על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
עוד בקטגוריה זו:

Ancillary Justice
ספרים / אהוד מימון
16/08/14
תגובות: 0  
סוס ורוכבו רמה בים
ספרים / נועה רייכמן
03/05/14
תגובות: 0  
קוקטייל עם טעם לוואי
ספרים / אהוד מימון
05/04/14
תגובות: 3  
לילד יש פוטנציאל
ספרים / נועה רייכמן
22/03/14
תגובות: 0  
במעלה המדרגות היורדות
ספרים / אהוד מימון
23/11/13
תגובות: 0  
לא הדיסטופיה שעליה חשבתם
ספרים / איתי שלמקוביץ
21/10/13
תגובות: 0  
החיים, בעיר קטנה
ספרים / קרן לנדסמן
06/10/13
תגובות: 0  
משחק ילדים?
ספרים / קרן לנדסמן
17/08/13
תגובות: 1  
לא בדיוק סימפוניה
ספרים / אהוד מימון
04/08/13
תגובות: 3  
דרושות מילים לתמונות
ספרים / אהוד מימון
15/06/13
תגובות: 1  
כשאשלין פגשה את קינאן
ספרים / קרן לנדסמן
11/05/13
תגובות: 1  
לשם ובחזרה, ולשם
ספרים / נועה רייכמן
19/04/13
תגובות: 2  
דרושים מספריים
ספרים / אהוד מימון
06/04/13
תגובות: 7  
בחזרה לעתיד שלא היה
ספרים / קרן לנדסמן
16/03/13
תגובות: 5  
להתחיל באומץ
ספרים / נועה רייכמן
02/02/13
תגובות: 0  

בבואה נאה
ספרים / איתי שלמקוביץ
יום שלישי, 07/02/2006, שעה 10:02

'בבואה' מאת י. קמין – טוב ליהודים


מארק בולאג מתעורר יום אחד לאחר ליל שכרות ומגלה שכולם קוראים לו מר בולוג. נואה גדלה כל חייה ללא אב ובידיעה שתתחתן עם הגבר שנתן לה מדליון בהיותה בת ארבע. נורמן מילו הוא סוהר בבית כלא שלא קיים. הגמד הוא פסיכופט חסר כבוד לחוק. איזי סוויט תמיד סבלה מבדיחות על שמה. ניטו פשוט אוהב בני אדם. דוקטור פראט היה פעם חתול. ה-הוא הנו העוזר הראשי של אלוהים, ויד ימינו הוא, ובכן, יד ימינו של השטן.

הטוב והרע הם משחק בירוקרטי ארוך בין כוחות הטובוכוחות הרוע. המאבק נמשך מאז ומעולם, נערך על פי חוקי מלחמה קבועים וידועים, ומגובה במערך מנהלתי, הירארכי וחוזי ענף, ובשיווי המשקל בין יעול ובין כסתו''ח, בין יוקרה אישית למציאת גורמים להאשים. בכל צד יש לוחם ראשי – בולוג אצל הטובים, הגמד (שהיה פעם שותפו של בולוג ובגד בו) אצל הרעים. וכמו בכל בירוקרטיה, המאבק סובל מעודף כוח אדם חסר יכולת ומהצורך לקטלג כל בני האדם שמתו בשני הצדדים, במיוחד לאחר מלחמת העולם השניה. ההיסטוריה רצופה בהמצאות פרי יוזמת הצדדים בנסיון לחזקם במאבק – מיסיונריות, המחשב האישי, איפור...
ה-הוא ויד ימינו עסוקים בגיוס סוכנים לצדם, במלחמה בסוכני הצד האחר, ובנסיון לחזק את אחיזת הצד שלהם בעולם. אך גם ללא השפעתם, לחיים יש קצב משל עצמם: הארי בולוג חסר הבית מוצא יום אחד ברחוב את מארק ומאמץ אותו; נואה גדלה עם אמה בלבד לאחר שאביה קארל נעלם; אנשים גדלים, מתים, הולכים לאוניברסיטה. החיים האנושיים, בדיוק כמו המאבק בין הטוב לרוע, נעים בשגרה במסלולם. אבל הדברים מתחילים להשתנות: ספר נבואות המכיל גרסה שונה במקצת לסיפור הבריאה נופל לידיו של הארי, בעיירה מנומנמת מתחילים להתאסף כל חתולי העולם, שלישיית אנשים שקטים אך רבי כוח, נסתרים מעיני הטוב והרע, מופיעים פתאום ועוקבים אחרי מלצרית יפה, ועוד. מלחמת הטוב ברוע מסלימה, וסוף העולם עומד להגיע.

'בבואה' הוא ספרו השני של קובי קמין ושל הוצאת קדמת עדן שלו, לאחר 'יממה' שראה אור בשנה שעברה. שני הספרים מתחילים בצורה דומה: הם מציגים עולם חדש ומבלבל ועומס גדול של דמויות ושל קשרים ביניהן. כאילו כדי להוסיף על כך, 'בבואה' אף מתרחש לאורך מספר קווי זמן לא לינאריים, קופץ מעבר לעתיד ללא הבחנה ובונה לכל קו זמן קצב התרחשות שונה.
עומס הדמויות והעלילות גבוה כל כך, עד כי בפרקים האחרונים הסופר נאלץ להסביר מה בדיוק התרחש בפרקים הראשונים. אך בסופו של דבר כל הפיסות מתחברות למקומן, העלילות משתלבות, רוב הדמויות מוצאות את תפקידן ואפילו משחקי הזמנים מתבהרים.

'בבואה' אינו ספר מקורי במיוחד. אני קישרתי בינו לבין הקונספירציות של פאוורס, האנשת האלוהויות של 'אלים אמריקאיים' וכל תיאורי העולם הבא כממלכה בירוקרטית המצויים בספרות הז'אנר, בין השאר, אבל הוא משלב ביניהם בצורה מוצלחת ושוטפת. הספר מרתק, גם אם מדובר רק הנסיון למצוא סדר בעושר הפרטים והדמויות המוטחים בקורא בתחילתו. ואם הוא חוטא מדי פעם בנטיה להסברים (כמו הקשר בין שמות הדמויות אין, ניטו וקוג), הרי שברוב המקרים הללו נדרשים. בנוסף על כך, למרות כמות הדמויות הרבה, רובן כתובות היטב, אפילו כשהן רק חלק משבלונה, ומעטים עד מאד המעשים שאינם מוסברים כחלק מאופיין. בולטים מעל כולם ה-הוא ויד-ימינו, שלמרות מיקומם בראש פירמידת כוחות הטוב והרע, עדיין מוצגים כאנושיים להפליא.

הספר כתוב, ברובו, בצורה רהוטה וקריאה, עם מספר נמוך יחסית של טעויות הגהה. הבעיה העיקרית היא שלמרות שמדובר בספר מקור, הוא נראה כמו תרגום מאנגלית. אפילו אם לא מתחשבים בדמויות עם שמות אמריקאיים המצויות בסביבה אמריקאית, הספר מכיל לא מעט משחקי מילים שנראים כאילו תורגמו מאנגלית: שמה של אחת הדמויות, ''איזי סוויט'', והלעג לו היא זוכה בגללו, התייחסות לאלוהים כאל ''הבוס'' בהתחלה ושינוי הכינוי בעקבות גילוי מינה האמיתי, והכינוי ''הקוצר הנורא''.

