על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
עוד בקטגוריה זו:

Ancillary Justice
ספרים / אהוד מימון
16/08/14
תגובות: 0  
סוס ורוכבו רמה בים
ספרים / נועה רייכמן
03/05/14
תגובות: 0  
קוקטייל עם טעם לוואי
ספרים / אהוד מימון
05/04/14
תגובות: 3  
לילד יש פוטנציאל
ספרים / נועה רייכמן
22/03/14
תגובות: 0  
במעלה המדרגות היורדות
ספרים / אהוד מימון
23/11/13
תגובות: 0  
לא הדיסטופיה שעליה חשבתם
ספרים / איתי שלמקוביץ
21/10/13
תגובות: 0  
החיים, בעיר קטנה
ספרים / קרן לנדסמן
06/10/13
תגובות: 0  
משחק ילדים?
ספרים / קרן לנדסמן
17/08/13
תגובות: 1  
לא בדיוק סימפוניה
ספרים / אהוד מימון
04/08/13
תגובות: 3  
דרושות מילים לתמונות
ספרים / אהוד מימון
15/06/13
תגובות: 1  
כשאשלין פגשה את קינאן
ספרים / קרן לנדסמן
11/05/13
תגובות: 1  
לשם ובחזרה, ולשם
ספרים / נועה רייכמן
19/04/13
תגובות: 2  
דרושים מספריים
ספרים / אהוד מימון
06/04/13
תגובות: 7  
בחזרה לעתיד שלא היה
ספרים / קרן לנדסמן
16/03/13
תגובות: 5  
להתחיל באומץ
ספרים / נועה רייכמן
02/02/13
תגובות: 0  

