על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
עוד בקטגוריה זו:

שלושה בדירה אחת
טלויזיה / גל חיימוביץ'
04/08/12
תגובות: 3  
מפלצות נראות ומפלצות נסתרות מהעין
טלויזיה / קרן לנדסמן
26/11/11
תגובות: 26  
תעלומת הרוח הנעלמת
טלויזיה / לילי דאי
13/08/11
תגובות: 4  
עוברת כל גבול
טלויזיה / רז גרינברג
25/12/05
תגובות: 7  
הרובינזונים החדשים
טלויזיה / רני גרף
14/04/05
תגובות: 20  
גוונים של שחור
טלויזיה / רז גרינברג
16/01/05
תגובות: 5  
לראות או לא לראות
טלויזיה / איתי שלמקוביץ
16/11/04
תגובות: 29  
אלוהים נמצא בדברים המדברים
טלויזיה / איתי שלמקוביץ
16/06/04
תגובות: 14  
היקום מצחיק, אז צוחקים!
טלויזיה / רז גרינברג
25/03/04
תגובות: 7  
מותו של אזור
טלויזיה / רז גרינברג
16/11/03
תגובות: 30  
מפגשים
טלויזיה / איתי שלמקוביץ
04/10/03
תגובות: 30  
הרובוט שאהב אותי
טלויזיה / אריק אפק
14/09/03
תגובות: 13  
הדבר הטוב הבא(פי)?
טלויזיה / רז גרינברג
15/07/03
תגובות: 10  
הגחלילית שכובתה
טלויזיה / איתי שלמקוביץ
13/04/03
תגובות: 42  
משולחנו של המהנדס הראשי
טלויזיה / רז גרינברג
19/01/03
תגובות: 10  

האיום, הרע והלא-נורא
טלויזיה / רז גרינברג
יום חמישי, 24/05/2001, שעה 15:34

תחזית הטלויזיה השנתית של רז גרינברג – השארו עמנו!


למעלה משנה חלפה מאז פורסמה כאן הכתבה ''דברים שרואים משם'', בה דובר על ארבע סדרות מד''ב מוצלחות ששודרו בטלויזיה האמריקאית. אחת מאותן סדרות (The Others) כבר עפה מלוח השידורים בשל ביצועי רייטינג לא מספקים, אחרת (Now And Again) סיימה את חייה גם היא בשל גחמות לא-ברורות של מנהלי רשת CBS, והשתיים האחרות ממשיכות לעשות חיל - אחת מהן (Farscape) אפילו הגיעה אלינו (כלומר, לשלושה מאיתנו שקולטים לוויין). לשניה (Futurama) אנחנו עדיין מחכים. פרט להן - מה מצבן הנוכחי של סדרות המד''ב בארה''ב?
רע מאד, תודה.
יבול המד''ב בטלויזיה האמריקאית בשנה האחרונה מחפיר. בין כל הסדרות שעלו בעונה החדשה לא ניתן למצוא אפילו אחת עליה ניתן להמליץ ללא כל הסתייגות. הסדרות הטובות - ''באפי'', ''Farscape'', ו-''Futurama'', כולן בעלות ותק של שלוש שנים ומעלה. במילים אחרות - לפחות בעונה הנוכחית, בכל הנוגע לסדרות מד''ב בטלויזיה, יבשו כל הבארות.
וכך, בלית ברירה, אנו נאלצים להביט אחורה בזעם ולהסתפק בדיווח לא-ממש-אופטימי על הסחורה הקלוקלת שסופקה לצופים בעונה הנוכחית - סחורה הכוללת רק עוד סדרה אחת ראויה למאכל אדם (אם כי רחוקה משלמות). אם כן:

א. Dark Angel

הצעה לתרגום עברי: ''באפי לעניים'' או, למהדרין - ''גם אנשים מוכשרים יכולים ליפול חזק''

מאחורי הקלעים: ג'יימס קמרון, צ'ארלס איגל (''רצח מדרגה ראשונה''), רנה אקווריה (''מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9'' ו-''Now and Again'')

על רגל אחת: חבורה של ילדים נמלטת מפרוייקט הנדסה גנטית של הצבא, שהיה אמור להפוך אותם לחיילי-על. מספר שנים אחר כך, מקס (ג'סיקה אלבה), ניצולה מאותה חבורה, עובדת עכשיו בשירות שליחויות בסיאטל העתידנית (ולא סן-פרנסיסקו, כפי שנכתב בטעות ב''דברים שרואים משם''), עיר המנסה להשתקם מהנזק של פעימה אלקטרו-מגנטית ששיתקה אותה. היא (מקס, לא העיר) מסתובבת ברחובות הזועמים על אופנוע ומנסה לאתר את יתר הניצולים מהפרוייקט, בסיועו של עיתונאי אידאליסט בשם לוגן (מייקל ווד'רלי).

הטוב: אה... ובכן... לסדרה הזאת יש פסקול די בסדר...

הרע: פחות או יותר כל השאר. אפשר להתחיל בתסריטאי, צ'ארלס איגל, שעוד לפני תחילת הסדרה הצליח להרגיז המון אנשים כשהצהיר בראיונות שהסדרה היא לא סדרת מד''ב (לצערנו הרב היא כן, אך היא לא ממש מוסיפה כבוד לז'אנר). כשהסדרה עלתה לאויר התברר כי פרט לעובדה שהוא מדבר שטויות, איגל הוא גם תסריטאי דפוק. רצף ההתרחשויות בסדרה (אני מסרב בתוקף לכנות את מה שהולך שם בתואר ''עלילה'') נטול הגיון, מתח או עניין כלשהו. הדמויות מעניינות עוד פחות. הדיאלוגים נשמעים כמו חצץ בפי הדמויות, וכל זאת רק בקטגוריית התסריט. פרט לכך...
התפאורה ה''עתידנית'' (כלי רכב מכוסים בפלטות של פלסטיק ומתכת?) לא משכנעת כלל (אחרי אינסוף דיבורים על ''הפיילוט הכי יקר בהיסטוריה'' עולה השאלה הבלתי נמנעת ''על מה לעזאזל הלך הכסף?''). האקשן לא עובד, ומהווה דוגמא מצוינת לאיך אפשר לראות הרבה פרקים של ''באפי'' ולא ללמוד שום דבר. את אלבה צריך להשליך למאסר עולם באשמת התחזות לשחקנית. יותר גרוע מזה לא יכול להיות.


ב. Lone Gunmen

הצעה לתרגום עברי: ''תיקים באפלה - הדור הבא''

מאחורי הקלעים: כריס קרטר, פרנק ספוטניץ, ג'ון שיבאן ושאר האנשים שהפכו את ''תיקים'' ממצוינת למחורבנת.
על רגל אחת: יותר גרוע מ-''Dark Angel'' אולי לא יכול להיות, אבל זה לא אומר שאף אחד לא מנסה. ספין-אוף ל''תיקים'' בכיכובם של שלושת פורצי המחשבים ששימשו כאתנחתה קומית ברוב פרקי הסדרה. כאן מנסים האקדוחנים לחקור קונספירציות בקנה מידה עולמי. זה לא כל כך מצליח להם.

הטוב: בכל פרק של הסדרה, כך נאמר לי, יש שתיים-שלוש דקות מצחיקות באמת...

הרע: ...אבל הפרקים האלה נמשכים בערך ארבעים דקות נוספות. רמת התסריטים דומה לזו שאפיינה את ''תיקים'' בשנים האחרונות (כלומר, מתחת לכל ביקורת). השחקנים, למרות הכריזמה והכישרון שלהם, לא מצליחים להחזיק על גבם סדרה שלמה. הסדרה, שנבנתה כפרודיה על ''משימה בלתי אפשרית'', מתפקדת בעיקר בתור פרודיה (לא מצחיקה) על עצמה. ואולי זו בדיחה בהפוך-על-הפוך: ''תיקים'' הרי הפכה לגרועה עד כדי צחוק - אולי ''Lone Gunmen'' היא מראה עגומה שלה? יכול להיות. בכל מקרה - זה לא עובד.


