על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
• שאלות נפוצות
• פורומי האגודה
• קישורים
• אתר פרס גפן
• עדכוני הוועד והאספה
• העדכון החודשי (דואל)
• צוות האתר
• RSS
• דרושים



חיפוש באתר:
חיפוש מתקדם



פעילויות האגודה

• המימד העשירי - כתב עת
• כנסים ומפגשים
• פרס גפן
• תחרויות כתיבה ויצירה
• הפצת סיפורת עברית
• תרומות ספרים
• מבצעים והנחות לחברים
• מועדון הקריאה
• סדנאות כתיבה
• אייקון 2010
ס ק ר

הדמות הפנטסטית המיותרת ביותר היא:

גוויניבר (אגדות המלך ארתור) 3% (5) 
מרלין (אמבר) 4% (8) 
האגריד (הארי פוטר) 6% (11) 
נורית (הנסיכה הקסומה) 13% (24) 
קטריאנה (טיגאנה) 3% (5) 
ראנד (כישור הזמן) 5% (9) 
אסלן האריה (נארניה) 3% (5) 
39 שודדים (עלי באבא וארבעים השודדים) 19% (37) 
הזחל (עליסה בארץ הפלאות) 5% (10) 
רייסטלין (רומח הדרקון) 4% (8) 
רוברט ג'ורדן 36% (70) 
    מספר מצביעים עד כה: 192
 חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
לנוכח המצב  (חדש)
המערכת יום חמישי, 11/04/2002, שעה 17:33
נראה כי גם אנחנו במצב רוח קרבי, ועל כן הסקר הנוכחי. בלי ניבן )תגידו תודה!( ועם הרבה מצב רוח טוב.
אתם מוזמנים, כרגיל, לנמק, לפרט, להרחיב את הדיבור ולבכות למה ניבן לא כאן.
ותודה להאטי, גרומיט, דותן ועוד כמה ששמם נשכח אי שם בנבכי המערכת.
   כתוב תגובה
כישור הזמן לוקח בגדול  (חדש)
יעל שבת, 13/04/2002, שעה 19:06
בתשובה להמערכת
למרבה הצער רוברט ג'ורדן אינו דמות פנטסטית, אלא יצור חי וקיים (אמנם תתכן מחלוקת לגבי השאלה כיצד לסווג אותו כיצור, אבל לא לגבי השאלה אם הוא קיים...)

ועל כן קולי ניתן לראנד מכישור הזמן.

סקר קצת מוזר, כי רוב הדמויות שהופיעו בו דווקא כלל לא היו מיותרות, ואפילו חיוניות לסיפור בו הן מופיעות - וגם הסיפור שהופיעו בו היה חיוני.

אילו הופיעו דמויות מהסידרה ''המשובחת'' חפצי הכוח, כי אז הן לבטח היו מקבלות את קולי (ודמויות מיותרות היו שם בלי סוף).
   כתוב תגובה
והנה רעיון לסקר הבא  (חדש)
THE OY יום ראשון, 14/04/2002, שעה 20:18
בתשובה ליעל
''מהי הסדרה/ספר הגרוע ביותר שקראת'' אני הייתי מצביע לטרילוגיית פנהליגון שגם שם יש דמות שולית ומעצבנת שהיא הגיבורה
   כתוב תגובה
ובביטחון עצמי עז  (חדש)
יעל יום חמישי, 18/04/2002, שעה 16:55
בתשובה לTHE OY
אני מודיעה שחפצי הכוח יותר גרועה מפנהליגון - ואת זה אני מכריזה בלי לקרוא את פנהליגון.

יכול להיות שאני טועה, אבל יש לי הרגשה שמעולם לא נכתב ספר פנטסיה יותר גרוע מחפצי הכוח.
   כתוב תגובה
בואי נסייג את דברייך  (חדש)
Boojie יום חמישי, 18/04/2002, שעה 17:47
בתשובה ליעל
וננסח אותם כ''מעולם לא נכתב ספר פנטזיה *שעבר את משוכת היציאה לאור* יותר גרוע מחפצי הכוח'' (ואני עצמי, כמובן, לא יודעת, כי מעולם לא קראתי את הספרים האלה).
אני די בטוחה שהאנשים שעורכים ספרי מד''ב ופנטזיה בארץ הקודש יוכלו לספר לך על כמה זוועות גרועות בהרבה שעברו תחת ידיהם, ופשוט נחסכו מהקהל בהחלטה עריכתית רחומה.
   כתוב תגובה
הו, בהחלט. ב-ה-ח-ל-ט.  (חדש)
הממסד האפל יום שישי, 19/04/2002, שעה 13:13
בתשובה לBoojie
יצא לי לקרוא לפחות שני דברים שהיו גרועים יותר באופן משמעותי מחפצי הכוח. ואחד מהם אפילו היה גרוע מ''זקיפים'', שזה כבר הישג יוצא מגדר הרגיל.
   כתוב תגובה
לא יכול להיות  (חדש)
THE OY יום חמישי, 18/04/2002, שעה 18:18
בתשובה ליעל
פנהליגון היא הסדרה הגרוע ביותר בעולם.
א) יש שם את כל הקלשאות המוכרות
ב)זה מבוסס על העולם המוכר של DND
ג) סגנון הכתיבה מזכיר ילד בן 5
וחוץ מזה בחפצי הכוח יש ספר אחד (הראשון) שראוי למאכל אדם, אומנם בקושי אך עדין ראוי. פנהליגון על שלושת כרכיה גורמת לכל אדם רגיל לפתוח תחביב של שריפת ספרים מסוימים.
   כתוב תגובה
לא יכול להיות  (חדש)
יעל יום שני, 22/04/2002, שעה 13:17
בתשובה לTHE OY
זה נכון שהספר הראשון מחפצי הכוח הוא אכן הפחות גרוע שבחבורה. התחלתי להאנח באומללות בספר השני, למרות שגם הראשון עצבן אותי מאוד מאוד.

