על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
עוד בקטגוריה זו:

זומבים עליך, ישראל!
סרטים / נורית הוראק
04/03/13
תגובות: 2  
מעגל בלי הרבה קסם
סרטים / עליזה בן מוחה
20/10/12
תגובות: 3  
קפטן אמריקה ומלחמת העולם השנייה
סרטים / אנדרו ליפטאק
03/09/11
תגובות: 1  
מקור לא ברור
סרטים / עליזה בן מוחה
30/07/11
תגובות: 4  
כמעט הסוף (חלק ראשון)
סרטים / עליזה בן מוחה
12/06/11
תגובות: 0  
חלום גנבים
סרטים / עליזה בן מוחה
29/12/10
תגובות: 13  
טובים השניים?
סרטים / עליזה בן מוחה
14/08/10
תגובות: 5  
מגע של קסם
סרטים / לילי דאי
14/05/10
תגובות: 2  
המקום שאליו גיבורי אקשן הולכים למות

סרטים / לילי דאי
02/05/10
תגובות: 4  
מה שיותר כחול יותר ממדים
סרטים / לילי דאי
31/01/10
תגובות: 5  
על ממוצע ומעל הממוצע
סרטים / אֹרן רהט
24/10/09
תגובות: 8  
לשקוע בסרט טוב
סרטים / רז גרינברג
28/04/08
תגובות: 1  
דיקסילנד
סרטים / אהוד מימון
03/10/06
תגובות: 2  
חייו ומותו של סופרמן
סרטים / רני גרף
25/07/06
תגובות: 22  
הטרור כמשל
סרטים / רני גרף
03/04/06
תגובות: 15  

הגלקסיה מתה מצחוק
סרטים / רז גרינברג
יום שישי, 06/10/2000, שעה 15:07

הסרט 'גלקסי קווסט' ('Galaxy Quest') הוא עוד הוכחה לכך שמפיצי הסרטים בארץ לא יודעים לזהות סרט טוב גם כשהוא עומד להם סנטימטר מול העיניים


הסרט 'Galaxy Quest' ('גלקסי קווסט' בעברית, כמובן) יצא לאקרנים לקראת סוף השנה הקודמת בארה''ב. המבקרים אהבו, הסרט היה הצלחה פיננסית בקנה מידה כזה או אחר, ובחלוקת פרסי ה''הוגו'' האחרונים הוא קטף את פרס הפרזנטציה הדרמתית ממש מתחת לאף של 'מטריקס', שהיה הזוכה שכולם (כולל אני) הימרו עליו (אבל אם להודות באמת - ל'מטריקס' באמת לא הגיע הפרס הזה). והמפיצים בארץ? אדישים. כאילו אין כאן קבוצה גדולה מספיק של חובבי מד''ב בכלל ו''מסע בין כוכבים'' בפרט, שהיתה הופכת את הסרט הזה ללא פחות מסרט פולחן מקומי. כלום. הם כלל לא שקלו להפיץ את הסרט בארץ. המעריצים, לעומת זאת, למדו סוף סוף להחזיר למפיצים אצבע משולשת, והתנפלו על הסרט כשהוא הגיע לספריות ה-DVD. עכשיו, באיחור של כמה חודשים טובים, נזכרו המפיצים לשחרר אותו לוידאו תחת השם 'כיבוש הגלקסיה' (כאקט מחאה צנוע, לא יעשה כאן שימוש בתרגום זה. הסרט יקרא, מכאן ועד סוף הכתבה, בשמו המקורי).


'Galaxy Quest' הוא קומדיה העוסקת בסדרות מד''ב טלויזיוניות וכל הקשור בהן. 'מסע בין כוכבים' היא אמנם נקודת ההתייחסות העיקרית של הסרט, אבל האמירה (החתרנית למדי) שלו נוגעת גם לכל סדרת מד''ב אחרת שיש לה מעריצים פנאטיים. גיבורי הסרט הם גיבוריה של סדרת טלוויזיה בשם Galaxy Quest, שירדה מהמסכים לפני כ-‏18 שנה, ומאז הם מבלים את זמנם בכנסי מעריצים של הסדרה, כי תפקידי משחק אף אחד לא מציע להם. חבורת הלוזרים הזו כוללת את אלכסנדר דיין (אלאן ריקמן) שחקן שייקספירי בדימוס, ששיחק בסדרה חייזר עם איפור מגוחך במיוחד, ונוהג לבכות את מר-גורלו שהפך סדרת טלוויזיה זניחה לתפקיד חייו, גוון דמרקו (סיגורני וויבר הנפלאה), ששיחקה בסדרה את היפיפייה המטומטמת, שתפקידה מתמצה בכך שהיא צריכה לחזור על מה שהמחשב אומר, פרד קוואן (טוני שלהאוב), ששיחק את קצין ההנדסה של הספינה, שנוהג להתהלך בה כשחיוך מטופש מרוח על פניו, טוני וובר (דריל מיצ'ל) ששיחק בסדרה את נווט הספינה, ובחיים האמיתיים הוא פשוט אנטיפאת, ומעל כולם - ג'ייסון נסמית (טים אלן), אגו-מניאק נפוח, ששיחק את קפטן הספינה. כשכל חברי הצוות הזה לא עסוקים בלריב עם נסמית, שתמיד מאחר להופעות בכנסי מעריצים, עורך הופעות פרטיות על חשבונם ולוקח את עצמו יותר מדי ברצינות, הם עסוקים בהרהורים נוגים על מצבם הפתאטי. כל זה משתנה כאשר הם מגלים שגזע חייזרים שנקרא ת'רמיאנים (בהנהגתו של אנריקו קולאנתוני) קלט את שידורי הסדרה, התייחס אליה כאל תיעוד הסטורי אמיתי, ובנה את כל התרבות שלו - שלא לדבר על ספינת חלל בסקאלה של אחד לאחד - לפי הדגם שהוצג בסדרה. הגזע הזה מבקש מאנשי הסדרה - בהם הוא רואה גיבורים גלאקטיים אמיתיים לגמרי - עזרה בהצלתו מחייזר מרושע בשם סאריס (רובין סאקס).


