
חדש     חדש
פלאש גורדון במגזין ''דבר לילדים'  (חדש)
אלי יום שני, 29/10/2001, שעה 6:16
בתשובה לאלי
פלאש גורדון ב''דבר לילדים''
דבר לילדים היה מגזין לילדים מאריך ימים שהופיע מאמצע שנות השלושים ועד שנת 1985 כאשר הוחלף בידי מגזין הילדים ''כולנו'' שיוצא לאור גם היום .
המגזין הירבה לפרסם סיפורי קומיקס על הדף האחרוי שלו אולם דומה שסיפורי פלאש גורדון שהופיעו בו היו המרתקים ביותר שהופיעו במגזין בכל שנות קיומו .

פלאש גורדון הופיע בדבר לילדים בשתי תקופות שונות .
בתקופה הראשונה באמצע שנות השישים הופיעו עליו שלושה סיפורים בצבעים . אך משום מה ''דבר לילדים'' החליט להפסיק את פירסום עלילותיו ועבר לפרסם סיפורים בסדרה אחרת ידועה הרבה פחות בשם ''פרשי הג'ונגל '' ( שהתפרסמה בארה''ב בכך שבשיאה בראשית שנות השלושים צייר אותה אלכס ריימונד שלאחר שעזב אותה הוא יצר את סדרת ''פלאש גורדון '' ). מסדרה זאת שהייתה מעניינת הרבה פחות מסדרת פלאש פורסמו לא פחות מ-‏24 סיפורים לאורך השנים ב''דבר לילדים'' וקשה להבין מדוע היא הועדפה על פני סיפורי פלאש גורדון שהיו מרתקים לעין ערוך יותר. אולי הזכויות עליה היו יותר זולות ?
לשמחת הקוראים פלאש חזר שוב ל''דבר לילדים '' באמצע שנות השבעים עם שני סיפורים מרתקים במיוחד אך הפעם בשחור לבן. וזה היה הסוף עבור פלאש במגזין זה. .
הסיפורים היו:

1. המלחמה בענק הקוטב מאת מק רבוי
כרך ל''ג , 33 תשכ''ג מה-‏25.8 1962 עד ה-‏1.1. 1963 חוב' 1-15 ב-‏15 חלקים.בצבעים.
פלאש גורדון מגלה ויקינג קפוא בקוטב של גרינלנד. זה מופשר וקם לתחייה , ואינו מבין היכן הוא נמצא וגורם למהומות בפראותו הברברית. , הוא מגיע לבסוף בחללית שעלי ההוא מסתתר לכוכב ונוס וגורם גם שם למהומות אך לבסוף מסיים את חייו בצורה הרואית כשהוא נאבק בדרקון מפלצתי של הכוכב.בצבעים .

2. גיבורים בקריית הירח מאת מק רבוי
כרך ל''ג , 1963 . חוב' 19-32 ב-‏14 חלקים .בצבעים
מטאור מהחלל מאיים לנפץ את תחנת החלל של הירח ופלאש גורדון ואנשי צוותו יוצאים במאבק נואש כנגד הזמן על מנת להציל את המושבה על הירח.

3. כובשי החלל האמיצים. מאת מק רבוי
כרך ל''ד , 11.8-19.4 1964 חוב' 36-48 ב-‏13 חלקים. בצבעים.

מאבק בין פלאש גורדון וחבריו לפושע אדיר כוח מכוכב שבתאי שנשלח בידי אנשי הכוכב כדי לבחון ואם אפשר להשמיד את אנשי כדור הארץ שבאו כדי ליצור עימם קשר. הפושע מסתתר על החללית ומתגלה כבלתי ניתן להשמדה ורוצח את אנשי הצוות אחד לאחד למרות כלנ יסיונותיהם של פלאש וזרקוב תחילה לתקשר עימו ולבסוף להשמידו. .למרבית הצער הסיפור עושה רושם ברור מאוד שהוא קוצר למען התרגום העברי ( אולי מתוך חשש לפגיעה בעצביהם הרכים של ''הצברים'' הקוראים?) .הסיפור מזכיר מאוד את עלילת הספר של א.א. וואן ווגט ''מסעה של שפלן החלל '' ( שמן הסתם שימש כמקור השראה) ואת עלילת הסרט ''הנוסע השמיני'' המאוחר יותר והיריב מכוכב שבתאי הוא מפחיד באמת..

