על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
עוד בקטגוריה זו:

שלושה בדירה אחת
טלויזיה / גל חיימוביץ'
04/08/12
תגובות: 3  
מפלצות נראות ומפלצות נסתרות מהעין
טלויזיה / קרן לנדסמן
26/11/11
תגובות: 26  
תעלומת הרוח הנעלמת
טלויזיה / לילי דאי
13/08/11
תגובות: 4  
עוברת כל גבול
טלויזיה / רז גרינברג
25/12/05
תגובות: 7  
הרובינזונים החדשים
טלויזיה / רני גרף
14/04/05
תגובות: 20  
גוונים של שחור
טלויזיה / רז גרינברג
16/01/05
תגובות: 5  
לראות או לא לראות
טלויזיה / איתי שלמקוביץ
16/11/04
תגובות: 29  
אלוהים נמצא בדברים המדברים
טלויזיה / איתי שלמקוביץ
16/06/04
תגובות: 14  
היקום מצחיק, אז צוחקים!
טלויזיה / רז גרינברג
25/03/04
תגובות: 7  
מותו של אזור
טלויזיה / רז גרינברג
16/11/03
תגובות: 30  
מפגשים
טלויזיה / איתי שלמקוביץ
04/10/03
תגובות: 30  
הרובוט שאהב אותי
טלויזיה / אריק אפק
14/09/03
תגובות: 13  
הדבר הטוב הבא(פי)?
טלויזיה / רז גרינברג
15/07/03
תגובות: 10  
הגחלילית שכובתה
טלויזיה / איתי שלמקוביץ
13/04/03
תגובות: 42  
משולחנו של המהנדס הראשי
טלויזיה / רז גרינברג
19/01/03
תגובות: 10  

זמן לא חסר
טלויזיה / איתי שלמקוביץ
יום ראשון, 20/01/2002, שעה 11:58

'גולשים בזמן' (Sliders) – עולמות מקבילים בטלויזיה שלכם


''מה אם הייתם מוצאים שער לעולם מקביל? מה אם הייתם יכולים לגלוש לאלפי עולמות שונים, כשהשנה אותה שנה ואתם אותם האנשים, אך כל השאר שונה? ומה אם לא תצליחו למצוא את הדרך הביתה?''

Sliders, שתורגמה בארץ (באופן מזויע אך לא מפתיע) ל-''גולשים בזמן'' (כבר מהפתיח נתן להבין כי הזמן הוא הדבר היחיד הקבוע כאן), הנה סדרת מד''ב אמריקאית. היא סובלת, אמנם, מרוב התחלואים הנפוצים בסדרות בנות מינה, אך עדיין מדובר במד''ב טוב. בארץ היא משודרת מדי פעם בערוץ הילדים, אך הסדרה בהחלט לא מיועדת לילדים בלבד.

הרעיון בסיסי של ''גולשים'' (כפי שתקרא מכאן והלאה) הוא עולמות מקבילים, נושא המהווה פתח להצגת אינספור רעיונות מד''ביים ופנטסטיים.
קווין מאלורי (ג'רי אוקונל) הוא סטודנט מבריק לפיזיקה בסן-פרנציסקו, גאון צעיר. הוא מצליח לבנות מכשיר מיוחד, מעין שלט רחוק (או מד-זמן, הנראה בדיוק כמו פלאפון מדגם אלפא בתוספת כמה מקשים), המאפשר לו לפתוח פתח, חור תולעת, המחבר בין העולם שלו לכדורי ארץ אחרים ביקומים מקבילים – יקומים שהתפצלו מהיקום שלנו בנקודת החלטה כלשהי, ממנה הלך כל יקום בדרך אחרת. קווין מזמין שני מכרים לצפות בפלא: ווייד וולס (סברינה לויד), ידידתו, ופרופסור מקסימיליאן ארטורו (ג'והן רייס-דייויס), פרופסור לקוסמולוגיה ואונטולוגיה (המקפיד להזכיר זאת בכל הזדמנות), המנחה שלו לתואר. השלישיה מחליטה לנסות את המכשיר החדש ו''לגלוש'' – לעבור בין יקומים מקבילים. עקב טעות קלה בכיוונו של מד הזמן, חור התולעת שהם פותחים בולע לתוכו גם את רמברנדט בראון (קליבנט דריקס), זמר מפורסם בעברו, שבדיוק היה בדרכו להופעת הקאמבק שלו. הארבעה מגיעים לעולם עוין ומבצעים טעות קריטית – הם מפעילים את מד הזמן לפני הזמן. ההפעלה המוקדמת מוחקת את זכרונו של המכשיר ושולחת את החבורה לעולם שנראה בדיוק כמו כדור הארץ המקורי – אך אינו. כאן מתחילה ההרפתקה: החבורה גולשת בין עולמות, בלי לדעת מראש להיכן תגיע, בתקווה כי אחת הגלישות תחזיר אותה הביתה – לכדור הארץ ה-''מקורי''.


רוב הפרקים מתנהלים במבנה קבוע וידוע מראש, וכאן טמונה חלק מהבעייתיות של ''גולשים'' כסדרה. בתחילה גולשת החבורה לעולם חדש ומוזר, כאשר מד הזמן מודד פרק זמן אקראי מסוים עד לגלישה הבאה (רק על ידי גלישה בדיוק עם תום הזמן שמודד שעון העצר קיים סיכוי לחזור לכדור הארץ האמיתי, והחמצה פירושה אי-אפשרות לעבור עולם למשך 29.7 שנים). מנקודה זו יכול התסריט לנוע בכמה כיוונים: בעיה מסוימת עומדת למנוע מהחבורה לגלוש עם תום הזמן (מד הזמן נעלם, התקלקל וכדומה), או היעלמות/הסתבכות של אחד מבני החבורה, המונעת ממנו מלהגיע לגלישה, או אסון נורא העומד לקרות לפני זמן הגלישה הנקוב. שאר הפרק עובר על הגיבורים בנסיון להגיע לגלישה בזמן.
שבלוניות זו, ההופכת את הסדרה לבינונית למדי, עדיין לא מפריעה לרעיון המיוחד, האלמנט ההופך את רוב פרקי הסדרה (בנפרד) למדע בדיוני טלויזיוני טוב. רובם הגדול של העולמות אליהם גולשת החבורה כאילו נלקחו מספרי מדע בדיוני, היסטוריה חלופית או פנטסיה. האפשרות של עולם מקביל, עולם בו התפתח משהו בצורה שונה מהעולם שלנו, מאפשרת לתסריטאים להמציא בלא מעט מהמקרים עולמות חדשים, הנחשפים לאיטם במהלך הפרק, והמבוססים על רעיון פנטסטי/מד''בי אחד או יותר. פרקי הסדרה הם מעין מדריך מקוצר לעולמות פנטסטיים, למשל: עולם בו הטורף הדומיננטי הוא ארנבות לבנות טורפות בגודל חמישה מטרים. בנוסף, היות ורוב העולמות המדוברים הנם רק גרסאות של העולם שלנו, קיימים בחלקם כפילים, שהם הגרסאות המקוריות של הגולשים השייכים לאותו עולם. בחלק מהמקרים מבוססת עלילת הפרק על הקונפליקט בין הגולשים ובין הכפילים שלהם.



''מה אם יכולת לנסוע לעולמות מקבילים? אותה שנה, אותו כדור הארץ, אך מימדים שונים? עולם בו הרוסים שולטים על אמריקה, או אשר בו חלומותיכם להיות כוכבי על קמו לתחיה, או שבו סן-פרנציסקו היא כלא שמור ביותר? חברי ואני מצאנו את השער. עכשיו הבעיה היא למצוא את הדרך בחזרה הביתה.''



העונה הראשונה (והקצרה מהרגיל) של הסדרה התבססה כמעט כולה על היסטוריות חלופיות, וכתוצאה מכך היתה הפילוסופית וה-''חכמה'' מכולן. תוך חיפוש אחר כדור הארץ המקורי, הגיעה החבורה לעולמות רגילים יחסית, אך כאלה בהם שינוי כלשהו בהיסטוריה גרם לתוצאות מרחיקות לכת. עולם בו לא הומצאה האנטיביוטיקה או פצצת האטום, עולם בו אמריקה נכבשה על ידי הרוסים, או הנה עדיין תחת שלטון בריטי, עולם בו הגברים הם המין החלש, או אשר בו האינטלקטואלים נערצים בדומה לספורטאים שבכאן – כל אלה הם עולמות אליהם גולשת החבורה בעונה הראשונה, ובהם הניגוד בין הגולשים לבין שאר העולם בולט ומעורר מחשבות.


בעונה השניה (גם בה יש פחות פרקים מהרגיל – ניתן לאחד את שתי העונות הראשונות ליחידה אחת בעלת מאפיינים דומים) ממשיכים הגולשים לחפש את עולם הבית שלהם. בניגוד לעונה הראשונה, בה היו השינויים בין העולמות מרכזיים ומשמעותיים, רוב ההיסטוריות החלופיות בעונה השניה התמקדו בהיסטוריה של ארה''ב – עולם בו הוצאה החוקה של ארה''ב אל מחוץ לחוק, עולם בו טקסס השתלטה על חצי מארה''ב והחיים נראים כמערבון, עולם בו השתלטה המאפיה על המדינה או עולם בו שולטים הצעירים ואנשים מוצאים לפנסיה בגיל שלושים. אך בעונה זו החלו להופיע גם עולמות מסוג חדש, כאלה שאינם מסתמכים על היסטוריה חלופית דווקא. ביקומים מקבילים אלה חוקי הטבע עצמם שונים, והם דומים יותר ויותר לעולמות פנטסיה אמיתיים. עולם הנשלט על ידי מכשפים (כולל מחווה לקוסם מארץ עוץ), עולם בו שרדו הדינוזאורים (והפכו לחיות בסכנת הכחדה) ועולם בו הזמן נע לאחור.

אם בעונה השניה ניסו התסריטאים, עדיין, לשמור על הגיון יחסי בעולמותיהם, הרי שבשלישית הם התירו כל רסן. העולמות אליהם הגיעו הגולשים הפכו מוזרים יותר ויותר: עולם של מכשפים ודרקונים, עולם בו סערות טורנדו חשמליות חיסלו את רוב האוכלוסיה, עולם בו נלכדים הגיבורים בתוך משחק לחיים ולמוות, עולם בו הגברים נכנסים להריון... הם פוגשים, אפילו, בלהבה תבונית. סוג נוסף של עולמות התפתח בעונה זו – מחוות (או גנבות בוטות) של עולמות פנטסיה אחרים: דרקולה, זומבים, האי של דוקטור מורו, המורלוקים של מכונת הזמן, העקלתונים של חולית, סיוט ברחוב אלם ואפילו שרלוק הולמס.


באמצע העונה השלישית, עקב נתוני רייטינג נמוכים, החליפו המפיקים את פרופסור ארטורו בדמות חדשה, מגי בקט (קארי וווהרר), טייסת בנחתים. תפקידה העיקרי היה, בתחילה, להפגין את נוכחותה במינימום ביגוד. מגי, שעולמה הושמד ע''י פולסארים, הצטרפה לחבורת הגולשים במטרה לרדוף אחר המפקד שלה, קולונל ריקמן, שהרג את בעלה ושגלש בין העולמות תוך שאיבת מח-עצמות מאנשים. לאחר שריקמן נהרג, בסוף העונה השלישית, המשיכה מגי עם הגולשים כיוון שנשארה ללא עולם משלה. בדיעבד הובילה דמותה של מגי ללא מעט עלילות מעניינות, אך יש הטוענים כי בקו השבר הזה, בו הושפעו המפיקים משיקולי רייטינג, החלה הסדרה להדרדר.


