על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
עוד בקטגוריה זו:

שלושה בדירה אחת
טלויזיה / גל חיימוביץ'
04/08/12
תגובות: 3  
מפלצות נראות ומפלצות נסתרות מהעין
טלויזיה / קרן לנדסמן
26/11/11
תגובות: 26  
תעלומת הרוח הנעלמת
טלויזיה / לילי דאי
13/08/11
תגובות: 4  
עוברת כל גבול
טלויזיה / רז גרינברג
25/12/05
תגובות: 7  
הרובינזונים החדשים
טלויזיה / רני גרף
14/04/05
תגובות: 20  
גוונים של שחור
טלויזיה / רז גרינברג
16/01/05
תגובות: 5  
לראות או לא לראות
טלויזיה / איתי שלמקוביץ
16/11/04
תגובות: 29  
אלוהים נמצא בדברים המדברים
טלויזיה / איתי שלמקוביץ
16/06/04
תגובות: 14  
היקום מצחיק, אז צוחקים!
טלויזיה / רז גרינברג
25/03/04
תגובות: 7  
מותו של אזור
טלויזיה / רז גרינברג
16/11/03
תגובות: 30  
מפגשים
טלויזיה / איתי שלמקוביץ
04/10/03
תגובות: 30  
הרובוט שאהב אותי
טלויזיה / אריק אפק
14/09/03
תגובות: 13  
הדבר הטוב הבא(פי)?
טלויזיה / רז גרינברג
15/07/03
תגובות: 10  
הגחלילית שכובתה
טלויזיה / איתי שלמקוביץ
13/04/03
תגובות: 42  
משולחנו של המהנדס הראשי
טלויזיה / רז גרינברג
19/01/03
תגובות: 10  

בחזרה לתקופת החלוצים
טלויזיה / רז גרינברג
יום ראשון, 03/12/2000, שעה 19:43

דורות של ילדים גדלו עליה. דורות של מבוגרים זוכרים אותה. דורות של קשישים לא שמעו עליה מעולם. קבלו, גבירותי ורבותי, את חלוצי החלל!


הפופולאריות הגואה של האנימה (אנימציה יפנית) והמנגה (קומיקס יפני) בארה''ב, אירופה, ולאחרונה גם בישראל, הביאה איתה גל של נוסטלגיה לסדרות אנימציה שיובאו מיפן בשנות ה-‏60, ה-‏70 וה-‏80, סדרות ששודרו לאחר עריכה של היבואנים שנועדה להתאים אותן לקהל המערבי. אחת הסדרות עליה נוהגים המעריצים בעולם (כמו גם בדיונים בפורום המד''ב הישראלי של אורט) להתרפק בנוסטלגיה שכזו היא ''חלוצי החלל'' (Star Blazers), ששודרה בישראל בטלויזיה הכללית בראשית שנות ה-‏80. הסדרה הגיעה לישראל דרך המשווקים האמריקאים שלה, שערכו בה שינויים נרחבים - שינויים שהסתירו לעתים את האופי האמיתי והשונה מאד של המקור, כמו גם את העובדה שסדרה זו הקדימה בכמה שנים טובות סדרות וסרטי מד''ב מערביים בשימוש בנארטיבים הנראים כיום מובנים מאליהם.


הסדרה, שהופקה ביפן ב-‏1974 בשם ''Uchu Senkan Yamato'' (''סיירת החלל ימאטו''), התרחשה בשנת 2199, בה נמצאת האנושות במלחמה עם חייזרים מהכוכב גמילון. כדור הארץ נהרס כולו בהפצצות גרעיניות, מרבית האוכלוסיה עברה לחיות מתחת לפני האדמה, אך בתוך שנה יגיע הזיהום הרדיואקטיבי גם לשם. בדיוק כשנראה כי האנושות ניצבת על סף הכחדה מגלים שני טייסי חלל מכדור הארץ, סוזומו קודאי ודאיסוקה שימה, מסר מכוכב בשם ''איסקנדר'' המחזיק בטכנולוגיה המסוגלת לשקם את כדור הארץ. צוות מיוחד בראשותו של קפטיין אוקיטה, יחד עם מספר חברי צוות אחרים (בינהם קודאי ושימה, כמו גם מפעילת ראדאר בשם יוקי מורי), יוצא לחלל בספינה ''ימאטו'' - ספינת מלחמה יפנית ישנה ממלחמת העולם השניה שעברה, בעזרת הטכנולוגיה של איסקנדר, שינוי גדול (מאד) והפכה לספינת חלל משוכללת. הנשק המרשים ביותר בארסנל הספינה היה תותח ההינע הגלי (Wave Motion), שהיה מסוגל לירות מטחי אנרגיה אדירים אך היה מרוקן את כל מקורות האנרגיה של הספינה - היו דרושות מספר שניות לאחר ההפעלה כדי לחזור לפעולה תקינה.
לצוות היה, כאמור, זמן קצוב (שנה) כדי לגלות את איסקנדר ולחזור לכדור הארץ, מה גם שהחייזרים מכוכב גמילון לא עמדו להקל עליהם את המשימה...