4. פלאש גורדון נגד הפולשים מאת דאן בארי.
כרך מג 19.3-27.8. 1973 חוב' 30-52 ב-‏22 חלקים. בשחור לבן .
פלאש נאבק ביצורים שפולשים לכדור הארץ.הללו גורמים לתופעות מוזרות בכדור הארץ כמו איבוד הגרביטציה , הפיכת אנשים לכלתי נראים ולשלדים (!) הגדלה של יצורים כמו זבובים למימדים ענקיים וכו'. פלאש מוצא את הגזע החייזרי של היוביראים נמוכי הקומה בקוטב מתכוננים לפלישה. ומגלה שכוכבם הושמד והם מתכוונים להתיישב על כדור הארץ. גובר בקרב על הלוחם המעולה ביותר שלהם . הלה נתקף באמוק ותוקף ילד מבני גזעו אך כרגיל פלאש מציל את המצב ואת הילד ומראה למנהיג החייזרים שכדי להיות ביחסי ידידות עם אנשי כדור הארץ. באמצעות צבא כדור הארץ פלאש משכנע את היובריאים לעזוב את הארץ למען פלוטו המרוחק. .
סיפור ההמשך לסיפור זה הופיע בעברית ב''ידיעות אחרונות לילדים'' בשם ''מרד היוביראים '' ובו כמה מהחייזרים מסרבים להתיישב בפלוטו ופותחים במרידה

5. פלאש גורדון בכוכב המוות מאת דאן בארי
כרך מה 1974 חוב' 1-12 ב-‏12 חלקים.בשחור לבן
סיפור המשך לסיפור שהופיע בעברית שנים מאוחר יותר ב''ידיעות אחרונות לילדים'' שנקרא''במעמקי נוגה''.
בסיפור הקודם פלאש מגלה בסיס של גזע חייזרי עוין בכוכב הלכת נוגה מאויש בידי אישה רובוטית . הוא משכנע אותה להצטרף אל אנשי כדור הארץ ולנטוש את אדוניה.
בסיפור הנוכחי , פלאש וחברתו דיל מובאים בידי החייזרים הנקמניים ל''כוכב המוות '' שלהם . עולם מלאכותי שנשלט בידי רובוט וכל מטרתו להשמיד את כל מי שמגיע אליו באמצעים שונים. פלאש גובר על הרובוט ומשמיד אותו . אך השמדתו של זה מביאה להתפרקות הכוכב בסדרה של תמונות מרשימות במיוחד . אך אל דאגה פלאש ודיל ניצלים בידי דוקטור זארקוב והרובוטית ברגע האחרון ממש.
על מאק ראבוי האמן של כמה מסיפורים אלה של פלאש גורדון (ושהיה גם האמן של סיפורי ''קפטין מארבל הצעיר'' ) ראו ב:
חדש     חדש
פלאש גורדון במגזין ''בוקי''  (חדש)
אלי יום שלישי, 30/10/2001, שעה 6:15
בתשובה לאלי
בוקי היה מגזין קומיקס ממנו יצאו לאור 170 גליונות עם סיפורי קומיקס על דמויות ידועות שונות כמו באק רוג'רס ( שעל שמו נקרא המגזין ) סופרמן,באטמאן, האקס מאן ( תחת השם ''הבלתי מנוצחים '') האל תור ( תחת השם ''רשף'') איש הפלדה , העכביש ורבים אחרים.
סקירה כללית על בוקי ראו ב:
בוקי פירסם סיפורים רבים על פלאש וגם תמונות עטיפה רבות בכיכובו אם כי לאלה לא היה לרוב כל קשר לסיפורים עליו …פלאש ודיל אף כיכבו כדמויות השער העטיפה ההיסטורי בחוברת הראשונה של בוקי!( במקום באק רוג'רס שעל שמו נקרא המגזין אך הופיע על השער רק לעיתים רחוקות ביותר..).
הסיפורים על פלאש במגזין היו :
1. בעקבות מצבר הזהב חוב' 1-2
מצבר סולארי מצופה זהב נופל בעיר הערבית תנג'יר לידיו של איש תמים בשם אבנר הוא פוגש אישה מתוחכמת בשם סאלי המציעה לו למכור את הזהב לכנופיית ערבים. כתוצאה חייו של אבנר בסכנה.פתיחתו של המצבר עלולה לגרום לאסון כבד.פלאש יוצא במצוד נואש אחר המצבר. ( הערה העטיפה של חוברת מס' 1 היא תמונה זוגית חמודה של פלאש ודיל בבגדי קרקס).
2. מסע ליום אתמול חוב' 6
אגון הוא נוסע בזמן מן העתיד. הוא נוחת בעולמנו ופוגש את פלאש וזארקוב לאחר שספינתו נפגעת ממשאית.איש העסקים מאקלוט רוצה לגנוב את הספינה בכל מחיר.אגון לוקח את פלאש וידידיו למסע בזמן לתקופת הרנסאנס ששם מראה פלאש את עליונותו בכל סוגי הספורט על אנשי התקופה.
בסיפורים מאוחרים יותר בסדרה שלא הופיעו בעברית אנשים מזמנו של אגון לוקחים את פלאש למסעות בזמן בתקופות היסטוריות שונות כמו מלחמת טרויה ( שם פלאש נילחם בגיבור היווני אכילס ומנצח אותו בקלות ).ציור העטיפה הוא של פלאש נלחם בדינוזאור , אך אין לכך כל קשר לסיפור העלילה עצמו.