אחד הדברים הבולטים בסרט, כבר מהדקות הראשונות, הוא כי מדובר בקומדיה שונה מאד מרוב הקומדיות שנוצרו בהוליווד בשני העשורים האחרונים. זה מתבטא, קודם כל, בעובדה שרוב ההומור הוא שנון, מתוחכם, ומסתמך על מחוות קטנות. בנוסף לכך, כמעט ואין בסרט בדיחות העוסקות במין או בהפרשות (יש אולי שתיים-שלוש כאלה בסרט כולו, והן לא עוברות את גבול הטעם הטוב). והמדהים ביותר: למרות ש-Galaxy Quest עוסק בסדרות מד''ב ובמעריצים שלהן, מדובר בסרט שלא צוחק עליהם אלא על סרט שצוחק איתם. זאת בניגוד לאקסיומה הידועה לפיה אם אתה עושה קומדיה על משהו - אתה חייב להשפיל אותו עד עפר. נחמד לדעת שהצופים שגדלו על מפגני ההגעלה וההשפלה מבית מדרשם של הצוות צוקר-אברמס (בשנות ה-‏80) או האחים פארלי (בשנות ה-‏90), לא איבד את התיאבון לקומדיות סימפטיות יותר (ואפשר רק לקוות שהטרנד הזה יימשך).


שום דבר בביוגרפיה של הבמאי דין פאריסוט, במאי טלויזיה בעברו, לא העיד על כך שהוא יכול לביים סרט מד''ב מוצלח כל כך (להוציא אולי את העובדה שסרטו הקודם - קומדיה כושלת בשם 'סרט מטוגן' - נכתב ע''י וינס גיליגן מ'תיקים באפילה', אך לא מדובר בסרט מד''ב). למרות זאת, הוא מצליח לתפוס במדויק את כל הניואנסים הקטנים של סדרות מהסוג שבו עוסק הסרט. עוזרים לו הצלם ג'רי זיילינסקי, שהצילום השטוח והישיר שלו מעביר במדויק את התחושה של ''להיות בתוך סדרת טלויזיה'', הפסקולן דייויד ניומן, שהלחין לסרט פסקול שלא מפסיק לקרוץ לכיוון 'מסע בין כוכבים', וצוות האפקטים בראשותו של כריס ארמסטרונג ('העולם האבוד') שעושה כאן עבודה יפה בתקציב מצומצם יחסית.
גם השחקנים מצוינים. טים אלן הכין את שיעורי הבית שלו לגבי גילום דמות שהיא מין ויליאם שטנר כפול ריצ'רד האץ' בריבוע. אלאן ריקמן בולט גם הוא לטובה בגילום דמות צינית המחזירה לעצמה, בעקבות האירועים בסרט, את האמונה במה שהיא עושה. אבל מי שגונבים את ההצגה הם דווקא אנריקו קולאנתוני בתפקיד מנהיג הת'רמיאנים המדבר בטונים מוסיקליים, ורובין סאקס, בתפקיד החייזר הרשע (סאקס גילם בעבר מספר תפקידים ב'בבילון 5'). וכמובן – רק בשביל לראות את סיגורני וויבר משחקת עוד פעם בסרט מד''ב שווה לצפות ב-'Galaxy Quest'.


