על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
עוד בקטגוריה זו:

Ancillary Justice
ספרים / אהוד מימון
16/08/14
תגובות: 0  
סוס ורוכבו רמה בים
ספרים / נועה רייכמן
03/05/14
תגובות: 0  
קוקטייל עם טעם לוואי
ספרים / אהוד מימון
05/04/14
תגובות: 3  
לילד יש פוטנציאל
ספרים / נועה רייכמן
22/03/14
תגובות: 0  
במעלה המדרגות היורדות
ספרים / אהוד מימון
23/11/13
תגובות: 0  
לא הדיסטופיה שעליה חשבתם
ספרים / איתי שלמקוביץ
21/10/13
תגובות: 0  
החיים, בעיר קטנה
ספרים / קרן לנדסמן
06/10/13
תגובות: 0  
משחק ילדים?
ספרים / קרן לנדסמן
17/08/13
תגובות: 1  
לא בדיוק סימפוניה
ספרים / אהוד מימון
04/08/13
תגובות: 3  
דרושות מילים לתמונות
ספרים / אהוד מימון
15/06/13
תגובות: 1  
כשאשלין פגשה את קינאן
ספרים / קרן לנדסמן
11/05/13
תגובות: 1  
לשם ובחזרה, ולשם
ספרים / נועה רייכמן
19/04/13
תגובות: 2  
דרושים מספריים
ספרים / אהוד מימון
06/04/13
תגובות: 7  
בחזרה לעתיד שלא היה
ספרים / קרן לנדסמן
16/03/13
תגובות: 5  
להתחיל באומץ
ספרים / נועה רייכמן
02/02/13
תגובות: 0  

דמדומים
ספרים / דורית והגר תמיר
יום חמישי, 05/06/2008, שעה 20:40

על ערפדים ונוער - ביקורת על ספרה של סטפני מאייר


אם תלמידות חטיבת הביניים בבית הספר בו לומדת המתבגרת הפרטית שלי הן מדגם מייצג של בנות הגילאים האלה, הרי שסטפני מאייר, מחברת הספר ''דימדומים'' היא הג'י. קי. רולינג הבאה, לפחות בקרב בנות המין היפה. כולן קראו, קוראות ובעיקר מדברות על הספר ואם היה למישהו עוד ספק בדבר חשיבותו באה המלצתה של המורה למתמטיקה, גב' בנפי, וסתמה עליו את הגולל. ''תקראו את הספר הזה'', היא אמרה. ''הוא ממש מצויין''. המלצה שאין לזלזל בה, הן אחרי הכל, לא מדובר בסיפור התבגרות סטנדרטי, אלא בכזה בו מעורבים ערפדים.

עלילת הספר מביאה את הגיבורה בת השבע-עשרה שלו, איזבלה (בלה) סוון, מפלורידה השמשית לעיר פורקס שבמדינת וושינגטון. זוהי עיר קטנה, אפרורית וגשומה ובלה אינה מתלהבת, בלשון המעטה, מרעיון המגורים בה ועוד פחות מהצורך לפקוד את התיכון המקומי. כך לפחות עד שהיא פוגשת שם את אדוארד, בחור בן גילה שכמוה עבר לפורקס זמן קצר לפני כן. מצוייד בקומה גבוהה, בפנים יפות תואר ובעיני טופז מהפנטות, אדוארד שובה במהירות את ליבה של בלה ואחרי שהוא מציל אותה מכמעט-תאונה ההתאהבות בו היא בלתי נמנעת.

אלא שאדוארד אינו בן-עשרה רגיל. שמונים שנה קודם לכן הוא כמעט ומת ממחלה שתקפה והמיתה את כל בני משפחתו וברגע האחרון, במטרה להצילו מאותו מוות בטוח, הוא ננשך על ידי מי שהיום משמש כאביו המאמץ והפך, כמוהו, לערפד. אדוארד הוא, אם כן, אדם בוגר בגוף נער, ערפד שניזון מדם והרגשות שהוא חש כלפי בלה – משיכה הנובעת בין היתר מריח הגוף המיוחד שלה ומהעובדה שהיא בין הבודדים שאדוארד אינו מסוגל לקרוא את מחשבותיהם - גורמים לו דווקא לנסות ולהתרחק ממנה, מתוך רצון לגונן עליה. כך עד אותה כמעט-תאונה שמשנה את הכל.

זהו קשר רומנטי בלתי אפשרי בשל שלל סיבות שרק חלקן נפרשות בספר הזה, הראשון בסדרת ספרים שכתבה מאייר (שני ספרים נוספים – New moon ו-Eclipse כבר יצאו לאור. הרביעי – Breaking dawn צפוי לצאת בספטמבר הקרוב), אבל המאבק הפנימי של אדוארד (לנשק או לנעוץ שיניים בצווארה של בלה ולטעום את דמה) נדחה עד מהרה בפני סכנה חיצונית ומיידית יותר – הצורך למגר ערפד מרושע שרוצה לחסל את בלה.

השיחה על אודות הספר עם המתבגרת שקראה אותו מעוררת כמה וכמה תהיות – איך זה שאדוארד ושאר הערפדים בספר מצליחים, בניגוד לכל הידוע לנו אודות בני מינם, להסתובב בחוץ בשעות היום (''זה בגלל מזג האוויר בפורקס'', אומרת המתבגרת. ''השמש כמעט ולא זורחת שם''. טענה יפה שאינה עומדת במבחן המציאות. עיון בצילומים המופיעים באתר העיר פורקס(1), עיר אמיתית לגמרי, מגלה שמיים כחולים ומוארים להפליא שהיו מאיידים כל ערפד חולף. ''אוף אמא, את לא מבינה כלום'', היא אומרת. ''אדוארד אמר שהוא יסביר לה מתי שהוא איך זה שהם יכולים להסתובב באור יום. אולי בספר הבא. מתי תקני לי אותו?''), למה אדוארד, על שמונים שנות חייו, עדיין טורח לפקוד את התיכון ולא עושה משהו עם עצמו (''בשביל החתיכות'', אומר אביה של המתבגרת. האין זה חלומו הרטוב של כל גבר בן שמונים להסתובב ימים שלמים בקרב מתבגרות בנות עשרה?) ואיך זה שמשפחתו של אדוארד – זוג הורים בני עשרים ושלוש, הוא רופא והיא – איך הגדירה את זה המתבגרת – ''בדיוק כמוך, לא עושה כלום'' וחמישה ילדים, כולם כבני שבע עשרה – לא מעוררת תהיות אצל אף אחד מהאזרחים הטובים של פורקס. כלומר, מילא חמישה ילדים בני שבע עשרה (''הם אומרים לכולם שהם מאומצים'', מציינת המתבגרת), אבל רופא בן עשרים ושלוש? ועוד אחד שלא נראה כמו דוגי האוזר אלא כמו החתיך בבית ממול?

אבל מה זה משנה מה גורם לי לתהות – עם הצלחה קשה להתווכח ואולי אני פשוט – ושוב אשתמש בהגדרה של המתבגרת – זקנה מדי בשביל להבין.

הספר הראשון כבר עובד לסרט (שיצא לאקרנים בדצמבר הקרוב) ובאופן משעשע, אולי כדי שלא נשכח מי היתה שם קודם, לתפקיד אדוארד שובץ רוברט פטינסון, הוא סדריק דיגורי ב''הארי פוטר ובגביע האש''. על הספר השני עדיין לא הצלחנו להניח את ידנו, הוא אזל בבורדרס הקרובים למקום מגורינו אבל אין צורך לדאוג; המוכרת שנבעתה מדחיפות דרישתה של המתבגרת הזמינה לנו עותק שיגיע היום. והאמת היא שגם אם בעיניי העלילה פשטנית מעט והשפה לא עשירה מספיק, שום דבר לא משתווה לעונג הצרוף שהופק מהצפייה במתבגרת הקוראת. במשך שלושה ימים היא חיה ונשמה את הספר הזה על (כמעט) חמש מאות עמודיו ולרגעים הזכירה לי את עצמי עם הארי פוטר החמישי.

והנה רולינג שוב התגנבה לסיום הביקורת הזו. כנראה שבעוד שבשבילי זה תמיד יהיה הארי, למתבגרת יש כבר גיבורים משלה.

מומלץ להפליא (לפחות בגירסתו האנגלית) לבנות עשרה (''וגם לבנים'' מוסרת המתבגרת). אני אחכה לסרט.


(1) - האתר הרשמי של העיירה פורקס - שימו לב לסיור בעיר לפי איזכורים מתוך הספר ''דימדומים''


דימדומים
מאת סטפני מאייר
תרגום: רחל אהרוני (הביקורת נכתבה על הספר בשפת המקור).
הוצאת הקיבוץ המאוחד, 2008
416 עמודים



האתר הרשמי של העיירה פורקס

 
חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
2 דברים:  (חדש)
שומר הצלמוות שבת, 07/06/2008, שעה 19:18
א. כתבה נפלאה, נחמד לראות שהנערות חוזרות לקרוא