ג. Andromeda

הצעה לתרגום עברי: מיותר - השם המקורי מספיק בהחלט.

מאחורי הקלעים: רוברט יואיט וולף (''מסע בין כוכבים: הדור הבא'' ו''חלל עמוק 9''), מאט קיין וג'ו ריינקמאייר (''מעבר לחלל'' ו''באפי ציידת הערפדים''), על פי טיוטת תסריט שהשאיר מאחוריו ג'ין רודנברי המנוח.

על רגל אחת: ''אנדרומדה'' היא ספינת הדגל של צי ''חבר העמים'' המאחד מספר גדול של גלקסיות. הספינה נזרקת לעיוות זמן המקפיא אותה לכך וכך מאות שנים, בדיוק בעת בה מתרחש מרד המאיים על שלמות חבר העמים. כאשר הספינה מחולצת מאותו עיוות מגלה דילן האנט (קווין סורבו), הקפטן, כי חבר העמים התפרק והתפורר. הוא אוסף מסביבו צוות חדש ויוצא במסע לשקם את מה שנהרס.

הטוב: בניגוד לכל הציפיות (ראו ''דברים שרואים משם'') התסריטים מותחים, הדמויות מעניינות, סצינות האקשן אפטיביות, האפקטים לא-רעים, והעסק בהחלט מצליח להחזיק את הצופים מרותקים במשך ארבעים וחמש הדקות של כל פרק. זו הפעם השנייה בה תסריט של ג'ין רודנברי מוצא את דרכו אל מחוץ לבוידעם לאחר מותו והופך לסדרה סבירה פלוס - הישג לא קטן.

הרע: מקרה קלאסי של ''אבל'' - לכל פלוס בסדרה יש מינוס צמוד. התסריטים מותחים - אבל הדיאלוגים זוועה; הדמויות מעניינות - אבל השחקנים האיומים לא ממש מצליחים לגרום לצופים לסמפט אותן; סצינות האקשן אפקטיביות - אבל מוגזמות מדי; האפקטים בסדר - אבל הם מזכירים משחק מחשב יותר מאשר את הריאליזם של ''בבילון'' או ''מעבר לחלל''. בימים כתיקונם ''אנרומדה'' היתה נדחקת לתחתית הרשימה בכתבה זו לטובת סדרות ראויות יותר, אבל במצב הנוכחי היא מתפקדת כרע במיעוטו.



עד כאן הסדרות שעלו השנה. הנה מבט, אופטימי יותר, אל הסדרות הצפויות בעתיד הקרוב או הרחוק. שני גורמים הופכים את העתיד הזה לורוד מעט יותר. הראשון הוא כניסתם של אנשים מוכשרים שעבדו עד כה בקולנוע לתחום סדרות המד''ב הטלויזיוניות - מנהג שהחל ברגל שמאל עם קמרון, אך מסתמן כהצלחה גדולה יותר עם במאים אחרים. המוביל שבאלה הוא ג'ו דנטה (''גרמלינס'', ''חיילים קטנים''), במאי שהוליווד מעולם לא הצליחה לעכל. לדנטה יש, למעשה, קשר מקצועי מסוים בעברו לקמרון - שניהם החלו את דרכם בבית החרושת לאשפה של רוג'ר קורמן, וקמרון אף ביים שם את ''פיראנה 2'', סרט המשך ל''פיראנה'' שביים דנטה (דנטה: ''יום אחד אני אחזיר לו טובה ואביים את ההמשך ל''טיטאניק''). כפי שנראה עוד מעט, דנטה מעורב בשתי סדרות פוטנציאליות, ויודעי דבר מספרים כי העבודה הטלוויזיונית שלו נראית רעננה וצעירה, בעוד זו של קמרון גורמת לו להראות כטרח זקן.
הגורם השני הוא שביתת התסריטאים בהוליווד, אשר בוטלה ברגע האחרון אך הספיקה לגרום לאנשי האולפנים להחזיק במחסנים את כל הפיילוטים המבטיחים יותר של העונה האחרונה, מחשש שלא יהיה להם מה לשדר בעונה הבאה (כך קיבלנו את הרשימה העגומה המופיעה מעלה). אם הם לא יחליטו להעלות אותם באיחור בקיץ, הצופים בארה''ב (ויש לקוות שגם בישראל) יקבלו הרבה מאד סדרות איכותיות בסתיו הקרוב. הנה רשימה חלקית ביותר, המבוססת בעיקר על העדפה אישית (כל השמות זמניים ואין כל הבטחה כי בסופו של דבר כל הסדרות המתוארות אכן ישודרו):

א. Night Visions

הצעה לתרגום עברי: ''חושך בעיניים''.

מאחורי הקלעים: התסריטאיות המבריקות ארין מאהלר וקיי ריינדל (''מילניום''), וצוות גדול של במאים מוכשרים - ג'ו דנטה (פעם ראשונה), טום וורייט (''מעבר לחלל''), מייקל ווטקינס (''תיקים באפלה'') קית' גורדון (''דקלים פראיים'') ועוד רבים אחרים.

על רגל אחת: סדרת אנתולוגיה. כל פרק מחולק לשני סיפורי אימה (באורך 25 דקות כל אחד), הגולשים לעתים קרובות לטריטוריות העל-טבעי. זמר הרוק הנרי רולינס מנחה.

למה זה יכול להצליח: איזור הדימדומים לשנות האלפיים? לא נכחיש. כל מי שראה את הפיילוט צרח בהתלהבות.

למה זה יכול להכשל: לרשת ''פוקס'' לא היה אמון מינימאלי בסדרה, והם התכוונו לזרוק אותה למשבצת מתה בלוח השידורים. שביתת התסריטאים שיבשה את התכנית הזאת (כרגע נראה, כאמור, כי הסדרה תשודר בעונת הסתיו הקרובה) וצריך לקוות שהמנהלים ברשת ישנו את דעתם.


ב. The Tick

הצעה לתרגום עברי: ''הקרצייה'' (נאמן למדי למקור ואף נשמע מופרך מספיק).

מאחורי הקלעים: בארי סוננפלד (במאי הסרטים ''משפחת אדאמס'' ו''גברים בשחור''), בן אדלנד (יוצר סדרת הקומיקס).

על רגל אחת: עוד פיילוט שהיה מיועד לאמצע העונה הנוכחית ונדחה לעונה הקרובה. פארודיה על סופר גיבורים שבמרכזה ה-Tick (פטריק וורבארטון), סופר גיבור בחליפה מגוחכת במיוחד.

למה זה יכול להצליח: המון אנשים שראו את הפיילוט אמרו ''זה גאוני!''...

למה זה יכול להכשל: ...והמון אנשים אחרים טענו כי מדובר בזבל מוחלט. במלים אחרות - שנוי במחלוקת, ולא לכל טעם. סוננפלד, למרות הכישרון המוכח שלו, עדיין לא הצליח להרים סדרת טלויזיה שהאריכה ימים.


ג. Jeremiah

הצעה לתרגום עברי: אה... ''ירמיהו''?

מאחורי הקלעים: ג' מייקל סטרזינסקי (''בבילון 5''), הבמאי ג'ו דנטה (פעם שניה).

על רגל אחת: על בסיס סדרת קומיקס של האמן האירופי הרמן. הסדרה מתרחשת בכדור הארץ בו מגיפה קטלנית הרגה את כל בני האדם מעל לגיל 15. בין הילדים שנותרו בחיים פורצים מאבקי כח רצחניים.

