על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
עוד בקטגוריה זו:

Ancillary Justice
ספרים / אהוד מימון
16/08/14
תגובות: 0  
סוס ורוכבו רמה בים
ספרים / נועה רייכמן
03/05/14
תגובות: 0  
קוקטייל עם טעם לוואי
ספרים / אהוד מימון
05/04/14
תגובות: 3  
לילד יש פוטנציאל
ספרים / נועה רייכמן
22/03/14
תגובות: 0  
במעלה המדרגות היורדות
ספרים / אהוד מימון
23/11/13
תגובות: 0  
לא הדיסטופיה שעליה חשבתם
ספרים / איתי שלמקוביץ
21/10/13
תגובות: 0  
החיים, בעיר קטנה
ספרים / קרן לנדסמן
06/10/13
תגובות: 0  
משחק ילדים?
ספרים / קרן לנדסמן
17/08/13
תגובות: 1  
לא בדיוק סימפוניה
ספרים / אהוד מימון
04/08/13
תגובות: 3  
דרושות מילים לתמונות
ספרים / אהוד מימון
15/06/13
תגובות: 1  
כשאשלין פגשה את קינאן
ספרים / קרן לנדסמן
11/05/13
תגובות: 1  
לשם ובחזרה, ולשם
ספרים / נועה רייכמן
19/04/13
תגובות: 2  
דרושים מספריים
ספרים / אהוד מימון
06/04/13
תגובות: 7  
בחזרה לעתיד שלא היה
ספרים / קרן לנדסמן
16/03/13
תגובות: 5  
להתחיל באומץ
ספרים / נועה רייכמן
02/02/13
תגובות: 0  

משימה: ארץ
ספרים / גל חיימוביץ'
יום ראשון, 27/08/2000, שעה 1:27

הסדרה האחרונה מבית מדרשו של ל. רון הבארד


הסופר לאפייט רון הבארד אינו מוכר כל כך בארץ. עד כמה שידוע לי, ספר המד''ב היחיד שלו שתורגם לעברית הוא ''שדה-קרב ארץ''. אבל, מלבד היותו סופר מד''ב, הבארד ידוע בעיקר בשל היותו מייסד כת הסיינטולוגיה. מקריאה שטחית באתר המוקדש להבארד (שנפטר ב- 1986), מתברר כי בנוסף לכך הוא פיתח שיטה למיצוי העצמיות הקרויה Dianetics, שיטה לגמילה מסמים, תרם להוראה של ילדים במדינות נחשלות ועוד.
ג'ון טרבולטה, סיינטולוג נלהב, הפיק את הסרט ''שדה קרב ארץ'' וכיכב בו.

''משימה: ארץ'' הוא ספרו האחרון של הבארד. למעשה, רוב החלקים בדקאלוגיה פורסמו לאחר שכבר נפטר. אבל אל דאגה - זו אינה ''סדרה בלתי גמורה''. בסוף הספר העשירי, כל התעלומות נפתרות, כל השאלות נענו והקורא יודע מה קרה לכל אחת מהדמויות.


ועכשיו, לסיפור עצמו. אבל לפני כן, אזהרה:
''הקורא מוזהר בזאת שכוכב הלכת ארץ הוא דמיוני לחלוטין, מומצא ושקרי, וכל קשר עם כוכב לכת כזה (לו היה קיים) מסוכן לבריאות'' (מתוך ההקדמה לכרך 2).