העונה הרביעית עומדת בסימן הקרומגס. הקרומגס הם גזע של גולשים, אשר התפתחו בארץ מקבילה מקופים קטלניים. הם הוצגו לראשונה בסוף העונה השניה, כאויבי הגולשים וכל העולמות אליהם ניתן לגלוש. בעונה הרביעית הפכה המלחמה בהם להיות סיפור המסגרת. לעונה הרביעית הגיע ג'רי אוקונל בעמדת יתרון. ג'רי, כוכב הסדרה, הפך בעונה זו גם למפיק, עמדת כוח שאפשרה לו להכניס את אחיו, צ'רלי אוקונל, כמשתתף קבוע בסדרה (הוא הופיע בשני פרקים בלבד קודם לכן). כיצד? קווין גילה כי הארץ ''שלו'' היא למעשה רק עולם בו הוחבא בזמן מלחמה עם הקרומגס, וכי יש לו אח. החיפוש אחרי אחיו של קווין, קולין מאלורי (שגולם, כמובן, על ידי צ'רלי), ואחרי הנשק כנגד הקרומגס הפך להיות סיפור הרקע של העונה הרביעית. קולין מאלורי הוסף לסדרה שאחר שסברינה לויד, שגילמה את ווייד, פוטרה ממנה (דמותה הפכה לדומיננטית מדי) בין העונה השלישית לרביעית (מגי נחטפה נחטפה על ידי הקרומגס). הדבר לא עזר לסדרה. למרות כמה פרקים טובים במיוחד וכמה עולמות מעניינים (למשל סיפור רומיאו ויוליה בין בחורה בעולם מקוון ובין בחור לואו-טקי, עולם בו סמים הם חובה, עולם בו משתמשים בשיבוטים כמקור לאיברים, עולם המחובר כולו לתכנית טוק-שואו אחת ועולם בו נכלאת החבורה בתוך מציאות מדומה), החליטה רשת פוקס על ביטול הסדרה בסוף עונה זו.

ערוץ המדע הבדיוני האמריקאי קנה את הסדרה והפיק לה עונה חמישית ואחרונה, וג'רי אוקונל התפוטר יחד עם אחיו. בניסיון (מוצלח לדעת כותב שורות אלה) להסביר את היעלמותן הפתאומית של שתי דמויות בסדרה, בנו התסריטאים עלילה מתוסבכת: מדען מטורף (פיטר ג'ורסיק, המוכר כלונדו מולארי), בעל אג'נדה משלו, משתמש באחד מכפיליו של קווין, מלורי (רוברט פלויד) ובעזרתה הלא מודעת של ד''ר דיאנה דייויס (טמבי לוקי) מאחד אותו עם קווין המקורי, בעוד קולין נעלם בתוך המערבולת. על מנת למצוא את קולין, ולהפריד את קווין ממלורי, מצטרפים דיאנה ומלורי לחבורת הגולשים (כי הרי תמיד חייבים להיות ארבעה גולשים).
העונה החמישית היא אולי החלשה מבין עונות הסדרה, כאשר רבים מהפרקים עוסקים בפיתוח הדמויות החדשות או ההשלמה עם הגולשים שהלכו, שלא לדבר על ההסברים הדרושים לשינוי הגדול בינה לבין זו שקדמה לה. בנוסף, המשיכו בעונה זו המחוות לסרטים ולספרים (לאו דווקא מד''ביים), כמו עולם בו נזירים שומרים על כל הידע הקיים, או עולם בו מצטרפים הגולשים לחבורת אופנוענים. עדיין היו במהלך העונה כמה פרקים טובים עם מוסר השכל, כמו פרק בו כל העולם הנשלט על ידי מכונות והרגלי קניה. למרבה הצער, לא הגיעו השחקנים החדשים לרמתם של קודמיהם, והעונה החמישית, למרות לא מעט פרקים טובים בפני עצמם, היתה גם העונה האחרונה.


בפרק האחרון של הסדרה, שעירב עולם בו קיימת סדרת טלויזיה בשם ''גולשים'', נסגרו רוב פתילי העלילה שנפתחו בעונה החמישית והמעטים שנשארו מהעונות האחרות. כך הסתיימה הסדרה ללא שאלות פתוחות (או, על כל פנים, ללא שאלות פתוחות מעניינות). עם זאת, השאירו התסריטאים פתח לסרט שאולי יופק בעתיד. מגוון העלילות שניתן להפיק מהרעיון הבסיסי של הגלישה הוא קרוב לאינסופי.

למרות שכל עולם אליו גולשת החבורה מכיל חוקים משלו, התיאוריה הנשזרת לכל אורך הסדרה שומרת על אחידות (אם כי לעיתים קשה מאד לעקוב אחריה). העולם הבדיוני בו קיימת הגלישה הוא בעל הגיון פנימי יציב, המצליח לספק חומר למחשבה. אמת, לעתים הפרקים עצמם מגוחכים או מעיקים, אך בסופו של דבר – האין זו שאיפתם של חובבי המד''ב והפנטסיה, לחקור עולמות חדשים?



''מה אם הייתם יכולים למצוא עולמות חדשים, ממש כאן בכדור הארץ, כשהכל אפשרי? אותו כוכב-לכת – מימדים שונים. אני מצאתי את השער!''



גולשים בזמן - האתר הרשמי
אתר מידע, כולל תיאורי פרקים ומולטימדיה
אתר החובבים הרשמי
אתר הסדרה מיקום מקביל
משחקי תפקידים וגלישה
FAQ (כולל הסצינה החסרה)

 
חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
אחלה כתבה!  (חדש)
Dragoran יום ראשון, 20/01/2002, שעה 13:26
חוץ מזה ההסבר של העונה החמישית רחוק מלהיות טוב!
הרעיון המקורי היה טוב אבל אחרי עונות 1-2 הסדרה נפלה כמו מטאור....
וחבל כי אהבתי אותה!
   כתוב תגובה
אחלה כתבה!  (חדש)
ליהיא גרשון שבת, 30/03/2002, שעה 15:28
בתשובה לDragoran
אני מאוד מסכימה עם dragoran. אחרי העונה השנייה הסדרה באמת נפלה.
אני אישית הפסקתי לראות אותה אחרי העונה השלישית. פשוט כבר לא יכולתי.
אני חושבת שחבל שפיטרו את וויד, בגלל שהיא וצוות השחקנים המקורי היו אלו שעשו את הסדרה.
בקשר למה שהיה כתוב בכתבה, על כך שהיוצרים שיחררו כל רסן אחרי שתי עונות:
זה הכל טוב ויפה, ואולי היה יכול להיות גם מוצלח, אם הם היו עושים את זה קצת יותר אמין.
   כתוב תגובה
אחלה כתבה!  (חדש)
ספיר יום שישי, 07/02/2003, שעה 15:17
בתשובה לליהיא גרשון
לא נכון!!! הסדרה אף פעם לא נפלה!!!
לדעתי זה אמין ויפה, וקשה לכתוב כל כך הרבה דברים. זה מאוד מוצלח, וזה תוכנית ''פצצה''!!!
אבל את צודקת בזה שחבל שפיטרו את וויד בגלל שהיא וצוות השחקנים המקורי היו אלו שעשו את הסידרה.
   כתוב תגובה
כתבה מעולה!  (חדש)
Myself שבת, 08/03/2003, שעה 1:10
בתשובה לספיר
הממ... הסדרה אולי לא נפלה (עובדה שהמשכתי לראות אותה) אבל בהחלט התדרדרה.... חבל שפיטרו את ווייד...
בכל זאת, כל הקטע עם קולין בעונה הרביעית היה די נחמד...
   כתוב תגובה
כתבה טובה  (חדש)
אבישי יום ראשון, 20/01/2002, שעה 14:45
טוב שמישהו עושה סדר בכל העונות וחילופי הדמויות. את הסדרה עצמה מאוד אהבתי - יש לציין שצפיתי רק בשתי העונות הראשונות, כנראה - מכיוון שהיא *יחסית* קונסיסטנטית בתחום המד''ב. אבל לצערי, היא רחוקה מלהיות סספנדבל (ניתנת לסספונד): בדומה למסע בין כוכבים (להבדיל), גם כאן ישנם חורים ענקיים בהגיון הפנימי. מישהו מוכן, למשל, להסביר איך משתמשים במד-הזמן?
   כתוב תגובה
בקשר למד הזמן  (חדש)
שלמקו יום ראשון, 20/01/2002, שעה 17:53
בתשובה לאבישי
אני ממליץ לך לקרוא את הסצינה החסרה. זוהי סצינה שהייתה אמורה להיות בפרק השני (שנות השישים), ובה מוסברים המון פרטים על מד הזמן, כולל העניין של ה29.7 שנים.
   כתוב תגובה
כתבה טובה  (חדש)
ספיר יום שישי, 07/02/2003, שעה 15:19
בתשובה לאבישי
לא נראה לי שתבין...
אם היית רואה - היית מבין.
אני ראיתי את כל הסידרה,
מהפרק הראשון עד לפרק האחרון, ואני יודעת. בעיה שלך...
   כתוב תגובה
יש משהו לא ברור  (חדש)
Myself שבת, 08/03/2003, שעה 1:13
בתשובה לספיר
צריך או לא צריך ללחוץ על כפתור כדי שהשער ייפתח? אם כן, אז מה קורה אם מפספסים בשנייה...? קורה, לא?
   כתוב תגובה
יש משהו לא ברור  (חדש)
סתם אחת יום חמישי, 23/06/2005, שעה 15:04
בתשובה לMyself
אם הם לא לוחצים על הכפתור בדיוק בזמן אז הם נשארים באתו עולם לתמיד!!!!!!! קרה כמה פעמים שהם כמעט פיספסו את השער בגלל שאיכשהו הם לא יכלו ללחוץ על הכפתור בזמן
   כתוב תגובה
בקשר לפרק האחרון בסדרה...  (חדש)
נועה יום ראשון, 20/01/2002, שעה 16:17
הזהרת ספויילרים...

האם הפרק האחרון הוא לא הפרק בו רמברנט קופץ לחור התולעת אחרי שאמרו לו שהוא ימות אם יקפוץ לשם?
כי אם כן, אז אני לא רואה איך הסוף הזה סגור.
אם זה לא הפרק האחרון, מישהו מוכן לספר לי מה קרה בפרק האחרון?

סוף ספויילר.

בקשר לוויד,
האם העובדה שהיא הייתה שם דומיננטית מידי היא טובה או רעה?
אני חשבתי שהיא וארתורו היו דמויות מצויינות ולא הבנתי למה העיפו אותן.
   כתוב תגובה
זה אכן הפרק האחרון  (חדש)
שלמקו יום ראשון, 20/01/2002, שעה 17:56
בתשובה לנועה
אבל הסוף לא סגור.

ספוילרים למכביר

בפרק נאמר שהחוזה ראה שכשכל חבורת הגולשים תכנס למערבולת הם ימותו. מכיוון שרק רמי קפץ, הרי שהנבואה לא נכונה לפחות בפרק מרכזי אחד- אז אולי היא לא נכונה גם בשאר.

והמשך? אם יחליטו לעשות סרט, אנחנו יודעים היכן השארנו את כולם, צריך רק לאסוף אותם...