הסדרה נוצרה על ידי שני אנשים - הבמאי יושינובו נישיזאקי ואמן המאנגה (קומיקס יפני) לייג'י מצומוטו. השניים (במיוחד מצומוטו, שהיה בנו של טייס קרב בחיל האויר המלכותי של יפן בזמן מלחה''ע השניה) העניקו לסדרה אופי מיליטנטי-לאומני חזק: סצינת הפתיחה של הסדרה התרחשה בזמן מלחמת העולם השניה, כאשר מטוסים אמריקאיים מטביעים את הימאטו, כשהמוסיקה המתנגנת ברקע היא אותה מוסיקה המלווה את החייזרים מגמילון. גם העובדה שכדור הארץ נהרס עד היסוד בהפצצות גרעיניות היתה אנולוגיה לא ממש מרומזת להטלת הפצצות האטומיות על יפן בזמן המלחמה.
עוד מאפיין יחודי (באותה תקופה) של הסדרה היה הרציפות - היא לא הורכבה מפרקים בודדים אלא מעלילה מתמשכת שנפרשה לאורך כל הפרקים. הפיתולים העלילתיים הסבוכים, כמו גם התפתחות היחסים בין אנשי הצוות (שהפכה לגורם דומיננטי עוד יותר בעונות המאוחרות), ריתקו את הצופים הצעירים. הסדרה הפכה ביפן לתופעת-פולחן המזכירה את המתרחש במערב סביב ''מסע בין כוכבים'' וסרטי ''מלחמת הכוכבים''.


הצלחת הסדרה הביאה להפקת סרט בשם ''Arrivederci Yamato'', בו ניצב צוות הימאטו נגד אויב חדש בשם ''אימפריית השביט''. הסרט היה ללהיט ענק והוביל לעונה שניה של סדרת הטלויזיה, שלמעשה חזרה על עלילת הסרט (אך העשירה אותה בפרטים נוספים). לאחר מכן בוימו שני סרטי קולנוע נוספים - ''מסעה החדש של ימאטו'' ו''היי לנצח ימאטו''. ההצלחה חזרה על עצמה, מה שהוביל להפקת העונה השלישית של הסדרה, בה נמצא כדור הארץ במרכז מאבק בין דסלוק (מנהיג החייזרים מגמילון) ל''פדרציית בולאר''. לאחר מכן הופק הסרט שסגר את אירועי הסדרה - ''סופה של ימאטו''.


בראשית שנות ה-‏80 יובאה הסדרה לארה''ב (שם ניתן לה השם Star Blazers) וממנה לשאר העולם (בישראל, כידוע, ניתן לה השם הציוני ''חלוצי החלל''). האמריקאים מחקו בשיטתיות כל רמז למוצאה היפני של הסדרה, החל בשמות הגיבורים (קפטן אוקיטה הפך ל''קפטן אווטאר'' סוזומו קודאי ל''דרק וויילדסטאר'', דאיסוקה שימה ל''מארק ונצ'ור'', יוקי מורי ל''נובה'' ושמה של הספינה שונה בשלב מוקדם מאד מ''ימאטו'' ל''ארגו''), דרך סצינות האלימות (שרוככו באופן משמעותי על ידי הדיבוב והעריכה) והעירום (שלא שרד כלל בגרסה האמריקאית) וכלה באופייה המיליטנטי של הסדרה (הסצינה שבה הימאטו מוטבעת, מיותר לציין, נותרה על רצפת חדר העריכה). אך אם כל זה נשמע כביקורת, עדיין יש לציין: שינויים אלה היו מחוייבי המציאות, היות והסדרה שודרה בשעה שיועדה לילדים. הדיבוב לאנגלית של שתי העונות הראשונות, למרות שנעשה על ידי צוות לא מקצועי, נחשב לאיכותי מאד.


Star Blazers שודרה מחוץ ליפן מספר שנים לאחר הפקתה, עובדה שגרמה לחובבי מד''ב רבים להאשים אותה בטעות בגניבה ובהעתקה ממקומות אחרים. למעשה הקדימה הסדרה בכמה שנים טובות סדרות וסרטי מד''ב אחרים. דוגמאות בולטות הן השימוש ברובוט חמוד בשם IQ9 בתור אתנחתא קומית (כמעט שלוש שנים לפני R2D2 של ''מלחמת הכוכבים''), רעיון ה''הולודק'' הרבה לפני ''מסע בין כוכבים: הדור הבא'' (אם כי יש לציין שהרעיון הופיע עוד לפני כן, בסדרה המצויירת של ''מסע בין כוכבים'', בערך באותה תקופה בה שודרה Star Blazers ביפן), וכמובן - הקונספט של סדרת מד''ב בעלת עלילה מתמשכת במקום פרקים בודדים, נושא בו הקדימה Star Blazers את ''בבילון 5'' בכמעט עשרים שנה. אגב ''בבילון 5'': מעריצים רבים זיהו קווי דמיון חשודים בין Star Blazers לבין סדרת ההמשך של ''בבילון'' - ''קרוסייד''. שתי הסדרות עסקו בספינה של כדור הארץ המחוזקת בטכנולוגיה חייזרית. בשתי הסדרות יוצא צוות הספינה למצוא תרופה למגיפה (או הרעלת קרינה) שפקדה את כדור הארץ, ויש לו זמן קצוב לביצוע המשימה. לשתי הספינות ישנו תותח רב-עוצמה שצריך להיטען מחדש כמה שניות לאחר שירה. אפילו שמו של קפטן ה''אקסקליבר'' מ''קרוסייד'' היה זהה לזה של קפטן ה''ארגו'' (החל מהעונה השניה) - גידיון. למרבה המזל, רוב מעריצי Star Blazers הם גם מעריצי ''בבילון 5'', כך שהתגובתם לא היתה אלימה מדי.