ב. בבקשה אל תתני לרולינג להידחף שוב, היא אומנם סופרת טובה אך כבודה במקומה מונח, וישנם גיבורים ספרותיים (בתחום הפנטזיה כמובן) רבים שראויים להערצה רבה יותר מהארי..
(הספרים טובים, אני לא אומר שלא, אבל ישנם ספרי פנטזיה העולים בהרבה על הארי פוטר - שלטעמי אינו נחשב כספר פנטזייה)
   כתוב תגובה
2 דברים:  (חדש)
The webpage cannot be found יום ראשון, 08/06/2008, שעה 19:27
בתשובה לשומר הצלמוות
רולינס נזכרת כאן שוב ושוב ושוב לאו דווקא בגלל יכולות הכתיבה שלה (כבודה מונח וגו')אלא בגלל השינוי העצום שהיא חוללה בהרגלי הקריאה של הנוער (כתיבת המילה הזו גורמת לי להרגיש כל כך ישישה).
לפניה ספרים בכלל וספרים שעוביים הופך אותם למשקולת נייר טובה בפרט, לא היו ממש פופולריים (וזה בלשון המעטה) אצל בני הגיל ההוא.
וזה לא משנה אם אוהבים את הארי פוטר או לא, העובדה שהיא שאחריו התמלאו המדפים בספרים טובים יותר או פחות (ע''ע מסדר האור השביעי שמעלינו) שמכוונים לבני הגיל ההוא, ובלעדיו אני בכלל לא משוכנעת שספרים כמו דימדומים היו נכתבים ויותר חשוב - יוצאים לאור.
   כתוב תגובה
2 דברים:  (חדש)
אלמוני יום שלישי, 30/06/2009, שעה 17:47
בתשובה לשומר הצלמוות
הספר הארי פוטר הרבה יותר טוב מדמדומים,
אבל זה לא אומר שאי אפשר לאהוב את אדוארד יותר מהארי!
   כתוב תגובה
2 דברים:  (חדש)
מממש אבל ממש לא , כנסו . יום שישי, 18/09/2009, שעה 21:56
בתשובה לאלמוני
מממממממממממממממממממהההההההההההההההההההה ?!
ממממש אבל מממש מממממממממש ללא !!
הארי פוווטר זה ססתם משעמם אוולי האמצע שלו מעניין , הוא לא מתקרב לרמה של דמדומיייייייייים , שוומדבר לא מגיע לרמה של זה זה פשוט הדבר הכי יפה שראיתי או שקרטאתי בכל החייים שלי .
הארי פוטר לא מתקרב בכלל
   כתוב תגובה
זו מחלה נוראה, שפעת המקלדות.  (חדש)
MuchRejoicing שבת, 26/09/2009, שעה 19:19
בתשובה למממש אבל ממש לא , כנסו .
   כתוב תגובה
2 דברים:  (חדש)
אלמוני יום שני, 28/09/2009, שעה 1:15
בתשובה למממש אבל ממש לא , כנסו .
דבר ראשון, הארי מתעלה ברמת הכתיבה לפחות והתיחכום.
דבר שני אז מה אם אדוארד מושלם ? זה לא מוריד מהארי, ורואים שלא קראת הארי פוטר.
אולי ת'שלושה עמודים הראשונים של הראשון.
   כתוב תגובה
2 דברים:  (חדש)
אלמוני שבת, 21/11/2009, שעה 1:36
בתשובה למממש אבל ממש לא , כנסו .
אני לא מכירה אדם אחד שלא מכיר את הארי פוטר!!!
אבל אני מכירה המון שלא הכירו את דמדומים עד שהם טרחו לראות את הסרט...הסדרה ''דמדומים'' יצאה לאור ב-‏2005
למה אז לא תרגמו את הספרים...למה רק עכשיו?
   כתוב תגובה
שתיכם צודקות  (חדש)
אני=P יום שישי, 15/01/2010, שעה 15:29
בתשובה למממש אבל ממש לא , כנסו .
הארי פוטר זה הספר הכי טוב בעולם=]
אבל דמדומים זה החיים.
   כתוב תגובה
2 דברים:  (חדש)
רותם :( שבת, 14/08/2010, שעה 19:48
בתשובה למממש אבל ממש לא , כנסו .
וואו יש לך טעם נורא בלשון המעטה !

איך את יכולה בכלל להשוות ?!

הארי פוטר זו קלסיקה סוחפת ומרתקת עם המון הפתעות בלתי צפויות ..

לעומת זאת דמדומים זו העתקה מכל סרטי וסדרות הערפדים שהומצאו לפני כן !

עלילה משעממת על רומן משעמם שמתקיים בין ערפד לדיכאונית ...

גיי קיי רולינג המציאה את הסיפור ולעומת זאת דמדומים הומצא הרבה לפני !
   כתוב תגובה
2 דברים: סליחה?!!!!!  (חדש)
פז יום ראשון, 10/02/2013, שעה 16:05
בתשובה לרותם :(
סליחה דמדומים זה הסרט יותר מכל סרט אחר כולל הארי פוטר.
כל סרט של הארי פוטר מראים שוולדמורט הוא האויב של הארי פוטר.
ואני אוהבת ערפדים והעלילה ממש לא חוזרת על הסרטים והסדרות האחרות של הערפדים.
הוא לא משעממם.
   כתוב תגובה
2 דברים: חשובים  (חדש)
עננ יום שני, 01/03/2010, שעה 0:05
בתשובה לאלמוני
אני חולה על דמדוים שמעתי שי 5 ספרים ואכשיו אני מגלה שהספר החמישי זה נקודת מבט של אדוארד על הספר הראשון איזה באסההה!!
   כתוב תגובה
2 דברים:  (חדש)
אלמוני יום רביעי, 04/08/2010, שעה 10:45
בתשובה לאלמוני
הספר twilight הוא הספר טוב
הארי פוטר לא מתקרב אליו הוא ברמה שלו
   כתוב תגובה
או...ביקורת משולבת...  (חדש)
אלודאה יום ראשון, 08/06/2008, שעה 23:04
וכאן עולה השאלה - אם אני אדם בוגר לפי תעודת הזהות, אבל עדיין חוטפת קראשים מזדמנים על מיטב גיבורי ארצנו (וויל סילבר, למשל) - האם הספר מומלץ או לא?
   כתוב תגובה
או...ביקורת משולבת...  (חדש)
The webpage cannot be found יום שני, 09/06/2008, שעה 0:47
בתשובה לאלודאה
כספר הרפתקאות רומנטי יש בו כמה וכמה קטעים לא רעים - הן בהיבט המותח שלו והן בהיבט הרומנטי (רומנטיקה פוריטנית ביותר, בשים לב לקהל היעד) השאלה היא כמה סבלנות תהיה לך כאדם בוגר (לפי תעודת הזהות) לכל משחקי ה''אוהב-לא אוהב'' ולכל ה''יו, אני מתרגשת הוא עשה ככה וככה''.

(למתבגרת יש תשובה יותר קצרה: ''כן'').
   כתוב תגובה
2 דברים:  (חדש)
שומר הצלמוות יום שני, 09/06/2008, שעה 14:17
בתשובה לThe webpage cannot be found
אני מבין את הטענה שלך ומסכים איתה, אולם אני חייב לציין (בתור בן נוער בעצמי) שישנו אחוז מסויים (קטן - אני מודה) של בני נוער שקוראים וקראו לפני רולינג...
   כתוב תגובה
צריך גם לוודא באיזו מתבגרת מדובר.  (חדש)
Boojie יום שני, 09/06/2008, שעה 14:44
בתשובה לThe webpage cannot be found
אחת הטראומות הגדולות של חיי (כבר סיפרתי עליה לא מעט פעמים) הייתה כשנסעתי להתארח אצל בני דודים שלי, והם בדיוק הלכו לספרייה באותו יום (הם גרו באיזה חור, אופציות הבידור היו מעטות). הם התכוונו להוציא ספר של אסימוב, אבל כשהספרנית שמעה שבת דודה שלהם באה לביקור, היא אמרה, ''מה פתאום, היא בת, זה לא יעניין אותה, קחו בשבילה את זה'', והושיטה להם עותק של נשים קטנות. וזה אכן מה שהם לקחו.
גרררר.
לא כל הנערות המתבגרות אוהבות את הזבל הזה.
   כתוב תגובה
צריך גם לוודא באיזו מתבגרת מדובר.  (חדש)
The webpage cannot be found יום שני, 09/06/2008, שעה 17:22
בתשובה לBoojie
מעניין אם נשים קטנות יכול להוות אינדיקציה למידת החיבה שיחוש הקורא לספר, כי גם המתבגרת לא הצליחה לצלוח את הנשים בהצלחה.

(מסתבר שגם הבנזוג לא, ולכן הוא הסכים ללכת איתי לסרט שיצא לפני כמה וכמה וכמה שנים. לזוועתו הוא גילה שהוא הזכר היחיד בקהל של נשים מתייפחות. אני חושבת שגם מבחינתו אפשר לקטלג את זה כאחת הטראומות הגדולות של חייו)
   כתוב תגובה
היי, מה רע בנשים קטנות?  (חדש)
פרספוני שבת, 19/07/2008, שעה 15:51
בתשובה לBoojie
   כתוב תגובה
שזה ספר לבנות, כמובן.  (חדש)
Boojie דה שבת, 19/07/2008, שעה 19:35
בתשובה לפרספוני
   כתוב תגובה
צריך גם לוודא באיזו מתבגרת מדובר.  (חדש)
עדי יום חמישי, 23/10/2008, שעה 17:08
בתשובה לBoojie
מסכימה איתך,אני אומנם קראתי את הספר דימדומים ואהבתי אותו,אבל אני באופן אישי יותר אהבתי את הקטע של האקשן מאשר הרומנטי כן זה היה חמוד אבל זה היה קצת יותר מדי בספר אחד..התחלה הייתה עוד מילא אבל אחר כך..קצת עיצבן אבל בתכלס הספר דימדומים טוב מאוד ועם היו מורידים ממנו כמה קטעים קיטשים ביותר הוא היה אפילו מצוין..
   כתוב תגובה
או...ביקורת משולבת...  (חדש)
ייי יום חמישי, 19/06/2008, שעה 18:17
בתשובה לThe webpage cannot be found
מישהו יודע איך קוראים לספר השני בסדרה של דמדומים?
   כתוב תגובה
או...ביקורת משולבת...  (חדש)
סהר יום שישי, 27/06/2008, שעה 2:05
בתשובה לייי
new moon
ואז
eclipse
ואז בעזרת השם טפו טפו טפו
breaking dawn
ואז חוזרים לספר הראשון מנקודת המבט של אדוארד
midnight sun

   כתוב תגובה
Q:  (חדש)
אלמוני יום שני, 28/07/2008, שעה 9:36
בתשובה לייי
לדמדומים יש ספר המשך..?Q:
   כתוב תגובה
Q:כן יש עוד 3 ספרים ובקרוב החמישי  (חדש)
lalalend שבת, 20/12/2008, שעה 14:51
בתשובה לאלמוני
לספר השני קוראים new moon
   כתוב תגובה
Q:כן יש עוד 3 ספרים ובקרוב החמישי  (חדש)
.. יום שישי, 18/09/2009, שעה 21:59
בתשובה לlalalend
אממ , הספר השלישי יצא כבר בעברית ? ואם לא , אפשר לדעת בערך או אפילו במדיוווק מתי הוא ייצא ?זה ממש דחוף .
   כתוב תגובה
Q:כן יש עוד 3 ספרים ובקרוב החמישי  (חדש)
אלמוני יום ראשון, 15/11/2009, שעה 18:25
בתשובה לlalalend
בעברית?
   כתוב תגובה
אני לא הצלחתי לעבור את עמוד חמישים.  (חדש)
Kipod יום שני, 09/06/2008, שעה 15:15
בתשובה לאלודאה
אבל אולי אין לי מספיק כרומוזומי X כדי להעריך יצירות כאלו. יותר מדי -
הו! הוא מסתכל עלי! הו! הוא לא מסתכל עלי! הו! הוא כן הביט בי! הו! הוא לא הביט בי!