למה זה יכול להצליח: ג' מייקל סטרזינסקי + ג'ו דנטה + קונספט מקורי בים החיקויים המטביעים אותנו = פוטנציאל גבוה בהחלט.

למה זה יכול להכשל: האמת? קשה לחשוב על סיבה לכישלון. רשת Showtime, בה תשודר הסדרה, הבטיחה לסטרזינסקי חופש פעולה מלא. יכול להיות שעם כל הפרוייקטים שבהם הוא עוסק כרגע (קומיקס, החייאת ''בבילון'' וכו') הסדרה הזו לא תזכה למספיק תשומת לב, אבל זה לא סביר.


יש עוד סדרות המחכות מעבר לפינה - די אם נזכיר את Witchblade או את סדרת ''מסע בין כוכבים'' החדשה' שתתרחש במאה ה-‏22 (כלומר - לפני הסדרה המקורית). דבר אחד בטוח: מהשפל אליו הגיעה העונה הנוכחית בארה''ב אפשר רק לעלות.



דברים שרואים משם : מה חשב המחבר על הטלויזיה לפני שנה
Dark Angel : האתר הרשמי
Dark Angel : אתר מעריצים
Lone Gunmen : האתר הרשמי
Lone Gunmen : אתר מעריצים
Andromeda : האתר הרשמי
Andromeda : אתר מעריצים
Night Visions : האתר הרשמי
Witchblade

 
חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
יופי של סקירה רז  (חדש)
גל יום חמישי, 24/05/2001, שעה 15:53
אכן המצב עגום ונקווה שישתפר
לגבי הקרצייה רק רציתי לציין שהיית סדרה מצויירת
של זה ששודרה לפני כמה קייצים בערוץ 2 וזה היה
גדול. כך שאני מצפה שהסדרה החדשה תהיה
מוצלחת גם כן

ואגב, קראתי בעיתון הטלוויזיה של מעריב
ששפילברג מתכנן סדרת מדב בשם taken עבור
ערוץ המדב. יודע על זה משהו?

וסדרה שמבטיחה להיות מעניינת אם תהיה קרובה למקור
היא סדרה המבוססת על ספרי עולם הנהר של פארמר
גם כן עבור ערוץ המדב האמריקאי
   כתוב תגובה
האמת? רציתי נורא  (חדש)
רז גרינברג יום חמישי, 24/05/2001, שעה 18:27
בתשובה לגל
להוסיף את River World שגם בה מעורב במאי קולנוע מהשורה הראשונה (אלכס פרויאס במאי ''עיר אפילה'') אבל פשוט לא היה עליה מספיק מידע...
   כתוב תגובה
''השבט''  (חדש)
יו יום חמישי, 24/05/2001, שעה 20:30
הסדרה ''ירמיהו'' משתמשת ברעיון שכבר הוצג בפני הצופים בארצנו
היקרה זה שנתיים. הסידרה ''השבט''
היא סידרה טובה ויש להניח שעוד
כמה פרט לי צפו בה.
הרקע הוא שכל המבוגרים נמחו
בפרוגריה ואלה שנותרו הם כל
מי שהיה מתחת לגיל מסוים.
חבורת צעירים וצעירות מנסים
לבנות עולם חדש שונה מהעולם
הישן. מכיוון ובני אדם הם בני
אדם הם לא מצליחים, אבל תמיד
נראה שהם קרובים להצלחה.
   כתוב תגובה
נשמע מעניין  (חדש)
רז גרינברג יום חמישי, 24/05/2001, שעה 21:26
בתשובה ליו
אתה מוכן לתת עוד קצת פרטים לגבי מי הפיק, איפה, מתי ומתי היא שודרה (ואולי עדיין משודרת) בארץ?
תגיד, לא קראתי במקרה הודעה שלך איפשהו על אתר שפתחת לסדרה הזו? אם כן אז צרף את הלינק בבקשה...
   כתוב תגובה
השבט:פרטים  (חדש)
tsahee יום שישי, 25/05/2001, שעה 15:22
בתשובה לרז גרינברג
זאת סדרה מפגרת.
בסך הכל אופרת סבון-נוער אוסטרלית שחיפשה תירוץ ללמה יש רק ילדים בעולם, ומצאה אחד לא מאוד מוצלח. הסדרה מנסה לפזול גם לכיוון הפאנק, מה שבכלל הופך אותה למוזרה:
אם אני זוכר נכון להשיג שם אוכל או מוצרי חשמל נורמליים זאת בעיה מאוד רצינית, אבל לכל דמות שם יש עיצוב שער ביזארי לחלוטין, שדורש כמה שעות טובות של עבודה עם פן וצבעי שיער (כמו מעין דמויות מנגה רק מופרך יותר). זה מגיע לרמה של כתם באיזה צבע מסביב לעין של הכלב.
אם אני זוכר נכון זה האתר:
www.tribeworld.com

אף פעם לא ביקרתי בו, ואני לא מתכוון לבדוק עכשיו את הכתובת.
(אז מאיפה לעזאזל אתה יודע את הכתובת? -הוא הופיע בכתוביות סיום -למה לעזאזל ראית את הכתוביות סיום? -אמממ.. לא יודע. אולי זה היה לפני ערב חדש או משהו)
   כתוב תגובה
השבט:פרטים  (חדש)
יו יום שישי, 25/05/2001, שעה 18:37
בתשובה לtsahee
לא אמרתי שאני יודע על האתר שלהם.
אני, על כל פנים, אהבתי את הסדרה.
בנוגע לצבעים, לא נראה לי שאמורה
להיות בעיה להפיק אותם מהיער שליד
העיר. הסדרה לא משודרת כעת...
בנוגע לפיגור, הם התחילו טוב והיה
לסדרה הזאת הגיון פנימי מסוים ועד
כה לא ראיתי סדרה שדנה בנושא שאני
לפחות מוצא אותו מעניין.
בנוגע לילדים, חלק נכבד מהאנשים
פה םה ילדים לפי הגדרתך. בני 18
ומטה.
   כתוב תגובה
השבט:פרטים  (חדש)
A/M שבת, 23/06/2001, שעה 13:16
בתשובה ליו
השבט שודר בערוץ 1 בשעה 4 בעבר.
היא התחילה טוב, לדעתי העונה הראשונה הייתה בסדר פלוס פלוס, ואז בעונה השניה היא נהייתה על הפנים.
אמבר וזאנדרה, שתיים מהדמויות השוות יותר מתו, והצטרפה מישהי בשם דני שזאת ממלאך אפל משחקת יותר טוב ממנה (בקיצור, אני אפילו לא מוכנה לקרוא למה שהיא עושה שם ''משחק'').
סדרה נחמדה, באמת חבל שהיא הדרדרה כי דווקא היו שם כמה רעיונות נחמדים (ג'ק והבלונדינית הזאת שהצטרפה...).
בסך הכל, נשמע בדיוק כמו ירמיהו, וירוס שהשמיד את כל המבוגרים בעולם והשאיר חבורת צעירים מבולבלים בלי הרבה חיים.
   כתוב תגובה
השבט  (חדש)
אנג'ליקה יום שלישי, 06/08/2002, שעה 15:06
בתשובה לtsahee
בשבוע שעבר נגמרה המיני סדרה בערוץ שתיים (שלושה פרקים מאוחר בלילה, מוצ''ש). לא ידעתי שהיתה גם סדרה. אולי המיני קדמה לסדרה.
ונכון, יש שם דברים לא הגיוניים (למרות שהיה מעניין): לפי החישוב שלי הם היו על האי כחמישה חודשים ובכ''ז שאלתי את עצמי איך התסרוקות שלהם נשארו אותו דבר, איך השיער לא גדל במילימטר, איך לבנות בכלל לא היה שיער בבית השחי ועל הרגליים. אולי הם נסחפו לחוף עם סילק אפיל?
   כתוב תגובה
זו שאלה שאני תמיד שואלת את עצמי  (חדש)
Boojie יום שלישי, 06/08/2002, שעה 16:04
בתשובה לאנג'ליקה
בהקשרים האלה.
אבל נדמה לי שבסדרות טלוויזיוניות הנחת המוצא היא שלנשים אין *באמת* שיער בבית השחי ועל הרגליים, וכל מי שבמקרה יש לה היא בעצם מוטציה נדירה.
   כתוב תגובה
''השבט''  (חדש)
נעם המכור... יום שני, 31/12/2007, שעה 19:18
בתשובה ליו
חבר'ה אני לא יודע מה איתכם אבל אני פשוט מכור לזה...
   כתוב תגובה
מד''ב וחרקים אחרים- על החיוורון  (חדש)
אילן מעוז יום חמישי, 24/05/2001, שעה 20:35
גם העלילות לסדרות הטובות יותר, אשר נראים בדיוק כמו העלילות של הסדרות הגרועות, נשמעות מזעזעות לרוב. ילדים גאונים וכל מה שמשתמע מכך. זה מוזר שכל האנשים האלו יוצרים כל כך הרבה סדרות כל הזמן ורובן דומות מדי אחת לשנייה, כך הרושם שלי, וחלקם ממש גרועות. אולי זו חלק מהבעיה במדע בדיוני, בה החשיבות הולכת לרעיון העלילתי ואנשים שוכחים שישנה סידרה שמחכה שמישהו יעשה אותה גם אינטיליגנטית.
הרי איך יכול להיות שבאפי, סדרה משעשעת ואהובה עלי ככל שתהיה, נחשבת לסדרת מד''ב מובילה? הרי האיכות שלה ממוצעת משהו במקרים רבים... אבל נקווה שיום אחד גם התהליכים שעברו על כל שאר סוגי האומנותיים יעברו גם על המד''ב ואז באמת יהיה מדובר בתחום מדהים מעבר לכל דמיון.