עליית הפופולאריות של האנימציה היפנית במערב בשנות ה-‏90 החייתה את ההתעניינות בסדרה. היו מספר נסיונות להחיות את הסדרה לאחר ''סופה של ימאטו''. דיסני רכשו בשלב מסוים את הזכויות להפקת גרסה מצולמת של הסדרה, אך נראה כי תכנית זו לא תצא אל הפועל. יושינובו נישיזאקי ניסה להפיק סדרה חדשה בשם ''ימאטו 2520'' (האמן האמריקאי סיד מיד, הידוע כמי שעיצב את הסרט ''בלייד ראנר'', אחראי לעיצובים של הימאטו החדשה) אך גם פרוייקט זה נתקע בהפקה (לאחרונה נשפט נישיזאקי ונאסר בעוון שימוש בסמים). מצומוטו, המחזיק כרגע בזכויות על הסדרה, מתכוון להפיק (כנראה ב-‏2001) רימייק לעונה הראשונה.


כל פרקי סדרת הטלויזיה (בגרסה האמריקאית) ניתנים לרכישה על גבי קלטות וידאו דרך האינטרנט. לאחרונה הועלו ששת הפרקים הראשונים של הסדרה על DVD, אבל התוצאה, לפי דיווחים מחו''ל, מאכזבת מאד. צפיה מחודשת בפרקים הישנים של הסדרה מגלה כי האנימציה אמנם התיישנה מעט (בכל זאת, הסדרה נוצרה באמצע שנות ה-‏70), אך היא עדיין מצליחה לרתק ולהיות רלבנטית כבעבר. ''Uchu Senkan Yamato'' או ''Star Blazers'' או ''חלוצי החלל'' או איך שלא תבחרו לקרוא לה רשמה פרק חשוב בתולדות ז'אנר אופרת החלל הטלויזיונית, פרק אליו חובבי מד''ב רבים עדיין אינם מודעים.




Star Blazers אתר המעריצים האולטימטיבי
על הפקת הסדרה - מאותו אתר
על ההבדלים בין הסדרה המקורית לגרסה האמריקאית - מאותו אתר
ועל הדמיון המחשיד של ''קרוסייד'' לסדרה - מאותו אתר
המועדון הישראלי לאנימציה יפאנית