נדמה לי שבספר השני היה הקטע שבו דמות מסוימת עומדת ומביטה ברוק שעל סנטרה, מה שגרם לי להעריך מאוד את גמישות הגולגולת שלה...

וגם לא הצלחתי להבין למה כולם בוכים שם כל הזמן. דמות או שתיים בעלות נטיה לבכי זה דבר מובן בהחלט ואפילו מבורך, אבל שכל הדמויות יבכו בלי סוף זה קצת מוגזם.

ספרים כאלה מעלים לא רק את השאלה מי החליט לתרגם אותם, אלא מי החליט להוציא אותם לאור מלכתחילה.
   כתוב תגובה
גם בפנהליגון יש דמות טרגית שעולה  (חדש)
THE OY יום שני, 22/04/2002, שעה 14:04
בתשובה ליעל
על העצבים ושלמרבה הצער היא גם הגיבורה הראשית. תפקידה בחלקים 2 ו3 הוא רק לבכות על מות אהובה ולהרוס לבד את כל צבא האופל
   כתוב תגובה
גם אוריאן עלתה לי על העצבים  (חדש)
יעל יום שני, 22/04/2002, שעה 16:35
בתשובה לTHE OY
בערך מעמוד ארבע של הספר הראשון.
פוראל עלה לי על העצבים כבר מהעמוד הראשון של הספר הראשון.

וכשהשותפה שלי סיפרה לי שבספר הרביעי יש לו תפקיד מפתח באופן די מפתיע, הבנתי שטוב עשיתי כשחרגתי מהרגלי לסיים סדרות שהתחלתי לקרוא - וויתרתי על הספר הזה.
   כתוב תגובה
אנחנו יכולים להתווכח איזה סדרה  (חדש)
THE OY יום שני, 22/04/2002, שעה 21:12
בתשובה ליעל
גרוע יותר או שתלכי לספריה הקרובה לביתך ותקראי את פנהליגון. אחרי זה את תסכימי איתי שאין יותר נמוך מפנהליגון
   כתוב תגובה
למה לי?  (חדש)
יעל יום שלישי, 23/04/2002, שעה 10:39
בתשובה לTHE OY
שכנעת אותי שהיא איומה ונוראה... :-)
   כתוב תגובה
גם אוריאן עלתה לי על העצבים  (חדש)
אלמוני יום שלישי, 13/03/2007, שעה 15:29
בתשובה ליעל
סלחי לי אבל את לא מבינה בספרים nothing
חפצי הכוח זו סדרה מדהימההה
אבל בטרוף
   כתוב תגובה
אה! זה היה משכנע!  (חדש)
Boojie השתכנעה מיד יום שלישי, 13/03/2007, שעה 21:37
בתשובה לאלמוני
   כתוב תגובה
סדרה ''משובחת''?!  (חדש)
אדוה יום שלישי, 14/05/2002, שעה 8:36
בתשובה ליעל
אבקש שלא להתעלל בסדרת הספרים- באמת משובחת! של חפצי הכוח.
כתובה בצורה נהדרת, עומדת על דקיותם של קוסמים ומרתקת להפליא!
   כתוב תגובה
רק עכשיו ראיתי שענו לי  (חדש)
יעל יום חמישי, 20/06/2002, שעה 17:26
בתשובה לאדוה
אני מקווה שלא היית רצינית...
   כתוב תגובה
אמנם קצת קיטשית..  (חדש)
אדוה יום שלישי, 16/07/2002, שעה 16:44
בתשובה לאדוה
אין ספק שהסדרה באמת קצת קיטשית, אבל אני עדיין ממשיכה להחזיק בתאוריה שהיא סדרה טובה.. הספר עוסק בעולמם המורכב של הקוסמים אבל אני מודה ששילוב של רגש מופרז וקוסמים לא הולך ביחד.. לכן הסדר אינה מצויינת מעבר לכך היא די טובה..
   כתוב תגובה
אדוה, הפרידי בין הסיפור לאיך  (חדש)
יעל יום חמישי, 18/07/2002, שעה 11:55
בתשובה לאדוה
שהוא כתוב.