אולי מתישהו מגיעים רובוטים גדולים ומפוצצים את כולם, אבל אני לא שרדתי עד שם.
   כתוב תגובה
אני לא הצלחתי לעבור את עמוד חמישים.  (חדש)
The webpage cannot be found יום שני, 09/06/2008, שעה 17:19
בתשובה לKipod
כרומוזומים או עניין של גיל.

המתבגרת אומרת שיש אצלם לא מעט בנים שקוראים את זה (ואפילו הזכירה מריבה על עותק ספר של ספריית בית הספר בין שניים עם כרומוזום X חסר). יתכן שה''הוא הביט אלי'' ''היא הסתכלה עלי'' עובד לשני הכיוונים.
   כתוב תגובה
אני לא הצלחתי לעבור את עמוד חמישים.  (חדש)
אלודאה יום שישי, 20/06/2008, שעה 12:40
בתשובה לKipod
אני אחסוך לך - אין שם רובוטים מתפוצצים.
   כתוב תגובה
אני לא הצלחתי לעבור את עמוד חמישים.  (חדש)
עדי יום חמישי, 23/10/2008, שעה 17:10
בתשובה לKipod
נו זה לא בדיוק היה או הוא הסתכל אלי או הוא לא הסתכל אלי,זה היה סוג המבט וצבע העיניים מכיוון שהוא רצה לנשוך אותה אבל בכל זאת הוא היה די מאוהב בה אז הוא לא ידע מה לעשות והיא שמה לב שהמבט שלו משתנה כל פעם וזה מה שהטריד אותה,לא זה שהוא מסתכל או לא מסתכל..
   כתוב תגובה
אני לא הצלחתי לעבור את עמוד חמישים.  (חדש)
אלמוני יום שני, 28/09/2009, שעה 1:14
בתשובה לKipod
גדולל XD
   כתוב תגובה
בלה שחקנית גרועה!כל שנייה בוכה..  (חדש)
סיסי הנסיכה יום ראשון, 20/12/2009, שעה 20:19
בתשובה לKipod
מה זה?בסרט היא ממש מפגרת!המבטים שלה כאילו היא עוד שנייה בוכה!ובספר...ה' ישמור ויציל..יותר מדיי חורים ובורות בצלעות...הלב התפוצץ לה...הדם קפא לה...הלב קפץ החוצה...וחזר חזרה...מה-זה-החרא-הזה?סטפני---שלא תביני---את מדהימה...זה פשוט בלה קצת מעצבנת...יותר מדיי התעסקוייות איתה...ממש באמצע הספר רציתי לצעוק לה : ''טיפשה...מה את עושה''???
   כתוב תגובה
או...ביקורת משולבת...  (חדש)
ברור שהוא מומלץ . יום שישי, 18/09/2009, שעה 21:57
בתשובה לאלודאה
בטח שהוא ממוומלץ .
אני ממליצה לכווווווולם , זה פשוט מההמם [:
   כתוב תגובה
אלוהים!!!!! זה בעברית !!!!  (חדש)
סהר יום שישי, 27/06/2008, שעה 2:03
אני מכורה לספר הזה. הוא סחף אותי וגרם לי להתמכר לסיפור אהבה של בלה ואדוארד. עבר חודש וחצי מאז שהנחתי את ידי עליו, וכבר קראתי את שני הספרים הבאים בסדרה[ הכל באנגלית, כיוון שלא ידעתי על הוצאתו לאור בעברית].
אין מאושרת ממני ברגע זה.
נערות בכל העולם, מליונים של נערות, מרגישות בדיוק כמו שאני מרגישה כלפי הספר הזה, ובשבילי זה הכל.
---הנה אזהרה לאמהות !! הספר ממכר. פשוט כך.
אי אפשר לחשוב על שום דבר אחר מהרגע שמניחים עליו יד, וכל ספר אחר נשמע משעמם ולא מעניין, וזו לא רק אני, מליוני נערות מרחבי העולם מרגישות אותו הדבר, והן אף מרחיקות ונוסעות מדי שנה לבקר בפורקס, ולהשתתף במסיבות שנושאן הוא טוילייט- דימדומים.

מומלץ בחום לכולם, וכדאי להתחיל לקרוא אותו רק אחרי שייצא הספר הרביעי בסדרה, כי את הספר גומעים תוך יומיים שלושה [גג], וההמתנה להמשך הסיפור מענה.

מומלץ מומלץ מומלץ.
   כתוב תגובה
אלוהים!!!!! זה בעברית !!!!  (חדש)
The webpage cannot be found יום שישי, 27/06/2008, שעה 6:14
בתשובה לסהר
ספרי לי על זה.
הרביעי יוצא בספטמבר, עובדה שהמתבגרת מודעת לה היטב, מה שלא מפריע לה, אחת, נניח לשלוש דקות, לשאול אותי אם הספר כבר יצא.
:-|
   כתוב תגובה
2 שאלות:  (חדש)
שומר הצלמוות יום שישי, 27/06/2008, שעה 16:16
בתשובה לThe webpage cannot be found
סהר, אני חייב לשאול - בת כמה את?...

ומי את גברת the webpage cannot be found, אני שואל היות ושהכתובת מייל שלך היא ''תדירות'', שזה נשמע כמו שם של חברה...

מצטער אם אני פוגע בך ומאשים לשווא, אבל כבר נמאס מיחצני''ם ששולחים תגובות יותר מדי נלהבות רק כדי לשווק את הספר..

ושוב, אם אני טועה אני מתנצל מראש
(אבקש את המערכת לבדוק את הנושא)...
   כתוב תגובה
הרגעה  (חדש)
ange noir - עורך ראשי יום שישי, 27/06/2008, שעה 17:40
בתשובה לשומר הצלמוות
מדובר על אדם אמיתי שמוכר בפורומים ובאתר הזה. אם היא תבחר, היא מוזמנת לפרסם את הפרטים המלאים, אבל אני לא הולך לעשות עכשיו אוטינג לאנשים אלא רק להגיד שלא מדובר על יחצ''ן.
   כתוב תגובה
לא צריך אאוטינג.  (חדש)
MuchRejoicing יום שישי, 27/06/2008, שעה 22:33
בתשובה לange noir - עורך ראשי
כל מה שדרוש זו הסקת מסקנות מינימלית מדברים שכתבה בעמוד הזה...
   כתוב תגובה
2 שאלות:  (חדש)
The webpage cannot be found שבת, 28/06/2008, שעה 0:41
בתשובה לשומר הצלמוות
כל כולי ניסיון כושל להתאים את עצמי לרשום בעמוד פרטי הכותב של הביקורת הזו.

(אגב, זו לא תדירות אלא בקושי תדורית :-)
   כתוב תגובה
מתנצל מתנצל מתנצל  (חדש)
שומר הצלמוות שבת, 28/06/2008, שעה 14:48
בתשובה לThe webpage cannot be found
סליחה סליחה ושוב פעם סליחה!!!

אני מתנצל שוב ושוב על החשד, הפארנויה נוצרה עקב מכת היחצנים התוקפת את אתרינו...

לא התכוונתי לפגוע ואני מודה בטעות שלי...

בסליחה
שומר הצלמוות
   כתוב תגובה
אני חושבת שנתת פה דוגמה מצוינת  (חדש)
Boojie שבת, 28/06/2008, שעה 17:27
בתשובה לשומר הצלמוות
למה צריך להגיב בחוסר סובלנות מוחלט כלפי יחצ''נים שמלכלכים אתרים ופורומים בטוקבקים הפיקטיביים שלהם. אחד הנזקים שהם גורמים זה שהמשתמשים ה''רגילים'' פתאום כבר לא יודעים במי אפשר להאמין.
   כתוב תגובה
אני לא כל כך בטוחה.  (חדש)
MuchRejoicing שבת, 28/06/2008, שעה 18:11
בתשובה לBoojie
כמו הז'אנר, גם הם מטפחים גמישות מחשבתית שעיקרה פיקפוק במציאות ובכללים לצד תהיות ''מה אם...?''. למשל - מה אם אני מנהלת דיון לא עם אדם אמיתי אלא עם איזה יחצ''ן, ונכון שזה יהיה נפלא לגלות שאין באמת אנשים כאלה מעצבנים ועילגים, אלא בדמיונותיהם של אנשים שמרוויחים ככה את לחמם, ולמין האנושי יש תקווה למרות הכל?
   כתוב תגובה
זה יכול היה להיות נחמד.  (חדש)
Crimson יום שני, 28/07/2008, שעה 22:11
בתשובה לMuchRejoicing
מצטערת לבשר לך שהאנשים האלה קיימים.
אלה אותם טוקבקיסטים מ''אני ראשון!!!1'' ואותם מגיבים שמציפים בהודעות גם באתר שאין בהם עניין של יחצ''נות.

