על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
עוד בקטגוריה זו:

זומבים עליך, ישראל!
סרטים / נורית הוראק
04/03/13
תגובות: 2  
מעגל בלי הרבה קסם
סרטים / עליזה בן מוחה
20/10/12
תגובות: 3  
קפטן אמריקה ומלחמת העולם השנייה
סרטים / אנדרו ליפטאק
03/09/11
תגובות: 1  
מקור לא ברור
סרטים / עליזה בן מוחה
30/07/11
תגובות: 4  
כמעט הסוף (חלק ראשון)
סרטים / עליזה בן מוחה
12/06/11
תגובות: 0  
חלום גנבים
סרטים / עליזה בן מוחה
29/12/10
תגובות: 13  
טובים השניים?
סרטים / עליזה בן מוחה
14/08/10
תגובות: 5  
מגע של קסם
סרטים / לילי דאי
14/05/10
תגובות: 2  
המקום שאליו גיבורי אקשן הולכים למות

סרטים / לילי דאי
02/05/10
תגובות: 4  
מה שיותר כחול יותר ממדים
סרטים / לילי דאי
31/01/10
תגובות: 5  
על ממוצע ומעל הממוצע
סרטים / אֹרן רהט
24/10/09
תגובות: 8  
לשקוע בסרט טוב
סרטים / רז גרינברג
28/04/08
תגובות: 1  
דיקסילנד
סרטים / אהוד מימון
03/10/06
תגובות: 2  
חייו ומותו של סופרמן
סרטים / רני גרף
25/07/06
תגובות: 22  
הטרור כמשל
סרטים / רני גרף
03/04/06
תגובות: 15  

בחזרה לעתיד
סרטים / רז גרינברג
יום שלישי, 29/04/2003, שעה 10:00

קלאסיקות קולנוע המד''ב והפנטסיה – חלק ד'


מאז ומעולם קסמו מסעות בזמן לאנשי הקולנוע. רבים עמדו על צירוף המקרים שגרם לכך כי 1895, השנה בה כתב ה.ג. וולס את ספרו ''מכונת הזמן'', היא גם השנה בה המציאו האחים לומייר מכונת זמן מסוג אחר – הקולנוע. בשונה ממכונת הזמן של וולס ובדומה לה, גם ההמצאה של האחים לומייר לקחה את הצופים למסעות לעבר ולעתיד.
נראה כי הבמאי רוברט זמקיס מרותק במיוחד מאפשרויות המסע-בזמן הגלומות בקולנוע, בין אם מדובר בנסיונה של גיבורת הסרט ''קונטקט'' להאחז ברגע בעברה בו מת אביה, במפגש המשעשע בין דמות בלש בשר-ודם לדמויות מצוירות מתקופות שונות של אמנות ההנפשה ב''מי הפליל את רוג'ר ראביט'' או במסע אותו ערך גיבור הסרט ''פורסט גאמפ'' לאורך התחנות ההיסטוריות החשובות במחצית השניה של המאה ה-‏20. ומעל כל אלה ניצב הסרט ''בחזרה לעתיד'', אותו ביים זמקיס ב-‏1985.


גיבור הסרט הוא מרטי מק'פליי (מייקל ג'יי פוקס), תלמיד תיכון ממשפחה לא-מתפקדת המיודד עם מדען נוירוטי בשם אמט בראון (כריסטופר לויד). בעקבות ניסוי אותו עורך הדוקטור ביצירת מכונת זמן, מרטי נזרק 30 שנים לעבר, לשנת 1955, שם הוא מונע בטעות את תאונת הדרכים האמורה להפגיש את הוריו לעתיד. מרטי מוצא את עצמו במרוץ כנגד הזמן: עליו לאחד בין הוריו ובו זמנית לארגן את חזרתו לתקופתו שלו, וניתנת לו רק הזדמנות אחת ויחידה לעשות זאת.
סרטים על מסעות בזמן היו קיימים גם לפני ''בחזרה לעתיד'' (הסרט מכיל כמה התייחסויות אליהם) וגם העיסוק בפרדוקסים של מסעות כאלה היה קיים קודם לכן בקולנוע (למשל ב''שליחות קטלנית'' שיצא שנה לפני ''בחזרה לעתיד''). למרות זאת, ''בחזרה לעתיד'' הוא כנראה הסרט המשפיע ביותר שנעשה בתחום. ניתן לזהות את השפעתו של הסרט בפרקים שעסקו במסעות בזמן בסדרות ''מסע בין כוכבים'' המחודשות, בסדרת הטלויזיה ''זינוק לאתמול'' ובסרטים נוספים שנוצרו אחריו, דוגמת ''12 קופים''.


