על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
עוד בקטגוריה זו:

זומבים עליך, ישראל!
סרטים / נורית הוראק
04/03/13
תגובות: 2  
מעגל בלי הרבה קסם
סרטים / עליזה בן מוחה
20/10/12
תגובות: 3  
קפטן אמריקה ומלחמת העולם השנייה
סרטים / אנדרו ליפטאק
03/09/11
תגובות: 1  
מקור לא ברור
סרטים / עליזה בן מוחה
30/07/11
תגובות: 4  
כמעט הסוף (חלק ראשון)
סרטים / עליזה בן מוחה
12/06/11
תגובות: 0  
חלום גנבים
סרטים / עליזה בן מוחה
29/12/10
תגובות: 13  
טובים השניים?
סרטים / עליזה בן מוחה
14/08/10
תגובות: 5  
מגע של קסם
סרטים / לילי דאי
14/05/10
תגובות: 2  
המקום שאליו גיבורי אקשן הולכים למות

סרטים / לילי דאי
02/05/10
תגובות: 4  
מה שיותר כחול יותר ממדים
סרטים / לילי דאי
31/01/10
תגובות: 5  
על ממוצע ומעל הממוצע
סרטים / אֹרן רהט
24/10/09
תגובות: 8  
לשקוע בסרט טוב
סרטים / רז גרינברג
28/04/08
תגובות: 1  
דיקסילנד
סרטים / אהוד מימון
03/10/06
תגובות: 2  
חייו ומותו של סופרמן
סרטים / רני גרף
25/07/06
תגובות: 22  
הטרור כמשל
סרטים / רני גרף
03/04/06
תגובות: 15  

אחוות הטבעת
סרטים / דידי חנוך
יום חמישי, 20/12/2001, שעה 1:07

הראשון בסרטי 'שר הטבעות' יצא לקולנוע


נתחיל בשורה התחתונה – 'אחוות הטבעת' הוא סרט מצוין וכדאי מאד לצפיה. זוהי מלאכת מחשבת שנוצרה באהבה אמיתית לספר ובכשרון עצום.

סיפור העלילה אמור להיות מוכר לכולם: פרודו, בן לגזע ההוביטים קטן הקומה, יוצא מביתו אשר בפלך למסע להשמדת הטבעת האחת של שר האופל סאורון. במהלך הדרך מצטרפים אליו חברים למסע – משרתו סאם וידידיו מרי ופיפין – כולם הוביטים, ארגורן ובורומיר בני האנוש, לגולס בן-הלילית, גימלי הגמד וכמובן – גנדלף הקוסם. זוהי החבורה – אחוות הטבעת – ומרגע זה נניח כי הקורא מכיר את הסיפור והדמויות.

'אחוות הטבעת' הוא סרט מצוין אך לא מושלם. יש בו כמה דברים מטרידים, וכדאי להתעכב עליהם לפני המשך השבחים:

הספר הראשון הנו הארוך מבין שלושת חלקי 'שר הטבעות', וכך גם הסרט – כמעט שלוש שעות. ועדיין יש מספר השמטות, דמויות שאוחדו (תפקידו של גלורפינדל מבוצע על ידי ארוון) או נמחקו (היו שלום טום בומבדיל וגולדברי), סצינות שקוצצו באכזריות (כל השהות בלוריין קצרה ומאבדת רבות ממשמעותה). מובן כי חלק מההשמטות היו חיוניות, וברוב המקרים נתן אפילו להסכים עמן – אך הדבר עדיין צורם לעתים.

רוב האלפים/עלפים/בני-הלילית לא משכנעים. הם לא יפים מספיק, לא חינניים מספיק. הדבר בולט במיוחד במקרהו של אלרונד (הוגו ויווינג המאכזב – הוא מדבר כמו אייג'נט סמית' מהמטריקס). ארוון של ליב טיילר היא מקרה אחר – תפקידה הוגדל, אך לא באופן מוצלח. היא בהחלט יפה מספיק, אבל היא לא משכנעת, לא משחקת טוב, ובקיצור – פשוט לא. גלדריאל של קייט בלאנשט טובה בהרבה, אך גם לה יש רגעים מביכים – במיוחד האפקט המיוחד המצער בקטע בו מציע לה פרודו את הטבעת. אפקט די זול ממלא כאן באופן לא מוצלח תפקיד שבלאנשט היתה יכולה לבצע היטב עם מעט תאורה וכשרון משחק. ואם במשחק עסקינן – איכות משחקם של השחקנים המגלמים את ההוביטים טובה יותר ככל שתפקידם קטן יותר. פרודו של ווד שטוח וחסר אופי למדי, ויש לקוות כי הוא משתפר באופן משמעותי בהמשך. לסאם של אסטין קשה לדעת אם לבוא בתלונות או בתשבחות. הוא פושר, אך יש מקום לשיפור – במיוחד לאור העובדה שהקטעים הדרמטים ביותר שלו נמצאים בסרטים הבאים, ותפקידו בסרט זה קוצץ. את מרי ופיפין נפגוש בחלק העוסק בתשבחות.

תלונה נוספת נוגעת לעימות בין סארומאן וגאנדאלף באיזנגארד. עצם הצגת מסעו של גנדלף לאיזנגארד הוא בחירה נכונה לדעתי, אך העימות עצמו פשוט לא משכנע. הוא נראה כמו קרב של אבירי ג'די ששכחו את חרבות האור שלהם בבית, ומתעלים את ''הכוח'' דרך מוטות עץ.

אלה, פחות או יותר, התלונות – מה שמביא אותנו לתשבחות:

כל שאר השחקנים, אלה שלא צוינו לרעה, עושים מלאכה טובה עד נהדרת. שון בין נפלא בתפקיד בורומיר – כל הקונפליקט, האצילות, הטוב והרע שבדמות מגולמים ביד אמן. איאן מק'קלן נהדר בתפקיד גנדלף, ומביא לתפקיד את כל הדרת הכבוד של שחקן שייקספירי מהרמה הגבוהה ביותר. הוא זקן מתוק ברגע אחד וקוסם רב עוצמה ומפחיד במשנהו – בדיוק כפי שהוא צריך להיות.
יוצא מן הכלל, לאור כל התלונות על בני-הלילית, הוא שחקן אחד העושה את מלאכתו נאמנה: אורלנדו בלום, המשחק את לגולס. הוא חינני, נראה כמו בן לילית, נע כמו בן לילית. מרי ופיפין של דומיניק מונהאן ובילי בויד מצויינים. הם מצחיקים, שובבים, טפשים, חכמים ואציליים. במיוחד פיפין של בויד. הצעדן של מורטנסן נראה נכון, ומשוחק היטב, אבל הקול שלו מעצבן. קטנוני, אבל נכון. לאחר שהוכיח כי הוא יכול לגלם את הסייר המחוספס, הוא צריך להראות מסוגל להפגין את הדרת הכבוד שתדרש מהדמות בסרטים הבאים.

האקשן נפלא. אין עיקור של האקשן על מנת להוריד את המדרג לילדים, ומצד שני אין אלימות מיותרת – תמיד היא משרתת מטרה כלשהי. וכל זה עשוי נהדר – כיתת אומן של בימוי וצילום אקשן ללא האפקטים של המטריקס, עליהם מסתמך כל במאי אקשן בינוני בימים אלה.

פרט לשתי סצינות, השילוב של האפקטים המיוחדים ביצירה הקולנועית מושלם, והאפקטים עצמם נהדרים. ג'קסון מוכיח שהוא גאון בשימוש בגרפיקה ממוחשבת באופן הריאליסטי והאפקטיבי ביותר.

החשוב מכל – כל הקטעים שהפחידו את כותב שורות אלה בגיל עשר חזרו ועשו זאת גם בסרט. פשוט נהדר. הקטע של מוריה ראוי לציון במיוחד – הוא מפחיד, מותח ומרגש.

'שר הטבעות – אחוות הטבעת' הוא סרט אפי עם אפקטים כבסרטי ג'ורג' לוקאס ומשחק כבסרטי האחים כהן. ג'קסון מפגין איפוק כשצריך ויודע מתי לשחרר את המעצורים ולתת לסרט לדהור. זה העיבוד הטוב ביותר שיכולנו לקוות לו לספר, ונתן רק להצטער שתעבור עוד שנה שלמה עד לחלק השני בטרילוגיה – 'שני המגדלים' (או הצריחים, או מה שזה לא יהיה).