המסתורין האמיתי הוא, בהנחה שהם לא תוכנות תבוניות [יחסית למחשבים כמובן, לא יחסית לבני-אדם] והם מסתובבים בינינו במקומות העבודה, הלימוד והבילוי- איך מזהים אותם מחוץ לדפי האינטרנט?
   כתוב תגובה
זה יכול היה להיות נחמד.  (חדש)
The webpage cannot be found שבת, 02/08/2008, שעה 4:48
בתשובה לCrimson
הם מסתובבים עם חולצות ועליהן הכיתוב ''בלוג יפה, מוזמנת לשלי''
:-D
   כתוב תגובה
אלוהים!!!!! זה בעברית !!!!  (חדש)
עדי יום חמישי, 23/10/2008, שעה 17:12
בתשובה לסהר
צודקת XD
   כתוב תגובה
צודקת  (חדש)
אלמוני יום ראשון, 04/04/2010, שעה 22:59
בתשובה לסהר
כל-כך כל-כך צודקת.. גמרתי כל אחד משלושת הספרים תוך יום אחד (גג וחצי). אי-אפשר לעשות כלום חוץ מלחלום ולחשוב על הספר כל היום ולגלגל את העלילה שוב ושוב בראש!! ואני לא יכולה לחכות לספר הרביעי.קראתי שהוא יצא עוד חודש חודשיים (-זה הרבה זמן לחכות!).אני ממש מקווה שהסוף של כל העלילה המותחת הזאת לא יהיה מאכזב...יכול להיות שבאמת עדיף לקרוא אותו באנגלית, אבל בגלל שהאנגלית שלי ממש לא טובה קראתי בעברית ובכלל לא היה מאכזב. התרגום טוב ואני חושבת (לא קראתי באנגלית, אז אני לא ממש יכולה להשוות) שהעברית בסדר גמור- מרגש באותה מידה. לכו לקרוא!!! ♥
   כתוב תגובה
קראתי את זה  (חדש)
מורן יום רביעי, 02/07/2008, שעה 3:22
קראתי את זה באנגלית, הברתי לארצות הברית לשנתיים ופה זה הלהיט. הארי פוטר החדשת ולא רק לבנות ולא רק בחטיבה לגבי המשפחה אף אחד לא יזהה אותם, מי הולך ברחוב ומחפס ערפדים
הספר הכי טוב בעולם וגם ספרי המשך...
קראתי את NEW MOON ואני בדרך לECLIPSE
   כתוב תגובה
בנוגע לספרי ההמשך  (חדש)
מירית יום שני, 28/07/2008, שעה 9:59
בתשובה למורן
היכן ניתן להשיג אותם .?
   כתוב תגובה
בנוגע לספרי ההמשך  (חדש)
The webpage cannot be found שבת, 02/08/2008, שעה 4:43
בתשובה למירית
באינטרנט, כמובן (אלא אם יש לך קרובי משפחה נחמדים בחו''ל שישלחו לך את ההמשכונים, לרבות הספר הרביעי שיוצא מחר לחנויות)
   כתוב תגובה
ציטות מNEW MOON  (חדש)
מורן יום רביעי, 02/07/2008, שעה 3:30
את זה אני זוכרת בעל פה:
BEFORE YOU BELLA MY LIFE WERE LIKE A MOONLESS NIGHT, THERE WERE STARS POINTS OF LIGHT, A REASON.AND THAN YOU SHOT ACROSS MY SKY LIKE A METEOR SUDDENLY EVERYTHING WAS ON FIRE, THERE WAS BRILIANCY, THERE WAS BEUTY. AND THAN WHEN YOU WERE GONE WHEN THE METEOR HAD FALLEN OVER THE HORIZON, EVERYTHING WAS BLACK BACK TO NORMAL, BUT MY EYES WERE BLINDEED BY THE LIGHT I COULDENT SEE THE STARS ANYMORE AND THERE WAS NO REASON FOR ENYTHING.
   כתוב תגובה
ספר מדהים!!  (חדש)
רתם יום שני, 07/07/2008, שעה 12:42
נהניתי מכל שנייה ואני בהחלט מחכה לסרט!!
מה גם שהשחקן שישחק את אדוארד בטח יהיה חתיך הורס אז זה מוסיף לכיף...[=
חחחחחחחח
   כתוב תגובה
אופס...  (חדש)
רתם יום שני, 07/07/2008, שעה 12:49
בתשובה לרתם
אני מרגישה ממש מטומטמת על מה שכתבתי אחרי שקראתי כמה תגובות פה...אבל כזאת אני, אני אוהבת לקרוא ספרים, לא לחפור בהם עד צאת הנשמה........

מאד נהניתי מהספר למרות שהוא בדיוני ואני לא כל כך אוהבת...חוץ מכמה יוצאי דופן כמו הארי פוטר וכישופ/מעופ....
   כתוב תגובה
יש לי כמה המלצות בשבילך....  (חדש)
שומר הצלמוות יום שלישי, 08/07/2008, שעה 17:21
בתשובה לרתם
שאולי ישנו את דעתך:

סדרת ''רנדל מטירת דון'' - קראתי 3 (לא מצאתי את השאר) עשרות פעמים, ספרי הפנטזיה הראשונים שקראתי ופשוט נהנתי מכל רגע (גם לאחר מספר שנים כששבתי וקראתי אותם)

סדרת ''היער המכושף'' - עסקי\דיבורי דרקונים- לא המועדף עלי, אבל יכול להיות שאת תאהבי...

כל ספר של טרי פראצ'ט.... חובה!

המלצתי לך על ספרים קלילים ונחמדים, לא מד''ב קשה ולא פנטזייה קשה...

בהצלחה...
   כתוב תגובה
יש לי כמה המלצות בשבילך....  (חדש)
ורד יום שני, 27/10/2008, שעה 22:15
בתשובה לשומר הצלמוות
רנדל מטירת דון אכן היה אחד החביבים גם עלי, יש לי את כל הספרים מלבד שני הראשונים. החל מהשני אני יודעת שאפשר להשיג גם בספריית ''יד לבנים'' בגבעתיים
   כתוב תגובה
עוד המלצה..  (חדש)
אלמנית יום ראשון, 04/04/2010, שעה 23:08
בתשובה לרתם
טרילגיית הירושה: אראגון, הבן הבכור ובריסינגר.
ספרים מדהימים ומרתקים שאי-אפשר לשכוח (כן-הסרט אראגון, זה זה). אבל הם הולכים על חבל דק כי יש בהם תיאורים רבים ועלילה מסובכת, אז יש כאלה שנהנים מזה ויגידו (כמוני) שאלה הם הספרים הכי יפים שהם קראו בחיים שלהם ויש את אלה שיגידו שאלה ספרים ממש חופרים. אבל באמת- אני מעריצה! ספרים נהדרים! מומלץ!!!
   כתוב תגובה
וואו, הספר הזה ממכר!  (חדש)
אני יום רביעי, 16/07/2008, שעה 12:46
מישהו יודע איך קוראים לספר השני בסדרה ואם הוא יצא בעברית?- התמכרתי לגמרי!
   כתוב תגובה
וואו, הספר הזה ממכר!  (חדש)
שגיב יום רביעי, 16/07/2008, שעה 15:30
בתשובה לאני
כולם ישמחו לדעת,
כי הספר השני בסדרה, New Moon,
מתורגם עכשיו באתר חדש, קהילה חדשה,
לכבוד הספר המרהיב הזה.
כולם מוזמנים!
ואנחנו מחפשים מתרגמים נוספים!
   כתוב תגובה
ספר מדהים.  (חדש)
zoe שבת, 26/07/2008, שעה 0:46
שיצאו כבר ספרי ההמשך בעברית, אני לא יכולה לחכות...
לא עזבתי את הספר כל הלילה עד שסיימתי.
   כתוב תגובה
הסרט  (חדש)
מירית יום שני, 28/07/2008, שעה 9:46
תרשמו בגוגל דמדודמים תכנסו לתמונות וזה יראה לכם תמונות של ספרי ההמשך .. תכנסו לאחת התמונות ותחפשו באתר שלהם .. אני חיפשתי ומצאתי את התמונות של השחקנים בסרט..!?!!? ואי זה הולך להיות גדול .!!!.. זה לא נותן לי לשלוח קישור אז תכנסו ככה .
   כתוב תגובה
יש לי שאלה חשובה!  (חדש)
נעה יום ראשון, 03/08/2008, שעה 15:05
קראתי את הספר הראשון בסדרה, ''דמדומים'', ויש לי אותו בבית בעברית.. אני פשוט מכורה לספר הזה ואני ממש רוצה לקרוא את הספרים הבאים!
רציתי לדעת עוד כמה ספרים יש בסדרה, מה השמות שלהם באנגלית והאם יש אותם בחנויות\ספריות גם בעברית... תודה מראש ואני אשמח אם תחזירו לי תשובה לאימייל ולא בתור תגובה נוספת פה..^^ =]
   כתוב תגובה
יש לי שאלה חשובה!  (חדש)
אלמוני יום שישי, 23/01/2009, שעה 20:44
בתשובה לנעה
אם תחפשי בסטימצקי תמצאי
   כתוב תגובה
אם אהבתם את דמדומים אולי   (חדש)
נועה יום חמישי, 07/08/2008, שעה 1:18
תאהבו גם את:
Mercy Thompson של Patricia Briggs :
1. Moon Called
2.Blood Bound
3.Iron Kissed

מרסי תומפסון היא בחורה עקשנית ועצמאית היא גם מוסכניקית ומשנת צורה מסוג נדיר.
יש בסדרה ערפדים, פיות ובעיקר משני צורה ואנשי זאב. מה שאני בעיקר אוהבת בסדרה הזו זו דמות נשית חזקה ועקשנית שאינה חסינת טעויות.
בניגוד לדמדומים והמשכיו זו פחות סדרה שמוגדרת לנוער, מה שאומר שקורים גם דברים לא נעימים, בעיקר (אבל לא רק) בספר השלישי. לדעתי זו הסדרה הטובה ביותר של עולמות המשני צורה/ערפדים שקראתי לאחרונה. (קראתי הרבה, כי אני מוצאת שאני צריכה מידי פעם לקרוא דברים קצת יותר פשוטים ממאמרים אקדמים שלוקחים את כל זמני בשנתיים האחרונות.{ואני גם מחפשת כל תרוץ להימנע מהם.})

סדרה נוספת שמתאימה לנישה המתפתחת של גיבורות נשיות חזקות היא סדרת women of the otherworld של kelley armstrong
בסדרה יש מספר ספרים. ספרים שונים מסופרים מנקודת מבט של נשים שונות. כאשר הדמויות הן כולן מאותו העולם ולכן שומעים על הדמויות שבספר אחר היו הגיבורות כדמויות משנה. גם כאן יש ערפדים, משני צורה, מעלות באוב וכ'ו.

שני הספרים הראשונים הם :
BITTEN
STOLEN
יש עוד שישה ספרים בסדרה, רובם שומרים על הרמה של השניים הראשונים (שלדעתי היא טובה) ומסופרים מנקודת מבט של נשים אחרות בעולם הזה.
שני הספרים הראשונים מסופרים מנקודת מבטה של אדםזאב (אישה זאב?), גם היא חזקה ועצמאית.

קיימת גם הסדרה של אניטה בלייק קוטלת הערפדים של לורל ק.המילטון שהספר הראשון שלה ''תענוגות אסורים'' תורגם לעברית, אבל סדרה הזו יש כבר כמה עשרות ספרים (עשרים ומשהו אני חושבת), כך שלא הייתי קוראת מעבר לכמה הראשונים. ההמשכים (שהמשכתי לקרוא מכח האינרציה שקיים אצלי הן בספרים והן בסדרות) לא שווים יותר מידי, או בכלל.