אבל מעבר לכל האיכויות האלו, ולעובדה שחוץ מ'ענק הברזל', אולי, לא היו עוד מועמדים ראויים לפרס, יש עוד סיבה לכך ש-'Galaxy Quest' זכה בהוגו. זו היתה, כמובן, בחירה פוליטית מובהקת. המסר החתרני של הסרט הזה, שאותו הזכרתי קודם, הוא שחובבי המד''ב הפנאטיים, ששאר האוכלוסיה נוהגת לראות אותם כקצת מנותקים מהמציאות, הם בעצם אלה שמונעים את חורבנו של העולם, בעוד ששאר האוכלוסיה ה''שפויה'' – הם בעצם האהבלים האמיתיים. אני לא חושב שיש כאן מישהו שלא יסכים עם האבחנה הזאת...


האם בסרט ההמשך של 'Galaxy Quest' יצא הצוות העשוי ללא חת במלחמה נגד מפיצים רשעים המונעים מהקהל סרטים טובים? אפשר לקוות. בינתיים, מי שרוצה לראות את 'Galaxy Quest' על מסך גדול (שהסרט בהחלט ראוי לו) יוכל לעשות זאת באיקון הקרוב.



איקון 2000: מפגש – כנס מד''ב ארצי
Galaxy Quest אתר מעריצים

 
חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
תיקונים (קטנים) והשלמות  (חדש)
דג אדום יום שישי, 06/10/2000, שעה 18:03
(פרט לעובדה המובנת מאליה שלמטריקס הגיע גם הגיע הוגו, והוא גם היה זוכה בו אם בהוגו לא היו מתייחסים לסרטים באיחור של שנה וחצי).

דין פאריסוט כמובן לא ביים את ''סרט מטוגן'' משנות השבעים. הכוונה כנראה ל-Home Fries עם דרו ברימור, שלא הוקרן בארץ.

והלינק שנתת לאתר המעריצים (?) של הסרט לא עובד - אבל אם מדובר באותו האתר שניתן להגיע אליו פשוט דרך
והוא לא אתר מעריצים, אלא אתר רשמי שהתחפש לאתר מעריצים, והתחפש כל כך טוב, שאני חושש שרוב המבקרים פשוט לא הבינו את הבדיחה. מבדר בזכות עצמו.
   כתוב תגובה
אופס  (חדש)
רז גרינברג יום שישי, 06/10/2000, שעה 18:40
בתשובה לדג אדום
בנוגע ל-Home Fries, אכן טעיתי, הסרט הגיע בארץ לוידאו תחת השם ''סיפור מטוגן'' שהתבלבל אצלי עם ''סרט מטוגן''. אני מתנצל מעומק ליבי.
הלינק עובד (אצלי לפחות - בדקתי כרגע) והוא מוביל לאתר מעריצים שונה מהאתר הרשמי (למרות שאכן קשה להיות יותר ''אתר מעריצים'' מהאתר הרישמי שאליו שמת לינק).
ולגבי ''מטריקס'' - צר לי, אבל אני עדיין סבור שלא הגיע לו לזכות. אין ספק שהסרט היה ספקטקל ויזואלי מדהים, ושבתור סרט פעולה/פיצוציםהוא ניצב הרבה מעל רוב (ואולי כל) הסרטים בז'אנר. אבל לסרט יש, למרבה הצער, כמה חסרונות שמונעים ממנו את הזכאות לקבל הוגו. אני לא מדבר על הדיאלוגים הנוקשים (אנדרסטייטמנט) הדמויות בעובי נייר (עוד אנדרסטייטמנט) וההיגיון הנראטיבי הרופף (אמא של כל האנדרסטייטמנטס).כל הדברים האלה לא הפריעו לי יותר מדי (אם הם היו מפריעים לי, לא הייתי כותב על סרטי מד''ב בכלל). מה שכן הפריע לי הוא כל הכתרים המגוכחים שקשרו לראשו של הסרט הזה במיוחד אלו שטענו שהוא ''אניטלקטואלי'' ואף (שיעול קשה) ''פילוסופי''. צר לי, אבל הוא ממש לא. הוא מקסימום עושה פוזה של סרט כזה. והוא יוצא ממש נפסד מההשוואה עם (נו, ידעתם שאני אגיע לזה) ''עיר אפילה'' שיצא שנה לפניו, ועסק, קצת יותר ברצינות, באותם נושאים שבהם עסק ''מטריקס''. האם חשבתי ש-''מטריקס'' הוא סרט רע? לא ולא. חשבתי שהוא טוב מאד ואפילו מצויין בתחומו. אבל ''הוגו'' לדעתי, לא הגיע לו.
   כתוב תגובה
גלקסי קווסט  (חדש)
חמילקר יום ראשון, 08/10/2000, שעה 10:53
בתשובה לרז גרינברג
בפעם הראשונה שראיתי את הסרט, מאד התלהבתי.
ממש עשו סרט על אנשים שאני מכירה(מעריצי מד''ב שרופים) וזה היה העיקר של הסרט.
האם הוא מתאים להקרנה מסחרית ? בזה אני לא בטוחה.
וגם אי אפשר לבוא עם הוכחות ממדפי הדיוידי.
כמה אנשים באמת היו באים להקרנות מסחריות של הסרט ברחבי הארץ, משלמים 30 ש''ח ומפנים ערב שישי או מוצ''ש?
לי אין את היכולת לשער. אבל הניחוש שלי - לא הרבה.
אם כי אני בטוחה שלהקרנה באיקון יגיעו רבים(כי כבר דנו בסרט ולחששו כמה הוא טוב) ואני מקווה שגם אוכל להגיע לצפות בו בשלישית!!!
אבל שוב, כמות האנשים שיצפו בו באיקון אינה הוכחה לסיכוי הסרט
בהפצה מסחרית.
המצב עגום כשאי אפשר לראות סרט זה או אפילו הנסיכה מונונוקי מחוץ לאיזור גוש דן ובוודאי יש דוגמאות נוספות של סרטים שלא הגיעו אלינו.
הפתרון לדעתי יבוא מכיוון חברת הלווין - עם ערוץ מד''ב!!
כך תהיה גישה רחבה יותר למספר רב הרבה יותר של תוכניות, סרטים, ביקורות וכו' בכל הקשור למד''ב.
אישית לא שמעתי על ערוץ כזה בארץ - אבל אולי למישהו יש חדשות טובות?!