3. בעיר המאדים הקסומה חוב' 9
פלאש וחבריו מגיעים לעיר במאדים מלאה באוצרות של בני המאדים שנכחדו לפני שנים רבות ..העיר נראית נטושה אך מישהו שומר עליה מפני שודדים להפתעתם גם במחיר הריגתם. האם זה שריד אחרון של אנשי מאדים . ואולי רק ארכיאולוג מטורף?
ציור העטיפה הוא של פלאש ודוקטור זרקוב מכוונים אקדחים כלפי יריב בלתי נראה .
4. מירוץ החלליות הנורא חוב' 11
פלאש נקלע למרוץ חלליות פראי בין נערים ''צוערי חלל '' ובו
הוא נתקל באגור, איש קוף בעל כוח עצום מעולם אחר שבנו הוא אחד המתחרים בתחרות .הם מתחילים כאויבים אך מסיימים כידידים , ואגור מסייע לפלאש בעתיד בהרפתקאות אחרות.וכך גם הנערים צוערי החלל.
ציור העטיפה הוא של פלאש מכה מכות נאמנות בחבורה של חייזרים מרושעים ומכוערים למראה , אך לציור אין כל קשר לסיפור.

5. אס.או.אס. מכוכב פלוטו חוב' 14
משלחת ובה פלאש גורדון,זארקוב וידידם המכסיקאני פאנצ'ו יוצאת לכוכב פלוטו הקפוא.צוייר בידי מאק ראבוי .ציור העטיפה הוא של פלאש יורה על פטרואדקטיל מעופף אך אין לכך כל קשר לסיפור העלילה.

6.בחזרה מכוכב פלוטו חוב' 32-33
סיפור ההמשך.פלאש ופאנצ'ו נתקלים ביצורים המעמידים אותם בפני מבחן אשליות דמיוניות בכדי לעמוד על טיבם מזכיר מאוד את העלילה של כמה מפרקי ''מסע בין כוכבים''. .צוייר בידי מאק ראבוי. .( הדמות של פאנצ'ו מופיעה גם בסיפור מאוחר יותר בשם ''מרד היוביראים '' שהופיע ב''ידיעות אחרונות לילדים''). ציור העטיפה של חוב' מס' 32 הוא תמונה מוגדלת מהסיפור של פלאש .

7.הרדיפה בחלל (א) חוב' 57-59
פלאש יוצא בעקבותיו של הרוצח הנקרא הזיקית אשר גונב את המראה של קורבנותיו.

8. פגישה על מאדים (ב) חוב' 125
קסנדרה אשת הקרקס נלחמת בפלאש על מאדים מתוך רצון לנקום בו על מותו של אהובה הזיקית בסיפור הקודם.