ובארי סוננפלד יצר את רצח מאדום לשחור אם אינני טועה, ובכל זאת מדובר בדרמת הטלוויזיה הטובה ביותר בשנות ה-‏90 ואולי בכלל, כך שכן נשאר משהו והיא אפילו האריכה ימים.
   כתוב תגובה
באפי - איכות ממוצעת?  (חדש)
רז גרינברג מרים גבה יום חמישי, 24/05/2001, שעה 21:24
בתשובה לאילן מעוז
הדעת נותנת שבסדרה בה יש בין 22 ל-‏24 פרקים בעונה (כאשר השאיפה היא שהסדרה תמשוך חמש עונות ומעלה) אי אפשר יהיה לשמור על אחידות באיכות לכל אורכה. למרות זאת, באפי - הן ברמת התסריטים והן ברמת הבימוי היא הרבה מעל הממוצע - ללהטט בדיאלוגים שנונים, דמויות מורכבות ועלילות מותחות (מצד התסריט) ובין אקרובטיקה של אומנויות לחימה (ולדעת איך לצלם אותן) והדרכת שחקנים מסובכת (מצד הבימוי) זו משימה לא פשוטה בכלל ו-''באפי'' עומדת בה בכבוד (''באפי'' היא אחת הסדרות המעטות שהצליחו לגרום לדמויות שלה להיראות כאילו הן באמת משוחחות ולא מדקלמות דיאלוגים - בעיה שהיתה כמעט לכל סדרת מד''ב שנוצרה אי-פעם, ואני מכליל ברשימה הזו גם כמה מהאהובות עלי).
ויוצרה של ''רצח מאדום לשחור'' לא היה בארי סוננפלד אלא בארי לוינסון.
   כתוב תגובה
באפי - איכות ממוצעת?  (חדש)
עידו רייף יום חמישי, 24/05/2001, שעה 22:15
בתשובה לרז גרינברג מרים גבה
לצערי, בזמן שאיכות הכתיבה נשארה פחות או יותר אותו הדבר (למרות שבאפי איבדה קצת את הEDGE שלה אחרי עונה שלוש), אני חייב לומר שאומונויות הלחימה בסדרה הולכות ונחלשות מפרק לפרק. ממה שהבנתי הכוריאוגרף של הקרבות התפטר ועכשיו הסגנון נראה יותר כמו אקרובטיקה מאשר כמו קרבות אמיתיים.
לעומת זאת, הקרבות של ''אנג'ל'' רק משתפרים (אם כי לאט מדי לטעמי). יש הרגשה של מכות שרק יצורים על טבעיים (כמו ערפדים) מסוגלים לתת.

פרט אחרון: ''נסיון ההחיאה'' של בבילון 5 נקרא LEGEND OF THE RANGERS של ערוץ המד''ב (איזו הפתעה). נכון לעכשיו הוא רק סרט, אבל הסיכויים טובים מאוד לסדרה.
מי שרוצה עוד פרטים שיבקש ואני אספק בשמחה.
   כתוב תגובה
באפי - איכות ממוצעת?  (חדש)
דותן גולדווסר יום חמישי, 24/05/2001, שעה 23:07
בתשובה לרז גרינברג מרים גבה
אומנם ניתן לטעון כי ישנם בבאפי אי אילו דיאלוגים משעשעים מדי פעם אך לטעון כי יש שם ''דמויות מורכבות''?!
במהלך שתיים או שלוש העונות ששודרו בערץ השני לא היה כל שינוי שהוא בדמותה של באפי או בכל דמות אחרת. אינני טוען שהעובדה שהדמויות שם קרטוניות מפריעה במיוחד למהלך הסדרה, זוהי סדרה חביבה ומהנה לצפייה אך כל שינוי של ממש באופיין של הדמויות פשוט לא בא לידי ביטוי בשום מקום.
''הדרכת שחקנים מסובכת'', למה?
   כתוב תגובה
אנחנו מדברים פה על אותה סדרה?  (חדש)
רז גרינברג יום שישי, 25/05/2001, שעה 10:53
בתשובה לדותן גולדווסר
כמובן שהדמויות ב-''באפי'' התפתחו לאורך הסדרה - וזה מתחיל עם הדמות הראשית שהפכה ממשהי עם ביטחון עצמי מופרז שיש לה את כל התשובות לדמות הרבה יותר מורכבת, מהוססת ופגיעה (וזה בולט במיוחד בעונה החמישית - שם היא הפכה לשבר-כלי של ממש) כאשר בו-זמנית היא עברה תהליך של התבגרות נפשית ולמדה לקחת אחריות כלפי כל מיומה שסובבים אותה (ושוב, בעונה החמישית זה בולט במיוחד). וזה תופס גם לגבי וילו שעברה תהליך הפוך - מדמות מגמגמת וחסרת ביטחון עצמי וילו הפכה לדמות הרבה יותר החלטית ונחושה.
ואגב (עידו), לדעתי סצינות האקשן ב-אנג'ל הרבה פחות טובות מאלה של באפי. לא ברור לי אם הבעיה היא בכוריאוגרפיה או בצילום (אני חושד שבצילום) אבל לרוב הן פשוט נראות כבדות ומגושמות. נגד הסצינות של באפי אין שום טענות - הסצינה ששודרה לא מזמן שבה באפי נלחמת באבירים עטויי שריון על גג משאית דוהרת היא הפייבוריטית שלי בכל הסדרה.
   כתוב תגובה
משום מה, לי יש את ההרגשה  (חדש)
אלמוני יום שישי, 25/05/2001, שעה 21:16
בתשובה לרז גרינברג
שבאנג'ל חסר עוד דבר חשוב: פס קול טוב. ולא מדובר רק על הפתיח, שנשמע כאילו הוא MIDI, אלא גם על צלילי המכות והסאונד במהלך ההתרחשויות שאמורים להעביר חלק מהמתח וההתרגשות, ופשוט נשמעים בחלק מהמקרים כמו מקל מכה בחציל (כשאנג'ל מרביץ למישהו), כמו מישהו זורק אבן (הליכה דרמתית), או סתם ילד שלומד כינור כבר שבוע (כשרגע מרגש מתקרב).
באופן אישי, לי זה מפריע.