'בבואה' מציע מבט קליל על מלחמת הטוב ברוע ועל הגלגלים שמזיזים את העולם. הוא משעשע, מפחיד במקצת, וטווה עלילה מקורית ממרכיבים מוכרים. בתור ספר מתורגם, הוא מוצלח. בתור ספר מקור, הוא טוב מאד.



בבואה
מאת י. קמין
הוצאת קדמת עדן, ‏‏2006
456 עמודים



בבואה – זה רע ליהודים
בבואה – פרק לדוגמה
יממה מאת י. קמין – ביקורת
יממה - עוד ביקורת

 
חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
שאלה לשלמקו  (חדש)
יעל יום שלישי, 07/02/2006, שעה 14:07
אתה לא מצאת את כל הפגמים שניר תאר קודם? או שפשוט לך הם לא הפריעו והסיפור הסוחף לטענתך פיצה עליהם?

על פניו נראה שיש סתירה מוחלטת בין שתי הביקורות. אני פשוט מנסה להבין מי נגד מי. נראה כאילו הדבר היחיד ששניכם הסכמתם עליו הוא שיש אינגלוז ואמריקניות.
   כתוב תגובה
שאלה לשלמקו  (חדש)
בלשן מתחיל יום שלישי, 07/02/2006, שעה 14:49
בתשובה ליעל
הטעויות הלשוניות והפגמים הדקדוקיים אליבא דבקורתו של מר יניב לא מותירים הרבה מרחב לתמרון. אם הן קיימות אז אי אפשר שלא להתייחס אליהן כבעייה מהותית וכבעייה סגנונית. אם מר שלמקוביץ לא מצא אותן כלל הדבר מעלה תהיות לגבי המנעד שלו כמבקר.
האם אפשר להתייחס רק לעלילה ולדמויות (ששם יש מקום להבדלי טעם וריח) מבלי להתייחס להקפדה על כללי השפה העברית?
כמדומני שלא.
   כתוב תגובה
לא הפריעו.  (חדש)
שלמקו GRAS יום רביעי, 08/02/2006, שעה 22:34
בתשובה ליעל
קראתי את הספר בין מטווח למטווח בזמן מילואים, אז לא עברתי עליו בזכוכית מגדלת.
   כתוב תגובה
עם כל האהבה  (חדש)
דם יום שלישי, 07/02/2006, שעה 14:55
הדבר היחיד שאני יכול להזדהות איתו בביקורת הוא ''הספר כתוב, ברובו, בצורה רהוטה וקריאה, עם מספר נמוך יחסית של טעויות הגהה''.
   כתוב תגובה
יש בעיה להתחייב?  (חדש)
בלשן מתחיל יום שלישי, 07/02/2006, שעה 15:12
בתשובה לדם
דווקא זה היה אחד המשפטים שממש הרגיזו אותי בבקורתו של מר שלמקוביץ.
מטרתו של מבקר היא להביע דעה (בין אם חיובית או שלילית).
זהו משפט שאינו מתחייב לדבר- הספר כתוב *ברובו*, בצורה רהוטה וקריאה, עם מספר נמוך *יחסית* של טעויות הגהה.
שתי הצורות הן צורות יחס ולא קביעות.
יש גם סתירה פנימית מאחר ורהוט לפי ההגדרה המילונית הוא ''שגור, שוטף ומהיר, זורם; נעדר היסוסים, הפסקות או שגיאות.''
דבר אינו יכול להיות רהוט ברובו. הוא או רהוט או שאינו רהוט ובנוסף לכך מעולם לא הבנתי את הביטוי קריא בהקשר של ביקורת ספרותית שהרי הגדרתו של המושג היא טכנית :
קטע שהוא ברור ומובן, שאפשר לקרוא אותו, שקל לקריאה. גם שרבוט ילדותי הכתוב באותיות דפוס הוא קריא אבל איזו אמירה ביקורתית ספרותית מסתתרת מאחורי הגדרה זו?
באם הוא שוטף אזי ניתן כמובן להשתמש בביטוי שוטף או כמובא מעלה רהוט אבל איך נדבקו המבקרים בחיידק ''הקריא'' הזה?
   כתוב תגובה
חוששני כי אתה טועה.  (חדש)
NY יום שלישי, 07/02/2006, שעה 15:24
בתשובה לבלשן מתחיל
אם, למשל, יש בספר ארבעים פרקים, ומתוכם שלושים ושמונה רהוטים ושניים לא, הרי שניתן לומר כי הוא רהוט ברובו, וזו קביעה לגיטימית. כנ''ל לגבי קריאות: יש ספרים מצוינים שאינם קריאים מאד, כיוון שהם מסובכים או פתלתלים או מאלף ואחת סיבות אחרות, ולכן קריאות הנה מרכיב אליו ניתן להתייחס בביקורת. כמובן, אסור לו להיות המרכיב היחיד בביקורת, אך לא זה המקרה כאן.
אין בכך, כמובן, לומר כי אני מסכים עם דעותיו של כותב הביקורת שלמעלה, וכמדומני שהפגנתי זאת בביקורתי שלי המקושרת מכאן.

(פינת הקטנוניות היומית: הביטוי ''באם'' אינו כלול בשפה העברית התקנית.)
   כתוב תגובה
לגבי פינת הקטנוניות-אל תיתן לעובדות לבלבל אותך  (חדש)
בלשן מתחיל יום רביעי, 08/02/2006, שעה 8:56
בתשובה לNY
באם היא מילה עברית תקנית וניתן להשתמש בה כפי שניתן לראות בדוגמאות מתוך מילון רב מילים:

בְּאִם מילת חיבור
אם (צורת שימוש הרווחת בלשון פורמאלית, לציון משפטי תנאי).

--------------------------------------------------------------------------------

אִם מילת חיבור (בְּאִם)
מילה המשמשת להבעת תנאי.

ולגבי השאר נסכים שלא להסכים.
   כתוב תגובה
לגבי פינת הקטנוניות-אל תיתן לעובדות לבלבל אותך  (חדש)
יעל יום רביעי, 08/02/2006, שעה 11:45
בתשובה לבלשן מתחיל
לפחות באמצע שנות התשעים, הצירוף ''באם'' לא היה תקני. אני לא יודעת איך זה נכנס למילון רב מלים, או שיש שם אי דיוק או שהאקדמיה הספיקה מאז להלחם בשגיאה על ידי אישורה (זו שיטה לא חדשה של האקדמיה להלחם בשגיאות). אני לא עוקבת בקביעות אחרי כל חידושי האקדמיה ללשון העברית.

הסיבה שלפחות עד אמצע שנות התשעים (כשלמדתי לשון באוניברסיטה) הצירוף הזה לא היה תקני היא ש''אם'' משמעו ''אם'' (כמובן), וגם ''ב'' משמעו ''אם''. אז אם אתה מחבר את שניהם ביחד, יוצא לך ''אם אם''. וזה נורא טיפשי להגיד את זה.
כך שגם אם באורח פלא זה תקין היום, עדיין עדיף להמנע.
   כתוב תגובה
מסתבר שזה לא לגמרי מדויק  (חדש)
גרומיט יום רביעי, 08/02/2006, שעה 13:15
בתשובה ליעל
הלכתי הרגע למילון אבן שושן החדש ובין ההטיות שמופיעות שם למילה ''אם'' מופיע גם:

באם:
1. במקרה ש-: ''תנאי שתליתי באם לא ישמעו'' (רש''י, מלאכי ב ב). ''והם... נכוים תחילה באם יחשו'' (רמ''א, שאלות ותשובות צא).
2. (בניסוח משפטי, לא תקני) בתנאי ש-: ניתן להקל בדינו באם יוכח כי פעל בתום לב''.

