על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
• שאלות נפוצות
• פורומי האגודה
• קישורים
• אתר פרס גפן
• עדכוני הוועד והאספה
• העדכון החודשי (דואל)
• צוות האתר
• RSS
• דרושים



חיפוש באתר:
חיפוש מתקדם



פעילויות האגודה

• המימד העשירי - כתב עת
• כנסים ומפגשים
• פרס גפן
• תחרויות כתיבה ויצירה
• הפצת סיפורת עברית
• תרומות ספרים
• מבצעים והנחות לחברים
• מועדון הקריאה
• סדנאות כתיבה
• אייקון 2010
ס ק ר

מיהו סופר המד''ב הקלאסי האהוב עליך?

ארתור סי. קלארק 11% (15) 
פרדריק פול 5% (7) 
קליפורד סימאק 3% (4) 
רוברט סילברברג 7% (10) 
תיאודור סטרג'ן 1% (1) 
א. א. ון-ווגט 2% (3) 
רוברט היינליין 28% (37) 
ריי ברדבורי 4% (5) 
אלפרד בסטר 13% (17) 
איזק אסימוב 26% (35) 
    מספר מצביעים עד כה: 134
 חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
מזל טוב! איזה כיף-יש סקרייייים!  (חדש)
גל  יום רביעי, 24/10/2001, שעה 14:26
ניחוש אחד למי אני הצבעתי...
אבל חסרה אופציה הומוריסטית - איך אפשר סקר בלי זה?
   כתוב תגובה
אה...  (חדש)
NY מאושר יום רביעי, 24/10/2001, שעה 15:17
בתשובה לגל 
אסימוב הוא האופציה ההומוריסטית. חשבתי שכולם ישימו לב... ;-)
   כתוב תגובה
ישימו, ישימו.  (חדש)
שלמקו יום חמישי, 25/10/2001, שעה 19:52
בתשובה לNY מאושר
וזה לא משנה את העובדה שהוא הסופר האהוב עלי. הוא אולי פשטני, אולי יש סופרים יותר טובים, אבל אני עדיין אוהב אותו (ולא, אין קשר לזה שסדרת המוסד הייתה ספר המד''ב הראשון שלי. אין קשר)
   כתוב תגובה
היי  (חדש)
רוים יום שישי, 05/04/2002, שעה 18:21
בתשובה לשלמקו
פשטני? אסימוב שמר על דיוק מדעי בכל ספר וספר שהוא הוציא תחת מכונת הכתיבה והמחשב שלו והוא היה מבין הראשונים בז'אנר המד''ב ה''קשה''. קלארק כתב ברוב חכמתו על מערכות פוזיטרוניות של רובוטים? לא. במקום זה הוא חיבר המשכים לאודיסיאה וראמא שלו ועוד הוא חזה בפרטי פרטים את הלוויין. אדווין אבוט (כותב שטוחלנדיה) עם החוש המתמטי שלו חשב על תיאוריה מתמטית שכבר גילו שהיא לוגית? הא? זאת פשטנות? זה דיוק מדעי מופרז!
   כתוב תגובה
ולמה זה סותר?  (חדש)
שלמקו שבת, 06/04/2002, שעה 20:48
בתשובה לרוים
אין הרבה חובבי אסימוב כמוני, ותמצא אותי בקו ההגנה הראשון בכל פעם שיהיה צורך להגן עליו. אבל זה לא מונע ממני להסכים עם המתנגדים, ולומר שהעלילות שלו הן באמת פשטניות ולא מסובכות במיוחד. הן מהנות, ונקראות בקלות, והפסאודו-מדע שלו הוא נהדר וכבר ציטטתי ממנו בכמה מקורות- אבל הן פשטניות. לא פשוטות. פשטניות. למשל, תשווה את רוב הספרים שלו לטרילוגיית המוסד השנייה- הטרילוגיה השנייה (במיוחד הספר של בנפורד, אבל זה בגלל בנפורד עצמו) היא הרבה יותר מסובכת. למעשה, היא מאד אנטי-אסימובית בסגנון, ודי קשה לקרוא אותה- כי מלבד הדמויות הראשיות, אין כמעט שום דבר שמקשר בין אסימוב לטרילוגיה השנייה. אבל אסימוב עצמו? כתב מאד פשטני. רק השאלה היא- האם אתה מבין למה אני מתכוון במונח ''פשטני''?
   כתוב תגובה
ולמה זה סותר?  (חדש)
רוים שבת, 06/04/2002, שעה 21:03
בתשובה לשלמקו
אהה פשטני בעלילה חשבתי שהתכוונת בתיאור טוב אם זה אני מסכים. מצטער את הטרילוגיה השנייה לא יצא לי לקרוא קראתי ונהנתי בעיקר מהטרילוגיה ה1 ומהפריקווילים.
   כתוב תגובה
אה...  (חדש)
רוים שבת, 16/03/2002, שעה 14:21
בתשובה לNY מאושר
למה? הוא הסופר הכי טוב שיש במד''ב.
   כתוב תגובה
אתה מסתובב יותר מדי זמן בעין הדג  (חדש)
untitled יום רביעי, 24/10/2001, שעה 21:40
בתשובה לגל 
בפעם הבאה שיתקשרו אליך מאיזה חברת סקרים אלמוניית וישאלו בעד מי תצביע עבור ראשות הממשלה, אתה עוד עלול להתלונן על זה שזאב רווח לא מועמד...
   כתוב תגובה
  (חדש)
NY מאושר יום רביעי, 24/10/2001, שעה 14:27
יש לציין: הסופרים המוזכרים כאן כ-''קלאסיים'' הם אלה הבולטים, לדעתנו, מבין סופרי ''תור הזהב'' של המד''ב בארצות הברית. זו הסיבה להשמטתם של שמות רבים וטובים (שיופיעו בסקרים עתידיים) - הם פעלו לאחר מכן, או מחוץ לארה''ב, או פשוט לא היו בולטים מספיק, לדעתנו. עוד גורם: מנגנון האתר מאפשר לא יותר מעשר אפשרויות.
זהו. יאללה, תבחרו.
   כתוב תגובה
ועדין חסרה לי  (חדש)
אמבר יום רביעי, 24/10/2001, שעה 15:27
בתשובה לNY מאושר
האפשרות של ''אף אחד מאלה'' לכל מי שדווקא מעדיף את פול אנדרסון או את קורדווינר סמית (ולחילופין- זאב רווח)
   כתוב תגובה
זאב רווח! זאב רווח!  (חדש)
Boojie מתלהבת יום רביעי, 24/10/2001, שעה 15:54
בתשובה לאמבר
או שלדג יש על זה זכויות יוצרים?
   כתוב תגובה
הסקר הבא צריך להיות  (חדש)
עפר גונקל יום רביעי, 24/10/2001, שעה 16:09
בתשובה לNY מאושר
סופר הניו וייב הטוב ביותר.