מצד שני, גם הבימוי לא ממש עוזר.
   כתוב תגובה
אנחנו מדברים פה על אותה סדרה?  (חדש)
דותן גולדווסר שבת, 26/05/2001, שעה 0:03
בתשובה לרז גרינברג
אם בעונה החמישית הדמויוות עברו שינוי והתפתחות, יפה.
אני התייחסתי רק לעונות ששודרו בערוץ שתיים (ובכל זאת, שתי עונות זה הרבה).
שווה לראות?
   כתוב תגובה
כן  (חדש)
רז גרינברג שבת, 26/05/2001, שעה 8:56
בתשובה לדותן גולדווסר
העונה החמישית של הסדרה בפירוש היתה הכי טובה שלה עד כה (היא הפייבוריטית שלי, ביחד עם העונה השניה) להוציא את פרק הסיום המזעזע.
   כתוב תגובה
אנחנו מדברים פה על אותה סדרה?  (חדש)
נועה יום שני, 28/05/2001, שעה 16:22
בתשובה לדותן גולדווסר
אני לא זוכרת כל כך את הסדר של הפרקים והעונות אז תסלחו לי אם אני טועה.

בסוף העונה השניה באפי בורחת מהבית. ( אני די בטוחה שזה בסוף העונה השניה ), שם מתחיל השינוי שבה. כך שרק תחילת עונה שלישית היא בכלל מתחילה להשתנות.
דרך אגב, זה ככה ברוב הסדרות שמחזיקות מעמד.
עונה ראשונה יש לכל פרק סיפור בנפרד, עונה שניה מתחילים סיפורים שנפרסים על שני פרקים ויותר. עונה שלישית מחילים כל הסיפורים של זכרונות מהעבר, אויב אחד עיקרי ותחילת השינויים בדמויות.

זו מתכונת שחוזרת על עצמה בהרבה סדרות.

כך שמבחינת פרקים העונות הראשונות אומרות להיות פעולה והכרת הדמויות ממש ממש טוב, כדי שנבחין בשינוי כשהוא מגיע בעונות שאחרי זה.

דרך אגב. בקשר לאנג'ל ובאפי.

העונה השניה של אנג'ל לדעתי הרבה יותר טובה מעונות הרביעית והחמישית של באפי. למרות שלבאפי בעונות האלה יש רגעים טובים,

ואני כבר סקרנית לדעת .... ( אני לא בטוחה שאתם רוצים שאני אספיילר )לא משנה.

הפתיחה של אנג'ל די מדהימה לדעתי.
לא הקשבתי לפסקול שבתוך הסדרה כך שאני לא יודעת בקשר לזה.
( ספויילר עונה ראשונה , לא ראיתם, לא לקרוא )
יש לי רק תלונה אחת לתסריטאים, התרוצים של אנג'ל כשמציאים לו שוב ושוב להיות אנושי ( כמו הטבעת יום חמישי שעבר ) חלושים מאוד.. אני מציעה לעבוד על זה קצת.
   כתוב תגובה
אוי, זה כל כך נכון !!!!  (חדש)
אנג'ליקה יום שלישי, 06/08/2002, שעה 15:10
בתשובה לנועה
לפעמים אני חושבת שהוא לא באמת רוצה להיות עם באפי. סתם!!!! ברור שאלו רק ''מניפולציות'' כדי להמשיך את הקונפליקט.
   כתוב תגובה
אני מרגיש כאילו אנחנו מדברים...  (חדש)
עידו הזועם באוטוסטרדה שבת, 26/05/2001, שעה 17:09
בתשובה לרז גרינברג
...על חמש סדרות שונות:
א. אומנויות לחימה: אכן הסצינה המפורסמת על המשאית היוותה שיפור מסיבי בקרבות היותר מאוחרים של באפי, אבל גם היא חיוורת משהו: שים לב שהאגרופים נראים איטיים ומלאכותיים, ושהבעיטות כמעט ונעלמו בכלל. כל מה שנשאר הן בעיטות מופרכות לחלוטין המשתמשות בסלטות(!). בשבילי כזאת מכה מטופשת הורסת את הקרב לגמרי.
אנג'ל, לעומת זאת, חלשה בכוריאוגרפיה אבל רוב סצינות הקרב (לא כולן) מבוימות נהדר ומדגישות, באמצעות זויות מצלמה ואפקטים מיוחדים, דברים בלתי אפשריים בדרך כלל שלא היו בבאפי כמו הליכה על הקירות ובעיטה השולחת את היריב למרחק של שני מטר.
ב. פסקול: שאלה: MIDI??? הפתיח של אנג'ל הוא אחד הטובים ביותר ששמעתי אי פעם. אולי אתה פשוט לא רגיל לשמוע גיטרות וכנורות חשמליים אבל לדעתי הם יוצרים אווירה נהדרת, דכאונית ואפלה, ומתאימה באופן מושלם לסדרה. גם לפסקול באופן כללי ממש אין לי תלונות (במיוחד הפרקים Are You Now or Have You Ever Been וDarla שהם גם אהובים עלי מבחינת כתיבה, בימוי ובכלל. וקולות החציל, כדבריך, בעיני תורמים לריאליזם של הקרב. מה ציפית לשמוע כשיש מכה? מכונת ארקייד?
ג.כתיבה: אתחיל בזאת שלעונה חמש היו העליות והירידות שלה (הכי אהובים עלי היו Fool for Love וThe Body). עם זאת, לדעתי פרק הסיום היה אדיר והיווה סיכום מצוין, שנון ואינטיליגנטי, לחמש שנות פעילות (שים לב במיוחד לטיזר). עם זאת אני מסכים שעונה שתיים היא עדיין הכי טובה.
ודבר אחרון: כל מי שטוען שהדמויות בבאפי (או אנג'ל) קרטוניות כנראה שלא שם יותר מדי לב לסדרה באופן כללי. נכון לעכשיו, לדעתי באפי היא הסדרה אם הדמויות הכי שנונות, מעניינות ומורכבות בעולם המד''ב ופנטזיה מאז בבילון 5. רק פארסקייפ מתקרבת אליה. ושלא יביאו לי את זוג הצנוניות, מאלדר וסקאלי, בתור דוגמאות.
   כתוב תגובה
ולמי שדילג על כל ההודעות עד כה  (חדש)
רז גרינברג שבת, 26/05/2001, שעה 22:07
בתשובה לעידו הזועם באוטוסטרדה
והחליט לקרוא רק את ההודעה של עידו, מאחר והיא נכתבה בתגובה אלי הריני להצהיר בזאת:

'אני, הח''מ מעולם לא הגיתי בפורום זה או בכל פורום אחר משהו רע לגבי נעימת הנושא של אנג'ל, הדמויות בסדרה או השנינות שלה. כל הטענות הנ''ל הופנו על ידי קוראים אחרים ואני מניח כי עידו הפנה את תגובתו כלפיהם. החלקים היחידים בתגובתו אשר מופנים אלי הם בנוגע לויכוח הידידותי שלנו באשר לפרק סיום העונה וסצינות האקשן בבאפי ואנג'ל.'
   כתוב תגובה
אופס...  (חדש)
עידו רייף יום ראשון, 27/05/2001, שעה 18:34
בתשובה לרז גרינברג
אכן שכחתי בלהט הרגע להודיע שרוב תגובתי כלל לא הופנתה לרז, איש יקר וחביב אותו אני מעריך ומוקיר, אלא גם לדותן גולדווסר ואלמונימי.
אנו מתנצלים על הטעות.
   כתוב תגובה
באפי - איכות ממוצעת?  (חדש)
אילן מעוז שבת, 26/05/2001, שעה 17:46
בתשובה לרז גרינברג מרים גבה
אכן, מיד לאחר שכתבתי את ההודעה, נזכרתי כי מדובר בלווינסון, וטרחתי לבעוט בעצמי, ולחכות שמישהו יצליף בי על הטעות במקום לפרסם מיד הודעה המודה בחרפתי.