9. משלחת אל פלוטו חוב' 137-135
פלאש ואגור יוצאים במשלחות משותפות בניסיון ליישב את כוכב פלוטו הקפוא והעויין.
בנוסף לכל אלה פלאש גם הופיע בשתי תמונות קבוצתיות של גיבורי המגזין הידועים ביותר שאותן צייר העורך הגראפי של המגזין אשר דיקשטיין. תמונה אחת שהופיעה בגליון מיוחד מס' 53 כללה את פלאש לצד דמויות של מנדריק הקוסם , הפאנטום , באק רוג'רס , סופרמן והעכביש.
תמונה שניה תיארה את פלאש , באק, מנדריק והפנטום נוסעים בג'יפ ביחד עם חייל ישראלי כשברקע מתנוסס דגל ישראל…
התמונה הנ''ל נמצאת ב:
חדש     חדש
פלאש גורדון בידיעות אחרונות  (חדש)
אלי יום רביעי, 31/10/2001, שעה 6:02
בתשובה לאלי
בשנת 1980 החל היומון ''ידיעות אחרונות לילדים '' לפרסם מוסף מיוחד לילדים בעריכתה של בינה אופק שכללה סיפורי קומיקס מהם מקוריים של סופרים כמו פוצ'ו וגם סיפור קומיקס מד''בי של יבשם עזגד . וגם מתורגמים כולל סיפור קומיקס יוצא מהכלל על ה''פאנטום '' שבו הוא מגלה ומציל עיר אבודה של אנשים לבנים באפריקה.
על ה''פאנטום'' בישראל ראו ב:
אך בלטו מכל הסיפורים שהופיעו באופן קבוע על פלאש גורדון שהיה הדמות המרכזית במגזין , והופיעו עליו סיפורים רבים כולם מאת דאן בארי צייר הקומיקס הקבוע של פלאש גורדון במשך שנים רבות .
סיפורים אלה פורסמו מקיץ 1980 במשך כשנה חלקם פורסמו כעמוד מלא , אך מאוחר יותר הם הופיעו רק כחצאי עמודים. לרוע המזל הסיפורים האחרונים פורסמו בצורה מרושלת מאוד ומקוטעים וכתוצאה קשה היה להבין את העלילה , הסיפור האחרון ''נוח 2 '' שגם היה אחד המעניינים ביותר הופיע ללא כל סיום!.
הסיפורים היו :
1. מרד היוביראים
המשך ל''פלאש גורדון נגד הפולשים'' שהופיע ב''דבר לילדים ''(ראו למעלה ). חייזרים מורדים מנסים לסלק את אנשי הארץ מפלוטו ולחדש את הפלישה לכדור הארץ שנכשלה בסיפור הקודם. .

2. משלחת לקרוגיוס
פלאש יוצא לפגוש את זולטאר מנהיג הפראים הלוחמניים דמויי המונגולים של הכוכב קרוגיוס במטרה להשיג הסכם כריית מחצבים מאדמותיו, זאת לאחר שאלה השמידו את המשלחות הקודמות לעולמם.מבוסס על הספר ''עולם המוות '' מאת סופר המד''ב הידוע הארי האריסון ( שכתב סיפור קומיקס זה כמו גם סיפורים רבים אחרים של פלאש גורדון). בסיפור המשך שלא פורסם בעברית חוזרת משלחתו של פלאש לספינת האם ומגלה כי קרינה הפכה את חרקים שם ליצורים ענקיים ומפלצתיים. אנשיו של זולטאר נחלצים לעזרתם ומשמידים את המפלצות לאחר קרב. הסיפור המוצלח ביותר מבין כל אלה שהופיעו.
על הארי האריסון ראו :
3. בשבי גרגור גאבורסקי
פלאש מוצא את עצמו בשבי המדען הרוסי המטורף גרגור גאבורסקי שמגדיל אנשים למימדי ענק. הוא נעזר בספורטאית סובייטית חטופה שהמדען הגדיל מימדים ענקיים כמו גם באנשי ק. ג. י שיוצאים כנגד המדען שהוצא מחוץ לחוק בברית המועצות

4. מפלצות נוגה
יצורים במעמקי נוגה מנסים ליצור מפלצות פריהיסטורית ולהבריח את תושבי נוגה המאמינים באמונות תפלות.