הסיפור בגדול הוא יפה ומעניין (לפחות עד הספר השלישי כי הרביעי כבר היה מעל לכוחותי).

הוא כתוב רע!!!!!!!!!! מאוד!!!!!!!!!!!!!! מאוד!!!!!

זה היה סיוט לקרוא אותו!!!!! חוץ משלד העלילה שהיה מעניין, לא היה שום דבר טוב בסיפור הזה.
הדמויות היו מעצבנות, עלובות, שטוחות, לא מעוררות הזדהות. השיא הרגשי שהמחברת גרמה לו כל שני עמודים בערך הרס את ההנאה. התנהלות טיפשית ובלתי הגיונית של דמויות שאמורות להיות אינטיליגנטיות. עלילה מקרטעת שכל ההתרחשויות בה קורות לכבוד התקדמות עלילה נוחה. קיטש בכל פינה. (האילם שמדבר בדיוק לפני שהוא נופל אל מותו - זאבים שצצים משום מקום כדי שהתינוק יהפוך לזאב - קוסם שבוכה על המספר הקטן של הקוסמים, אבל לא שולח שתי קוסמות להכנס להריון מיידית כשיש מישהי שיכולה להחליף אותן לפחות באופן זמני. חצי מהדמויות הן ילדים בלתי חוקיים של כל מיני אנשים - כל המבחנים שהדמויות צריכות לעבור כל הזמן - ועוד ועוד).

מעולם לא קראתי סדרה שכתובה יותר רע מזה. אפילו כיור הזמן זו פנינה ספרותית לעומת חפצי הכוח.

בת כמה היית כשקראת את זה?
   כתוב תגובה
כישור הזמן לוקח בגדול  (חדש)
אורן שבת, 10/08/2002, שעה 18:22
בתשובה ליעל
לידיעתך, רוברט ג'ורדן הינו אכן דמות פנטסטית.
אם אני זוכר נכון... השם האמיתי הינו ג'יימס אוליבר ריגני.
   כתוב תגובה
איו ספק  (חדש)
fool יום שני, 15/04/2002, שעה 22:54
בתשובה להמערכת
איך אפשר לא לבחור בג'ורדן?
הא?
הא?
   כתוב תגובה
טוב שלא רשמת את החתול מאליס  (חדש)
cheshercat יום שני, 22/04/2002, שעה 14:43
בתשובה להמערכת
   כתוב תגובה
הוא רצה, אבל אי אפשר.  (חדש)
Boojie יום שני, 22/04/2002, שעה 15:00
בתשובה לcheshercat
הוא נעלם כל הזמן.
   כתוב תגובה
וואו!  (חדש)
דפי יום חמישי, 11/04/2002, שעה 17:47
הצבעתי ראשונה!

נחמד.

הצבעתי לרוברט ג'ורדן, למרות שיש לי חשדות שהוא לא דמות פנטסטית, אלא מוטציה או אולי חייזר...
   כתוב תגובה
הצבעתי לראנד.  (חדש)
נועה יום חמישי, 11/04/2002, שעה 18:22
הצבעתי לו מכיוון שהוא דמות מעצבנת, ולדעתי הדמויות והסיפורים של פרין ומאט הרבה יותר מעניינות\ים.

כמו כן בהנחה שלא היה ראנד, גם חצי מהאוייבים שלו היו נעלמים, מכאן נובע פחות דמויות, כלומר פחות בגדים, כלומר פחות תיאורים.
מסקנה- פחות ספרים, ומי יודע, אולי הוא היה מסיים את הסיפור שלו עד עכשיו.
   כתוב תגובה
I voted for the J himself.  (חדש)
Klil Neori יום חמישי, 11/04/2002, שעה 19:55
בתשובה לנועה
(possible massive Wheel of Time spoilers ahead)

RJ had a few interesting characters. He developed them, led us to become involved with them, and then started butchering them plot-wise in cruel and unusual manner.

Rand used to be the driving force behind the plot. But as a psychologically unstable person, I can safely say that (magic induced or otherwise) rage attacks are no fun at all, after the first few times. Rand, once a hero confronting his strange lineage and dark future became a shell of a character.

Perrin was once everyone's connection to simple-minded rural good-naturedness. But then he got smart, and *****-whipped, and a rural warlord.. a little too much Cpt. Sheriden for me.