אבל לעניין הרחב יותר והוא הרי באפי ומד''ב. אני לא מצפה מסדרה לשמור על כל תכונותיה הטובות במהלך כל הפרקים, זוהי דרישה מוגזמת גם מהאמנים הגדולים יותר.
באפי זו אכן סדרה מצוינת בתחום המד''ב, על כך יש להודות, אבל באופן כללי, ביחס לתחומים אחרים בטלוויזיה אני לא ממש מסוגל לראות אותה כמורכבת. וזוהי, שוב הטעות בה נופלים רוב כותבי המד''ב, שנכנעים לרעיון ולא לדמות ולחיותה. התחום הנו חדש למדי, ביחס לז'אנרים אחרים, כך שמבחינת עומק הדמויות, פעמים רבים הוא נכשל. גם המרחב בתחום בו ניתן לפעול הוא עצום, לעתים רבות הרבה מעבר למה שניתן בדרמה-קומדיה-פרודיה רגילה. הבעיה היא, שאז תשומת הלב של הכותב ניתנת לרעיון ולא לדמויות ושאר ירקות דומות. המסר, המשמעות, האמירה מועברים דרך הרעיון והתגלמותו בסיפור, והאנשים נשארים בצד, וזה אולי ה''בסיס'' לעומק בכל יצירה. כך שקורה שהיינלין כותב ספר מדהים ומבריק בו הדמויות סטריאוטיפות מדי לעתים, סופרי הפנטזיה בכלל מדהימים פעמים רבות ביכולתם להיות בעלי דמיון כה רב בנוגע ליצורים אותם הם שמים בפני גיבוריהם, אך ביכולת המועטה ליצור גיבור אמין, וישנם עוד מקרים רבים. כמובן שיש יוצאי דופן, אסימוב למשל או אורסון סקוט קארד בחלק מהמקרים, אבל זו ההרגשה שלי לגבי מד''ב, עם כל אהבתי העצומה אליו.

בהקשר זה, בעודי כותב, דווקא באפי באמת די יוצאת דופן בנוגע לדמויות. אצלה הביעה העיקרית היא העלילה השדופה והחוזרת כבר חמש עונות ללא הפסק. ובאמת כמו שכתבת, היא מעבריה את דמויותיה באופן חלק למדי ומרשים כחושבים על כך.
   כתוב תגובה
באפי - איכות ממוצעת?  (חדש)
נועה יום שני, 28/05/2001, שעה 16:37
בתשובה לאילן מעוז
עלילה שחוזרת על עצמה ?
איך אתה יכול להגיד כזה דבר...

הפעם היחידה שראיתי פרק שחזר על עצמו היה כשהם עשו פעמיים פרק על הלווין ומחזרו את הקטע של בית הפחד.. או משהו כזה... פרק שאכן היה אכזבה.

אני אודה שלפעמים הם לא מנצלים את מלוא הפוטנציאל של רעיון כלשהו... אבל עלילה שחוזרת על עצמה? אין סיכוי...

תסתכל רק על מספר האוייבים השונים שהיה לה והשינויים שעברו על אותם אוייבים כדי לראות שהם לא חוזרים על עצמם.
המאסטר, דרלה, אנג'ל, ספייק, דרו, גלוריה, פיית', ראש העיר.

וגם העובדה שלא כל הפרקים מתרכזים בבאפי, אלא יש גם פרקים על דמויות המשנה.

אני לגמרי לא מקבלת את מה שאמרת.

נ.ב התסריטאים מוזמנים לעשות עוד פרקים עם אית'ן ריין ( ככה קראו לו? ).
   כתוב תגובה
באפי - איכות ממוצעת?  (חדש)
וינסנט יום שני, 28/05/2001, שעה 23:51
בתשובה לנועה
אני חושב שמה שקצת פספסתם בכל התגובות על באפי זה שבגדול העלילה והמכות וכו' הם רק תרוץ בשביל ג'וס לעשות את מה שהוא באמת רוצה: תסריט גאוני.
ברוב הפרקים יש חורים לוגיים כ''כ גדולים שכול סאנידייל יכולה ליפול דרכם (למשל, איך אף אחד בעיירה אף פעם לא שם לב לטרוף שקורה שם?!) אבל זה לא משנה כי העלילה היא לא העיקר. העיקר הוא הטקסט המבריק ועוד יותר מכך הסיפורים של הפרקים עצמם, שהם בד''כ משלים מתוחכמים. פרקים כמו hush ששודר בכנס ודומים לו הם פשוט קלסיקות לדעתי.
ואגב דמויות-משנה: שרה-מישל-גלר היא דווקא השחקנית הפחות טובה בסדרה...
   כתוב תגובה
באפי - איכות ממוצעת?  (חדש)
A/M שבת, 23/06/2001, שעה 13:28
בתשובה לוינסנט
דווקא שמים לב.
בפרק הסיום של העונה.. השניה נראה לי. נו, הפרק הזה שאף אחד לא רצה לשדר...
בכל אופן, רואים שם בבירור שאנשים כן שמים לב למה שקורה.
חוץ מזה, לדעתי זה דווקא לא היה פרק משהו, כולם דיברו על ''העילוי'' כאל תופעה אימתנית ונוראית, כשבעצם בתחילת העונה הראשונה, כשהמאסטר רוצה לעלות על פני האדמה ושולח שליח שלו כדי למצוץ דם בשבילו (הזריחה רק בעוד שבע שעות, אידיוט!) היה הרבה יותר מפחיד, מותח, או בכלל מעולה.
חוץ מזה, בלי לנתח את כל הסדרה, באפי לדעתי היא סדרה מצוינת ומצחיקה, שפשוט מסרבת להגיע לארץ, לא שאני מבינה למה.
   כתוב תגובה
the tick  (חדש)
blind rhapsody שבת, 26/05/2001, שעה 10:21
אם זה יהיה דומה אפילו בקצת לסידרה המצויירת ששודרה בערוץ 2 אז אין שום תקווה לסידרה הזאת.
   כתוב תגובה
the tick  (חדש)
jarawishs יום שלישי, 29/05/2001, שעה 20:31
בתשובה לblind rhapsody
אני לא בטוח אבל ניראה לי שהוא היתבלבל והוא דיבר על הסידרה המצויירת
   כתוב תגובה
התחזית: בהיר עד מעונן חלקית  (חדש)
רז גרינברג יום שלישי, 29/05/2001, שעה 17:50
כשנכתבה ''דברים שרואים משם'' לפני שנה, מצב שידורי סדרות המד''ב בארה''ב היה מצויין ואצלנו הוא היה על-הפנים.
עכשיו, כך נראה המצב הפוך. לא מזמן ראיתי פרומו לשידורים של ''אנדרומדה'' בערוץ AXN ואלה חדשות טובות (למרות שמדובר, כאמור, בסדרה סבירה ולא יותר מזה). חוץ מזה התמונה הכללית נראית לא רע בכלל-
למי שיש לויין יש את ''פארסקייפ'', ''כדור הארץ: העימות האחרון'' ושידורים חוזרים של ''האסיר'' המופתית.
למי שיש כבלים יש ''באפי'', ''אנג'ל'' ועכשיו גם ''אנדרומדה''.
ולשניהם יש את ''חלל עמוק 9'' בחינוכית 23.
וחוץ מזה שמעתי שבקרוב ישדרו גם את המיני-סדרה על פי ''חולית'' בערוץ הסרטים.
אז המצב עוד רחוק מלהיות אידיאלי, ולא תשמעו ממני הצהרות בנוסח ''מעולם לא היה מצנו טוב יותר'' אבל אני בהחלט יכול לזכור תקופות שהוא היה הרבה יותר גרוע.
   כתוב תגובה
כמה סדרות שכבר משודרות  (חדש)
אמיר פלדמן שבת, 02/06/2001, שעה 2:48
הסדרה אנדרומדה עומדת להיות משודרת בערוץ הכבלים AXN בימי שישי מתי בידיוק אני לא יודע
ובאפי ואינגל למי שמעוניין (כי לא הזכירו אותם) משודרים בSTAR WORLD בימי חמישי כמעט בכל שעה מ 18:30
עוד סדרה מצוינת שיש לפי דעתי היא TOTAL RECOL שמדברת על הזמן קצת לפני זיכרון גורלי אבל בערך באותו סגנון והיא סידרה מעניינת ביותר
   כתוב תגובה
כמה סדרות שכבר משודרות  (חדש)
חנה שבת, 02/06/2001, שעה 13:25
בתשובה לאמיר פלדמן
הסדרה אנדרומדה תשודר (משודרת?) בימי שישי ב 17:00 באפי ואנג'ל
ב 15:00 ו 16:00 וב 19:00 ו 20:00 וב 22:00 ו 23:00 בהתאמה
ומה על First Wave ב 16:00 ו 20:00 בשבת בערוץ star world
העולם האבוד אותו ערוץ אותו יום ב 15:00 ו 19:00 והמתחזה בימי שלישי אותו ערוץ ב 16:00 20:00 ו 23:00
   כתוב תגובה
כמה סדרות שכבר משודרות  (חדש)
ארז.פ. שבת, 02/06/2001, שעה 21:31
בתשובה לאמיר פלדמן
לפי הפרסומים בעיתונים וכבלים,
אנדרומדה תשודר מה-‏15 ביוני
   כתוב תגובה
טוב, לאחר צפיה באנדרומדה פרק א  (חדש)
גל שבת, 16/06/2001, שעה 2:44
אני מוכרח לציין שזה פשוט זוועה.
אם זה הרע במיעוטו אז אני באמת חושש מהסדרות
האחרות המוזכרות בכתבה.

