על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
• שאלות נפוצות
• פורומי האגודה
• קישורים
• אתר פרס גפן
• עדכוני הוועד והאספה
• העדכון החודשי (דואל)
• צוות האתר
• RSS
• דרושים



חיפוש באתר:
חיפוש מתקדם



פעילויות האגודה

• המימד העשירי - כתב עת
• כנסים ומפגשים
• פרס גפן
• תחרויות כתיבה ויצירה
• הפצת סיפורת עברית
• תרומות ספרים
• מבצעים והנחות לחברים
• מועדון הקריאה
• סדנאות כתיבה
• אייקון 2010

הזוכים בתחרויות הכתיבה - בדיון 2008
חדשות האגודה / המערכת
יום ראשון, 01/06/2008, שעה 21:46

הזוכים בתחרויות הכתיבה שהתקיימו לכבוד כנס בדיון 2008 ונימוקי השופטים


עם תום כנס בדיון 2008 ופרסום הזוכים בתחרות הסיפורים ותחרות השירים שהתקיימו לכבוד הכנס, אנו מפרסמים בזאת את הזוכים בתחרויות ונימוקי השופטים.

סיכום תחרות השירים

ציון לשבח על העלילה - בת מצווה - מאת: אורן ירמיה
ציון לשבח יכולת טכנית - שרף - מאת: עדי לשם
ציון לשבח (כמעט מקום 3) - בתולה ודגים - מאת: בן סוויסה

מקום שלישי - בת בן בת בת בן - מאת: איתי שלמקוביץ'
נימוקי שופטים: חריזה טובה ולא משתלטת. נוגע בליבת נושאי המגדר.

מקום שני - צו קריאה - מאת: איילת הרשטיק דקל
נימוקי שופטים: נקודות על רפרנסים ללאה גולדברג. משקל וחריזה טובים, נושא נחמד, ואפילו בעברית! אמירה יפה על תפקידי מגדר.

מקום ראשון - אחותי כלה - מאת: הדס משגב
נימוקי שופטים: רעיון מעניין שהיה עובד גם בתור סיפור. חריזה, משקל, מצלול, עלילה, חיבור למרחב התרבותי, חיבור רגשי, אמירה על יחסי כוחות בין המינים, מה זה מגדר ואיך סקס משמש ככלי, כולל מטאפורה של הטורף/האנס הכוחני. מעולה ומצמרר.

משתתפים בתחרות השירים המעוניינים בביקורת על יצירותיהם, יבקשו אותה בתגובות.

בתחרות שפטו: גברת רותי קרני, גברת דנה כץ ומר תמיר בוכשטב.
התחרות נוהלה על ידי הגברת יעל פורמן.



סיכום תחרות הסיפורים

דבר השופטים:
בתחרות השנה הייתה כמות גדולה יחסית של סיפורים טובים, והשופטים התקשו להגיע להסכמה. מאחר ולכל השופטים היה לפחות פייבוריט אחד שלא הגיע למקומות הראשונים, השופטים בחרו סיפורים שהם רוצים לציין לשבח, בנוסף לזוכים.


בציון לשבח זכו הסיפורים -
- כתבים מן המחברת - מאת: עמית לוי
- בציפורניים - מאת: ליטל וינבאום
- ברוך שיעשני כרצוני - מאת: הילה פלג

מקום שלישי - העיר באפור - מאת: דנה כץ
מקום שני - משוואה - מאת: לאורה הדס
מקום ראשון - זהות קנויה - מאת: לילי דאי

מובאות בזאת הערות השופטים לגבי כל אחד מהסיפורים. הנימוקים מתמקדים בעיקר בנקודות הבעייתיות בסיפור. אם בנימוקים לסיפור מסוים מוזכרות רק הנקודות השליליות, זה לא משום שהוא כולו גרוע, אלא פשוט כי הצדדים החיוביים לא הוזכרו. ככלל, רמתם הממוצעת של הסיפורים הייתה סבירה ומעלה.