אני בחרתי בסקר הזה בבסטר, למרות שאני ממש לא מכיר אותו מספיק - פשוט כי האחרים לא היו מעניינים בגרוש בעיני (לקחת בערבון מוגבל ככל שזה נוגע להיינלין, אותו אני מכיר מ-מ-ש לא מספיק).
   כתוב תגובה
אה, ואת סימאק אני לא מכיר בכלל  (חדש)
עפר גונקל יום רביעי, 24/10/2001, שעה 16:10
בתשובה לעפר גונקל
   כתוב תגובה
קודם כל תקרא את ''עיר'',  (חדש)
רני יום רביעי, 24/10/2001, שעה 16:35
בתשובה לעפר גונקל
יצירת מופת קלאסית שסימאק כתב.

חוץ מזה גם אני בחרתי כמוך. את היינליין אני דווקא מכיר לא רע ואין סיכוי שהייתי בוחר בו גם אם הזועם בכבודו ובעצמו היה עומד מולי ושואג באושר.
   כתוב תגובה
למה, במי נראה לך שאני בחרתי?...  (חדש)
NY מאושר יום רביעי, 24/10/2001, שעה 16:39
בתשובה לרני
   כתוב תגובה
בסטר!!!  (חדש)
cheshercat יום חמישי, 25/10/2001, שעה 8:59
בתשובה לNY מאושר
   כתוב תגובה
שכחת את ''תחנת דרכים''  (חדש)
עופר יום שלישי, 30/10/2001, שעה 12:28
בתשובה לרני
אחד מספרי המד''ב היותר טובים שנכתבו לדעתי(נחש במי בחרתי?)
   כתוב תגובה
הרעיון בהחלט עלה בישיבת המערכת,  (חדש)
NY מאושר יום רביעי, 24/10/2001, שעה 16:15
בתשובה לעפר גונקל
ביני לביני.
   כתוב תגובה
אגב, אם אלו סופרי מד''ב קלאסיים,  (חדש)
גל  יום חמישי, 25/10/2001, שעה 10:57
בתשובה לNY מאושר
כיצד תגדיר סופרים דוגמת ורן ו-וויילס?
(ולא - סופרים ששם משפחתם מתחיל באות ו' זו לא הגדרה מקובלת).
   כתוב תגובה
אין לי הגדרה מוכנה בשרוולי,  (חדש)
NY מאושר יום חמישי, 25/10/2001, שעה 12:06
בתשובה לגל 
אך בדיוק בגלל שאלות כאלה טרחתי לשים את הודעת ההסבר שלי לסקר (שהיתה אמורה להיות הראשונה, כמובן, אלמלא קפץ מישהו והתערב...)
על כל פנים, ורן וולס אינם סופרי מד''ב קלאסיים לדעתי, היות והמושג, למיטב ידיעתי, פשוט לא היה קיים אז. ורן היה סופר הרפתקאות וולס מתקן חברתי (עלק). ומרי שלי סופרת אימה, למי שרוצה לנדנד. וסיראנו פטפטן גדול. ויוהאן קפלר אסטרונום. ולוקיאנוס פנטזיונר. עוד מישהו?
   כתוב תגובה
בורוז!!! אדגר רייס . מחבר טרזן  (חדש)
גל  יום חמישי, 25/10/2001, שעה 12:25
בתשובה לNY מאושר
לא-בארץ הקודש :-)
   כתוב תגובה
אז אפשר להתלות באילנות גבוהים  (חדש)
אמבר יום חמישי, 25/10/2001, שעה 12:41
בתשובה לNY מאושר
ולהזכיר שענבל שגיא בעבודה שלה מכנה אותם ''פרוטו מד''ב''.
   כתוב תגובה
אין לי הגדרה מוכנה בשרוולי,  (חדש)
רוים יום שישי, 05/04/2002, שעה 12:19
בתשובה לNY מאושר
לוקיאנוס היה אסטרונים.
נ.ב
וזאת אקסיומה!
   כתוב תגובה
אגב, אם אלו סופרי מד''ב קלאסיים,  (חדש)
רוים יום ראשון, 31/08/2003, שעה 14:28
בתשובה לגל 
לי יש הגדרה אולי היא לא ממש מדויקת אבל הנה היא:
המד''ב והפנטסיה מחולק לפי תקופות:
1. אבות המדע הבדיוני והפנטסיה:סוף המאה ה19 עד לתחילת שנות ה50 של המאה ה20 :
ז'ול וורן,ה.ג' וולס,בורוס,ק.ס לואיס,טולקין,ואם ממש רוצים אפשר להכליל אפילו את האקסלי.
2.''תור הזהב'' שנות ה50 עד אמצע שנות ה70 של המאה ה 20: אסימוב,קלארק,באסטר,היינליין,פיליפ חוזה פארמר,זלאזני,פיליפ ק דיק,פול אנדרסון,אורסולה ק. לה גווין,אפשר לומר שניבן ועוד רבים וטובים.
3.תקופת ההתפתחות של המדע הבדיוני ותחילת הסייברפאנק: אמצע שנות ה70 עד תחילת שנות ה80: אורסון סקוט קארד,דיוויד ברין (או בירן אני לא זוכר),וויליאם גיבסון,אפשר להכליל את סטפן קינג ומייקל קרייטון (שאליו משום מה אינכם כותבים כלום). הרשימה מסודר לפי התקופה שבה נכתבו רב ספריו.
משנות ה90 עד היום אפשר לקרוא לתקופה ביינתים מד''ב עכשווי.(מצטער אני מכיר פחות מד''ב חדש.)
   כתוב תגובה
ופיליפ לא עונה על הקריטריונים ?  (חדש)
רני יום רביעי, 24/10/2001, שעה 16:32
בתשובה לNY מאושר
   כתוב תגובה
לא. פיל בא מאוחר יותר.  (חדש)
NY מאושר יום רביעי, 24/10/2001, שעה 16:35
בתשובה לרני
הוא נחשב כאחד מאנשי ה-''New Wave''.
   כתוב תגובה
המנגנון לא מאפשר?  (חדש)
יעל יום רביעי, 24/10/2001, שעה 18:26
בתשובה לNY מאושר
אז למה להשתמש במנגנון הזה? לא נראה לי כזה מסובך לכתוב אחד חדש.
קצת הרבה עבודה שחורה, אבל לא נורא מסובך...
   כתוב תגובה
אז בבקשה, אנא, תכתבי  (חדש)
אמבר יום רביעי, 24/10/2001, שעה 18:55
בתשובה ליעל
הצעות שמטילות עוד עבודה על אנשים אחרים לא יתקבלו.
   כתוב תגובה
סתם ניטפוק:  (חדש)
רני יום רביעי, 24/10/2001, שעה 19:07
בתשובה לNY מאושר
לדעתנו זה The Royal We? (-:
   כתוב תגובה
אני מוחה בתוקף...  (חדש)
ארז יום רביעי, 24/10/2001, שעה 17:40
לארי ניבן צעיר מדי לשאר החברה האלה?
   כתוב תגובה
בפירוש כן.  (חדש)
NY מאושר יום רביעי, 24/10/2001, שעה 19:07
בתשובה לארז
לכן כתבתי את ההסבר הקצר למעלה: לארי, PKD, אליסון (שאינו סופר מד''ב ממילא, אגב - פנטסיה) ועוד רבים וטובים פשוט לא היו באזור בשנות ''תור הזהב''. יהיו עוד סקרים, אל תדאגו.
   כתוב תגובה
מי זה ון ווגט?  (חדש)
יעל יום רביעי, 24/10/2001, שעה 18:23
אם אי אפשר לבחור את רוג'ר זילאזני או לפחות ''נמנע'' אז אני לא מצביעה.