שר הטבעות - הסרט
שר הטבעות - הספר
שר הטבעות - הספר, באנגלית
שר הטבעות - מועדון המעריצים
שר הטבעות - !Merchandising, merchandising
הטבעת האחת

 
חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
נראה לי שאנו בהסכמה די רחבה  (חדש)
רני יום חמישי, 20/12/2001, שעה 10:37
לגבי הסרט, ואני מצפה כבר בקוצר רוח לצפייה הנוספת.

שתי נקודות קטנות:
קולו של מורטנסן לא עיצבן אותי כלל, זה פשוט הקול הרגיל שלו.

אני מצאתי את שון אוסטין מצחיק וחביב ונאמן לרוח הדמות כפי שהופיעה בספר.

מעבר לכך, אנו בהסכמה מלאה.
   כתוב תגובה
חבל שהתפקיד של אראגורן  (חדש)
אמבר יום שישי, 21/12/2001, שעה 19:23
בתשובה לרני
לא ניתן לשון בין, שעושה דמות מדהימה כבורומיר.

וסאם הוא מצויין בעיני. הוא מספק את האתנחתאות הקומיות בנאמנות (וזה בעצם תפקידו בחלק הראשון).
   כתוב תגובה
בסך הכל , אני נוטה להסכים  (חדש)
אלרוהיר יום חמישי, 20/12/2001, שעה 11:11
הקול של אראגורן אכן מעצבן, האפקט הקולי בקטע של גאלאדריאל מ-ז-ע-ז-ע! גאנדאלף מצוין והנופים מרהיבים. לי לגולס נראה מעט אוטיסט. כמעט לא מדבר ורק בוהה במין הנעת ראש מוזרה בחצי מהסצינות. אלרונד לעומת זאת, דווקא מצא חן בעיני - במיוחד בסצינה הראשונה של קרב הברית האחרונה. (וכן, יש שם נקודה שממש שומעים את אג'נט סמית' - כשהוא מדבר עם גאנדלף - תקשיבו לאיך הוא אומר ''רזיליאנס'').
לי היו כמה אכזבות בתחום האודיו/משחק. Fly you fools של גאנדלף לא שיכנע, שלא לדבר על קרנו של בורומיר שנשמעה כמו צופר של משאית, אבל בסופו של דבר בצפיה שניה, הסרט בהחלט מספק את הסחורה, אחרי שמתאוששים מההפרש בין הדימיון הפרטי לדימיון של ג'קסון.
הזכרת שתי סצינות שבהן האפקטים בולטים. איזו? (הניחוש שלי - סצינת האורקים במוריה, כשהאורקים יוצאים כמו הג'וקים ב''המומיה'' וסצינת טרול המערות המיותרת).

שוב, כמי שמוגדר כפנאט, יש הרבה דברים שהפריעו לי בסרט, אבל בסך הכל הוא בהחלט סרט מרשים ומומלץ לצפייה.
   כתוב תגובה
דף על טולקין ב''ניו יורק טיימס''  (חדש)
אהרון ה. יום חמישי, 20/12/2001, שעה 14:23
עם כמות מסחררת של מידע, נמצא כאן:
   כתוב תגובה
עדיין לר ראיתי אבל...  (חדש)
גלעד יום חמישי, 20/12/2001, שעה 22:59
אני הולך במוצ''ש
רק רציתי שנמיהו יגיד לי על פי איזה תרגום מתורגם הסרט (לדוגמה:גמדים/גמדאים אלפים/עלפים/בני לילית)
תודה
   כתוב תגובה
בעיקר על פי תרגום לבנית, עם כמה  (חדש)
הממסד האפל יום חמישי, 20/12/2001, שעה 23:07
בתשובה לגלעד
חריגות. גמדים, בני לילית (וגם אלפים, אבל לא עלפים).
   כתוב תגובה
תגובה ושאלה  (חדש)
נונין יום חמישי, 20/12/2001, שעה 23:56
חזרתי לפני מספר שעות והסרט ואני בהחלט מתרשם. בתור מי שאינו טולקינאי בדם (קראתי את 'שר הטבעות' רק פעם אחת, והשתעממתי מהסילמריליון) אבל מצד שני מאוד אוהב את הסיפור (הוא ריגש אותי פעם אחר פעם באותם שלושה חודשים קסומים שבהם קראתי אותו) אהבתי את הסרט מאוד, בלי שיהיה לי צורך לבדוק כל הזמן את ההתאמה לספר. לפיכך לא הפריעו לי הדמויות שקוצצו / אוחדו והסצנות שנעלמו, וההנאה שלי מהסרט הייתה כמעט שלמה.
אני מסכים שאלרונד היה טיפה פתטי, ושבורומיר ממש 'גנב את ההצגה'. לדעתי קייט בלאנשט הייתה מצוינת בתפקיד גלדריאל, ואני דווקא אהבתי את האפקט בקטע של המראה - אותי היא צימרר.
דווקא הפסקול, שקיבל מחמאות בעולם, התחיל לעצבן לקראת הסוף - נראה שהוא לא מספיק מורכב כדי להחזיק שלוש שעות של סרט.
אני מצפה בכליון עיניים לסרטים הבאים, בין השאר בגלל שהחלקים שהכי אהבתי בספרים היו שם.
בקיצור, הסרט נהדר, והדבר הדהים ביותר הוא שג'קסון לא מחפף כלום. לא באפקטים, לא בנופים, לא בצילום ולא בעיצוב. שלא לדבר על הסאונד. בקיצור, מומלץ בחום גם למי שאינו טולקינאי בדם - ובעצם אולי אפילו יותר מאשר למנטפקים הפנאטים.
ועכשיו השאלה: בהקרנה של 21:00 ברב-חן דיזנגוף בת''א הגיעו לא מעט אנשים בלבוש 'מתאים' - בגדים שנראו כמו בסרט, חרבות, וכד'. אנשי פורום טולקין, זה אתם? או שזה סתם חבר'ה של RDND שהחליטו להתחפש?
   כתוב תגובה
קייט בלאנשט.  (חדש)
Kipod יום שישי, 21/12/2001, שעה 2:57
בתשובה לנונין
אני היחיד שהיא נשמעה לו כמו הוגו וויבינס? נראה כאילו היא מקריאה שורותיה מהדף.
דווקא התפרצות הזעם שלה מרשימה בהרבה - שם לפחות יש רגש.

אבל מה, סרט משובח. נהדר. ועוד הרבה שמות תואר חיוביים להחריד.

נדבר אתכם עוד שבוע, לאחר ההתאוששות.
   כתוב תגובה
תשובה ושאלה  (חדש)
דפי יום שישי, 21/12/2001, שעה 16:11
בתשובה לנונין
למה לא כללת באפשרויות סתם אנשים שהחליטו להתחפש לכבוד הקרנת הבכורה? (כמוני)(<--- זה היה החלק של ה''תשובה''). (;
   כתוב תגובה
סרט מעולה  (חדש)
עידו יום שישי, 21/12/2001, שעה 1:18
כמובן שיש פגמים, הוא ארוך מאוד, יש שיגידו ארוך מדי (אני נהניתי מכל שניה, אבל חשוב ללכת לשירותים לפני הסרט).
הוא גם מאוד עמוס, בקושי יש דקה לנשום. שוב, זה לא ממש פוגם באיכות או בהנאה מהסרט, אבל יש כאלה שזה ייגע אותם.
בקשר לשחקנים אין לי תלונות מיוחדות. כמעט כולם עשו את תפקידם היטב, כולל מורטגנסן וטיילר. הוגו וויבינג לא היה נפלא בתור אלרונד (רואים שזה לא התחום שלו), אבל הוא עושה את שלו. מה גם שהוא לא נמצא במספיק מהסרט כדי שזה יפריע. ווד משחק טוב, אבל ההבעה המיוסרת שלו לאט לאט עולה על העצבים, כמו גם התלונות החוזרות ונשנות. אבל אולי ג'קסון מכין את הבמה לשינוי הנדרש בדמות ורוצה לוודא זה יהיה ברור. גימלי, סארומן וגנדלף היו פשוט גדולים.
השחקנים היחידים שהייתה לי בעיה איתם הם אלה של פיפין ומרי. הם מעצבנים, דביליים ויותר מדי מתאימים לתפקיד האתנחתא הקומית הרדודה של הסרט. והם לא מצחיקים במיוחד.
המראה של הסרט פשוט עוצר נשימה. גם הבימוי של ג'קסון מצוין, שוטף, מאפשר לרוח של טולקין להיות מורגשת בכל פינה ועם זאת לא מפחד לעדכן את מה שצריך ולחתוך הרבה דברים לא נחוצים. סצנות הקרב אדירות. רק תלונה אחת: לוקח לבורומיר הרבה, הרבה, הרבה יותר מדי זמן למות. הבנאדם גוסס על המסך באחת מסצינות המוות הארוכות ביותר שראיתי. לקראת הסוף כבר הרגשתי קוצר רוח וחבל, משום ששון בין שיחק מצוין וזה היה אמור להיות השיא של הדמות שלו.