Matt, now. There's a good fellow. Jordan's attempt at making him the Anime-like superhero, thus ruining him, turned against him, and Matt still manages to be an amusing and interesting character, his strange historical memories combining with his small-town hustler mindset in a very gratifying manner. Just enough antiheroum mixed with the heroum.

Alas, seems to me that he's the only survivor.

I'll skip the rest of them (whose name I've forgotten, it's been a while since I've read the books, but if anyone wants to remind me of any, I'll be obliged to criticize them properly.)

My conclusion is: Robert Jordan created enough characters for at least half a dozen stories, but put them in one book, and eventually got tired of maintaining all of them. Maybe he should conclude the ''main'' storyline, and release books that focus on the other characters seperately?
   כתוב תגובה
תודה.  (חדש)
נועה יום חמישי, 11/04/2002, שעה 22:27
בתשובה לKlil Neori
התודה היא לאלו ששמו לנוחותי עותק של ההודעה המקורית ועוד ציינו זאת בכזה נימוס.

כל מי שרוצה לראות את התודה
כמופנה גם אליו, מוזמן לעשות זאת.

אני מסכימה בקשר לראנד, הוא היה מעניין כשהוא סירב לקבל את הכוחות שלו וכ'ו.
אבל לאט לאט הוא התחיל להשמע כמו ילד קטן שמסרב לקבל את המציאות.
ולבסוף הוא לא עשה דבר חוץ מלהתלונן על לואס תרין וכל האנשים שסביבו. ואסור לשכוח, העיקר שהוא מחכה.

גם בקשר למאט אני מסכימה, מאט הוא דמות ממש מעניינת.
אבל ג'ורדן מושך את העלילה שלו המון המון זמן.
הגיע הזמן שהוא יתעוור כבר ( או מה שלא אומר החיזיון ההוא ) ויפגוש את... איך קראו לה, בת תשעת הירחים (?)( אולי הוא כבר פגש אותה, עוד לא קראתי את 18 ).

עכשיו, הבעיה שלי היא עם פרין.
אני משוחדת בקשר לדמות שלו.
הוא הדמות האהובה עליי ( כשבז הזאתי לא לידו ), כך שקצת קשה לי להודות בחסרונות שלו.

סה''כ, אם הוא ישתחחר וירוץ קצת עם הזאבים ועם אליאס הכל יהיה בסדר.

חוץ מזה, מה רע בקפטן שרידן?
חוץ מאובר אידאליזם הוא בן אדם נחמד מאוד.
   כתוב תגובה
..  (חדש)
כליל נאורי יום ראשון, 14/04/2002, שעה 19:18
בתשובה לנועה
שרידן היה דמות חביבה, קפטן של תחנת חלל מורדת, ואידיאליסט מהסוג המעניין.. אבל אז הוא נעשה ''*****-whipped,'' ומנהיג של הגלקסיה החופשית... לפחות JMS דאג לסיים את הסדרה פחות או יותר באותו הזמן.
   כתוב תגובה
אני חולה עליו  (חדש)
אליין יום שני, 13/01/2003, שעה 15:47
בתשובה לנועה
מה????? הוא ממש חמוד קודם כל הוא קשוח וגברי ו-‏3 נשים מאוהבות בו והקטע עם לואס תרין ממש מגניב ואני לא יודעת למה אני פשוט מתה עליו מאט גם חמוד עם כל השטויות שלו אבל פרין? הוא סתם חנון שעושה מה שאשתו אומרת לו אמנם רוברט ג'ורדן מציג אותו גם כקשוח אבל הוא לא!
   כתוב תגובה
המלצה חדשנית:  (חדש)
Boojie יום שלישי, 14/01/2003, שעה 13:20
בתשובה לאליין
יש לי רעיון חדשני ומקורי בשבילך, שיכול להקל את החיים עלייך, ובמיוחד על מי שקורא את ההודעה שלך.
קוראים לזה פסיקים, וזה מין קו קטן ואלכסוני כזה בתחתית השורה שמסמן עצירה קצרה במשפט. לא יודעת אם שמעת על זה פעם, אבל אם לא, כדאי שתנסי. מדהים מה שזה עושה לטקסט.
   כתוב תגובה
המלצה חדשנית:  (חדש)
יעל יום ראשון, 04/05/2003, שעה 16:27
בתשובה לBoojie
מעניין אם יש איזו קורלציה בין מידת הערצת ג'ורדן לבין הזנחת סימני הפיסוק. היה מעניין לעשות מחקר סטטיסטי בנושא.
   כתוב תגובה
ואני הצבעתי לנסיכה באטרקפ.  (חדש)
Boojie יום חמישי, 11/04/2002, שעה 19:55
ומבחינתי ווסטלי יכול ללכת איתה, ביחד.
ואל תבינו אותי לא נכון - הסרט מקסים. הבלונדה המשתפכת, הענוגה והמטופשת ראויה לגיליוטינה, ויפה שעה אחת קודם!
   כתוב תגובה
ומה עם הספר?...  (חדש)
moondancer יום חמישי, 11/04/2002, שעה 21:38
בתשובה לBoojie
והבלונדה זאת ג'ני מפורסט גאמפ, והיא שחקנית מאוד טובה!!אני מתנגדת נחרצות לעריפה!!!...:-)
   כתוב תגובה
לפי דעתי  (חדש)
THE OY יום חמישי, 11/04/2002, שעה 22:26
בתשובה לmoondancer
נורית שם רק כדי שיהיה איזשהיא סיבה שווסטלי יוכל לפגוש את אניגו וכדי שנוכל לשמוע את המשפט (שלפי דעתי הוא אחד מהציטטות הקולנעיות הטובות ביותר) ''hello, my name is Inigo Montoya you killed my father, prepare to die!''
   כתוב תגובה
יש לך דרך אחרת להכריח אותה  (חדש)
אמבר יום שלישי, 16/04/2002, שעה 10:29
בתשובה לmoondancer
לשתוק?
   כתוב תגובה
טיפול בהלם.  (חדש)
שלמקו יום שלישי, 16/04/2002, שעה 12:07
בתשובה לאמבר
מכניסים אותה לחדר אטום. מכניסים אותי לאותו חדר. כשהיא מדברת, גם אני מדבר. ככה, מישהו ישבר ולא ידבר מאז יותר. רווח נקי.
   כתוב תגובה
ווסטלי הוא בעיה  (חדש)
גרומיט יום שישי, 12/04/2002, שעה 0:15
בתשובה לBoojie
בתור האיש במסכה הוא דמות חסרת תחליף. בתור הפגר שמאוהב בנסיכהף לעומת זאת, הוא באמת מיותר.