אבל בכל זאת טוב שיש סקרים כאלה, אפילו אם הם לא משקפים שום דבר.

עלו והצליחו!
   כתוב תגובה
מי זה ון ווגט? מי זה ון ווגט?  (חדש)
רני יום רביעי, 24/10/2001, שעה 19:05
בתשובה ליעל
רק אחד מסופרי המד''ב היותר מקוריים שפעלו בשדה המד''ב. למעשה, אם בסטר לא היה ברשימה הוא מן הסתם היה הבחירה הבאה שלי.

בעברית יצא לא מזמן (בהדפסה חוזרת ובתרגום לא משהו) ''ספינת התעתועים'' שלו, ובגליונות ''פנטסיה 2000'' ניתן למצוא סיפור קצר ומשובח שלו בשם ''חנות הנשק''.

לרוץ לקרוא, ואחרי שתכיני שיעורי בית נתחיל להמליץ גם על ספרים שלו באנגלית.
   כתוב תגובה
וכמובן, חייבים להזכיר את  (חדש)
NY מאושר יום רביעי, 24/10/2001, שעה 19:09
בתשובה לרני
Voyages of the Space Beagle שלו - תורגם לעברית כ-''מסעותיה של שפלן החלל''. איזה כיף של ספר!
   כתוב תגובה
קראתי בזמנו כמה ון-ווגטים  (חדש)
גל  יום רביעי, 24/10/2001, שעה 19:20
בתשובה לNY מאושר
את ספינת התעתועים ושפלן החלל, וגם את computerworld,
tyrnopolis ואוסף סיפורים קצרים. הוא מקורי, כן! הוא כותב טוב,
כן! אבל אני לא התלהבתי ממנו יותר מדי (כלומר לאחר שקראתי
את הספרים הם נותרו על המדף מבלי שאחזור אליהם).
כך שלא בחרתי בו, מן הסתם.
   כתוב תגובה
וואלה! שכחתי שגם תורגם לעברית  (חדש)
רני יום רביעי, 24/10/2001, שעה 21:01
בתשובה לNY מאושר
קראתי אותו די מזמן, אבל איזה תענוג זה היה.
   כתוב תגובה
מי זה ון ווגט? מי זה ון ווגט?  (חדש)
נועה יום שני, 29/10/2001, שעה 16:51
בתשובה לרני
איזה מזל שיש את הסקר הזה, למדתי משהו חדש.

לא מזמן קיבלתי מספר ספרי מד''ב באנגלית וראיתי שם סופר פלוני ( פלוני כי אני לא יודעת עליו כלום ) בשם A.E. VAN VOGT עכשיו אני יודעת איזה ספר אני אקרא בקרוב ( אחרי שאני אסיים את הספר הנוכחי כמובן ).

דרך אגב הספר הוא
EMPIRE OF THE ATOM...
איך הוא?

אה. והצבעתי להיינליין פשוט בגלל שהוא זוכה לתואר ( הלא כל כך מפואר ) הסופר שיש לי הכי הרבה ספרים שלו ( לא כולל סדרות, כמובן, או שק.ס לואיס מנצח ).
   כתוב תגובה
עדיין לא קראתי (למרות שיש לי  (חדש)
רני יום שני, 05/11/2001, שעה 17:27
בתשובה לנועה
על איזשהו מדף) אז אשמח לשמוע חוות דעת.

למרות שאני מאד אוהב את ון ווגט, לא קראתי את כל ספריו. (ואני מקווה שזה רק עניין זמני).
   כתוב תגובה
תשובה מפורטת - למה בחרתי ב-  (חדש)
גל  יום רביעי, 24/10/2001, שעה 20:03
היינליין .
אני אתחיל מ-למה לא בחרתי באחרים:
קלארק- סופר טוב ויש לו מספר ספרים נהדרים (ראמה,
קץ הילדות, קיסרות האדמה, 2001 (הסרט), ועוד כמה)
אבל בגלובלי הוא איני מחביבי.
פרד פול - מלבד שער לא ממש אהבתי את ספריו.
סימאק - לא קראתי מספיק כדי להחליט, אבל זה סימן שהוא
לא השאיר עלי רושם עז מספיק לחפש עוד מספריו.
סילברברג - קראתי יותר מדי מספריו. לא אוהב אותו
(למעט כתום החורף).
סטרג'ן - כמו סימאק.
ון-ווגט - כבר דיברתי עליו כאן.
ברדבורי - יותר מדי מורבידי לטעמי.
בסטר - מבין רשימה זו הוא נמצא אצלי במקום השלישי.
אבל לא קראתי מספיק מספריו (קראתי רק את פני מועדות
וקובץ קצרים).
אסימוב - אני אוהב את ההומור שלו ואת צורת הכתיבה שלו
ואת הרעיונות שלו . לא רק מד''ב - אני אוהב לקרוא גם
את ספרי ומאמרי המדע פופולרי שלו, וגם את הסיפורת
שאינה מד''ב שלו. הוא אצלי מקום שני מתוך רשימה זו.

למה בחרתי היינליין- ראשית, אני מאוד מאוד נהנה לקרוא את
ספריו. הרעיונות, הסגנון, השפה - הוא מדבר אלי.
מלבד זאת, היינליין עושה משהו שאף אחד מהאחרים (למעט
בסטר, אולי) עושה - הוא מרגש אותי.
אצל אסימוב יש קטרזיס אינטלקטואלי בסוף הספר:
''אז בסוף *הוא* הרוצח, אהא!''
אבל זה לא כך אצל היינליין. אצלו, לא תמיד יש סוף שמח,
לא תמיד יש סוף, מה שמכריח את הקורא *לחשוב*.
ויש מתחת לסיפורים שלו הרבה סאבקונטקסט שכיף לנסות ולפענח.
היינליין בעצמו הוא חידה - שכן איש, למעט אישתו אולי,
לא יודע *באמת* מה היו דעותיו.
וכמובן- שניים מהספרים האהובים עלי ביותר הם שלו-
גרבר ועריצה.

אגב, לאחרונה התחלתי לחבב סופר מד''ב מתור הזהב בשם
אריק פרנק ראסל - קראתי שלושה ספרים שלו, ועוד מספר
לא מבוטל של סיפורים קצרים. הוא משעשע, הוא אינטליגנטי,
וכיף לקרוא את הסיפורים שלו. האם תורגם משהו שלו לעברית?
ואם יש למישהו ספר שלו, אשמח לשאול/לקנות/להחליף.
   כתוב תגובה
סיפור קצר של אריק פרנק ראסל  (חדש)
רני יום רביעי, 24/10/2001, שעה 21:07
בתשובה לגל 
הופיע בזמנו ב''פנטסיה 2000'', לא זוכר את שמו כרגע.