לי אישית לא ידוע על כל כוונה לתרגם את הספרים האלו, או אם בכלל אפשר למצוא אותם בארץ, כך שלכל מי שלא קורא אנגלית כל ההודעה הזו מיותרת לחלוטין ( יכול להיות שהיא מיותרת לחלוטין גם מסיבות אחרות. אני לא מתחייבת)

בכל מקרה, נא לא להיות מופתעים כשסופו של יום מדובר בסיפורי אהבה למיניהם (למרות שלרוב עדיין יש עלילה נוספת ולא רק ''הוא רוצה אותי הוא לא רוצה אותי'' ) הספרים האלו בסופו שלדבר נכתבו על ידי נשים ולקהל מאוד מסויים. חלקן מצליחות ליצור תחושה של גיבורה נשית שיכולה להיות נקבה וקשוחה בלי להיות גברית. אחרות פשוט לוקחות את התפיסה הפלקטית של קשיחות ומדביקות אותה לבחורה.
   כתוב תגובה
  (חדש)
אדיר שבת, 09/08/2008, שעה 17:22
הספר יכול להתאים גם לבנים?
   כתוב תגובה
  (חדש)
The webpage cannot be found יום ראשון, 10/08/2008, שעה 8:46
בתשובה לאדיר
המתבגרת מוסרת שאצלה בבית ספר היו גם בנים שקראו.
   כתוב תגובה
  (חדש)
אלמוני שבת, 09/08/2008, שעה 22:38
ספר ממש מהמם פשוט להמשיך לקרוא ממליצה
   כתוב תגובה
אימאלה!!!  (חדש)
משהי יום שני, 09/08/2010, שעה 20:02
בתשובה לאלמוני
די די די הסרט השלישי פשוט מדהים!! אבל בוגדת! היא התנשקה עם ג'ייקוב! הסרט השני יותר יפה מהראשון אבל עכשיו אני רואה שהשלישי יותר יפה משניהם ביחד! נהנתי מכל שניה!
   כתוב תגובה
אתר חדש לדמדומים  (חדש)
אורן יום ראשון, 10/08/2008, שעה 16:55
אני מכיר אתר חדש וממש טוב לדמדומים!
דמדומים
   כתוב תגובה
הספר הזה פשוט מושלם!  (חדש)
מאוהבת על מעל הראש... שבת, 16/08/2008, שעה 1:54
זה הספר הכי מרתק ממכר והכי מושלם שיש!! אני התאהבתי לגמרי באדוארד הוא פשוט חלום של כל נערה בכיל הטיפש עשרה... אני משתוקקת לקרוא את הספרים הבאים בסדרה!! :)))
   כתוב תגובה
זה ספר מדהים , אבל מדכא OO''  (חדש)
אביטך [: יום שלישי, 19/08/2008, שעה 20:19
זה ספר מדהים , אבל מדכא OO''
   כתוב תגובה
קראתי את כל הארבעה  (חדש)
ענבר יום רביעי, 20/08/2008, שעה 9:45
בגלל לחץ חברתי.זה אחד הספרים הגרועים ביותר שקראתי בחיים שלי.רמת כתיבה נמוכה, דמויות שטוחות כל-יכולות(מארי סו וגארי סטו) ועלילה שגורמת לאותו רגש שמרגישים כשבוהים בקיר. יחסית למספר האנשים שקראו את הספר מספר האוהבים(או יותר נכון לומר-לא שונאים) קטן במיוחד. הספר קיבל תהודה רבה בארה''ב ולכן נקרא על ידי רבים. המיעוט שם שאוהב אותו הוא מיעוט רעשני במיוחד.
הרביעי גם גרם למתיקות יתר שהעלתה לגרוני את ארוחת הבוקר.רובוטים שמפוצצים את כולם בסוף היו יכול להיות משעשעים מאד
   כתוב תגובה
קראתי את כל הארבעה  (חדש)
חבצלת יום רביעי, 20/08/2008, שעה 18:48
בתשובה לענבר
אני מסכימה לכל מילה המתייחסת לאיכות הכתיבה וטיב העלילה. על יסוד מראה עיניים אני מתקשה להסכים לחלק השני.

(ואדגים - הספר הרביעי יצא כשהיינו בטיול בקנדה. המתבגרת, שספרה את הדקות לצאתו של הספר, התעקשה שנחפש חנות באיזו עיירה נידחת בהרי הרוקי. מצאנו. בחמש הדקות שלקח לנו להיכנס, להגיע לספר, לשלוף אותו ולשלם נכנסו לחנות למעלה מעשר בנות, בנות גילה של המתבגרת, וביקשו לרכוש את הספר. כולן תיירות, שגם הן חיכו לספר ולא היו מוכנות לחכות עוד, עד שיסתיים הטיול. מילא היה מדובר בספר הראשון - אפשר היה לדבר על בועת סבון שמקורה בלחץ חברתי. אבל ראבק - ספר רביעי ועדיין קיימת היסטריה)

(ואסיים במילותיה האלמותיות של מיס קיטי - מה זה - ספר ערפדים בלי סקס?)
   כתוב תגובה
למה נראלך????  (חדש)
יעלי יום חמישי, 01/10/2009, שעה 19:17
בתשובה לענבר
למה נראלך???....רמה ירודה???בחיים לא???...הספר מתואר פשוט מעולה גם באנגלית וגם בעברית!!!!! אין על הספר הזה!!!! פשוט אין...את חייה באשליות שהכתיבה שלו ירודה...אם הכתיבה שלו היתה ירודה ...הוא לא היה רב מכר ענק...בערך 5 שנים....אז אם את אומרת את זה...כנראה שאת לא יוגעת מזה אומר כתיבה טובה......\
   כתוב תגובה
למעשה,  (חדש)
Boojie יום חמישי, 01/10/2009, שעה 20:29
בתשובה ליעלי
אין שום קשר בין מכירותיו של ספר לבין איכות הכתיבה שלו. מה שהופך ספר לרב מכר זה לאו דווקא איכות כתיבה.
ושיפוט אישי ומזלזל של בן שיחך כנימוק בוויכוח (''את חיה באשליות'', ''את לא יוגעת מזה אומר כתיבה טובה'') רק מוכיח שאין לך נימוקים טובים יותר, מה שלא ממש עובד לטובתך. הייתי ממליצה לך להימנע מכך ולנסות להשתמש בטיעונים רלוונטיים.
   כתוב תגובה
ומצד שני, אז היו נחסכים מאיתנו משפטי מופת.  (חדש)
MuchRejoicing שבת, 24/10/2009, שעה 0:54
בתשובה לBoojie
מה? ''את לא יוגעת מזה אומר כתיבה טובה'' הוא אחד המשפטים הכי מוצלחים שקראתי אי פעם. שנאמר, יגעת ומצאת - טעמין.
   כתוב תגובה
לענבר  (חדש)
שירה יום רביעי, 20/01/2010, שעה 18:16
בתשובה לענבר
ענבר עדיין לא קראתי את הרביעי את יכולה לומר לי איפה קנית אותו? סליחה אם זה מעצבן אותך או משהו אבל מעניין אותי לדעת מה כתוב ברביעי, בבקשה!!!!!!!!!!!!!!!!!!
   כתוב תגובה
הביקורת מעולה  (חדש)
Wolfi יום חמישי, 21/08/2008, שעה 18:49
הספר קצת פחות.

במובן מסויים,אפשר להחליף את אדוארד בנער רגיל. לעובדה שהוא ערפד יש חשיבות משנית לחלוטין בספר,וחבל.זאת הייתה הסיבה העיקרית [שלא לומר היחידה] שקראתי אותו.

יותר בפירוט:
א.הקטע שהוא לא אוכל בני-אדם נראה לי מעט יותר מדי מאולץ.הוא הרי לא בן אדם [הוא בעצמו אומר שהערפדים הם גזע נפרד],ככה שאין פה קניבליזם.כמו שאנחנו אוכלים חיות ו-לפחות לדעתי-אין עם זה שום דבר לא מוסרי [ע''ע 'גלגל החיים הגדול'],זה מוסרי לחלוטין שערפדים/אנשי זאב יאכלו אנשים.
ב.אני אישית מעדיף כאב מטורף לשלוש ימים אם אחרי זה אני חיי נצח,ועוד עם האנשים שאני אוהב.
   כתוב תגובה
דמדומים, הארי פוטר - למה להשוות?  (חדש)
הילה יום שישי, 22/08/2008, שעה 13:06
הדבר היחידי שזהה הוא שגם דמדומים כתוב בצורה מרתקת, אבל קשה לי להשוות פנטסית-נעורים נחמדה כמו דמדומים לבין יצירת אמנות מדהימה כמו הארי פוטר.
   כתוב תגובה
דמדומים, הארי פוטר - למה להשוות?  (חדש)
שומר הצלמוות יום רביעי, 03/09/2008, שעה 16:50
בתשובה להילה
רק יש לי בעיה עם משפט אחד: יצירת אומנות מדהימה כמו הארי פוטר.

אין ספק שהספר הנ''ל הינו כתוב מעולה, ורמת הקריאות שלו מצויינת, אולם מבחינת מאפיינים ספרותיים הוא חלש למדי.

הארי פוטר טוב, להגיד שהוא יצירת אומנות - לא הייתי אומר...
   כתוב תגובה
דמדומים, הארי פוטר - למה להשוות?  (חדש)
אני יום ראשון, 12/10/2008, שעה 17:36
בתשובה לשומר הצלמוות
העובדה שחצי עולם מכיר אותו, והחצי השני קרא אותו, די מראה על זה.
ובלי קשר, כשאני קוראת את הארי פוטר אני לא מסוגלת לעזוב אותו, כל פעם מחדש. לא משנה בכמה מליונים הוא נמכר.
אני אולי לא הייתי מגדירה אותו ככה, אבל אם הארי פוטר הוא לא ''יצירת אומנות מדהימה'' אז אני לא רואה ספר פנטזיה שהוא כן. ואל תצביע על ''שר הטבעות'', כי אף פעם לא הצלחתי לגמור אותו. (הו, הבושה!)
   כתוב תגובה
דמדומים, הארי פוטר - למה להשוות?  (חדש)
אלמוני שבת, 21/11/2009, שעה 1:57
בתשובה לשומר הצלמוות
הארי פוטר זו גאונות...אין מה להכחיש או לנסות להתווכך...התשובה ידועה מראש

הארי פוטר..בלי ספק
   כתוב תגובה
דימדומים והארי פוטר   (חדש)
אור יום רביעי, 16/12/2009, שעה 21:00
בתשובה לשומר הצלמוות
בעיני שתיהם סיפורים מרתקים ומענינים ואיין ספק שגיי קיי רולינג היא טובה וכך גם המחברת של הדימדומים פשוט ששניהם שתי ספרים שונים לגמרי זה קסם ופנטזיה וזה ערפדים וסוג של אימה כך שאי אפשר להשוות בניהם כי כל אחת טוב התחום שלו!!
ואגב השחקן של אדוארד מהדימדומים שיחק גם בהארי פוטר חחחח...

