על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
עוד בקטגוריה זו:

זומבים עליך, ישראל!
סרטים / נורית הוראק
04/03/13
תגובות: 2  
מעגל בלי הרבה קסם
סרטים / עליזה בן מוחה
20/10/12
תגובות: 3  
קפטן אמריקה ומלחמת העולם השנייה
סרטים / אנדרו ליפטאק
03/09/11
תגובות: 1  
כמעט הסוף (חלק ראשון)
סרטים / עליזה בן מוחה
12/06/11
תגובות: 0  
חלום גנבים
סרטים / עליזה בן מוחה
29/12/10
תגובות: 13  
טובים השניים?
סרטים / עליזה בן מוחה
14/08/10
תגובות: 5  
מגע של קסם
סרטים / לילי דאי
14/05/10
תגובות: 2  
המקום שאליו גיבורי אקשן הולכים למות

סרטים / לילי דאי
02/05/10
תגובות: 4  
מה שיותר כחול יותר ממדים
סרטים / לילי דאי
31/01/10
תגובות: 5  
על ממוצע ומעל הממוצע
סרטים / אֹרן רהט
24/10/09
תגובות: 8  
לשקוע בסרט טוב
סרטים / רז גרינברג
28/04/08
תגובות: 1  
דיקסילנד
סרטים / אהוד מימון
03/10/06
תגובות: 2  
חייו ומותו של סופרמן
סרטים / רני גרף
25/07/06
תגובות: 22  
הטרור כמשל
סרטים / רני גרף
03/04/06
תגובות: 15  
מפלצות בע''מ
סרטים / רז גרינברג
06/02/06
תגובות: 4  

מקור לא ברור
סרטים / עליזה בן מוחה
שבת, 30/07/2011, שעה 17:49

סקירה על הסרט קוד מקור זהירות - ספויילרים


סקירה זו מכילה פרטי עלילה של הסרט, ראו הוזהרתם

ג'ייק גילנהול מתחיל להיראות יותר ויותר כמו גרסה צעירה של קיאנו ריבס, וייתכן ש''קוד מקור'' יהיה ''ספיד'' שלו. בסרט זה הוא מגלם את קולטר סטיוונס, קצין צבא שמשמש כשפן ניסיונות בפרויקט שנקרא ''קוד מקור'', תחילה בעל כורחו, ואחר כך מרצונו. הפרויקט מאפשר לשתול מוח של אדם אחד בגופו של אדם אחר ולשלוח אותו לבצע קפיצות חוזרות ונשנות בזמן לפרקי זמן של 8 דקות כל אחד. משימתו הראשונה של סטיוונס היא לאתר ולזהות מחבל שטמן פצצה ברכבת נוסעים עמוסה, כתרגיל הכנה לקראת פיגוע המוני וקטלני הרבה יותר. הוא נדרש לאסוף די מידע שיאפשר לזהות ולבודד את המחבל מבין הנוסעים ברכבת (או ליתר דיוק באחד הקרונות ברכבת), כשאגב כך עליו להתנסות שוב ושוב בפיצוץ הרכבת. מה שמסבך את העניין (ואולי בכוונה) הוא העובדה שבניגוד למקובל בסרטים האמריקאים, למחבל אין כל אפיון גזעי – לא ''ערבי'', לא ''אירופי'', לא ''מקומי'', אף-על-פי שהאמריקנים דווקא אוהבים להדביק תוויות גזעיות על המחבלים שלהם.
הסרט מנסה לדון בדילמות ובפרדוקסים של המסע בזמן. לפי המדען המנהל את הפרויקט, אין פרדוקסים במסע בזמן, רק מעבר בין יקומים מקבילים, ולכן אי-אפשר לשנות את העבר אלא רק להשפיע על העתיד, ולפיכך למה לטרוח עם המסע בזמן. אך טיעון זה לא מסביר איך שפן הניסיונות הצליח להוריד אחת מהנוסעות מהרכבת, להתקשר בטלפון עם אביו ולשלוח מהרכבת הודעת אס-אמ-אס לקצינת הצבא שמשמשת כמפעילתו בפרויקט, ולמה הוא היה משוכנע כל כך שיצליח למנוע את הפיצוץ ברכבת ולהציל את כל הנוסעים.
בניגוד למקובל בסרטים מסוג זה יש כאן היפוך תפקידים מעניין – המדען המלומד שעומד בראש הפרויקט הוא אנטיפתי רוצה רק להשתמש בנתונים מפיצוץ הרכבת כדי להתרברב בהצלחת פרויקט ''קוד מקור'', ומוכן לעשות הכול למען הצלחת הפרויקט, כולל להקריב את שפן הניסיונות, ואילו דווקא קצינת הצבא היא זו שמפגינת אחוות לוחמים אמתית ומסכימה למלא את משאלתו האחרונה של שפן הניסיונות.
מה זה בדיוק קוד מקור? אני מודה שלא הצלחתי להבין גם אחרי ההרצאה של המדען. כאשר מנסים להסביר לשפן הניסיונות שהוא (תודעתו? מוחו?) נמצא למעשה בעצם בגופו של אדם אחר, מורה במקצועו, הסיפור הזה נוסף לדעתי רק בניסיון להימנע מהפיכת הסרט לעוד סיפור שיגרתי על מסע בזמן, והחיבור הזה מאולץ ולא כל כך עובד. הרעיון של העברת המוח מגופו של שפן הניסיונות לגופו של המורה בנוסח ''אוואטר'' נראה קצת מופרך. כמו כן לא ברור איך שפן הניסיונות עובר מתא הטייס של המטוס שהתרסק לקרון הרכבת כשבעצם הוא נמצא כל הזמן במקום שלישי (את זה תצטרכו לראות בסרט).
והשאלה הגדולה מכולן – האם האישה היפה אוהבת את קצין הצבא או את המורה? המהירות שבה עברו יחסיהם מאי-הכרות מוחלטת לאהבה גדולה קצת מבלבלת, אבל לפחות הכימיה בין ג'ייק גילנהול ומישל מונהאן עובדת.
לסיכום, מדובר בסרט אקשן לא רע, עתיר פעלולים ומהיר קצב. גילנהול ומונהאן מצוינים, כמה דמויות משנה משעשעות מקרב הנוסעים ברכבת, רק המדען בגילומו של השחקן ג'פרי רייט נשאר דמות חד-ממדית עד הסוף.



קוד מקור
Source Code
במאי: דנקן ג'ונס
תסריט: בן ריפלי
שחקנים: ג'ייק גילנהול, מישל מונהן



 
חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
זה לא נשמע מעורר תיאבון במיוחד...
יוסי שבת, 30/07/2011, שעה 19:04
בעיני זה היה סרט די מטופש.
מאץ' יום ראשון, 31/07/2011, שעה 9:28
(ללא כותרת)
נעמה יום שני, 01/08/2011, שעה 16:48
ביקורת לא משהו, סרט סבבה
מיכאל פבזנר יום רביעי, 03/08/2011, שעה 0:11

הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.