כך שהמילה קיימת, אבל המשמעות של ''בתנאי ש'' איננה תקנית, אך זלגה בשנים האחרונות מהלשון המשפטית גם ללשון הדיבור והכתיבה העיונית הלא משפטית.
   כתוב תגובה
לזה התכוונתי  (חדש)
יעל יום רביעי, 08/02/2006, שעה 14:52
בתשובה לגרומיט
המשמעות של: ''במקרה ש'' היא משהו אחר. ובשפה מדוברת או כתובה של ימינו, אני לא בטוחה שבכלל נתקלים בו.

התכוונתי כמובן ל''בתנאי ש''. ''אם'' זה גם ''בתנאי ש'' בפני עצמו. במשפט שציטטת מהמילון, אם תסיר את ה''ב'' מהמלה ''באם'' תקבל בדיוק את אותו משפט, רק ברור יותר. אתה יכול גם להסיר את ה''אם'' ותקבל את אותו משפט (רק לא שימושי בשפה של ימינו).
   כתוב תגובה
וזו הזדמנות לומר שוב מה שאמרתי כאן במקום אחר  (חדש)
גרומיט יום רביעי, 08/02/2006, שעה 15:18
בתשובה ליעל
שמילון רב-מילים הוא מילון טוב לעברית עכשווית, אבל התקניות היא ממנו והלאה. הוא מביא את מה ש''יש'', לא את מה ש''נכון''.
   כתוב תגובה
לבלשן מתחיל (והערה לעורך האתר)  (חדש)
איתמר פארן יום שלישי, 07/02/2006, שעה 15:27
בתשובה לבלשן מתחיל
אני לא בלשן מתחיל, גם לא קראתי את הספר המדובר.
אבל התכתובת שלך, שמגייסת במידה של אילוץ שפה גבוהה (דבר שלא מאוד מועיל לה), נראית לי, באופן חשוד, כמו התעסקות בביקורות ולא בספר. אז אם אתה, כמותי, אדם שלא קרא את הספר למה שתבלשן את הספר על סמך הביקורות. ואם אתה רוצה לבלשן את הביקורות, אז למה.

והערה לעורך האתר הנועז: דע לך כי בהחלטה לפרסם שתי ביקורות במקביל, אתה מראה משוא פנים בולט ואכזרי! הרי בזמנו, עת פורסמה ביקורתך המיתולוגית (מיתולוגיית אוּלם, כמובן) אודות 'חרב אלף הראמות', דחקת לצדדים את כל ההצעות לביקורות חיוביות, והותרתה את ביקורתך בבדידות מזהרת למרות מחאתו הנמרצת של קהל ההמונים המשולהב. כפי שנאמר, המראה על הקיר וככה לא בונים חומה.

בברכה,
איתמר פארן
   כתוב תגובה
לא מדויק.  (חדש)
רני יום שלישי, 07/02/2006, שעה 15:56
בתשובה לאיתמר פארן
ככל הידוע לי עורך האתר הנועז מכל אף הציע למי שיחפוץ בכך לכתוב ביקורת נגדית. נדמה לי שאף אחד לא הרים את הכפפה, וכך נשארה ביקורתו בבדידות מזהרת.
   כתוב תגובה
הם פחדו שהיא תרביץ להם.  (חדש)
NY יום שלישי, 07/02/2006, שעה 16:09
בתשובה לרני
וזה רק מראה ששלמקו, גם אם דעותיו לגבי ספרות מד''ב ובכלל שונות מאלה שלי במדה שאין גדולה ממנה, הריהו בחור אמיץ מאין כמוהו.
   כתוב תגובה
הייתה ביקורת חיובית עד פושרת  (חדש)
הניק שלי הוא ניק יום שלישי, 07/02/2006, שעה 20:03
בתשובה לרני
של ארז שבזמנו היה היו''ר ומשום-מה הביקורת שלו התפרסמה בISF ולא באתר האגודה. הייתה ביקורת חיובית של נחום שהתפרסמה בכלל בפורומים.

אני לא מאשים חלילה - יתכן בהחלט שהביקורות הללו לא נשלחו בכלל לאתר האגודה - אבל זה לא נכון שאף אחד לא הרים את הכפפה.

חוץ מזה שעל הספר השני (אני חושב שהוא יצא לפני ''יממה'') בכלל לא כתבו באתר, וזה לאחר שלא כתבו עליו ולא מילה אחת רעה בפורומים (וכן כתבו עליו).

האמת שהייתי שמח לקרוא עוד קטילה של עורך האתר. עדיף מכלום.
   כתוב תגובה
כפי שהצהרתי כמה פעמים  (חדש)
NY יום רביעי, 08/02/2006, שעה 12:30
בתשובה להניק שלי הוא ניק
בפורומים שונים, לאחר שביקשו ממני ''להביא עוד קוגל'' וכו', אין לי כוונה לכתוב ביקורת על ספרך השני, אותו לא קראתי, וזאת מטעמים שונים שחוסר זמן אינו הפחות שבהם.
עם זאת, איני פוסל פרסומה של ביקורת שכזו באתר, בדיוק כפי שלא פסלתי ביקורות אחרות שאכן פורסמו כאן, בין אם חיוביות ובין אם שליליות, בין אם דעתי כדעת המבקר ובין אם לאו (ראה, למשל, ביקורתו של רון יניב על ספרו הראשון של קובי). מעבר לכך, אנחנו מפרסמים דרך קבע פרקים ראשונים מתוך ספרים חדשים בז'אנר המד''ב והפנטסיה, ללא קשר לדעתי האישית עליהם (ראה דוגמה מצערת במיוחד בעמוד הראשי של האתר), וכל הוצאות הספרים מוזמנות לשלוח פרקים שכאלה לפרסום, כולל זו שלך.
   כתוב תגובה
אהה! עובדות!  (חדש)
איתמר פארן יום שלישי, 07/02/2006, שעה 21:06
בתשובה לרני
לא, לא, מר גרף. לא תצלח מזימתך, והעובדות שבידך, מדוייקות ככל שלא יהיו, לא יצליחו לבלבל אותי!
טוב, אולי כן, בעצם :-)

אבל עכשיו אני מודאג: אם לא זו הייתה מזימתו של עורך האתר, אזי מה היא? המבע הערמומי הקורץ מעיניו העקמומיות, השטף הדלוח של ערמומיות נחותה במעטפת של אינטליגנציה קלושה, הבזק קרני השמש מעל לפדחתו בעוד שפתותיו מתעוותות בגיחוכים חסרי-פשר ומזילי ריר - כל אלו, למה מכוונים המה?