מסדר האור השביעי
ספרים / עמית ורטהימר
שבת, 07/06/2008, שעה 20:30

ביקורת על ספרה של מיכל ב. פרו


זהו סיפורה של משפחת י' (השם המלא שמור במערכת, כל הפרטים שונו כדי למנוע זיהוי). משפחת י' חיה לה בנחת בפרבר עירוני קטן, נהנית מחיים נורמליים לחלוטין. כל זה נכון עד אשר, ביום אחד, שריפה כילתה את חיי אחיו של מר י' ואת חיי אשתו. במבט לאחור, ניתן לומר זהו היום בו השתבשו חייהם. עוד באותו לילה, הגיעה לביתם חבילה באמצעות ראש בית הספר לקסמים. בחבילה הייתה תינוקת.
נשמע מוכר? כי זה רק הולך ומשתפר. התינוקת, איבי י', גדלה תוך כדי קיפוח ואפלייה ברורה לטובת התאומות הקטנות שנולדו להם כמעט שנה אחרי שקיבלו את איבי. שתי התאומות גדלות להיות ילדות מפונקות ומפוטמות, בעוד איבי משמשת כמשרתת ועוזרת בית. וכן, מדי פעם גם ננעלת בתוך הארון. לכבוד שנת חייה ה-‏12, דאגה משפחת י' לוודא שאיבי תישלח לפנימייה נוקשה, בעיקר על מנת להרחיק אותה מהבית ככל הניתן.
כמו שאמרו הגששים, אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שאת המערכון הזה אתם מכירים. איבי מקבלת חבילה ליום הולדתה, המשפחה נכנסת לסחרור של בריחה, כל מיני דברים משונים קורים מסביב, בסוף מישהו מגיע, מפעיל כמה קסמים לנוכח המשפחה המבועתת, מגלה שהם הסתירו מאיבי את כל ההיסטוריה החשובה שלה ואת ההורים הממש גיבורים שלה שנהרגו בידי אויב אכזר ורשע שאין להגיד את שמו, היא מגיעה לבית ספר מיוחד לענייני קסם, פוגשת שני חברים ואויב אחד (על כל נספחיו) משחקת איזה משחק אלים שבו צריך לעוף אחרי כדור וכמובן שיש לה כישרון טבעי בו, עד שבסוף, מגיע העימות עם איזו וריאציה של האויב האכזר מכל שרק מזל, תושייה ומורשת אבותיה עומדים בינה ובינו.
הספר מבטיח להיות ''הארי פוטר הבא'', והוא נוקט מאמצים רבים לעמוד בהבטחה זו, באופן די מדוייק ומדוד. מסדר האור השביעי בהחלט מכיל לא מעט דברים שיגרמו לילד הקורא לחוש שהוא חוזר לטייל במסדרונות הוגוורטס. אולי זה כי כל בתי הספר לקסם מיוצרים באותו מפעל. עם זאת, בולטת כאן גישתה הפמיניסטית של פרו – נדמה כי מרבית הדמויות העיקריות בספר הן דמויות המשתייכות, באופן כזה או אחר, למין הנשי. אם הארי פוטר היה ילד, איבי פנוריי היא ילדה. מסיבה לא ברורה, אולי כדי להציג תאי משפחה חליפיים, היא משתמשת בשם המשפחה של אמה, דווקא. ואם בהארי פוטר הרשע הגדול היה לורד וולדרמורט, הרי כאן אנו נתקלים בדוכסית מלזידאן האימתנית. אם כבר פמיניזם, עד הסוף. לא יעלה על הדעת הרי להעניק זכויות ללא חובות. ומישהו הרי צריך להיות הרע, כלומר, מישהי.
מעבר לדמויות המקוריות, ניתן לראות מקוריות רבה גם בעלילה. למשל, כאשר יריבתה של איבי גורמת לה ללכת למגדל הצפוני אליו אסור לתלמידים להגיע, או הסצינה בה המורה לתעופה הולך לרגע וחוזר לגלות את איבי על ה''מטאטא'' (באופן רשמי זה דרקון, אבל הרושם שמתקבל הוא של איזושהי איגואנה מגודלת, לכל היותר) מעופפת בחן רב. דוגמה נוספת היא השיעור ''מבוא לבוטניקה של צמחי רעל וסכנה'' שמזכיר שיעורי שיקויים שכבר קראנו בספרים אחרים (חוץ מזה שהמורה לא חצי מגניב כמו שם).
גם כאשר מגיעים לתחום המפלצות, שפע הרעיונות פשוט אינו אוזל, אין זה משנה אם מדובר בצמח ששורשיו גורמים להתאבנות, ביצור מבורדס בגלימה שחורה או בדיילות מכירות שמראן מספיק כדי להקסים גברים. המפלצת היחידה אותה קשה לקשר באופן מיידי לאף מפלצת מוכרת היא דרקון רפאים דו ראשי. למרבה הצער, השם המטופש שלו (ערדור) הופך אותו לבדיחה גרועה ותו לא.
לאחר שסיימתי להתפעל מהספר ומעלילתו, הדבר הבא שעשיתי היה לחפש את שם המתרגם. לקח לי קצת זמן עד שנזכרתי שהספר נכתב בידי ישראלית. כל הספר קורן מאווירה של ספר זר בתרגום בינוני. כמעט לכל השמות יש צליל של מילים באנגלית ומשחקי המילים גם הם מבוססי אנגלית. בולט במיוחד הוא שדון הבית הראשי בבית הספר ששמו הוא ביגטאף (Big-tough? Big-though?).
אך למרות כל האמור לעיל, צריך לזכור שמדובר בספר שמכוון לבני נוער וילדים. כשנתתי לאחי לקרוא אותו הוא סיכם את הספר במשפט פשוט - ''נחמד אבל קצת דומה להארי פוטר, ידעתי כל מה שהולך לקרות''. בקיצור - אי אפשר לקרוא את מסדר האור השביעי וגם את הארי פוטר והארי פוטר פשוט טוב יותר בכל קנה מידה אפשרי, ולמרות השם הדומה, מ.ב. פרו אינה ג.ק. רולינג.

