על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
עוד בקטגוריה זו:

זוכי פרסי גפן ועינת
חדשות האגודה / המערכת
15/10/14
תגובות: 0  
פרוטוקול אסיפה כללית ובחירות
חדשות האגודה / ועד האגודה
15/10/14
תגובות: 0  
בִּדיוֹן מציון
חדשות האגודה / המערכת
04/10/14
תגובות: 2  
מפגש: האלים עצמם
חדשות האגודה / המערכת
29/09/14
תגובות: 0  
היֹה יהיה 2014
חדשות האגודה / המערכת
26/09/14
תגובות: 0  
טיפה בי-ם
חדשות האגודה / המערכת
09/09/14
תגובות: 0  
אספה כללית ובחירות
חדשות האגודה / ועד האגודה
01/09/14
תגובות: 11  
עדכוני הועד 8.8.14
חדשות האגודה / ועד האגודה
24/08/14
תגובות: 2  
פרס עינת 2014: התחרות נפתחת!
חדשות האגודה / המערכת
18/08/14
תגובות: 0  
מפגש: עולם חדש מופלא
חדשות האגודה / המערכת
06/08/14
תגובות: 0  
קרן אמבר נפטרה
חדשות האגודה / המערכת
04/08/14
תגובות: 8  
עדכוני הועד 16.6.14
חדשות האגודה / ועד האגודה
07/07/14
תגובות: 0  
מפגש: אוקיינוס בקצה המשעול
חדשות האגודה / המערכת
01/07/14
תגובות: 0  
''ישראל חוגגת עם הארי פוטר 4''
חדשות האגודה / ועד האגודה
27/06/14
תגובות: 0  
בדיון 2014 - מבט שני: קריאה בעיניים אחרות
חדשות האגודה / ועד האגודה
15/06/14
תגובות: 0  

אייקון בפתח!
חדשות האגודה / המערכת
יום חמישי, 29/09/2011, שעה 12:47

טעימות טעימות מהתפריט


איך מסתדרים ערפדים ישראלים עם אדוארד קלן, סוקי וספייק? מהן הדתות הכי מוזרות בעולם? איך משחקי הכס, התנ''ך של חובבי הפנטזיה, המציא את עצמו מחדש לטלוויזיה? איך רואים דרך האוזניים? מה עושים גיבורי על עם המגדר שלהם? ומי ינצח, הערפדים או הנינג'ות?

כבר 15 שנה שפסטיבל ''אייקון'', חגיגת המדע הבדיוני והפנטזיה השנתית של ישראל, שואל שאלות מעניינות יותר מהמציאות. בחול המועד סוכות השנה, 18-16 באוקטובר בלב תל אביב, אנחנו משחקים ומדברים ועוסקים בבריאת עולמות חדשים... כדי להביט על המציאות שלנו במבט חדש.

אירועים מרכזיים

דוקטור הוריבל והקומנטרי – הקרנה פעילה כפולה
שתי הקרנות פעילות במחיר אחת. בלוג השירה בציבור של דוקטור הוריבל והקומנטרי המוזיקלי שלו חוזרים בהקרנות פעילות מלאות נבלי-על, זמרה ושיר. הקהל מוזמן לשיר עם השחקנים.

ראיון עם ערפדים
דרקולה, ספייק ודרוסילה, אדוארד קאלן וסוקי סטקהאוס נכנסים לבר – כלומר, לפאנל. כולם עצבנים, בטוחים שהם הערפדים הכי שווים, ורק רוצים לראות דם. מי יישאר רעב, מי יחשוף את החולשות שלו, מי יברח בצרחות מאור השמש, ומי סתם ינצנץ? אירוע מיוחד לכבוד השקת ספרה החדש של ורד טוכטרמן, ''דם כחול'', העוסק בערפדים ישראליים.

ישראל נגד העולם
אייקון לא לבד. כנסי מדע בדיוני ופנטזיה מופיעים בשלל צורות וגוונים, כמעט בכל מקום בעולם. מגלי הארצות המובחרים שלנו שוטטו בעולם וחזרו עם שלל פרטים מרתקים, ועם ליאו דרמפטיץ' – אורח קרואטי מיוחד מיורוקון, הכנס האירופי למדע בדיוני ולפנטזיה.