שימו לב­ ספויילרים
(לא שזה ממש משנה)

השחקנים איומים, הדיאלוגים עוד יותר,
 האפקטים לא ממש תפסו אותי
ורמת הסיספונד הנדרשת היא גבוהה מדי:
החללית מובלת למלכודת שם מחכה צי של חצי מיליארד
ספינות, חמש מאות מהן תוקפות את אנדרומדה 
והספינה יוצאת עם כמה שריטות, נו באמת.
וכל הממבו­ג'מבו שמילמלו שם על החור השחור
ועיוות הזמן.
ולמה ומדוע מחשב החללית צריך להשתמש בהולוגרמה
של בחורה חתיכה? לא חבל על זמן CPU? על זכרון?

שיא העליבות היה כשאחת הדמויות מנסה לתאר
את הקפטן: ''הוא היה ענק! כמו אל יווני ...'' 
give me a break! למה זה מגיע לנו?
   כתוב תגובה
למה להיות כל כך נגטיבי?  (חדש)
שלמקו יום ראשון, 17/06/2001, שעה 13:23
בתשובה לגל
הסדרה בסדר גמור, האפקטים מושקעים (בניגוד לביקורת שכתבו בידיעות. אפקטים זה לא הכל!). בנוסף, זה היה רק חלק א' של הפיילוט. אי אפשר לשפוט תוכנית על פי הפיילוט! צריך לתת זמן.

דבר ראשון, אלו 10000 ספינות, ולא כולן תקפו אותם. החור השחור (אם מתעלמים מהתרגום) היה בסדר, גם אם אם הם עברו את סף האירוע לא היה אפשר לראות את אנדרומדה...

אם למחשב היה מספיק אינטיליגנציה, הוא היה מטיס את הספינה בעצמו ולא היה צריך צוות אנושי. הדמות הייתה הקרבה של CPU שכנראה יש מספיק בשביל אינטראקציה יותר קלה ונוחה עם הצוות. ומה עדיף, בחורה מכוערת?

וההערה בקשר לאל היווני הייתה סתם בדיחה פנימית שהעלתה חיוך על שפתיי, כמה שהייתה צפויה.
   כתוב תגובה
מה לעשות, שתיתי מיץ אלקטרונים!  (חדש)
גל יום ראשון, 17/06/2001, שעה 14:05
בתשובה לשלמקו
אפשר וגם צריך לשפוט לפי חלק א של הפיילוט
מכיוון שחלק א צריך לגרום לי לראות את המשך הסדרה
ולא לדחות אותי.

עכשיו אתייחס לדבריך נקודה­נקודה:
עד כמה שזכור לי הם דברו על צי של חצי מיליארד ספינות
אבל גם עשרתלפים זה לא מעט
אבל זכור לי ספציצית שהם אומרים שם שתקפו אותם
500 ספינות. אגב, אם הקפטן היה מודאג מכך שצריך להודיע
לקונפדרציה או וואט אבר על הפלישה­ למה הוא
לא שלח תשדורת? מה, לקונפדרציה שפרושה על פני
3 גלקסיות אין תקשורת על­אורית?

לגבי החור השחור­ אני פשוט מתעלם

לגבי המחשב­ ok ניתן לה מספיק cpu! אבל למה דווקא
בחורה בחצאית מיני­מיני? למה לא חרק אינטיליגנטי מפתה?
הרי הנווטת היתה חרק. מה, לה לא מגיע דמות
אינטראקטיבית נוחה ומפתה?
תסלח לי אבל זה מטופש להחריד.

לגבי אל יווני­ אני יודע. לכן זה היה כל כך עלוב.

בוא נתייחס גם לדברים אחרים­החצבת שהמכונאי סובל ממנה,
היה גם איזה קטע עם הבחורה הסגולה שהראתה ידע תת­מינימלי
לגבי נהלי יציאה מחוץ לספינה או לבישת חליפת חלל או
משהו כזה. 
הזיקוקים שיוצאים מהמחשבים באמת השרו המון אמינות.
ואם הייתה עת שלום ואחווה כביכול בקונפדרציה,
למה כולם הולכים עם נשק אישי צמוד *בתוך הספינה*?
והקטע המטומטם הזה עם הניטשי '' תכניס אותי לכלא
כי אתה לא יכול לסמוך עלי''. אם הוא בוגד אז למה ההצגה הזו?
למה לא ישר להרוג את כולם על הגשר ולהודיע לחברים שלו
שהוא השתלט על הספינה? 
אני מאוד מצטער אבל זה נראה לי כלכך מטופש
שאני באמת מאוד חושש לראות את ההמשך, למרות שאני
לא מאמין שזה יכול להתדרדר יותר נמוך מזה
   כתוב תגובה
אנשים, למה לריב? שניכם צודקים!  (חדש)
רז גרינברג יום ראשון, 17/06/2001, שעה 20:42
בתשובה לגל
האפקטים אכן מזכירים יותר משחק וידאו מאשר משהו שאמור לשכנע, הדיאלוגים אכן בזבל (אם כי אני סבור שלדמויות יש פוטנציאל להיות מעניינות), ההגיון המדעי אכן רופף (אנדרסטייטמנט) והקאסט אכן מורכב מחבר'ה שעפו מבית הספר למשחק בטרם הם סיימו שנה א'.
אבל מה? בתור בידור זה עובד לדעתי לא רע. העלילה מותחת והאקשן עובד טוב.
שתי הסדרות האחרות שנסקרו פה לא עומדות אפילו בקריטריון המינימלי הזה, ושתיהן, יש להוסיף נעשו בהרבה יותר כסף מ-''אנדרומדה''.
   כתוב תגובה
למה לריב? כי זה כיף!  (חדש)
גל יום ראשון, 17/06/2001, שעה 20:52
בתשובה לרז גרינברג
מצטער רז אבל אני לא מסכים אתך.
העלילה לא מותחת (אותי) והאקשן גם לא היה משהו
 אם בכלל היה.
אני אצפה בפרק השני רק כדי לתת לסדרה (ולכם) להנות
מהספק אבל אני לא חושב שדעתי תשתנה.