מסדר האור השביעי
מאת: מיכל ב. פרו
הוצאת: ע. נרקיס
287 עמודים



פרק לדוגמא - באתר טקסט

 
חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
החיקוי הוא החנופה הכנה ביותר  (חדש)
שומר הצלמוות יום ראשון, 08/06/2008, שעה 11:56
אמר פעם אדם חכם (שברח לי מהראש השם שלו), ואכן יש מקום לחיקוי ספריה של רולינג, הם (בניגוד לרוב ספרות הג'אנק) טובים, וסביר להניח שנראה עוד כמה חיקויים בנוסף ל''מסדר האור השביעי''.
   כתוב תגובה
חבל שקשה לפרגן לכותבים ישראלים  (חדש)
קוראת יום שלישי, 10/06/2008, שעה 8:30
וזאת בדיוק הבעיה. שכבר יש מישהו שכותב סוף סוף משהו אז ישר מחפשים איך לרטש את הספר כי הוא לא תירגום. לשם שינוי יצא משהו מקורי - מעניין אם הביקורת היתה זהה אם היה מדובר בתרגום או בכותב ולא בכותבת.
תמשיכו ''לעודד'' כותבים ישראלים בתחום העלוב הזה ונראה לאן נגיע בסוף...אם יהיה לזה סוף.
   כתוב תגובה
אויה  (חדש)
גרומיט יום שלישי, 10/06/2008, שעה 11:58
בתשובה לקוראת
נדמה לי שהטענה המרכזית של הביקורת היא שהספר הזה אינו ''משהו מקורי'', אלא מיחזור לא מוצלח של הארי פוטר.

לא ברור לי למה את מצפה שכותבי הביקורות באתר ''יעודדו'' ספרים לא טובים, או איך ניתן לצפות שביקורות מגויסות יעשו שירות טוב לספרים. מי בכלל יטרח לקרוא כאן ביקורות אם ידעו שהן אינן משקפות דעה כנה ומנומקת של המבקרים אלא באו לקדם ספרים לא טובים שנכתבו במקרה בארץ? באתר הזה היו ביקורות חיוביות רבות על ספרי מקור שהיו ראויים לכך. אחת מהן אפילו נמצאת עדיין בעמוד השער של האתר. אף אחת מהן לא הייתה מגויסת, וטוב שכך.
   כתוב תגובה
אויה  (חדש)
פנטמון יום שלישי, 10/06/2008, שעה 13:29
בתשובה לגרומיט
אני לא חושב שמדובר במיחזור של הארי פוטר אלא במיחזור לא מוצלח של ביקורת.
   כתוב תגובה
אויה  (חדש)
Kipod יום שלישי, 10/06/2008, שעה 14:09
בתשובה לפנטמון
או אולי במחזור לא מוצלח של יחצ''נים?
   כתוב תגובה
אויה  (חדש)
מוזרות יום רביעי, 11/06/2008, שעה 8:31
בתשובה לKipod
התכוונת לחוצנים
   כתוב תגובה
אויה  (חדש)
קוראת יום שלישי, 10/06/2008, שעה 14:37
בתשובה לגרומיט
ממש לא!אבל אם היית קורא את הספר באמת אולי לא היית כותב כל כך הרבה שגיאות.
   כתוב תגובה
אילו שגיאות הוא כתב?  (חדש)
יעל יום ראשון, 22/06/2008, שעה 16:37
בתשובה לקוראת
את יכולה לתת דוגמה?
   כתוב תגובה
דווקא קל מאד לפרגן לכותבים ישראליים.  (חדש)
Boojie יום רביעי, 11/06/2008, שעה 0:45
בתשובה לקוראת
הנה, שני מילימטר מהביקורת הזאת יש ביקורת על ''סימנטוב'', ספרו של הסופר הישראלי (אהא!) אסף אשרי, אשר משבחת אותו.
אז, כאילו, באמת קשה לפרגן לכותבים ישראליים. כשהם, אומ, לא כותבים טוב. בעסה.