קראתי כמה סיפורים קצרים שלו באנגלית, והוא חביב ביותר.
   כתוב תגובה
מעם השליטים והדלת המוליכה?  (חדש)
יעל יום חמישי, 25/10/2001, שעה 14:25
בתשובה לגל 
יופי של ספרים. וגם גברים בחלל (הספר לא הסרט) ועוד רבים וטובים.
היינליין תופס אצלי מקום שני אחרי רוג'ר זילאזני שלא מופיע ברשימה.

הבעיה שלי עם היינליין היא שהוא כתב גם די הרבה זבל (חליפת חלל, לשוט אל השקיעה, וכו')
   כתוב תגובה
גברים בחלל זה הסרט  (חדש)
גל  יום חמישי, 25/10/2001, שעה 14:47
בתשובה ליעל
לוחמי החלל זה הספר.
אני לא רוצה להכנס לויכוח ''זבל- כן או לא?''
אם את רואה זאת כך, שיבושם לך.

זילאזני -הוא בהחלט מחביבי (ביחוד סדרת אמבר - הקריאה
הקבועה שלי ליום כיפור, אבל גם אחרים - נתיב התופת,
אי המתים, אדון האור, ג'ק מהצללים),
אבל זילאזני לא מתור הזהב, וגם אם כן היה מופיע בסקר,
עדיין הייתי בוחר בהיינליין.
   כתוב תגובה
Starship Troopers ודי.  (חדש)
NY מאושר יום חמישי, 25/10/2001, שעה 18:02
בתשובה לגל 
עזבו אותכם מתרגומים... ;-)
   כתוב תגובה
גברים בחלל זה הסרט  (חדש)
דפי שבת, 27/10/2001, שעה 14:09
בתשובה לגל 
''לוחמי החלל'' (של היינלין, כן?) יכול להיות גם ''צוערי החלל'' בתרגום שונה? אם כן זה ספר ממש יפה.
בכל מקרה- הצבעתי אסימוב. עוד לא קראתי שום סיפור שיכול להתחרות עם הרובוטים הנצחיים שלו. אבל היינלין היה בחירה שנייה.
   כתוב תגובה
נו,  (חדש)
NY מאושר שבת, 27/10/2001, שעה 14:37
בתשובה לדפי
אם לא קראת משהו שיכול להתחרות ברובוטים של אסימוב (עם כל הכבוד) - אולי כדאי פשוט לקרוא מעט יותר. כמעט כל אחד מהסופרים ברשימה כתב לפחות ספר אחד שיכול להתחרות, שלא לדבר על להביס בבושת פנים, את סיפורי הרובוטים של אסימוב. רשימה קצרה ולא ממצה (תוכלי למצוא ספרים רבים נוספים המאוזכרים בתגובות כאן):
''פני מועדות לכוכבים'' / בסטר (נחשב ע''י רבים לספר המד''ב הטוב ביותר בכל הזמנים)
''האיש במבוך'' / סילברברג
''שער'' / פול
''עיר'' / סימאק
''רשימות מן המאדים'' / ברדבורי
''קץ הילדות'' / קלארק
''מסעותיה של שפלן החלל'' / ון-ווגט
''אקסטרו'', ''האיש המושמד'' וכל דבר אחר שבסטר הוציא תחת ידו אי פעם...
   כתוב תגובה
נו,  (חדש)
דפי שבת, 27/10/2001, שעה 15:59
בתשובה לNY מאושר
הממממממם......
   כתוב תגובה
הילדה הכי מקסימה בעולם  (חדש)
גלית (נו, ההיא הפויקלותרמית) יום חמישי, 01/11/2001, שעה 13:11
בתשובה לדפי
דפוש איזה מתוקה את! אל תתיאשי, תמשיכי להגיב.
מה הם בכלל מבינים כל המד''ביסטים האלה....
באמת, לא ידעתי שכל כך הרבה דגים באים לאתר הזה. אני אישית לא נוטה להגיב כאן, כי הידע שלי בספרים הוא מצומצם יחסית לגולשים אחרים כאן, אבל זה אכן אתר נחמד מאוד.
אני חושבת שהייתי מצביעה להיינלין, ולו רק בשביל לאמוקס הבלתי נשכח(ת).

רג'ה
   כתוב תגובה
וקונטרה טובה לסיפורי הרובוטים של  (חדש)
גל יום ראשון, 28/10/2001, שעה 17:29
בתשובה לNY מאושר
אסימוב - טיק טוק של ג'ון סלדק .
ספר ענק!
''אוי טיק טוק, רובוט טוב שכמוך!'' :-)
   כתוב תגובה
אכן, ספר אדיר.  (חדש)
NY מאושר יום ראשון, 28/10/2001, שעה 17:48
בתשובה לגל
נסה גם את Mechasm ו-The Muller-Fokker Effect שלו.
   כתוב תגובה
לאחר שקראתי את טיקטוק אני אשמח  (חדש)
גל יום ראשון, 28/10/2001, שעה 17:59
בתשובה לNY מאושר
מאוד לקרוא כל ספר שלו, אם רק הייתי מוצא ספרים אחרים שלו.
עד היום לא מצאתי ספרים אחרים שלו בחנויות שאני נוהג לפקוד.
   כתוב תגובה
וקונטרה טובה לסיפורי הרובוטים של  (חדש)
רוים שבת, 16/03/2002, שעה 14:25
בתשובה לגל
מזה טיקטוק? :-0
   כתוב תגובה
''טיק טוק'',  (חדש)
שלמקו שבת, 16/03/2002, שעה 19:02
בתשובה לרוים
מלבד דמות בסיפורי עוץ, הוא ספר של ג'ון סלדק (קיים עותק בספרייה המרכזית של הטכניון, מלבד זאת זה ספר נדיר בעברית), שלוקח את המונח של רובוט אסימובי ומציע לו אנטיתזה.
   כתוב תגובה
לחלוטין לא.  (חדש)
Boojie שבת, 27/10/2001, שעה 18:23
בתשובה לדפי
לוחמי החלל - Starship troopers.
צוערי החלל - Space cadets.
לגמרי לא אותו ספר.
   כתוב תגובה
זה סקר מזעזע.  (חדש)
גל (מייפל) יום חמישי, 25/10/2001, שעה 19:40
בתשובה לגל 
הוא מבהיר לי עד כמה היכרותי עם כל אחד מהענקים הנ''ל שטחית... אני מכירה אותם, אבל לא מספיק בשביל להכריז שאני ממש אוהבת מישהו מהם (טוב, חוץ מאסימוב, היינליין, קלארק ובסטר. בעצם, זה לא כ''כ מעט). יש פה רק אחד שעד לא מזמן הייתי מכריזה בתוקף שאני לא אוהבת - סילברברג, וגם זה רק עד שהשאלתי משלמקו ספר מדהים שלו (אה, וגם אחד מגל. ועוד אחד, ממישהו {מה שמזכיר לי: מי השאיל לי את אביב חדש? ומי את כתום החורף?}).