עיקר הצלחתו של ''בחזרה לעתיד'' נובעת מכישרונו העצום של זמקיס כבמאי. זמקיס היה אחד מבמאי הקולנוע אותם לקח סטיבן ספילברג תחת חסותו בשנות ה-‏80, ובראיה לאחור ניתן לקבוע כי הוא היה (ועודנו) המוכשר מביניהם. בניגוד לספילברג, שסרטי המד''ב/פנטסיה שלו באותה תקופה היו בריחה טהורה מהמציאות, סרטיו של זמקיס התכתבו עם המציאות, והדבר בולט במיוחד ב''בחזרה לעתיד''. זמקיס עשה שימוש במסע בזמן כדי להעיר כמה הערות מושחזות הן על שנות ה-‏80 מהן הגיע הגיבור והן על שנות ה-‏50 אליהן הוא הגיע בטעות, וזאת בלי להציג אף אחת מתקופות אלה כאידיליה. הסרט נמנע מהתרפקות נוסטלגית על התקופה אליה הגיע גיבור הסרט, ובה בעת הציג את ה''הווה'' אליו הוא שואף לחזור כדבר הניתן לשינוי ולשיפור. גישה זו הופכת את ''בחזרה לעתיד'' לאחד מסרטי המד''ב האינטליגנטיים ביותר שנוצרו בשנות ה-‏80.


הסרט מפגין עבודה מהוקצעת להפליא גם מצדם של יתר אנשי הצוות שעבד עליו, ובכלל זה התסריט המתוחכם של בוב גייל, פס הקול של אלן סילבסטרי (שעשה שימוש בתזמורת הגדולה ביותר בתולדות האולפנים דאז – יותר מתשעים נגנים!), והצילום של דין קאנדי אשר ביחד עם צוות התפאורה יצר שחזור היסטורי מרשים של שנות ה-‏50. אבל הביצועים המרשימים ביותר שייכים, ללא ספק, לצוות השחקנים: הופעתו הסימפטית מאוד של מייקל ג'יי פוקס בתפקיד מרטי מק'פליי (הוא עבד באותה תקופה במשרה מלאה בסדרת הטלויזיה ''קשרי משפחה'', ולכן צולם רוב הסרט בלילות ובשבתות) ובמיוחד קריספין גלובר וליאה תומפסון, המגלמים בכישרון אדיר את הוריו של גיבור הסרט בשתי תקופות (גלובר, אגב, לוהק לתפקיד למרות היותו צעיר בשלוש שנים ממייקל ג'יי פוקס). גם הופעתם של כריסטופר לויד בתפקיד המדען האקצנטרי וטום וילסון בתפקיד הבריון המטריד את הוריו של גיבור הסרט ראויה לציון.


לסרט נוצרו שני סרטי המשך, ומטבע הדברים הם נופלים מהמקור. הסרט השני, שניסה להשתעשע בדרכים חדשות עם פרדוקסי-הזמן שהוצגו בסרט הראשון, הוא מעניין למדי לצפיה (בעיקר בזכות העיצוב המבדר של שנת 2015 המוצג בו). הסרט השלישי, לעומתו, מיותר לחלוטין (השניים מגיעים בו לתקופת המערב הפרוע). רוברט זמקיס המשיך לביים סרטים בז'אנר המד''ב/פנטסיה ומחוץ לו, ובשנה הקרובה צפויה גיחה נוספת שלו לתחום בסרט ''Polar Express''. הוא גם זכה לאהדה ביקורתית וקופתית גדולה לאחר שביים את הסרט ''פורסט גאמפ'', שבעקבותיו הוא זכה בפרס האוסקר. אך ''בחזרה לעתיד'' נותר סרטו הטוב ביותר: סרט הרפתקאות סוחף, מסחרר ומשעשע, המכיל גם מסר אופטימי מאד על יכולתו של האדם לשלוט בגורלו.