אה, כן, הדיסקליימר: כותבת ההודעה הנה סופרת מד''ב ישראלית (!) ממין נקבה (!!) שכותבת בעברית (!!!) וזכתה לכל פרגון אפשרי עד היום, בקהילה בכללה וגם באתר זה. אבל זה כנראה לא קשור. איכשהו.
   כתוב תגובה
דווקא קל מאד לפרגן לכותבים ישראליים.  (חדש)
קוראת יום רביעי, 11/06/2008, שעה 8:32
בתשובה לBoojie
האם קראת את הספר? או שאת רק מפרגנת לחברים????
   כתוב תגובה
איזה ספר? סימנטוב?  (חדש)
Boojie יום רביעי, 11/06/2008, שעה 23:10
בתשובה לקוראת
כן, קראתי. הוא מצוין. ממליצה לך גם.
עוד שאלות?
   כתוב תגובה
איזה ספר? סימנטוב?  (חדש)
קוראת יום חמישי, 12/06/2008, שעה 8:25
בתשובה לBoojie
האם קראת גם את הספר מסדר האור השביעי?
   כתוב תגובה
ביקורת משעשעת  (חדש)
נקודה יום שלישי, 10/06/2008, שעה 12:04
מה לעשות? הארי פוטר אכן טוב. ויש גם את החיקוי של ד. ימיץ - ''טאניה גרוטר'', שזה ההארי פוטר הרוסי. נו, לפחות הכותרת של הארי פוטר הישראלי לא דומה למקור...
   כתוב תגובה
לא מבין מה הבעיה   (חדש)
פנטמון יום שלישי, 10/06/2008, שעה 13:27
אני לא מבין מה הבעיה. ישר קבעו שזה העתק של הארי פוטר. קיבלתי את הספר הזה דרך ההגרלה במעריב לנוער. בכלל לא מדובר בבית ספר לקסמים או לקוסמים. נראה לי שהמבקר בכלל לא קרא את הספר. בסה''כ מדובר בספר מותח שכתוב בצורה שוטפת.
אכן,למי שקרא את הארי פוטר ושומר לו אמונים קשה להיות אובייקטיבי אבל תאמינו לי שהספר הזה שווה קריאה.
   כתוב תגובה
בבקשה להרגע  (חדש)
הורמיז יום שלישי, 10/06/2008, שעה 16:45
בתשובה לפנטמון
לכל המגיבים שהשתלחו קשות בכותב שביקר את הספר, אני מכיר את המבקר (ובכך אני גם משוחד), וקשה לסווג אותו כקנאי להארי פוטר. למעשה, אני לא חושב שהוא היה מגדיר גם את הארי פוטר כספרות מופת, ולכן אי-אפשר לחשוד בו בביקורת שמנסה להכפיש את הספר.
כמו-כן, אמנם לא קראתי את הספר, אבל גם אם הוא חיקוי כזה או אחר אין בכך לגרוע בהכרח ממעמדו, הרי רוב הפנטזיות האפיות כיום נחשבות כמיחזור כזה או אחר של טולקין או של רומח הדרקון.
מה שכן, המבקר הביע את דעתו על הספר, שהיא יותר מלגיטימית, שנועדה למקד את ציפיות הקוראים העתידיים, ולציין ממי שיתכן ולא יהנה מספר את השיקולים האלה. סה''כ המבקר כן ביצע את תפקידו, ולכן יתכן ואתם לא מסכימים עם טעמו, אבל אבל אל בניסיון לכתוב ביקורת מרושעת ומכפישה.
   כתוב תגובה
בבקשה להרגע!!!  (חדש)
שומר הצלמוות יום רביעי, 11/06/2008, שעה 13:09
בתשובה להורמיז
בתור אדם שלא מכיר את המבקר, אבל קרא ביקורות רבות באתר ובעקבותיהן גם ספרים רבים, אני פחות או יותר אובייקטיבי

וממה שאני יודע, ביקורת כזו היא:
א. מנסה להיות אובייקטיבית, ביקורות שמטרתן להכפיש ספר (ובלי סיבה) בדרך כלל לא עולות לאתר הזה...

