על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
עוד בקטגוריה זו:

אלים וז'אנר
מאמרים / ניקולה גריפית'
02/08/14
תגובות: 2  
האם איבדנו את העתיד?
מאמרים / ג'ו וולטון
22/02/14
תגובות: 4  
הכפירה הקדושה נוסח מאדים
מאמרים / אבינועם ביר
01/02/14
תגובות: 2  
האם יש ''גל חדש'' חדש במדע הבדיוני?
מאמרים / דייויד ברנט
29/06/13
תגובות: 4  
בילבו בגינס: גיבור עם חרב ומטפחת
מאמרים / רחל מרדכוביץ'
26/01/13
תגובות: 12  
מקדים את המאוחר
מאמרים / אהוד מימון
24/11/12
תגובות: 11  
הסכנות שבדמיון פעיל יתר על המידה
מאמרים / גיא חסון
13/10/12
תגובות: 4  
קולר האשמה
מאמרים / אהוד מימון
25/08/12
תגובות: 11  
הכוח חזק עמו
מאמרים / רז גרינברג
15/03/12
תגובות: 1  
המוסר הרובוטי של דוקטורוב
מאמרים / אהוד מימון
31/12/11
תגובות: 0  
השתלהבויות מדע בדיוני של ימים עברו
מאמרים / ג'יימי טוד רובין
08/04/11
תגובות: 5  
מחזור 2010
מאמרים / שריל מורגן
12/02/11
תגובות: 3  
גיהינום חדש
מאמרים / לורה מילר
28/08/10
תגובות: 4  
קדימה במלוא הקיטור
מאמרים / פול די פיליפו
24/04/10
תגובות: 8  
חיפה, חיפה – עיר עם עתיד
מאמרים / אהוד מימון
18/04/10
תגובות: 0  

אימים,זוועות, סוכנים ומפלצות
מאמרים / אלי אשד
שבת, 22/07/2000, שעה 13:13

פעם, לפני שנים רבות, לפני 'תיקים באפלה'...


בשנים האחרונות הפך ז'אנר המסתורין, המיסטיקה והעל-טבעי לפופולארי ביותר בישראל, כמו גם בעולם. מזה שנים אחת הסדרות הפופולאריות ביותר בטלוויזיה היא 'תיקים באפלה', המתארת את הרפתקאותיהם של צמד סוכני אף. בי. אי כשהם חוקרים תעלומות שונות הקשורות בעל-טבעי ובחייזרים. הסדרה כה פופולארית עד שמגידת עתידות הכריזה שחייזרים ינחתו במדינה לאחר שישמיעו באוזניהם את נעימת הנושא שלה, כנראה מתוך הנחה שגם החייזרים הם צופים מושבעים. בחנויות הספרים הז'אנר הפופולארי ביותר בקרב בני הנוער הוא זה של ספרי האימה המתארים מפגש של בני נעורים עם מפלצת כלשהיא. במשך תקופה מסוימת יצאו ספרים חדשים מסוג זה אחת לכמה ימים, באחת מששת ההוצאות שפרסמו סדרות אימה מסוג זה, רובם פרי עטו של סופר אחד - ר.ל. סטיין. לספרים אלה קמו אפילו סדרות פרי עטם של חקיינים ישראליים - אדם אופק בסדרת 'מסתורין' שלו וליאורה כרמלי. גם שבועוני נוער כמו 'מעריב לנוער' ו'כולנו' לא טמנו את ידם בצלחת, ומרבים לפרסם סיפורי אימה וחיזרים רצחניים מאת סופרים כמו איטו אבירם ויורם פרי. את הפופולאריות שיש לאמונות השונות במיסטיקה ועל טבעי אין כלל צורך לתאר.

אך אין זו הפעם הראשונה שספרי אימים ועל-טבעי זכו להצלחה בישראל. שנים רבות לפני שסקאלי ומאלדר החלו במאמציהם לפענח קונספירציות שונות הקשורות בעל-טבעי, יצאה לאור במדינה סדרת ספרים פופולארית וארוכת שנים ביותר שעסקה במאמציהם של סוכני יחידה מיוחדת לחסל שורה של מפלצות, מדענים מטורפים חייזרים ושאר יצורים על טבעיים. היתה זו 'סדרת האימים', שיצאה בין השנים 1971-1982 בהוצאת רמדור. במקורה היתה זו סדרה גרמנית מאת הסופר ''דאן שוקר'' (שם בדוי של סופר מד''ב ופנטסיה ידוע בגרמניה בשם ג'ורגן גראנסמאק) והסיפורים יצאו שם החל מ-‏1968 בתור חוברות של 68 עמודים כאשר כל סיפור נמשך כמה חוברות. הסדרה זכתה שם להצלחה כה גדולה שהיא יצרה ז'אנר שלם של סדרות אימה על לוחמים בעל טבעי כמו ''ג'ון סינקליר'' ו''פרופסור זאמורה'', הממשיכות בגרמניה עד עצם היום הזה. בעברית יצאו בסדרה לא פחות מ-‏113 ספרים כשהם מלווים באזהרה ''רק לבעלי עצבים חזקים!!!'' ביחד עם ''הסמל המסחרי'' של הסדרה - טלפיים מפלצתיים מאיימים המכוונים אל הקורא.