 
חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
עוד על התרגום  (חדש)
Preacher יום שני, 04/12/2000, שעה 10:58
''חלוצי החלל'' אולי נשמע שם מוזר, אך באנגלית trail blazers פרושו חלוצים כך שהוא די מדויק.
אבל התרגום מהיפנית לאנגלית... לא רק השמות אונגלזו, הסאקי הפך ל''מים מינרליים'' והסושי שנראה באחד הפרקים הפך ל''עוגת שוקולד''. יפן הפכה ל''אי הגדול''. ונראה לי שיש איזה בלבול בין ''מערכת השמש'' ל''גלקסיה'' אבל אני לא בטוח אם זה במקור או בתרגום.
   כתוב תגובה
חלוצי החלל בישראל  (חדש)
אלי יום שני, 04/12/2000, שעה 12:21
אני זוכר שאהבתי את חלוצי החלל בראש ובראשונה הודות לדמות של מנהיג הגאמילונים , דסלוק, טיפוס צבעוני שהיה מעניין ואינטיליגנטי הרבה יותר מיריביו מכדור הארץ. . בכל פרק התפללתי שהפעם דסלוק ינצח את חבורת הטרחנים המשעממים האלה , ובכל פעם התאכזבתי מחדש.
אני מקווה שבסדרות הנוספות של חלוצי החלל שאותם לא ראיתי , דסלוק זכה לבסוף לניצחון כלשהוא, על מישהו ...
בישראל יצאו לפחות ארבעה ספרים על עלילות חלוצי החלל בהוצאת ענבל, ב-‏1986.
1. ארגו ממריאה .
2. במימד הרביעי.
3. אוייב בין קרחונים.
4. כוכב תמנון
עד כמה פופולארית הייתה הסדרה תעיד העובדה שכאשר יצא למסכים סרטו של דוד אבידן ''שדר מן העתיד'' אחד המבקרים ''קטל''
את הסרט בכך שהשווה אותו ל''חלוצי החלל '' וקבע : חלוצי
החלל הוא מדע בדיוני טוב יותר.ומה שנכון נכון.
   כתוב תגובה
דסלוק, דסלוק דסלוק !!!  (חדש)
צביקה יום רביעי, 03/10/2001, שעה 9:34
בתשובה לאלי
אני חייב להזדהות עם הרגשות הנאצלים האלו : חלוצי החלל היו טיפוסים נוורוטיים למדי. דסלוק היה COOL !
   כתוב תגובה
דסלוק, דסלוק דסלוק !!!  (חדש)
שי יום רביעי, 09/05/2007, שעה 16:27
בתשובה לצביקה
דסלוק היה הדמות הכי נערצת ... עלי בכל אופן ... תמיד שהיה מופיע היה מן צליל עולה יורד כמו באסס כזה ... אני זוכר את זה כאילו היה אתמול ...פששש איזה יופי לגלות שיש עוד אנשים שמבינים ....
   כתוב תגובה
דסלוק, דסלוק דסלוק !!!  (חדש)
איזידור יום רביעי, 21/12/2011, שעה 3:06
בתשובה לשי
כשכתבתי בגוגל דיסלוק ואיזידור לא יצא כלום.בכלל איזידור היה הרשע היותר גדול.
חזק שזכרת את 3xדיסלוק
דייייסלוק דיסלוק דיסלוק
זוכר את נובה,קראנו את הכלבה האהובה זכרונה לאדמה עליה...
   כתוב תגובה
הכי אהבתי בחלוצי החלל  (חדש)
וינסנט יום רביעי, 06/12/2000, שעה 0:04
היה את העובדה שהם לא ניצחו בלי סוף ובקלילות, כמו הסדרות המזעזעות שבאו אחריהם. הם היו צריכים ממש להילחם - לא היה מספיק לירות בנשק-הסודי-שעושה-קרניים-מגניבות-מלייזר ושכל הרעים יתפוצצו. הם היו בסכנה אמיתית! אלה לוחמים אמיתיים!
   כתוב תגובה
כמו שאתה יכול לראות  (חדש)
רז גרינברג יום רביעי, 06/12/2000, שעה 7:55
בתשובה לוינסנט
במאמר שאליו שמתי לינק בכתבה, בסדרה היפאנית המקורית, הנושא הזה היה עוד יותר מודגש...
   כתוב תגובה
עובדה שמחרידה אותי,  (חדש)
Kipod יום חמישי, 07/12/2000, שעה 0:07
בתשובה לוינסנט
וטורדת את מנוחתי, היא שעוד כ-‏15-20 שנים נקרא כתבה דומה על הפוואררנג'רס, או על פיקצו.
''אח, אלו -היו- סדרות משובחות. היום כבר לא עושים דברים כאלו. היום הכל זבל.''
   כתוב תגובה
קצת פרופורציה בבקשה  (חדש)
רז גרינברג יום שישי, 08/12/2000, שעה 18:29
בתשובה לKipod
לקראת כתיבת הכתבה הזאת צפיתי שוב במספר פרקים של הסדרה\ ולמרות שהטקסט אינו שייקספירי והאנימציה, כאמור, התיישנה, הסדרה עדיין מחזיקה מעמד יפה מאד בסטנדרטים של היום. הכתבה לא נכתבה (רק) מתוך נוסטלגיה, אלא גם מתחושה ש-''חלוצי החלל'' עדיין רלבנטית היום (בייחוד לאור העובדה שהיא הקדימה בהרבה שנים סרטים וסדרות מד''ב אחרים בלא מעט תחומים). ההשוואה ל-''פוקימון'' ול-''פאואר ריינג'רס'' אינה במקומה - ''חלוצי החלל'' עולה עליהם מכל בחינה אובייקטיבית שהיא (ושוב, לא מדובר כאן בהתרפקות נוסטלגית - ראיתי לאחרונה פרקים מהסדרה ויש לי קריטריונים להשוואה).
האם יתכן שפירשתי לא נכון את התגובה שלך, והיא נבעה מכך ש-''חלוצי החלל'' כוונה לקהל צעיר? אני באופן אישי לא רואה בזה חיסרון. ''באפי ציידת הערפדים'' היא סדרה שמכוונת לצעירים, והיא לדעתי סדרת המד''ב/פנטסיה הכי אינטליגנטית שמשודרת כרגע, ואני לא אתפלא אם בעוד 15 שנה יאמרו עליה ש-''כבר לא עושים דברים כאלו''.
   כתוב תגובה
חלילה. לא היתה כאן ביקורת.  (חדש)
Kipod יום שישי, 08/12/2000, שעה 19:32
בתשובה לרז גרינברג
לפחות לא עלייך, ולא על הסדרה, שזכורה לי היטב כדבר נהדר. באמת לא עושים היום דברים כאלו (או לפחות לא מביאים אותם לטלביזייה הישראלית. היינו הך).

הבעייה, כפי שאני רואה אותה בעיקר בישראל, ובעולם המערבי ככלל, היא המזון הרוחני הקלוקל שבו מלעיטים את הדור הצעיר. אם מצרות אופקים של המפיקים, או סתם כתוצאה מחסכון במשאבים ובכסף.

אותה תופעה נראית בבירור יותר בעולם הספרים - ''הילדים של היום לא קוראים.''
''הם לא רוצים עלילה מורכבת.''
''הם לא יבינו שפה יפה.''