ב. גם בהנחה שכתיבתו של המבקר היא אכן מגמתית - אז מה?, זו הביקורת שלו, והוא מבקר לפי מיטב ידיעותיו ויכולתו - ואליהן מתווספת באופן בלתי נמנע דעתו האישית על הספר...
   כתוב תגובה
בבקשה להרגע!!!  (חדש)
דורמשטרונג יום חמישי, 12/06/2008, שעה 8:27
בתשובה לשומר הצלמוות
''כתיבה מגמתית'' זו מחמאה במקרה הזה. וחוץ מזה לא הבנתי כדאי לקרוא את הספר הזה או לא?
   כתוב תגובה
לדומשטרונג  (חדש)
שומר הצלמוות יום חמישי, 12/06/2008, שעה 20:14
בתשובה לדורמשטרונג
א. אין דבר כזה כתיבה אובייקטיבית, כמו שאין דבר כזה אמת אובייקטיבית, כל ''אמת'' מושפעת מנקודת מבטו של הכותב\המספר. המיטב שאנחנו - כבני אדם (חסרי יכולת טלפטיה) מסוגלים לעשות הוא לנסות להיות קרובים לכוונה של הכותב.

בנוסף, יש להדגיש כי הכתבה, למרות שהיא מנסה להיות אובייקטיבית, היא עדיין כתבה - חלק מסגנון הכתיבה חייב להיות בעל ''עוקץ'' כדי להשאיר את הקוראים מעוניינים ומסוקרנים - אחרת הם ישתעממו ויפסיקו לקרוא.

הנקודה היא שאין דבר כזה כתבה לא מגמתית.

אני יכול להגיד לך, בתוך אדם שקרא כמה ספרים בעקבות הכתבות באתר ששווה לנסות. או שתאהב את הספר ותחליט שמה שהכותב אמר אינו תואם את ההרגשה שלך. או שתגלה שהדעה שלך ושל הכותב דומות.

(מנסיון אישי - בד''כ הכתבות כאן קולעות למדי).

בכל מקרה - תקרא, תחליט
   כתוב תגובה
לנשים אסור להיות גיבורות או מגה רשעיות   (חדש)
אמזונה יום שלישי, 17/06/2008, שעה 8:45
ברור שנשים לא יכולות להיות גיבורות או מגה רשעיות הן חייבות להיות ברקע ולפנות את הבמה לגברים החסונים והחכמים שמצילים את העולם כל פעם מחדש.
איך היא מעיזה החצופה להציג גיבורה ראשית?! מי שמע על דבר כזה שהרשע יוצג על ידי דמות נשית?! נו באמת,וגם כותבת נוסף לכל הצרות - באמת לאן הגענו? לאן!!!
   כתוב תגובה
ההתבכיינות הפסאודו-פמיניסטית בתגובות כאן  (חדש)
Boojie יום רביעי, 18/06/2008, שעה 0:25
בתשובה לאמזונה
בביקורת שהיא עניינית לגופו של ספר, לא מביאה כבוד רב לא לספר ולא לעאלק-פמיניסטיות המגיבות. בבקשה, תפסיקו לבלבל את המוח ולפגוע בשמן הטוב של נשים בכלל ופמיניסטיות בפרט. כלומר, בהנחה שמדובר במגיבים אמיתיים ולא באנשים שקשורים להוצאה ו''במקרה'' עברו כאן.
תודה,
בוג'י,
פמיניסטית מיליטנטית ששונאת שמוציאים לה שם רע
   כתוב תגובה
ההתבכיינות הפסאודו-פמיניסטית בתגובות כאן  (חדש)
אמזונה יום רביעי, 18/06/2008, שעה 8:49
בתשובה לBoojie
ועל כך נאמר, מי צריך קשרים שיש חברים?! ברור שיש למבקר בעיה ומה יותר נעים וקל מלהיטפל למין הנשי? כניראה שגברתי לא הבינה את התגובה - ההתבכיינות היא של המבקר ודומיו ולא להיפך.
מענין שטרחת לציין את עובדי ''ההוצאה'' שאינה קשורה כלל לענין - בהקשר זה אני חייבת לציין שנראה לי שגברתי קשורה למבקר או שמא זה אדוני?
   כתוב תגובה
אוי אלוהים!!!  (חדש)
שומר הצלמוות יום רביעי, 18/06/2008, שעה 11:07
בתשובה לאמזונה
אני חייב לציין שהוויכוח הנ''ל נוצר כתוצאה מתגובה שאני מעדיף להאמין שהייתה הומוריסטית, כפי שאני רואה הוויכוח לאו דווקא קשור לביקורת על הספר, אז אנא, כתבו תגובות ענייניות