בברכה,
איתמר פארן
   כתוב תגובה
למיטב זכרוני,  (חדש)
NY יום שלישי, 07/02/2006, שעה 22:27
בתשובה לאיתמר פארן
כל אלה מכוונים בדרך כלל לארוחת הערב.
   כתוב תגובה
הו!  (חדש)
איתמר פארן יום שלישי, 07/02/2006, שעה 23:15
בתשובה לNY
לו רק יכולתי להאמין שבכך מתמצא העניין...
   כתוב תגובה
ודי לחכימא  (חדש)
איתמר פארן יום שלישי, 07/02/2006, שעה 23:18
בתשובה לאיתמר פארן
אני אכן מתכוון ל''מתמצא'' ולא ל''מתמצה''.
   כתוב תגובה
השמש מבזיקה עליך בארוחת הערב?  (חדש)
לילי יום רביעי, 08/02/2006, שעה 0:43
בתשובה לNY
האם השליטה בשמש היא הטבה שבאה עם אתר האגודה, או שההגדרה שלך לארוחת ערב פשוט שונה משלי?
   כתוב תגובה
יכול אדם לשאוף לארוחת ערב  (חדש)
NY יום רביעי, 08/02/2006, שעה 1:31
בתשובה ללילי
בכל שעה משעות היום. צאי וראי.
(מעבר לכך, לא נמסר כאן שום פרט לגבי *זהות* השמש האמורה. אלפא-קנטאור, למשל, מבזיקה עלי גם בלילה.)
   כתוב תגובה
גבינת פרמזן, יש לקוות.  (חדש)
רני יום רביעי, 08/02/2006, שעה 2:26
בתשובה לNY
   כתוב תגובה
לא שווה.  (חדש)
לילי יום רביעי, 08/02/2006, שעה 3:23
בתשובה לNY
ואני כבר קיוויתי לשלוט בשמש. לעומת זאת, אתה יכול לישון בשקט - בזאת זנחתי את תוכניתי (הלא-מגובשת יש לציין) להשתלט על האתר. זה לטובה, בסך הכל. מחשבים שונאים אותי, לא נראה לי שזה היה הולך טוב בכל מקרה.
   כתוב תגובה
כל כך מוזר לי שיש אנשים  (חדש)
Boojie יום ראשון, 12/02/2006, שעה 23:50
בתשובה לNY
שלא יודעים את זה לגביך.
   כתוב תגובה
גם לי!  (חדש)
NY יום ראשון, 12/02/2006, שעה 23:52
בתשובה לBoojie
   כתוב תגובה
זה עוד כלום.  (חדש)
לילי יום ראשון, 12/02/2006, שעה 23:55
בתשובה לNY
לא יאומן כמה דברים אני לא יודעת על המוני אנשים. ואת המעט שאני כן אוספת, פה ושם (שמות, למשל), אני שוכחת די מהר. טראגי.
   כתוב תגובה
למר פארן שגר בבית מזכוכית  (חדש)
בלשן מתחיל יום רביעי, 08/02/2006, שעה 8:51
בתשובה לאיתמר פארן
אתחיל על פי דוגמתך האישית, בנימה אישית:

הייתי רוצה להודות לך על ההתנשאות שבהערתך. כפי הנראה מקורה בידע עצום ורב בעריכה לשונית ושליטה ברזי הלשון כפי שניתן לראות בשלל דוגמאות בספרי הוצאת אודיסיאה כגון לעמוד על זנזיבר,הקרבן העשירי,קורבן הצייד,אזרח הגלאקסיה,ספרי ריימונד פייסט, מלכודת האנשים,ושוב הזמן,התוהו המזדחל ועוד רבים ורעים.
אתה מוזמן בהזדמנות זו לפשוט את בגדי משטרת הניסוחים ולתת לכותבים להתבטא בדרך שבחרו גם אם היא אינה מקובלת או מובנת לך.

בנוגע לטעויות הלשוניות שהועלו בביקורת הרי שהתייחסתי אליהןולא לספר עצמו. אין צורך לקרוא ספר כדי לבחון טעויות לשוניות במנותק ממנו כפי שוהבאו בגוף הביקורת של מר יניבץ
באשר לדעה על הביקורת ולא על הספר:
האם אתה חושב שצריך לקרוא את הספר כדי לדעת שיש בעיה בביקורת? האם אי אפשר לבחון את המבקר ואת הבחירות שלו במנותק ממושא הביקורת הראשוני? אסור לבקר את המבקרים אלא רק את הספרים?
אולי גישה כזאת איפשרה את הביקורת הרשלנית ונטולת ההתחייבות המופיעה מעלה אבל היא אינה נראית לי נכונה או ראויה.

באשר לסיפא שלך,אתה כנראה מחפש להעלות באוב
פולמוסים ישנים וברגישות מופלאה מתיחס ליצירתו של מאן דהוא בביטול מרשים.
אני בטוח שמחבר ''חרב אלף הראמות '' נהנה מאד מדברייך וכי הבוץ שאתה מטיח בעורך האתר הוא בוץ ספא מים המלח שכל מטרתו לרפא ולהועיל וחלילה לך מלעלוב באיש.
בהיותך האדם הרגיש,הגדול-קטן שאתה.

בברכה,
בלשן מתחיל
   כתוב תגובה
הו הו, החזק את סוסיך!  (חדש)
NY יום רביעי, 08/02/2006, שעה 9:30
בתשובה לבלשן מתחיל
הערתו של מר פארן נכתבה בבדיחות הדעת.
אבקשך למתן את דבריך, ואולי כדאי לשקול מעט פחות זעם וזוהמה - הרי אלה שמורים לי, בתפקידי כעורך האתר!
   כתוב תגובה
לבלשן מתחיל, בהוקרה  (חדש)
איתמר פארן יום רביעי, 08/02/2006, שעה 16:37
בתשובה לבלשן מתחיל
ראשית, אם אתה לא מסוגל לזהות בדיחה כשאתה רואה אותה, צא ורכוש לך חוש הומור. יחסי עם העורך הם עניין שההומור והכבשים יפים לו כאחד, שלא לדבר על קדלרגלים טרנס-גלאקטיים. חבל שאתה מבזבז מליצות בגערות בלשון-גבוה במקום לעסוק בהבנת טקסטואלית פשוטה.

כהמשך, כל כתיבתך מעידה על דבר אחד בלבד: לא קראת את הספר, ואתה כותב הודעות מלומדות של ביקורת על הביקורת. ואני חוזר על שאלתי - למה? אם אתה רוצה לסייע למעביר הביקורת להעביר ביקורות טובות יותר בעתיד, היה עדיף לו כתבת לו לדוא''ל מאשר לנסות ולהדריך אותו לעיני רבים. ואם אתה מנסה להיות יותר חכם ממנו לגבי הביקורת שלו, כדאי שתקרא את נשוא הביקורת כדי שיהיה לך מספיק מידע ראשוני ובסיסי.

בברכה,
איתמר פארן
   כתוב תגובה
רק קדלרגלים טרנס-גלקטיים?  (חדש)
עופר יום רביעי, 08/02/2006, שעה 17:08
בתשובה לאיתמר פארן
הייתי בטוח שראיתי כמה מנפצי גרוגרות פאן-גלקטיים יושבים ביניכם בקון האחרון :)
   כתוב תגובה
המבקר לא אמור לקבל ביקורת פומבית?  (חדש)
בלשן מתחיל יום רביעי, 08/02/2006, שעה 17:40
בתשובה לאיתמר פארן
הוא זקוק לדואר אלקטרוני?
הביקורת שלו פומבית מה שהופך כל התייחסות אליה ,כללית או פרטית ללגיטימית גם אם נוקדנית וגם אם היא כללית.
אין צורך לקרוא את הספר כדי להגיב לחלקה הלשוני או הסגנוני.
אינני מנסה להיות חכם מאיש וברור לי ששפתי קשה לך לקריאה. איש אינו מכריח אותך לקרוא אבל אם תביט בתוכן במקום בצורה תאלץ להודות בכמה דברים. אני מבין מדוע אתה נמנע מכך.
לכל אחד יש את צורת ההתבטאות שלו.יש כאלה שמתעקשים לחתום כל תכתובת שלהם במילה בברכה ובשמם המלא למרות שהדבר אינו מקובל ויש כאלה שבוחרים להתבטא בעברית תקנית ובמשלב גבוה.קוראים לזה בדלנות או אינדיבידואליזם.תקרא על זה באחד הימים אולי ייטיב עימך.