טוב, גל, עקב כך שיש לי פה ה-מ-ו-ן בני ערובה, אני חוששת שהספרייה שלך עומדת לסבול קשה (-;

בסופו של דבר, בחרתי בהיינליין, שהוא אגב גם הסופר האהוב עלי, לעת עתה. בגלל הדיאלוגים, ההברקות, והסגנון.
_________________
יום לא-הולדת שמח,
גל
   כתוב תגובה
תיקון טעויות.  (חדש)
ארז לנדוור יום חמישי, 25/10/2001, שעה 23:07
בתשובה לגל (מייפל)
חנות הנשק לא פורסם בפנטזיה 2000 אלא במבחר הסיפורת הבדיונית.
(בפנטסיה 2000 פורסמו סיפורים אחרים של ון ווגט.)
גם הסיפור כחיח של אריק פרנק ראסל לא פורסם בפנטסיה 2000 אלא בטוב שבטוב.
והסופר הטוב ביותר הוא כמובן אלפרד באסטר ללא ספק.
(וגם קורדווינר סמית והארלן אליסון עוברים את שאר הסופרים ברשימה.)
   כתוב תגובה
אבל אליסון הוא לא ממש  (חדש)
NY מאושר יום שישי, 26/10/2001, שעה 1:18
בתשובה לארז לנדוור
סופר מד''ב (לטוב ולרע), וסמית', עם כל אהבתי אליו (אני משתדל לחזור ולקרוא את קובץ כל סיפוריו לפחות פעם בשנה), פשוט לא השפיע מספיק. פרט לכך שניהם (ביחוד אליסון) לא ממש שייכים ל-''תור הזהב''. אך כפי שאמרתי - אל דאגה, יהיו עוד סקרים רבים.

ובסטר, כמובן, שולט!
   כתוב תגובה
ובסטר? אני דווקא מעדיף את  (חדש)
גל מתחכם יום שישי, 26/10/2001, שעה 1:39
בתשובה לNY מאושר
אוקספורד :-)
חוץ מזה, לפי הסקר הזה לפחות, היינליין שולט. בסטר, לכל
היותר, שולת!!!1
ודרך אגב - מה עם א א 'דוק' סמית'? או שהוא נחשב לפרוטו-מד''ב?
   כתוב תגובה
אני הבאתי לך את כתום החורף  (חדש)
גל יום ראשון, 28/10/2001, שעה 17:23
בתשובה לגל (מייפל)
ואאל''ט שלמקו הביא לך את האביב.
ויכול להיות שהבאתי לך עוד אחד? לא זוכר. אי לי מושג כבר מה
הבאתי לך.
הזכרתי כאן כמה ון-ווגטים שיש לי, אם תרצי (מלבד שפלן
החלל שאין לי).

תקראי את ''שער'' של פול ששלמקו הביא לך (ההמשכים אצלי)
ואשמח אם תוכלי להביא לי את עיר.

אה- עוד ספר נחמד של סימאק זה תחנת דרכים (למעוניינים,
יש לי אותו להשאלה).

לגבי פרד פול שכחתי לציין עוד ספר מאוד טוב שלו (יחד עם
קורנבלות') - סוחרי החלל (גם יש לי להשאלה).
כמובן, אם תזדקקי להיינליינים/אסימובים/קלארקים - יש לי
למכביר.

תתקשרי
   כתוב תגובה
ואזכיר שיש גם ביקורות בבלי פניקה  (חדש)
גרומיט יום שני, 29/10/2001, שעה 11:16
בתשובה לגל
לשנים מתוך הספרים שהזכרת - תחנת דרכים וסוחרי החלל.

שניהם ספרים משובחים בהחלט. תחנת דרכים גם ניתן להשגה בזיל הזול בצומת ספרים.
   כתוב תגובה
כתום החורף זה שלך?  (חדש)
שלמקו יום שני, 29/10/2001, שעה 15:28
בתשובה לגל
אני עכשיו קורא אותו (קראתי את ''מכונת החלומות'', דווקא די קונסיסטנטי עם הסרט) ועכשיו אני קורא את כתום החורף. עכשיו אני אדע למי להחזיר אותו...

בכל מקרה, את סוחרי החלל אני רוצה לשאול, ואת כל הוון-ווגטים שאתה יכול.

תחנת דרכים הוא אכן ספר נחמד מאד. בנוסף, אם יש איזה אסימוב שאת רוצה, את מוזמנת לבקש ממני...
   כתוב תגובה
איזה מזל שלי ולמייפל אותו שם  (חדש)
גל יום שני, 29/10/2001, שעה 15:43
בתשובה לשלמקו
אחרת ההודעה שלך היתה יוצאת קצת מוזרה

ועכשיו - הוראות ''איך לזהות ספר של גל'' -על הכריכה
הפנימית או אחד הדפים בהתחלה כתוב בעברית ''חיימוביץ''' או
באנגלית ''gal haimovich''. זה אמור לרמוז לכם של מי הספר.

רשמתי לי להכין לך את הספרים לסמית'קון
   כתוב תגובה
אהההמ... מה?  (חדש)
גל (מייפל) יום שלישי, 30/10/2001, שעה 18:44
בתשובה לשלמקו
כתום החורף הוא שלי?
רגע, מה פה קורה פה? אני די בטוחה שכתום החורף עדיין שוכב לו בבטחה יחסית על המיטה שלי. לא?

______________________
יום לא-הולדת שמח,
גל
   כתוב תגובה
גם אני הצבעתי בסטר  (חדש)
נונין יום שישי, 26/10/2001, שעה 3:03
והופתעתי לגלות אותו במקום שני.
(כלומר - צפיתי שהוא יהיה יותר נמוך, אחרי ה'קלאסיים' יותר, כמו אסימוב, סילברברג וקלארק)
צריך להבהיר ש:
ון ווגט לא קראתי.
סטרג'ן - קראתי (אם אני לא טועה) מספר קצרים
סימאק - קראתי רק את 'עיר' ואהבתי אבל לא מספיק.

בסטר הוא סופר ענק וסופר מד''ב ענק. מרגש, מדהים, תופס. וזה רק מקריאה של שני ספרים, 'פני מועדות לכוכבים' ו'אקסטרו'. האם יש עוד שלו בעברית? אם לא, איזה עוד ספרים שלו ניתן להשיג באנגלית?
   כתוב תגובה
אכן, ענק.  (חדש)
NY מאושר יום שישי, 26/10/2001, שעה 11:18
בתשובה לנונין
ודותן עוד מלמל לעברי בטרוניה, איך הצלחתי להבריח לתוך הספק את הסופר האהוב עלי...

בעברית יצא גם ''האיש המושמד'' (''The Demolished Man''), שהיה הספר הראשון לזכות ב-Hugo, אגב. תורגמו גם כמה מסיפוריו הקצרים, אם כי לא ידוע לי על אוסף מתורגם.