סך הכול, סרט נפלא. כן ירבו!
   כתוב תגובה
הפרומו לבדו היה שווה את הכרטיס  (חדש)
מלקור יום שישי, 21/12/2001, שעה 12:39
   כתוב תגובה
זאת רק אני או  (חדש)
טל יום שישי, 21/12/2001, שעה 13:02
שלסאורון יש דימיון מסוים לשרייק?
   כתוב תגובה
לא, זאת לא רק את.  (חדש)
Rogue 7 יום רביעי, 20/02/2002, שעה 17:25
בתשובה לטל
מה גם שבמלחמה הזו (הראשונה בין גונדור ומורדור) הוא היה עדיין עם מראה אנושי.
   כתוב תגובה
לגולאס....  (חדש)
דפי יום שישי, 21/12/2001, שעה 16:06
הוא היה כל-כך יפה!... ואלפי (אפשר להטות ''אלף'' ככה? לא חשוב.) להחריד, במיוחד לעומת כל שאר האלפים שלא נראו כל-כך כמו האלפים שהיו לי בראש. הם לא היו יפים מספיק. ליב טיילור כן יפה מספיק, אבל איכשהו היא לא.... אלפית מספיק. לא יודעת.
הדבר שעיצבן אותי היה רפאי הטבעת. אותם דמויות נערצות היו מגוחכות בסרט- צווחות אחת לשנייה כמו ינשוף מיוחם, והסצנה ב''פוני המרקד'', שבה הם ניסו להרוג את פרודו וכולם--- מזה הטיקסיות הזאת? תתקעו את הסכין וגמרנו! זה סתם טיפשי להחזיק את החרב חצי שעה באוויר לפני שתוקעים אותה, או להסתדר יפה-יפה, נזגול ליד כל מיטה. (לילה טוב :))

אבל אני סתם ניטפקרית. זה סרט מ-ד-ה-י-ם. הכי טוב שהיה אפשר לצפות אליו. רוצו לבתי הקולנוע בהמוניכם. ושימו לב כמה לגולס חמוד......
   כתוב תגובה
דווקא בני הלילית אכזבו אותי.  (חדש)
Kipod יום שישי, 21/12/2001, שעה 16:38
בתשובה לדפי
הם היו אנושיים מדי, המוניים מדי.
לא מספיק זרות, ולא מספיק אציליות.
   כתוב תגובה
*בדיוק*. רק שאני גם  (חדש)
דפי יום שישי, 21/12/2001, שעה 18:19
בתשובה לKipod
מעוצבנת מהמראה החיצוני.
   כתוב תגובה
מתים מדי?  (חדש)
טוסט עם גבינה צהובה יום ראשון, 23/12/2001, שעה 15:19
בתשובה לKipod
עודף איפור לבן ו''הילה'' לא משכנעת גרם להם להראות כאילו שהם שכבו שבוע בארון מתים.
   כתוב תגובה
לגולאס....  (חדש)
עדי שבת, 07/02/2004, שעה 16:24
בתשובה לדפי
אני מסכימה איתך בקשר ללוגולס הוא באמת חמוד חתיך הורס אורלנדו בלום עשה את עבודתו כמו שצריך וגם נראה כמה אלף.
   כתוב תגובה
לגולאס....  (חדש)
ורדה יום חמישי, 01/11/2007, שעה 13:37
בתשובה לעדי
חביבי הוא אחד משלנו '' יהודי''
למה שלא היה יפה!!
   כתוב תגובה
מסכימה עם כל מילה  (חדש)
אמבר יום שישי, 21/12/2001, שעה 19:20
סרט מדהים, שיכול ללמד כל במאי איך מעבדים ספר לסרט בצורה מוצלחת, ואיך עושים אפוס גדול ומדהים.

משחק מצויין ואני מסכימה עם דידי בכל מילה. גם אלייז'ה ווד לדעתי מתאים מאוד לתפקיד פרודו (חוץ מזה שהוא צעיר מדי), וצריך לזכור שגם בספר הוא דמות מחוקה קצת בין הדמויות ההרואיות של אראגורן וגנדלף.

בקיצור, לא יכולה לחכות כבר להמשכים.
   כתוב תגובה
סיכום ביניים  (חדש)
NY מאושר יום שישי, 21/12/2001, שעה 22:11
יקח לי עוד זמן מה לעכל את הסרט. בינתיים - כמה הרהורים ומסקנות ביניים:
1. גנדלף א ד י ר !
2. בורומיר מצוין.
3. שתי השחקניות - לפח. זוועה חיה.
4. היחיד שבאמת נראה כמו בן-לילית הוא לגולאס. כל השאר... בשרניים מדי באיזור הפנים.
5. מהיכן הגרילו את השחקן שגילם את אלרונד? הלזאת יקרא ''נשוא פנים''? אוי וויי...
6. אני מבין את הצורך בהשמטות, ועדיין - הכל נראה חפוז, ללא התחושה של מעבר הזמן המלווה את הספר. ביחוד כאב החפזון בברי, דוקא, וחסרו לי השיר והריקוד המשעשע על השולחן.
7. כל מניעיו של סארומן מוצגים בצורה מעוותת, פשטנית, שונה לחלוטין מהספר. למה היו *חייבים* לגלות את עצם קיומו של הפאלאנטיר? בספר זו הפתעה.
8. פרודו לא הפריע לי כפי שהפריע לרבים. דוקא את סאם דמיינתי אחרת, משום מה - אבל אין מה לעשות.
9. סיפור האהבה בין ארגורן לארוון - דיכאון ואסון.
10. כל נושא הצגת ההוביטים - מדהים.
11. ההבדל בין חלקי הדיאלוג שנכתבו על ידי טולקין לבין אלה פרי מוחו של התסריטאי זועק לשמים. לשם ההדגמה, תארו לכם תסריטאי מודרני המעבד את שייקספיר: ''להיות או לא להיות, זו השאלה, ואם לא, אולי תביא לי קודם איזה חומוס וביצה?''

לסיכום (ביניים): ההפקה מרשימה ומצוינת, אך התסריט לוקה בפשטנות ובנסיון יתר להסביר את שאינו דורש הסבר. רוב המשחק טוב עד מצוין, אך קיימות בעיות ליהוק מחרידות (אלרונד, ארוון, גלדריאל וכל הקשור לבני-לילית פרט ללגולאס).