בברכה,
בלשן מתחיל
   כתוב תגובה
לבלשן: על לגיטימיות ואפקטיביות  (חדש)
איתמר פארן יום רביעי, 08/02/2006, שעה 20:18
בתשובה לבלשן מתחיל
שים לב - אני לא המבקר. אני לא מתיימר לומר מה הוא מוכן לקבל או אמור לקבל.
אני לא מדבר עליו, אלא עליך: אתה מבקר את הביקורת מבלי שקראת את ספר הבסיס.
כן, קראתי את הטיעונים שאתה מציג והם לא משכנעים מאוד (למשל, הטענה שלך שדבר אינו יכול להיות רהוט ברובו היא בברור לא נכונה: אם בספר יש שלושים פרקים שכתובים באופן רהוט, ואחד שלא, אז הספר רהוט ברובו - כבר העירו לך על כך), ושמתי לב למשלב הגבוה שלך שאינו משרת שום מטרה מועילה. גם הטיעונים וגם המשלב לא מצליחים להסתיר את העובדה שאתה שם עצמך לשפוט השקפה של אדם אחר על מוצר שמעולם לא בחנת.

לגבי הלגיטימיות - כמובן שזה לגיטימי שתכתוב ביקורת פומבית, בהנחה ואתה מכיר את הנושא. כנראה שלא הצלחת להבין את מה שכתבתי בצורה די פשוטה: זה לגיטימי, אבל לא *אפקטיבי*.
כלומר, אם כתיבת הביקורת נועדה לשרת את רצונך להראות שאתה (מי שלא תהיה) שאקל בתחום השפה, זה אולי הצליח לך ואולי לא. אבל אם הכתיבה שלך נועדה לסייע או להדריך את כותב הביקורת, ובכן, קשה להתייחס אליה ברצינות כשאתה לא מכיר את היצירה המדוברת.

בברכה,
איתמר פארן
   כתוב תגובה
בלשן מתחיל יקר:  (חדש)
Boojie יום ראשון, 12/02/2006, שעה 23:49
בתשובה לבלשן מתחיל
לאור העובדה שאתה ''מתחיל'' אנהג בך כפי שיאה לנהוג בטירון, במידת הסלחנות, ואציין באוזניך שהאופן הנכון להשתמש בסימני פיסוק כגון פסיק ונקודה הוא: אין רווח לפניהם, יש רווח אחריהם.
אנא הפנם. השימוש שלך בסימני פיסוק עושה לי קוצים בעיניים, וכשהוא בא תחת כינוי שכולל את המילה ''בלשן'' הוא גם מעורר בי דחפים איומים שלא זה המקום לפרטם.
   כתוב תגובה
אולי את יכולה לנצל את הדחפים האלה למטרות חיוביות.  (חדש)
לילי יום ראשון, 12/02/2006, שעה 23:53
בתשובה לBoojie
אם, למשל, תופיעי *במקרה* באוניברסיטה העברית, שם אפנה אותך *במקרה* למרצה לבלשנות (אנגלית, בדרך כלל, אך למרבה הצער לא תמיד. שלא לדבר על התפלצת המתקראת בלשנות אוניברסלית) שנוהגת לומר ולכתוב דברים כמו ''תבניות יכולים'', ''איזה מכוניות'', ''אין דבר כזה אותיות שורש, זה רק בדמיון של דוברי העברית'' ושאר אמירות נתעבות... לאן תרצי שאשלח *במקרה* תשלום נדיב אם היא תיקרה לתאונה מצערת?
   כתוב תגובה
זה כלום לעומת מרצה שהייתה לי  (חדש)
Boojie יום שני, 13/02/2006, שעה 0:04
בתשובה ללילי
בקורס בשם ''מיניות האדם'' (אף אחד לא מופתע, נכון?), דוברת אנגלית במקור וגם פמיניסטית, שקצת התקשתה עם החלוקה למינים בעברית, ולפיכך הייתה לה חלוקה נהדרת לגונאדות אצל בני שני המינים: אַשָכְלים ואַשָחְלות.
לזה קוראים שוויון.
   כתוב תגובה
הו, מצויין!  (חדש)
ניקי יום שני, 13/02/2006, שעה 1:00
בתשובה לBoojie
   כתוב תגובה
כנראה שיודה לא היה שם לעזור לו.  (חדש)
Sabre Runner יום שלישי, 07/02/2006, שעה 16:31
בתשובה לבלשן מתחיל
''רהוט, או רהוט לא! אין 'ברובו'!''
   כתוב תגובה
אני לא מתפלא  (חדש)
צחי יום שלישי, 07/02/2006, שעה 17:20
אני לא מתפלא שהביקורת חיובית – היא סובלת מאותם פגמים שבולטים כל כך בפרק לדוגמא של הספר, עד שדומה שמר שלמקוביץ' ומר קמין התפלחו שניהם מאותו בית ספר לכתיבה...

לדוגמא: ''''בבואה'' אינו ספר מקורי במיוחד'', אומר שלמקוביץ', אך ''טווה עלילה מקורית ממרכיבים מוכרים.'' סליחה? איך בדיוק? והאם הוא מקורי, או לא מקורי? אם העלילה מקורית, האם זה לא הופך את הספר למקורי? לו רק היתה העלילה מקורית באמת... לו רק היתה מקוריות ולו משנית ביותר...

''אני קישרתי בינו לבין הקונספירציות של פאוורס, האנשת האלוהויות של ''אלים אמריקאיים''...''

זה לא קצת מוגזם? פאוורס וגיימן זכו, בין השאר, בפרס הפנטסיה העולמית ובמספר מרשים של פרסים אחרים. הם זכו בהם מכיוון שספריהם טובים – מצוינים, למעשה – בכל קנה מדה. כל דמיון בינם לבין מר קמין, אני חושש, קיים אך ורק בראשו של המבקר. או שמא אני טועה? האם אחרים רואים את ההקשר הנסתר מעיני? ואולי רק נותר למר קמין לשלם עבור תרגום ולהוציא את ספרו באנגלית על מנת שיוכל לתפוס את מקומו הראוי בין ענקי הז'אנר?

''הספר כתוב, ברובו, בצורה רהוטה וקריאה, עם מספר נמוך יחסית של טעויות הגהה.''

אתה צוחק, נכון? אני תוהה, למעשה, מה הרקע הספרותי של המבקר. האם הוא קרא ספרים בעבר? או שמא הידע הספרותי שלו מתחיל ונגמר בספרי כיס של שלגי? אם הספר הזה כתוב בצורה רהוטה וקריאה אני נעל בית. ועל המספר המחריד של טעויות חוסר-הגהה (מכיוון שזה די ברור שאף אחד לא עשה הגהה לספר) כבר נכתב.

אבל מה שמציק לי במיוחד, מר שלמקוביץ', הוא משפט הסיום המוזר שלך. ''בתור ספר מתורגם, הוא מוצלח. בתור ספר מקור, הוא טוב מאד.''