אני אומרת שלא צריך להשוות כל אחת טוב בשלו
   כתוב תגובה
דמדומים - שיא הספרות הבדיונית!!!  (חדש)
טל שבת, 18/10/2008, שעה 12:56
אלוהים אדירים!
אני התחלתי לקרוא את זה בקיץ, ולא יכולתי להפסיק!
נראה לי שאני היחידה בארץ שסיימה לקרוא את כל ארבעת הספרים באנגלית!!!
זה אחד הספרים המושלמים ביותר בעולם, מי שמשווה את זה להארי פוטר לא יודע על מה הוא מדבר. כן, זה אומנם ספר פנטסיה, אבל יש בו אלמנטים שונים לגמרי: צורת הכתיבה (גוף ראשון בדמדומים, בהארי פוטר - גוף שלישי יודע כל), הסופרת, העלילה (פה זה סיפור אהבה בלתי אפשרית ובהארי פוטר זה - אוי, ההורים שלי נהרגו בידי וולדמורט ואני אמות אם לא אהרוג אותו..בלה, בלה, בלה...צ'עמום!) וקהל המעריצים!
כן, בטח, בהארי פוטר כוווולם אוהבים את זה, אבל פה, הרוב הן בנות! מה לעשות שבנים לא נמשכים לספרים שמספרים על איך שילדה קלוצית מתאהבת בערפד חתיך אלוהי, שכל הזמן השלמות שלו מתוארת שם! כאילו, יש גבול עד כמה בן יכול להתחבר לצד הגיי שלו! רציני...בלי להעליב, אני לא פמיניסטית מוצהרת, אך אני מכירה מספיק בנים כדי לדעת שאין מצב שגבר שפוי כלשהו יסכים...והבנים היחידים שאני מכירה שכן קוראים את זה...טוב, יש להם בעיות אישיות רציניות!!!
סיכום - דמדומים זה ה-דבר! אין מה להשוות, ואני מתה שסטפאני מאייר תסכים לפרסם את שמש חצות! למה לעזאזל מישהו היה צריך להדליף את זה לאינטרנט??? שיקוללו כל מחפשי הפרסום האלה...גררר
   כתוב תגובה
דמדומים - שיא הספרות הבדיונית!!!  (חדש)
דורית יום ראשון, 19/10/2008, שעה 7:02
בתשובה לטל
את לא היחידה. קנינו למתבגרת את הרביעי ביום שיצא לחנויות ובמקום להסתכל בנופים הקנדיים סביבה היא בלעה את המילים.
עכשיו היא מחכה לסרט, שלדבריה יגרום אפילו לי לראות את האור.
   כתוב תגובה
לא קראתי את דמדומים,  (חדש)
Crimson יום ראשון, 19/10/2008, שעה 13:05
בתשובה לטל
אבל אני מתקשה להאמין שספר שבמופגן מכוון רק לבנות יכול להיות ''שיא הספרות הבדיונית''.
חוץ מזה שאף-אחד לא טרח לציין עוד יתרונות שיש לספר חוץ מערפד חתיך [לא שערפד חתיך זה רע, אבל בכל זאת...]

ורק לי הביטוי ''אחד הספרים המושלמים ביותר'' לא מסתדר?
   כתוב תגובה
לא קראתי את דמדומים,  (חדש)
אלמוני שבת, 21/11/2009, שעה 1:46
בתשובה לCrimson
אל תשימו לב לכל הנערות ה''מתחנחנות''
''ספר מדהים-אני מתעלפת!''
''שיו אדוארד כזה חתיך''

ספר יפה וזהו...והוא לא עולה על הארי פוטר!..עוד לא נכתב ספר שעלה על הארי פוטר
   כתוב תגובה
מר אלמוני היקר,  (חדש)
Boojie צוות ניקיון שבת, 21/11/2009, שעה 12:24
בתשובה לאלמוני
אתה מתבקש להתבטא בצורה מנומסת ומכובדת כלפי אנשים אחרים המבטאים פה דיעה, או שתימחק.
תודה מראש על שיתוף הפעולה.
   כתוב תגובה
דמדומים - שיא הספרות הבדיונית!!!  (חדש)
סיסי הנסיכה יום ראשון, 20/12/2009, שעה 20:11
בתשובה לטל
הי חמודה..אני בעד ...הספרים מדהימים...
אבל בניו-מון(ירח חדש)הספר כ''כ מלא דברים שבסרט חסרים!בכלל לא מופיעים!
כמו חורים שהצופים צריכים לנחש מעצמם..ממש מעצבן...דווקא היה נחמד אם היו עושים זאת בדיוק כמו בספר...!!מלא פרטים קטנים שמחברים תמונות שלימות!..אני מתחילה לאחד מחשבה---שבאנגלית הספר יותר יפה מהעברית--!
יש המון שגיאות כתיב בתרגום בעברית..וזה ממש מעציב...בכל אופן..הסרט נורא קצר לעומת הספר---אם היו עושים זאת כמו הספר--זה היה לפחות שעתיים וחצי...בסה''כ--כפיים לסטפני שלנו...העלילה-הדמיון-יישר כוח!
אחת שקראה וראתה..
   כתוב תגובה
גם אני חשבתי על זה  (חדש)
עדי יום חמישי, 23/10/2008, שעה 17:04
אומנם אני מאוד מאוד אהבתי את הספר אחד האהובים אלי (ואני גם חולת הארי פוטר דרך אגב)אבל גם לי הציקה השאלה מה אף אחד לא שם לב שהם כל הזמן בשכבה י''א?! ושהם תמיד בני 17?! המורים התלמידים לא שמים לב שהם כל הזמן באותה כיתה? ובקשר לקטע עם השמש הוא כן הראה לה את עצמו בשמש,אבל דווקא שם לא הייתה כזאת בעיה,כי הוא באמת לא הגיע חלק מהימים לבית הספר,ובקשר לאתר שמראה תמונות,צריך לחשוב שהם רוצים למשוך לשם אנשים מי יבוא למקום גשום וקר כל הזמן? הם חיכו ליום טוב לצילום,וצילמו אותו בשמש..למרות שזה באמת לא הגיוני שכל הזמן אין שמש..אבל אולי רק בשמש חזקה הם הופכים להיות נוצצים כאלה,אני גם חושבת שזה לא ספר רק למתבגרות כי בכל זאת,הם בני 17 צריך שהיה קצת קיטשי לא? ולדעתי בכל ספר צריך קצת מזה,למרות שיכול להיות שהסופרת טיפה הפריזה בקטע הזה..
   כתוב תגובה
ספר טוב  (חדש)
זוהר יום ראשון, 21/12/2008, שעה 21:39
הקטע היחידי שאמור להיות בהקשר של הארי פוטר הוא שהספר הזה גורם לנוער (לפחות לנערות, לפי מיטב ידעתי) לקרוא הספר ממש טוב מבחינת הדמיות, הסופרת הכניסה המון מעצמה לדמות של בלה...
מעניין אותי לדעת מתי יוצא ספר ההמשך?
אני אשמח לתשובה בקרוב
   כתוב תגובה
  (חדש)
נועם יום רביעי, 24/12/2008, שעה 7:56
אין ספק ספר אדיר!
הסרט שיצא לא מזמן הוא בכלל מעולה
רוברט פטינסון שיחק את אדוארד בצורה ניפלאה
כל כך הרבה מתח בסרט של 121 דקות !!!
מומלץץץץץץץץץץץץץץץץץץץץץץץץץץץץץץץ
   כתוב תגובה
לקרוא באנגלית או בעברית?  (חדש)
גל יום חמישי, 25/12/2008, שעה 17:44
בתשובה לנועם
לפני כמה ימים ראיתי את הסרט ואני כל כך רוצה לקרוא את הספרים!!
אבל מישהו יכול להגיד לי מה הוא ממליץ, לקרוא את הספר הראשון בעברית או באנגלית?
   כתוב תגובה
לקרוא באנגלית או בעברית?  (חדש)
חבצלת יום שישי, 26/12/2008, שעה 20:42
בתשובה לגל
המתבגרת טוענת שהתרגום לעברית הורס את הספר ושבאנגלית הוא הרבה יותר שווה (מה גם שקריאה באנגלית מאפשרת לעבור להמשכונים שטרם תורגמו).
   כתוב תגובה
אם יש ספר המשך?  (חדש)
מורן יום ראשון, 28/12/2008, שעה 16:26
שמעתי שיש סידרה כ חמשה ספרים יש אותם בעברית ?
   כתוב תגובה
אם יש ספר המשך?  (חדש)
חבצלת יום ראשון, 28/12/2008, שעה 22:01
בתשובה למורן
יש ארבעה ספרים נכון לעכשיו. רק אחד יצא בעברית. בנתיים. המתבגרת מוסרת שאמור היה לצאת חמישי (באנגלית, כמובן), אבל מכיוון שמישהו הדליף את תוכן הספר לאינטרנט המחברת החליטה לא לפרסם אותו. בנתיים.
   כתוב תגובה
רוצה לקרוא את הספר  (חדש)
בלה יום רביעי, 07/01/2009, שעה 18:25
בתשובה לחבצלת
אני ראיתי את הסרט סרט פשוט מדהים כבר ראיתי אותו מיליון פעם ואני מסוגלת לראות אותו עוד מיליון פעם זה פשוט סרט סוף מדהים שאין עליו לא כמו ההחלפה שסרט מטומטם ומשעמם דימדומים זה סרט סוף סרט מדהים מהמם......זהו........
   כתוב תגובה
נהנתי מכל שניה ושניה מהסרט!  (חדש)
הדס שבת, 17/01/2009, שעה 1:58
אהבתי את העלילה את השחקנים אהבתי הכל
זה מסוג הסרטים\ספרים שגורמים לך לרצות להמשיך לצפות בלי הפסקה
כ''כ התבאסתי כשהסרט נגמר עד כדיי דמעות [בלי הגזמה בכלל]
מחכה שיצאו עוד סרטים של הסופרת הזו.
כי אין לי הרבה כח רצון לקרוא :]
סופרת מ-ע-ו-ל-ה .
כוכב
   כתוב תגובה
יש לי שאלה...תענו לי בבקשה  (חדש)
=] יום ראשון, 18/01/2009, שעה 20:17
הסרט ממש ממש יפה!!וגם הספר...
אני מתה על דמדומים!!!
רציתי לדעת למה בכריכה של הספר מופיע תפוח...
אני יודעת שבסרט היה את הקטע שנופל לבלה התפוח ואז זה עולה ומגיע לידיים של אדוארד...אבל זה קטע ממש קטן ובספר הוא אפילו לא היה....אז אם מישהו יודע אני אשמח לדעת.. ^^
   כתוב תגובה
יש לי שאלה...תענו לי בבקשה  (חדש)
תשובה לשאלה על התפוח יום שני, 19/01/2009, שעה 12:07
בתשובה ל=]
אז ככה יש תפוח על הכריכה של הספר כי תפוח זה כאילו סמל לתשוקה לאהבה ''פרח עץ הדעת'' משהו שאסור שמסוכן ובכל זאת עושים אותו(משל לאהבה של אדוארד ובלה).