5. במעמקי נוגה
פלאש וזארקוב מגלים תחנה תת ימית של גזע חייזרים , האפרודיטים, הרוצים לכבוש את נוגה.רובוטית של האפרודיטים מתידדת עימם ועוזרת להם להמלט.. ''פלאש גורדון בכוכב המוות '' שהופיע ב''דבר לילדים '' הוא ההמשך הישיר של סיפור זה.
6. נוח 2
רובוט בשם''נוח 2'' מוביל חיות מעולם אחר בכדי ליישב את הארץ ויעשה זאת בכל מחיר. הוא מביא אותם לאפריקה ששם הם עלולים לגרום לשואה אקולוגית . ובנתיים פלאש נאלץ להיאבק בשליט האפריקני גנרל שמן ומטופש דמוי אידי אמין שאינו מבין את חומרת המצב ושמח על תוספת החיות שהיגיעה ליבשת שלו. .אחד הסיפורים היותר מוצלחים מה שהופך את העובדה שהוא נקטע באמצעו בעת הפירסום ללא כל הסבר למרגיזה במיוחד.

7. פלאש גורדון בכוכב הקופים
פלאש מגיע לכוכב שבו שולטים קופים .סיפור שהופיע ללא ההתחלה וכתוצאה העלילה אינה ברורה