גיבורי סדרת האימים היו סוכני יפ''מ ( ראשי תיבות של היחידה הפסיכולוגית המיוחדת) - סוכנות בין-לאומית שהוקמה בידי אדם מסתורי, שברוב הספרים קיבל רק את הכינוי ''קרן איקס1''. הוא תואר כעוור בעל כוחות טלפטיים שהקים את אירגונו בשיתוף עם רוב ממשלות העולם מתוך מטרה להלחם בכוחות על-טבעיים שונים בהם אין הסוכנויות הממשלתיות הרגילות יכולות לטפל. לאחר שהקים את אירגונו שוב לא הראה האיש את פניו אפילו לסוכניו הבכירים. אלה תוארו כבעלי אינטליגנציה גבוהה ביותר, ידע מקצועי במספר עצום של תחומים כח גופני רב ויכולת לחימה בכל סוגי קרב המגע הידועים לאדם, בקיצור - מעין קבוצה של ''סופרמנים''.
גיבורה הראשי של הסדרה היה הסוכן הראשי של הארגון - לארי בראנט ''קרן איקס 3'' (כפי שהוסבר בספרים, דירוג ''קרן איקס 2'' לא היה מאויש שכן לא נמצא אדם ברמה השכלית והגופנית הנדרשת המתאימה...) - סוכן חשאי אמריקני לשעבר בעל כוח עצום ובגובה שני מטר. אליו התלוו מדי פעם בהרפתקאות ''נערת קרן איקס סי 4'' מורנה אולדבסון - דוגמנית שודית לשעבר(!) ואהובתו של בראנט (מה שלא הפריע לשניים לקיים חיי מין פעילים ביותר עם בני זוג אחרים בכל ספר - לפחות בתרגומים לעברית - אחרי הכל היו אלה שנות ה-‏70) ו''קרן איקס 7'': סוכן רוסי בשם איבן קונצ'ראב שהיה אף גבוה וחזק מבראנט (''גובה 2.15 מטר וכח של דוב רוסי'').
סוכני יפ''ם אחרים היו נדירים ביותר בהופעותיהם ולרוב הופיעו רק על מנת להיהרג בידי כח על-טבעי כל שהוא (וכמו כל הקורבנות בסדרה, בצורה מזוויעה וגראפית ביותר שתוארה לקורא בפרטי פרטים) לפני שהופיע הצוות המוביל לפתור את התעלומה.
כלי נשקם של סוכני היפ''ם היה אקדח לייזר ''מטיפוס סמית את וואסון'' שעם כל היותו עתידני לא תמיד הוכיח את עצמו כיעיל ביותר כנגד שלל המפלצות, השדים, הרוחות, המכשפים, הערפדים, הזומבים, החייזרים ושאר המרעין בישין שהיו שגרת יומם של אנשי היפ''ם.
וכך לאורך השנים יצאו גיבורי הסדרה כמעט לכל פינה בעולם בכדי להיאבק בסכנות שכללו בין השאר דמויות אימה ותיקות וידועות כמו גלגולים שונים של הערפד דראקולה, המפלצות שנוצרו בידי ד''ר פרנקנשטיין (ועסוקות כעת ביצירת מפלצות חדשות), רוחו של ג'ק המרטש, המפלצת מלוך נס, מומיה מצרית שקמה לתחיה לאחר אלפי שנים, הרוזנת הקניבלית אליזבט בטורי ועוד. זאת לצד איומים חדשים יותר כמו מפלצת בלתי נראית, עכביש ענק בגודל של פיל, מדען המקים לתחייה את המתים, זומבים, אנשי זאב, מדען המרכיב ראשי זבובים על אנשים (ולהיפך), בובות קטלניות, משפחת ערפדים, ילדים חייזרים צאצאי גזע אחר הרוצחים את הוריהם האנושיים כהכנה לכיבוש העולם, אמבה בגודל מאה מטרים, דינוזאור יורק אש בגודל שלש-מאות מטרים המשמיד ערים בקוטב, צבא של רובוטים רצחניים, צבא של תולעים ענקיות, מוח חסר גוף, אנשים עם ראשי גולגלות, מפלצת בת שני-מיליון שנה היוצאת לחפש את בני גזעה תוך שהיא הורגת כל דבר שיש בו מיח המזין אותה, בובת שעוה של רוצח שקמה לתחייה, נזירים שלדים הרוכבים על שלדי סוסים בדרכם לרצוח כל מי שדורך באי שלהם, אגודה של מכשפים המקריבים קורבנות אדם - אלה הם רק אחוז קטן ביותר מהאיומים בהם נתקלו גבורי הסדרה.


למעשה, כה גדול היה העומס על הצוות המצטמצם והולך של אנשי היפ''מ (הן בגלל מותם של סוכנים בעת משימה והן בגלל קיצוצים בתקציב) עד שלא פעם נאלצו להאבק בשני יריבים על-טבעיים ,שונים ולא קשורים זה בזה בו זמנית בעבודתם היומית בפינות שונות בכל רחבי העולם.(אחד המקומות הנדירים שבהם לא ביקרו אנשי היפ''ם לשם ביצוע משימותיהם היה ישראל, אם כי באחד הספרים צוין כבדרך אגב שהם טיפלו ב''רשת של מקובלים בצפת שהזיקו לאנשים'' אך הסיפור המלא לא סופר או לפחות לא תורגם).
אך מכל היריבים השונים והמרובים שבהם ניתקלו אנשי היפ''מ כמעט מדי יום (אפילו כאשר יצא בראנט לחופשה, חזקה היה עליו שימצא איזו מפלצת או מדען מטורף דווקא במקום החופשה שלו) היו שניים שהוגדרו כמסוכנים במיוחד ובניגוד לשאר, שחוסלו לאחר ספר אחד, חזרו כדי לאיים על יפ''מ והעולם פעם אחר פעם. אחת מהן היתה ה''אלה בעלת ראש הציפור'' ראה טא נאמי ש''לפני חמישה מיליארדי שנים שלטה בכדור הארץ וכעת היא שואפת להשתלט עליו מחדש''. לרשותה עמדו כתות מאמינים שונות ברחבי העולם שפעלו להביא לחזרתה ולשלטונה המוחלט, באמצעים שונים ומשונים. אויב שני היה ד''ר שאטנאס - ''תערובת של שד ורובוט בעל אלף פרצופים''. גם הוא טען לשלטון מוחלט בעולם ומומחיותו היתה בשימוש בטכנולוגיות מבחילות במיוחד כדי להשיג מטרה זו. כך, בספר 'יצורי הדוקטור השטני', הוא גרם לאנשי ערים שלמות להפוך לקניבלים מטורפים, ושיטותיו הפכו לביזאריות יותר ויותר עם כל ספר נוסף.