הקול שלי הלך לנסיכה, בין השאר משום שהיא היתה אחת מהאופציות שאני תרמתי למטרה הקדושה.
   כתוב תגובה
אבל הספר...  (חדש)
יעל שבת, 13/04/2002, שעה 19:12
בתשובה לגרומיט
אנשים, כל מי שטרם קרא את הספר ''The princess bride'' (לא תורגם), שירוץ ויקרא אותו.

מי שראה את הסרט זוכר אגדה נפלאה, אבל הספר הוא אחת הפרודיות הכי טובות שנכתבו אי פעם על פנטסיה.

לרוץ לקרוא מיד, ואחר כך נראה אם תעזו לומר שנורית היא דמות מיותרת...
   כתוב תגובה
תורגם, תורגם.  (חדש)
Boojie שבת, 13/04/2002, שעה 21:45
בתשובה ליעל
   כתוב תגובה
הספר... המממ... לא משהו  (חדש)
גרומיט שבת, 13/04/2002, שעה 22:06
בתשובה ליעל
כמעט כל מה שהיה טוב בסרט הופך בספר לטרחני ומשעמם. אני מסכים שהספר מוסיף מימד סאטירי, אבל הוא עושה את זה במחיר כבד ומאבד את כל החינניות שרוב ריינר הצליח להוסיף לסרט שלו.
   כתוב תגובה
אני לא מסכימה  (חדש)
יעל יום ראשון, 14/04/2002, שעה 11:01
בתשובה לגרומיט
אני קראתי אותו כמעט בלי לעצור. אולי זה עניין של טעם.

והספר לא מוסיף מימד סאטירי. הספר הוא סאטירה! ופה מונח ההבדל התהומי בינו לבין הסרט - שבהחלט מצטיין בתור אחד הסרטים שעוקבים בדייקנות אחרי המקור.
   כתוב תגובה
עוקבים בדיקנות???  (חדש)
גרומיט יום ראשון, 14/04/2002, שעה 14:04
בתשובה ליעל
איך בדיוק הסרט עוקב בדיקנות אחרי המקור:

בכך שהסרט לא נקטע כל דקה או שתיים בהרצאות ארוכות על מורגנשטרן או על משפחתו של גולדמן (או שניהם גם יחד)?

במחסור המצער של מידע בסרט על מוצאם של איניגו ופזיק (אחד הדברים היחידים שבהם אני מסכים שהספר עולה בהם על הסרט)?

בקלות המפתיעה שבה פזיק ואיניגו יורדים לחלץ בסרט את ווסלי מבורות העינויים, כאשר בספר הם עברו מבוך מסוכן ואפל?

בנקודת הסיום השונה של שניהם?