נו, אז מה? חושבים שלא נהניתי?
   כתוב תגובה
מה שההוא אמר.  (חדש)
אסטרו-נעמי יום ראשון, 23/12/2001, שעה 1:30
בתשובה לNY מאושר
באופן מפתיע קלות, אני מסכימה עם כל מה שניר אמר... אז תחשבו שגם אני אמרתי את כל זה, ואז אני אוכל להוסיף ש:
1. שון ביין עושה בורומיר נפלא, נפלא, נפלא. טוב יותר מבספר. ושוב נפלא.
2. הסצינה של ''נוסו, שוטים'' - פיכסה!!! אין מילה אחרת. פשוט פיכסה.
3. יותר מדי פאתוס. הרבה יותר מדי פאתוס.
4. לא התלהבתי כל כך מאיאן מק'קלן.
5. אסור לשבת שורה שלישית ברב-חן. אסור. עדיין מסתובב שלי הראש. מה שכן, הסרט היה גדול מהחיים... :)
   כתוב תגובה
נוסו, שוטים!  (חדש)
שלמקו יום ראשון, 23/12/2001, שעה 1:45
בתשובה לאסטרו-נעמי
למה נראה היה לי שבמאי עם קצת יותר הומור וצוואה בתוקף (ילדים הזהרו מעצי טולקיניסטים!), היה מכניס לגנדלף שורה באמצע הנפילה: ''I'll be back!''?
   כתוב תגובה
פשוט נכון!!!  (חדש)
תימי יום שישי, 03/10/2003, שעה 20:50
בתשובה לNY מאושר
אורלנדו שיחק נהדר את לגולאס, פשוט ראו שהוא נכנס לתוך הדמות!!
ולדעתי בני לילית באמת צריכים יופי כזה, יש לו עצמות לחיים משגעות...
הסרט מהמם- רק בזכותו התאהבתי בכל העניין של שר הטבעות!
אורלנדו הכי שווה...
   כתוב תגובה
שלוש שעות של אורגזמה  (חדש)
mermit מתחיל להתאושש יום שישי, 21/12/2001, שעה 22:28
זה היה פשוט... מדהים. העיבוד למדיום הקולנועי נעשה לדעתי באהבה ובמיומנות, כך שגם שינויים נכבדים למדי בסדר השתלשלות העניינים לא צרמו לי בכלל, היות והם השתלבו בסיפור באופן טבעי - כמו, למשל, הסיפור מתוך ''ההוביט'' שבילבו מספר לילדים במסיבה, או גלורפינדל שהפך לארוון (היא בסדר, ליב, אבל היא באמת לא ממש אלפית). זה היה חינני להפליא, זורם, קצבי, מסעיר... מעל ומעבר לכל מה שציפיתי, ולא שבאתי עם ציפיות נמוכות.

הקרבות וסצינות האקשן היו מסחררים, החל מהקרב של הברית האחרונה ודרך כל אחת מההיתקלויות בדרך, עד השיא במוריה. העיצוב, התפאורה, הנופים... ניו-זילנד היא ללא ספק בחירת ליהוק מופלאה, ואני בטוח שעוד נשמע עליה רבות.

אני מצטרף לאכזבה מבני-הלילית. בלוריין היה אפילו אלף אחד *שמנמן* (יחסית כמובן, אבל הוא ללא ספק לא היה דק ותמיר). אלרונד, למרות ההתרעות, התגלה דווקא כמוצלח למדי. אין טענות לאף אחד מהשחקנים, ואין ספק שארגורן שולת!!!1, וגם לגולס כוכב לא קטן. אני התרגשתי בטירוף.
   כתוב תגובה
ניו-זילנד כבר מתחילה לפרוע את  (חדש)
רני שבת, 22/12/2001, שעה 0:28
בתשובה לmermit מתחיל להתאושש
הצ'ק.

בימים אלו ממש החלו לארגן שם סיורי תיירים ''בעקבות שר-הטבעות'', כשהמטרה היא לבקר בכל אתרי ההסרטה. הם אפילו השאירו את הוביטון עומדת על כנה לצורך העניין.

מישהו מצטרף לטיול אגודה שנתי לניו-זילנד? אפשר למכור את הקדילק המהוללת לצורך העניין.
   כתוב תגובה
האישה ואני מתחילים לחסוך. באמת.  (חדש)
צור יום חמישי, 03/01/2002, שעה 0:46
בתשובה לרני
אחרי ההחמצה הגדולה שלי - לטייל באוסטרליה בלי לעשות את ניו זילנד, ואחרי שגררתי את אישתי להקרנה של 9:30 בלילה - ולהפתעתי היא החזיקה מעמד, ועוד בהנאה מרובה, עד הסוף - הוחלט, משפחתית, שהניוזים יהיו היעד הבא. טווח - שנה עד שנתיים מהיום.
וכ-מ-ו-ב-ן שהוביטון בתכנון!
   כתוב תגובה
אראגורן  (חדש)
מעיין יום ראשון, 05/01/2003, שעה 23:34
בתשובה לmermit מתחיל להתאושש
אני מסכימה שאראגורן היה מדהים
את המופלאות של בורמייר לא ראיתי כל כך וציפיתי שסם יהיה פחות שמנמןץ לגולס הוא האלף היחיד שנע בתנועות כאילו הוא חלק מהטבע - כמו חתול וזה נותן לקהל הרגשה שהוא יותר נעלה וחשובץ הוא גם האלף היחיד שמתנהג כמו אלף ונראה כמו אלףץ
מלבד זה השפה האלפית מדהימה!
   כתוב תגובה
סרט כמעט - אבל לא - מושלם  (חדש)
אייל רוזנברג שבת, 22/12/2001, שעה 0:34
ביקורת על הסרט בארבע מילים: טוב מאוד מאוד מאוד. אבל להפריז בשבחים עשו מספיק לפני, לכן נסתפק בהתשחוות בפני פיטר ג'קסון השולט, הגאון, ההשלם את החסר.

מה מפוספס בסרט?

1. מעיין הנעורים האבודים:
בעת יציאתם למסע לריוונדל, פרודו אמור להיות בן 51, מרי בן 37, פיפין בן 29 וסאם בן 39. בגילאי-אדם, מרי פיפין וסם אולי קרובים להיות נערים, אך פרודו הוא מבוגר לכל דבר ועניין. רעיון רע היה זה להציגו בתור (תסלחו לי, כך הוא נראה) ילד בן-עשרה.

2. אפליה בוטה נגד ה-vertically challenged :
בני-המחצית אמורים להיראות שמנמנים ודיספרופורציוניים יחסית לאסתטיקה אנושית. דווקא הניצבים (אנשים נמוכים באופן טבעי) היו הוביטים הרבה יותר אותנטיים מהשחקנים הראשיים. אם ג'קסון לא יכול להשיג עלפים אמיתיים אין פירושו שהוא צריך לזרוק בני-מחצית 'אמיתיים'. כבר אמרתי שווד נראה כמו סתם איזה ילד?

3. לוריין נחבאת אל הכלים:
אפילו אם הציג את לוריין במשך זמן קצר ביותר, היה על ג'קסון להשתמש בשילוב של צילום אמת ו-CGI ליצירת החורשות המסוגננות לאור יום, ולא להציג לנו את ריבנדל-על-עץ, ועוד בלילה.

4. סארומאן - מכשף בעל מודעות עצמית! :
ממתי סארומאן מחליט עוד לפני פגישתו עם גאנדאלף שסאורון is the man? הוא היה אמור לטעון שהוא עובד בשביל עצמו. שינוי מיותר לחלוטין בתסריט. הדיאלוג לא היה מתארך בהכרח לו היו כותבים זאת כמו במקור

5. רייסטלין הוריש את כל רכושו עלי אדמות לגאנדאלף? :
מסצינת הקרב בין סארומאן לגאנדאלף עולה כי חלק מכוחם נמצא במטה אותו הם נושאים, שכן סארומאן מצליח להביס את גאנדאלף סופית כאשר הוא אוחז בשני המטות. אני יודע שבספר המטה של גאנדאלף אכן מאיר במוריה, אבל זה כבר מגוחך. באמת קצת דומה לקרב חרבות-אור.

6. עלפים = פרחים בלונדינים תחת שלטונה של מדוזה עוטת-סדינים?
חוץ מלגולאס השווה למדי, דמויות העלפים לא היו מרשימות ואותנטיות מספיק לדעתי. אייג'נט אלרונד - סביר בהחלט; אל תשכחו שהוא רק 3/4 עלף. גם ריוונדל מקבלת 3 כוכבים במדריך מישלין לארץ התיכונה. קייט בלאנשט סבירה, אבל לא ממש עושה לי את זה בתור מלכת אלפים; בכל מקרה האפקט בעת שקילתה לקבל את הטבעת היה אמור להציגה בתור יפה ונוראה - לא מקווצ'צ'ת, מעורפלת ומכוערת. אני צודק או שאני צודק?