סליחה? זה לא ספר מתורגם, אז על מה בדיוק אתה מדבר? ולהיפך, הספר איננו טוב גם אם היה מתורגם. בעברית ישנם מספר ספרים שתרגומם שווה ואף עולה על המקור – אדון האור, למשל, חולית של לוטם, פאוורס בתרגומה של ורד טוכטרמן – אולי מר קמין היה זקוק למתרגם מוכשר שיהפוך את הספר לקריא. ובקשר ל''בתור ספר מקור הוא טוב מאוד'' – זהו סתם עלבון לספרות מקור שמראה, אני חושש, או את חוסר הקריאה שלך בתחום או את הזלזול המופלג שלך ליצירה מקורית. נכון, במדע בדיוני ופנטסיה אין עדיין ספרי איכות רציניים, אבל זה לא הופך עוד ספר גרוע לטוב. בנוסף, ספרי מקור עבריים שכו או לא קשורים לז'אנר הם עדיין ספרי מקור מצוינים. ''רומן רוסי'' של שלו, סתם בתור דוגמא. או ''עולם הסוף'' מאת אופיר טושה-גפלה שזכה בפרס גפן האחרון.

בקיצור, נסיון יפה, אבל אתה, כמו מר קמין, זקוק לחזור לאותו בית הספר לכתיבה והפעם גם להקשיב בזמן השיעור. קריאת ספרים גם לא תזיק. ולא, ''פרי רודן'' לא נחשב לצערי.
   כתוב תגובה
וואו  (חדש)
יעל יום שלישי, 07/02/2006, שעה 17:53
בתשובה לצחי
אתה יודע, אפשר לא להסכים עם מישהו וגם לעשות את זה בנימוס.
   כתוב תגובה
מה לעשות - צחי צודק  (חדש)
גמדצוב יום שלישי, 07/02/2006, שעה 22:39
בתשובה ליעל
   כתוב תגובה
בכוונה לא נכנסתי לשאלה אם הוא צודק או לא  (חדש)
יעל יום שלישי, 07/02/2006, שעה 23:42
בתשובה לגמדצוב
רק טענתי שאת דבריו יכול היה להגיד בצורה יותר מנומסת, בין אם הוא צודק ובין אם לא.

אני לא קובעת אם הוא צודק או לא, כי לא קראתי את הספר ולכן אין לי מושג עד כמה חמורות שגיאות העריכה, וכו'.
   כתוב תגובה
וואו  (חדש)
צחי יום רביעי, 08/02/2006, שעה 15:14
בתשובה ליעל
יעל, אני מבקש ממך – בנימוס – להפסיק עם ההערות חסרות הטעם האלו, מכיוון שגם פה, גם בדיון על צלילות הערפל (שזה אגב כמו להגיד ''ריבוי היחידים'' או ''חשכת האור'', אבל לא משנה) את נטפלת לסגנון שלי. את לא הגננת שלי, ואני כבר יודע לכוון בלי עזרה, ואפילו בחושך.

אז כן, כדי לענות על ''שאלתך'' – אפשר. ולא. ודי. לא מוצא חן בעינייך, מה לעשות. היהפוך צחי עורו, ונמר חברבורותיו?
   כתוב תגובה
אני רק רוצה לבקש  (חדש)
לילי יום רביעי, 08/02/2006, שעה 15:48
בתשובה לצחי
שאם אתה מנסה להפוך את עורך, תארגן מצלמת וידאו. הביטוי תמיד נראה לי מרתק, ואני מאמינה גדולה בכוחם של עזרים ויזואליים.
   כתוב תגובה
הא! שוק על ירך!  (חדש)
NY יום חמישי, 09/02/2006, שעה 15:18
בתשובה ללילי
היי ברוכה, עשית לי את הבוקר.
   כתוב תגובה
זה היה בציניות?  (חדש)
לילי יום חמישי, 09/02/2006, שעה 15:32
בתשובה לNY
אני כבר לא יודעת יותר...
   כתוב תגובה
לא. באמת ובתמים!  (חדש)
NY יום חמישי, 09/02/2006, שעה 15:33
בתשובה ללילי
וצחי הרוויח את זה ביושר... ;-)
   כתוב תגובה
אם כך, תודה.  (חדש)
לילי יום חמישי, 09/02/2006, שעה 15:46
בתשובה לNY
   כתוב תגובה
פשוט לא נעים לקרוא מה שאתה כותב  (חדש)
יעל יום רביעי, 08/02/2006, שעה 16:39
בתשובה לצחי
אני רוצה לקרוא את מה שאתה כותב, כי נראה שאתה כותב דברי טעם, אבל הסגנון שלך נורא תוקפני, כאילו עשו לך עוול אישי או משהו.
לא נעים לקרוא דברים כל כך תוקפניים בלי סיבה טובה לתוקפנות.

אבל איך שאתה רוצה כמובן. אני תמיד יכולה להתעלם מההודעות שלך.
   כתוב תגובה
נעים לי מאוד  (חדש)
צחי יום רביעי, 08/02/2006, שעה 17:24
בתשובה ליעל
תראי, את נשמעת לי כמו מישהי מאוד נחמדה, אבל ההבדל בינינו הוא שאני לא נחמד. אני בטח לא הולך להיות נחמד לכל מיני אנשים שמנסים בסך הכל להוציא ממני כסף – שרוצים שאקנה את הספרים שלהם, או מבקרים שאומרים לי ששווה לקנות את אותם ספרים בצורה מגוחכת. אגב, אני משתמש במילה ''ספרים'' בחופשיות יתרה – כל גיבוב מילים מודפסות בתוך כריכה הן לא בהכרח ''ספר'', אבל ניחא.

שימי לב שלא הערתי שום דבר על הסיפורים שמתפרסמים פה באתר – אחת, כי אף אחד לא דורש ממני תשלום עבורם, ושתיים, כי בסך הכל העורך פה די מקפיד על איזו שהיא איכות מינימלית, משהו שהוא בברור לא עושה עם הפרקים לדוגמה. ההערות שלי הן בסך הכל לגבי מוצרים קלוקלים – את יכולה לראות בי מפקח כשרות לא רשמי של מד''ב אם את רוצה.

אבל להיות נחמד? למה? למי זה עוזר? אני בסך הכל אומר את מה שכולם חושבים בלב אבל לא נעים להם בהכרח להגיד. לצחי אין חברים – הוא לא צריך להיות נחמד. יש פה מספיק אנשים אם אינטרסים ברורים של עצמם – צריך מישהו שיגיד את האמת גם אם היא אינה נעימה.

אני מקווה שהבהרתי את עמדתי בצורה ברורה ומנומסת, ותודה לך.