חמישים הספרים הראשונים של סדרת האימים היו המוצלחים והמפחידים ביותר אם כי היו מלאים וגדושים בסקס ובאלימות, ועטיפותיהם שיקפו זאת כמו גם שמותיהם - 'החוזר מן השאול', 'מוחה של אשת הזוועות', 'יד נוטפת דם', 'נקמה הבוקעת מהקבר', 'קבר הגולגלות החיוורות', 'זעקת הבלהות', 'בצפורני המפלצת החלקלקה', 'במבוך המוחות המתים', 'הליידי בעלת העיניים המתות' וכו' וכו'. יש לציין כי במקור הגרמני הסקס והאלימות פחותים בהרבה, והסיפורים הם מתונים למדי מבחינה זו. היה זה המתרגם והמעבד לעיברית, אשר דורי, אשר הקפיד להכניס לכל ספר סצינות סקס שלא היו קיימות כלל במקור, ואת גיבור הסדרה לארי ברנט הפך בעיבודו לכפיל של איש הקראטה פטריק קים - סדרה אחרת בהוצאת רמדור שאותה כתב באותה התקופה ובסגנון זהה לחלוטין.

לאחר חמישים הספרים הראשונים החלה רמת הסיפורים לרדת בצורה דרסטית. אשר דורי נפטר בגיל צעיר ואת מקומו כמתרגם תפס אלמוני תחת השם הבדוי ''א. הר''. תרגומו היה נאמן יותר לסיפורים הגרמניים, ללא סצינות הסקס והאלימות של דורי. אולם למרות הנאמנות הרבה יותר למקור איבדו הספרים הרבה מקסמם עבור קוראים ישראלים רבים.


השינוי במתרגמים חל במקביל לתפנית מדהימה בקו העלילה של הסדרה. בספר 'כהן הוודו' תואר כיצד יריבם הנצחי של אנשי היפ''ם, ד''ר שאטנאס (ואולי זה סטאנאס? האיות השתנה מספר לספר), הצליח לגלות את זהותו של קרן איקס 1, חטף אותו והתחזה לו כמפקד היחידה (משימה לא קשה, היות וכאמור איש מהסוכנים לא ראה את פני מפקדם). במהלך התחזותו הצליח להביא להריגתם של רבים מאנשי היחידה עד שקרן איקס 1 הפצוע הצליח להשתחרר ובקרב בין השניים נהרגו שניהם. בהתאם לצוואתו המוקלטת של קרן איקס 1 תפס לארי בראנט את מקומו כראש היחידה אולם מסיבות שונות היה עליו לשמור על כך בסוד אפילו מידידיו הקרובים וליצור את הרושם שקודמו עדיין בחיים. למרות שיפ''ם המשיכה להתקיים, לא היא וגם לא יריביה חזרו להיות למה שהיו בתקופת המפקד המקורי. את מקום היריבים המפחידים והמפלצתיים של הספרים הראשונים תפסו יריבים נחותים בהרבה כמו בנו הלא יוצלח של ד''ר שאטנאס, שכל מאמציו להיכנס לנעליו של אביו המזויע נראו פאתטיים לחלוטין (וללא ספק גרמו לאביו להתהפך בגיהינום בו שכן), מדען סיני בשם צ'אנג פו שמנסה להשיג שלטון עולמי וחיי אלמוות באמצעים מדעיים שונים, רופאה שטנית בשם לינדה שתחת הכינוי ''דוקטור זט'' מטילה את אימתה על שכונות בלונדון עם ביחד עם העבד המלאכותי שלה, ושאר נבלים מדרגה חמישית. גם הסקס, הנפוץ כל כך בספרים הקודמים, כמעט ונעלם, ולארי בראנט החל, ברוח שנות ה-‏80 השמרניות, לשמור על נאמנות למורנה אולדבסון. הספרים, שהמשיכו לצאת בהמוניהם, הטילו כעת פיהוק ולא פחד, ואפילו העטיפות נעשו מתונות יותר בציורי הזוועות שעליהן.

בשלב מסוים ניסה סופר ישראלי לכתוב ספרים לסדרה. הסופר אלישע בן מרדכי (היום הבעלים של הוצאת אסטרולוג, המתמחה בספרי מיסטיקה ועל טבעי) חיבר ארבעה ספרים שהתחוללו בשלב מאוחר יותר בחייהם של הסוכנים, כאשר ידוע לכל שבראנט הוא המנהיג האמיתי של יפ''מ. אולם נראה כי ספרים אלה לא זכו להצלחה, ושאר הספרים שהופיעו היו תרגומים.

הסדרה הגיעה לקצה ב-‏1982, לאחר שיצאה במשך 11 שנה ו-‏113 ספרים - שיא כל הזמנים לסדרה העוסקת בנושאים של מדע בדיוני ופנטסיה בשפה העברית.


ב-‏1994 ניסתה הוצאת שילגי - יורשתה של רמדור - להחיות את הסדרה בכריכה קשה, אך בחרה להוציא מחדש דווקא את אחד הספרים המאוחרים, הגרועים וה''צמחוניים'' יחסית - 'בית הרוחות שעל התמזה'. הספר לא זכה להצלחה, ולנסיון זה לא היה המשך. יתכן שההוצאה חששה להוציא את אחד הספרים המוקדמים והמפחידים יותר מחשש שהוא יהיה מעבר ליכולת העיכול של הקוראים הצעירים אליהם כוון נסיון זה. לאחרונה, עם פריחת סדרות האימים המיועדות לבני הנוער (שיכולת העיכול שלהם כבר אינה מוטלת בספק) החלה הוצאת שילגי לפרסם סדרת אימה לנוער משלה בשם 'רחוב האימים' (הנכתבת, כמו רוב שאר סדרות האימים לנוער, על ידי ר.ל. סטיין הבלתי נלאה) ומשתמשת בסמל הבלתי נשכח של סדרת האימים הישנה - הטלפיים המכוונות אל הקורא. חלק מהעטיפות שלה הן למעשה עטיפות ספרי סדרת האימים הישנה (כנראה כאמצעי לחיסכון בתקציב). אולם סדרה זאת לא זכתה להצלחה מיוחדת בשוק, שכבר היה רווי בסדרות מעין אלה, והופסקה.