7. מופע הקסמים הנודד של ארוון:
למרות שהדרך בה תפקידה של ארוון עובה הינה די מפתיעה בטבעיותה, בכל זאת איני יכול שלא להביע התנגדות עקרונית לעניין. כמו-כן ישנו עניין סצינת מעברת הברויינן, בה ארוון במו ידיה מבצעת מעשי כשפים ולהטים שבימים כתיקונם מצריכים חבורה של עלפים + גאנדאלף בשביל האפקטים המיוחדים. מורגש _ביותר_ בחסרונו הקטע בו פרודו מתריס ברוכבים השחורים כי לא ישיגו לא אותו ולא את הטבעת, תוך שהוא מפנה אליהם את חרבו... למה הושמט?

8. ''מה, אני? סתם עברתי בסביבה'' :
אראגורן של הסרט כזה חלש ודהוי... מורטנסן (ואולי קצת גם התסריטאי) לא עשו עבודה טובה כ''כ. מצחיק שבורומיר אוכל את אראגורן לארוחת בוקר מבחינת נוכחות דרמטית. מה מלכותי בצעדן האפס הזה?

9. קצת קולטורה לא הזיקה לאף אחד :
מה עם כל קטעי-השירה? לפחות קטע אחד קטן מגיע לנו! טולקין היה מתהפך בקברו!

10. אנגלית קשה שפה :
מפעם לפעם יש כל-מיני שורות דביליות בתסריט שאחר כך אתה לא זוכר את תוכנן המדויק אבל הן נשמעות כאילו שאדם בעל השכלה לשונית איבד אותה למשך משפט אחד או משהו כזה.

נ.ב. : למה אף אחד לא יכול לנצח את סאורון בקרב ממש?
Because the Black Knight always triumphs!
   כתוב תגובה
דווקא אהבתי  (חדש)
עינת שבת, 22/12/2001, שעה 2:18
בתשובה לאייל רוזנברג
אני לא מתביישת להודות. הסרט עשה לי את זה.
בתור טולקינאית מושבעת ציפיתי שיהיו לי יותר בעיות עם הסרט, ואכן צרם לי שהושמטו קטעי השירה. כל הסרט ציפיתי לשמוע את הסיפור של ברן ולותיין מאראגורן, מה שהיה מעניק עוד רובד לרומן שלו עם ארוון, אבל לצערי זה לא קרה. ודוקא לא הצטערתי שאיחדו את תפקידו של גלורופינדל עם זה של ארוון. לדעתי אחד החסרונות היחידים בספר עצמו הוא היעדר דמויות נשיות, והמעבר נעשה באופן חלק למדי.
היו לי גם בעיות עם סצינת המוות של בורומיר, שהיתה מוגזמת לטעמי, ועם פסטיבל הדמעות שחתם את הסרט, אבל בסך הכול הסרט היה נאמן לרוח הספר, ומהנה מאוד.
   כתוב תגובה
אבל זאת לא הנקודה  (חדש)
אייל רוזנברג שבת, 22/12/2001, שעה 10:53
בתשובה לעינת
נכון שטולקין היה די שונא-נשים וזה פאק מאוד רציני ביצירה שלו. אבל _ככה_זה_, זאת אומרת, אם אתה רוצה לעשות סרט שבו יש תפקידים טובים לנשים אל תסריט את שר הטבעות. אני יכול לחשוב על עוד כל מיני דברים אחרים שהם בעייתיים אצל טולקין, למשל העובדה ששר הטבעות באופן כללי הוא קמפיין אחד גדול נגד התיעוש ונגד עמי העולם השלישי ובעד פיאודליזם ובעד האימפריאליזם האירופי. אז מה? אני לא הולך להפוך את סאורון מנבל מרושע לפידל קסטרו בגלל זה, נכון?

חוץ מזה הסרט בהחלט עשה לי את זה.
   כתוב תגובה
אבל זאת לא הנקודה  (חדש)
aRIEL שבת, 22/12/2001, שעה 12:27
בתשובה לאייל רוזנברג
(גארררררררררר.......)

באמת ???!!!???!!!

ואני חשבתי ששר הטבעות הוא באופן כללי מטאפורה למלחמת העולם השניה, אתה יודע, מלחמת בני האור בבני החושך.

המממ.... לא לא !

רגע, התבלבלתי.

שר הטבעות הוא באופן כללי כתב פלסתר נגד כוונות ההשתלטות של זקני ציון על האנושות.... או אולי אני בכלל התחרפנתי לגמרי וזה בכלל מאמר שיטנה נגד צורת ההתנהלות הפיראטיות של מיקרוסופט בשוק העולמי וההשתלטות האכזרית שלה על כל ניצן של מקוריות ותום.

מצד שלישי יכול להיות שאני סתם מקשקש בקומקום ובסך הכל מדובר בסיפור מקסים ומדהים שסיפר איש אחד מבוגר לכמה ילדים קטנים.
   כתוב תגובה
שטויות.  (חדש)
Boojie שבת, 22/12/2001, שעה 20:17
בתשובה לאייל רוזנברג
טולקין גם הכניס לספר שלו את טום בומבדיל. טולקין גם עשה את גנדלף הרבה פחות אנושי והרבה פחות מתלבט. טולקין עשה הרבה דברים שונים, שבסרט הוצגו אחרת.
התלוננתי על זה כבר בהרבה מקומות, אז אני אתלונן על זה גם כאן: באמצעות אותו טקסט בדיוק, אפשר היה להציג נשים אמינות. נשים שגם אני אוכל להאמין שהן רבות עוצמה ורבדים. אבל לא, היו צריכים לעשות אותן מין פלורנס נייטינגייליות מרחפות, מתקתקות ומלחששות, בלתי אמינות לחלוטין. זה שטולקין לא ידע לתאר נשים, עוד לא אומר שבמאי הסרט היה צריך להישאר תקוע עם זה.
   כתוב תגובה
רגע רגע  (חדש)
אייל רוזנברג שבת, 22/12/2001, שעה 21:55
בתשובה לBoojie
יש הבדל בין לקצץ פתיל-עלילה משיקולי זמן, לבין ניסיון הצלת כבודו של טולקין השוביניסט-במידה-רבה.

בכל זאת, אם כבר שינויים, אז ג'קסון היה יכול לעשות משהו רציני _באמת_ - למשל, להחליף את אראגורן בארוון לגמרי - ז''א שארוון תהיה בת-האדם היורשת של אלנדיל ושאראגורן יהיה עלף מהוסס ואנמי. זה לפחות היה עובר בתור מסר פמיניסטי כלשהוא. אבל לי נראה שפשוט רצו 'לקנות' את ליב טיילר עבור התפקיד ביותר זמן מסך.
   כתוב תגובה
כבודו של טולקין לא מזיז לי  (חדש)
Boojie שבת, 22/12/2001, שעה 23:39
בתשובה לאייל רוזנברג
לקצה הזרת. מעניין אותי שהסרט יהיה אמין. מעניין אותי שהדמויות הנשיות בו תהיינה אמינות. הבמאי לקח לעצמו די והותר חירויות בפרשנות הדמויות כדי לתת עומק ואמינות לדמויות הגבריות. אפשר היה לעשות את אותו הדבר לדמויות הנשיות.
אני מקבלת (בערך) את זה שביצירה הקלאסית הזו כמעט ואין נשים. אני לא מצפה מיוצרי הסרט לשנות את היצירה שהם מתבססים עליה. אבל בימוי נכון ומשחק נכון יכולים לשנות הרבה מאד, גם בלי לשנות את המסגרת המקורית. והדמויות שעשו שם קייט בלאנשט וליב טיילר, מבחינתי, ממש לא היו בגדר בימוי נכון ומשחק נכון. הן היו בגדר האמ-אמא של סטראוטיפ האשה המטפלת, הענוגה והמעניקה, במקום להיות דמויות חיות ונושמות.
   כתוב תגובה
דווקא אהבתי  (חדש)
ניקול שבת, 22/10/2005, שעה 11:18
בתשובה לעינת
אני למעשה, מה שעשה לי את זה בכל הסרט זה המוות של בורומיר, אני בכיתי עדיין שעה וחצי לאחר הסרט. אהבתי איך הוא עשה את הטרנפורמציה מבין בן אדם חומד להנסיך המגין שהוא היה.
בורומיר (שון בין) שלט בסרט הזה וחבל שהוא לא יכל להשתתף בסרטים הבאים.
   כתוב תגובה
סרט כמעט - אבל לא - מושלם  (חדש)
אראל יום שלישי, 29/01/2002, שעה 18:16
בתשובה לאייל רוזנברג
מה לגבי בילבו.