עכשיו,בסרט כל הקטע אם התפוח היה ממש סתם לא רציני אני חושבת.

מקווה שפתרתי את בעיתך =]
   כתוב תגובה
יש לי שאלה...תענו לי בבקשה  (חדש)
אלמוני שבת, 21/11/2009, שעה 1:54
בתשובה לתשובה לשאלה על התפוח
לכל הספרים יש קטע מוזר אם הכריכות...בכריכה הזו זה מדגיש את הצבעים לבן ואדום...אדום-דם כמובן..ולבן-העור שלו..
   כתוב תגובה
ממליצה בחוםםם!!  (חדש)
=P יום שלישי, 20/01/2009, שעה 13:34
אני ממש ממליצה על הספר,קראתי את כל הארבעה(3 מתוכם באנגלית) כי פשוט לא יכולתי להתאפק שיתרגמו אותם!!
אבל יש לי שאלה....מתי יתרגמו את הספר השני?
(כן קראתי אותו באנגלית אבל היו כמה חלקים שלא הבנתי:S)
   כתוב תגובה
דמדומים... 3=  (חדש)
ילדת ירח שבת, 06/06/2009, שעה 9:56
תקשיבו חבר'ה, הסרט דמדומים מדהים ברמות. את הספר אני מתחילה לקרוא עכשיו אבל הסרט 100מם לעללאה~!!!!!
כדאי לכם, באמת שכן.
ילדת ירח
   כתוב תגובה
מישהו יודע מתי יוצא הספר השני בעברית  (חדש)
*** שבת, 20/06/2009, שעה 19:40
מישהו יודע מתי יוצא הספר השני בעברית???????
   כתוב תגובה
יצא. נקרא ''מולד הירח''  (חדש)
אלמוני יום רביעי, 24/06/2009, שעה 11:38
בתשובה ל***
   כתוב תגובה
הסדרה ונוספים  (חדש)
נתנאל יום שני, 29/06/2009, שעה 15:33
כתשובה לכמה שאלות שראיתי...
הדרה מומלצת! היא עוד יותר מומלצת באנגלית!!!
הסדרה מומלצת למבוגרים - אני בן 26.

את הספר הראשון המחברת כתבה שוב מנקודת מבטו של אדוארד וזה הספר החמישי בסדרה והוא נקרא ''Midnight Sun: Edward's Version of Twilight'' מכיוון שטיוטה שלו הופצה לפני כשנה באינטרנט סטפני מאייראמרה שהיא לא תכתוב אותו ולא תפרסם אותו, במקום זה היא הפיצה את הטיוטה באתר שלה: http://www.stepheniemeyer.com/midnightsun.html
אני לא קראתי...
אבל ממש אהבתי את הסדרה ואת הספר השרביעי קראתי איזה ארבע פעמים. כמו שאמרתי... מומלץ!
   כתוב תגובה
..  (חדש)
פול יום שני, 06/07/2009, שעה 14:59
ספר מדהים באמת...
הוא השפיע עליי מאוד
וזה דיי מרגיז שאין את הספרים הבאים בסדרה
ECLIPSE ו BREAKING DOWN
את יודעת אולי האם הם יצאו בכלל...? (המתורגמים)
   כתוב תגובה
אחד הספרים - אחד הסרטים :]  (חדש)
דורוווש :] יום חמישי, 23/07/2009, שעה 19:09
איןןןןןן דברים כאלה גאונה זאת שכתבה את זה :]
אני עכשיו קוראת את השני , וואי אחד היפים !
   כתוב תגובה
דמדומים ה-דבר!!! (:  (חדש)
נועם (: שבת, 25/07/2009, שעה 1:56
אוקי ראיתי את הסרט ואני כבר בסיומו של הספר השני אני מחכה שהסרט השני יגיע!
ואני רוצה להתחיל לקרוא את הספר השלישי ואני מקווה שהוא מין המשך לספר הראשון והשני כי בלי בלה ואדוארד זה לא יהיה שווה כלום!!! (;
ווואווו אחלה של ספר!!
חובה קריאה גם לאלה שלא ממש אוהבים לקרוא(כמוני)אבל לספר הזה נדבקתי יש לי אותו רק יומיים ואני כבר קראתי 390 עמודים (((((:
   כתוב תגובה
אלוהים אדירים!!!!!  (חדש)
אלמוני יום שלישי, 18/08/2009, שעה 16:46
יו אני לא מאמינה זה בעברית זה ספר כזה ממכר אני קוראת אותו כל הזמן אני גומרת ומתחילה מחדש הדמויות מתוארות פה כל כך מוחשי !!!! זה הספר האהוב עלי וגם השחקנים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
   כתוב תגובה
eclipse  (חדש)
לידור יום שני, 31/08/2009, שעה 21:59
מישהו יודע מתי יוצא הספר השלישי בסדרה דמדומים (eclipse ) בעברית???!???
   כתוב תגובה
הספר דמדומים 3  (חדש)
אורטל יום שני, 12/10/2009, שעה 16:33
בתשובה ללידור
הספר הזה יצא כבר ביום חמישי 08/10/2009...ואם אני לא טועה קוראים לו ילדת ירח שבת...
   כתוב תגובה
הספר דמדומים 3  (חדש)
רונן יום רביעי, 16/12/2009, שעה 23:24
בתשובה לאורטל
חחח לא נכון!
   כתוב תגובה
הספר דמדומים 3  (חדש)
רונן יום רביעי, 16/12/2009, שעה 23:26
בתשובה לרונן
סורי לא התכוונתי להעליב!
   כתוב תגובה
דעתי על סדרת דמדומים  (חדש)
שי שבת, 05/12/2009, שעה 13:08
את הספר הראשון קראתי ביום אחד, את השני ביום אחד ואת השלישי ביומיים. אין ספק שבתור אחת שלא נמשכת לספרים, סדרת דמדומים בהחלט ריתקה אותי. אני מודה שיש קיטשיות אבל מי אמר שזה רע? הסדרה מכוונת יותר למתבגרים מאשר מבוגרים, ומתבגרים (או לפחות, מתבגרות) מעדיפות קיטש. אין מה לעשות, זה ידוע שנערות מתבגרות אוהבות קיטש. שמעתי המון ויכוחים בנושא ''מה עדיף: דמדומים או הארי פוטר?'' ורציתי להשתתף בדיון. מבחינתי, סדרת דמדומים (לפחות 3 הספרים הראשונים שקראתי בינתיים) היא במקום הראשון. לספרי הארי פוטר פשוט לא התחברתי. הרגשתי שהעלילה נמתחת ולא קיבלתי שום מסר. כמובן, כל אחד וטעמו האישי.
   כתוב תגובה
דעתי על סדרת דמדומים   (חדש)
פנינוש יום רביעי, 10/02/2010, שעה 8:54
בתשובה לשי
אני חושבת שסדרת דמדומים היא באמת מרתקת ואי אפשר להפסיק לקרוא אם מתחילים...
אני פשוט מרותקת!!!
   כתוב תגובה
על מה הויכוחחח???  (חדש)
שרי:) יום ראשון, 06/12/2009, שעה 22:45
נכון אני מבינה ששני הסדרותת (דמודמים והארי פוטר) הם ספרי פנטזיה אבל העלילות שלהספרים הן עלילות שונות.
ואני בתור נערה מתבגרת ''סוגדת'' לשני סדרות הספרים האללההה.
   כתוב תגובה
....  (חדש)
שרי:) יום ראשון, 06/12/2009, שעה 22:48
חחחח עלאק ''זלזול בוטה''
אני רשמתי בתגובה הקודת את המילים: ''על מה הויכוח בכלל?'' מה בוטה בזהה?
   כתוב תגובה
זו עריכת טקסט אוטומטית.  (חדש)
Boojie יום שלישי, 08/12/2009, שעה 18:23
בתשובה לשרי:)
לאתר האגודה יש כמה מחרוזות טקסט שהוא מחליף אוטומטית באחרות. למשל, הוא לא מאפשר רצף ארוך של סימנים מסוימים (כמו, נגיד, הרבה סימני שאלה או סימני קריאה בזה אחר זה) ובין השאר גם את האות ח' ברצף (משום שרצף כזה משמש הרבה פעמים כדי לבטא זלזול).
יד אדם לא הייתה מעורבת בעניין, כך שגם אין ממש מי שיענה לשאלתך.
   כתוב תגובה
מישו יודע מתי יצא הספר דמדומים 4 בעברית??  (חדש)
דאענ יום שלישי, 15/12/2009, שעה 18:45
מישו יודע מתי יצא הספר דמדומים 4 בעברית??
   כתוב תגובה
מישו יודע מתי יצא הספר דמדומים 4 בעברית??  (חדש)
רונן יום רביעי, 16/12/2009, שעה 23:19
בתשובה לדאענ
יצא בארצות הברית ב- לא עוד הרבה זמן אבל אני יודע מתי יצאו הסרטים של דמדומים 3 ו4 וגם את השמות . דוד שלי גר בארצות הברית והוא היה מעורב ב הפקת הסרטים של דמדומים 1ו2 .
נ.ב=
מותר לי לגלות רק את השם של 3 ליקוי החמה .
   כתוב תגובה
מישו יודע מתי יצא הספר דמדומים 4 בעברית??  (חדש)
רונן יום רביעי, 16/12/2009, שעה 23:23
בתשובה לרונן
וגם הוא הביא ליכבר מלא חתימות של אדוארד החתיך של בלה של גייקוב ובחלי בלק של הוולטורי של אליס,רוזלי,גספר,קרלייל,אזמה,אמט ועוד כמה!
   כתוב תגובה
מישו יודע מתי יצא הספר דמדומים 4 בעברית??  (חדש)
אנה יום שני, 04/01/2010, שעה 10:45
בתשובה לרונן
אז מתי יוצא בעברית החלק הרביעי??
   כתוב תגובה
מישו יודע מתי יצא הספר דמדומים 4 בעברית??  (חדש)
שירה מעוז יום רביעי, 28/04/2010, שעה 17:10
בתשובה לאנה
בדיוק היום שמעתי שהוא יצא!!!!!!!
   כתוב תגובה
הספרים - הסרטים  (חדש)
אור יום שלישי, 05/01/2010, שעה 14:19
מי שקרא את הספרים יצפה לו אכזבה ענקית בסרטים!
   כתוב תגובה
נכוןןן  (חדש)
אני=P יום שישי, 15/01/2010, שעה 15:57
בתשובה לאור
כלכך נכון איך לקחו את יציאת המופת(שאני סוגרת אליה בדיוק כמו שאני סוגדת להארי פוטר האלוהי גם כן=])דמדומים ויצרו זבל שנראה סרט על דמדומים פחחח הרשו לי לזלזל
   כתוב תגובה
הסרטים מאכזבים!  (חדש)
אלמוני שבת, 23/01/2010, שעה 11:06
בתשובה לאור
קראתי את כל 4 הספרים והסרטים הם בושה וחרפה הראשון עוד בסדר למרות שהם הגזימו בקיצור ושינוי הקטעים אבל השני נו באמת!!!! לא יוכלתם להתאמץ אני נשארת אם הספרים! דימדומים הוא הספר הטוב ביותר שקראתי מזה 4 שנים!
   כתוב תגובה
מתי ?  (חדש)
מור יום חמישי, 04/02/2010, שעה 11:41
אני מכורה לדמדומים קראתי כבר את כל השלושה בעברית ואני מחכה בקוצר רוח לרביעי מתי הוא יצא לאור בעברית?
   כתוב תגובה
דמדומים+הארי פוטר  (חדש)
nicol יום שישי, 19/02/2010, שעה 20:33
בתשובה למור
בזכות הארי פוטר התחלתי לקרוא ספרים ואני לא חושבת שזאת הייתה טעות..
אני מחשיבה את רולינג לגאון.. היא יצרה עולם שלם משלה.. דמדומים גם הוא מדהים ולדעתי סטפאני היא רולינג הבאה.. אבל הם ספרים שונים לגמרי.. ושניהם מדהימים.. אז אני בכלללא מנש=סה לבחור מה יותר טוב..
   כתוב תגובה
מתי ?  (חדש)
אלמוני יום שני, 12/04/2010, שעה 18:50
בתשובה למור
העוצאה אמרה שב- 28.4.2010 מקווה שזה נכון דחו כבר מלאאא פעמים
   כתוב תגובה
הספר ה4 יוצא ב 28.4.10  (חדש)
אלמוני יום ראשון, 18/04/2010, שעה 16:02
בתשובה לאלמוני
הספר בטוח יומא ב28.4 =] שאלתי את ההוצאה וכתוב במלאאאאאאא אתרים
   כתוב תגובה
היי  (חדש)
עמיתוש יום שלישי, 02/03/2010, שעה 18:33
אני בת 15.5 ואתם יכולים לקרוא לי ילדה או לא מבינה כלום אבל כנראה שהידע שיש לי עכשיו יותר גדול מהידע שיהיה לכם נשים בנות 50 + בשארית חייכם (בכל זאת תלמידת ריאלי ביה''ס מספר 1 בארץ חחח)
ראשית לא חוכמה גדולה לתת פה ביקורת על ספר מתורגם- בספר בעברית התרגום הוא עלוב ופשוט הורס את כולו.
שנית הכתיבה של כותבת הכתבה מעצבנת במיוחד ביחס שלה לביתה ''המתבגרת'' היא ממש צוחקת על דרך החשיבה שלה, מבחיל. והיא מתפלאת שהבת שלה מתחצפת אליה פשוט מגעיל איך הורים מסויימים מתיחסים לילדים שלהם בזלזול כזה. אם אמא שלי תדבר אלי ככה... זה פשוט לא יקרה לאמא שלי יש ערכים וכבוד לזולזת. בקיצור הכותבת אינה ראויה להיקרא ''אמא''.
סגת דמדומים מדהימה (באנגלית, בעברית נחמדה+) אף פעם לא אהבתי לקרוא ספרים לא בעברית ולא באנגלית לפני זה. הספרים שינו את חיי.
יש כמה טעויות בכתבה אבל הייתי כל כך עצבנית ממנה שאפילו לא אכפת לי שלא להתייחס אליהן כמו שאדוארד כן סיפר לבלה למה הוא לא יכול להחשף לשמש בספר הראשון (הוא נוצץ כמו יהלום) ואפשר להסתכל באתרי אינטרנט נוספים ולראות שפורקס היא לא באמת מקום מואר במרבית השנה (341 ימים בלי שמש בשנה- פעם אחרונה שבדקתי 24 ימים של שמש בשנה לא נחשבו הרבה שמש) נו באמת אפשר להבין שמקום שכזה ירצה למשוך תיירות ויפרסם תמונות של ימיו היפים ביותר מה נולדתם אתמול?! ועוד טעויות נוספות.
בקשר להשוואה המרגיזה להארי פוטר: כאילו באמתתתתת אני נרדמתי על העמוד השני (אני רצינית נרדמית, קראתי אותו בשתיים בצהריים לא הייתי עייפה בכלל ונרדמתי אשכרה נרדמתי מהשיעמום הזה) ודירוג השיעמום הוא 1000% מתוך 10% כזה שיעמום לא ראיתי בחיי.