להלן הערות השופטים:

זהות קנויה -
שופט א' - כתוב טוב, אמין למדי, אבל יש איזושהי תחושה שחסר פה סיפור - יש פה בעיקר תיאור עולם ולבטים רגשיים. אחד הדברים שלא מובהרים עד הסוף זה הקטע של הבחנה בין מין ומגדר - האם החלפת הזהויות מסוגלת להחליף גם מין? לפעמים לאורך הסיפור נדמה שכן, ולפעמים שלא. לא ברור אם הכותב החליט בינו לבין עצמו מה מהשניים נכון.
שופט ב' - כתוב מצויין. הסוף צריך עוד עבודה. ההחלטה של הדמות לא לחלוטין זורמת מתוך המחשבות שלה לפני. היציאה שלה מהחנות חדה מדי, מרגיש כמו קפיצה במקום מעבר. ושוב, יפה ומרגש.
שופט ג' - קונקרטיזציה מענינת למושג המגדר, ניכרת שליטה בשיח הפוסטמודרני העכשווי, הרבה הומור של החבורה הקווירית.

בית אבנר -
שופט א' - תיאור טוב למדי ורעיון מעניין, אבל אם הרעיון היה לומר משהו לגבי מקומו של המין בהפיכת בני אדם לחיות, הרי שזה יוצא שטחי למדי ומואכל בכפית.
שופט ב' - חביב, אבל לא אמין במיוחד. הרעיון לא מספיק חזק כדי להצדיק את המיניות של הסיפור.
שופט ג' - הכתיבה שוטפת וזורמת, אך צפוי למדי.

בציפורניים -
שופט א' - מצוין
שופט ב' - התחיל טוב, אפילו מצויין. מותח, מסקרן ואז התדרדר.
שופט ג' - לא רע לא טוב, פרווה. כיבוש, אהבה, נינוחות במקום שלא צריך להיות שם.

ברוך שיעשה בי כרצוני -
שופט א' - לא ברור אם זה אמור להיות סיפור קומי או רציני. בשביל סיפור רציני הוא חפוז מדי, עם דמויות לא משכנעות (דניאל בכלל לא מנסה לברר מה התהליך יעשה לו?) וספקולציה שעוברת בקלות רבה מדי (תרפיית גנים שמסוגלת להפוך זכר לנקבה - ומתייחסים אליה בכזאת סתמיות?). בשביל סיפור קומי הוא פשוט לא מצחיק
שופט ב' - כתוב היטב. ציני ומשעשע. לא הגיוני כמות הנשים במהלך הסיפור, לא במסגרת העולם המוצג.
שופט ג' - מצא חן בעיני, מאוד משעשע, כתוב חביב, לא עצרתי את הצחוק.

היה אשר תהיה -
שופט א' - כתוב היטב, אבל חלש. תסמונת הזקן המסתורי, הרבה מהסיפור נמסר כמסלקת מידע מפיה של אחת הדמויות, הכישוף מגיע כעין דאוס אקס מכינה בלי שום הסבר או מקור ברור (''אני רוצה'', *פוף!*), ומעט האמירה שיש מוגשת בכפית ובאופן גלוי לחלוטין. וחבל, כי לסיפור יש פוטנציאל.
שופט ב' - כתוב טוב אבל הרעיון מובע בחצי שורה כנספח ולא כחלק מהסיפור.

המורה סת -
שופט א' - מסר פשטני מאד, כתיבה טלגרפית, שימוש תמוה בשמות בעלי אופי אתני/מיתולוגי שמטרתו לגמרי לא ברורה ושמבלבל את הקורא כשהוא מכניס משמעויות לא רלוונטיות, והסיפור באופן כללי חלש.
שופט ב' - כתוב טוב אבל הסוף לא לחלוטין משתלב עם העלילה

העיר באפור -
שופט א' - תיאור טוב של העולם והדמויות, אבל יחסית מעט סיפור
שופט ב' - כתוב מצויין. רעיון טוב. צריך קצת ללטש את היחסים של טל וליאור, הם לא בברורים מספיק. לא ברור האם הרעיון העיקרי הוא אי-המגדר או אי קיום יחסי מין (מבלבל בגלל חוסר הרצון של טל להיות עם מירה).
שופט ג' - חמוד, משחק הג'נדר חביב ביותר.

הצד השני -
שופט א' - כל תחילת הסיפור סובלת מחזרתיות נוראה על כמה שהנסיכה אומללה וקפואה, ככל הנראה כי כותבו לא ממש ידע איך להעביר את הרעיון בלי לחזור שוב ושוב על המילים. סוף הסיפור הוא קלישאה של סיפורי אימה, בלי שום דבר מעבר לזה - ואפשר היה לעשות מזה כל כך הרבה יותר.
שופט ב' - סוף מאכזב ולא קשור.
שופט ג' - סיפור אגדה כתוב טוב, אין הנמקות לפעולות הגיבורים, הסוף בא עלינו במפתיע ללא הקדמות, הסוויץ לא נבנה קודם. בכל זאת בתוך הז'אנר שלו הוא בסדר פלוס.