הדמות שלו קוצצה ונראית מעט נלעגת. בספר הוא קם והתנדב ללכת למסע אך גאנדלף אמר לו כי הוא כבר עשה את חלקו.
מה לגבי הכבוד שכולם חלקו לו בספר שלא מצויין על כך דבר בסרט.
   כתוב תגובה
כמה הערות משלי (ספויילרים )  (חדש)
גל שבת, 22/12/2001, שעה 12:17
אז ראשית, כמו כולם, אני מסכים שבגדול הסרט מדהים ונפלא ונעשה כאן עיבוד מאוד טוב ומשכנע של הספר.
אני די מסכים עם הטרוניות לגבי האלפים ואלפיות, קולו המעצבן של ארגורן, בורומיר הנהדר, גאנדאלף המדהים.
כמה סצנות שצרמו לי - הקרב בין גאנדאלף לסארומן הזכיר לי לא קרב אבירי ג'די אלא דווקא את הסצנה המקבילה מהסרט ''ווילו והנסיכה''. שם זה היה טוב ומתאים, אבל בשר הטבעות זה לא נראה לי מתאים בכלל.
ארוון ופרודו על גדת הנהר: כמעט כמעט ושמעתי אותה אומרת ''אל תמות לי, פרודו''. פיכס!
גאלאדריאל והטבעת - היא הייתה אמורה להיות יפה ורבת הוד. וחוץ מזה איפה המשפט החשוב ביותר בסצנה ''אני אשתמש בטבעת רק לעשיית טוב..'' זה היה חסר לי.
סצנת התפרקות חבורת הטבעת - לא היתה כמו בספר וחבל. היה שם יותר מדי אקשן ופחות מדי רגש (ולפי הספר, הרי, רק בורומיר אמור להלחם באורקים).

סצנות מדהימות בסרט:
הנהר הגואה עם הפרשים הלבנים - מדהים!
כל הקטע של מכרות מוריה היה נהדר, מדהים, נפלא, מרגש. וואו. בייחוד הבאלרוג - מדהים כבר אמרתי?
(למעט fly you fools שציפיתי למשהו יותר דרמטי מלחישה)

מלבד זאת ברצוני להודות לועד (ולוואלה!, כן כן) על שארגנו את הפנינג שר הטבעות. תודה תודה תודה.
   כתוב תגובה
אפשר לסדר שגאנדאלף  (חדש)
O'Lucifer זוקף אוזניו שבת, 22/12/2001, שעה 16:19
יארגן את הזיקוקים של יום העצמאות מעכשיו והלאה?!
בבקשה!??!?
   כתוב תגובה
הזיקוקים של פנטסי.קון, התכוונת..  (חדש)
ארז שבת, 22/12/2001, שעה 17:48
בתשובה לO'Lucifer זוקף אוזניו
   כתוב תגובה
מה, זה לא היה גנדלף בפעם הקודמת?  (חדש)
NY מאושר שבת, 22/12/2001, שעה 17:53
בתשובה לארז
   כתוב תגובה
מה, ולשנות ניק? בחייך...  (חדש)
צור יום חמישי, 03/01/2002, שעה 0:53
בתשובה לNY מאושר
חוץ מזה, מסתבר שהנני יורש לשרשרת ארוכה של קוסמים מכובדים. חכו, חכו לאירוע המתאים! (אם יהיה לי תקציב הגון, כמובן).
   כתוב תגובה
כן, כשראיתי שהצגת מועמדות לועד  (חדש)
ניר יניב יום חמישי, 03/01/2002, שעה 1:12
בתשובה לצור
חפצתי מאד לכתוב הודעה לאמור - הנה המועמד היחיד עד כה שהציע לחם *וגם* שעשועים!
אבל התאפקתי. בגבורה.
לכל אלה שאינם מאמינים - הרי לכם דווח חי מהשטח, פנטסיקון2001:

ונסיים בזעקות ''הוא קוסם הוא קוסם הוא קוסם'', ובתהיה היכן אפשר להשיג מסיכת אב''כ לקראת פנטסיקון הבא.
   כתוב תגובה
לחם ושעשועים זו הצעה קוסמת מאד.  (חדש)
Boojie יום חמישי, 03/01/2002, שעה 16:27
בתשובה לניר יניב
ובמיוחד בפנטסי.קון, שבו המוני העם המורעבים צבאו על הפיתות שהבאתי איתי בתור ארוחת צהריים וכמעט רמסו אותי, עיניהם בולטות מחוריהם ופיותיהם מזילים ריר מעורב בפתיתי במבה. (פסח, להזכירכם. לא היה שום דבר ראוי למאכל ברדיוס של קילומטרים.)
אני מציעה להפוך את ''לחם ושעשועים'' לסיסמה הרשמית של פנטסי.קון...
   כתוב תגובה
אכן, ההצעה *קוסמת* - ברוח הכנס.  (חדש)
NY מאושר יום חמישי, 03/01/2002, שעה 16:44
בתשובה לBoojie
אני בהחלט בעד הצעות, אך אפילו יותר אני מעדיף קוסמות. הביאו קוסמות לכנס!
הרשמה לקמפיין: תחנת החלל נ., אי שם במסלול גיאוסינכרוני מעל הירקון.
   כתוב תגובה
טוב...  (חדש)
שלמקו יום ראשון, 23/12/2001, שעה 2:11
במשפט אחד: העברה נהדרת של סאגה ספרותית למדיום קולנועי. רק מה, אם ההליכה מפה לשם לוקחת 40 יום, לא אומר שככה היא צריכה להופיע על המסך... אבל כן, הספרים של טולקין היו מאד תיאוריים, וכשעוברים לסרט- כל התיאוריות מתמצתת בתמונה ויזואלית אחת- וזה עוזר (למה לבזבז 20 עמודים על תיאור של עץ כשאפשר פשוט ליצור אותו במחשב?). את הספרים לא אהבתי- אבל הסרט היה מהנה.

ולמה כולם מתעלמים מג'ון רייס דיוויס? בגלל שבתור גימלי הדרך היחידה לשייך אותו לפרופסור ארטורו היא המבטא הוולשי הכבד?

אני באופן אישי חשבתי שהבאלרוג היה גדול מדי. אני תמיד חשבתי עליו בסדר הגודל של גאנדלף, קצת יותר. אבל לא נורא.

וכל פעם שהופיע בילבו אני חשבתי על ד''ר הו.

וכשראיתי את סארומן, הדמות של סאראמנגה (האיש עם אקדח הזהב, נו) נדבקה לי לראש... עוד חצי שנה, אני אלך לראות את מתקפת השעתוקים, ושוב זה יקרה...