ובקשר לוויד: לא זכור לי ההסבר המדויק, אבל הדמות של וויד לא הסתדרה טוב עם הדמות של מגי (מבחינת זמן מסך וכל זה), כך שהחליטו להוריד אותה, דמות יחסית אנמית. אבל בהחלט אין לי מושג למה בדיוק.
   כתוב תגובה
בקשר לפרק האחרון בסדרה...  (חדש)
ספיר יום שישי, 07/02/2003, שעה 15:22
בתשובה לנועה
אני רוצה לומר בקרש לוויד.
היא באמת הייתה אחלה.
אבל הפרופסור היה ממש בן ...
אני לא רוצה להמשיך. זה לא יפה לומר את זה.
אני שמחתי שהוא מת, כי אני שנאתי אותו.
   כתוב תגובה
דעתי על הפרופסור.  (חדש)
גבל פאק יום רביעי, 30/04/2003, שעה 11:53
בתשובה לספיר
אני חושב שהפרופסור היה אחד הדמויות הטובות ביותר שהיו בתוכנית הזו ומהרגע שהרגו אותו הרגו בעצם גם את הסידרה, נכון שקצת אחרי זה לא היה נורא כל כך וגם הרבה אחרי זה היה עדיין צפי (מלשון צפייה, יש מילה כזאת בכלל?) אבל הסדרה באמת מתה כשהחליפו את קווין.
   כתוב תגובה
דעתי על הפרופסור.  (חדש)
נטלי שבת, 21/06/2003, שעה 10:40
בתשובה לגבל פאק
אני ממש אהבתי את הפרופסור והיה נורא חבל שהורידו אותו אבל מה שבאמת הרס את הסדרה ומאז אני כבר לא רואה זה ההחלפה של קווין זה היה צעד מטופש וגם קולין הוא היה מהממם והשלוב של קולין רמברנט מגי וקווין היה שילוב מנצח וכשהם הרסו אותו הסדרה פשוט נפלה חזק
   כתוב תגובה
דעתי על קויין ומגי  (חדש)
אור חן צור יום ראשון, 19/10/2003, שעה 14:16
בתשובה לגבל פאק
חבל שהם לא היו ביחד כי הם היו יכולים להיות מהזה זוג יפה ובאמת שהרגו את קויין שהוציאו אותו הם באמת הגזימו חבל שהוא התפטר באמת חבל אני רציתי שהם היהיו ביחד אני מאוכזבת
   כתוב תגובה
שימי לב  (חדש)
יעל יום ראשון, 19/10/2003, שעה 15:46
בתשובה לאור חן צור
תסתכלי שניה על המקלדת תראי שם מקש אחד שיש עליו ציור של סימן שאלה תלחצי עליו תצא לך נקודה שמה זה חסרה בהודעה שלך גם פסיק יש שם קצת מעל מימין לף' הסופית מאוד יעזור להבין מה שאת כותבת השימוש בשני הסימנים האלה

ואם לא הבנת מה כתבתי, זה רק מפני שלא השתמשתי בסימני פיסוק בפסקה הראשונה שלי.
   כתוב תגובה
הפנטזיה האולטמיטיבית  (חדש)
יו יום ראשון, 20/01/2002, שעה 20:18
אני אהבתי את ''הגולשים'' בזמנו ובהחלט הצטערתי שכל אחת מהעונות הסתיימה. ב-‏90% מהפרקים של העונה הרביעית והחמישית, נטען שהמין האנושי התפתח לצד הקרומגס. הקרומגס של הפרק השני היו משהו מיוחד מאד. בכל מקרה, אני חושב שכאן הם נכחדו מכיוון שאבות ההומו-ספיינס היו טיפה אכזריים יותר מהם.
חבל שהם לא היו בישראל חלופית אחת(והקטע בעולם חסר הפצצות האטומית אינו אמין במיוחד. אחרי הכל, העולם עומד ללכת לעזאזל, למה לא לחתום על הסכם שלום? ממילא לא נוכל לממש אותו אחר כך).
   כתוב תגובה
אני מנחשת נכון  (חדש)
Boojie לא צפתה בסדרה יום שני, 21/01/2002, שעה 1:18
בתשובה ליו
שה''קרומגס'' זה הקרו-מאניון? (cro-magnon, שאמריקאים רבים מכנים אותו קרו-מאגנון בכשרונם הלשוני המרשים.)
המממ, כי אם כן, זה נשמע קצת מוזר, בלשון המעטה, לאור העובדה שהם *היו* הומו סאפיינס, עד כמה שאני יודעת.
יש הסברים לעניין? (אם זה מסובך מדי ויותר מדי קשור להגיון הפנימי של הסדרה, אל תטרחו. אם ראיתי פרק אחד שלם מהסדרה הזו זה הרבה.)
   כתוב תגובה
אני מנחשת נכון  (חדש)
שני יום שני, 21/01/2002, שעה 7:08
בתשובה לBoojie לא צפתה בסדרה
לא שאני מבינה אבל ההסבר היה שאחד מהשלבים של ההומו התפצל להתפתחות בכיוון אחר כנראה אותם קרו מאניון
   כתוב תגובה
לפי מה שזכור לי  (חדש)
שלמקו יום שני, 21/01/2002, שעה 11:43
בתשובה לBoojie לא צפתה בסדרה
הקרומגס היו מין איניטיליגיניטי שהתפתח מקוף קטלני, התפצלות התפתחותית של קופי האדם שבארץ שלנו הוכחדה מהר אבל בכמה כדורי ארץ התפתחה במקביל או במקום ההומו-סאפיינס.
   כתוב תגובה
לפי מה שזכור לי  (חדש)
עידו שבת, 26/01/2002, שעה 19:21
בתשובה לשלמקו
הקרו-מאניון היו השלב שבא אחרי ההומו סאפיינס ולפני הגזע שלנו. הגזע התבוני שהתפתח במקביל אליו היו הניאנדרטלים.
למי שמעוניין בנושא, אני ממליץ לקרוא את סדרת ''שבט דוב המערות'' המצויינת.
   כתוב תגובה
ספר אחד בלבד ''שבט דוב המערות''  (חדש)
יו שבת, 26/01/2002, שעה 19:33
בתשובה לעידו
האחרים- מי שאוהב ספרות נקיה ממופעי פורנו רך ירחק!
   כתוב תגובה
אני חושב שאתה קצת מגזים.  (חדש)
עידו שבת, 26/01/2002, שעה 20:04
בתשובה ליו
כן, יש בספרי ההמשך קצת סקס (ולפעמים גם קצת הרבה), אבל לדעתי היה בסדרה הזו קצת יותר מכך, כמו למשל תיאור חיים נהדר של אנשי המערות ואלמנטים פנטסטיים מעניינים למדי.
חומצזה, כל עוד לא מגזימים, מה רע בקצת מין פה ושם? אנחנו לא ילדים ולא חסודים, ואין טעם להעמיד פנים שמין זה לא חלק מהחיים.
   כתוב תגובה
אני חושב שאתה קצת מגזים.  (חדש)
יו שבת, 26/01/2002, שעה 20:54
בתשובה לעידו
חכמים וגדולים ממני בתורה אמרו שהיא שווה לאפס לעומת המאורות הגדולים של הספרות הזאת. וברגע שראיתי את המילה ''האם הגדולה'' הפסקתי לראות בזה משהו אמין. בני תקופת האבן לא האמינו באלים או אלות אלא ברוחות, בייצוגים של הטבע, אנימיזם!
רעיון האלוהויות התפתח ביחד עם הציביליזיציה.
   כתוב תגובה
אחי, אתה טועה טעות מרה  (חדש)
עידו שבת, 26/01/2002, שעה 21:08
בתשובה ליו
פסלים ופסלונים המתארים אלות פריון בדיוק באותה צורה המתוארת בספר נמצאו בכל רחבי אירופה מתקופת האבן ועוד מלפני הזמן בו הספר עוסק. אני חושב שבחלקים מסויימים בעולם עדיין סוגדים לאלה כזו או דומה לה, אבל אני לא סגור על החלק הזה.
בכל מקרה, אז מה אם אואל המציאה את השם ''האם הגדולה'' (ואני לא כל כך בטוח שהיא המציאה אותו)? העיקרון מדויק. מה גם ש:
א. הספר לא מתיימר להיות תיאור מדויק של תקופת האבן אלא אקסטרפולציה על מה שכן ידוע היום. במקרה כזה, ניתן לסלוח לקצת חירות ספרותית.
ב. ייצוגים של הטבע, רוחות ואנימיזם (טוטמים) שזורים לאורך כל הסדרה.
   כתוב תגובה
מנין לך שאלה צלמיותפריון?!  (חדש)
יו יום ראשון, 27/01/2002, שעה 19:57
בתשובה לעידו
גברים בודדים בלילה בלי אישה ולרשותם רק פסלון זעיר לאוננות. שימוש הרבה יותר יעיל מאשר לסגוד לזה ולבזבז מזון רב תועלת.
   כתוב תגובה
ואני בטוחה שאת הידע הוודאי הזה  (חדש)
Boojie שבת, 26/01/2002, שעה 22:53
בתשובה ליו
רכשת במסעותיך במכונת זמן לאותם זמנים, נכון?
אני למדתי די הרבה קורסים בפרהיסטוריה בחוג לארכיאולוגיה באוניברסיטת חיפה, ואף אחד מהמרצים שלמדתי אצלם, רובם פרופסורים עם רשימת פרסומים מכובדת מכאן ועד הודעה חדשה, לא היה מעלה בדעתו לקבוע עמדה כל כך נחרצת בנושא שאין לגביו ידע מוחלט, אלא רק ממצאים נסיבתיים.
אבל אתה מן הסתם יודע יותר טוב. השאלה שמסקרנת אותי היא רק איך. הארה אלוהית?
   כתוב תגובה
ואתה, כמובן, -יודע-.  (חדש)
Kipod יום ראשון, 27/01/2002, שעה 23:28
בתשובה ליו
   כתוב תגובה
אוקיי, אני אנסה לפשט את זה...  (חדש)
שלמקו שבת, 26/01/2002, שעה 20:10
בתשובה לעידו
אני *לא* ניסיתי לומר שיש לקרומגס קשר לקרו-מיניון, או בכלל לגזע ההומו. זוהי הייתה התפתחות מקבילה ל*הומו*, מאב קדמון אחר.

דרך אגב- אין כזה דבר ''אחרי ההומו סאפיינס''. הומו סאפיינס הוא ברגע המין החשוב ביותר על פני הפלנטה, כאשר במקרה, הגזע היחיד שלו הוא ''הומו סאפיינס סאפיינס'' (האדם החושב פעמיים). גם ''הומו סאפיינס ניאדרטאליס'' היה, אחרי הכל, הומו סאפיינס.