באנגלית נתן להשיג את הספרים הבאים:
מד''ב:
The Demolished Man
The Stars My Destination (Tiger, Tiger)
The Computer Connection (Extro)
Golem100
The Deceivers

אוספי סיפורים קצרים (מד''ב):
Star Light, Star Bright + The Light Fantastic
(אוסף בשני כרכים עם הקדמות של בסטר, מכיל את כל סיפוריו הקלאסיים)
Starburst
The Dark Side of the Earth

לא מד''ב:
The Rat Race
Tender, Loving Rage

בהצלחה!
   כתוב תגובה
קריאה למנהל האתר  (חדש)
preacher שבת, 27/10/2001, שעה 2:46
בתשובה לNY מאושר
אנא ממך השתשמש בכוחותיך הניהול-אתריים והעלה את בסטר למקומו הראוי, המקום הראשון בסקר. שיקבל 800 קולות מתוך 80 מצביעים, לא אכפת לי. הצדק צריך להיראות!

לאור זהות האינטרסים בינינו אני מקווה שהפעם לא יהיה צורך בשוחד? או שקבלת שוחד הוא עניין עקרוני אצלך?

לא שמעתי על DARK SIDE OF THE EARTH. האם יש בו חפיפה עם STARBURST ו- STARLIGHT או שיש בו מספיק סיפורים אחרים כדי שיהיה שווה לנסות להשיג אותו?
   כתוב תגובה
שוחד הוא, כמובן,  (חדש)
NY מאושר שבת, 27/10/2001, שעה 12:37
בתשובה לpreacher
עניין עקרוני אצלי. עם זאת, אני מציע לך לקרוא לדגל את כל חבריך שוחרי הבסטר, ולהעלותו אל המקום הראוי לו.

באשר ל-Dark Side: זהו אוסף הסיפורים הראשון של בסטר. החפיפה רבה בינו לבין אוספים אחרים. רשימת הסיפורים:
Time is the Traitor
The Men Who Murdered Mohammed
Out of This World
The Pi Man
The Flowered Thudermug
Will You Wait?
The Don't Make Life Like They Used To

   כתוב תגובה
אכן, ענק.  (חדש)
נונין יום שני, 29/10/2001, שעה 0:15
בתשובה לNY מאושר
ראשית, תודה. אחפש את הרשימה בחנויות הספרים המובחרות.
שנית, בינתיים בסטר נפל למקום השלישי בגלל אנשים שאוהבים את אסימוב. חרפה.
   כתוב תגובה
הייתכן?  (חדש)
אהרון ה. יום שני, 29/10/2001, שעה 15:40
בתשובה לNY מאושר
האם נדמה לי, או ששכחת שגם ''פני מועדות לכוכבים'' הבלתי נשכח של בסטר יצא בתרגום עברי?
   כתוב תגובה
לא.  (חדש)
NY מאושר יום שני, 29/10/2001, שעה 16:18
בתשובה לאהרון ה.
הודעתי התייחסה לבקשה לפרט אילו ספרי בסטר קיימים *פרט* ל-''פני מועדות לכוכבים'' ול-''אקסטרו''...
   כתוב תגובה
אני חושב שאהרון מתכוון לכך  (חדש)
גל יום שני, 29/10/2001, שעה 22:11
בתשובה לNY מאושר
שברשימת ספריו באנגלית הוספת גם את פני מועדות
   כתוב תגובה
המלצה+אזהרה  (חדש)
עופר יום שלישי, 30/10/2001, שעה 12:43
בתשובה לNY מאושר
קראתי את Golem100 ופשוט הזדעזעתי, אחד הספרים היותר גרועים ו\או משונים שקראתי עד כה, הרעיון הבסיסי מעניין אבל ממש לא כתוב טוב.וספר אחד שמומלץ בחום הוא Psichoshop שהושלם ע''י רוג'ר זילאזני לאחר מותו של בסטר.
   כתוב תגובה
דוקא Psychoshop אינו מהווה  (חדש)
NY מאושר יום שלישי, 30/10/2001, שעה 15:00
בתשובה לעופר
שיא יצירתי כלשהו. נראה כי זלזני, מה לעשות, פשוט לא היה מסוגל לעמוד ברמתו של בסטר המנוח.

Golem100 אולי משונה, אך לקרוא למה שלא הבנת ''גרוע''?...
נו, באמת...
   כתוב תגובה
Golem^100 מדהים  (חדש)
Preacher יום שלישי, 30/10/2001, שעה 17:11
בתשובה לNY מאושר
אבל כנראה לא לכל אחד.

NY, קראת את פסיכושופ? יש לי רתיעה מ-posthumous collaborations, עד כמה זה בכלל בסטר?
   כתוב תגובה
יש לי את Psychoshop וקראתיו, כן.  (חדש)
NY מאושר יום שלישי, 30/10/2001, שעה 17:29
בתשובה לPreacher
הספר בסטרי מאד בתחילתו, אך הוא מדרדר. הוא אינו ספר רע - הוא פשוט לא עומד, בסופו של דבר, בציפיות של חובב בסטר כמוני.
   כתוב תגובה
צריך לקרוא יותר  (חדש)
אבישי יום שישי, 26/10/2001, שעה 22:55
גם אני צריך להתבייש בהיכרותי השטחית עד לא-קיימת עם יותר מדי מהאפשרויות, למרות שאני חושב על עצמי כעל חובב מד''ב לא קטן. את ''עיר'' אני מחפש כבר כמה זמן, ולא ממש מוצא. בנוגע לשאר - ניתן אולי לתת רשימה של ספרי ה''מופת'' של כל אחד מהנזכרים מעלה? הכוונה היא לספרים שכולם יכירו ויהיה הכי בטוח להמליץ עליהם, ולא לאף-אחד-לא-מכיר-אבל-הוא-כתב-גם-את-זה.
תודה.
   כתוב תגובה
אה, כן,  (חדש)
אבישי יום שישי, 26/10/2001, שעה 23:01
בתשובה לאבישי
ואני נדהם מחוסר ההערכה העצום לסילברברג. הבחור ממש מוכשר בטיפול בנושאים רגשיים, תרבותיים ובין-אישיים, ולאו דווקא ב''כתום החורף'' (שתמיד חשבתי שנקרא כך בגלל שהעטיפה שלו כתומה) ו''האביב החדש'', אלא ביצירות מעמיקות יותר. כדוגמאות אפשר למנות את ''למות מבפנים'' (Dying Inside), למשל, המצויין-מצויין, או את ''האיש במבוך'' (The Man in the Maze) הטוב מאוד.

כדאי.
   כתוב תגובה
ושכחת את ''כנפי לילה'' הנפלא  (חדש)
אמבר שבת, 27/10/2001, שעה 1:39
בתשובה לאבישי
   כתוב תגובה
עם ''כנפי לילה'' יש לי בעיה,  (חדש)
אבישי שבת, 27/10/2001, שעה 3:02
בתשובה לאמבר
והיא שיש לו התחלה מצוינת, אמצע נהדר וסוף לא רע בכלל - אבל כל אחד מהם של סיפור אחר.
   כתוב תגובה
באד אבישי! באד! באד!  (חדש)
אבישי שבת, 27/10/2001, שעה 3:05
בתשובה לאבישי
איך יכולתי לשכוח?

ההמלצות שניתנו מעלה מכוונות כמובן לאנשים שכבר קראו פעמיים את אותה יצירת אמנות המתקראת ''כוכב הצוענים'' (Star of Gypsies).