בגרמניה אגב, גרסאות חדשות ומעודכנות של ספרי הסדרה ממשיכות לצאת עד עצם היום הזה, ויש לה אף סדרה בת על סוכנים מקומיים של יפ''ם בגרמניה הפותרים תעלומות על-טבעיות, על מנת להראות שלא רק האמריקנים יכולים...

למרות הירידה הדרסטית ברמת הסדרה בשנותיה האחרונות, יש מהספרים הראשונים כאלה השוים מכל בחינה לפרקים המפחידים יותר של 'תיקים באפלה' ( סדרה שאת הרעיון שלה הקדימה 'סדרת האימים' ביותר מ-‏20 שנה), ואני עדיין זוכר בנוסטאלגיה את הצמרמורת הקלה שהם עוררו בי בעת קריאתם.


אחרי 'סדרת האימים', 'תיקים באפלה' נראית כחומר לבעלי עצבים חלשים, ואפשר רק לקוות כי יום אחד תקום 'סדרת האימים' מקברה ותחזור להפחיד ולרתק את הקוראים.



דאן שוקר
ועוד קצת על דאן שוקר

 
חזרה לעמוד הראשי

 
אם כבר עוסקים בנושא...  (חדש)
רז גרינברג שבת, 22/07/2000, שעה 20:10
...קראתי לא מזמן מאמר מעניין, שטוען שחלקים מרכזיים מ-''תיקים באפילה'' הועתקו (בלי קרדיט, כמובן) מסדרה בריטית בשם Quatermass. אפשר לקרוא אותו ב-

אם יהיה לנו מזל, אולי ישדרו את הסדרה בערוץ BBC PRIME ונוכל לעשות השוואות.
חדש     חדש
סדרות גרמניות אינסופיות  (חדש)
טל כהן שבת, 22/07/2000, שעה 22:50
עוד סדרת מד''ב אינסופית שתורגמה למעברית מגרמנית (למיטב ידיעתי), ופורסמה גם היא (אם זכרוני אינו מטעני) בהוצאת ''רמדור'', היא סדרת ''פרי רודן'' (Perry Rhoden): סיפורו של אסטרונאוט שנשלח לירח ומגלה שם שרידים של תרבות עתיקה, יוצר קשר עם אנשיה, ומקים בעזרתם מעצמה שלישית על כדור-הארץ (במדבר גובי) - מעצמה שמובילה לאיחוד העולם בהנהגתה.

לפחות 4 הכרכים הראשונים תורגמו לעברית -- מתוך 415 ספרים בכריכה רכה, ושבעים בכריכה קשה, בגרמנית (ועוד היד נטויה). הסדרה מתפרסמת על בסיס *שבועי* בגרמניה מאז 1961 (!), והספרים הם אסופות של הפרסומים השבועיים.

בגרמניה הסדרה היתה להיט (ואולי עודנה?), עם מועדוני מעריצים, סדרת טלוויזיה ואפילו סרטי קולנוע, זאת על-פי המידע על כריכת התרגום העברי.

אם ארבעת הכרכים הראשונים מהווים איזו שהיא אינדיקציה, הרי שמדובר במד''ב שוודאי שאינו משובח, אך בהחלט אינו ירוד לחלוטין כפי שניתן אולי לצפות. רמה בינונית, לפעמים קצת יותר. אני מניח שבתוך 500 הכרכים השונים וודאי חבויים יהלום או שניים, מבחינת איכות המד''ב.

אתר האינטרנט הבלתי-נמנע: http://www.perry-rhodan.net .

אגב, ''ר.ל. סטיין הבלתי נלאה'' הוא כפי הנראה פסבדונים של קבוצה גדולה של כותבים.
חדש     חדש
סדרות גרמניות אינסופיות  (חדש)
אלי אשד יום ראשון, 23/07/2000, שעה 10:48
בתשובה לטל כהן
הקדמת אותי כאן בדיון בנושא שעליו תיכננתי לפרסם כאן מאמר בעוד כך וכך זמו. סדרת פרי רודאן אגב יצאה בעברית לא רק בשנות ה-‏70 בהוצאת רמדור אלא גם במהדורה ישנה ונדירה יותר לעין ערוך בשנות ה-‏60 בהוצאה בשם ''שחק'' '' עם ציורי עטיפות מקסימות במיוחד.. למיטב ידיעתי ידיד שלי הוא האדם היחיד שיש לו את החוברות הנדירות האלה . אני מקווה שאצליח לשכנע אותו להוציא את החוברות האלה מרשותו ( משימה קשה מאוד..) ולתת לי לסרוק את העטיפות עבור המאמר.
חדש     חדש
סדרות גרמניות אינסופיות  (חדש)
אלמוני יום שני, 13/08/2001, שעה 18:41
בתשובה לאלי אשד
חדש     חדש
איזו נוסטלגיה!!  (חדש)
ניב יום חמישי, 03/08/2000, שעה 11:37
שמע, גרמת לי ממש לאושר נוסטלגי. מזכיר לי את הימים המאושרים והתמימים ההם...
אחלה מאמר.
חדש     חדש
עוד אתרים על דאן שוקר  (חדש)
אלי שבת, 07/04/2001, שעה 18:47
בתשובה לניב
אתר על המחבסר דאן שוקר יש ב:
ועוד אתר של מועדון המעריצים שלו יש ב:
מכיוון ש''שוקר'' הוא סופר גרמני והרוב המוחלט של המעריצים שלו הם גרמניים אז גם האתרים הם בגרמנית . מצטער...
חדש     חדש
רשימת ספרי סדרת האימים חלק א'  (חדש)
אלי שבת, 03/11/2001, שעה 15:51
לאור בקשות רבות שאני מקבל מאנשים שונים לשלוח להם את הרשימה המלאה של שמות ספרי סדרת האימים אז הנה הרשימה :
ספרי הסדרה הראשונה שבה קרן איקס אחד הא בחיים ומתפקד כמנהיג העיוור של יפ''מ.