ואז בא הרי פוטר, וקורע לכולם את הצורה.
   כתוב תגובה
אל תדאג - עדיין עושים דברים טובי  (חדש)
preacher יום ראשון, 10/12/2000, שעה 23:57
בתשובה לKipod
תמיד היו סדרות טפשיות, ותמיד היו סדרות אינטיליגנטיות בצידן. starship troopers למשל, או פאנטום 2040 למי שראה, הן סדרות אנימציה מד''ביות לא רעות כלל.
   כתוב תגובה
כדאי להזכיר ש-פאנטום 2040  (חדש)
רז גרינברג יום שני, 11/12/2000, שעה 14:22
בתשובה לpreacher
נעשתה ע''י פיטר צ'אנג, יוצרה של Aeon Flux שהיא אולי סדרת האנימציה המבריקה ביותר שנעשתה אי פעם בארה''ב.
   כתוב תגובה
כמובן  (חדש)
Preacher יום שלישי, 26/12/2000, שעה 11:59
בתשובה לרז גרינברג
אבל התכוונתי לסדרות המיועדות לילדים, בתור דוגמת-נגד לפיקצ'ו וחבריו. באנימציה בכלל אאון פלקס היא אכן מעל ומעבר לכל סדרה אחרת, וניתנת להשוואה רק עם ''האסיר''.
   כתוב תגובה
איכות - אנחנו??  (חדש)
אורן ברקאי יום רביעי, 20/12/2000, שעה 22:00
בתשובה לKipod
הטענות הללו נשמעות כל פעם מחדש.
איכות היא משהו שניכר מעבר לשנים כמו שטוענים כאן.
חוץ מזה ''חלוצי החלל'' הייתה סדרת מופת , אם כי הייתי מעט קטן מכדי להבין את הכל (לפחות את עניין התאימות בין הטקסט לתוכן הצלחתי להבין).
   כתוב תגובה
אלוהים הנוסטלגיה...הנוסטלגיה  (חדש)
ציני שבת, 23/12/2000, שעה 4:38
בתשובה לאורן ברקאי
כניסה ראשונה שלי לאתר וכבר הדמעות חונקות את גרוני...אכן סדרת מופת, אחד הדברים אשר בהחלט הפרידו אותה מסדרות אחרות הייתה העובדה שהמוות לא נחסך מפרקיה
זכור לי במיוחד פרק בו השתמשו בתותח אשר ירה לולאות אנרגיה אנכיות, שכאשר ''הושחלו'' על המפציצים הקטנים , גרמו לפיצוצם.
עד היום אני זוכר את הזעזוע שלי כילד בכתה ב` מהפרק הנ''ל.
אך אך אם יש איזה סוג של אלוהים בעולם הטלוויזיה, מי יתן והערוץ הראשון ישדר אותה שוב...
ויפה שעה אחת קודם
   כתוב תגובה
מגן על כבוד...  (חדש)
גיא שבת, 30/12/2000, שעה 13:19
בתשובה לKipod
א. הסדרה חלוצי החלל באמת קצת מיושנת גם בקו העלילה וגם בגרפיקה וזה שהסידרות היום פשוט גרועות זה לא אומר שהסטנדרט לא צריך להיות יותר גבוה, הסדרה נחמדה אבל לא הרבה יותר מזה ובעיקר שייכת לנוסטלגיה
ב. מה רע בפוקימון, פרט לכך שהסידרה מיועדת לילדים היא מאוד אינטיליגנטית יחסית לסדרות מפגרות כגון הפאוור ריינג'רס וחוץ מזה כבר ראיתי יצורים כאלה במשחק בשם FINAL FANTASY שנחשב למשחק מאוד אינטיליגנטי
   כתוב תגובה
נהפוך הוא  (חדש)
Xellos-sama יום ראשון, 31/12/2000, שעה 0:30
בתשובה לגיא
הסדרה חלוצי החלל ישנה כל כך, עד שאני זוכר אותה רק במעורפל - חוויות של ילדון בן שנים ספורות.
אבל אני זוכר אותה בתור דבר מדהים. אין ולא היה בטלביזיה הישראלית סדרה מצויירת שיכולה לשוות לה. אולי החתולים הסמוראים.
ולעומת זאת, להשוות את פוקימון לפאוור ריינג'רס ולומר שפוקימון טוב יותר?