אתר רשמי לגרסת ה-DVD
אתר מעריצים
עוד אתר מעריצים
מורה נבוכים
סופרמן - החלק הקודם בסדרה

 
חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
ושתי הערות למען הסדר הטוב:  (חדש)
רז נוסטלגי יום שלישי, 29/04/2003, שעה 10:39
1) לכל הקופצים בראש: כן, אני יודע כי קיים ויכוח בשאלה ''מי המציא את הקולנוע'' וכי תביעת הבעלות של האחים לומייר על הנושא אינה מובנת מאליה. אך לצורך המאמר הנוכחי - הם ממציאי הקולנוע, לאמר: אל תיתן לעובדות להרוס מטאפורה נאה.

2) בעלי הזכרון החזק מבין גולשי האתר ישימו לב כי כתבה זו אינה הכתבה הראשונה כאן הנושאת את הכותרת ''בחזרה לעתיד''. למעשה, הכתבה השניה שהתפרסמה באתר תחת מדור ה-''סרטים'' נשאה כותרת זו בדיוק, והיא עסקה בסרטי הז'אנר העתידים לצאת בשנת 2000 (הכתבה הראשונה במדור היתה של גיא וינר, השלישית של הח''מ). את הכתבה ההיא כתב דג אדום מסוים, המנהל כיום אתר שוקק לביקורות קולנוע. אחח, הנוסטלגיה:

   כתוב תגובה
ועוד שתי הערות (למען הסדר הטוב)  (חדש)
דדאלוס יום שלישי, 06/05/2003, שעה 2:01
בתשובה לרז נוסטלגי
1) אמנם נחמד לנסות ולמצוא את חיבתו של זמקיס לאפשרויות הגלומות במסע בזמן בסרטים נוספים שלו, אבל ''קונטקט'' הוא דוגמא לא מוצלחת. אין שם שום עניין למסע בזמן, והסצנה בה אלי מתקשרת עם הישות התבונית, המתממשת בדמותו של אביה, אינה המצאה של זמקיס, אלא נאמנותו לספר המקורי של סאגאן.

2) אמנם ''12 קופים'' נוצר אחרי ''בחזרה לעתיד'', אבל הוא כלל וכלל לא הושפע ממנו. ''12 קופים'' מבוסס על סרטו הקצר של כריס מארקר משנת 1962, ''המזח''. במובן *הזה* זהו אולי ''בחזרה לעתיד''... :-) [ובהקשר הזה ובמאמר מוסגר הייתי מוסיף גם את ספרו של גרגורי בנפורד, ''נופזמן'']
   כתוב תגובה
שתי אפשרויות: או שלא הבנת את מה שנאמר בכתבה  (חדש)
רז מסביר יום שלישי, 06/05/2003, שעה 7:24
בתשובה לדדאלוס
או שהבנת, ואתה בוחר להתעלם ממה שנאמר בה.
באשר לההערה הראשונה - ספוילרים ל-''קונטקט'' מכאן והלאה -

''קונטקט'' (שהוא, אגב, מסרטיו הפחות-מוצלחים של זמקיס לטעמי, אך זהו דיון ליום אחר) בפירוש נשען על הרגע בילדותה של הגיבורה בו אביה מת, והמפגש המחודש שלה עם החייזר בדמותו של אביה בסופו של הסרט מחזיר אותה לאותה נקודה. זהו אינו ''מסע בזמן'' פר-סה, אמת, אך בכתבה לא נטען שהוא כזה. לעומת זאת, זוהי *בפירוש* דוגמא להתעניינותו של זמקיס ביכולת של גיבורי סרטים לנוע בין תקופות שונות, והעובדה כי הסרט מבוסס על ספרו של סייגן אינה סותרת עובדה זו כלל (מן הסתם, זה מה שמשך את זמקיס לבימוי הסרט, אני מניח?).

בנוגע להערה השניה - כן, ''12 קופים'' מבוסס על ''המזח'' שיצא ב-‏1962. האם זה אומר, לדעתך, כי הסרט הנ''ל לא ספג השפעה מאף סרט אחר שיצא ב-‏32 השנים שחלפו בין צאתו לזה של הסרט המקורי?
   כתוב תגובה
ישנה אפשרות שלישית, כמובן  (חדש)
דדאלוס יום רביעי, 07/05/2003, שעה 0:25
בתשובה לרז מסביר
והיא שהבנתי את מה שכתוב, אבל אני לא מסכים. אני מקווה שמותר לי לא להסכים.