( ליד כל שם ספר נמצויין שם המתרגם שהוא גם המעבד ובכמה מקרים המחבר ממש)

1.העכביש הטורף. 1971.תירגם אשר דורי. עכביש גודל למימדים ענקיים כתוצאה מקרינה רדיואקטיבית.ומטבע הדברים מחפש טרף גדול יותר מזבובים ,בני האדם מתגלים כטעימים במיוחד.
2.פסל הדמים של מדוזה. 1972.אשר דורי. ( יצא שוב במהדורה חדשה ב-‏1982 כאילו בתרגום א. הר).
בחורה צעירה יפיפיה מחוננת בכישרון המדוזה להקפיא גברים (ומה עם נשים ?) במבט עיניה בלבד. היא מקימה לעצמה אוסף מרשים של פסלים אנושיים לשעבר.
3.נשיקת המוות של דרקולה . 1972. אשר דורי. על אדם שנהפך לערפד דרקולה לאחר שהוא משיג את גלימתו.
4.איש הזאב. 1972. אשר דורי
5.מסיבת הדמים. 1972. א. בן הר. על רוצח מטורף בטירה סקוטית.
6.החונק ממצולות הים. 1972. אשר דורי . על המפלצת מלוך נס.
7.בת השטן. 1972. אשר דורי. על רובוטית נקבה רצחנית.
8.אי העכברושים. 1972. אשר דורי.
9.פגיון הקברים. 1973. אשר דורי. על רוחו של ג'ק המרטש שחוזרת לרצוח פרוצות בלונדון המודרנית. .
10.צאצאי האימים. 1973. אשר דורי . על יצורים רצחניים מהחלל החיצון שמתחזים לילדים תמימים.
11.אגודת המכשפים.1973. אשר דורי.על כת של מכשפים שמקריבה ילדים כקורבנות לשטן.
12.ארמון האימים. 1973. אשר דורי. על כנופיית פושעים המשתמשים בהולוגרפיה בטירה קדומה כדי להפחיד אנשים.
13.בית המוות.1973. אשר דורי. על אדם בלתי נראה רצחני.
14.בציפורני המפלצת החלקלקה. 1973. תירגמו דוד ושושנה שטרוקאדר. על זחלים ענקיים רצחניים . שונה בסגנון משאר הספרים וכנראה לקוח מסדרה אחרת.
15.גולגולת הרצח. 1973. אשר דורי. גולגולת של מכשף דרום אמריקני מחוננת ביכולת להיסתובב כרצונה רוצחת אנשים.
16.הגוייה הצוננת . 1973. אשר דורי. על אדם שהוקפא בשיטות קריוניות הקם לתחייה ועל כפילו ממימד אחר.
17.החוזר מן השאול . 1973. אשר דורי. ( יצא ב-‏1980 במהדורה חדשה בטקסט שונה עם עטיפה שונה בשם ''מוזיאון האימים '' כאילו בתרגום א. הר). על בובת שעווה של רוצח שקמה לתחייה.
18.מכונת הזוועה. 1973. אשר דורי. על צבא רובוטים שהוקם בידי מדען סיני מטורף. .
19.מפלצת הג'ונגל. 1973. אשר דורי. על כישופי וודו ומתים מהלכים בצרפת .
20.נקמת פרנקנשטיין. 1973. אשר דורי. מגיפה מהחלל החיצון מעוותת אנשים.
21.המפלצת האטומית. 1973. ת. דורון. יצור מתרבות פרה היסטורית קם לתחייה ומתחיל לרצוח אנשים. אחד הספרים הטובים. הסגנון שונה משאר ספרי הסדרה וזה אומר אולי שהסיפור לקוח מסדרה אחרת.
22.צרח וצרח שוב. 1973. ת. דורון. (תרגום של הספר SCREAM AND SCREAM AGAIN מאת ג'ון סקסטון (סטפאן פראנס והווארד בייקר) שגם נעשה לסרט עם וינסנט פרייס וכריסטופר לי( הסרט מצויין מי שמצליח להשיג שירוץ לראות!) . על חבורת סופרמנים בלתי מנוצחים שכנראה נוצרה בידי חיזרים שמתכננת שילטון עולמי.
23.השד הזולל. 1973. אשר דורי. הופעה ראשונה של האלה הקדומה ראה טא הזוממת להשתלט מחדש על העולם בו שלטה לפני מליוני שנים נאמי . בסיפור על יצור זולל גויות ואי הפסחא.
24.מפלצת הדמים. 1974. אשר דורי. בחור נהפך ליצור בלתי נראה רצחני.
25.אצבעותיו של החונק האיום. 1974. אשר דורי. אדם מודרני הופך לאבי אבותיו צייד המכשפות רצחני עם משיכה מיוחדת לחיסול בלונדיניות .
26.במבוך המוחות המתים. 1974. אשר דורי. מדען יוצר מוחות חסרי גוף.
27.בית הגוויות. 1974. אשר דורי. המשך של ''במבוך המוחות המתים''.
28.בצפורני בובות הרצח. 1974. אשר דורי מדען סיני מייצר בובות קטלניות. .
29.הזומבי הנורא מאפריקה. 1974.אשר דורי. אדם לבן הופך לזומבי (מת חי) רצחני בהאיטי ופותח במסע רצח באפריקה.
30.הקבר החי. 1974. אשר דורי. מומיה מצרית עתיקה קמה לתחייה ופותחת במסע חיפוש רצחני אחרי נסיכה מצרית קדומה ויפיפיה. .
31.זעקת הבלהות. 1974. אשר דורי. רוח רפאים רצחנית קוטלת אנשים בטירה צרפתית.
32.לועו של נחש האימים. 1974. אשר דורי. מאבק בנחשים ענקיים באי. אחת הדמויות היא דוגמנית ישראלית (תוספת של המעבד ככל הנראה).
33.לטאת הקדומים. 1974. אשר דורי.דינוזאור יורק אש ענק קם לתחייה בקוטב ומשמיד את העיר היחידה ביבשת אנטרקטיקה. . הופעה שנייה של האלה ראה טא נאמי. מספר 66 בסדרה הגרמנית.אחד הספרים הטובים בסדרה.
34.מוות בבית המשוגעים. 1974. אשר דורי. על ניסויים במוחות אדם.
35.מוחה של אשת הזוועות. 1974. אשר דורי. על המדען פרנקנשטיין וצאצאיו שהם כולם יצורים מלאכותיים.
36.מציצת המוות של האמבה. 1974. אשר דורי. אמבה גדלה למימדי ענק. ומשתוללת ברחובות מוסקווה הקומוניסטית . לארי ברנט נורה ונהפך לנכה, וכך באופן יוצא דופן איבן קונצ'רב הסוכן רוסי הוא גיבור הסיפור.