השד -
שופט א' - כתוב יפה, אבל יותר מדי דברים לא מסתדרים. למה האמהות הלבנות בכלל מספרות לה את זה, קודם כל. לגמרי לא הגיוני, אלא אם כן זה כדי ליצור מסלקת מידע מאולצת שתחשוף את שאר פרטי העולם. בסוף הסיפור נשארתי בלי שום מושג של ממש מה אופיה של הילדה ומה המניעים שהובילו אותה לעשות כל דבר שהיא עושה, מלבד הדרמה שרצה לבנות כותב הסיפור. כמו כן, העלילה מזכירה משהו את when it changed של ג'ואנה ראס, וההשוואה לא עובדת לטובת הסיפור הזה.
שופט ב' - סןף לא קשור. הקפיצות בתוך הסיפור מבלבלות ומקשות לעקוב אחרי המתרחש. לא לחלוטין ברור או אמין.

זיגזג -
שופט א' - כתוב היטב, אבל ההיגיון של העולם פשוט לא עובד, ועסקתי בניטפוק בערך בכל פסקה שקראתי. יותר מדי רעיונות שנזרקים כלאחר יד ואז נזנחים - כמו רומן לסבי מקרי שמוביל לניתוק קשר משפחתי של שנים ארוכות ולא זוכה להתייחסות משמעותית, התייחסות אגבית לדת שלא מטופלת כראוי ולא הגיונית, מערכת חברתית כופה ולא סבירה שלא הצליחה לשכנע אותי בזה שבני אדם אכן יבחרו בה, וסוף שלא מתחבר לשום דבר ונראה שנמצא שם רק לטובת האפקט הדרמטי. בגדול, סיפור מפוספס.
שופט ב' - התחיל מצויין והתדרדר לקראת הסוף.
שופט ג' - סיפור מעולה, אבל אני לא יכול לשפוט אותו. אני מזהה את הכותבת כבר במשפט ראשון.

כתבים מן המחברת -
שופט א' - קוצר נשימה. קוצר נשימה נוראי. הסיפור הזה היה צריך להיות ארוך בהרבה. יותר מדי מסלקות מידע מואצות. יותר מדי תהליכים שלא נבנים כראוי. סיפור שהיה יכול להיות טוב וקסום אילו אורכו היה כפול, בערך.
שופט ב' - חביב. כתוב היטב. חסר עומק לרעיון ולרגשות הדמויות. ה''יפניות'' של העולם נדחפת לנו עם כפית וקצת חסרת אמינות.
שופט ג' - איכותי מאוד כמה רמות מעל כולם.

לצמוח מעבר -
שופט א' - הרעיון מוצלח, וסיפורים מיתולוגיים זה אחלה, אבל נראה שהסיפור מנסה להגיע לאמירה כלשהי ולא ממש מצליח (אולי משהו על קללתם של אלה שכולם מתאהבים בהם אבל לא רואים אותם כמו שהם - קשה לדעת מהסיפור עצמו), ובלי אמירה הוא די סתמי, עם דמות ראשית קרטונית למדי.
שופט ב' - כתיבה טובה אבל לא באמת יש כאן עלילה או רעיון.
שופט ג' - הטון במונולוג עקבי אמין וקוהרנטי, יש שם פואנטה שלא הבנתי, מתברדק לקראת הסוף.

מלאך -
שופט א' - נראה שהסיפור רוצה לומר משהו על הפער בין אהבה לבין שיקולי טוב-ורע, או יחסיות המוסר, או משהו כזה, אבל אין מספיק הכנה ועיבוד של זה לאורך הסיפור.
שופט ב' - כתיבה טובה אבל הרעיון לא מגובש מספיק.
שופט ג' - סיפור טוב, כתוב טוב, מחזיק ענין. דחוס מהדהוד של יצירות קודמות כמו מלאכים בשמי ברלין, ברוס ויליס כמלאך, קונסטנטין, ומה לא. איכותי.