שבוע הבא,אם כן, תוכלו לקרוא את ההמשך בסדרה
''גל נגד אנדרומדה''
   כתוב תגובה
אם זה לא היה כל כך מצחיק..  (חדש)
עידו רייף יום שלישי, 19/06/2001, שעה 16:09
בתשובה לרז גרינברג
רז, הדבר הכי טוב שראיתי באנדרומדה עד עכשיו שהיא כנראה שייכת לאותו ז'אנר מד''ב של אד ווד: אותו הסוג שגורם לצופה להתפוצץ מצחוק כי זה כל כך גרוע. אותה הרמה של הקלאסיקה המודרנית ''באטמן ורובין''.
אני ממש לא צריך להוסיף עוד כי כל מה שיש לי לומר נאמר כבר בידי גל ואחרים, אבל אני הולך להמשיך ולצפות בסדרה הזאת עוד הרבה זמן. אחרי הכל, זה הצחוק הכי טוב שהיה לי השבוע. זה אפילו יותר טוב מסטארגייט. חלק מהשורות כבר נכנסו להיכל התהילה שלי:
Or as your people say: Bonsai!
   כתוב תגובה
הבהרה?  (חדש)
אלכס יום חמישי, 21/06/2001, שעה 11:54
בתשובה לעידו רייף
עידו, לא הבנתי ממש את ההתייחסות שלך לסטארגייט. כלומר, אתה טוען שסטארגייט גרועה עד כדי להצחיק, או שאתה פשוט טוען כי אנדרומדה יותר טובה?
   כתוב תגובה
הבהרה!  (חדש)
עידו רייף יום שישי, 22/06/2001, שעה 18:53
בתשובה לאלכס
אלכס, אני טוען שסטארגייט כל כך גרועה, עד שכל קלישאה ובדיחה חד שורתית גרועה גורמות לתהות מי לעזאזל מקבל כסף על כתיבה כזאת. ועדיין היא יותר טובה מאנדרומדה(אפקטים טובים לכל הפחות)
עוד תהיה: מה קרה לשחקן של מקגיוור? פעם הוא היה שחקן טוב או ממוצע.
והערת שוליים: ראיתי עכשיו את הפרק השני של אנדרומדה. עלי להודות שחל שיפור, אך הדרך ארוכה היא. מה שכן, התחזק אצלי הרושם שהסדרה נכתבה במקור בסדרת המשך למסע בין כוכבים שמתרחשת לאחר נפילת הפדרציה. אם תחשבו על כך, יש שם את הפדרציה (הקהילייה), הוולקנים (ניטשיאנים), הקלינגונים (מגוגים) ואפילו טיפוס חתיך, דביל קלות ושטחי כמו קירק (סורבו) שבא יחד עם אשליות הגדלות הבלתי נמנעות (''בAXN הקמתי את מדינת הקהיליה'').
   כתוב תגובה
הנני מכריז בזאת על הקמת מועדון  (חדש)
גל יום שישי, 22/06/2001, שעה 21:43
בתשובה לעידו רייף
המשמיצים של אנדרומדה. מי מצטרף?

אני מאוד מתנצל, רז ושאר תומכי אנדרו, אך הסדרה ממש
מתחת לכל ביקורת. קטעי האקשן טפשיים, הדיאלוגים
טיפשיים , הרעיונות משומשים כל כך שאפילו אנשי 
איכות הסביבה לא יסכימו לקבל אותם שוב למחזור.
חוץ מזה, הסדרה אבדה כל כבוד שאולי הייתי רוחש לה
כאשר הם התחילו לצוטט לי שם את לארי ניבן
(ציטוט לא מדוייק של הניטשי:''מי שמסתכל לתהום 
מאבד את עצמו'' או משו כזה­זה היה מתוך מתנה מכדור הארץ
ועולם טבעת. וכל הקטע עם הגיאות­ זה בבירור כוכב נויטרונים)

בקיצור­ בפרק הבא אני כבר לא אצפה
   כתוב תגובה
טעות בזיהוי:  (חדש)
עידו רייף יום שישי, 22/06/2001, שעה 22:26
בתשובה לגל
גל, הציטוט המקורי הוא: ''כאשר אתה מתבונן לתוך התהום, התהום מתבוננת בחזרה.''
ומי שאמר את זה במקור הוא לא, ואני חוזר, לא לארי ניבן, סופר ממוצע שאין סיכוי שמפיקי אנדרו שמעו עליו, אלא... ניטשה.
ואגב, אני מכריז בזאת שאני מצטרף למועדון, ואתה לא צריך לדאוג לאזילת חומר, כי אני עומד להמשיך לצפות מהסיבות הנ''ל.
   כתוב תגובה
מלאך שחור-סדרה מצויינת!  (חדש)
מלאך שחור יום חמישי, 10/02/2005, שעה 11:36
מלאך שחור לדעתי סדרה מצויינת, אני לא מבינה למה את/ה חושב/ת שהיא סדרה גרועה? לדעתי זאת סדרה מצויינת (וראיתי כמעט את כל הפרקים). האלימות שם נראת לדעתי אמיתית והסדרה מעניינת. יש כמה פרקים לא משהו, כמו הפרק עם אייזק מוציא הלשונות, ועוד איזה 2 או 3 כאלה\ אבל חוץ מזה הסדרה יפה. נכון, שיש 3 או 4 פרקים לא יפים, ויש איזה 3 או 4 פרקים שלא כיף לראות אותם פעמיים אבל חוץ מהפרקים האלה זו סדרה כיפית, טיפטיפונת מותחת ויפה. הציוד באמת לא נראה ''עתידני'' אבל העלילה לדעתי יפה וטובה ששווה לראות (לא סתם כבר הוט 3 שידר אותה 3 או 4 פעמים, זה מראה שיש צופים ושזו סדרה טובה לפי מה שאני חושבת).

כשאמרו ש''מלאך שחור'' זו סדרת מדע בדיוני ולדעתי צדקו, מה-יש דבר כזה כמו ''מנטקור'' ויצורים כמו שמה בעולם עכשיו? לא. אבל זה יכול להיות, בערך. לדעתי הסדרה הזו בכלל לא ביישה את הענף-זו סדרה מצויינת.

בקשר לג'סיקה אלבה, לדעתי היא שחקנית יפה מאוד ומצויינת ששווה הרבה הערכה ויש הרבה אנשים שאוהבים אותה ואת הסדרה ''מלאך שחור''.
   כתוב תגובה
שמת לב מתי נכתבה הביקורת?  (חדש)
שלמקו יום חמישי, 10/02/2005, שעה 18:18
בתשובה למלאך שחור
   כתוב תגובה

הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.