קונפדרציית וולטר (Voltar), בת 125 אלף שנים, מונה 110 פלנטות. כוכב הלכת ארץ מיועד לפלישה בעוד כמאה שנים. לרוע המזל, מצבה של ארץ בכי רע: זיהום הסביבה והחשש הגובר מפני מלחמה גרעינית לדוגמה. אם זה ימשך, בעוד מאה שנים כדור הארץ לא יהיה מסוגל לקיים חיים על פניו.
ג'טרו הלר (Jettero Heller), מהנדס קרבי וקצין הצי הפופולרי ביותר על וולטר נשלח לכדור הארץ ע''י המועצה הגבוהה על מנת לתקן את המצב על כדור הארץ לפני שיהיה מאוחר מדי. סולטן גריס (Soltan Gris), קצין של
מערך המודיעין המתואם (תרגום חופשי ל-Coordinated Information Apparatus) וראש מדור 451 (אחראי על ארץ) נשלח ע''י הבוס שלו כדי לעצור את הלר. תשאלו למה?
ובכן, המערך הוא הארגון הנמוך, הבזוי והמלוכלך (תרתי משמע) ביותר על וולטר. הארגון מגייס פושעים לשמש כחיילים וקצינים המשתמשים בשיטות קרימינליות כדי להשיג את מבוקשם. ואם לצטט מכרך 6 עמ 188 ''החובה הראשית של המערך היא לחתור תחת הציויליזציה. הוא חייב להיות מקיף. צריך לגרום למקסימום צרות למקסימום האנשים ממינימום סיבות''.
בראש המערך עומד לומבר היסט (Lombar Hisst). להיסט יש תוכנית - לייבא סמים מכדור הארץ (סמים אינם קיימים על וולטר), לסמם את כל צמרת השלטון, כולל הקיסר, ובכך לסלול לעצמו את הדרך אל כס השלטון. אספקת הסמים תלויה באיש החזק ביותר על ארץ: דלברט ג'ון רוקסנטר. הוא שולט על כל תעשיית הסמים, הנפט, הכורים הגרעיניים והממשלות על הארץ. אם הלר יצליח במשימתו (לדוגמה להכניס לשימוש דלק זול ונקי) האימפריה של רוקסנטר תקרוס, ואיתה התוכנית של היסט.
כרכים 1 עד אמצע 8 מהווים את הווידוי של סולטן גריס מהכלא המלכותי החל מהגיית התוכנית ל''משימה: ארץ'' עד ליום בו נכנס לכלא. בשל כך, ובניגוד להרבה ספרים אחרים המסופרים ע''י הגיבור, אנו הקוראים מודעים לא רק למעשיו של הנבל בסיפור, אלא גם למחשבותיו. זה יוצר נקודת מבט יוצאת מן הכלל על החברה הארצית אותה גריס מהלל בכל עת. שניים וחצי הכרכים האחרונים מובאים לנו בפי סופר וולטרי צעיר, מאה שנים אחרי ''משימה: ארץ'', והם מתארים מה קרה מאז נכנס גריס לכלא ועד היום.


כדור הארץ המתואר ע''י הבארד הוא עולם עגום למדי בו מסממים ילדים כבר בבית הספר, הפסיכיאטרים והפסיכולוגים הם מטורללים הנהנים להרוג אנשים ו/או להתעלל בהם מינית (לדוגמה הנה שמות ספרי פסיכולוגיה מתוך כרך 5 עמ 193: ''פסיכיאטריה אירציונלית - הכל על איך לרפא אנשים ע''י הריגתם''; ''פסיכולוגיה של ילדים - כל הטכניקות הנחוצות להפוך ילדים לסוטי מין''), העיתונות הארצית (''המטרה העיקרית של העיתונות הארצית היא לשגע אנשים'' כרך 9 עמ 196), מס הכנסה (''יש לך זכות להעיד לכל מה שמס הכנסה אומר לך להעיד. אתה חייב להישבע לכל מה שמס הכנסה אומר לך להישבע ולחתום על מה שמס הכנסה אומר לך לחתום'' כרך 2 עמ 374) ועוד ועוד.

גריס הזכיר מאד את ווייל אי. קויוטי - תמיד מתחבל תחבולות שונות ומשונות כדי לנסות לעצור את הלר, אך נופל בהן בעצמו ברוב המקרים. לעתים הוא מעורר רחמים ממש - למשל כאשר הוא נפל לידיה של לסבית סדיסטית או אלמנה נימפומנית. אחד ממשפטי הרחמים העצמיים הזכורים יותר הוא (בתרגום חופשי) ''דלי עקום וחלוד עם קשקשי דגים המשתכשכים בקיא מהווה כדור בדולח מצוין. אתה יכול לראות בבירור שעוד עתיד כזה בהחלט מסוכן לבריאותך העתידית'' (כרך 5 עמ 270). המשפט נאמר כאשר גריס בורח מטורקיה על גבי סירת דיג רעועה, לאחר שהואשם באונס של כמה עשרות נשים. בטורקיה, אגב, נמצא בסיס של המערך.
עם זאת, גריס הוא סנוב רציני בכל הנוגע להכשרתו כמרגל/פושע. לא משנה בין אם הוא מנצח או מפסיד, הוא תמיד מתפאר בערמתו (אותה הוא משווה לגיבור שלו - באגס באני) וביכולותיו.