משוואה -
שופט א' - כתוב נפלא, מלא רבדים, שופע רגש אמיתי ואמירות מלוא חופניים. בלי האכלה בכפית, ועשיר מאד.
שופט ב' - כמעט שם. הרעיון והביצוע מקסימים אבל הסיפור לא קיבל מספיק עבודה ולא לוטש מספיק. מרגיש גם שהסיפור הולך לאיבוד לקראת הסוף, כאילו הכותב לא היה בטוח לחלוטין מה הוא באמת רוצה לומר.
שופט ג' - סיפור חביב, משרה אמונה בכוחה של האהבה, לא מתנשא הרבה למעלה.

נסיך -
שופט א' - עולם מעניין וכתוב היטב, אבל הרבה דברים לא מוסברים - קודם כל, למה הנסיכה רוצה נסיך מלכתחילה (בקושי מועלה חצי משפט בנושא, על כמה יהיה נחמד להזדיין עם זכר תבוני, דבר שהוא בהחלט לא מובן מאליו עבור מישהי שגדלה בחברה שערכיה שונים לחלוטין), למה האבולוציה הובילה את המין האנושי למבנה כל כך לא סביר, וגם מגוון טעויות ארכיאולוגיות (לבה מותכת לא הייתה משאירה הבעות על פני הקורבנות, ומן הסתם גם לא דנ''א שמיש. מה שהיה בפומפיי זה גופות שכוסו באפר וולקני, לא בלבה, וגם מהן אני בספק שנמצאו שרידי רקמות שמאפשרים מיצוי דנ''א). גם מבחינת ההיגיון המדעי וגם מבחינת ההיגיון הסיפורי, הסיפור הזה משאיר יותר מדי שאלות לא מטופלות.
שופט ב' - כתיבה טובה אבל הרעיון מועבר דרך מסלקת מידע יבשה ולא אמינה.
שופט ג' - אהבתי את הרעיון, הביצוע לא מרשים במיוחד (מבחינת מבנה הסיפור) כתוב בצורה טובה וגם ההיבט האירוטי בהחלט סביר.

עיר ללא גבולות -
שופט א' - כתיבה קצרת נשימה (תיאור השינוי הראשון והמפגש המיני הראשון בדמות אחרת נעשה בפיסקה אחת, בערך). אין התייחסות של ממש לסיבות שהפכו את שינוי הצורה והגשמת הפנטזיות למשאת לבו של הגיבור, אין תחושה של מה זה עושה לו מבחינה רגשית.
שופט ב' - כתוב טוב, אבל חסר עומק והרעיון לא מנוצל עד הסוף. לא לחלוטין ברור מה היא האובססיה של לובש האבן.
שופט ג' - כתיבה טובה, שפה נעימה אבל נעדרת רפלקטיביות והומור. עלית הגיבור לאיגרא רמה אינה מנומקת ונפילתו עוד פחות מזה, שינוי הצורה וקריאת המחשבות אינן מסיבות כל קונפליקט עם עצמו והסביבה, האמנם יתכן?

קו חן -
שופט א' - אלגוריה בוטה מדי לחברה האנושית, שנותנת תחושה של סיפור מגויס. החברה המתוארת הייתה אמורה להיות שונה לחלוטין מהחברה האנושית, אך היא דומה לה כמעט בכל פרט ופרט. ברמת הניטפיקינג, לא ברור איך עובדת ההורשה כשהפרטים הם הדבקה-ללא-ערבוב של שני חלקים.
שופט ב' - עולם מעניין אבל אין באמת עלילה או רעיון. התנהגות הדמויות לא אמינה.
שופט ג' - מקורי מאוד מאוד, בורא עולם מוקפד.

בתחרות הסיפורים שפטו: גברת ורד טוכטרמן, מר רונן אלון וגברת יעל (יולי) מיכאלי.
התחרות נוהלה על ידי גברת קרן לנדסמן.



התחרויות נערכו בחסות הוצאת ''גרף'', שתרמה את הפרסים הבאים:
מקום שני: ספר אחד בהתאם לבחירת הזוכה מתוך הקטלוג המעודכן של הוצאת ''גרף'.
מקום ראשון: שני ספרים בהתאם לבחירת הזוכה מתוך הקטלוג המעודכן של הוצאת ''גרף''.