(לא להאמין כמה פסאודו-מדע אפשר ללמוד מספר של אסימוב)
   כתוב תגובה
הבנתי אותך גם קודם  (חדש)
עידו שבת, 26/01/2002, שעה 20:22
בתשובה לשלמקו
אבל אני זוכר בבירור שבפרק שבו הקרומגס הוצגו נאמר ש''קרומגס'' הוא כינוי, קיצור לקרו-מניון (מאיפה עוד הם יקחו את השם המבריק הזה?), מה שהופך את כל תיאורית ''הקוף הקטלני'' לדי הזויה.
מצד שני, ככה גם הייתה כל הסדרה הזו...
   כתוב תגובה
אתה צודק במאה אחוז,  (חדש)
Boojie שבת, 26/01/2002, שעה 22:47
בתשובה לעידו
חוץ מהחלקים שאתה טועה בהם, וזה בערך הכל. הגזע שלנו, ידידי היקר, *הוא* הומו סאפיינס. גם הנאנדרתלים, אם זה מעניין אותך, מוגדרים על פי הטקסונומיה המודרנית ''הומו סאפיינס'', כשאנחנו ''הומו סאפיינס סאפיינס'' והם ''הומו סאפיינס נאנדרתלנסיס''.
הקרו-מאניון גם סווגו כ''הומו סאפיינס''.
לגבי שבט דוב המערות - הסדרה אכן מצוינת, ובמיוחד מרשימה העבודה שעשתה ג'יין אואל בהתעדכנות בתאוריות המצויות בזמן כתיבת הסדרה לגבי אורח החיים של בני האדם (סאפיינס ונאנדרתלים) בתקופות הפרהיסטוריות. אמנם הספרים הם דרמטיזציה, ולא בהכרח מדויקים היסטורית (נו, כמובן...), וצריך גם לזכור שהם מבוססים על תאוריות מסוימות, כשבתחום הפרהיסטוריה יש די הרבה תאוריות נוגדות, אבל הם עדיין מבוססים על עבודת מחקר רצינית.
   כתוב תגובה
מעולם לא אמרתי  (חדש)
עידו שבת, 26/01/2002, שעה 23:00
בתשובה לBoojie
שהניאנדרטלים, הקרו מניון, או בני אדם מודרניים *אינם* הומו סאפיינס (למרות שיש לי כמה ספקות לגבי פוליטיקאים מסוימים). תקראי את מה שכתבתי שוב, עם קצת יותר תשומת לב בבקשה.
אמרתי שהקרו מניון היו שלב בין הגזע *הראשון* שהוגדר ''סאפיינס'' לבין הגזע שלנו, שהוא, מין הסתם, ''סאפיינס סאפיינס''. מכאן נובע, שגם המניון היו כאלו.
מש''ל.
ולגבי הניאנדרטלים, כתבתי שהם חיו במקביל למניון וזהו.
כלומר, בהנחה שאת צודקת, אני צודק במאה אחוז, חוץ מהחלקים שאני טועה בהם, וזה בערך כלום.
אחלה סטטיסטיקה, לא?
   כתוב תגובה
במקרה כזה,  (חדש)
Boojie שבת, 26/01/2002, שעה 23:16
בתשובה לעידו
אולי כדאי שתתאמן על יכולת הניסוח שלך.
''הקרו-מאניון היו השלב שבא אחרי ההומו סאפיינס ולפני הגזע שלנו.'' - אם יש מישהו באתר הזה שהבין את האמירה הזו כאילו ההומו סאפיינס, הקרו מאניון והגזע שלנו הם כולם הומו סאפיינס, אני אהיה מאד מופתעת. למעשה, אני חושבת שאם תקרא את המשפט הזה שוב, אפילו אתה לא תבין את זה ככה.
אולי התכוונת לכתוב משהו אחר, אבל כנראה שמה שהתכוונת אליו ומה שכתבת הלכה למעשה לא היו ממש אותו דבר.
לפיכך, הטקסט לעיל הוא שגוי. מה שאומר שהסטטיסטיקה שלך, בסופו של דבר, לא משהו.
   כתוב תגובה
נו טוף  (חדש)
עידו שבת, 26/01/2002, שעה 23:23
בתשובה לBoojie
לא כולם יכולים להיות אלות וורלוניות עם דלי על הראש... :)
   כתוב תגובה
וטוב שכך!  (חדש)
Boojie באנחת רווחה שבת, 26/01/2002, שעה 23:35
בתשובה לעידו
   כתוב תגובה
מישהו מוכן להסביר לי  (חדש)
אסנת יום חמישי, 10/07/2003, שעה 22:07
בתשובה לשלמקו
מה הקטע של הקרומגס ושל הקרו מגניון???
לא הבנתי נאדה!!!!
   כתוב תגובה
גם אני חשבתי ככה  (חדש)
Preacher יום שני, 21/01/2002, שעה 21:19
בתשובה לBoojie לא צפתה בסדרה
אבל כנראה שזה לא קשור, כי אף פעם לא אמרו על זה שום דבר בסדרה. או, מה שיותר סביר, שהתסריטאים באמת בחרו את השם בתור קיצור לקרו-מניון כי הם לא מבינים מהחיים שלהם, כמו שהודגם בכל כך הרבה פרקים אחרים.
   כתוב תגובה
המשך לסדרה  (חדש)
שני יום שני, 21/01/2002, שעה 7:11
הבנתי שקיים נסיון להחיות את הסדרה בחול נקווה שזה נכון
   כתוב תגובה
המשך לסדרה  (חדש)
ספיר יום שישי, 07/02/2003, שעה 15:27
בתשובה לשני
אני מקווה יחד איתך...
אני תמיד מקווה.
   כתוב תגובה
גולשים  (חדש)
פו יום שני, 21/01/2002, שעה 14:14
היא סדרה ממש חמודה. נכון שהיא לא גאונית ויש פרקים ממש משעממים, אבל- הפרק הנהדר (כנראה בעונה הראשונה לפי ההסבר המלומד) שבו הנשים שולטות בעולם ולגברים נותנים לגדל את הילדים ולא ללמוד או להלחם או לעבוד כי יש להם טסטוסטרון בדם שמשבש את החשיבה ההגיונית- זכור אצלי מאוד לטובה.
קווין היה דווקא דמות טובה, וויד - כ''כ סתמית. זאת דמות שפעלה סביב ההתאהבות שלה בקווין. מגי כ''כ הרבה יותר מורכבת ואסרטיבית. היא לא דמות נשית קלאסית כי היא דמות שפועלת על כוח. דווקא בעונה האחרונה היא מתחילה להיות יותר חלשה וסטראוטיפית (אוהבת קניות, שמלות ושטויות).
יש פרקים בשידורים חוזרים, בשעות שאני עדיין לא מבינה את ההגיון בהן .
   כתוב תגובה
כתבה מעולה  (חדש)
Anonymous Incognito יום שני, 21/01/2002, שעה 19:42
שכחתי כמה אני אוהב את הסדרה הזאת. העונות הראשונות היו מעולות אח''כ כמובן התחילה ההתדרדרות. השיא (השלילי) היה כמובן שהעיפו את קווין. לא הפריע לי שהעיפו את וויד כי היא הייתה די מעצבנת אבל פרופסור ארטורו? חבל... הוא היה מעולה...
   כתוב תגובה
וכנל גם קולין מלורי  (חדש)
ארז לנדוור יום שני, 21/01/2002, שעה 21:56
בתשובה לAnonymous Incognito
אבל אני רוצה להזכיר את קוונטין בייניש, הפריק ההיפי מהעונה הראשונה.
באחד העולמות המקבילים הוא היה בנוער המפלגה הרפובליקנית...
חבל שלא הראו אותו גם אחר כך.
   כתוב תגובה
קונרד בניש הבן  (חדש)
שלמקו יום שלישי, 22/01/2002, שעה 11:27
בתשובה לארז לנדוור
מעולם לא היה דמות קבועה. הייתה נטייה, במיוחד בעונות הראשונות, להראות את ההבדלים הקטנים בין יקומים מקבילים ע''י שימת אותם אנשים בתפקידים שונים- כמן קונרד.

דרך אגב, ביקום המקביל, התפקיד שלו בסדרה גדל משמעותית.
   כתוב תגובה
מה ששנאתי בגולשים בזמן  (חדש)
דימיטרי יום שלישי, 22/01/2002, שעה 14:19
זה שכל העולמות שאליהם הם הגיעו היו תמיד ווריאציה של העולם שלנו ולא ההיפך, ז''א שכל עולם הוא העולם שלנו בתוספת פרט קטן נוסף, והעולם שלנו זה המיזוג של כולם. אם נניח שהיינו יוצאים מהעולם שבו הנשים הן המין השולט היינו נדהמים לגלות שכל עולם ועולם שאליו אנו גולשים שונה משלנו מבחינה זאת. זהו לא המצב ב''גולשים בזמן''.
   כתוב תגובה
נכון, הגישה קצת יוניצנטרית  (חדש)
שלמקו יום שלישי, 22/01/2002, שעה 16:59
בתשובה לדימיטרי
ההנחה שהמצב ביקום של הסליידרס (זה לא היקום שלנו, ישנם הבדלים) הוא המצב הטבעי וכל השאר הן וריאציות עליו היא באמת קצת צנטרית, אבל חייבים להתחיל מהיכן שהוא, לא? מולטיוורס שבו חצי מהעולמות נשלטים ע''י נשים וחצי נשלטים ע''י גברים אולי יהיה יותר מדוייק, אבל הרבה יותר מסובך לתיאור. מלבד זאת, היקומים היחידים שאנחנו רואים הם היקומים בהם מתרחש משהו מעניין, ובדרך הטבע יש בהם שינוי מרכזי אחד. כמו שלא בכל עולם שהם גלשו אליו היו קרומגס, כך לא כל עולם שהם גלשו אליו היה מעניין מספיק. בהחלט יכול להיות שחצי מהעולמות נשלטו ע''י נשים, אבל לאחר העולם הראשון הם כבר למדו איך לא להסתבך.
   כתוב תגובה
אותו דבר בדיוק מפריע לי  (חדש)
Afalknon שבת, 26/01/2002, שעה 21:39
בתשובה לדימיטרי
בחייזרי סטאר טראק: כולם נראים כמו בני אדם עם תוספת כלשהי, האדם הוא כאילו הדגם הבסיסי של כל החייזרים ולו עצמו אין שום דבר שמיחד אותו (אני, אישית, הייתי מוריד את האף המגוכח הזה מכל החייזרים חוץ מבני האדם, יש גבול!).
   כתוב תגובה
דווקא בסטאר-טרק  (חדש)
שלמקו שבת, 26/01/2002, שעה 22:24
בתשובה לAfalknon
יש הסבר פשוט מאד לזה- פאן-ספרמיה. חייזר אחד (שנראה משום מה כמו המשתנים) פיזר את השנ''א שלו בכל הגלקסיה (The Chase).
   כתוב תגובה
נכון, אבל הבעיה היא  (חדש)
דימיטרי יום ראשון, 27/01/2002, שעה 14:16
בתשובה לשלמקו
שרוב אותם חייזרים לא נראים כמו ווריאציה של אותו גזע ראשון, אלא דווקא של בני-אדם. יש יותר דמיון בין קלינגון לאדם, מאשר בין קלינגון לאותו חייזר (קח לדוגמא את השקעים סביב לעיניים שלו, אינך רואה משהו דומה לזה אצל אדם או קלינגון, נכון?).
חוץ מזה בכלל, סטאר-טרק זאת אופרת חלל זוועתית וחבל לבזבז את הזמן על שיחה עליה.
   כתוב תגובה
יש לי שם אחד בשבילך:  (חדש)
Boojie שבת, 26/01/2002, שעה 22:59
בתשובה לAfalknon
The crystalline entity.
לא דמוי אנוש. אי אפשר לתקשר איתו בכלל. אז מה בדיוק אפשר לעשות עם זה?
   כתוב תגובה
תיקון-לפי הזיכרון שלי  (חדש)
sany_black יום שלישי, 22/01/2002, שעה 22:56
עבר זמן מאז שראיתי את גולשים בזמן כיוון שברגע שהופיעו הקרומגס ומגי זה הפך למלחמת קודש וסתם חוסר מקוריות של הכותבים

אבל עד כמה שאני זוכר בפרק הראשון קווין אחרי מספר נסיונות כולל החתולה שלו נשאר ביד עם נוסחה מטימתית בלתי פטורה למכונת הגלישה והוא מחליט לגלוש בעצמו כניסיון
הוא מגיע לעולם בו קודמו הצליח שנתיים לפניו לעשות את המעבר ושם כפילו מלמד אותו איך הוא פטר את המשוואה
משם הוא הולך לוויד וקורא לפרופסור שיחזו בזה והם כאקט מדעי (וכיפי לפי הגדרת וויד) הם קופצים לחור התולעת וחור התולעת ממשיך לנוע ורמברנט עף פנימה עם הקדילק שלו

ככה שהעולם שבו וויד וארטורו הצטרפו לקווין לא היה עולם הבית של קווין

נ.ב.
הם מצאו את עולם הבית שלהם בתקופתה של מגי וקולין אך הם נטשו אותו במהרה לאחר שהסתבר שהאוויר בעולם הבית שלהם הוא רעיל במיוחד למגי

סאני
זה מה שאני זוכר פחות או יותר
(אני זוכר בעיקר כי בעולם ממנו וויד וארטורו גלשו אלוויס עדיין היה חי;))
   כתוב תגובה
אולי אתה צודק  (חדש)
שלמקו יום רביעי, 23/01/2002, שעה 0:57
בתשובה לsany_black
ואולי לא, אבל האמת היא שזה לא ממש משנה. הרי ב''תסמונת גלישה פוסט-טראומטית'', יש לנו שני ארטורו, ועד היום לא יודעים איזה ארטורו באמת גלש עם החבורה. אז זה לא ממש משנה מי התחיל את הגלישה, זה מה שקרה להם שהוא חשוב.