לגבי ''קונטקט'', שאגב בעיני הוא דווקא אחד המוצלחים של זמקיס, אם הייתי רוצה למצוא את ההדגשים האישיים של זמקיס, הייתי מחפש אותם דווקא בשוני בין הסרט לספר, ולא בדומה ביניהם, ויש לא מעט שוני. ברור לשנינו שלא מדובר במסע בזמן פר-סה (או שאולי לא הבנת אותי?), אבל אני חולק עליך לחלוטין שזו איזושהי דוגמא לתנועה בין תקופות שונות. ''קונטקט'', לעניות דעתי, עמוס בלא מעט רעיונות מעניינים, אבל זה לא אחד מהם. לדעתי המפגש של אלי עם ''אביה'', אינו מייצג איזושהי חזרה שלה *לתקופה* חשובה בעברה, או נסיון להאחז ברגע בו הוא מת, אלא מייצג תקשורת עימה דרך *דמות* משמעותית ומרכזית בחייה. כאן, לדעתי, סאגאן הושפע מ''סולאריס''.

בנוגע ל''12 קופים'' - איפה בדיוק הבנת ממני שהסרט הנ''ל לא ספג השפעה מאף סרט אחר ב-‏32 השנים שחלפו מאז ''המזח''??? סרט - *כל* סרט - מושפע מלא מעט סרטים אחרים, מי יותר ומי פחות. אני רק חושב של''בחזרה לעתיד'' לא היתה כזו השפעה על ''12 קופים''

תראה, באופן כללי, ואני מאד מקווה שלא תעלב מזה, אני באופן אישי לא זיהיתי כזו חשיבות בסדרת ''בחזרה לעתיד'' והשפעה שהייתה לה כדוגמת זו שאתה טוען לה. כן, סרטים נחמדים וכייפים וכולי, אבל לא איתרתי בסרטים מאוחרים יותר אי אלו ציטוטים, הפניות או רמיזות לסדרה הזו, בטח לא כפי שמצאתי לגבי 2001, מלחמת הכוכבים, בלייד ראנר או מאטריקס. דווקא היה נדמה לי ש''בחזרה לעתיד'' שאב לא מעט מסרטים כגון ''הנימיץ אינה עונה'' וכדומה. אבל זו רק דעתי, ואשמח מאד אם תוכל להרחיב ולהסביר מדוע אתה סבור אחרת, כלומר איך ואיפה בדיוק ניכרת אותה השפעה עצומה (במובן של ציטוטים, הפניות, התכתבויות ורמיזות).
   כתוב תגובה
הנימיץ...  (חדש)
אייל שבת, 12/06/2004, שעה 20:49
בתשובה לדדאלוס
אני חייב לדעת איך קוראים לסרט
''הנימיץ אינה עונה'' באנגלית, או שחקן ששיחק בסרט, או כל פרט שיעזור לאתר אותו.

אני ראיתי אותו שהייתי קטן וברצוני למצוא אותו.

אם תוכל לשלוח לי למייל...

eyalbis@013.net.il

תודה רבה, אייל.
   כתוב תגובה
אה, הסרט החשוב הזה?  (חדש)
שלמקו שבת, 12/06/2004, שעה 22:29
בתשובה לאייל
   כתוב תגובה
ועוד שתי הערות (למען הסדר הטוב)  (חדש)
חן יום רביעי, 19/05/2004, שעה 21:46
בתשובה לדדאלוס
אני מחפשת חומר ואת הסרט '' המזח'' איפה אפשר למצוא אותו?
   כתוב תגובה
אני רק חולק עליך בנקודה אחת,  (חדש)
השועל בכרם יום חמישי, 01/05/2003, שעה 16:36
שסרטי ההמשך נופלים מהמקור.
אמת, כל הקטע של העתיד בסרט השני אכן מיותר, אבל הוא מכיל את המנוע העלילתי הנדרש כדי לשלוח את מרטי ל 1955 פעם נוספת, ומאורעות העבר בסרט השני עולים על הראשון.