לגבי הביקורת, יש לי שאלה אחת, ברצינות: מה זה ''ה-הוא'' שכתוב עליו כל הזמן? ''ה-הוא ויד ימינו''? מה זה? זה איזה קוד סודי או שהוא מתכוון ל''ההוא'' או מה? זה משהו מהספר או משהו של המבקר? מישהו הבין את זה?
   כתוב תגובה
לא יכולתי שלא להבחין בסתירה פנימית קלה.  (חדש)
לילי יום רביעי, 08/02/2006, שעה 18:59
בתשובה לצחי
מצד אחד, אתה טוען לומר את מה שאף אחד אחר לא מעז להגיד. מצד שני, לפחות אחת מהטענות שלך היא ציטוט כמעט ישיר של הביקורת השנייה על הספר (הכוונה, כמובן, היא להבחנה בין ספר לבין גיבוב מילים).
מרבית האנשים, וכפי שמראה אותה ביקורת, גם אנשים עם אינטרס ברור, מסוגלים לשמור על עצמם, ואף לתת חוות דעת כנה על מה שהם קוראים. לא, אני לא בעד נחמדות בכל מחיר, לעיתים קרובות אני גם לא בעד נחמדות בכלל, אבל יש הבדל בין לא להיות נחמד לבין להיות תוקפני. המבקר אהב את הספר. זה מכאיב לך? אפשר לא להסכים, לא צריך לצעוק. כמו שאם מישהו יתחיל לכתוב רק הודעות בCAPS LOCK, כל הודעה, כל ההודעה, ועם המון!! סימני!! קריאה!! (ניסיתי להעביר את הרגש, אבל המערכת העלימה לי את רוב סימני הקריאה... מה שבדרך כלל מהווה יתרון, מאוד מקשה עלי כרגע), מישהו כבר יבקש ממנו לא לצעוק כל כך הרבה, זה גם מה שיעל מבקשת ממך, למיטב הבנתי. באינטרנט אין ווליום וטון, ונורא קל לצעוק בלי לשים לב. את אותה עמדה בדיוק, באותה כנות ובלי שמץ של נחמדות, אפשר להביע גם באופן רגוע.
   כתוב תגובה
מ-צ-ט-ע-ר  (חדש)
צחי יום רביעי, 08/02/2006, שעה 19:36
בתשובה ללילי
די, אני הולך לסיים את הדיון הזה עכשיו, מבחינתי לפחות. מצטער שזה לא מוצא חן בעינייך, טוב? מ-צ-ט-ע-ר. צחי מתנצל בפני לילי ויעל. בסדר? תגידי לי, ברחתן שתיכן מאיזה סמינר נימוסים?

אני מוריד את כובעי (אה? איך זה? אחלה ביטוי, לא?) בפניך, יורד על ברך אחת ומבקש את ידך – כלומר, את סליחתך. בתרגומית צחה, אפילו.

בסדר? לא שאני הולך לשנות את הדרך בה אני מתבטא או משהו, אבל לפחות לדיון הטיפשי הזה איתכן אני כבר לא אתרום מזמני היקר. צחי הולך לאכול פירה ולקרוא שופנהאוזר בתרגום ליפנית. שווה.
   כתוב תגובה
את סליחתי לא אכפת לי להעניק.  (חדש)
לילי יום רביעי, 08/02/2006, שעה 19:45
בתשובה לצחי
למען ידי, לעומת זאת, צריך לעבוד קשה (יצירת יקומים אלטרנטיביים ודרך מעבר אליהם הינה, כך אומרים לי, עבודה מפרכת).
אלוהים, אתה לוקח את העולם קשה. ואני אומרת את זה בתור מישהי שמעט מאוד אנשים כינו נחמדה ו/או מנומסת בימי חייה. כן, אנשים טיפשים יכולים להיות דבר מדכא, אבל הם יכולים להיות גם דבר משעשע. אתה חייב לתהות איפה טעית כשמישהי על סף דיכאון קליני אומרת לך לקחת דברים קצת יותר בקלות. ככה קורים התקפי לב. בכל מקרה, על הסחת הדעת הדרושה לי באופן נואש אני מודה לך. מעולם לא היה לי קל כל כך לגרום למישהו להתמוטטות (גם אם במקרה שלך נראה לי שהייתי יותר הקש ששבר את גב הגמל, ואני לא באמת יכולה לקחת את הקרדיט). נחמד לדעת שהזקנה לא שללה ממני את כישרוני בתחום.
   כתוב תגובה
הבהרה:  (חדש)
לילי יום רביעי, 08/02/2006, שעה 20:29
בתשובה ללילי
במונח ''אנשים טיפשים'' לא כיוונתי ולו לרגע לכותב הביקורת, אלא רק באופו כללי לעדרי האנשים הטיפשים שמסתובבים בעולמנו. מתה על ההומור שלך, שלמקו, שלא יהיה לך ספק. :)
   כתוב תגובה
גם סליחה צריך לדעת לבקש  (חדש)
Tryscer יום שני, 13/02/2006, שעה 0:19
בתשובה לצחי
לא כאילו בבקשת הסליחה אתה נכנע לרצונותיו הפסיכיים של רעך לשיחה, וזה האחרון כל כך מוטט אותך רגשית שאתה צריך כוס מים.

הנה למשל: צחי, אני מתנצל על כך שבעוד רגע אני הולך להשוות אותך לאישה היסטרית. בהשוואה הזאת אין אני בא לטעון שאין נשים היסטריות דווקא מאוד נחמדות.

ובכן, עד כמה שהביקורת-על-הביקורת שלך מעניינת, מה אם גם מרת נפש, הרי שאתה מחלק את מחמאותיך בטון ובגישה המזכירות לי אישה היסטרית: אתה צועק בקול צורמני, שמהדהד בין קירותיו המתכתיים של האינטרנט של האגודה, ואז כשאומרים לך להיות קצת יותר בשקט, אתה פונה, מעווה פניך ואומר ''סליחה, כן! לא הפרעתי לך אל תפריעי לי!''

אני לא אגיד שהאינטרנט הזה הוא אינטרנט של יישוב דעת ונימוסין, ושיושביו מעשנים להם את מקטרותיהם בנחת בזמן שהם מנהלים דיון מנומס, אבל אני חושב שאתה מנצח באינטרנט של הלהיות לא נחמדים.
   כתוב תגובה
אני דווקא אוהבת שמתנצלים בפני תוך הפגנת התמוטטות רגשית.  (חדש)
לילי יום שני, 13/02/2006, שעה 0:26
בתשובה לTryscer
זה מין שילוב שלא-ניתן-לעמוד-בפניו של סליחה וכפרה. אם מישהו מרגיש צורך להתנצל בפני, יש סיכוי לא רע בכלל שמגיע לו להתמוטט נפשית. אם מגיעה לי התנצלות, למה שלא תהיה כזו שאני אהנה ממנה?
   כתוב תגובה
גם סליחה צריך לדעת לבקש  (חדש)
צחי יום שני, 13/02/2006, שעה 0:49
בתשובה לTryscer
''אבל אני חושב שאתה מנצח באינטרנט של הלהיות לא נחמדים.''