עכשיו צריך רק לחכות שנה... והפעם, שחקנים שמשחקים בסגנון עצי דווקא יהיו יתרון...
   כתוב תגובה
אכן, סרט נפלא  (חדש)
רז היה מנותק מהאינטרנט יומיים יום ראשון, 23/12/2001, שעה 11:21
ולמרות שהיו לו אי-אילו בעיות מזעריות שעלו פה בתגובות, בסך הכל הסרט מצויין - שלוש שעות, ובכל זאת מרגישים שהיה קצר מדי. אך הדבר שהכי אהבתי, וכמעט שלא הוזכר פה, היה פס-הקול של הווארד שור. ההווארד הזה, מסתבר, הוא לא סתם שור, הוא גם סוס עבודה רציני, והמוסיקה שלו בהחלט תרמה לתחושת ההימצאות בארץ התיכונה שחשתי במהלך הסרט.
   כתוב תגובה
דווקא הפסקול לא משהו  (חדש)
נונין מביע התנגדות יום שני, 24/12/2001, שעה 22:26
בתשובה לרז היה מנותק מהאינטרנט יומיים
כמה פעמים אפשר לשמוע אותו אפקט תזמורתי בקטעים שאמורים להיות מותחים? את החברה שלי (מוזיקאית וזמרת) שה ממש הוצאי מהאיפוס. אני הסכמתי אתה אחרי הסרט (אבל אמרתי שזה לא משנה הרבה - הסרט נהדר ממילא).
   כתוב תגובה
פס הקול אכן לא מדהים במיוחד,  (חדש)
NY מאושר יום שלישי, 25/12/2001, שעה 2:17
בתשובה לנונין מביע התנגדות
ממוצע ותו לא. עם זאת, אותי הוא לא הוציא מאיפוס, ואני מוסיקאי וזמר בעצמי, בעוונותי.
(הוכחות: http://www.upita.org , http://www.forum2.org/joliet/funkapella.html )
   כתוב תגובה
הדימיון המדהים של הסרט!!!  (חדש)
ערן ק. יום ראשון, 23/12/2001, שעה 14:33
שמתם לב לדימיון המדהים של סארומן
לשייח' אחמד יאסין הדימיון פשוט מדהים.
   כתוב תגובה
וואלה!  (חדש)
עידו יום ראשון, 23/12/2001, שעה 18:43
בתשובה לערן ק.
ידעתי שהוא מזכיר לי מישהו!
אולי החמאס צריך לשכור אותו להופעות פומביות? יש לו קול הרבה יותר מרשים מלצפצפה המתגלגלת...
   כתוב תגובה
הרבה ניסו לעשות זאת לפני  (חדש)
גיא יום ראשון, 23/12/2001, שעה 20:25
אך נראה לי שאני אצליח להגיד משהו חדש הפעם:
אני לא ראיתי את הסרט! למה לא ראיתי את הסרט? כי מסתבר שלפחות בעירי בהרצליה נמכרו כל הכרטיסים.
עכשיו אני ושותפי לחזיון(קרי: הפרומו של שה''ט-I) מחכים ליום אחר שבו יהיה להו זמן ללכת.
ולכן-אין לי מושג איך היו בורומיר,אראגורן,גאנדלף,פרודו,בילבו(היה?),סאם,פיפין,מרי וכו'..
ואני לא יודע איך היו הניצבים ואני לא יודע איך היו האפקטים והתפאורה. מה שאני כן בטוח הוא שליב טיילור באה לסרט בשביל למשוך קהל וטו לא!

ועל כך אמרו חכמנו חז''ל:
GOD DAMN!!!!!
   כתוב תגובה
השייח' יאסין!! השייח' יאסין!!!  (חדש)
sany_black יום ראשון, 23/12/2001, שעה 22:30
האם אני היחיד שראה את סארומן כשייח' יאסין?
(דרך אגב זה הרס את כל הקטעים עם סארומן, בחייכם, לראות את השייח יאסין מכה את גנדלף?!)
   כתוב תגובה
השייח' יאסין!! השייח' יאסין!!!  (חדש)
ליאת יום ראשון, 30/03/2003, שעה 15:51
בתשובה לsany_black
לא! אתה בהחלט לא היחיד שראה את סרומן בתור השייח' יאסין. הם פשוט דומים. למקרה שאתה ממש לא מעודכן, לאחרונה עברו 2 דפים במיילים של כולם של ''מצא את ההבדלים'', ושם באמת הראו את סרומאן ליד השייח' יאסין
   כתוב תגובה
את מתכוונת לזה?  (חדש)
שלמקו יום ראשון, 06/04/2003, שעה 17:38
בתשובה לליאת
   כתוב תגובה
סארומן  (חדש)
בן הדרקון יום שני, 24/12/2001, שעה 13:32
אני היחידי ששם לב שהגלימה של סארומן לא מחליפה צבעים כמו שהיא אמורה
   כתוב תגובה
לפי מה שאני זוכרת,  (חדש)
דפי יום שלישי, 25/12/2001, שעה 16:29
בתשובה לבן הדרקון
בספר מספרים על הגלימה של סארומן רק מהכרך השני או השלישי- בכל מקרה אחרי תחייתו של גאנדאלף, כי הוא זה שמדבר עם סארומן באיזנגארד (השני. אני כמעט בטוחה).
   כתוב תגובה
או, אם לחדד את זה...  (חדש)
הממסד האפל יום שלישי, 25/12/2001, שעה 19:19
בתשובה לדפי
בספר הראשון הגלימה של סארומן לבנה. לגמרי. באופן מוחלט. בגלל זה קוראים לו סארומן * הלבן * למען השם.

רק בהמשך, כפי שנאמר, הוא הופך ליוסף וגלימת הטכניקולור.
   כתוב תגובה
צר לי להיות ניטפיקר....  (חדש)
אלרוהיר יום שלישי, 25/12/2001, שעה 22:56
בתשובה להממסד האפל
הגלימה של סארומן היא צבעונית כבר בספר הראשון. הוא היה לבן בעבר, אבל במפגש הראשון של גאנדלף עם סארומן הוא רואה שהצבע התחלף - ''התבוננתי בו וראיתי כי מלבושיו שוב אינם לבנים וכל הצבעים ארוגים בהם, ובנועו הם מתבהקים ומחליפים גוון עד שתלאה העין. 'העדפתי את הלבן' אמרתי...''
חבורת הטבעת 269
   כתוב תגובה
שר הטבעות - הסרט המקורי  (חדש)
גל יום שני, 24/12/2001, שעה 22:33
עם המפרי בוגרט, אורסון וולס ומרלן דיטריך בתפקיד גאלאדריאל.
נסו ותהנו :-)
(18 מגה, 9 דקות)
   כתוב תגובה
נהדר אם כי לא ''מקורי''  (חדש)
היבריס יום רביעי, 26/12/2001, שעה 2:08
בתשובה לגל
בהחלט הנאה צרופה (ותודות מקרב לב על הלינק!!)

אבל חייבים לציין שהסרט ''הולחם'' ממקטעים רבים של סרטים קלאסיים בכיכובם של בוגארט, דיטריך ו-וולס האלמותיים.

ראו את עמוד הקרדיטים (ספויילרים):

   כתוב תגובה
ליצני קירקס?!  (חדש)
נעל חומה שבת, 29/12/2001, שעה 14:48
רק לי נראו מרי ופיפין כמו זוג ליצני קירקס?!
   כתוב תגובה
כן.  (חדש)
אסטרו-נעמי שבת, 29/12/2001, שעה 17:04
בתשובה לנעל חומה
   כתוב תגובה
כן, וככה הם צריכים להראות  (חדש)
אמבר שבת, 29/12/2001, שעה 23:43
בתשובה לאסטרו-נעמי
בשלב הזה.
   כתוב תגובה
  (חדש)
מיה יום שלישי, 01/01/2002, שעה 16:25
הסרט הטוב ביותר של השנה מדהים כל הגרפיקה והיצורים המוזרים פשוט אפקטים מגניבים ובשתי מילים היה... סרט יפה
   כתוב תגובה
דווקא לא כך כך התלהבתי  (חדש)
אמנון שבת, 12/01/2002, שעה 13:36
בניגוד לכל המפרגנים אני חשבתי שהסרט היה ארוך מדי, מלודרמטי מדי, ואפל מדי. בסך הכל היה בסדר, אבל בודאי לא יצירת המופת שמתארים כמה מגיבים.
דוגמא בולטת היא הסצנה(ות) של האורקים מאיזנגארד רצים, ורצים, ורצים, ו.. ומחפשים את החבורה.
אפשר היה לחסוך שם כמה דקות בלי להפסיד שום דבר מהסרט-הארוך-מדי הזה.
באסיפת האגודה היה מישהו שאמר שהארי פוטר הוא סרט אימה. יחסית לשר הטבעות הארי פוטר הוא סרט ילדים מתוק.
נכון שגם אצל טולקין יש את המימד האפל והמפחיד, אבל אני לא זוכר שבספר אנשים/הוביטים/וכו' נהרגים בסיטונות שכזו.
חוץ מזה יש בסרט גם כמה טעויות לא נחוצות, למשל הטענה שהאורקים הם בני לילית שעונו עד שאיבדו את צורתם.
דווקא הגדלת התפקיד של ארוון טבעית ומתבקשת, כמו גם עוד כמה שינויים.
לסיכום, הסרט מומלץ לחובבי טולקין, אבל לא לילדים קטנים.
   כתוב תגובה
תקרא עוד פעם את הספר  (חדש)
mermit יום ראשון, 13/01/2002, שעה 4:24
בתשובה לאמנון
תיאור יצירת האורקים בספר הוא בדיוק כמו בסרט.