הסרט בהחלט לא עוקב בדייקנות אחרי המקור, ואפילו לא בנאמנות. רוב ריינר הוציא מהספר את החלקים המבדרים, המיר אותם כך שיתאימו לפורמט הויזואלי של סרט ויצר מזה משהו חדש. לטעמי - משהו טוב יותר.
   כתוב תגובה
עוקבים בדיקנות  (חדש)
יעל יום שלישי, 16/04/2002, שעה 10:42
בתשובה לגרומיט
גם בספר לפני כל פרק יש הסבר לגבי איך תמצתו אותו ולמה, ומה הרגיש המחבר כשאבא שלו סיפר לו את זה וכו'.

ההיסטוריה של איניגו ופזיק בהחלט היתה חסרה, אבל מאחר שזה סרט ויש גבול כמה מידע אפשר לדחוס בו, ההחלטה לוותר עליה היתה מוצדקת.

גם לגבי הקלות שבה איניגו ופזיק ירדו לבור, הדבר בוודאי נובע מאילוצים של אורך הספר. זה היה קטע מאוד יפה בספר, אבל באמת לא חיוני עבור סרט.

כשאמרתי ''עוקבים בדייקנות'' התכוונתי שהם לא עשו שינויים דרסטיים בעלילה כמו שעושים ברוב הסרטים בהוליווד, אלא נצמדו לעלילה המקורית בכל מקום בו זה היה אפשרי, ובמקום בו זה לא היה אפשרי עשו את השינוי הכי מוצלח שניתן היה לבצע.

דרך אגב, אני לא חושבת שראוי לתת לרוב ריינר את כל הקרדיט. אל תשכח שמי שכתב את התסריט היה גודמן, מחבר הספר.
   כתוב תגובה
צודק! צודק!  (חדש)
cheshercat מסכימה עם גרומיט יום שני, 22/04/2002, שעה 14:48
בתשובה לגרומיט
moovie ... good
book ... evil
   כתוב תגובה
קטריאנה.  (חדש)
shayandherfangies יום חמישי, 11/04/2002, שעה 23:08
ספר שאין מילה לתאר אותו חוץ ממדהים והדמות שלה היא היחידה שלא מצליחה לגעת, לפחות בי.
אבל הי קרב קשה בינה לבין גווניבר ובאטרקאפ, אני יודעת שהשתיים האלו חיוניות לעלילה, אבל הן פשוט גורמות לי להרגיש שהן מיותרות, וזה בזמן שהן לא גורמות לי לחשק לתת להן סטירה.
   כתוב תגובה
גוונביר מיותרת???  (חדש)
איה שבת, 13/04/2002, שעה 11:05
בתשובה לshayandherfangies
היא חלק מאוד חשוב מהסיפור.
אני לא יודעת על אילו מקורות את/ה מסתמך, אבל גוונביר גרמה לכמה סערות טובות והכרחיות לסיפור.
   כתוב תגובה
ודרך אגב...  (חדש)
איה שבת, 13/04/2002, שעה 11:06
בתשובה לאיה
השם המקורי הוא בכלל גווניפאר.
(שם וולשי)
   כתוב תגובה
את לא מבינה כלום!  (חדש)
גרומיט שבת, 13/04/2002, שעה 17:22
בתשובה לאיה
בגירסה היותר מוכרת של סיפור המלך ארתור, המלכה גווינבר מתמחה בלהיות עציץ - התפקיד שלה שם הוא להיות יפה ולשתוק בעוד הגברים הורגים זה את זה למענה.
בעצם, לא מאוד שונה מהתפקיד של הנסיכה הקסומה...
   כתוב תגובה
דווקא כן!  (חדש)
moondancer שבת, 13/04/2002, שעה 19:13
בתשובה לגרומיט
גווינבר ממש לא שותקת...היא זאת שאחראית לזה שארתור נהפך לנוצרי...וכמו שאתה בטח יודע, בגדה בארתור עם לאנסלוט...
אני אישית לא מתה על הדמות אבל...עציץ?...ממש לא...
   כתוב תגובה
אני מדבר על הגירסה הפופולרית  (חדש)
גרומיט שבת, 13/04/2002, שעה 22:02
בתשובה לmoondancer
לא על גווינבר האמיתית - בעיקר משום שאין גווינבר אמיתית. ככה זה עם אגדות מרובות גירסאות.
   כתוב תגובה
דווקא לאגדות מרובות גרסאות  (חדש)
איה יום ראשון, 14/04/2002, שעה 7:52
בתשובה לגרומיט
יש יותר סיכוי לכך שהתרחשו במציאות.
   כתוב תגובה
לא רלבנטי  (חדש)
גרומיט יום ראשון, 14/04/2002, שעה 13:56
בתשובה לאיה
בין אם האגדה התרחשה במציאות ובין אם לא, מה שחשוב הוא האגדה עצמה - לא הסיפור שייתכן שהיה אי פעם בעבר הרחוק.