ובקשר לארץ המקור- רק ב3 העונות הראושנות החיפוש אחרי עולם הבית הוא חשוב. החל מהעונה הרביעית, ידוע שארץ המקור נשלטת ע''י הקרומגס, והמטרה השתנתה לחיפוש פתרון לקרומגס במקום חיפוש אחרי ארץ המקור.
   כתוב תגובה
כשראיתי את הפרק עם שני הארטורו,  (חדש)
roswella יום שני, 18/02/2002, שעה 11:59
בתשובה לשלמקו
חשבתי שאולי בהמשך הסדרה יחזרו לאותו עולם ויגלו שמי שגלש איתם היה ארטורו ''האחר'', ובעצם ארטורו ''המקורי'' עדיין חי שם.
אם מתוכנן סרט, זה יכול להיות רעיון מענין להחזיר אותו...
   כתוב תגובה
תיקון  (חדש)
Anonymous Incognito יום חמישי, 24/01/2002, שעה 19:08
בתשובה לsany_black
בפרק הראשון קווין גולש לעולם אחר (עולם בו אלוויס חי והאורות ברמזורים הפוכים: ירוק זה עצור, אדום זה סע). אחרי שהוא חזר לעולם שלו הוא הסתכל על הלוח עם המשוואה הלא פתורה אלא שהיא הייתה פתורה כי קווין אחר הגיע לעולם שלו ופתר לו אותה (הקווין הזה ''צוחק'' עליו על זה שהוא לא הצליח לפתור את זה ומנסה להזהיר אותו שלא ישנה את מד הזמן אך בדיוק לפני שהוא מסיים את המשפט הוא נשאב ע''י חור התועלת שלו חזרה לעולמו).
כך שלמעשה קווין, וויד, ארטורו ורמברנט כולם מאותו עולם.
   כתוב תגובה
תיקון-לפי הזיכרון שלי  (חדש)
ספיר יום שישי, 07/02/2003, שעה 15:36
בתשובה לsany_black
אני רוצה לומר, שדי צדקת.
זה הזכיר לי, שכשקווין השני פתר לו את המשוואה, הוא גלש, וראו אותו בעונה אחרת מה קרה לו בגלל שהוא גלש לבד.זה היה פרק
מ ד ה י ם ! ! ! עם מגי וכולם.
   כתוב תגובה
כתבה טובה-רעיון מוחמץ  (חדש)
אמנון יום רביעי, 23/01/2002, שעה 11:27
כרגיל בסדרות הרעיון הבאמת מענין מוחמץ. הנקודה היא שאם יש אינסוף יקומים מקבילים שונים זה מזה רק בפרטים קטנים אי אפשר בכלל ''לחזור'' לעולם המקור, ואולי אפילו אין שום משמעות למושג ''עולם מקור''. לשם דוגמא, האם מישהו פה יודע אם, נניח בארצות הברית, מת אחד בשם איקס (נניח בתאונת דרכים) או שאולי ניצל ברגע האחרון?
ומה יהיו ההשפעות של שינוי שכזה?
ברור שבהתחלה שום השפעה, אבל אחרי שלושים שנה, אולי איקס נהפך לנשיא ארצות הברית?
   כתוב תגובה
כן, אבל כל הרעיון  (חדש)
שלמקו יום רביעי, 23/01/2002, שעה 11:53
בתשובה לאמנון
הוא שעולם שאתה לא יכול להבדיל בינו לבין העולם שלך- הוא לכל המטרות החשובות, העולם שלך. בדיוק כמו ב''תסמונת גלישה פוסט טראומטית'', אם אתה גולש לעולם בו גם הכפילים שלך גלשו, וכל הדברים זהים מבחינתך- אז מה אכפת לך שזה לא העולם שלך, אלא העתק מספיק טוב? אם ההבדל היחיד (כרגע- העתיד לא מעניין את הגולשים, כי הוא בכל מקרה לא ידוע) בין העולם הזה לעולם האמיתי שלך לא משפיע עליך- מה אכפת לך?

והאמת, שמכיוון שמד הזמן מתוכנת עם קואורדינטות, אפשר להניח שהקואורדינטות בדידות, כלומר יש מספר סופי של יקומים (הזזות של 1 על ציר הטאו, אם להשאיל מהיינליין), ולכן אתה מלכתחילה יכול לגלוש רק ליקומים מספיק שונים מזה שלך, ולחזור להיכן שהיית- בעוד הכפיל שלך מהיקום ה''כמעט כמעט בדיוק אותו דבר רק יש איזה הבדל קטן ולא משמעותי'' יגיע ליקומים ששונים מהיקומים שאתה הגעת אליהם באותו הבדל קטן.

דוגמא: נניח שאתה יודע לספור רק מספרים שלמים- 1, 2, 3, 4, 5 וכו'. אתה יכול לספור את כל המספרים השלמים, ובסופו של דבר תחזור ל0. עכשיו, נניח שיש אדם אחר שהאפס שלו הוא למעשה 0.0001 (יחסית אליך)- ה''ספירות'' שלכם לעולם לא ייפגשו, למרות שמעשית אתם סופרים אותו מספר.
   כתוב תגובה
משהו השתנה במתמטיקה מאז  (חדש)
Boojie יום רביעי, 23/01/2002, שעה 13:54
בתשובה לשלמקו
שלמדתי אותה? קבוצת השלמים לא אמורה להיות אינסופית? ככזו, למיטב זכרוני, אתה לא אמור להיות מסוגל לספור אותה עד תומה לעולם. אז למה אתה חוזר לאפס, לפי טענתך?
   כתוב תגובה
ניטפיקרית.  (חדש)
שלמקו יום רביעי, 23/01/2002, שעה 14:11
בתשובה לBoojie
התכוונתי שלעבור על מספר עצום של מספרים, והתכוונתי לחזור ל0 *מרצונך*, לא כי נגמרו לך המספרים.

מלבד זאת, למד הזמן יש זכרון מוגבל, אז במקרה זה *יש* מספר סופי של עולמות. אז אולי האלגוריה לא מדויקת, אלב הרעיון כן.
   כתוב תגובה
להם כן היה אכפת.  (חדש)
נועה יום רביעי, 23/01/2002, שעה 14:53
בתשובה לשלמקו
עד כמה שאני זוכרת היה פרק שבו העולם היה כמעט בדיוק אותו הדבר, אבל לא ממש.

השינויים שאני זוכרת הם שגשר הזהב היה כחול ושלחבר ילדות של קווין לא היה גשר על השיניים אף פעם ( בעולם של קווין כן היה לו ).

גם בעולם הזה קווין והחבורה (הכפילים) גלשו ואפילו פחות או יותר באותו הזמן, אבל קווין והחבורה 'המקורית' בכל זאת גלשו משם.
   כתוב תגובה
אאל''ט  (חדש)
שלמקו משאיל ביטוי מגל יום רביעי, 23/01/2002, שעה 17:28
בתשובה לנועה
הפרק המדובר הוא אותו ''תסמונת גלישה פוסט טראומטית'', שעליו כבר טחנתי לא מעט.

בכל מקרה: הנה דוגמא לעולם שהוא מספיק קרוב, אבל לא בדיוק אותו הדבר- ואת העולם הזה הגולשים מזהים בתור לא העולם שלהם. אם, לעומת זאת, הגשר הכחול היה גשר המכבייה והאיש שבכלל לא היה לו גשר בשיניים היה ניר יניב- הם לא היו יודעים שזה לא העולם שלהם, וגם לא היה להם אכפת.
   כתוב תגובה
זכרונות מאדיס אבבה...  (חדש)
עידו שבת, 26/01/2002, שעה 19:15
או: היש חיים בערוץ הילדים?

Sliders הייתה אחת מהסדרות המשונות ביותר כשהייתי נער צעיר. אם הצלחת להתגבר על עשרות הפרקים הדביליים, על האפקטים של סרטי בורקס, על המשחק התואם ברמתו לאפקטים (נראה שרמת המשחק ירדה ככל שהשחקנים התחלפו), על העלילות חסרות כל הגיון פנימי וחיצוני, על הכתיבה האיומה לרוב ועל מוזיקת הפתיחה שנשמעה כמו פתיח לשעשועון בערוץ 2 ובכל זאת נשארת נאמן לה, היא הייתה מתגמלת אותך.
כמה פרקים, לא הרבה, משהו כמו אחד מתוך עשרים או עשרים וחמש, היו טובים להפתיע.
זכור לי, למשל, אחד שבו החבריא מגיעים לעולם בו הזמן זז יותר לאט ולכן הם הגיעו לשנות השמונים. ג'רי או'קונל, שנחרט בזכרוני לנצח בתור הילד השמן ב''אני והחברה'', פוגש את עצמו הצעיר, ילד חלש ומחונן שילדים אחרים מתעללים בו, ומחליט לשנות את ההסטוריה ולהתנקם בבריונים שהפחידו אותו. כמו כן אני זוכר אחד, אפקטיבי למדי, שבו החבורה מצאה עולם שכל יושביו הועברו לעולם מקביל אחר, מה שגרם להתפצצות אוכלוסין אפוקליפטית כשכל אחד בעולם ''הוכפל''.
ואיך אפשר לשכוח את קולונל ריקמן הרשע, שגולם על ידי לא אחר מרוג'ר דאלטרי, סולן ה''מי'' לשעבר, ששיחק קצין בצבא ארה''ב דווקא!
אוה, הנוסטלגיה המרירה-מתוקה...
   כתוב תגובה
''האמא'' של גולשים בזמן  (חדש)
baby g שבת, 02/02/2002, שעה 18:59
השבוע התחיל לשדר ערוץ 10.
בין היתר הם משדרים את''זינוק לאתמול''. הקשישים בינינו עוד זוכרים את הסדרה מימי ''רואים שש-שש'' האגדית.
בסדרה מגלם סקוט באקולה(עכשיו קפטן האנטרפרייז) איש ניסוי במסע בזמן.
הוא מבצע את הניסוי לפני שהכל מוכן ונתקע בזמן (בדומה לדאג וטוני). עכשיו הוא לא יכול לחזור הביתה ונאלץ לנדוד מזמן לש\זמן בכל פעם לתפוס את דמותו של איש אחר.
הנקודה הטובה בסדרה - דין סטוקוול בתפקיד ההולוגרמה הצינית העוזרת לו.
טוב רק בשביל הנוסטלגיה
   כתוב תגובה
סדרה נהדרת  (חדש)
Anonymous Incognito יום ראשון, 03/02/2002, שעה 23:17
בתשובה לbaby g
כמה שאני שמח שמשדרים אותה. אני הולך לראות כל פרק ופרק...
ד''א, לא רק הקשישים זוכרים אותה, אני רק בן 17.5....
   כתוב תגובה
באגים בסדרה?  (חדש)
טילוני שבת, 23/02/2002, שעה 15:23
גבירותי ורבותי...
אני מאוד אוהב את ''סליידרס'' אבל בכל הכנות; איך זה שלכל עולם שהם מגיעים מדברים בו אנגלית כולל לעולמות שעליהם השתלטו הקרומאגס?
ברצינות - זה לא הגיוני.
ובנוסף הרעיון היה אחלה והמשחק גם היה טוב, אבל בלי קווין המקורי הסדרה נפלה לקרשים
   כתוב תגובה
ההסבר לזה דווקא יכול להיות פשוט.  (חדש)
שלמקו שבת, 23/02/2002, שעה 22:14
בתשובה לטילוני
דבר ראשון, לכל עולם שהם מגיעים אליו הם מגיעים לתוך ארה''ב (ואם לא- למשל בפרק בו ארה''ב נשלטת ע''י מקסיקו- בהחלט מדברים בספרדית). מאד הגיוני להניח שבארה''ב תמיד מדברים אנגלית, ואם יש עולם שבו לא מדברים אנגדלית- הגולשים או שלא הגיעו אליו, או שפשוט לא מראים את העולמות האחרים. יש מיליארדי עולמות מקבילים, ופחות ממאה פרקים...
   כתוב תגובה
אחלה של סידרה אבל תגידו  (חדש)
קווין שבת, 14/09/2002, שעה 0:00
בתשובה לשלמקו
לא נראה לכם דיי מוזר שבאף עולם
שהם הגיעו אליו הנאצים לא ניצחו במלחמת העולם השנייה הסדרה הלכה
מ העונה הרבעית
   כתוב תגובה
לא, לא נראה מוזר.  (חדש)
שלמקו שבת, 14/09/2002, שעה 20:34
בתשובה לקווין
הם הגיעו לעולמות בהם הנאצים ניצחו. פשוט לא ראינו אותם.
   כתוב תגובה
ביקורת טובה  (חדש)
מיי יום שלישי, 22/10/2002, שעה 9:58
אך עדינה מידי בנוגע לצירופה של מגי.העונות הראשונות נתנו תחושה של סוף סוף סדרה שאינה מושפעת ישירות מ''תרבות הרייטינג''.
חבל חבל מאוד שרעיון כזה טוב מתבזבז.בקלות הם יכלו למשוך את הסדרה לעוד כמה עונות.
   כתוב תגובה
למה פרופסר ארתורו מת?  (חדש)
ברבי שבת, 18/01/2003, שעה 10:36
האם אתמול זה היה הפרק האחרון של העונה? מתי שפרופסר ארתורו מת?
תהיה עונה חדשה? מי ישאר? כמה עונות שי ?
אני רק לפני כמה זמן התלתי להתעניין בגולשים לכן יש לי מיליון שאלות!
אני מאוד ישמח להתכתב אם מישהו שרואה את הסידרה!!!
ביי!
   כתוב תגובה
בבקשה  (חדש)
שלמקו יום ראשון, 19/01/2003, שעה 0:38
בתשובה לברבי
את מוזמנה לקרוא את הכתבה, שם כתוב פונט על גבי רקע שדמותו של ארטורו הוחלפה במגי, אבל זה בהחלט לא סוף הסדרה.