37.מעופו של ערפד הדמים. 1974. אשר דורי. המשך ל''נשיקת המוות של דרקולה''. לארי בראנט מתאושש מנכותו בספר הקודם ונאלץ להיאבק בפסיכיאטר שנהפך לגלגולו של הערפד דרקולה וחוטף את אחותו של ברנט, מרים. .
38.נקמת הבוקעת מהקבר. . 1974. אשר דורי.הרוזנת ההונגרייה הרצחנית אליזבט בטורי (דמות היסטורית אמיתית ) קמה לתחייה בתקופתנו כשהיא רוצחת גברים ומקיימת יחסי מין עימם (לא בהכרח בסדר זה).
39.קבר הגולגלות החיוורות . 1974. אשר דורי . יצורים בעלי ראשי גולגלות בגינאה החדשה תוקפים משלחת חוקרים . המטרה להפוך גם אותם לבעלי ראשי גולגולת.
40.התמונה צמאת הדם. 1974. אשר דורי. ( יצא במהדורה חדשה ובטקסט שונה תחת השם ''התמונה הרצחנית'' ב-‏1976 כאילו בתרגום א. הר) מספר 63. בסדרה הגרמנית. רוח רפאיםיוצאת מתוך תמונה בטירה מימי הביניים ומבצעת מסע רציחות .
41.ליל כשפי המוות. 1974. אשר דורי. מדען מקים לתחייה את המתים ושולח אותם לרצוח את החיים.
42. מגדלור הזוועות.1974. אשר דורי. מדען מבצע ניסויים בבני אדם.
43.יצורי הדוקטור השטני.1974. אשר דורי. הופעה ראשונה של דוקטור שאטאנס ,תערובת של שד ורובוט השואף לשלטון עולמי. כאן הוא שיוצר מגיפה בבני אדם ובכלבים שהופכת אותם למטורפים רצחניים.
44.מוצץ הדם מהמצולות. 1974. אשר דורי .יצור אנושי ממעמקי הים שולח את המדוזות לתקוף בני אדם בטהיטי.
45.המפלצת מטירת הרצח. 1974. אשר דורי.יפיפיה רצחנית בטירה שולטת על מטורף מכוער ושולחת אותו לבצע עבורה רציחות .
46.המחשב האלקטרוני השטני. 1975. אשר דורי. הופעה שניה של דוקטור שאטאנס.
47.מעוף החרקים האיום. 1975. אשר דורי. מדען מבצע ניסויים בחרקים ובבני אדם על מנת למזגם ליצור אחד.
48.יד נוטפת דם . 1975. אשר דורי.שם הספר ותיאורו בעטיפה אינם תואמים את תוכן הספר שעוסק במשפחת ערפדים שיש לה דעות מוזרות ביותר על הדרך שבה יש לארח אנשיםבביתם.
49.שובה של מפלצת הדמים. 1975. אשר דורי. המשך הספר ''מפלצת הדמים''.המפלצת הבילתי ניראית חוזרת לתקוף אלא שהפעם היא גם ניראית.
50.שעטת אבירי המוות. 1975. אשר דורי. על נזירים שלדים רכובים על סוסים רוצחים מטיילים באי יוגוסלבי ואגב כך נאבקים בשליחי המאפיה האיטלקית שהיגיעו למסקנה שמשאב יקר ערך כזה של שלדים רצחניים יש לנצל בעבור המאפיה.
51.הלידי בעלת העיניים המתות. 1975. אשר דורי . 67 בסדרה הגרמנית. מטאור מהחלל גורם לאנשים לראות חזיונות מוזרים על עולמות אחרים שכדי לראות אותם כהלכה עליהם לעקור את עיני אנשים אחרים.
52.מבצר כורתי הראשים. 1975. א. בן צבי.בטירה סקוטית קדומה מסתובבות רוחות שעורפות את ראשיהם של המבקרים שמסתובבים שם.
53. .האי שורץ הזוועות. 1975. א. בן צבי.
54.נחש הדרקון של לוציפר. 1975. א. הר. מספר 79 בסדרה הגרמנית . השטן עצמו מופיע במזימה בלתי ברורה, ומובס בקלות מדהימה.
55. הספינקס הרצחני. 1975. א. הר.\
הספינקס במצרים (זה שליד הפירמידות) קם לתחיה ומתחיל במסע רציחות של ארכיחאולוגים חטטניים.
56.ציפור הפגרים. 1975. א. הר. מספר 73 בסדרה הגרמנית. הופעה שלישית של ראה טא נאמי.
57.העצמות מקבר המכשפה. 1975. א. הר. מספר 79 בסדרה הגרמנית.
58.שעת רוח הרפאים. 1975. א. הר. שד ורוחות רפאים בטירה עתיקה.
59.כלות המוות.1976. א.הר.
חדש     חדש
תודה רבה ושאלה  (חדש)
גל שבת, 03/11/2001, שעה 16:26
בתשובה לאלי
לגבי ''צרח וצרח שוב'' - האם גם בספר הזה משתתפים סוכני היפ''מ?
או שהוא פורסם במסגרת ''סדרת האימים'' אך אינו קשור לה?
ובהזדמנות זו שאני כאן - אם יש למישהו ספרים בסדרה למכירה-
אשמח לקנות.
כמו כן, אני שמח לציין שבשבועות האחרונים אני מנסה לכתוב
סיפור המבוסס על סדרה זו, עם לארי ברנט ומורנה אולברנדסון
כדמויות ראשיות ועם סוכנת ישראלית! כגיבוי.
אבל בקצב שאני כותב, יקח לי עוד זמן רב לסיים זאת.
חדש     חדש
תשובה  (חדש)
אלי יום ראשון, 04/11/2001, שעה 7:24
בתשובה לגל
הספר ''צרח וצרח שוב'' ( שם מבריק אגב ) היה חלק מהסדרה ועם הגיבורים הקבועים. מה שנעשה כאן היה עיבוד דרסטי של הספר המקורי ששמות גיבוריו שונו לשמות גיבורינו.
מן הסתם הייתה כאן פגיעה בזכויות היוצרין של מישהו אבל לא נראה לי שלמישהו בהוצאת רמדור היה איכפת.
חדש     חדש
רשימת ספרי סדרת האימים חלק ב'  (חדש)
אלי יום ראשון, 04/11/2001, שעה 9:52
בתשובה לאלי
סדרה שנייה.
קרן איקס 1 נהרג ולארי בראנט תופס את מקומו אך שומר על זהותו בסוד גם מפני חבריו.
המתרגם הוא ''א. הר'' (שם בדוי אבל של מי? ) .
60.נקמתו של כהן הוודו. 1976. . לאחר שקרן איקס 1 נהרג בידי ד''ר שאטאנס ולארי בראנט תופס את מקומו , הוא נאבק בכהן וודו רצחני.
61.בובת האימים. 1976.
62.מעבדת הטירוף. 1976.