במקור, יכול להיות בהחלט שהדמות של גווינבר נלקחה מדמות אמיתית לכשהי של מלכה חזקה ורבת עזוז. אבל המקור הזה נשכח מזמן, ומה שנשאר זה הדמות הרופסת בגירסה הפופולרית של האגדה.

והדמות הזאת היא פיכסה!
   כתוב תגובה
וזה רק אומר שהיית  (חדש)
אמבר יום שלישי, 16/04/2002, שעה 10:38
בתשובה לגרומיט
צריך להגיע להרצאה על המלך ארתור בפנטסי.קון, כמו שאמרתי לך.
   כתוב תגובה
ההרצאה על ארתור  (חדש)
moondancer יום שלישי, 16/04/2002, שעה 17:20
בתשובה לאמבר
שאותה פיספסתי, הייתה מעולה כמו ששמעתי...
אם תוכל/י להגיד לי מה היה שם בערך...בבקשה...זה מאוד מאוד יעזור!
   כתוב תגובה
ציינתי שאני יודעת שהיא חיונית  (חדש)
shayandherfangies יום ראשון, 14/04/2002, שעה 21:56
בתשובה לאיה
לעלילה.
אבל היא עדיין נותנת הרגשה מיותרת, או לפחות כאילו יכלו להחליף אותה במשהו יותר טוב.
   כתוב תגובה
הצבעתי להאגריד  (חדש)
ange noir יום שישי, 12/04/2002, שעה 0:08
למה?
טוב רציתי להצביע לפוטר (שהוא ללא ספק הדמות המיותרת ביותר בספרות הפנטזיה) אבל הוא לא הופיע אז נטפלתי לחברים שלו
   כתוב תגובה
מה עשו לך 39 השודדים?  (חדש)
יו שבת, 13/04/2002, שעה 0:42
מה אתה מצפה ממנהיג השודדים לצאת לבד נגד עלי-באבא האיום?
   כתוב תגובה
עברתי ובחנתי את הרשימה,  (חדש)
Kipod יום ראשון, 14/04/2002, שעה 1:31
וכששאלתי את עצמי מי זאת ''קטריאנה'', הגעתי למסקנה שזאת התשובה הנכונה.
ודווקא טיגאנה הוא אחרון הספרים מהרשימה שקראתי.
   כתוב תגובה
לכל מי שבחר בזחל  (חדש)
pazro יום ראשון, 14/04/2002, שעה 11:32
אתם פשוט פיספסתם את כל הרעיון של הסיפור וחבל.
   כתוב תגובה
מעמיק ורב משמעות.  (חדש)
Boojie יום ראשון, 14/04/2002, שעה 13:04
בתשובה לpazro
ועכשיו, ידידי, שלפי דבריך ברור שאתה חכם ומבין הרבה יותר מכולם כאן, אולי תואיל בטובך לנמק את דבריך? ככה, סתם, לתת ולו גם הסבר קטן אחד לטענה שלך? או שאנחנו אמורים לקבל את דבריך כמו שהם מתוך הערצה מובנית לגאונותך האינסופית?
ולא, אני לא הצבעתי לזחל. אבל הניסוח של ההודעה שלך היה כל כך מטופש, שהייתי חייבת להגיב.
   כתוב תגובה
בכלל לא.  (חדש)
Kipod יום ראשון, 14/04/2002, שעה 15:53
בתשובה לpazro
לדעתי חשוב הדבר שעליזה בארץ הפלאות יערך מחדש, תוך הוצאת דמותו של הזחל.
מדובר בדמות בוהמית ומנוונת, שלא עושה דבר פרט ללעשן סמים ולדבר שטויות.
עישון סמים בספרי ילדים? איפה נשמע כדבר הזה? אולי בזמן כתיבת הספר סמים היו נורמה חברתית מקובלת, אבל ספרים צריכים לצעוד עם הזמן.

יוצא הזחל לאלתר!
   כתוב תגובה
למרות הסרקסטיות הברורה שבהודעתך  (חדש)
ניר יום שני, 15/04/2002, שעה 5:47
בתשובה לKipod
תרשה לי להתייחס רגע ברצינות.

הזחל, לדעתי, הוא לא דמות מיותרת.

לא בגלל שהוא נדבך כה חשוב בעלילה, אלא להיפך, בגלל שהוא לא תורם דבר לעלילה.

עליסה הוא לא ספר שבנוי בצורה קונסיסטנטית.

כלומר, אין כאן קו עלילה של ''עליסה פוגשת בדמות X, שמשנה את קו העלילה וגורמת לפגישתה עם דמות Y, שמביאה לטוויסט הסופי והמפתיע''.

לא. למעט השפן הלבן ומלכת הלבבות, אין בעצם שום דמות חיונית בסיפור.

הרעיון בעליסה, כפי שאני מבין אותו, הוא פגישתה של הילדה עם מגוון של פריקים נפלאים, שכל אחד מהם מהווה סאטירה על עניין מסויים בחברה הוויקטוריאנית (בדיוק כפי שכל כרך בגוליבר הוא סאטירה על משהו אחר בחברה של אז).