''שלושה המה החוקים:
הקדוש הוא היעיל;
החי על שכלו עושה את הישר בעיני אלוהים;
המילה האחת היא: *שרידה*. והיא המילה האחת: *שרידה*.''
   כתוב תגובה
דווקא לא.  (חדש)
שלמקו שבת, 27/10/2001, שעה 20:14
בתשובה לאבישי
כוכב הצוענים הוא אולי ספר נחמד, אבל הוא יותר מדי ארוך מאשר כדאי לו להיות. חולית הוא ספר ארוך, כוכב הצוענים נראה ספר מוארך.

כנפי לילה הוא בהחלט ספר נהדר- באותה רמה כמו האיש במבוך. החלק הראשון שלו זכה בהוגו, וכל החלקי טובים- ונכון, הם די חסרי קשר ביניהם מלבד המספר, אבל זו המטרה. כל חלק מדבר על משהו אחר- הוכחה לכך היא שלמספר יש שם שונה בכל אחד מהחלקים. אבל הם מתאימים אחד לשני.
   כתוב תגובה
אה, כן,  (חדש)
רוים יום ראשון, 31/08/2003, שעה 18:27
בתשובה לאבישי
אני לא אהבתי את האיש במבוך הוא מוזר ואפילו קצת טיפשי. אבל למרות זאת הוא קריא מאוד.
   כתוב תגובה
את מי אתה כן מכיר?  (חדש)
גל  שבת, 27/10/2001, שעה 13:11
בתשובה לאבישי
בכל אופן:
קלארק - קץ הילדות, מפגש עם ראמה (לא לקרוא את ההמשכים)
2001 (עשוי לשעמם), שירת ארץ הרחוקה , קיסרות האדמה
פול - סדרת שער (שער, סף האירוע, מפגש היצ'י ועוד רביעי
שלא תורגם ועוד לא קראתי)
סימאק - עיר, כאמור (אגב - זה הו שכתב את כוכב הלכת של שייקספיר?)
סטרג'ן - על אדם.
ון-ווגט - כבר הומלצו למעלה
היינליין - כנ''ל
ברדבורי - פרנהייט 453, רשימות מן המאדים
בסטר - כבר הוזכר
אסימוב - ספרי הרובוטים, סדרת המוסד, מחר כפול 9, שקיעה
(הסיפור הקצר).
   כתוב תגובה
לא להגזים, בכל זאת  (חדש)
אבישי שבת, 27/10/2001, שעה 17:45
בתשובה לגל 
אני מכיר את המוכרים יותר, כמובן.

מקלארק אני מכיר רק את קץ הילדות, והוא לא הותיר עלי רושם רציני מדי.

פול זה לא הבחור עם ה-h באמצע? אולי קראתי דברים שלו, אבל כנראה לא מספיק על מנת לזכור שהם שלו.

את כוכב הלכת של שיקספיר כן קראתי, אבל קשה מאוד לגבש דעה על פיו, כי הוא כל כך...

על סטרג'ן וון-ווגט לא שמעתי מימיי.

היינליין - ''אל תזכירו את היינליין. זה מדהים מה שכמה אנשים מוכנים לעשות בשביל כסף.''
(מתוך ''מספר החיה: 666'', והאל יסלח לי על אי-הדיוקים)

ברדבורי מוכר לי כשם, אולם לא קראתי שום דבר שלו (שאני זוכר).
בסטר כנ''ל, אבל אני זוכר את העטיפה של ''פני מועדות''. אולי בפעם הבאה שניפגש אני אפתח אותו, לשם שינוי.

אסימוב משעשע אבל נודניק, ודווקא את סדרות המוסד והרובוטים שלו לא ניסיתי (''אז מה נשאר?'' אני שומע אתכם שואלים, והתשובה מחפירה).

----------------------
אוי! רפרוף מהיר ב''מבחר הסיפרות הבדיונית'' מגלה כי קראתי גם את ''מאדים הוא גן עדן'' (ברדבורי), ''תשעת מיליארדי השמות של אלוהים'' (קלארק), ו''פרנהייט פרוע'' (בסטר).
עדיין לא מספיק.
   כתוב תגובה
אני מקווה שאתה מודע לכך  (חדש)
גל (מייפל) שבת, 27/10/2001, שעה 20:06
בתשובה לאבישי
שהציטוט שהבאת ממספר החיה בקשר להינליין נכתב ע''י היינליין עצמו, בתור ירידה עצמית.
ידעת את זה, כן?

_________________
יום לא-הולדת שמח,
גל, באמצע ''עיר''.
   כתוב תגובה
אני מקווה שאת מודעת לכך  (חדש)
אבישי שבת, 27/10/2001, שעה 22:36
בתשובה לגל (מייפל)
שההודעה הנ''ל מעידה עליך יותר משהיא מעידה עלי?

כן, אני מודע לכך, ולמעשה זו הסיבה בגללה כתבתי מה שכתבתי. זו הדרך שלי להגיד ''קראתי היינליין ואהבתי מספיק כדי לצטט''.

למעשה, קשה לי לחשוב על אפשרות בה מישהו יצטט את המשפט הנ''ל, יציין את המקור (!) ואף יתנצל על אי-הדיוקים (!!), בלי לדעת מי כתב אותו.

עכשיו תראי מה עשית. גרמת לי לכלול שני סימני קריאה רצופים. תתביישי לך. :)
   כתוב תגובה
כולם טובים אבל היינלין מעל כולם  (חדש)
dusk יום ראשון, 28/10/2001, שעה 23:03
בתשובה לאבישי
דרך אגב אצל שטיין ספרים יש 4 עותקים של הספר עיר.אבל לא בזול.

חוץ מזה: היינלין היינלין היינלין
היינלין היינלין היינלין היינלין!

ויהודים רחמנים האם יש למישהו את נתיב התהילה שלו להחלפה?
   כתוב תגובה
שטיין ספרים ?  (חדש)
Amir יום שני, 29/10/2001, שעה 10:18
בתשובה לdusk
מישהו יכול להגיד לי איפה נמצאת החנות הזאת ??
   כתוב תגובה
ולשם מה יש רשימה בבלי-פאניקה?  (חדש)
גרומיט יום שני, 29/10/2001, שעה 11:20
בתשובה לAmir
אני מתעצל לחפש את הלינק. בכל מקרה - במדור הרשימות ב''בלי פאניקה'' יש רשימה של רוב חנויות הספרים המשומשים בארץ, בעריכת יובל ווליס.