63.מגדל המפלצות. 1976. . 114 בסדרה הגרמנית.
64.המפלצת מהתוהו. 1976
65.הסיוט המטורף. 1976. .
66..פלמנקו הערפדים. 1976. על ערפדים בספרד שרוקדים כל ערב למנקו.
67.כהני ארץ הזוועות. 1977. מספר 98 בסדרה הגרמנית.
68.מגיפת הזוועה. 1977. ( 902 בסדרה הגרמנית).
69.המפלצת המשולשת. 1977. .130 בסדרה הגרמנית.
70. הנסיך מהשאול. 1977. . הופעה ראשונה של צ'אנג פו הנסיך המונגולי הקדמון ששואף לכבוש את העולם באמצעים שהם שילוב של מדע וכישוף.
71. עין המכשפה.1977. . מספר 144 בסדרה הגרמנית.
72. רולטת הגולגלות. 1977. מספר 144 בסדרה הגרמנית.
73. בנו של שאטאנאש. 1977. א.הופעה ראשונה של בנו של דוקטור שאטאנס.
74. בית הצלילים הרצחני.1977.
75. מוחו של שאטאנס. 1978. א.הר. הופעה שניה של בנו של שאטאנאס.
76. בית העינויים. 1978. מספר 150 בסדרה הגרמנית.
77. הגולגלות המהלכות . 1978.. מספר 126 בסדרה הגרמנית.
78. החיפושיות של צ'אנג פו. 1979. . הופעה שנייה של צ'אנג פו. מספר 156 בסדרה הגרמנית.
79. גמדי הזועה. 1978. . הופעה שלישית של צ'אנג פו.
80. חיפושיות הדבר. 1978. א.הר. מספר 192 בסדרה הגרמנית.
81. יהלומו של השטן. 1978. .
82. ליל הגולגלות הזועמות. 1978.
83. מחשב הזוועות. 1978. . האלה בעלת ראש הציפור ראה טא נאמי בהופעה רביעית.
84. פלישת התמנונים. 1978. . מספר 172 בסדרה הגרמנית.
85. רכבת השדים. 1978.
86. ריקוד בובות השעוה. 1978. . 188 בסדרה הגרמנית.
87.. רשתות המוות. 1978.
88. דמו של השד. 1979. . 240 בסדרה הגרמנית.
89. טירת השורשים המכושפים. 1979.
90. ילדי השטן. 1979.. הופעה חמישית של ראה טא נאמי.
91. מכשפות האש. 1979.
92. מלך הדרקונים. 1979.
93. מלכודת הערפדים. 1979. . הופעה של בנו של דרקולה.
94 ממלכת המיפלצות. 1979. . 138 בסדרה הגרמנית.
95.. המפלצת מביצת הדמים. 1979. . 228 בסדרה הגרמנית.
96. מקהלת הנזירים השחורים. 1979..
97. עכביש השדים. 1979.
98. קללת שטן המוות. 1979.. מספר 196 בסדרה הגרמנית.
99. תחנת השאול. 1979. . מספר 244 בסדרה הגרמנית.
100. בית הרוחות שעל התמזה. 1980. א. הר. יצא בכריכה קשה ב-‏1994. הופעה ראשונה של המדענית הפושעת חובשת המסיכה ''ד''ר זט''.
101 מאחורי מסיכת המוות . 1980..מספר 260 בסדרה הגרמנית.
102. הצרעה הרצחנית. 1980. . מספר 236 בסדרה הגרמנית. הופעה שנייה של ד''ר זט.
103. מעון המתים החיים. 1980. . הופעה שלישית של ד''ר זט.
104. מלכת הערפדים. 1981. . הופעה של אשתו של דרקולה.
105. סם השכחה . 1981.. הופעה רביעית של ד''ר זט.
106. מרדף המפלצות. 1982. ( הספר האחרון שיצא בסדרה בעברית).
חדש     חדש
במרדף המפלצות כבר ידוע למורנה  (חדש)
גל יום ראשון, 04/11/2001, שעה 10:00
בתשובה לאלי
שלארי ברנט הוא קרן איקס 1. אז מתי באמת נחשף הסוד?
איך ולמה?
(או אולי זה היה בממלכת המפלצות? הספר עם חברה של מורנה
בפריז, שגרה עם צייר)
חדש     חדש
במרדף המפלצות כבר ידוע למורנה  (חדש)
אלי יום ראשון, 04/11/2001, שעה 18:34
בתשובה לגל
לשאלתך גל , אינני זוכר דבר ממרדף המפלצות . עד כמה שזכור לי נצסר שהסוד התגלה בארבע הספרים שמופיעים ברשימה ג' בלבד.
חדש     חדש
צודק, זה לא מרדף המפלצות  (חדש)
גל יום שני, 05/11/2001, שעה 11:26
בתשובה לאלי
אז כנראה בלבלתי עם המומיה שיצאה את החושך, אני אבדוק.
חדש     חדש
רשימת ספרי סדרת האימים חלק ג'  (חדש)
אלי יום ראשון, 04/11/2001, שעה 18:31
בתשובה לאלי
סדרה שלישית. לארי בראנט מגלה את זהותו כמפקד יפ''מ לחבריו. נכתבה בידי אלישע בן מרדכי היום הבעלים של הוצאת אסטרולוג ( ומחבר כמות גדולה של ספרי מיסטיקה).
107. טירת הזועות. 1976.''מתרגם'' א. בן מרדכי .על מדען שמבצע ניסויים מגונים בנערות שהוא חוטף לטירה שלו ביער השחור בגרמניה.
108. המומיה שיצאה את החושך. 1978''מתרגם'' . א. בן הר. (כנראה אלישע בן מרדכי).על מומיות שקמות לתחייה ומבצעות מעשים מגונים (רצח זלילת גופות וכאלה)
109. נערות הזומבי. 1978. ''מתרגם '' א. הר. (אלישע בן מרדכי).על מדען שהופך נשים לסופרמניות חסרות נשמה. ( מזכיר מאוד כמה מהחיקויים של ''שליחות קטלנית '' ).
110. מפלצות הים. 1979.''
מתרגם'' א. בן מרדכי.
על מפלצות שיוצאות מהים וזוללות אנשים.
ספרי סדרת האימים שגיבוריהם אינם היפ''מ ולארי בראנט
111. ביתן הזוועות. 1976. א. הר. הגיבור הוא מפקח משטרה בריטי הנאבק בהודי שטני. שייך לסדרה הגרמנית BASTEL GESPENSTEER KRIMI מספר 14.
112. שליט האופל. 1977. א. הר. הגיבורים עובדים עבור יחידה בריעית למאבק בעל טיבעי. כאן הם נאבקים באיזה חקיין עלוב של לוציפר השטן. שייך לסדרה הגרמנית GRURSEL KRIMI מספר 119.