הזחל מייצג משהו. לא רוצה להיכנס למה בדיוק, כי זה עניין לניתוחים ופרשנויות של מומחים גדולים יותר ממני בתקופה הנ''ל (וגם כי כל אחד יכול להבין את הקונטקסט בצורה שונה, וזה אחד הדברים היפים בסיפור).

לכן, לא ניתן לוותר עליו, כשם שלא ניתן לוותר על המפטי דמפטי, טווידלדי וטווידלדם או הכובען המטורף- כולם דמויות שלא תורמות לקו העלילה, מלבד היותם... העלילה.

הקול שלי בסקר הלך לראנד, רק בגלל שלא שמתי לב לאופציה האחרונה של ג'ורדן, בה הבחנתי רק אחרי ההצבעה.
אם הייתי מבחין בו- אין ספק למה הייתי מצביע.
   כתוב תגובה
אני חושבת שלראות את אליס כסאטירה  (חדש)
Boojie יום שני, 15/04/2002, שעה 13:34
בתשובה לניר
עושה עוול לספר הזה. אליס הוא אכן בחלקו סאטירה, אבל חייבים לזכור שהוא חובר כסיפור עבור ילדה קטנה אחת, על ידי אדם שבאופי שלו היה די הרבה מהילד. הספר הזה מציג הרבה מהפחדים האנושיים במפגש עם דברים לא מובנים, דברים שהלוגיקה האנושית מתקשה להתמודד איתם. הדמויות באליס פועלות על פי לוגיקה שונה מהמוכר לאדם נורמלי - לוגיקה שמבוססת על משחקי מילים ורעיונות - והמבנה הרגשי שלהם מוזר, בלשון המעטה. ההתנהגות שלהם מאד לא אנושית (למשל, ההתייחסות שלהם לאליס היא לרוב לא שוחרת טוב ולא שוחרת רע אלא סתם לא מובנת, ובדרך כלל גם לא ממש מתייחסת אליה אישית). זה עולם חלום מפחיד למדי, ובגלל זה הוא גם כל כך מצחיק.
הסאטירה היא רק נדבך נוסף על סיפור הילדים הבסיסי.
   כתוב תגובה
קולי הלך לג'יימס ריגני ג'וניור  (חדש)
Preacher יום שני, 15/04/2002, שעה 12:43
הידוע גם כרוברט ג'ורדן.

לא שקראתי את כל הסדרה שלו כדי להחליט את זה. מספיק לי שהיא תופסת הרבה מקום על המדפים בחנויות הספרים שהיו יכולים להתמלא במקום זה בספרים טובים באמת.
   כתוב תגובה
ספרים טובים יותר?  (חדש)
כליל נאורי יום שלישי, 16/04/2002, שעה 9:22
בתשובה לPreacher
כמו רומנים רומנטיים של דניאלה סטיל, למשל?
   כתוב תגובה
ספרים טובים יותר  (חדש)
Preacher יום חמישי, 18/04/2002, שעה 13:28
בתשובה לכליל נאורי
כמו kushiel's dart שלא מצאתי בארץ, כי כל המדפים מלאים בספרים עם תמונות של אנשים עם סוסים על הכריכה.
   כתוב תגובה
קולי הלך לג'יימס ריגני ג'וניור  (חדש)
בירד יום רביעי, 24/07/2002, שעה 23:04
בתשובה לPreacher
מי זה ג'יימס ריגני?

וחבר'ה, אני באמת מתקשה להבין..ג'ורדן כותב כ''כ רע?
   כתוב תגובה
הצבעתי לנורית  (חדש)
פיניקס יום רביעי, 17/07/2002, שעה 23:56
בהתחלה אבל אז קראתי את טיגאנה ואני מצטערת על ההצבעה שלי
קטריאנה היא בהחלט אחת הדמיות היותר מיותרות שבהן נתקלתי אי פעם.

ספוילר
מילא אם היא הייתה מסיימת את חייה עם דווין שהוא במקרה גם הגיבור הראשי.
אבל מסיבה ממש ממש לא ברורה הרומן שלהם לא התממש.

אז זהו
מאוחר מדי לשנות את ההצבעה שלי?
   כתוב תגובה
סידרה מדהימה  (חדש)
שרון יום שלישי, 13/03/2007, שעה 15:40
בתשובה לפיניקס
יש סידרה אחת שיא אבל שיא המדהימה,מי שלא קרא אותה פיספס ,אבל פשוט פיספס
והסידרה היא:
מחזור שער המוות!!!!!
זה סידרה שכתובה שיא היפה אין אני שיא האוהבת אותה.
שווה קריאה.
   כתוב תגובה


הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.