ובכלל, אני אשמח לענות לך על כל שאלה שיש לך (אפילו כאן, היכן שזה און טופיק), אם כי על כל השאלות ששאלת יש תשובה למעלה.
   כתוב תגובה
גולשים בזמן - הסידרה הטובה בטלויזיה!  (חדש)
ספיר יום שישי, 07/02/2003, שעה 15:12
כתבתם מאוד יפה, והרבה דברים שלא ידעתי. אני חושבת שזאת סידרה מהממת מאוד, ותמיד היא היתה יפה. כל העונות!!!
לא ידעתי על קויין החתיך ועל קולין. לא ידעתי שוויד פותרה ולכן לא השתתפה יותר.
השגתם חומר מאוד יפה וטוב,
ואחלה תמונות. ואני אומרת שוב:
כל העונות היו יפות וטובות,ואני עדיין כל יום שישי רואה את זה בערוץ שש. לא ראיתי בחיים סידרה יותר יפה מזאת. היא הכי טובה.
   כתוב תגובה
הוכחה מדעית ל''גלישה''  (חדש)
נמרוד זוטא יום שישי, 07/02/2003, שעה 21:14
חקרתי את העניין הזה של ''גלישה'', ואומנם לא הייתי מאמין שבן אדם יצליח לפתוח את מה שקוראים לפי הסדרה-''חור תולעת'', לא אומר שזה לא אפשרי!
פיסיקת הקוואנטים השתנתה די הרבה לקראת גלוי הקווארק ופיתחה תאוריות חדשות לגבי מאסה של חורים שחורים וגם שתחום הנשייה (התחום בחורים שחורים שבו האטומים של כל מה שייכנס אליו פשוט יעלמו מן היקום-זה קצת נשמע מטורף, אבל אפילו אם תאוריטית תזרוק משאית לתוך חור שחור, כאשר הוא יסגר או יעלם, מה שנשאב לתוכו לא יחזור!)יכול בעצם בחלק מן החורים השחורים (באלה שיש כבידה גבוהה מהרגיל) להוביל (לשאוב) ליקום מקביל.
רציתי להגיע למסקנות עוד יותר עמוקות בנוגע לזה, וניסחתי מבחינה מדעית את המבנה של ''מד הזמן''-שלושת סוגי הקרינה המוזכרים: דלטה,זטה וטאו הם המרקיבים הבסיסיים של החור.
קרן לייזר שנמצאת במד הזמן עצמו, תופעל ביחד עם שלושת סוגי הקרינה האחרים במד הזמן, תעבור דרך מנסרה (אם תשים לב טוב תראה שבחלק העליון של מד הזמן יש מנסרה שיש עליה מגנטים) ותתפצל כמובן לספקטרום שלה, תפעיל את שני המגנטים למעלה ביחד עם שלושת סוגי הקרינה, ותפעיל את מה שניסחתי כ''משולש הטראנס אדפטציה'' (כאשר מד הזמן מופעל הוא יוצר כוח מגנטי משלו, וכאשר הוא יוצר עם שני הכוחות המגנטיים הנוספים שהם הקוטב הצפוני והדרומי, יש מאין משולש דימיוני, שהוא כוח מגנטי בפני עצמו, כנ''ל לגבי היקום השני-זה מה שקובע את רדיוס הגלישה).
קרן הלייזר, אחרי שעברה דרך המנסרה והפעילה את המגנטים, מחברת את שלושת סוגי הקרינה לקרן אחת בצורת קרן אור (החור לא יקרין קרינה מסוכנת, אלה קרני אור) שפותחת את חור התולעת.
הסיכוי שמד הזמן יצליח להינעל תמיד על רצף הפוטונים של ''מימד הבית'', הוא קלוש ביותר.
המחקר שלי התבצע בתמיכה מלאה של המדע. וחורי תולעת קיימים גם בחלל, בתור סוג של חורים שחורים-כוח משיכה/כבידה של חורים שחורים הוא כל כך גבוה, כך שהוא לא מאפשר אפילו לקרני האור להימלט ובגלל שאין שום קרני אור כדי לרמז שהחור קיים, הוא נקרא כמו שהוא נקרא (אפשר לדעת אם יש חור שחור איפושהו אם אין בסביבה כוכבים כי כל מה שנכנס לחור שחור לא יוצא ממנו).
   כתוב תגובה
*שיעול* טכנובבל *שיעול*  (חדש)
גל שבת, 15/02/2003, שעה 19:50
בתשובה לנמרוד זוטא
   כתוב תגובה
אבל איכותי, זה כן.  (חדש)
שלמקו שבת, 15/02/2003, שעה 20:00
בתשובה לגל
   כתוב תגובה
סדרה מעולה מכל הבחינות  (חדש)
ארז יום שלישי, 25/02/2003, שעה 16:10
לצערנו לא המשיכו לעונות 7,8,9, ואף 10 :(

כמה חבל :(
   כתוב תגובה
תענו לי דחוף!!! אני רוצה לדעת משהו...  (חדש)
עידן יום שני, 03/03/2003, שעה 23:03
יצא משחק מחשב או פלייסטישן לסידרה ''גולשים בזמן''? אם כן
אפשר להוריד את זה? איפה???
תענו לי דחוף כי אני מכור לסידרה...
   כתוב תגובה
מה עם הסרט  (חדש)
עודד גופמן יום שישי, 14/03/2003, שעה 13:36
לדעתי הסדרה הייתה מצויינת, רק נגמרה נורא מעצבן.
רמברנט נפרד מהגולשים ולא ברור אם הוא ימות או לא.
לא ידוע מה יעלה בגורלם של שאר הגולשים שנתקעו בלי מד הזמן.
לא ברור מה אם קוליןשנשאר לא תקוע. וקווין עדיין לא הופרד ממלורי. והמלחמה אם הקרומגס לא נגמרה
נשארו הרבה שאלות פתוחות.
האם יהיה סרט בקרוב שיתן תשובות לכול השאלות?
אני פשוט במתח.
   כתוב תגובה
סליידרס  (חדש)
עמיר רחום יום שני, 17/03/2003, שעה 14:29
אוקיי זאת פעם ראשונה שאני כותב כאן, ואם חושבים על זה, גם פעם ראשונה שאני רואה את האתר הזה...

יש לי כמה דברים לא הגיוניים בסליידרס לספר לכם:

א - כל מה בדיוק פועל מד הזמן? על שתי סוללות AA?

ב - בפרק הפיילוט (ככה קוראים לפרקים ניסוניים של סדרות - הכוונה לפרקים הראשונים, בדר''כ 4 אבל בסליידרס יש 2) קווין מעולם מקביל מנסה להזהיר את קווין לא לפתוח את חור-התולעת לפני הזמן, אבל לא מספיק, וקווין עושה זאת ונתקע במסע (סביר להניח אין-סופי...) ונגיע לנקודה המעניינת - אם הוא כבר תקוע, למה שלא יעשה זאת כל פעם שלא נוח לו עם העולם שהם נכנסו? אוקיי, בעונות הראשונות היו הסברים שככה יש להם יותר סיכוי לחזור הביתה, אבל בעונות האחרונות הם כבר לא מחפשים את הבית אז מה אכפת להם?

זהו לחלק הזה
___________________________
ועכשיו כמה הערות על הסדרה עצמה:

אני מ-ע-ר-י-ץ את הסדרה הזאת, ראיתי כל פרק ופרק.

השינויים הטובים:
------------------
- הכנסת מגי לסדרה (לא על חשבונו של הפרופ')

- הכנסת קולין לסדרה (לא על חשבונה של וויד)

וזה הכל

השינויים הרעים
----------------
- הוצאת הפרופ' מהסדרה - הוא היה הדמות הטובה ביותר אחרי קווין! הרי הסדרה היא בדרת מד''ב, כלומר עדיף שברוב הפרקים יהיה לנו איזה בריטי עצבני עם אגו מנופח שיסביר לבורים במדע מה קורה כאן וידון עם קווין בתאוריות על איפה הם ושטויות!

- הוצאת וויד - תראו, מי שכתב את התסריט אמר לשחקנית שהיא דומיננטית ומדי ופיטר אותה? א - הוא כותב את התסריט! שישנה את זה. ב - זוהי חברה דינמית שמשתנה כל הזמן, לפעמים מישהו יכול להיות דומיננטי!

- הקרומג - אני לא אומר שהקרומג לא מעניינים, אבל די! נמאס! הפרקים הכי טובים היו שלכל עולם אין שום קשר לקודמו חוץ מהעובדה שהם צריכים להגיע הביתה, אוקיי, שינוי מרענן, אבל זה כבר עבר כל גבול! לא אכפת לי שהם צריכים להגיע לעולם של קווין כדי למצוא נשק, אבל שיעשו את זה מהר\בלי הרבה הפרעות בדרך!

- הוצאת ג'רי אוקונל מהסדרה - נו באמת! התסריטאים באמת חושבים שלהוציא את הכוכב מהסדרה יעזור לרייטינג? וזה כל מה שיש לי להגיד בעניין!

בטח יש עוד אבל אני מעדיף קודם לקבל תגובות מכם...
אני מחכה...
   כתוב תגובה
סליידרס  (חדש)
עמיר רחום יום שני, 17/03/2003, שעה 20:37
בתשובה לעמיר רחום
בקשר להערה ב' שלי...
בסצנה החסרה בפרק 2 מסבירים את זה...
   כתוב תגובה
מעניין  (חדש)
שלמקו יום חמישי, 27/03/2003, שעה 13:05
בתשובה לעמיר רחום
מאיפה שמעת על הכתבה? שטף הכניסות הנוכחי לכתבה הישנה נזאת די מטריד, בצורה טובה.

עכשיו, ננסה לענות על כמה מהשאלות:

מד הזמן הראשון פועל על סוללות. מד הזמן הדני פועל על דמוי סוללות מהעולם המצרי, ובאמת כשנגמר לו הכוח מתחילות בעיות.

בקשר לחוסר הפתיחה- הבעיה היא עם מד הזמן, לא עם הגלישה עצמה. מד הזמן הספציפי יכול לפתוח מערבולת רק כשהוא מגיע לאפס (וכן, צריך ללחוץ על כפתור בסמיכות לאיפוס שלו בשביל שהמערבולת תפתח), או שהוא לא יוכל לפתוח מערבולת למשך 29 שנים. במידה והגולשים מוצאים מד זמן אלטרנטיבי (כפי שקרה בכמה מקרים), הם יכולים להשתמש בו כפי שהם רוצים- אבל כשמד הזמן ה''מקורי'' שלהם מגיע לאםס, הם חייבים לעבור דרך המערבולת שהוא פותח, או למצוא מד זמן אחר.

בקשר לוויד- מי שהעיף אותה היו המפיקים, שלא היו מרוצים מאיך שהדמות שלה התפתחה. כן, להעיף דמות בגלל שהיא יותר מדי משמעותית זה טפשי, אבל אחרי הכל- מדובר במפיקים, אותו זן אנושי שהעיף את מס''ב אחרי עונה אחת... אותו דבר בנוגע לג'רי אוקונל- הוא התפוטר בגלל שהסדרה עברה רשת והוא, בתור מפיק, לא הסתדר עם בעלי הבית החדשים. לכן הוא ואחיו צ'רלי הועפו.