ספרי סדרת האימים שיצאו במהדורות שונות עם שם ועטיפה אחרים.
113. התמונה הרצחנית. 1976. א. הר. מהדורה חדשה עם עטיפה וטקסט שונים הטקסט קרוב יותר למקור הגרמני וחסר לחלוטין את קטעי הסקס הנועזים של ''התמונה צמאת הדם'' שהם תוצרת ישראלית מקורית
.
114. מוזיאון האימים''. 1980. א. הר. מהדורה חדשה עם עטיפה וטקסט שונים של ''החוזר מן השאול''. (כן יצאו מהדורה חדשה של ''פסל הדמים של מדוזה ''ומהדורה בכריכה קשה ב-‏1994 של ''בית הרוחות על התמזה''.
חדש     חדש
  (חדש)
אלי יום שני, 05/11/2001, שעה 6:23
כחיקוי לסדרת האימים יצא ב-‏1979 בהוצאת ''טרור'' הספר של סם מייק (סופר ישראלי ככל הנראה ) ''עכברי העבר'' בתרגום'' מ. יצחק'' . גם ספר זה עסק ביחידה מיוחדת שמטפלת בתופעות על טבעיות. והפעם הם מטפלים בעכברים שטניים בבית שורץ שדים ורוחות באנגליה.
מאז הופיעו בעברית ספרי ''תיקים באפילה'' ספרי האימה לילדים של רכ. ל. סטיין( שכעת זוכים לתחיה בהוצאות לאור) החיקויים הישראליים של אדם אופק ושות' .אבל אנו עדיין מצפים ללוחם הישראלי הראשון בכוחות העל טבעי.
אם נתעלם כמובן מהמקובלים ומגרשי השדים הכדורים והבצרים למיניהם.
חדש     חדש
סדרת האימים של דאן שוקר  (חדש)
משה יום שישי, 14/10/2005, שעה 12:01
בתשובה לאלי
אלי הי

קראתי באתר על סדרת האימים של דאן שוקר
איך אוכל להשיג את ספרוני הסדרה לקריאה ?

תודה
משה
חדש     חדש

הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.