אסור לשכוח גם שהסרט השני והשלישי צולמו במקביל, כך שאולי נכון יותר לראות אותם כסרט אחד. במיוחד בולט הדבר ברמזים שנזרקים בסרט השני, ומנוצלים בסרט השלישי (קלינט איסטווד ואפוד המגן זו הדוגמה הבולטת ביותר).
   כתוב תגובה
דווקא את הקטע של העתיד בסרט השני  (חדש)
רז נוסטלגי יום חמישי, 01/05/2003, שעה 16:48
בתשובה להשועל בכרם
אהבתי. בתור פארודיה מחויכת על שנות ה-‏80 (מהפרסומת ל-''מלתעות 19'' ועד למועדון הנוסטלגי לאותו עשור) הוא היה חביב בהחלט. הקטע ב-‏1985 החלופית ובשנות ה-‏50 (שהם מעין ''מאחורי הקלעים'' למה שהתרחש בסרט הראשון) גם היו בסדר, לא מדהימים. עדיין - יותר מדי מניפולציות והסתבכויות, בניגוד לפשטות הגאונית של הסרט הראשון.
והסרט השלישי? נעשה מכח האינרציה בלבד. תסריט מטופש, שחקנים עייפים, וההתיחסויות לסרטים הקודמים בסדרה לא מחזיקים סרט שלם. אני מבין שהיה צורך לסגור קצוות, אבל אפשר הה באותה מידה להוסיף רבע שעה לסרט השני לצרכי אפילוג. באמת שלא צריך למשוך משהו יותר מדי אם אין רעיונות חדשים (וואו, למה יש לי הרגשה שאני אחזור על הדברים האלה בדיוק כשיצא ''שליחות קטלנית 3''...).
   כתוב תגובה
בגלל ש''שליחות קטלנית 2''...  (חדש)
עידו יום שישי, 02/05/2003, שעה 2:33
בתשובה לרז נוסטלגי
...היה מיותר בעצמו...
   כתוב תגובה
דווקא את הקטע של העתיד בסרט השני  (חדש)
הבדיחה של אלוהים יום שישי, 02/05/2003, שעה 10:05
בתשובה לרז נוסטלגי
אני מסכים ,העתיד היה חלק משעשע מאד בסרט השני,גם הפרסומת ,המועדון ,המרדף וכמובן בתוך המועדון ''מה צריך להשתמש בידים,איזה משחק לתינוקות''

הסרט גם הריץ שיר נושא מאד מצליח )למרות שהשיר של הסרט השלישי היה הרבה יותר טוב( ''THE POWER OF LOVE''

כמו כן בגרסת הדי.וי.די בפיספוסים יש ירידה נהדרת של מייקל ג'י פוקס :''מותק אני בבית והבתי ארוחת ערב'' ואז הוא הוציא בובא של רוג'ר ראביט.
   כתוב תגובה
הראשון בולט לטובה  (חדש)
איציק שבת, 03/05/2003, שעה 20:48
בתשובה להשועל בכרם
אני תמיד הרגשתי שהסרט הראשון היה מתוכנן כסרט בודד, ולאחר ההצלחה שלו תוכננו לו 2 המשכים.
למיטב זכרוני חוץ מסצינת הסיום שבה דוק מזעיק את מרטי וחברתו לעתיד (ישנם המון סרטים שמשתמשים בסוף מזמין-המשך כזה, ''האחים מריו'' לדוגמא) אין התייחסות לכל הקטעים שאיגדו את ההמשכים ביניהם, כמו ''מאד-דוג טאנן'' או השכפ''ץ של קלינט איסטווד. מצד שני אני לא יודע מתי יצאו סרטי ההמשך, אז ייתכן שאני שוב מדבר שטויות כהרגלי :)
   כתוב תגובה
אתה צודק בהחלט.  (חדש)
שלמקו שבת, 03/05/2003, שעה 21:29
בתשובה לאיציק
שני הסרטים האחרים תוכננו בהחלט אחרי שהראשון הפך להצלחה שאף אחד לא ציפה לה.
   כתוב תגובה
אבן נגולה מעל ליבי...  (חדש)
איציק יום ראשון, 04/05/2003, שעה 14:26
בתשובה לשלמקו
אחרי הכל, זה לא הרגל טוב לומר יותר מדי שטויות...
   כתוב תגובה
אחלה מאמר  (חדש)
עידו יום שישי, 02/05/2003, שעה 2:37
אם כי קצרני משהו :(

ואני חולק עליך בנקודה אחת בלבד: הופעת הסרט שייכת ל''דוק'' אמט בראון, בגילומו הבלתי נשכח של כריסטופר לויד. לעולם, אבל לעולם לא אשכח את הסצנה בה הוא הוא שולף שלושה שעונים בזה אחרי זה רק כדי לרטון ''לעזאזל!'' כמו שפן לבן עם עיניים בולטות ותסרוקת של אלברט איינשטיין, או את הבעות פניו כשהכבל מתעקש להתנתק על אף מאמציו העל אנושיים.