שתבינו איך התעצבנתי מיהכתבה הזאת שחפרתי ככה

team Edward in my soul

עמיתוש XD
   כתוב תגובה
אמ...  (חדש)
MuchRejoicing שבת, 13/03/2010, שעה 13:02
בתשובה לעמיתוש
הזלזול הבוטה זה טוב ויפה (לא באמת. אבל נניח רגע, באופן היפוטתי), אבל אם את מתרצת אותו ברמת ההשכלה הגבוהה שלך, אולי כדאי לגבות את זה בשימוש מושכל בסימני פיסוק, שימוש נכון באחוזים (גם אם את רוצה להפריז עם 1000%, הם ימדדו מתוך 100%, לא 10. אם, לעומת זאת, את רוצה להפריז עם 1000 בסולם 10, האחוזים מיותרים), ואיות (''מיהכתבה'' פשוט כואב לי בעיניים).
אני רוצה להבהיר שאין לי שום דבר נגד קבוצת הגיל שלך - אחותי הקטנה לגמרי במקרה בת 15.5, קוראת בשפע, אינטליגנטית להפליא ומסוגלת לכתוב משפט מנוסח היטב, מפוסק למדי ושלא מעליב אנשים זרים באינטרנט רק כי הם לא אהבו את הספר האהוב עליה ברגע נתון. כך שהגיל שלך הוא ממש לא תירוץ.
אם יש לך ביקורת על הביקורת - טעויות שנפלו בה, הגישה הכללית שלה - אני בטוחה שאת מסוגלת לנסח אותה בצורה קריאה יותר ומזלזלת פחות. שננסה שוב?
   כתוב תגובה
הזלזול הבוטה הוא תוצר של מערכת העריכה האוטומטית  (חדש)
Boojie יום חמישי, 18/03/2010, שעה 20:49
בתשובה לMuchRejoicing
(המעצבנת והמיותרת) של האתר הזה, ושל מישהו נלהב מדי שהכניס בה כל מיני ''תיקונים'' לגמרי לא נחוצים. כבר אמרתי בזמנו לאהוד שלדעתי זה לגמרי מיותר, ואני מקווה שמתישהו הוא ייכנס לשם ויסלק לפחות את הרוב. זה לא לעניין, מערכת שמשנה את דבריו של אדם בלי שהוא אפילו יידע מזה.

אחרי שאמרתי את זה, יקירתי, אם תנסי לחנך את כל המתלהבים שמגיבים פה על ספרי ילדים, לא יהיה לך זמן לשום דבר אחר.
   כתוב תגובה
וואללה. כל יום לומדים משהו חדש.  (חדש)
MuchRejoicing יום שישי, 19/03/2010, שעה 9:45
בתשובה לBoojie
זה גם עושה בא-לי-לרוץ-ערום-בשדה-חמניות?

(אני? כן, עדיין שבורת לב ממות עין הדג)
   כתוב תגובה
זה *יכול* לעשות בא-לי-לרוץ-ערום-בשדה-חמניות.  (חדש)
Boojie יום שישי, 19/03/2010, שעה 12:06
בתשובה לMuchRejoicing
רק צריך להגדיר את זה שם. וזו אותה מערכת כמו בעינדג, אז את צריכה להרגיש שקצת מקיומו של עינדג השתמר... :-)
   כתוב תגובה
אה, את זה דווקא ידעתי.  (חדש)
MuchRejoicing יום שישי, 19/03/2010, שעה 12:14
בתשובה לBoojie
פשוט לא ידעתי שהפונקציה הזו משמשת כאן... מה הופך למה?
   כתוב תגובה
תסתכלי בהודעה שלך. רואה שיש בה רק שתי נקודות  (חדש)
Boojie יום שישי, 19/03/2010, שעה 12:28
בתשובה לMuchRejoicing
במקום שלוש, אחרי ה''כאן''? אני מהמרת על זה שבמקור היו אצלך שלוש נקודות. זו עבודה של המערכת.
הנה, בדיקה:
... - פה יש שלוש נקודות.
.... - פה יש ארבע נקודות.
..... - פה יש ארבעה אורות! (אה, כלומר, חמש נקודות. זה היה פיקארד שהתערב).
וכנ''ל לגבי סימני קריאה, רצף של אותיות ח', ועוד כמה ממצאים מעניינים. אם את רוצה אני יכולה לשלוח לך את כל הרשימה, תזכירי לי.
   כתוב תגובה
מי קורא בימיינו ?  (חדש)
דניאלי יום שישי, 30/07/2010, שעה 16:25
איך אתם מעדיפים ספר על סרט ?
בספר אין את אדוארד החתיך
ובסרט יש למה לקרא ספר שלושה חודשים או יותר ולהיות במתח אם אפשר לראות שעתיים סרט ולהנות ! אם אתם גם רואים וגם קוראים זה משהו אחר ..
   כתוב תגובה
שני דברים:  (חדש)
ענבר יום רביעי, 04/08/2010, שעה 13:55
1. הארי פוטר ודמדומים הם שני ספרים באתה רמה: מדהימים, משגעים, ושני הספרים הכי טובים שקראתי
2. למי שרוצה לדעת, הספר פי אלף יותר טוב מהסרט, שממש לא מציג טוב את העלילה, ולגמרי הורס הכל!!!
   כתוב תגובה

הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.