בנוסף להיותה סאטירה נוקבת, סדרת ''משימה: ארץ'' מלאה במתח ובפעולה. מכיוון שהלר הוא חולה מהירות כמו גם מהנדס קרבי המתמחה בחדירה למבצר האויב ופיצוצו, וסולטן גריס מתמחה ברצח, שוחד, חטיפה, שוד ובעצם כל פשע שתוכלו לחשוב עליו, אין רגע משעמם בסדרה.

כמו כן, תזכו להכיר דמויות מעניינות אחרות -

הרוזנת קראק (Krak) : מורה רוצחת שגוייסה למערך והתאהבה בג'טרו הלר, לצערו של גריס
ד''ר קרוב (Crobe) : סלולוג (מעין רפואה ברמה תאית) המתמחה ביצור פריקים לקרקסים
האלמנה טייל (Tayl) : נימפומנית על וולטר
בורי (Bury) : עורך הדין הקשוח של דלברט ג'ון רוקסנטר (''כשבתי המשפט נותנים גזר דין לא רצוי, תמיד יש את הבזוקה'' כרך 3 עמ 359)
בנג בנג רימבומבו : חבר של הלר על כדור הארץ, מתמחה בפיצוץ מכוניות וחבלה בכלל
איזי אפשטיין : נוירוטי, פסימיסט ובעל נטיות התאבדות. איזי הוא היועץ הפיננסי של הלר על ארץ (הוא כמעט נשלח לכלא לאחר שעזר לסטודנטים להגיש דו''ח מס הכנסה נכון ומדוייק, בדיוק לפי החוקים)
בייב קורליאונה : ראש המאפיה הניו-יורקית אשר, לדאבונו של גריס, אימצה את הלר לחיק ''משפחת'' קורליאונה
רהט ו-טרב (Raht & Terb) : שני סוכני המערך על כדור הארץ שמונו ע''י היסט לעזור לסולטן גריס. עם עוזרים כאלה, מי צריך אויבים?
גיי. וורבלר ''המשוגע'' מדיסון : הכבשה השחורה של עולם יחסי הציבור. בורי, עו''ד של רוקסנטר, משתמש בו כאשר הוא רוצה להפיל מישהו (לדוגמה - בזכות יחצ''נותו של מדיסון נפלה ממשלה של מדינה דרום אמריקאית והנשיא התאבד). מדיסון מופיע כדמות משנית בספר השלישי כאשר הוא נשכר על ידי בורי ליחצ''ן את הלר, ועם הזמן הופך לדמות מרכזית יותר ויותר, כאשר בספרים התשיעי ועשירי הוא הדמות המרכזית. באופן משעשע מאד, מדיסון חושב שהוא עושה טובה לאנשים אותם הוא מיחצ''ן...

- ועוד ועוד.


אז קדימה! קראו ותהנו!
מומלץ להשיג את כל הסדרה מראש - משתתחילו לקרוא לא תוכלו להפסיק.



נ.ב. בספרים אלה אין קללות או גסויות. בהיותו חבר בליגת המכונות הטהורות, המוח-רובוט המתרגם החליף כל מילה גסה ב''בליפ''.



משימה: ארץ (Mission Earth)
מאת ל. רון הבארד (L. Ron Hubbard)



שדה-קרב ארץ
אתר המוקדש להבארד

 
חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
הבארד והסיינטולוגים
עוז יעוז יום ראשון, 27/08/2000, שעה 10:16
(19 תגובות בפתיל)
הבארד הבין שהכסף הגדול נמצא בדתו
אייל רוזנברג שבת, 02/09/2000, שעה 14:07
(17 תגובות בפתיל)
מחפש נפגעי סיינטולוגיה
ניר יום רביעי, 21/02/2007, שעה 4:03
(2 תגובות בפתיל)
תגובה לכווולם
נועה יום שני, 30/04/2007, שעה 11:28

הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.