לסיכום - ברכות ותודות למי שהביא את הסרט לאיקון.
זה אחד האירועים הכי מוצלחים לצפות בוא.
והערה אחרונה - רז, איך לא הזכרת דמות שולית בשם גיא?
כמה מהקטעים החביבים ביותר הם איתו
   כתוב תגובה
''כמה אנשים באמת היו באים...  (חדש)
רז גרינברג יום ראשון, 08/10/2000, שעה 12:43
בתשובה לחמילקר
...להקרנות מסחריות של הסרט בארץ?''
אותו מספר אנשים, אני מניח, שהצדיק את ההקרנות של שני סרטי ''מסע בין כוכבים'' האחרונים בבתי הקולנוע בארצנו.
ובנוגע לערוץ מד''ב - נודע לי כי באייקון הקרוב מתכוונים להחתים עצומות שישלחו לכבלים וללוויין כדי שיכללו את ערוץ המד''ב האמריקאי בחבילת הערוצים שלהם.
   כתוב תגובה
אבל האם הסרטים הללו היו הצלחה?  (חדש)
חמילקר יום שני, 09/10/2000, שעה 19:05
בתשובה לרז גרינברג
או שמא מפני שלא הצליחו כ''כ נמנעים מלנסות להביא עוד סרטי מד''ב.
עוד עניין, לסרט של סטאר טרק ילכו לא רק טרקרים, כי אם ציבור רחב יותר שמכיר את הסדרה מבלי שצפה בכל העונות שוב ושוב.
''מסע בין כוכבים'' הוא שם דבר גם בין אלה שאינם מנויים על מועדון המעריצים. זאת סדרת ילדות ולפיכך קל יותר ''למכור'' את הסרט לצופים (דהיינו לשכנע אותם לבוא לראות).

ותודה על החדשות הטובות בקשר לעצומה
   כתוב תגובה
ערוץ מד''ב  (חדש)
איתי שלמקוביץ יום שלישי, 10/10/2000, שעה 15:57
בתשובה לחמילקר
נכון, עוד אין ערוץ מד''ב בארץ... אבל ראית את לוחות המשדרים של הלויין? (יש כתבה על זה בעיתון פנאי פלוס של השבוע)- פארסקייפ ועוד המון סדרות מד''ב ישנות- גורם לך לרצות שיהיה לך לווין...
   כתוב תגובה
אופס  (חדש)
רוטשטיין חנה יום רביעי, 18/10/2000, שעה 13:12
בתשובה לרז גרינברג
הסרט עיר אפילה הוא באמת סרט נהדר ומטריד בעת ובעונה אחת נחמד לראות שישנם עוד אנשים שראו את הסרט.
קודם כשנסיתי לדבר עליו גיליתי לצערי כי איש לא שמע עליו חוץ ממני.
את הסרט אקזיסטנס לעומת זאת לא אהבתי כולם אמרו שהוא נהדר אבל כל מה שאני ראיתי זה מטריקס בלי אפקטים
   כתוב תגובה
מה?  (חדש)
רואה_ואינו יום חמישי, 25/03/2010, שעה 22:56
בתשובה לרז גרינברג
הכותב יודע להשתמש במילים לועזיות (מחיאות כפיים)מסתבר שהכותב חסר ידע לגבי מילים מסוימות בשפה העברית,שאילו היה יודען ,היה מן הסתם מבין טיפה יותר (וטיפה זה מספיק) את ה''דיאלוגים הנוקשים'' וה''הגיון הנראטיבי הרופף''
   כתוב תגובה
אזהרה לפני מחיקה.  (חדש)
Boojie צוות ניקיון יום שישי, 26/03/2010, שעה 0:07
בתשובה לרואה_ואינו
הנך מתבקש לשמור לעצמך את תגובותיך העאלק-שנונות שנועדו לעשות צחוק ממשתתפים באתר. אם אתה לא מסוגל לנהל דיון לגופו של עניין, אתה מוזמן לא להשתתף בדיונים כאן. תודה.
   כתוב תגובה
לעולם לא לוותר, לעולם לא להיכנע!  (חדש)
גיא וינר יום שני, 09/10/2000, שעה 22:31
לדעתי הגדולה של הסרט היא בשחזור המדויק עד כדי אימה של האווירה המקיפה סדרת טלוויזיה כזאת: פס הקול, הצילום, המעריצים הפאנאטיים, האינציקלופדיות למעריצים, התסריט המגוחך וכו'... ממש יכלתי לדמיין את הסדרה הזאת קורמת עור וגידים במציאות.
עם זאת, באמת כמה אנשים יכולים להעריך את השחזור הזה? רק אלה שמכירים את האווירה ''מבפנים'' - ז''א המעריצים עצמם. כמה כאלה יש? יותר ממה שהמפיצים חושבים, אבל עדיין לא הרבה.

