על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
עוד בקטגוריה זו:

שלושה בדירה אחת
טלויזיה / גל חיימוביץ'
04/08/12
תגובות: 3  
מפלצות נראות ומפלצות נסתרות מהעין
טלויזיה / קרן לנדסמן
26/11/11
תגובות: 26  
תעלומת הרוח הנעלמת
טלויזיה / לילי דאי
13/08/11
תגובות: 4  
עוברת כל גבול
טלויזיה / רז גרינברג
25/12/05
תגובות: 7  
הרובינזונים החדשים
טלויזיה / רני גרף
14/04/05
תגובות: 20  
גוונים של שחור
טלויזיה / רז גרינברג
16/01/05
תגובות: 5  
לראות או לא לראות
טלויזיה / איתי שלמקוביץ
16/11/04
תגובות: 29  
אלוהים נמצא בדברים המדברים
טלויזיה / איתי שלמקוביץ
16/06/04
תגובות: 14  
היקום מצחיק, אז צוחקים!
טלויזיה / רז גרינברג
25/03/04
תגובות: 7  
מותו של אזור
טלויזיה / רז גרינברג
16/11/03
תגובות: 30  
מפגשים
טלויזיה / איתי שלמקוביץ
04/10/03
תגובות: 30  
הרובוט שאהב אותי
טלויזיה / אריק אפק
14/09/03
תגובות: 13  
הדבר הטוב הבא(פי)?
טלויזיה / רז גרינברג
15/07/03
תגובות: 10  
הגחלילית שכובתה
טלויזיה / איתי שלמקוביץ
13/04/03
תגובות: 42  
משולחנו של המהנדס הראשי
טלויזיה / רז גרינברג
19/01/03
תגובות: 10  

בדרך ליעד הסופי
טלויזיה / רז גרינברג
יום חמישי, 30/03/2000, שעה 23:04

צמד כותבי הטלויזיה גלן מורגן וג'יימס וונג עובדים מזה שבע שנים בסדרות טלויזיה הקשורות לז'אנר וממציאים אותו מחדש


הכניסה שלהם לז'אנר היתה מקרית. לאחר מספר שנים של כתיבת תסריטים לסדרות פעולה מבית היוצר של סטיבן ג'יי קנאל (''סוכן סמוי'', ''איש משטרה'', ''רחוב ג'אמפ 21'') הם קיבלו ב- 1993 הצעה לעבוד על סדרה חדשה בשם ''תיקים באפילה''. הם הצטרפו לצוות הסדרה עוד בהיותה בשלבי הפקה מוקדמים - ניתן לומר שהיא בהחלט גיששה את דרכה באפילה. וונג ומורגן היו האחראים, למעשה (הרבה יותר מהמפיק האחראי של הסדרה, כריס קרטר) להוספת כל האלמנטים המוצלחים באמת שלה. הם כתבו, למשל את הפרק הראשון של הסדרה שלא עסק בחייזרים וקונספירציות (''Squeeze'' - על קניבל שאוכל כבדים של בני אדם). לאחר מכן הם הוסיפו מימד אנושי ואישי יותר לדמותה של הסוכנת סקאלי (שעד אותו זמן היתה צל דהוי בסדרה) בפרק המצוין ''מעבר לים'', ומעל לכל - הם כתבו את הפרק המופתי הראשון בסדרה - ''קרח'' - שהנו עדיין אחד הפרקים הטובים והמפחידים ביותר בה. תרומות משמעותיות נוספות שלהם לסדרה היו צוות חנוני-המחשבים המכונים ''האקדוחן הבודד'' (האמורים לקבל בקרוב סדרה משלהם), הליהוק המוצלח של סטיבן ויליאמס בתפקיד מר X האניגמטי, ושורות הדיאלוג הראשונות שניתנו לשחקן ויליאם ב. דייויס (שבמשך חצי עונה לא עשה כלום חוץ מלעשן סיגריות).

אחרי עונה וחצי של כתיבה ל''תיקים'' הרגישו וונג ומורגן לגמרי נוח בתוך הז'אנר, והחליטו שהם רוצים סדרה משלהם. רשת ''פוקס'' רצתה סדרת מדע בדיוני שתתחרה ב''מסע בין כוכבים'' וגייסה את וונג ומורגן למשימה. התוצאה, ''מעבר לחלל'' (Space: Above and Beyond) הייתה פספוס היסטורי - סדרה מצוינת באמת שלא זכתה להכרה שהייתה ראויה לה וירדה מהמסך לאחר עונה אחת בלבד, עקב מבחר סיבות עגומות (שיבוץ גרוע, סכסוכים עם מנהלי הרשת שלא הבינו למה וונג ומורגן התעקשו ליצור דרמה איכותית וכו'). הסדרה, שעסקה במלחמה בין כדור הארץ לגזע חייזרים חסר פנים, נבדלה מכל שאר הסדרות מסוגה בשני מרכיבים עיקריים: ראשית, עיצוב הדמויות בה היה מתוחכם ומורכב יותר מאשר בכל סדרה אחרת בז'אנר, לטעמי. שנית, זו באמת הייתה סדרת מלחמה. זו הייתה הפעם הראשונה, ונכון לרגע כתיבת שורות אלו גם היחידה, שסדרת טלוויזיה כל שהיא הצליחה להעביר את התחושה של מלחמה משתוללת. למרות זאת, וונג ומורגן הקפידו לא ליצור הירואיזציה או גלוריפיקציה של המלחמה, והקפידו להראות את הצד הטראגי והאנושי שלה (בראיונות הם ציינו את הספר ''מלחמה לנצח'' של ג'ו הולדמן כהשראה לסדרה). אם אתם רוצים דוגמא, אתם מוזמנים לצפות בפרק המדהים ''מי מפקח על הציפורים'' שנכתב ובוים כמעט בלי דיאלוגים ובאופן לחלוטין לא ליניארי והוא לדעתי הפרק הטוב ביותר שנכתב אי פעם לסדרת מד''ב טלוויזיונית.