כנס בדיון 2008
תחרות השירים
תחרות הסיפורים
גרף - הוצאה לאור

 
חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
לשיר עם חריזה דרוש מלחין  (חדש)
שלמקו יום שני, 02/06/2008, שעה 6:33
או לאממש דרוש, אבל אם מישהו חושב שיוכל להלחין את מה שהזדמזם לי בראש זה יכול להפוך אותו לשיר ''אמיתי''.
   כתוב תגובה
Re:לשיר עם חריזה דרוש מלחין  (חדש)
Lux Aeterna יום שני, 09/06/2008, שעה 5:21
בתשובה לשלמקו
שלח לי את השיר, ונראה מה אפשר לעשות.

איילת
   כתוב תגובה
ברכות לזוכים  (חדש)
שחר יום שני, 02/06/2008, שעה 9:28
מאד אהבתי את זהות קנויה, ואני שמחה שהוא זכה במקום הראשון.

וגם העיר באפור הוא מצויין לטעמי.

אני כתבתי את ''זיגזג'', ואני חייבת לציין שהנימוק של השופט השלישי גרם לי לפרץ צחוק עז:
...סיפור מעולה, אבל אני לא יכול לשפוט אותו. אני מזהה את הכותבת כבר במשפט ראשון...

שנאמר: לך לך יא מאניאק.
   כתוב תגובה
איך אמר לי המניאק,  (חדש)
Boojie יום שני, 02/06/2008, שעה 19:19
בתשובה לשחר
''בחייך, גם את מזהה''.
אני מקפידה לכבות את אונת הזיהוי שלי כשאני שופטת סיפורים. מדהים באיזו הצלחה אני עושה את זה, גם כן. :-)
   כתוב תגובה
לינק ופומאט מסודר  (חדש)
gorbash יום שלישי, 03/06/2008, שעה 12:36
הי,
אפשרי לצרף לינקים לסיפורים הזוכים או אולי אפילו קובץ וורד מסודר? יעני כי קשה לקרוא סיפורים בפורמט של תגובות...
   כתוב תגובה
לינק ופומאט מסודר  (חדש)
קרן לנדסמן, הנהלת תחרות הסיפורים יום רביעי, 04/06/2008, שעה 16:22
בתשובה לgorbash
כרגע לא ניתן לתת לינק ספציפי לסיפורים. אפשר להכנס לדף התחרות ולעשות חיפוש לפי שם הסיפור, מה שיביא אותך ישירות לסיפור המבוקש.
   כתוב תגובה
  (חדש)
במבה יום רביעי, 04/06/2008, שעה 11:12
מדוע לא ניתנת ביקורת מפורטת גם על השירים מהשופטים?
   כתוב תגובה
  (חדש)
במבה יום רביעי, 04/06/2008, שעה 11:18
אני מעוניינת בביקורת השופטים על ''מפולת''.
   כתוב תגובה
הערות למפולת  (חדש)
רותי קרני יום חמישי, 05/06/2008, שעה 9:44
בתשובה לבמבה
שלום במבה, במהלך השיפוט לתחרות רשמתי לעצמי כמה הערות לגבי השיר הזה. יש לו הרבה מאד פוטנציאל, והוא יכול להיות שיר מצוין, אבל הוא זקוק לעריכה. ראשית, העולם המיוצג חשוב מהחריזה. לפעמים יש תחושה שמלים נבחרות כי הן מתאימות לחרוז ולא כי הן המלים המתאימות ביותר, או אלו שמביעות את הדברים שאת רוצה להביע. אני ממליצה להעזר בחבר/ה או פורום כתיבה, שיוכלו לעזור בליטוש, כעין נוספת שתעזור לך למצוא את המלים הלא-מדויקות ולחפש ניסוחים חלופיים, או לשאול שאלות על העולם והדמויות, שיעזרו למצוא את החלקים המעורפלים יותר בשיר.
שנית, ספציפית לתחרות הזו, חשתי שאין דיון מעמיק ב''מה זה גבר'', אלא קבלה של הדימוי המקובל חברתית. אין בזה כל רע, אבל לצורך התחרות, חשתי שזה מחמיץ את הנושא.
בהצלחה וכל טוב.
   כתוב תגובה
אני אשמח לקבל ביקורת מפורטת על 'בת מצווה'  (חדש)
אורן ווילקינס יום ראשון, 08/06/2008, שעה 12:49
   כתוב תגובה
אני אשמח לקבל ביקורת מפורטת על 'בת מצווה'  (חדש)
פרספוני יום חמישי, 12/06/2008, שעה 0:00
בתשובה לאורן ווילקינס
אהבתי מאד את הסיפור ''בת מצווה''. הבעיה שלו, בתחרות זו, היא שהוא איננו שיר. הוא סיפור קצר עם אנטרים.
בהגדרה הפוסט-מודרנית, ההגדרה של היא משהו שהמחבר שלו מגדיר אותו כשיר. אנחנו לא מסכימים עם ההגדרה הזאת. בתחרות הזאת, בעיני השופטים, כדי ששיר יעמוד בהגדרתו כשיר, צריך להיות לו מבנה *כלשהו*. לא בהכרח חריזה, אפילו לא בהכרח מקצב - אבל איזשהו סדר צורני פנימי.
קטעי התפילה שבסיפור היו אולי יכולים להיחשב כשירה, בגלל ההקבלה המילולית שלהם לתפילה קיימת; אם כל השיר היה כתוב כתפילה, היה אולי מקבל ניקוד גבוה יותר.
העלילה של היצירה היתה מצויינת, ולכן זכתה בציון לשבח. אבל לא יכולנו להעניק לו ניקוד גבוה, מפני שהתחרות היא תחרות שירה, והיצירה לא עמדה בהגדרה שלנו לשירה.
   כתוב תגובה
אני יכול לקבל את הביקורת הזו,  (חדש)
אורן ווילקינס יום שני, 16/06/2008, שעה 21:24
בתשובה לפרספוני
אבל קצת חבל לי שההבהרה הזו לא נמסרה בתקנון התחרות. זה לגיטמי שגוף יחליט שהוא מקדם רק דעה וטעם פואטי אחד, אבל זה קצת חורה לי שזה לא נעשה במוצהר. אני כן חושב שיש מקום בתחרויות הבאות לדאוג לאזן בין הטעמים הפואטים של השופטים בגדול, או לכל הפחות להבהיר שמדובר בתחרות המיועדת לשירה בעלת מבנה.