נקווה שפעילותה הברוכה של האגודה תתן יותר קול לקהל המדוכא הזה - ואם לא, לפחות תספק לו את הסרטים בעצמה, כמו שקרה כאן. והעיקר - לא לוותר, לא להיכנע...
   כתוב תגובה
  (חדש)
Rickey יום רביעי, 18/10/2000, שעה 21:09
A very good parody. Not exaggerate like Mel Brooks films etc.
Realy good taste.
I saw it in Icon 2000.
Thank you
Rickey
   כתוב תגובה
  (חדש)
אהרון האופטמן יום ראשון, 22/10/2000, שעה 16:43
אני מסכים לכל מילה של רז על ''גאלקסי קווסט'' (ואגב, גם על ''מטריקס'' הפסאודו-אינטלקטואלי והמעצבן -הן בכתבה והן בתגובה שבהמשך). אילו כל מטרת ''איקון 2000'' הייתה להציג לנו את הסרט הנפלא הזה, דיינו. מזמן לא נהניתי וצחקתי כל כך בסרט בכלל, וסרט מד''ב בפרט. שעור מאלף על איך אפשר לעשות בידור טוב ואינטליגנטי, וגם איך להיות קצת ''שטותניקי'' בלי להיות אידיוטי. ובאשר לכמות הצופים הפוטנציאלית בקולנוע המסחרי בארץ: האם כשהוקרן כאן לראשונה הסרט ''מופע האימים של רוקי'' מישהו תאר לעצמו שהוא יהפוך לסרט פולחן שיוקרן שוב ושוב בהקרנות חוזרות?
   כתוב תגובה
galaxy quest וכל השאר  (חדש)
אורן ברקאי יום ראשון, 22/10/2000, שעה 21:55
בתשובה לאהרון האופטמן
אני ראיתי את הסרט ב ICON ומאד הצטערתי שאין לו הקרנה מסחרית.
שם המשחק היום הוא פילוח שווקים - מציאת מכנה משותף של קהל מטרה וסיפוק הצרכים שלו.
ככל שאנו, חובבי המד''ב נתאגד ונשמיע את קולנו כך יכירו בנו כקהל.

הסרט כמובן ענק, ולא הייתי מתנגד לראות אותו ואפילו להח\יק עותק בבית (לשעת חירום).
אפרופו ''מטריקס'' - שתדעו שזהו סרט אפקטים דגול, וככזה הדמויות אמורות להיות שטוחות (בעיקר קרי מוס).

אם מישהו עורך הקרנה - אשמח מאד להצטרף, ובכלל - למה לא לארגן הקרנות דרך האתר?
מי מוכן להרים את הכפפה?
   כתוב תגובה
עוד יש תקווה  (חדש)
חמילקר יום שני, 23/10/2000, שעה 18:28
בתשובה לאורן ברקאי
אז חוץ מהידיעה המשמחת בנוגע לעצומה לחברת הלווין, יש עוד שתי בשורות בנוגע לסרטים שעתידים להגיע להפצה מסחרית:
הסרט ''נמר, דרקון'' שפתח את פסטיבל הסרטים בירושלים השנה, מגיע לאקרנים כבר בסוף השבוע הזה. העלילה מספרת על לוחם סמוראי שמעביר את החרב שלו לתלמידתו וכשהחרב נגנבת יוצאת התלמידה למרדף בעקבות כוחות הרשע.
עוד לא ראיתי, אבל ממה שקראתי צריך להיות סרט שווה ביותר.
מאחר וכוחות כישוף וקסם שזורים בסרט, אני בהחלט מחשיבה אותו לסרט פנטסיה.
מאחר והכרזה ל''נסיכה מונונוקי'' מופיעה בבית הקולנוע הנחתי (ואני מקווה שגם צדקתי) שגם סרט זה יזכה להקרנה מסחרית ולא רק בת''א.