מעבר לעובדה שמדובר בשתי סדרות מסחריות ביותר, אני יכול להגיד בוודאות שלפוקימון יש (להבדיל מכמעט כל סדרת יפנימציה אחרת)עלילה קלושה מאד, כמעט לא קיימת. לפאוור ריינג'רס, על אף הזבל האמריקני המאסיבי שהיא כוללת, יש עלילה מאד מורכבת (קראתי פעם תמצית של כל העונות. *מאד* מורכבת) והעונות האחרונות ממש מתחילות להראות כמו גרסה דלת אפקטים עם שחקנים חיים של סדרת יפנימציה.
ואם לחזור לנושא החשוב יותר - כיוון שרוב סדרות היפנימציה לעולם לא יעברו את מחסומי הצנזורה הישראלית, אולי באמת הגיעה הזמן לדחוף ולקדם שידור של הסדרות הישנות והאהובות?
   כתוב תגובה
תשמע....תראה  (חדש)
גיא יום ראשון, 31/12/2000, שעה 14:35
בתשובה לXellos-sama
אז ככה... ראיתי כמה פרקים בחלוצי החלל ואתה צודק ,אבל כמו שציינתי כיום היא נחמדה אבל כבר לא גורמת למתח או עניין גדול.
לפוקימון יש עלילה די ברורה,נכון שהיא לא הכי מפותחת אבל אם וכשיהיו עונות נוספות יוכלו לפתח אותה,אל תשכח למי היא כרגע מיועדת אבל אין שום סיבה שלא לפתח את העולם שבה מתרחש הסיפור לסיפור בוגר יותר. חוץ מזה אני נהנה ממנה כמו שהיא,פאוור ריינג'רס לעומת זאת היא אולי עם עלילה אבל חוץ מזה היא אינפנטילית לחלוטין.
ודבר אחרון,באמת הגיע הזמן להחזיר את כל הסדרות הישנות כי מצב הטלוויזיה היום בכי רע
   כתוב תגובה
עובדים על זה.  (חדש)
צור ל. שבת, 27/01/2001, שעה 17:44
בתשובה לגיא
אני רציני. ואם נצליח להחזיר את הסדרות- חלוצי החלל במקום טוב מאוד בהתחלה...יחד עם החתולים הסמוראים.
   כתוב תגובה
יש תקווה.  (חדש)
אייון יום שלישי, 06/02/2001, שעה 16:32
בתשובה לצור ל.
השוואה של פאוור ריינג'רס לפוקימון מקבילה להשוואה בין פח אשפה שכונתי לסל ניירות משרדי.
באמת לפוקימון אין הרבה עלילה, היא מתמקדת ברובה בעולם עצמו,(לא שאפשר להגיד שלקחת בע''ח, לתת להם קוחות מיוחדים, שמות מוזרים ולהפוך את הקרבות בינהם לספורט לאומי זה הרעיון אכי מקור, אבל אפשר ללמוד ממנה ''הרבה'' על החברה המודרנית ביפן).
אבל אני כימאת בטוח שיש תקווה:
סדרות חדשות יקחו את הקהל הצעיר ופיקימון תצתרך לדאוג שיהיה לה קהל קבוע (ועם אפשר אז להרחיב אותו), והקהל הקבוע של פוקימון יימשיך להתבגר והם יצטרכו לתת להם חומר פחות שיווקי ויותר אחוטי. מה שניסו לעשות בפאוור ריינג'רס הוא כל פעם לשים לסידרה ''סקין'' חדש כדי שהקהל הצעיר יחזור לזה, אבל אנשים התייחסו לזה בתור סידרה ישנה והחלפה קבוע של התוכן, שחקנים ורעיונות ביחד עם מחיקה של האלילה היא לא ממש הדרך לשמור על קהל קבוע (אני לא ידעתי שהסדרה עדיין קיימת עד ששמאתי את זה פה בפורום).
לגבי הסידרה SST, אני לא יודע עם זה נחשב אנימה אבל היא בהחלט הייתה סידרה מצויינת שלקחה את הטוב גם מי הסרט וגם מהספר, נתנו יותר הסברים מדעיים, ובנתה אותו בצורה טובה יותר מי שתייהם (למטרה של סידרה מתמשכת).