אחרי הירידה מהמסכים של ''מעבר לחלל'' חזרו וונג ומורגן לעבוד ב''תיקים באפילה'', שהפכה בינתיים מסדרת קאלט קטנה ללהיט מיינסטרים ענק. הם כתבו ארבעה פרקים עבור העונה הרביעית של הסדרה, שמהם זכור במיוחד הפרק ''עיירה ושמה בית'' שעסק במשפחת מוטנטים רצחנית, ונחשב לפרק הכי מגעיל ואלים בתולדות הסדרה (אחרי שהוא חמק איכשהו מציפורני הצנזורים ושודר בפריים-טיים הרשת נשבעה שלא תשדר אותו שוב, למרות מחאת הצופים). פרק בולט נוסף היה ''הגיגיו של האיש המעשן'' שבו הפכו וונג ומורגן את ההיסטוריה האמריקאית לתיק X אחד גדול. הם גם החלו ביוזמה המבורכת (שאותה הם ממשיכים עד היום) של ליהוק שחקנים מ''מעבר לחלל'' בתפקידי משנה.

שנה לאחר מכן ביקש כריס קרטר מוונג ומורגן להציל את הסדרה החדשה שלו ''מילניום'' שנשחטה (ובצדק) ע''י המבקרים (שקראו לה ''סדרת הרוצח הסדרתי של השבוע''). וונג ומורגן לקחו על עצמם את הפקת העונה השנייה של הסדרה והכניסו בה מקצה שיפורים. ראשית - הם העיפו החוצה את כל הרוצחים הסדרתיים. שנית - הם הוסיפו לסדרה עלילת קונספירציה מורכבת ומעניינת משלה. שלישית - גלן הביא את אחיו, דארין מורגן - שכתב בעצמו כמה מהפרקים המצחיקים ביותר של ''תיקים באפילה'' (''מנוחתו האחרונה של קלייד ברוקמן'' ''מלחמת אוכלי הצואה'' ''מהחלל החיצון מאת חוזה צ'אנג'') כדי שיכתוב שיזריק קצת הומור לאוירה המדכאת של ''מילניום''. דארין מורגן תרם שני פרקים - ''מגננת יום הדין של חוזה צ'אנג'' (שהוא המשך לפרק של ''תיקים באפילה'') ועוד פרק היסטרי במיוחד בשם ''איכשהו השטן הגיח מאחורי''. שני הפרקים זכו לתשואות רמות של הצופים והמבקרים. בימים אלו ממש משודרת העונה השניה של ''מילניום'' בערוץ Star World.

לאחר שעזבו סופית את חברת ההפקות 10-13 (שמפיקה את ''תיקים באפילה'' ו''מילניום'') ניסו וונג ומורגן את כוחם בהפקת כמה פיילוטים שאף אחד מהם לא הפך לסדרה ומעיון קצר בקונספטים שלהם, זו בהחלט סיבה לכאב לב. אחד מהפיילוטים האלה, The Notorious Seven, היה סדרת מאפיה עתידנית בעלת אוירה קומיקסית חתרנית, וישנו קונצנזוס די רחב שהוא יכול היה להיות סדרת המד''ב המקורית ביותר זה שנים (עותקים פיראטיים של הפיילוט הזה הם סחורה חמה).

לפני כחדשיים החלו וונג ומורגן לעבוד בסדרה חדשה בשם ''The Others'', גם היא מותחן על-טבעי, שזכתה לתשבוחות מהמבקרים (היא הושוותה ל''תיקים'' בימים הטובים שלה). במקביל יצא לפני כשבוע הסרט ''Final Destination'' בבימויו של וונג (ע''פי תסריט של מורגן) שהוא סרט אימה שמתואר כ'''צעקה' פוגש את 'איזור הדימדומים'''. עד שאלה יגיעו אלינו אפשר בהחלט להסתפק בעונה השניה של מילניום, המשודרת בימים אלו ממש בערוץ Star World (ימי שלישי ב- 16:00).



וונג ומורגן אתר מעריצים של צמד הכותבים

 
חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
(ללא כותרת)
אלמוני שבת, 01/04/2000, שעה 13:04
(5 תגובות בפתיל)
S-AaB מעולה, אבל...
אייל רוזנברג יום שישי, 07/04/2000, שעה 14:27
(6 תגובות בפתיל)
Above and Beyond
קונשטוק יום רביעי, 07/06/2000, שעה 17:41
(3 תגובות בפתיל)

הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.