אם נבחן לרגע את שלל סרטי המד''ב שהגיעו לאקרנים בזמן האחרון, אפשר להבין את חששם של מפיצי הסרטים.
''סיוט בקצה האופק'' פתח שורה של סרטים שעסקה בחללית ומה שקורה כשמכניסים גורם נוסף לתוכה. ''פוינט בלק פיץ''' (אני לא בטוחה שצדקתי בשם) המספר על קבוצה שנלכדה בכוכב וכשהחשיכה מתקרבת.....הקהל מצביע ברגליו ונשאר בבית לחכות לוידאו או לדיוידי.
בקיצור, לא סרטים שהצליחו במיוחד.

בסה''כ סרטים שמצליחים בארה''ב מגיעים לארץ תוך זמן לא רב (''ספייס קאובויס'' הגיע תוך 3-4 חודשים).
ואם לא....אז באיקון הבא יהיה מה לראות
   כתוב תגובה
ממש אין תקווה  (חדש)
רז גרינברג יום שני, 23/10/2000, שעה 20:03
בתשובה לחמילקר
אולי הדבר הכי מדהים לגבי הפצת סרטים בארץ הוא שהמפיצים לא מפסיקים לירוק עלינו - חובבי המד''ב (ואני סבור שגם חובבי הקולנוע בכלל) - ואני פוגש מספיק אנשים שמשוכנעים (בכל הרצינות!) שזה גשם.
זה לא נובע מרשעות, חלילה, אלא סתם משיקולים לקויים ובורות, אבל התוצאה היא זהה - הצופים סובלים. דוגמאות (אל עף שחזרתי על הדברים האלו מספר פעמים בכתבות קודמות)? בבקשה:

א) סרטי המד''ב הכי טובים של השנים האחרונות - ''גאטאקה'' ''עיר אפילה'' ו-''גאלאקסי קווסט'' לא הופצו בארץ והגיעו ישר לוידאו. במקרה של ''גאטאקה'' ו-''עיר אפילה'' הרציונל המפוקפק הוא שהסרטים האלה נכשלו בארה''ב. לעומת זאת, באירופה הסרטים האלה דווקא כן הופצו (ובהצלחה לא מבוטלת) כי המפיצים בארה''ב רצו לצמצם את ההפסדים שלהם בארה''ב ע''י שיווק באירופה. הלך להם לא רע. אבל בארץ הסרטים האלה לא הופצו, כי מבחינת המפיצים, אין להם פה קהל. מאיפה הם יודעים? הם לא. הם מנחשים. ''גאלאקסי קווסט'' שהיה הצלחה קופתית, עם כוכבים הוליוודיים בקנה מידה כזה או אחר גם לא הופץ מאותה סיבה.

ב) סרטי מד''ב שכן מופצים אצלנו: הסרטים בהם מככבים ברוס ויליס, ארנולד שוורצנגר וכו'. מדובר גם בסרטים כושלים עם הכוכבים הנ''ל. אין לי מושג האם הסרטים האלה מכניסים כסף. אבל זו דוגמא להיגיון שמנחה אותם: סרט עם ברוס ויליס? להקרין. סרט עם מישהו אחר? לא בטוח. על מה הסרט? לא מעניין אותם.

ג)גם בסרטים שהם כן מביאים אין להם מושג איך לטפל. דוגמאות בולטות: ''ענק הברזל'' ו-''טיטאן'' הופצו פה עם דיבוב. הם מיועדים, אמנם לילדים, אבל לא לילדים מתחת לגיל 10 (שזה הקהל שצריך דיבוב) אלא לילדים בגילאי 13 ומעלה (שזה הקהל שממש לא צריך דיבוב, ואף מתנכר לו). אבל הם את שלהם עשו.

ד) ולפני שמישהו פה יזכיר לי את ''אקזיסטנז'' או את ''הנסיכה מונונוקי'': אלה יוצאים מן הכלל שמעידים על הכלל. בהחלט מקובל עלי שסרטים מסויימים שמיועדים (לדעת המפיצים) לפלח שוק מצומצם יופצו למספר מוגבל של בתי קולנוע, אבל בדרך כלל אפילו המינימום הזה לא נעשה.

ה) וכל זה עוד היה בסדר, אם המפיצים לא היו שולטים גם על רשת ספריות הוידאו הכי גדולה בארץ (''ענק הוידאו'') שדרכה הם מפגינים כלפי חובבי המד''ב את אותו יחס מחפיר שהם מקבלים באולמות הקולנוע (ועל זה, דרך אגב, כתבתי פה כמעט כתבה שלמה).

אני מקווה שבקרוב יהיה בכל בית מכשיר DVD, שיאפשר לצופים להגיד למפיצים - וסליחה על הביטוי - לאן הם יכולים ללכת. אבל עד אז, המפיצים בארץ לא עושים את העבודה שלהם, נקודה. חובבי ספרות מד''ב לא חייבים להיות תלויים בהוצאות הספרים המקומיות - הם יכולים להזמין ספרים מחו''ל, במחיר די סביר. חובבי סרטי מד''ב לא יכולים לעשות את זה, והם תלויים כמעט טוטאלית במפיצים.