8. פלאש גורדון במרדף אחרי הסייר גונב המסמכים של מינג
.זהו אחד הסיפורים הבודדים בעברית שבו מופיע יריבו הראשון והמפורסם ביותר של פלאש , הקיסר המרושע מינג מכוכב מונגו.אך העלילה אינה מובנת שכן הסיפור הופיע קטוע ללא התחלה וללא סיום. כל מה שאפשר להבין ממנו הוא ש..פלאש רודף אחרי סייר גונב מסמכים של מינג.
חדש     חדש
פלאש גורדון במגזין ''בוקי''  (חדש)
אלי שבת, 17/11/2001, שעה 7:02
בתשובה לאלי
אם מישהו מהקוראים מעוניין מטעמי נוסטלגיה לקרוא את סיפורי פלאש גורדון ב''בוקי'' הוא ימצא לרוב שחוברות ''בוקי'' הן כיום נדירות ביותר וכמעט בלתי אפשריות להשגה. אין אף אספן ידוע בארץ שיש לו את כולם ומעטים ביותר שיש להם אף רק חלק מהם. וגם החוברות הקיימות הולכות ומתפוררות .
ובכן …לראשונה בארץ נעשה ניסיון לשמר חלק חשוב זה של התרבות הפופולארית העברית . חלק גדול מאוד מהכלל הסיפורים שהופיעו ב-‏170 הגיליונות הועלה על שני תקליטורים שכוללים גם את כל העטיפות הצבעוניות של בוקי ואינדקס של המגזין וכעת באמצעות פלאי הטכנולוגיה אפשר ''לדפדף '' מחדש בכל חוברות וסיפורי המגזין ולהיזכר בעבר. .
כל מי שקרא פעם את בוקי ושרוצה להיזכר בו שוב וגם לקרוא בו סיפורים שלא קרא מעולם ב''בזמן אמיתי'' ,וגם מי שלא היכיר את המגזין אבל רוצה את התקליטורים שיצור קשר עם אלון בטלפון :
03-9223171
חדש     חדש
פלאש גורדון במגזין ''בוקי''  (חדש)
אלמוני יום רביעי, 21/01/2004, שעה 15:40
בתשובה לאלי
יש לי 160 חוברות ''בוקי''
נדבר בהמשך
yeye
חדש     חדש
פלאש גורדון במגזין ''כולנו''  (חדש)
אלי יום חמישי, 01/11/2001, שעה 6:55
כתב העת ''כולנו '' החל להופיע ב-‏1985 ויוצא לאור עד עצם היום הזה כיורשם המשותף של עיתוני הילדים הותיקים ''דבר לילדים'' ''הארץ שלנו '' ו''משמר לילדים''. .
בשלב מסויים המגזין הרבה לפרסם סיפםורי קומיקס מקוריים כמו ''אורי און'' של מיכאל נצר ומתורגמים כמו ''איש הברזל'' על פי סדרת קומיקס ידועה של חברת מארוול , הי מאן , על פי סדרת טלוויזיה מצויירת , ''אלף'' על החייזר השעיר , היטקליף על החתול השעיר ואחרים.
ובין השאר הופיע שם סיפור מצוייר על פלאש גורדון בצבעים.
הסיפור היה אמור להיות חלק מסדרה שהתבססה על סדרת טלוויזיה מצויירת בשם ''מגיני כדור הארץ '' שבה פלאש וגיבורי קומיקס אחרים של חברת KING FUTURE SYNDICATE האיש חבוש המסיכה הפאנטום, שרוב ימיו עסוק בהגנת הג'ונגל מפני זדים ופיראטים שונים , ומנדריק הקוסם כולם משתפים פעולה בעתיד ביחד עם ילדיהם כנגד כוחות הרשע של מינג ממונגו שהוא בדרך כלל יריבו הקבוע של פלאש בלבד.
על סדרה זאת ראו :
ו:
למעשה בסיפור פלאש עצמו הוא דמות משנית לחלוטין שבקושי מופיעה , דבר שמן הסתם בילבל את הקוראים ( ואולי זאת סיבה שלא הופיעו שם סיפורים נוספים על פלאש).
הסיפור היה :
פגישה מחודשת .כולנו כרך ג' 1987 חוב' 32-36
מינג זומם לפלוש לכדור הארץ ולהילחם במגיני כדור הארץ שכוללים את פלאש ובנו כמו גם מנדריק הפאנטום ובניהם ולמרות שהוא מקבל הזהרה שהוא לעולם לא יתגבר עליהם וכי אחרי פלאש יבוא בנו שיביס אותו .
בנתיים הנסיך מכוכב מונגו בארין, שליט ממלכת ארבוריה ידידו של פלאש, ושותפו במאבק כנגד הקיסר מינג (שבארין תופס לבסוף את מקומו כבעלה של בתו של מינג ) נזכר בקורות חייו בצעירותו לפני שהפך לשליט כאשר השתייך לשבט כמו אינדיאני סודי וכיצד יום אחד יצא לעולם החיצוני וחשף את עצם קיומו של שבטו דבר שהביא לתוצאות טראגיות, ולבסוף לעזיבו של בארין הצעיר את בני שבטו ומעברו לארבוריה ששם הפך לשליט.
חדש     חדש
פלאש גורדון במגזין ''משהו''  (חדש)
אלי יום שישי, 02/11/2001, שעה 8:52
''משהו'' היה מגזין לילדים שיצא בין השנים 1986-1992 ב- 94 גליונות.
'' משהו'' הרבה לפרסם סיפורי קומיקס הן מקוריים והן מתורגמים באיכות גבוהה ביותר.
בין השאר פורסמו מעל דפיו ההופעות היחידות בעברית של סיפורי ''קונאן הברברי ''
של רוי תומאס שמהם תורגמו החוברת הראשונה וההתחלה של השניה ,לפני שהם הופסקו כנראה בגלל שהמגזין הגיע למסקנה שקוראיו אינם מעוניינים בהרפתקאותיו של ברברי בארץ שורצת כשפים ומפלצות בעבר הרחוק.
כן פרסם המגזין מגזין נספח מיוחד לקומיקס בשם קומיקס משהו שממנו הופיעו לפחות לפחות שמונה גליונות .כל גיליון כלל סיפור מצולם באורך מלא ביחד עם סיפורי קומיקס על דמויות כמו דני שובבני שהופיע בכל החוברות , ספיידר מאן שהתבסס על רצועות הקומיקס בעיתונים בארה''ב ולא על החוברות עצמן , מבסחי השדים האמיתיים,אלף גיבור סדרת טלביזיה קומית על חייזר שעיר ומצחיק ואפילו סטיב קניון,גיבור הרפתקאות ידוע שעלילותיו הופיעו בעברית גם בעולם הפלא הותיק. כן הופיע שם וסיפור קומיקס מדעי בדיוני צרפתי מרשים במיוחד :'' סוד המקדש האפל'' על חייזרים ומסע בזמן למצריים העתיקה , סיפור שמזכיר לא במעט את סדרת הטלוויזיה ''סטאר גאט '' ..
גם פלאש גורדון הופיע מעל דפיו של ''קומיקס משהו''. בראשית שנות התשעים., ואף כיכב על העטיפות של הגליונות הראשונים.
הוא הופיע בחוברות 1-3 בסיפור שבו אישתו של ד''ר זרקוב יפיפיה דמוית פנינה וזנבלום היא קיסרית בכוכב אחר מתכננת להרוג את הדוקטור הטוב ולפחלץ אותו כפי שעשתה לכל בעליה הקודמים המרובים .זרקוב ופלאש מטבע הדברים אינם מתייחסים לתוכנית שימור זאת בסימפטיה
. הם נמלטים אל המנודים של הכוכב . מוטנטים שנפגעו בידי הניסויים הרפואיים הרצחניים של המלכה ויוצאים עימם כנגד המלכה היפיפייה והרצחנית וכוחותיה.
וזוהי כנראה ההופעה האחרונה של פלאש גורדון בעברית עד היום.
חדש     חדש
ביקוש בחו''ל לפלאש הישראלי !  (חדש)
אלי יום שלישי, 06/11/2001, שעה 6:26
ארתור לוטרי הוא אספן ענק וחוקר של פלאש גורדון בארה''ב. במסגרת מחקרו הוא מתכוון לתעד כל הופעה של פלאש גורדון ברחבי העולם בתרגום וגם (ובמיוחד ) סיפורים מקוריים שהופיעו על פלאש בשפות אחרות. .
עד כמה שידוע לי לפחות אחד המקומות היחידים שבהם הופיעו סיפורים מקוריים של פלאש גורדון מלבד בארה''ב הם באיטליה בזמן מלחמת העולם השניה כאשר הופסקה הבאת סיפוריו של פלאש מארה''ב העוינת בפקודת השלטונות הפשיסטיים. אך הדרישה לסיפורי פלאש בקרב הקוראים
האיטלקיים הייתה כה גדולה עד שהופיעו כמה סיפורים איטלקיים מקוריים על עלילותיו שנכתבו בידי לא אחר מאשר במאי הקולנוע לעתיד פרדריקו פליני.
וכמובן היו סיפורים מקוריים כאלה גם בישראל.
מר לוטרי יוצר עם כך קשר בארצות שונות בעולם עם אספנים של סיפורי קומיקס בכלל ופלאש גורדון בפרט . הוא מחפש מהם מידע על ההופעה של סיפורי פלאש בארצותיהם ובשפתם בעבור מה שהוא מקווה שיהיה בסוף ספר על פלאש גורדון. זאת משימה שהיא קשה מאוד וכלל שכן בדרך כלל רוב אספני הקומיקס בארצות השונות, מעדיפים לאסוף קומיקסים מקוריים באנגלית מאשר מתורגמים ( או מקוריים ) בשפתם שלהם.גם אם ידוע להם על קיומם של סיפורים כאלה הם בדרך כלל אינם טורחים לשמור עליהם או לשמר אותם בניגוד לחוברותה אמריקניות שעליהן הם שומרים באדיקות דתית כמעט.
בכל אופן מר לוטרי בעזרת פילאי האינטרנט היצליח לבסוף במשימה הבלתי אפשרית למצוא כמה אנשים כאלה
למשל האיש הזה מפינלנד