אירועי דיאנה ווין ג'ונס
טירות קסומות, בריונים מגודלים, הורים לא מתפקדים, ילדים שדווקא כן, ובעיקר הרבה אהבה. השנה הלכה לעולמה סופרת הילדים דיאנה ווין ג'ונס ואנו החלטנו להקדיש רצועת אירועים מרתקת לזכרה. כאן תוכלו להשתתף בפאנל לכבוד יצירתה, ללמוד על הייחוד של הגיבורים בספריה ולגלות את החיבור הייחודי בינה לבין במאי האנימה היפני מיאזאקי. וליצירתיים שביניכם: הזדמנות יחידה במינה ללמוד איך ליצור פסלי פימו על פי ספריה.

שטויות מסוכנות
משחר הימים קיימות תורות מופרכות ורעיונות לא מדעיים. מהארה וכתות, דרך התנגדות לחיסונים ועד לבריאתנות, תורות קונספירציה והצופן התנ''כי. זה מטופש? לא נורא – איזה נזק יכול כבר להיגרם מאמונה כוזבת או משיטה חסרת בסיס. או שבעצם... מיטב הפאנליסטים ישכנעו אתכם ואת עצמם שהתחום שבו בחרו הוא המטופש והמזיק ביותר.
ועוד שלל אירועים והרצאות בכנס הספקנות השנתי השני שלנו.

מגדר-על
איך בא לידי ביטוי המגדר בעולמם של גיבורי העל – עולם שבו יש אנשים המסוגלים לשנות את מינם מלידה ושהטייטס עדיין באופנה? משחר ימיו ניהל הז'אנר דיאלוג בלתי פוסק עם הקהילה הגאה, אך נדמה שרק לעתים נדירות הוא פתח את הפתח לכתיבה גאה מוצהרת.


מתחמים
הזירה
מולך היריב, עיניו מאיימות. הוא מציץ הצידה, אתה מנצל את ההזדמנות כדי לזנק. חרב בחרב, דקירה, פגיעה והקרב נגמר. אתם לוחצים ידיים והולכים יחד לשתות כוס מים ולדבר. ברוכים הבאים – הגעתם לזירה! כאן תוכלו לצפות ולהשתתף בקרבות גלדיאטורים לחיים ולמוות (עם כלי נשק מרופדי ספוג) מול לוחמים עשוים ללא חת (שעמדו אחריכם בתור לכרטיסים). אקשן! איברים קטועים! קהל מעריץ! רק בזירה!

המסבאה
במסבאה תוכלו ליהנות מבירות איכותיות בתיבול פנטזיה, להתענג על אגדות אפופות שיכר מתוק בניחוח מסבאות הפלך ויערות בוואריה ולהתבשם על סדנאות טעימה של בירות מהאגדות, בירות קיצוניות ובירות נזיריות.

הפונדק
פסטיבל אייקון גאה להציג גם השנה את הפונדק: מתחם פתוח וחופשי באווירה נעימה שבו אפשר לשבת עם חברים ותיקים או כאלה שהכרתם בפאנל הקודם, ולהעביר את הזמן בהנאה. המקום אליו באים הקהל והצוות, סופרים ומרצים, ותיקי אייקון ומבקרים מזדמנים, כדי לבלות ביחד. בפונדק תפריט משקאות ומאכלים בחינם או קרוב לזה, וגם תפריט משחקי קופסה וקלפים חופשיים לחלוטין.

פרסים
כמדי שנה תעניק האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה את פרס גפן לספרי וסיפורים המדע הבדיוני והפנטזיה הטובים ביותר שפורסמו בארץ במהלך השנה שעברה, מתורגמים ומקוריים.
נוסף על כך מתקיימת זו השנה החמישית תחרות הסיפורים הקצרים על שם עינת פלג, שבמסגרתה יחולק פרס עינת לשלושה הסיפורים המצטיינים ופרס מיוחד לזוכה במסלול הצעירים, מתחת לגיל 18.

פסטיבל ''אייקון 2011: התחדשות''. הפסטיבל השנתי ה-‏15 למדע בדיוני, פנטזיה ומשחקי תפקידים.
16-18 באוקטובר, חול המועד סוכות, אשכול פיס, רחוב שפרינצק 4, תל אביב.




אתר אייקון 2011

 
חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
יאי! אייקון!  (חדש)
Boojie יום רביעי, 05/10/2011, שעה 15:27
   כתוב תגובה

הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.