ועוד משהו לסיום: למרות שהאגודה קיימת כבר - קרוב לחמש שנים? אני עדיין שומע יותר מדי את ההערכה שלסרטי מד''ב אין מספיק צופים. אז ככה: האנשים שמילאו את הסינמטק באייקון האחרון (וזה אפילו לא *כל* הקהל הפוטנציאלי, חלק מהם נשאר בבית בגלל המצב הבטחוני). אם הקהל הזה היה קונה כרטיסים להקרנות הסרטים שהזכרתי (במיוחד במחיר המופקע שדורשים בבתי הקולנוע) הסרטים האלה היו הופכים ללהיטים מקומיים. אז מספיק בבקשה עם הדימוי העצמי הנמוך הזה (מה יש לי עם תגובות ארוכות?).
   כתוב תגובה
מי היה מגיע לסרט? או, תתפלאו  (חדש)
אסטרו-נעמי יום חמישי, 26/10/2000, שעה 23:49
בתשובה לרז גרינברג
ב-מ-ק-ר-ה יצא לי ''להקרין'' את הסרט באחד המקומות העוינים ביותר סרטי מד''ב ודומיהם, דירת החיילות שבא אני כלואה - סליחה, גרה - במשך השבוע.
''איזה סרט הבאת, נעמי? משהו טוב?''
''אוי לא, זה שוב המדע הבדיוני הזה שלה''
הייתה התגובה הראשונית שקיבלתי. הנקודה ברורה? יופי.
רק מה, הפעם הייתי יותר חכמה.
''לא, זה לא מדע בדיוני, זה מתרחש בהווה וזה רק צוחק על מעריצים של מדע בדיוני''
לא אלאה אתכם בהמשך הסיפור (הארוך) שכלל הערות בסגנון ''יא, איזה יופי הכוכבים'' והסתיים ב''אולי תביאי עוד סרטים כאלה במקום כל הזבל שאת מביאה?''
הן ישבו. הן צפו. הן אהבו. הן שאלו אותי לפני כמה זמן זה היה בקולנוע.
''מה, איך יכול להיות שלא שמו את זה בקולנוע? זה אחלה סרט! כולם היו הולכים לראות אותו!''

אני חושבת שהמשפט האחרון אומר הכל.
   כתוב תגובה
אחלה ביקורת. מעולה. שווה.  (חדש)
ואנדרווקן יום שישי, 27/10/2000, שעה 20:36
   כתוב תגובה
לאנשים שהביאו לכם את הסרט  (חדש)
לי עדן יום שישי, 27/10/2000, שעה 21:32
באייקון, יש בשורה טובה...
בקרוב (לא יותר מדי קרוב, אבל קרוב) אנחנו מנסים לארגן הקרנה נוספת של סרט מדהים זה רק הפעם בדיבוב ה''ת'רמיאני'' עם תרגום לאנגלית....

לא הייתם רוצים להיות שם?

לי
   כתוב תגובה
והכי מוצלח זה לראות את  (חדש)
אמבר שבת, 28/10/2000, שעה 0:17
את גאלקסי קווסט ביחד עם ''טרקיס''.

''טרקיס'' הוא סרט תעודה על המעריצים הכי שרופים של מסע בין כוכבים, והוא מצחיק בטירוף (לפעמים בלי כוונה(, והוא הוקרן גם באייקון.