הצלחה נוטפת שלו הייתה לגלות באמצעות האינטרנט אותי , המומחה היחיד לפלאש גורדון בשפה העברית .
מכיוון שמר לוטרי גם אוסף את סיפורי פלאש גורדון בשפות השונות , זה אומר שהוא מוכן לתת חוברות אמריקניות מקוריות מאוספיו הגדולים בעבור תרגומים של פלאש לשפות השונות.
מכיוון שאין לו את כל סיפורי פלאש שיש בעברית ייתכן שיהיה עדיין מוכן לבצע החלפות כאלה בעבור הסיפורים המקוריים שמתוארים למעלה.
חסרים לו לדוגמה כל חוברות פלאש גורדון שיצאו בהוצאת רמדור וסיפורי פלאש גורדון וטרזן שיצאו בהוצאת הפיל . אם יש מישהו מבין הקוראים שמוכן לבצע עימו החלפות …
האתר של ארתור לוטרי שכולל את רשימת סיפורי פלאש גורדון באנגלית הוא
חדש     חדש
פלאש גורדון הישראלי בחו''ל  (חדש)
אלי יום ראשון, 12/05/2002, שעה 19:53
בתשובה לאלי
באתר חדש שעוסק בגילגוליו של פלאש גורדון באמצעיח המדיה השונים , יש גם כמה מילים על החוברות הישראליות של פלאש שבהם עוסק מאמר זה :
האתר הראשי על פלאש שכולל קישורים רבים עליו ממקורות שונים הוא כאן :
האחראי לאתר הוא לא אחר מאשר הצייר והכותב הנוכחי של פלאש גורדון ג'ים קיף.
חדש     חדש

הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.