(או שבבקשה תסבירו לי את הקשר בין הוויכוח לביקורת)

נ.ב. אף על פי שמדובר בספר פמיניסטי, העניין שולי (לטעמי) ולכן הדיון צריך להתרכז בעיקר - דברים כגון עלילה, עולם רקע, עושר לשוני (אם יש), השוואה בין ספר זה לאחרים (אפשר גם אם משהו שאינו הארי פוטר) וכו'.
   כתוב תגובה
אני רוצה להתערב איתך התערבות קטנה.  (חדש)
Boojie יום רביעי, 18/06/2008, שעה 13:52
בתשובה לאמזונה
אני רוצה להתערב איתך שכשאנשי צוות האתר יבדקו את כתובת ה-I.P שממנה נשלחה התגובה שלך, ואת כתובת ה-I.P, שממנה נשלחה התגובה של ''קוראת'', יתברר להם במפתיע שמדובר באותה כתובת I.P.
לא שאני מנסה לרמוז משהו. חלילה.

אה, כן, אגב, נעים מאד, כפי שכל גולשי האתר הקבועים יודעים, שמי הוא ורד טוכטרמן, אני גולשת קבועה באתר זה, סופרת מד''ב ישראלית (בין שאר העיסוקים שלי) ומנהלת האתר לשעבר, ולפיכך מכירה לא מעט מקרים של מגיבים ''מסתוריים'' שמופיעים פה בשמות שונים ומשחררים לחלל האוויר תגובות דומות במפתיע, שנוטות לנסות לחולל פרובוקציה לגבי ספרים שזכו כאן לביקורת.
באשר לשאלתך, את רשאית לקרוא לי ''גברתי'' או ''אדוני'', מה שעושה לך יותר נעים. רוב האנשים (כולל אותי, וכולל מדע הביולוגיה) מתייחסים אלי במין נקבה, אבל אין בכוונתי לדכא את תפישותייך המגדריות, חלילה.
ואחרי שטרחתי להציג את עצמי, עם מי אני מדברת, בבקשה?
   כתוב תגובה
אל תתערב איתה.  (חדש)
ange noir - עורך ראשי יום רביעי, 18/06/2008, שעה 16:44
בתשובה לBoojie
בבדיקה שקיימנו נמצא שאכן מדובר באותה כתובת IP.
הכותב/ת האמור/ה מתבקש/ת בזאת לחדול מפרסום תחת שמות מרובים ולאמץ תרבות דיון נאותה לפני נקיטת צעדים.
   כתוב תגובה
בעסה. הרסת לי ניצחון קל.  (חדש)
Boojie מאוכזבת יום רביעי, 18/06/2008, שעה 16:46
בתשובה לange noir - עורך ראשי
   כתוב תגובה
לאו דווקא בוג'י  (חדש)
שומר הצלמוות מאכזב את בוג'י יום רביעי, 18/06/2008, שעה 18:24
בתשובה לBoojie מאוכזבת
הניצחון שלך לא נהרס, היות שלא הייתי מתערב, בפעם האחרונה שהתערבנו על דבר מעין זה למדתי את הלקח...

אבל בכל מקרה, הייתי חייב להעיר על הוויכוח - לא באופן אישי נגדך, אלא כדי שהוא ייפסק.
   כתוב תגובה
אתה יודע שאת ההתערבות לא הצעתי לך  (חדש)
Boojie יום רביעי, 18/06/2008, שעה 18:35
בתשובה לשומר הצלמוות מאכזב את בוג'י
אלא לאמזונה/קוראת, כן? אם כי, שמע, חופשי אתה מוזמן להתערב איתי, אני שמחה לרווחים קלים מהצד. P-:
ברצינות, אני מבינה אותך. אבל אם תקרא בתשומת לב את ההודעות של הנ''ל, תבחין בקלות שהן נועדו רק ליצור פרובוקציה. זו אפילו לא באמת השפה שמשמשת בשיח הפמיניסטי האמיתי, סתם פרובוקציה זולה שנועדה למשוך אש - ועקב כך, תשומת לב - אל הדיון הזה ואל הספר.
מניסיון, ויכוח אינטרנטי אף פעם לא נפסק רק כי מישהו בא וצועק ''תפסיקו כבר את הוויכוח הזה, הוא טיפשי!'' - אלא אם כן, כמובן, אותו מישהו הוא המודרטור ויש לו מחק ביד.
   כתוב תגובה
אבל  (חדש)
שומר הצלמוות יום רביעי, 18/06/2008, שעה 20:23
בתשובה לBoojie
מספר דברים:
א. אע''פ שכעת הזמנת אותי להתערבות - לא תרוויחי כלום (עמדתי נשארה בעינה)