ואז רואים עד כמה גאלקסי קווסט מדייק בתיאור עולם המעריצים, ועד כמה התיאור הזה ריאליסטי לגמרי ואפילו לא ממש מוגזם.
   כתוב תגובה
אכן כן  (חדש)
דובי שבת, 28/10/2000, שעה 0:21
את הסרט ראיתי לפני כחצי שנה בטיסה(!) והתלהבתי ממנו כל-כך שסיפרתי עליו לכל מיני אנשים שלא רצו לדבר איתי בכלל. גם אני נחרדתי לגלות שהוא הוא לא הגיע לארץ (כי עם כל הכבוד למסכים אישיים, אני רוצה לראות את הסרט על מסך נורמלי). מכיוון שלא הייתי באייקון, אם יש מישהו עם DVD ומקרן שיהיה מוכן לארח אותי לצפייה - אנא ידעוני. (:
   כתוב תגובה
גם אני! גם אני!  (חדש)
ניר יניב שבת, 28/10/2000, שעה 20:58
בתשובה לדובי
Pretty please?!...
   כתוב תגובה
DVD  (חדש)
ירון שבת, 10/03/2001, שעה 11:54
בתשובה לדובי
יש, (DVD, מסך ... וכמובן הסרט).
דרך אגב, בDVD יש את הגרסא בדיבוב
ת'רמיאני.
צור קשר ב E_MAIL
   כתוב תגובה
גלקסיה התפוצצה מצחוק  (חדש)
דנה יום ראשון, 29/10/2000, שעה 9:56
אני מסכימה במליון אחוז על כל דברי רז ויותר מכך.
   כתוב תגובה
ומה עם הסרט הגרוע של השנה?  (חדש)
גל יום ראשון, 29/10/2000, שעה 22:10
ראיתי את גלאקסי קווסט פעמיים בוידאו ואהבתי כל רגע כל כך הצטערתי שלא יכולתי לבוא לאיקון לראות אותו שוב
בכל מקרה, מה שהפליא אותי הוא שהמפיצים בארץ לא הביאו את הסרט ששמעתי עליו שהוא אחד הגרועים שנעשו לאחרונה ­ שדה קרב ארץ של ג'ון טרבולטה עפי ספרו של האבארד
כלומר, אם הם לא מביאים את הסרט הטוב הייתם מצפים שיביאו את הסרט הגרוע (כולל המבצעים המטומטמים שלהם)
זה הרי אמור להיות קלאסי בשבילם ­ הרבה אקשן ופעלולים
מישהו יודע מתי שק''א יוצא בוידאו?
   כתוב תגובה
ואחרי ההתבכיינות הגיע זמן פעולה  (חדש)
חמילקר יום שני, 13/11/2000, שעה 14:57
בתשובה לגל
כמה טוב לראות כל כך הרבה תגובות חיוביות על הסרט ''גלקסי קווסט'' ועד כמה האנשים מרוגזים שסרטים כאלו לא מגיעים לקולנוע.
אבל חברי היקרים - כאן אולי המקום להתלונן על אנשי הממסד האפל (לא הממסד של דידי) ולהתבכיין על מר גורלנו, אבל מה עם פעולה בנדון ?
מה כל כך קשה לנסח עצומה, להחתים אותה בדרכים שונות (דואר, דוא''ל או פרונטלי) ולשלוח אותה למיודענו אנשי העסקים הקשוחים, שיראו מספרית ששווה להביא יותר סרטי מד''ב לארץ הקודש.
את העצומה כדאי להעביר דרך אנשים דוגמת גידי אורשר, ומבקרי קולנוע נוספים (שכרגע לא זכור לי שמם) הנגישים יותר לסרטים חדשים ויכולים להמליץ מה להביא לארץ.
בטח אתם שואלים - אם את כ''כ רוצה עצומה, למה לא תארגני אותה?
התשובה היא 2 סיבות :
1 אין לי מושג איך לנסח אותה.
2 בשביל מה אני משלמת דמי חברות לאגודה, אם לא בשביל שילחמו על זכויותי כחובבת ?
וחוץ מזה, להם כבר יש ניסיון בעצומות.

נעמי-תביאי לשותפות שלך כמה שיותר סרטים כמה שיותר מהר, הרי עוד מעט לא יהיה לך איך להקרין אותם.....
   כתוב תגובה
נדהמתי לגלות שהעלילה זהה לשלושת האמיגוס  (חדש)
גורי יום רביעי, 19/04/2006, שעה 19:07
במהלך הצפייה בגלקסי קווסט הרגשתי שזה מזכיר משהו. ''שלושת האמיגוס''. הסרט המצליח והמצחיק של צ'בי צייס סטיב מרטין ומרטין שורט. שימו לב לקווי העלילה המקבילים בדיוק. 3 גיבורים של סרטים אילמים מוצאים עצמם מפוטרים מסטודיו גדול בימי המערב הפרוע. הם מקבלים הצעה מתושבי עיירה שמאויימת על ידי כנופייה. שלושת האמיגוס מחליטים לעזור להם במחשבה שמדובר רק בהצגה אבל תושבי העיירה שצפו בסרטים חשבו שהם באמת גיבורים ולא שחקנים. בהתחלה האמיגוס מרתיעים את כנופיית הפושעים אבל אחר כך כשהם מגלים שמדובר בקרב על אמת שאפשר לההרג בו השלושה משתפנים ורוצים לעזוב. אבל אז יש את הסצנה שהם מחליטים בכל זאת להלחם ברעים ויוצאים גיבורים... העלילה ממש שוכפלה לתוך מבנה חדש של תסריט. מה תגידו?
   כתוב תגובה
יכול להיות שהם קיבלו השראה  (חדש)
יעל יום חמישי, 20/04/2006, שעה 22:03
בתשובה לגורי
זה מאוד מקובל לדעתי באומנות.
   כתוב תגובה
אני, לפחות, אגיד  (חדש)
Boojie יום ראשון, 23/04/2006, שעה 16:38
בתשובה לגורי
שגלקסי קווסט הרבה יותר טוב, והאמירה שלו הרבה יותר מעניינת.
   כתוב תגובה

הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.