לגבי חלוצי החלל, אני לא ממש זוכר את הסידרה, או שהייתי קטן מידי כשהיא שודרה (באיזה שנים בערך זה קרא?), או שזה הייה בכבלים או משהו... בכל מיקרא, עם יצליחו פה להחזיר את הסידרה בעזרת לחץ אני השמח לראות אותה.
   כתוב תגובה
נוסטלגיה  (חדש)
מקלאוד שבת, 21/07/2001, שעה 0:19
בתשובה לאייון
אני אמנם לא זוכר בוודאות את הסדרה,אבל אני זוכר שהיא אחת משתי הסדרות היחידות שנשארו לי בזכרון.(השנייה היא כנפי הרעם,מישהו זוכר?)

לא מזמן נסיתי לדבר עם החברים שלי על הסדרה וגליתי שאף אחד לא זוכר אותה ונורא הצטערתי על זה.

בגלל זה כל כך שמחתי לקרוא את הכתבה,ואני מצטרף לקריאה להקרין אותה מחדש,.
   כתוב תגובה
נוסטלגיה  (חדש)
ניר יניב שבת, 21/07/2001, שעה 4:38
בתשובה למקלאוד
כנפי הרעם! איזו סדרה מדהימה!
לראות שוב את זה ואת חלוצי החלל... אני חייב!
   כתוב תגובה
עוד פלאשבקים מימי החלוצים  (חדש)
רז גרינברג יום חמישי, 26/07/2001, שעה 18:28
אם אתם מזפזפים ב-MTV בטח שמתם לב לקליפי האנימציה המקסימים של להקת Daft Punk שהם סיפור בהמשכים על פלישת חייזרים לכדור הארץ.
בעלי הזיכרון החזק (והמבוגרים מספיק) מבינכם בטח שמו לב לדמיון בעיצוב הדמויות בקליפים האלה לדמויות של ''חלוצי החלל''.
יש לזה סיבה טובה.
במאי הקליפים האלה הוא לא אחר מאשר לייג'י מצומוטו, חצי מהצמד שיצר את ''חלוצי החלל''!
אני חייב לציין שכוחו של מצומוטו ליצור ''פרק'' של 3-4 דקות בסיפור מד''ב מתמשך אינו נופל מכוחו לרתק את הצופים למסך במשך 25 דקות כפי שעשה ב-''חלוצי החלל'' וכמו שחיכיתי בשעתו בקוצר-רוח לפרק הבא של ''חלוצי החלל'' אני מחכה בקוצר רוח לקליפ הבא (עד עכשיו יצאו שלושה).
והנה משאלה: הייתי שמח מאוד לראות DVD שבו יכללו, בסופו של דבר, כל הקליפים, שאפשר יהיה לראות אותם ברצף או בכל סדר אחר, אם ראיונות רלבנטיים (חברי הלהקה, מצומוטו וכו'). בהחלט הייתי מוציא כסף על דבר כזה.
   כתוב תגובה
שוב נפגשים במתמשכים  (חדש)
Xslf שבת, 05/08/2006, שעה 22:08
בתשובה לרז גרינברג
ידוע לך במקרה האם ה-DVD הזה עליו חלמת יצא בסופו של דבר?
   כתוב תגובה
כן, בהחלט  (חדש)
רז יום ראשון, 06/08/2006, שעה 12:21
בתשובה לXslf
ועוד DVD רלבנטי:

ועכשיו אני רוצה מיליון דולר!
   כתוב תגובה
חלוצי החלל והאמת הצרופה  (חדש)
רז גרינברג שבת, 13/10/2001, שעה 22:01
פיסת מידע מעניינת שנתקלתי בה בעת כתיבת עבודת-סמינריון אודות תעשיית הקומיקס ביפאן.
כת ''האמת הצרופה'' היא כת יפאנית קיצונית, המונהגת על ידי מנהיג כריזמטי עיוור, אשר ביצעה בשנת 1995 פיגוע טרור מחריד בתחנת רכבת ביפאן על ידי שימוש בגז רעיל. הכת, אשר טענה כי היא מנסה להציל את העולם מידי הכוחות האמריקאיים והציונים השולטים עליו (הכת אימצה לעצמה עקרונות אנטישמיים, כנראה בעקבות העלייה בפופולאריות של ספרות אנטישמית ביפאן בשנות ה-‏80). מקור ההשראה העיקרי של הכת היה ספרות, קומיקס וקולנוע מד''ב. לפי הרצאה אותה נתן אלי אשד בירושלים לפני כחצי שנה, מנהיג הכת קיבל את ההשראה להקמתה מספרי ''המוסד'' של אסימוב (ומעניין שבתור מייסד כת אנטישמית, הוא הושפע דווקא מכתביו של סופר מד''ב יהודי). בפשיטות שערכה המשטרה היפאנית על מקומות המסתור של הכת, נתגלו גם מצבורים גדולים של ספרי מאנגה וקלטות וידאו של אנימציה יפאנית, בעיקר בעלי תכנים מד''ביים פוסט-אפוקליפטיים. רוב סרפי הקומיקס וסרטי האנימציה שנמצאו שם היו הקלאסיקות של הז'אנר: ''נאוסיקה מעמק הרוח'' של הייאו מיאזאקי, ''אקירה'' של קצוהירו אוטומו וגם- כן, כן ''חלוצי החלל''. חברי הכת מן הסתם ראו את עצמם כממשיכי דרכם של גיבורי הסדרה אשר יצאו להציל את העולם...
   כתוב תגובה
אני מתגעגע לחלוצי החלל  (חדש)
איציק יום רביעי, 17/10/2001, שעה 22:33
הייתי רוצה לרכוש את הספר/סרט/סדרה, עם תרגום לעברית עם אפשר, ועדיף את הגירסה היפאנית.

נורא אהבתי את הסידרה.

אם יש לכם תשובות צלצלו אלי
557478 053
   כתוב תגובה
מה?!  (חדש)
אוול יום שישי, 27/09/2002, שעה 12:58
יכול להיות שהייתי צריך לראות את הסדרה בתור ילד קטן, כי כאשר ראיתי את הסדרה באייקון השנה, אני לא הייתי היחידי שהתפוצץ מצחוק.