אין, הבנאדם פשוט תותח.
   כתוב תגובה
  (חדש)
ערן שבת, 03/05/2003, שעה 19:05
צודק. בחזרה לעתיד הא הסרט הגדול ביותר.
   כתוב תגובה
Trek to the Future  (חדש)
Uri Bruck יום שישי, 09/05/2003, שעה 1:53
אני לא רואה את ההשפעה של ''בחזרה לעתיד'' על פרקי המסע בזמן ב-ST:TNG
ייתכן שאני פשוט מכיר טוב מדי את פרקי המסע בזמן בסדרה הראשונה.
   כתוב תגובה
  (חדש)
עמיר רחום יום חמישי, 29/05/2003, שעה 15:35
אני מעריץ מטורף של הסרטים ויש לי את הדיוידי, ולמרות שהסרט הראשון היה הטוב ביותר
לדעתי השני ממש גרוע והשלישי אהוב עלי ביותר.
   כתוב תגובה
The best trilogy ever  (חדש)
shemig יום ראשון, 31/08/2003, שעה 21:30
אם כל הכבוד אני חושב ש-‏3 הסרטים היו מעולים ואין כמו להיפגש כמה חברה על איזו פיצה ולעשות מרתון
סרטי בחזרה לעתיד אני ממליץ לכל אחד.
   כתוב תגובה
הפיצה, דרך אגב, באיזה גודל היא מגיעה?  (חדש)
שלמקו יום ראשון, 31/08/2003, שעה 21:44
בתשובה לshemig
   כתוב תגובה
מפגשים מהסוג הדילוריאני....  (חדש)
Bavmorda יום ראשון, 06/08/2006, שעה 0:25
בתשובה לshemig
באיחור של שנה (כמעט ;-)) אחרי ההודעה האחרונה, אני מגיעה לכאן אחרי חיפוש בגוגל.

אני מחפשת בנרות אנשים שאוהבים כמוני ויותר, את הראשון ואת הטרילוגיה כולה.

עדיין לא חוויתי לשבת לצפות בראשון (בעדיפות עליונה, למרות שמרתון יהיה אדיר!)עם עוד מטורפים לָדבר.