וכן, הקרומגים מעצבנים, אין מה לעשות.
   כתוב תגובה
מעניין  (חדש)
עמיר רחום יום ראשון, 20/04/2003, שעה 20:22
בתשובה לשלמקו
טוב, בקשר לסוללות... שיהיה
אבל מד הזמן המקורי התקלקל ובגלל זה הם חייבים לפתוח אותו בזמן מסוים, אבל כל אלה שהם מצאו גם התקלקלו? זה לא הגיוני
   כתוב תגובה
לא התקלקלו  (חדש)
שלמקו אחרי שבוע בלי מחשב, אויה! יום חמישי, 24/04/2003, שעה 0:04
בתשובה לעמיר רחום
פשוט, אם מחמיצים את חור התולעת, נתקעים באותו עולם. הקלקול המקורי היה הגורם לכך שהם לא מצאו את עולם הבית והיו חייבים לגלוש מעולם לעולם באופן אקראי. במדי הזמן הבאים, או שבכל מקרה לא היו הקואורדינטות של עולם הבית, או שזו כבר לא הייתה המטרה שלהם.
   כתוב תגובה
לא התקלקלו  (חדש)
עמיר רחום שבת, 26/04/2003, שעה 19:02
בתשובה לשלמקו אחרי שבוע בלי מחשב, אויה!
לא התכוונתי לזה אלא במד זמן המקורי הם יכלו לפתוח את חור התולעת מתי שרצו (למרות שהיו צריכים לעבור מעולם לעולם באקראי) אבל הוא התקלקל ולכן הם חייבים לעשות זאת בזמן מסוים. הנקודה שלי היא שמדי זמן אחרים אמורים לתת להם לגלוש מתי שהם רוצים כי הם לא התקלקלו.
   כתוב תגובה
סידרת המד''ב הכי טובה שיש!  (חדש)
גבי יום שלישי, 25/03/2003, שעה 12:12
הסידרה ''גולשים בזמן'' היא אחת מהסדרות הטובות ביותר שראיתי.
יש בה מתח ואקשן נהדרים.
אבל לצערי הרב השחקן היחיד שנשאר איתם מההתחלה הוא רמברנט בראון...
אחרי שהוציאו את הפורפסור עוד היה בסדר, וגם בלי וויד זה היה נדבל,
אבל להוציא את קווין- טעות!
מאז הפסקתי לראות.
   כתוב תגובה
סידרת המד''ב הכי טובה שיש!  (חדש)
שניר יום שישי, 28/03/2003, שעה 23:14
בתשובה לגבי
אין לי שום ספק שהסדרה היא אחת הסדרות הטובות בטלוויזיה. אבל לא היה שום קשר בין העונה ה-‏3 ה-‏4 וה-‏5. הוצאתו של פר' ארטורו הותירה חלל ריק. לאחר מכן כשהוציאו את וויד, אמנם לקחו את אחת הדמויות החשובות, אבל להוציא את קווין וקולין? זו הגזמת יתר!
   כתוב תגובה
לא רוצה עונה חדשה  (חדש)
מריה יום ראשון, 06/04/2003, שעה 15:06
בתשובה לשניר
אני חולה שרופה של הסדרה ואני נכנסתי לאתר כדי למצוא יותר מידע אליהם בגלל שלא ראיתי את העונה מההתחלה, ופתעום ראיתי בתמונה האחרונה שהשחקנים בעונה החמישית וחשבתי לעצמי למה? השחקנים הם אחלאים יודעים לשחק וכולם אוהבים אותם אז למה? למה הם החליפו אותם? עם מישהו יודע למה שישלח לי בדוא''ל maritza7@walla.co.ilודרך אגב הייתי גם בעד החזרת וויד אבל אחרי שראיתי איך בקי השתנתה ונה ייתה רגשנית ולא כשוחה הבנתי שאני אוהבת אותה יותר
   כתוב תגובה
לא רוצה עונה חדשה  (חדש)
ice שבת, 26/04/2003, שעה 21:05
בתשובה למריה
לדעתי היא הייתה החי מגניבה כשהיתה כשוחה.
כמה שיותר כשוח יותר טוב.
   כתוב תגובה
סידרת המד''ב הכי טובה שיש!  (חדש)
גבי יום שלישי, 08/04/2003, שעה 12:26
בתשובה לשניר
איך בכלל הם חשבו להמשיך את הסידרה לי קווין?! במיוחד שקווין הוא מרכז העניינים, להוציא אותו זה כמו להוציא את הפואנטה של הסידרה.
וקולין, למרות שהוא לא מההתחלה, הם הכניסו אותו כשחקן ראשי, ומשפיע מאוד, לא נופל בהרבה מחשיבותו של קווין.
ואת שתיהם הם הוציאו.
   כתוב תגובה
Last Days  (חדש)
Bennish יום שלישי, 06/05/2003, שעה 13:19
הפרק הכי טוב לדעתי.

חבל שרק בן אדם אחד התייחס אליו כאן.

בזמנו, חשבתי שהם הגזימו עד כדי פנאטיות בקטע שהישראלים ילחמו בפלשתינאים אפילו שיש רק שעות ספורות עד סוף העולם.

אחרי השנים האחרונות, כשמצד אחד עומד עראפת ומהצד השני שרון...אני בטוח שאנחנו ובני דודינו נילחם אפילו שניות לפני סוף העולם!

הפרק שודר כשדיברו על תהליך השלום, ולכן נראה קיצוני.

עכשיו אני מאמין שהם ניבאו את העתיד...
כמה עצוב, אבל נכון, לא?

חוץ מזה, הם גם למדו בפרק הזה מה קורה כשמתערבים בחברה לא שלכם (יש הרי את כלל האיסור על זה ב''מסע בין כוכבים'' וכו').
עכשיו, הודות להם, ארה''ב תכניס את העולם לעידן הגרעיני.

זה הופך את הגולשים ללא פחות מהאנשים הכי הרסניים בהסטוריה של העולם הזה (ובו זמנית, למושיעים שלו).

אני מקווה שיחזירו את 2 העונות הראשונות לטלוויזיה כבר!
ואם לא, מאיפה אפשר להוריד אותן?
ואל תגידו earth62...(רק תמונות).
   כתוב תגובה
Last Days  (חדש)
אסנת יום ראשון, 06/07/2003, שעה 22:21
בתשובה לBennish
כן גם אני רציתי למצוא פרקים של הסדרה!!!!
ניסיתי ב''קאזה'' ולא נתן כ-ל-ו-ם,
ואני ממש ממש ממש חולה על הסדרה הזאת, ממש חבל שהיא ירדה מהמסכים...
נכון שעזיבתם של קווין ושל קולין ממש דפקה את הרייטינג, וגם אף אחד לא ממש היה מרוצה מזה שהפרופסור ווויד עזבו, אבל אני עדיין המשכתי לראות...
למי שיש מידע על מה קורה, אם זה יעלה שוב, על מקום שאפשר להוריד בו פרקים או על סתם אתרים טובים שבבקשה יכתוב לי!!!
תודה
אסנת
   כתוב תגובה
אה אגב שכחתי להוסיף...  (חדש)
אסנת יום ראשון, 06/07/2003, שעה 22:23
בתשובה לאסנת
לדעתי, למרות שקווין וקולין עזבו, מגי די שמרה על קיום הסדרה, וגם מלורי די חמוד... התפקיד של דיאנה די תקוע, כמה שהיא חכמה והכל ותמיד ''מצילה'' את העניין עם מד הזמן, בכל זאת... לא יודעת להסביר, הדמות שלה מעצבנת...
מגי וקווין הכי שווים!
   כתוב תגובה
אה אגב שכחתי להוסיף...  (חדש)
גבי יום שני, 07/07/2003, שעה 2:22
בתשובה לאסנת
לא אהבתי את דיינה בכלל, בעונות הקודומות קווין והפורפסור היו פותרים דברים ביחד, ופה...דיינה פותרת אותם כאילו קסם, והיא לא יודעת לשחק בכלל, יותר מידי רגשנית. רמברנט דחקן מעולה שנשאר מההתחלה!
   כתוב תגובה
אה אגב שכחתי להוסיף...  (חדש)
אסנת יום שני, 07/07/2003, שעה 19:25
בתשובה לגבי
נכון, דיאנה בכלל מעצבנת...
אוף זה כזה דפק את הסדרה שקווין ושקולין עזבו.... כאילו באמת-מה הקטע שלהם לשים לעצמם רגל??? ובואנה, טוב שלמגי אין פי מאה תפקיד ממה שהיה לוויד...!
גם אני חולה על רמברנט, הוא אחלה שחקן, אבל גם נורא אהבתי את קווין. מהבנות-מגי הכי משחקת מעולה!
זאת בכלל אחלה סדרה, אבל, אווווף למה היא ירדה מהמסכים???
יש לך אתר לתת לי? אתר טוב?
   כתוב תגובה
אה אגב שכחתי להוסיף...  (חדש)
גבי יום שישי, 11/07/2003, שעה 2:17
בתשובה לאסנת
אתרים?! רק תרשמי בגוגול ''גולשים בזמן'' ותקבלי פול אתרים! ככה הגעתי לפה בכלל.
בכל אופן, מי שרוצה לדבר על הסידרה, שיצור קשר דרך המייל.
   כתוב תגובה
היי  (חדש)
אסנת יום שישי, 11/07/2003, שעה 11:41
בתשובה לגבי
ניסיתי לכתוב לך אי מייל דרך השם שלך וזה לא הצליח...
בכל מקרה, כתבתי ''גולשים בזמן'' וגם כתבתי sliders
ולא נתן הרבה... גם ב''קאזה'' חיפשתי פרקים... כלום...
חברה שלי אמרה שהיא הורידה אז, לפני איזה שנה פרקים של עוד עונה, אז זה אומר שהעונה שעכשיו נגמרה היא לא באמת העונה האחרונה... (!)
שאלתי אותה מאיפה היא הורידה, אז היא אמרה שזה היה לפני יותר משנה ושהיא לא זוכרת, אבל שהיא תנסה לחפש לי... היא אמרה שבפרקים האחרונים זה נהיה כבר קצת מפחיד, שקולין וקווין חזרו וכולם גלשו לאיזה עולם וכולם מתו חוץ ממגי...
:()
   כתוב תגובה
היי לכולם  (חדש)
ישראל יום שלישי, 15/07/2003, שעה 10:42
בתשובה לאסנת
חבל באמת שאין המשך לסידרה וכל זה אבל תגידו מישהו יודע איפה אפשר להשיג את השירים שרמברנדנט(מקווה שכתבתי נכון) שר בסידרה?
לדוגמא:tears in my throght
   כתוב תגובה
היי לכולם  (חדש)
אסנת יום שלישי, 15/07/2003, שעה 13:42
בתשובה לישראל
היי לך!
אתה יכול לחפש ב''קאזה'', אולי זה יתן לך...
לא מזמן, כשחיפשתי אתרים, מצאתי אתר אחד שכתוב בו מלא דברים על כל שחקן, וכמובן שהיה גם על רמברנט, והיו את כל המילים לשירים שלו שם, יכול להיות שתוכל גם להוריד את המנגינה :()
אני לא זוכרת את שם האתר, אבל אני אנסה למצוא לך...
   כתוב תגובה
חברה שלך עבדה עליך  (חדש)
שלמקו יום שלישי, 15/07/2003, שעה 13:39
בתשובה לאסנת
כי לסליידרס לא הופק שום דבר מעבר לעונה החמישית.
   כתוב תגובה
לא נראה לי  (חדש)
אסנת יום שלישי, 15/07/2003, שעה 13:43
בתשובה לשלמקו
היא גם סיפרה לי כל מה שהיה שם וזה נשמע די אמין, מאיפה היא הייתה מקריצה את זה??
   כתוב תגובה
לא נראה לי  (חדש)
אסנת יום שלישי, 15/07/2003, שעה 14:10
בתשובה לאסנת
אה ותיקון טעות: זה רק פרק אחד, לא עונה שלמה...
פרק שפשוט החסירו בארץ ושלא שידרו אותו
גם לי היה קשה להאמין ועדיין קשה לי, אבל אני עכשיו מחפשת בכל מקום אפשרי!
   כתוב תגובה
בארץ עשו סלט מחלק מהפרקים  (חדש)
שלמקו יום חמישי, 24/07/2003, שעה 0:05
בתשובה לאסנת
יש פרק אחד במיוחד של העונה החמישית, רקוויאם שמו, שעבר התעללות חוזרת ונשנית.
   כתוב תגובה
שידרו את הפרק הזה בארץ??  (חדש)
אסנת יום שישי, 25/07/2003, שעה 19:07
בתשובה לשלמקו
כי ממש לא זכור לי!!!
יכול להיות שמדובר על זה, אני לא יודעת, אני רק יודעת שיש עוד פרק אחד שלא שידרו. באמת יכול להיות שזה זה, אני אבדוק... תודה :)
   כתוב תגובה
קווין נורה  (חדש)
גבי יום רביעי, 30/07/2003, שעה 14:26
זוכרים שירו בקווין נראה לי בפרק האחרון של העונה הראשונה, ואז שידרו את הדיסרה רק בערוץ הילדים הזה, וכל פעם שהגיעו לפרק הזה, במקום להמשיך לפרק הבא, פשוט שמו את העונה מהתחלה, והמתח נשאר, זה היה מציק פשוט.
   כתוב תגובה
אתר חדש יוצא לדרך  (חדש)
מוטי - Slider יום שישי, 28/11/2003, שעה 19:15
בתשובה לגבי
חברים וחברות, בקרוב מאוד יעלה אתר ישראלי ראשון לסידרה גולשים בזמן.. כמה שהסדרה נסתיימה לה מזמן, בקרוב אולי יצא סרט חדש, שיסביר את כל מה שקרה בסידרה בסופה.