הסדרה הזו היא לא משהו. למען האמת התביישתי שהלכתי בכלל לראות אותה.
   כתוב תגובה
מה?!  (חדש)
Viper יום חמישי, 27/11/2003, שעה 14:38
בתשובה לאוול
כנראה שאתה לא מבין בסדרות ולא בשום דבר אחר
כי אני גדלתי על הסידרה הזאת
ועד היום אני מתגעגע לזה
אך........פעם היו עושים דברים
יפים ומשובחים
   כתוב תגובה
תותח ההינע הגלי....  (חדש)
ספי נקר יום שני, 23/05/2005, שעה 0:23
בעשרים וחמש שנים האחרונות ועד לפני חמש
דקות חשבתי שקוראים לתותח ''תותח הגלית''
תודה רבה על ההארה מאתר.
ולעצם העיניין, הסידרה גדולה מאוד אני לא
ממש זוכר הרבה ממנה חוץ מפרק הסיום שהספינה
נהרסה ועוד פרק שהקפטן מת והחלוצים חזרו
לכדוה''א לקבור אותו (לא בטוח שזה נכון).
היו תקופות ששאלתי אנשים על הסידרה ואף אחד
לא הכיר כבר חשבתי שאני מדמיין אותה.
   כתוב תגובה
סידרה ג-א-ו-נ-י-ת!  (חדש)
ארז א שבת, 22/04/2006, שעה 11:05
בתשובה לספי נקר
בתור יליד 75 גדלתי על הסידרה הזו ועל כוח-G
(מי שזוכר)
מה שיפה בסידרה הזו שהעלילה מאוד ''אמיתית''
הטובים אוכלים הרבה קש ויש גם התמודדות עם
מוות, לא כמו ההרואיזם האמריקקי.
אני מחפש בנרות את כל פרקי הסדרה על DVD או וידיאו ורצוי בגרסה היפנית, מישהו יכול לעזור לי?
   כתוב תגובה
תפסיק לחפש....  (חדש)
יוספוס פלביוס יום שלישי, 09/05/2006, שעה 10:01
בתשובה לארז א
ארז

חיפשתי פרקים של הסידרה באימיול.
הורדתי פרק וצפיתי.
ואני חייב לציין שעם כל הכבוד לסידרה
(ויש הרבה כבוד) היא נראית קצת
אנכרוניסטית ומיושנת.
יתכן שהסיבה היא מרומי גיל 31
(גם אני יליד 75), או מצב הרוח שלי
באותו יום.
בכל מקרה בהצלחה...
ואם יש חדשות תודיע פה בפורום.
   כתוב תגובה
למה לא זוכרים...  (חדש)
מתי ג'י יום ראשון, 21/05/2006, שעה 5:21
בתשובה לספי נקר
כמו בעניין ''מנהרת הזמן'', גם הפעם הסיבה נעוצה בכך שהיה אז רק ערוץ 1.
אז ראו כי זה מה שהיה.
חוששני שאילו היו אז מספר ערוצים בישראל, סידרה זו היתה נבלעת בים של סדרות ונשכחת אפילו מהר יותר!

אבל אין רע בלי טוב. זוכר את סרט הקומדיה האמריקאי ''פנימיה קרבית'' שהוקרן מתי שהוא בקיץ 1989 בערוץ 1 ?
לא רבים זכרו זאת, ואלו שזכרו לא ידעו אם קיים עותק בוידאו, עד שראיתי את ה DVD הזה בבריטניה וקניתי אותו מאוד בזול.
מסתבר שתמיד יש מישהו שזוכר ושגם מאמין בפוטנציאל המסחרי הגלום בפריטים שכאלה.
   כתוב תגובה
פנימיה קרבית  (חדש)
יוספוס פלביוס יום רביעי, 27/06/2007, שעה 21:40
בתשובה למתי ג'י
האם זוהי הסידרה שלקחו ילדים לאיזה פנימיה סודית כדי שיפתחו נשק או משהו כזה?
   כתוב תגובה
למה לא זוכרים...  (חדש)
אביב צדקיה שבת, 19/09/2009, שעה 16:57
בתשובה למתי ג'י
וואי,
אני מחפש את פנימייה קרבית כבר שנים ולא מוצא
אין לי מושג איך קוראים לסרט הזה באנגלית
וגם אני נתקלתי בו בערוץ 1 בשנות ה 80 והקלטתי אותו עד שמישהו החרים לי את הקלטת
אני חייב להשיג את הסרט הזה!

מתי, תוכל לעזור לי עם השם של הסרט?
יש אותו באמאזון?
   כתוב תגובה
בקשה קטנה טובה גדולה  (חדש)
דודלי יום שישי, 01/01/2010, שעה 9:03
בתשובה למתי ג'י
אתה יכול לכתוב איך קוראים לסרט פנמיה קרבית באנגלית בבקשה
   כתוב תגובה
בקשה קטנה טובה גדולה  (חדש)
UVzi יום שלישי, 02/03/2010, שעה 4:03
בתשובה לדודלי
''Combat High'' - http://www.imdb.com/title/tt0090865/

Is that it?
   כתוב תגובה
למה לא זוכרים...  (חדש)
אבי גל יום שני, 05/09/2011, שעה 21:49
בתשובה למתי ג'י
יש מצב ללינק, אני מת להשיג עותק.

תודה.
   כתוב תגובה
תותח ההינע הגלי....  (חדש)
איזידור יום רביעי, 21/12/2011, שעה 3:14
בתשובה לספי נקר
קראו לזה כמו שחשבת:הגלית
   כתוב תגובה
איפה אתה דניאל סמורגונסקי?  (חדש)
יוסי משען יום שני, 31/07/2006, שעה 3:01
שותפי להתמכרות
שותפי לחברות
שותפי לכל הילדות היפה שעברנו יחד
עם סדרות מופת כמו חלוצי החלל
   כתוב תגובה

הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.