ב.
קראתי שוב ושוב את ההודעה ''לנשים אסור להיות גיבורות או מגה רשעיות'', שלמעשה בעקבותיה נכתבו כל שאר התגובות ואני חייב לציין כי:

I. ייתכן שהתגובה הייתה הומוריסטית בלבד, זו אופציה ששווה לשקול אותה (ואם לא - אנא האירי עיני מדוע)

II. אם מטרת התגובה לייצר פרובוקציה ולמשוך תשומת לב - מזל טוב, הצלחת לתת את תשומת הלב - נתת לאמזונה בדיוק מה שהיא רצתה....

ג.
אע''פ שאני ידוע שוויכוחים מסוג זה לא יפסקו מהצעקות שלי, אני מחוייב לכתוב אותן (בשאיפה להיות מודוטור <= ) משום שאת כתבת לי בעבר הודעות כמעט זהות - ואני הפנמתי...
   כתוב תגובה
אתה יודע שאת ההתערבות לא הצעתי לך  (חדש)
אמזונה יום חמישי, 19/06/2008, שעה 1:44
בתשובה לBoojie
אין לזה שום רלוונטיות. אם היו בודקים יותר לעומק אולי היו מבינים שלא זאת הנקודה ובטח לא אותו ה-''IP''. זה כבר לא מצחיק,זה מתחיל להיות עצוב שאנשים פה לא מסוגלים להבין הומור.
   כתוב תגובה
הפתרון מאוד פשוט, לפחות לעתיד לבוא.  (חדש)
Kipod יום חמישי, 19/06/2008, שעה 2:23
בתשובה לאמזונה
יותר לא נקבל ספרים לביקורת ממשרד יחסי הציבור ששלח לנו את הספר המסויים הזה. אם הם משחקים מלוכלך, אנחנו לא חייבים לשחק בכלל.
   כתוב תגובה
אני חושב שהפתרון שהצעת הוא משגה  (חדש)
שומר הצלמוות יום חמישי, 19/06/2008, שעה 16:46
בתשובה לKipod
משום שישנם סופרים שייפגעו עקב החלטה כזו, אם תלך למאמר על הספר ''המגשר'' תמצא שהמחבר התנגד לתגובות מעין אלו.

לפי דעתי, עדיין צריך לקבל ספרים לביקורת מהמשרד הנ''ל, אולם יש להתייחס בחשדנות לתגובות יותר מדי נלהבות הנוצרות עקב ספרים שיצאו ממנו...
   כתוב תגובה
לקוראים אין את היכולת לדעת,  (חדש)
Kipod יום חמישי, 19/06/2008, שעה 20:00
בתשובה לשומר הצלמוות
בוודאות כמו שאנו יודעים, שהתגובות הללו מקורן במשרד היחצ''נות. ולא, אנחנו לא עומדים לחשוף כאן את שמו של המשרד - אם כי בעזרת הגוגל-פו הנכון, ניתן למצוא את המידע.