בנוסף ובהערת אגב אני די בטוח שלא מדובר ברעיון פוסט מודרני אלא ברעיון מודרני. אחרי הכל השיר הלא מובנה הוא רעיון מודרני, ואפילו אפשר להגיד מודרני עילי.
   כתוב תגובה
אני יכול לקבל את הביקורת הזו,  (חדש)
יעל יום שני, 16/06/2008, שעה 23:03
בתשובה לאורן ווילקינס
ניקח את ההערה הזו בחשבון אם וכאשר נערוך את התחרות הבאה.

תודה.
   כתוב תגובה
אה, אולי אני אשמע קצת פשטני,  (חדש)
שלמקו יום שלישי, 17/06/2008, שעה 21:07
בתשובה לאורן ווילקינס
אבל זה פשוט לא שיר.
   כתוב תגובה
מש''א.  (חדש)
Boojie חסכונית יום רביעי, 18/06/2008, שעה 0:18
בתשובה לשלמקו
   כתוב תגובה
  (חדש)
רינת יום שלישי, 10/06/2008, שעה 1:42
מתוך סקרנות קראתי את השיר והוא מקסים. אבל רציתי להגיב להתייחסות של השופטים. השיר מדבר באופן די ברור על סיפור תנכ''י. (אם אני זוכרת נכון אחד הפרקים האחרונים בספר שופטים). ויש בשיר רפרנסים למושגים אחרים בתנ''ך. והשופטים לא התייחסו לזה בכלל.
כן אני יודעת שזה הגיוני שלא כל אחד יזהה רפרנסים לסיפור תנכ''י.(לי אישית זה קצת עצוב אבל זאת המציאות) אבל יש משהו קצת משעשע בביקורת שהשופטים כתבו.(בייחוד ''רעיון מעניין שהיה עובד גם בתור סיפור'')
מצד שני זה אומר שהשיר הזה זכה במקום הראשון אפילו בלי לקבל נקודות על הרפרנסים שלו ומבלי שהשופטים הבינו אותו עד הסוף וזה אומר שהשיר הזה הרבה יותר טוב.
   כתוב תגובה
התייחסתי לשיר אחותי כלה שזכה במקום הראשון  (חדש)
רינת יום שלישי, 10/06/2008, שעה 1:44
בתשובה לרינת
בטעות מחקתי את הכותרת לפני ששלחתי.
   כתוב תגובה
אם כבר פתחת את הנושא,  (חדש)
שלמקו יום שלישי, 10/06/2008, שעה 6:11
בתשובה לרינת
בלי להיכנס לענייני ''הפסד בכבוד'', ולמרות שטכנית השיר באמת טוב, לי צרמה ההתייחסות לסיפור שבשיר הזוכה דווקא בגלל ש, אפעס, דווקא הסיפור שמאחורי השיר לחלוטין איננו מקורי, ואם כבר השיר הוא פאנ-פיקשן של ספר שופטים. טכניקה יש, אבל מקוריות אין.
   כתוב תגובה
זה די מבדח שאת יוצאת מנקודת הנחה  (חדש)
Boojie יום רביעי, 11/06/2008, שעה 0:25
בתשובה לרינת
שאם השופטים לא ציינו את הרפרנסים בשיר, הם גם לא זיהו אותם. אם שופטים היו מציינים את כל מה שיש בכל שיר/סיפור שהם מעבירים עליו ביקורת, היו יוצאות פה מגילות שלמות.
אני חושדת שהרפרנסים התנ''כיים, עבור השופטים שלנו, היו ברמת ה''כאילו, דה''. כי בחיאת, הם ברורים לכל עין.
   כתוב תגובה
  (חדש)
פרספוני יום חמישי, 12/06/2008, שעה 0:07
בתשובה לBoojie
למרות שאולי עודדנו אי אחידות בזה שכן ציינו רפרנסים ללאה גולדברג...
   כתוב תגובה
כמה הערות  (חדש)
יעל מנהלת התחרות יום רביעי, 11/06/2008, שעה 22:26
בתשובה לרינת
א. הביקורת שהובאה פה ערוכה על סמך שלוש ביקורות שונות שקיבלתי.