צרו קשר במייל :)
BAV.
   כתוב תגובה
אין פרדוקסים  (חדש)
נמרוד זוטא שבת, 22/11/2003, שעה 14:26
בחזרה לעתיד מספר על ''פרדוקסים'', שהם סתירות זמן שיביאו להשמדת היקום. אם למשל תנסה לרצוח את אבא שלך לפני שנולדת, אתה עצמך תפסיק להתקיים (כי מעולם לא נולדת), מה הבעיה? כי אם אתה מעולם לא נולדת אז מעולם לא יכולת לרצוח את אבא שלך, אבל אם מעולם לא רצחת אותו, אז הוא בעצם חי! אבל אם הוא חי אז גם אתה חי, ויכולת לרצוח אותו...
שרשרת אינסופית זו באה לתאר שלא ניתן לשנות אירועים בעבר ושהוא נחרט לתמיד.
ואני אומר- אין פרדוקס! נניח שחזרת אחורה ורצחת את אבא שלך, אתה לא תפסיק להתקיים, כי בעצם נוצר קו-זמן חלופי, בו מעולם לא נולדת. אתה תמשיך לחיות, אתה תהיה מה שנשאר מקו הזמן המקורי,
בעצם אתה נמצא במציאות חלופית ואתה ממשיך להתקייים.
   כתוב תגובה
זה לא בדיוק חדש, אתה יודע.  (חדש)
NY שבת, 22/11/2003, שעה 15:41
בתשובה לנמרוד זוטא
וזה גם בדיוק הנושא של ''בחזרה לעתיד II''.
   כתוב תגובה
זה לא בדיוק חדש, אתה יודע.  (חדש)
אלמוני שבת, 26/02/2005, שעה 18:34
בתשובה לNY
אז למה ב''בחזרה לעתיד II'' הם מנסים למנוע פרדוקסים?
פרדוקס זה רק משהו שאנחנו לא מצליחים לפתור אבל האמת היא שיש לו פיתרון
   כתוב תגובה
זה לא בדיוק חדש, אתה יודע.  (חדש)
מתי יום שני, 07/04/2008, שעה 1:11
בתשובה לאלמוני
הם מנסים למנוע פרדוקסים, כי פיתרון לפרדוקס דורש זמן יקר... ואין להם ממש זמן לבזבז שם.
   כתוב תגובה
אין פרדוקסים  (חדש)
רם יום שישי, 16/10/2009, שעה 17:43
בתשובה לנמרוד זוטא
זה כל העקרון שניסו להציג
ולכן דוק אמרעל מפגש עצמי או שתתעלף או שיגמר כדור האררץ
   כתוב תגובה
בקשר לסרטים השני והשלישי..  (חדש)
יום שלישי, 16/12/2008, שעה 22:15
אחלה מאמר, נהנתי לקרוא, אבל אני לא מסכים עם הפיסקה האחרונה ולכן החלטתי לכתוב את התגובה הזאת.
דבר ראשון, אני לא מסכים עם הטענה שהסרטים השני והשלישי נופלים מהראשון. שלא כמו בהרבה סדרות אחרות, הסרטים השני והשלישי לא פחות טובים מהמקור והעלילה בהם רק ממשיכה להסתבך ולרתק את הצופה למסך עוד יותר. גם לדעתי החלק של 2015 היה מהחלקים היותר חלשים בסידרה, אבל הוא הכרחי לבניית העלילה.
וכאן מגיע מה שלדעתי הופך את הסידרה הזאת לכ''כ מצליחה. זה שהגיבורים שלה פועלים בצורה מאד אנושית, בדיוק כמו שכל צופה היה מצפה מהם לעשות וכמו שהוא היה עושה במקומם וכמו שהיצרים האנושיים הטבועים בו היו מכתיבים לו לעשות.
אם כל הסיפור היה נגמר אחרי סרט אחד, רוב האנשים היו בטח חושבים ''אחרי כל זה הם לא רוצים להמשיך לנסוע בזמן? הם לא רוצים לראות מה קורה בעתיד? מה זה החרטא הזה, סרט מפגר''
היה חייב להיות המשך.. מה לעשות, בני אדם הם יצורים סקרנים מטבעם ומי שחקר את העבר ירצה גם לחקור את העתיד. וזאת הסיבה שבסוף הסרט הראשון הדוק נוסע ל2015 למרות שכביכול אין לו סיבה, אחרי החזרה מ1955.
בסרט השני גם יש את הרעיון של ניצול האפשרות של מסע בזמן לטובת רווח כספי קל ע''י הימור על משחקים שתוצאתם ידועה.
לא הייתם עושים את אותו דבר אם היתה לכם מכונת זמן? זה הדבר הראשון שרוב האנשים היו עושים..
גם יש את הקטע שביף הזקן מ2015 חוזר ל1955 כדי לשנות את החיים של ביף הצעיר. מי לא היה רוצה לחזור אחורה בזמן כדי לשנות משהו בחיים שלו...
הקטע בסוף הסרט השלישי שבו אמט בראון שתקוע ב1885 בונה מכונת זמן מונעת בקיטור למרות שהוא כבר מודע לכל הסיכונים של מסע בזמן רק מוסיף לכל זה. לצופה קל להזדהות עם גיבורי הסידרה. זאת סיבת ההצלחה של רוב הסרטים\ספרים אחרי הכל..
ולמה הסרט השלישי מיותר? מה הבעיה איתו?
אין שום דבר רע בלהציג לצופים עוד תקופה היסטורית מעניינת ורחוקה יותר מימינו מאשר התקופות האחרות. גם הסרט השלישי מצטיין בעלילה שלו ובמשחק.
בקיצור הסידרה הזאת מעולה, אהבתי כל חלק בה ומבחינתי לפחות בהחלט יש לה מקום בין היצירות הקולנועיות הגדולות של כל הזמנים
   כתוב תגובה
בקשר לסרטים השני והשלישי..  (חדש)
time traveler יום שישי, 21/10/2011, שעה 14:07
בתשובה לkani5@nana.co.il
גם אני חושב שהשני והשלישי לא נופלים מהראשון אולי אפילו עולים עליו
הלואי ויהיה רביעי צופה בטרילוגיה אין ספור פעמים ונהנה כל פעם מחדש
   כתוב תגובה

הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.