וחוץ מחוץ מ - לסופר יש אחריות על מה שמשרד ניחצ''נות ששכר עושה.
   כתוב תגובה
נה.  (חדש)
Boojie שבת, 21/06/2008, שעה 14:22
בתשובה לKipod
כשלהוצאה יש יחצ''ן משלה, לסופר אין שום קשר למה שהיחצ''ן עושה. וגם כשהסופר שוכר יחצ''ן בעצמו, הוא לא בהכרח יודע מספיק בתחום כדי לוודא עם היחצ''ן מה בדיוק הוא עושה ואם כל הפרקטיקות שלו אתיות.
כל זה לא אומר שאני נגד סנקציות כאלה - אני חושבת שצריך להבהיר ליחצ''ני ספרים שאם הם ינהגו בצורה כזאת זה ידפוק אותם. זו הדרך היחידה לבלום את התפשטות הפרקטיקה הזאת לעתיד. בכל מקרה, נראה שדור האינטרנט בימינו כבר נוטה להיות חשדני יותר כלפי מגיבים אנונימיים מתלהבים. ניסיון מצטבר ודרוויניזם מסוג כלשהו.
   כתוב תגובה
אה, כן, במקרה זה מדובר פשוט בטעות מילונית.  (חדש)
Boojie שבת, 21/06/2008, שעה 14:24
בתשובה לאמזונה
אם תבדקי במילון תגלי שלפי ההגדרה, ''הומור'' זה משהו שאמור להיות מצחיק. ההודעות שלך עונות יותר להגדרה של ''פתטי''.
   כתוב תגובה
טעות בוג'י  (חדש)
שומר הצלמוות שבת, 21/06/2008, שעה 16:56
בתשובה לBoojie
זה לא פתטי, זה עצוב....

חבל שספר לא יכול לעמוד בפני עצמו והוא זקוק לתגובות כאלה - זה עצוב

חבל שיחצ''ן לא יודע להגיב בטוב טעם על ביקורות לספרים - זה עצוב...

חבל שהיחצ''ן הזה בכלל קיים - זה עצוב...

חבל שלאמזונה לא היה מספיק שכל כדי להפסיק להגיב, ולכן הייתי צריך לנקוט עמדה (דבר שבד''כ אני נמנע ממנו) - זה עצוב...

יש הרבה דברים עצובים בעולם, אני מקווה שכשאקרא את הספר הוא לא ייכנס לרשימה הזו...
   כתוב תגובה
נורא ואיום  (חדש)
שירה יום חמישי, 21/05/2009, שעה 21:06
הספר הוא פשוט העתקה מזעזעת של הארי פוטר, אם רולינג הייתה קוראת את הספר הייתה לה זכות לתבוע את הסופרת.
תנסו בעצמכם- קראו את הספר ואת הארי פוטר יחד, ותשוו. זה פשוט מזעזע.

דוגמאות..:
-גברת יוד אומרת על אמא של איבי ''רק אני ידעתי מייד מה היא הייתה באמת- מופרעת!'', בדיוק כמו שאמרה פטוניה.
-אף אחד לא אוהב להגיד את שמה של הדוכסית, בדיוק כמו וולדמורט.
-הדוכסית הרגה את הוריה של איבי אך לא הצליחה להרוג גם את איבי, ואיבדה את כל כוחותיה כשניסתה.
-התאומות בוכות שהן לא רוצות שאיבי תהרוס להן את יום ההולדת, ושולחות חיוך שטני אל איבי, בדיוק כמו דאדלי.

ויש עוד המון. פשוט המון.
אני לא מבינה איך הסופרת מעיזה לכתוב כזה ספר. זה מגעיל אותי.
   כתוב תגובה
  (חדש)
מישהו. יום חמישי, 25/03/2010, שעה 19:43
בס''ד

קראתי את הספר, והוא פשוט מהמם (לרעה).

''טוב, זה לא שאני מנסה להיות אמיצה או משהו כזה'' (איבי לחברה העני שהיא פוגשת בדרך להוגוורטס. סליחה, לבי''ס הזה)
''או, אני משרתת פחותה מדי בשביל גבירתי...'' האישה שרוחה של מלדיזאן שוכנת בתוכה. אופס, אסור להגיד את שמה.)

כמובן, לא הזכרתי עדיין את סנייקלו, המורה לשיקויים, התכוונתי, לבוטניקה של צמחי רעל, שחושדים בו כל הזמן.
   כתוב תגובה

הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.