המייל שכתוב למעלה, זה לא המייל שלי, אלא המסנג'ר שלי, ומי שרוצה לעזור באיסוף חומר... מוזמן.

תודה.
   כתוב תגובה
באיזה עולם אתם הייתם מבקרים?  (חדש)
אריאל שבת, 06/12/2003, שעה 23:38
אני תוהה באיזה עולם היתם רוצים לבקר???
אני אישית הייתי מעוניין לבקר בעולם שבו רוב הגברים נהרגו מפצצת Y !!!
זה נשמע כמו גן עדן עלי אדמות!
   כתוב תגובה
ואם זה קרה לפני יותר מדור אחד,  (חדש)
Boojie יום ראשון, 07/12/2003, שעה 0:37
בתשובה לאריאל
הרי שזה באמת גן עדן עלי אדמות, כי האנושות היתה נכחדת וכדור הארץ היה שלו וירוק ויפה.
אני אישית הייתי מעדיפה לבקר בעולם שבו כל מי שמכניס עודף של סימני קריאה ושאלה להודעה שלו, המקלדת שלו ישר מתפוצצת. נראה לי כמו מקום נפלא.
   כתוב תגובה
טופס ענישה לקלדנים עבריינים  (חדש)
NY יום ראשון, 07/12/2003, שעה 0:58
בתשובה לBoojie
מתוקף תיקון לחוק העונשין תשמ''ץ

שם העבריין (כולל כינוי): ___________
תאריך ביצוע העברה: ___________

יש לסמן X במקום הקנס המתאים:

[ ] השמטת רווח לאחר פסיק: 10 ש''ח לכל מקרה
[ ] השמטת רווח לאחר נקודה או נקודותיים: 50 ש''ח לכל מקרה
[ ] השמטת רווח לאחר סימן שאלה או סימן קריאה: 100 ש''ח לכל מקרה
[ ] שימוש מוגזם בפסיקים: 1 ש''ח לכל פסיק
[ ] שימוש מוגזם בסוגריים: 1 ש''ח לכל סוגר כפול מספר המילים בקטע העבריין
[ ] שימוש מוגזם בסימני שאלה: 1000 ש''ח ושנת עבודות שירות למען הקהילה
[ ] שימוש מוגזם בסימני קריאה: 50,000 ש''ח ומאסר עולם עם עבודת פרך
[ ] שימוש בכל צירוף שהוא של סימן שאלה וסימן קריאה: מוות בסקילה והחרמת כל הרכוש לטובת הנפגעים

-----------------

ולראיה באתי על החתום:

נ. Dread יניב
   כתוב תגובה
מועצת העם תומכת ומוסיפה את חתימתה.  (חדש)
Boojie יום ראשון, 07/12/2003, שעה 1:06
בתשובה לNY
   כתוב תגובה
נפתח האתר הרשמי לגולשים בזמן  (חדש)
Slider יום ראשון, 07/12/2003, שעה 11:39
בתשובה לBoojie
והאתר הוא:

אתם מוזמנים לדבר שם על הכל בפורום,ולהנות מפינות ייחודיות.

תהנו :)
   כתוב תגובה
האיגודים הבלתי מזדהים מביעים את תמיהתם  (חדש)
שלמקו יום ראשון, 14/12/2003, שעה 17:32
בתשובה לBoojie
כדלקמן: ''מה זה הסעיף האחרון הזה?!''
   כתוב תגובה
דעתי  (חדש)
נמרוד זוטא יום חמישי, 22/01/2004, שעה 19:17
כדאי מאד לאחד את הקבוצה, או אחת מהקבוצות של העונות הראשונות יליצור עונה אחרונה שלפחות תסביר מה קרה לרמי שקפץ לחור תולעת (כביכול לאובדנו...) והשאיר אלפי צופים בעולם במטח והידיעה שלא יהיה פרק המשך...

נ.ב (שאין לי מושג מה הראשי תיבות בזה...)- לא צריך ללחוץ על שום כפתור כדי לפתוח את החור, הפעולה מתבצעת אוטומטית ואם פספסת שער אז תצטרך להגר לעולם בו אתה נמצא לתקופה ארוכה...
מאד אהבתי את קולין, למרות שבהתחלה הוא היה קצת מוזר, ולפטר אותו ואת אח שלו זה ממש טעות...
נ.ב (אני מזכיר שאין לי מושג מה זה אומר...)- אם הייתי חי בעולם בו שימוש מוגזם בסימני שאלה/קריאה או מספר נקודות/פסיקים מביא למסים כבדים ואף מאסרי עולם, הייתי זוכה ברשימה מהודרת זו:
1.תשלום של 100,000 דולר על שימוש (שחוזר על עצמו) בשלוש נקדות.
2. תלייה, בגין שימוש בשני קווים נטויים במשפט.
3. העפת גופתי לחור תולעת על השתתפות בפורום זה...
4. עוד 5,000 דולר על שימוש בשלוש נקודות בסעיף 3 בגזר הדין...
5. חמשת אלפים דולר על שימוש בשלוש נקודות בסעיף 4 בגזר הדין- ופה אני שם קץ לשימוש מופרז בשלוש נקודות...
שט!
   כתוב תגובה
עונה 6?  (חדש)
D-man יום שני, 29/03/2004, שעה 1:21
היי ... מה המצב...
אני ממש חולה על הסדרה , היא ממש טובה...
ולצערי היא נגמרה...(לפחות עונה 5)
תגידו יש למישהו מושג אם יש עונה 6 ומתי היא יוצאת?
אם היא יצאה איפה אני מוריד אותה...
אנשים בבקשה תענו לי זה ממש חשוב לי.....
   כתוב תגובה
לא, אין, כתוב, תקרא.  (חדש)
שלמקו יום שני, 29/03/2004, שעה 6:30
בתשובה לD-man
   כתוב תגובה
לא, אין, כתוב, תקרא.  (חדש)
D-man יום שלישי, 30/03/2004, שעה 0:18
בתשובה לשלמקו
אתה יודע , זה נכתב ב- 2002...
דברים משתנים...
וגם ראיתי איפשהו שכן יצא בארצות הברית ויגיע אלינו ב-‏2004
   כתוב תגובה
אם היה עדכון, הייתי כותב עדכון.  (חדש)
שלמקו יום שלישי, 30/03/2004, שעה 6:38
בתשובה לD-man
ואני עוקב קצת אחרי הסרטים בארה''ב ולא שמעתי שום דבר על סרט. הסרט של ננס אדום יצא לפני הסרט של סליידרס.
   כתוב תגובה
אם היה עדכון, הייתי כותב עדכון.  (חדש)
D-man יום שלישי, 30/03/2004, שעה 14:09
בתשובה לשלמקו
מה הקשר לננס אדום?
ומה אתה אומא שצריך לצאת סרט של SLIDERS?
   כתוב תגובה
  (חדש)
צופה אנונימי יום שני, 17/05/2004, שעה 9:57
להעיף את קווין הייתה הטעות הכי גדולה של הסדרה! באמת, איך אפשר להעיף את הגיבור הראשי? מה הקטע עם כל החלפת הגיבורים?! זה טיפשי, וזה הורס את הסדרה.
   כתוב תגובה
  (חדש)
קרנוצי יום שלישי, 03/05/2005, שעה 9:20
הסדרה הזאת היא פשוט כל כך טובה ברמות ממש
חבל באמת שלא ממש כולם מתחברים לזה כל פרק בסדרה זה פשוט משהו מיוחד ובאמת אפשר להגיש שה הסדרה הכי טובה לדעתי,המשחק של השחקנים הוא ברמה גבוהה מאוד...הכל מאוד מחושב ומאוד מעניין
   כתוב תגובה
שמתם לב  (חדש)
י''י יום שישי, 26/08/2005, שעה 2:04
לכול דמות שעזבה לא ראו תכפילים שלהם בפרקים אחרים נגיד הפרופסור או ווייד או אפילו קוליו אם כל ההכבוד אפשר היה שאם יהיו שחקנים אורחים או משה ו ודרך אגב

א. המפיק שרצה שג'רי וצ'ארלי אוקונל יעפו מהתוכנית זה ג'רי בכבודו ובעצמו פשוט כנראה 4 עונות הספיקו לו אבל למה שצ'ארלי יעזוב?
ב. בפרק עם השלט החדש פשוט הישן עבד אבל קווין היה בצרה ואם לא יכלו לעזוב אותו
ג.כל העונות היו מצוינות. אנ'לא מבין למה הקהל לא היה מרוצה אז קרה שקווין התמזג עם קווין (שדרך אגב זה היה רעיון מבריק) או קולין גולש ללא הפסקה
ד.ועוד משהו ווייד כנראה ללב של חללית של הקרומגס שבסוף התפוצצה מה שאומר שהיא בסוף היא מתה וסתם שתידו זה בין הפרקים המפחידים ביותר
   כתוב תגובה
וואי איזה כתבה ישנה... *אבל מעולה*  (חדש)
Alice007 יום ראשון, 27/08/2006, שעה 14:42
חחח... מצאתי ת'אתר דרך גוגל :)
אז הנה מה שיש לי לומר: דבר ראשון, ''גולשים בזמן'' היא ה-סדרה!!! לא המציאו עדיין סדרה טובה יותר ממנה (למרות שסמולוויל קרובה, אבל זה עדיין לא זה). עונות 1-4 היו עונות מצויינות ואהבתי כל פרק בהן :) אחרי מספר פרקים בעונה ה-‏5 הפסקתי לצפות בסדרה כי ה''קווין'' החדש ממש עצבן אותי ורציתי את הקווין הישן, וגם בגלל שהסדרה הפכה לחסרת תכלית וחצי מהפרקים היו פורנו, ודבר כזה עוד לא נראה בסדרה לפני כן!!!
יציאתם של ג'רי וצ'ארלי מהסדרה היה מה שהרס אותה מבחינתי ואחרי זה הסדרה נהייתה *חרא*.
גם יציאתו של הפרופ' הייתה רעיון לא טוב, כי הוא היה דמות נחמדה.
יציאתה של וייד בכלל לא השפיעה עליי, היא לא ממש עניינה אותי ומגי הרבה יותר טובה מוייד (הכוונה למגי הקשוחה P:).
הסיבה שבה בכלל נזכרתי בסדרה היא שהופיעו כתוביות ועכשיו סוף סוף אפשר להוריד אותה ולצפות בה שוב *אני מאושרת*.
בכל אופן, זה כל מה שרציתי להגיד... גלישה נעימה לכולם XD
   כתוב תגובה
וואי איזה כתבה ישנה... *אבל מעולה*  (חדש)
ק יום שני, 25/09/2006, שעה 20:47
בתשובה לAlice007
איפה אפשר להוריד כתוביות?
   כתוב תגובה

הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.