ב. לא התייחסתי לאופן חלוקת הנקודות. רק אציין שהשיר נבחר למקום ראשון פה אחד, ולא ברור לי על סמך מה הקביעה שהוא ''לא קיבל נקודות'' על X ו Y.

ג. כמו שבוג'י כתבה, הדברים שהשופטים ציינו בביקורת הם לאו דווקא המובנים מאליהם. במקרה הזה, הרפרנס לסיפור התנ''כי הוא כה ברור מאליו, עד שלא היה צורך להתייחס אליו בביקורת.
בשיר אחר הרפרנס לא היה מובן מאליו, ולכן צוין בביקורת.

ד. לגבי ''רעיון מעניין שהיה עובד גם בתור סיפור'', הכוונה כמובן היתה החלק הפנטסטי המוסף על הסיפור המקראי, לאו דווקא החלק הלקוח מהמקרא עצמו.

אני מקווה שהדברים ברורים יותר עכשיו.
   כתוב תגובה
  (חדש)
פרספוני יום חמישי, 12/06/2008, שעה 0:05
בתשובה לרינת
טוב...
מן *הסתם* גברי בנימין ונערות שילה הן רפרנס תנכי. לא חשבנו שהיה צורך להזכיר את זה בכלל. אבל ההתייחסות לבנימין-זאב ולירח המלא כמציינים אנשי זאב הראתה, לטעמי האישי, חשיבה מקורית ומעניינת.
השופטת הזאת קצת נעלבת מזה שחשבת שהיא לא הבינה את זה...
למרות שהסיבה שבאמת אהבתי את השיר הוא שמבחינה צורנית הוא אחד הטובים יותר; מקצב אחיד, חריזה לא בנאלית וניסוחים טובים. וכן, אהבתי את מה שהיא עשתה עם הסיפור.
   כתוב תגובה
אז אני מתנצלת  (חדש)
רינת יום חמישי, 12/06/2008, שעה 20:48
בתשובה לפרספוני
זה באמת נחמד לדעת שהרפרנסים התנכ''יים הם ''כאילו דה'' עבורכם...
זה באמת היה נראה כאילו לא הבנתם בגלל שהתייחסתם לרפרנסים של לאה גולדבג ואל התנ''ך לא. (ביחוד כשגם בשיר שבו ציינתם לשבח את הרפרנסים ללאה גולדברג היו רפרנסים תנכיים). אגב לא כל הרפרנסים בשיר כ''כ ברורים מאליהם ה''לזכר קללה שהוטלה זה מכבר'' מתייחס גם למדרש שקשור לסיפור.
וכמו שאמרתי קודם אני מתנצלת על כך שלא הערכתי אתכם מספיק.
   כתוב תגובה


הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.