ושטיין היא חנות ספרים קלאוסטרופובית להפליא ויקרה בירושלים, שיש בה מצאי מעניין למדי של ספרי מד''ב.
   כתוב תגובה
חובה להוסיף לרשימת קלארק  (חדש)
אהרון ה. יום שני, 29/10/2001, שעה 15:49
בתשובה לגל 
את אחד מספריו המעולים (ויש אומרים הטוב ביותר) והוא ''העיר והכוכבים'' (למרבה הצער טרם תורגם לעברית, למיטב ידיעתי).
קראו ותיהנו.
   כתוב תגובה
2001 זה ספר טוב.  (חדש)
יעל יום שני, 29/10/2001, שעה 17:45
בתשובה לגל 
טוב מאוד אפילו. מאוד מומלץ. הסרט, הוא זה המשעמם. מעניין שכולם נורא מתלהבים ממנו, אבל אני חשבתי שהוא נמתח כמו מסטיק, מתרחש בזמן אמיתי (ז''א דקה בסרט = דקה בחיים), ואני ממש בטוחה שמי שלא קרה את הספר, אין לו סיכוי להתחיל אפילו להבין מה הולך בסרט.

מה שהדהים אותי, הוא העובדה שקלארק עצמו השתתף בהכנת הסרט.

נדמה לי שקראתי גם את אלפיים ועשר, והוא ממש לא הרשים אותי. לא כדאי.

את ''עיר'' בכלל לא אהבתי. זה הספר עם הכלבים שעושים להם ניתוח בגרון ושבאופן פלאי מועבר לצאצאים שלהם?
היה שם יותר מדי חוסר לוגיקה בשבילי, ולא רק בקטע הזה.
כנ''ל רשימות מן המאדים. זה מן ספר שיש בו הרבה מקטעים שכמה מהם ממש טובים, אבל כולם ביחד לא הצליחו להתחבר לי בראש.
   כתוב תגובה
מה עם רוג'ר ז'ילאז'ני?  (חדש)
עומר דותן יום שני, 29/10/2001, שעה 19:17
מה עם רוג'ר ז'ילאז'ני?
לא ייתכן שהוא לא מופיע כאפשרות!
   כתוב תגובה
ייתכן גם ייתכן  (חדש)
גל יום שני, 29/10/2001, שעה 22:14
בתשובה לעומר דותן
וזו הסיבה:
   כתוב תגובה
אולי פיספסתי את זה  (חדש)
יעל יום שלישי, 30/10/2001, שעה 15:08
בתשובה לגל
אבל אילו שנים בעיני עורך הסקר הן ''תור הזהב''?
   כתוב תגובה
תור הזהב נחשב לתקופה החל מקצת  (חדש)
גל יום שלישי, 30/10/2001, שעה 15:47
בתשובה ליעל
לפני מלחמת העולם השניה ועד אני משער משהו כמו תחילת-
אמצע שנות החמישים של המאה העשרים.
אחת הסיבות שזה נחשב תור הזהב היא פריחה של מספר רב של
מגזיני מד''ב, המוכר מכולם הוא אסטאונדינג (לימים אנאלוג)
שעורכו ג'ון W קמבל Jr נחשב לאחד העורכים הטובים ביותר.

אאל''ט, זילאזני, ניבן ורבים מוכרים אחרים החלו לכתוב רק
בשנות השישים.
   כתוב תגובה
אני מאד שמחה לראות  (חדש)
Boojie יום שלישי, 30/10/2001, שעה 21:37
שלמרות איזשהו סנוביזם אינטלקטואלי שנראה שפושה לאחרונה בקרב חובבי המד''ב האינטרנטיים, ושבגללו אני כמעט מתביישת להודות בפה מלא שאני חובבת היינליין, מתברר שהרוב הדומם בעצם כן אוהב את היינליין, וגם את אסימוב. כוח לעם!
   כתוב תגובה
העם איתך!  (חדש)
גל יום רביעי, 31/10/2001, שעה 12:44
בתשובה לBoojie
אם כי השערה שלי היא שחלק ניכר מהקולות להיינליין ואסימוב
הם של אנשים שלא מכירים חלק מהאחרים (בעיקר, ון ווגט,
סימאק סטרג'ן ובסטר)
אבל אני לא מתלונן. הייל היינליין!
   כתוב תגובה
עכשיו אחרי שהסקר נסגר  (חדש)
נונין יום חמישי, 01/11/2001, שעה 21:36
די ברור מהתוצאות שלו שמבקרים באתר הזה לא מעט מטיילים שאינם מגיבים. בעוד מקריאת התגובות אפשר היה לנחש קרב צמוד בין היינלין לבסטר, התוצאות מראות על היינלין ו- *אסימוב* בתור הכוחות המובילים. מה זה אומר? זה אומר שהקהל הרחב עובר כאן מדי פעם.
'הקהל הרחב' לא מכיר את רוב הסופרים ברשימה. אם תעצור במקרה אדם בחוות מחשבים כלשהי באחת הפקולטות בארץ ותשאל לשמם של שלושה סופרי מד''ב, רוב הסיכויים שהוא יגיד: אסימוב, היינלין, קלארק. עצם העובדה שבסטר השתחל בתוך השלישיה שלו היא תעודת כבוד לקהל החובבים הפנטי שלו באתר.
   כתוב תגובה
בקשר לבסטר  (חדש)
גלית יום שישי, 02/11/2001, שעה 15:45
בתשובה לנונין
קראתי את 'פני מועדות לכוכבים' שלו לפני כמה שנים, ואני חייבת להגיד שכל הפרק על בני העם המדעי היה אחד הקטעים המצחיקים ביותר שקראתי מימי, אולי חוץ מ'איה הג'ינג'ית וכל המשפחה'...
ואל תגידו לי שאני לא קוראת מספיק, אני יודעת את זה לבד :>S

קורטוב!
   כתוב תגובה
לא שכחתם מישהו!?!  (חדש)
דימיטרי יום שלישי, 06/11/2001, שעה 23:29
אני מצטער מאד להודיע ששכחתם להוסיף לרשימה הזאת את לארי ניבן. איך ניתן להתעלם מהסופר שהביא לנו את סדרת ''עולם הטבעת'', את ''מגונן'', את ''עולם של פטאאבים'' ועוד רבים וטובים!?! חבל מאד, בעיני, שסופר כה דגול לא זוכה אפילו להכנס לרשימה קטנה בסקר, מה גם שאת ארתור ס. קלארק העלוב כללתם. אנשים עושים יותר מדי רעש סביב קלארק, בזמן שניבן הוא סופר הרבה, *הרבה* יותר טוב ממנו!
   כתוב תגובה
וכמה חבל שאתה לא קראת את ההודעות  (חדש)
גל יום רביעי, 07/11/2001, שעה 0:56
בתשובה לדימיטרי
שנכתבו כאן, בהן כבר דובר רבות למה ניבן לא נכנס לרשימה.
ההסבר פשוט - הוא צעיר מדי.
כל החבר'ה בסקר החלו לכתוב בערך בסוף שנות השלושים,
תחילת שנות הארבעים: תחילת תור הזהב של המד''ב.
ניבן החל לכתוב בשנות השישים - לאחר שתור הזהב
כבר הסתיים.
   כתוב תגובה
חוץ מסילברברג  (חדש)
preacher שבת, 17/11/2001, שעה 23:43
בתשובה לגל
שהתחיל לכתוב ב-‏54 (בדקתי. אני קטנוני).

לאור העובדה הנ''ל אני דורש ספירה חוזרת, כמו כן אני דורש שהסופר שאהוב *עלי* ינצח הפעם.
   כתוב תגובה


הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.