וגם הספר די עקוב מדם, רק שבסרט, מטבע המדיום, הדם יותר מוחשי.
   כתוב תגובה
אורקים הם לא בני לילית  (חדש)
אמנון יום חמישי, 17/01/2002, שעה 16:31
בתשובה לmermit
אינני זוכר כרגע אם מורגות יצר את האורקים כפי שיצר את הטרולים כחיקוי של אנטים, או שמקורם אחר.
אבל מה שבטוח הוא שאורקים, ובודאי האורקים שנלחמים בהם בספר, הם לא בני לילית ומעולם לא היו.
   כתוב תגובה
אני חושבת  (חדש)
דפי יום שישי, 18/01/2002, שעה 22:29
בתשובה לאמנון
שמוצא האורקים מוזכר דווקא בסילמריליון, ואולי גם בהערה של זקן עץ בשר הטבעות.... ציטוטים מדוייקים אני לא יכולה לתת.
בכל מקרה- כן, אורקים הם כן עיוות מפלצתי של בני לילית. הבמאי לא היה דוחף לסרט פרטים שלא נתמכים בכתבים כלשהם של טולקין, כי יש לו חוש כלשהו של שימור-עצמי.
וחוצמזה, אני זוכרת שזה מוזכר איפושהו.
   כתוב תגובה
אורקים הם כן עלפים  (חדש)
THE OY יום שני, 11/02/2002, שעה 20:18
בתשובה לאמנון
ואני מצטט ''...אבל מקובל בקרב חכמי ארסאה כי כל אותם מן הקונדי (עלפים) שנפלו ביד מלקור, בטרם נמחצה אוטומנו נכלאו שם. ובעמל אכזרי ואיטי הושחתו ושועבדו. כך טיפח מלקור את גזע האורקים הנתעב...'' (הסילמילריון עמ' 49).
   כתוב תגובה
בדיוק  (חדש)
דפי יום רביעי, 20/02/2002, שעה 21:01
בתשובה לTHE OY
   כתוב תגובה
אורקים הם לא בני לילית  (חדש)
ליאת יום ראשון, 30/03/2003, שעה 15:56
בתשובה לאמנון
בתגובה לתגובתך, אני חייבת להגיד לך שגם האורקים היו פעם בני לילית, שהושחטו, ושגופם עוות עד למצבם הנוחכי - אורקים. בסרט נלחמים ה''אורוק היי'' - ה''שדרוג'' של האורקים, מה שאומר שגם הם היו פעם בני לילית
   כתוב תגובה
אוף-טופיק, אבל נחמד  (חדש)
שלמקו יום שני, 04/02/2002, שעה 18:18
היומנים הסודיים של חברי אחוות הטבעת שנכתבו בין קרב אחד למישנהו. התחילו לקרוא מלמטה למעלה ושימו לב למוטיב החוזר.
   כתוב תגובה
  (חדש)
נופר יום ראשון, 24/03/2002, שעה 10:47
בחיים לא נהניתי מסרט כמו מהסרט הזה. הפנטזיה של ילדותי קמה לחיים באופן המשכנע ביותר שיכולתי לדמיין. אני מסכימה כמעט עם כל ההערות של נותן הביקורת פה, ובמיוחד עם אותו התשבוחת לשחקן המגלם את ''לגולס'' בן הלילית, שהעביר בי צמרמורות.
הלוואי והארי פוטר היה ברמה הזו...
   כתוב תגובה
צר לי  (חדש)
ארז יום ראשון, 28/04/2002, שעה 8:08
צר לי אך איני שותף לחוויה.
ישבתי והסתכלתי על המסך ואחר כך ישבתי והסתכלתי על הצופים ואחר כך ישבתי והסתכלתי על השעון, בקיצור לכל הכיוונים הסתכלתי.
משהו לא עובד שם, וראיתי רבים שהיססו לומר זאת פשוט משום שאחרים צרחו מהנאה.
חסר שם איזה הגיון פנימי לטעמי.
לא יתכן שאף אחד לא יעמוד בפני כוחה של הטבעת פרט ליצור ההוביטי החמוד. זה פשוט לא מסתדר, איך שלא מנסים לתרץ זאת.
כנראה שיש אמת בטענה שהעולם נחלק לאלה שקראו ולאלה שלא. אני לצערי נמצא בחלק של קראו ולא אהבו.
   כתוב תגובה
ב ד י ו ק מה שחשבתי  (חדש)
דפנה יום שישי, 03/05/2002, שעה 1:45
   כתוב תגובה
טום בומבדיל  (חדש)
גיא ברוך יום רביעי, 23/10/2002, שעה 1:10
מאמר מענין לגבי טום בומבדיל, מהותו ותפקידו תמצאו ב:

   כתוב תגובה
הוא לא מעצבן!!!  (חדש)
ליאת ויס יום ראשון, 30/03/2003, שעה 15:46
באופן כללי אני חיבת להסכים עם כל מה שאמרתם חוץ מדבר אחד - הקול של מורטנסן! הקול שלו לא מעצבן!!! להפך! יש לו קול מדהים!(כן, אני שרופה עליו...)! זהו - באופן כללי כל הכתבה בהחלט נכונה.
   כתוב תגובה
לא מסכימה  (חדש)
עדי שבת, 07/02/2004, שעה 16:14
אני לא מסכימה עם הכתבה לדעתי חלק מהאנשים שהוא ציין שעושים את עבודתם רע אני חושבת שהם עושים עבודה טובה ואפילו מצוינת אבל על מה שכתוב בכתבה על מי שעשה את עבודתו אני מסכימה בחלט ובמיוחד על מה שאמרו על אורלנדו בלום ( החתיך ההורס)
   כתוב תגובה
,,,,,,,,,,,,,,........  (חדש)
Boojie שבת, 07/02/2004, שעה 17:12
בתשובה לעדי
צירפתי לעיל חופן פסיקים ונקודות לשימושך, לאור העובדה שנראה שבאיזורך יש מחסור בהם. הנך מוזמנת לעשות בהם שימוש לפי צרכייך.
   כתוב תגובה
בחרתי לא להשתמש  (חדש)
עדי שבת, 07/02/2004, שעה 17:40
בתשובה לBoojie
בחרתי שלא להשתמש בסימני פיסוק מרצון אישי תודה על האכפתיות אבל אני מודעת לך שלא השתמשתי ואני יודעת בהחלט איך להשתמש בסימני פיסוק.מרוצה?
   כתוב תגובה
לא.  (חדש)
Boojie שבת, 07/02/2004, שעה 18:29
בתשובה לעדי
לבחור לא להשתמש בסימני פיסוק זה כמו לבחור לא לדבר ברור בכוונה. אולי בחירה לגיטימית, אבל אומרת הרבה על חוסר הכבוד שלך כלפי האנשים שאת מדברת אליהם. או על הרמה האינטלקטואלית שלך. תבחרי.
   כתוב תגובה
צ ו ד ק  (חדש)
BOBIT יום שני, 23/02/2004, שעה 12:12
בתשובה לBoojie
יוחזרו אפשרויות הניקוד לאלתר!
זה באמת מעורר חוסר כבוד..... :\
   כתוב תגובה
שר הטבעות- ארגורן ולגולאס  (חדש)
יעל המתוקה יום שני, 28/02/2005, שעה 20:10
שני השחקנים האלו הם כאלא שיודעים איך לשחק באמת לגולאס באמת ממש יפה וארגורן רציני כיאה לשומר יערות אך גם גימלי הקט מאוד נחמד ביחוד בהתחלה בעת שרואים שהוא ממש מעצבן את לגולאס ... לגולאס הוא רק הוא השחקן המועדף עלי מכל החבורה הענקית [ממש ממש ענקית] אשר נמצאת בסרט.

אני אוהבת את הסרט הזה [באמת באמת]
   כתוב תגובה

הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.