אויש תודה. אתה איש נורא נחמד! אני מסמיק. ולנצח בענף תחרותי כזה, עם כל כך הרבה ספורטאים מוכשרים, זה בכלל כבוד גדול לי.
   כתוב תגובה
אני רוצה למחות  (חדש)
Boojie יום שני, 13/02/2006, שעה 2:30
בתשובה לTryscer
על ההתייחסות לנשים היסטריות. כאישה וכפמיניסטית, אני מרגישה שהשימוש בהשוואה לנשים, אם נחמדות או לא נחמדות, ובפרט במילה ''היסטריות'' אשר נגזרה מהמילה היוונית ל''רחם'' ולפיכך, מהווה זלזול ביציבותן הרגשית המולדת של נשים ובאופן כללי המעטה בערכו של המין הנשי בכללותו, וכן הוספת המילה ''נחמדות'', אשר מהווה גם היא מילה ממעיטה ומבזה משהו, כביכול נשים זקוקות לשיפוט של נחמדות מצידו של גבר במקום לבחון בכוחות עצמן את מימושן העצמי במונחים איכותיים או מונחי יכולת, הוא... אה, מה רציתי להגיד?
   כתוב תגובה
לא יודע, אבל זה נשמע לי מאד היסטרי.  (חדש)
שלמקו GRAS יום חמישי, 16/02/2006, שעה 17:03
בתשובה לBoojie
   כתוב תגובה
אוי, שלמקו, אתה ברצינות מנסה  (חדש)
Boojie יום ראשון, 19/02/2006, שעה 1:05
בתשובה לשלמקו GRAS
לבסס את מעמדך כ''שלמקו הנבעט המקורי, היזהרו מחיקויים''? P-:
   כתוב תגובה
תשובה אפשרית  (חדש)
עופר יום חמישי, 09/02/2006, שעה 15:23
בתשובה לצחי
להיות נחמד לפעמים עוזר לך כי אז אנשים יקשיבו לך יותר?
   כתוב תגובה
לא יודע איך זה אצל צחי,  (חדש)
NY יום חמישי, 09/02/2006, שעה 15:32
בתשובה לעופר
אבל אצלי זה לא תמיד נכון. למשל:
   כתוב תגובה
כמו שאמרתי ''לפעמים''  (חדש)
עופר יום חמישי, 09/02/2006, שעה 15:36
בתשובה לNY
לכל דבר יש מקום, ואדם שמשתמש בתוקפנות שלא במקום גורם לתחושת רתיעה,שלא לדבר על זה שבתגובות של צחי בדר''כ אין את חידודי הלשון ששלטו בביקורת שלך.
   כתוב תגובה
זה טרנד חדש ? להעליב את כותב  (חדש)
אמבר שבת, 11/02/2006, שעה 14:20
בתשובה לעופר
הביקורות ועוד מבלי שקראת את הספר?

כמו שאני מבינה את הויכוח, שלמקו אהב את הספר וחשב שיתרונותיו עולים על פגמיו. ניר חושב שלא.

בסופו של דבר, ההנאה מספר היא דבר סובייקטיבי, והרבה פעמים אפשר להינות מספר * למרות * פגמיו. למעשה, רוב הספרים שנהניתי מהם הם ספרים שנהניתי מהם למרות פגמיהם ולא בגלל שהם נטולי פגמים (וכמה ספרים כאלה יש בכלל?).

אז שלמקו מצא דברים חיוביים להגיד על הספר, למרות פגמי שפה ולשון, שהוא לא שם לב אליהם או לא חשב שהם חשובים. למה זה מצדיק את ההשתלחות המאסיבית בו מצד כל מיני כאלה שלא ראינו אותם פה אף פעם?
   כתוב תגובה
אלא אם את מדברת אל העופר השני הזה שהופיע פתאום  (חדש)
עופר שבת, 11/02/2006, שעה 21:34
בתשובה לאמבר
בימים האחרונים, אז כנראה שלא הבנת שההערה שלי היתה ספציפית על צורת הכתיבה של *צחי* ולא קשורה לביקורות,מלבד הערה על הביקורת של ניר על ''ארמדין''.
   כתוב תגובה
דג זהב, עכבר מחמד, חתול משתעל וכלב מיילל  (חדש)
גמדצוב שבת, 11/02/2006, שעה 21:57
בתשובה לעופר
איך זה שפתיל התגובות דן במי שכתב את התגובות, באח של מי שכתב את התגובות, בחתול המשתעל של אח של מי שכתב את התגובות, במורה לנימוסים והליכות של החתול המשתעל של אח של מי שכתב את התגובות, בכלב המיילל של המורה לנימוסים והליכות של החתול המשתעל של אח של מי שכתב את התגובות, בעכבר המחמד של הכלב של המורה לנימוסים והליכות של החתול של אח של מי שכתב את התגובות, בדג הזהב של אחות של המורה לנימוסים והליכות של החתול של אח של מי שכתב את התגובות, בטמבל שמערבב דג זהב, עכבר מחמד, חתול ולכלב התגובה אחת ורק לא בספר ! ! ! 1
   כתוב תגובה
אנו משתדלים לדבוק באופטימי ובר הפוטנציאל.  (חדש)
לילי יום ראשון, 12/02/2006, שעה 2:25
בתשובה לגמדצוב
וזה, כפי שהבחנת, לא קל כלל וכלל.

(אוי ויי, אני מרגישה כמו פזיק.)

(כמובן, אחרי שכתבתי את זה, חזרתי לתקן את המשקל של החריזה, שאולי היתה תאונה אבל זה לא תירוץ להסתפק בפחות משלמות)
   כתוב תגובה
אני דווקא דיברתי על  (חדש)
אמבר יום ראשון, 12/02/2006, שעה 11:37
בתשובה לעופר
הסגנון, התוכל וכל השאר של צחי. הוא את הביקורת עליו הרוויח בצדק.
   כתוב תגובה
יש סיבה כלשהי שבגללה  (חדש)
Boojie מתעניינת בנימוס יום ראשון, 12/02/2006, שעה 23:54
בתשובה לצחי
הטמבל הזה לא נמחק מפה עדיין?

כן, אמרתי טמבל. גם אני לא מנומסת. הידד, הצטרפתי לטרנד.
   כתוב תגובה
כי אם ימחקו אותו,  (חדש)
לילי יום שני, 13/02/2006, שעה 0:01
בתשובה לBoojie מתעניינת בנימוס
תימחק עימו גם המחמאה הראשונה והיחידה שאי-פעם קיבלתי מניר יניב! האם תגזלי כך את 15 שניות התהילה שלי, מגעי הרגעי עם עולם הסלבריטאים?...
   כתוב תגובה
אני יכול להחמיא לך שוב  (חדש)
NY יום שני, 13/02/2006, שעה 0:56
בתשובה ללילי
תמורת סכום סמלי.
פרטים בכל סניפינו בארץ ובגולה!
   כתוב תגובה
אני מאמינה בלהרוויח את המחמאות שלי.  (חדש)
לילי יום שני, 13/02/2006, שעה 0:59
בתשובה לNY
כמובן, אתה מוזמן לפנות אלי שוב באחד מהימים הפחות טובים שלי. אז ההצעה דווקא יכולה להתגלות כרווחית להפליא. עבורך. תוך התחשבות בעובדה שב''רווחי להפליא'' אני מתכוונת לסטנדרטים של סטודנטית ענייה.
   כתוב תגובה
המחמאות של ניר  (חדש)
Boojie יום שני, 13/02/2006, שעה 2:24
בתשובה ללילי
הן דבר שאנשים ממש מפריזים בערכו. זה לא שיש הרבה מה לעשות איתן.
   כתוב תגובה
עדיין.  (חדש)
לילי יום שני, 13/02/2006, שעה 3:11
בתשובה לBoojie
יש כמה סטודנטים לפיזיקה שסרים למרותי, וברגע (טוב, אולי אחרי כמה ימי חופש שהורווחו בצדק) שהם יסיימו לבנות לי את הטרנספורטר ו/או מכונת זמן שהם הבטיחו לי, אני אפנה אותם לפרוייקט המרת-מחמאות-לאנרגיה. תוך עשרים, מקסימום שלושים שנה אני אוכל לקחת את המחמאה הזו ולהדליק איתה מכשירים חשמליים קטנים. בעצם, את זה אני יכולה לעשות כבר עכשיו, בעיקר בימים יבשים של הקיץ, ואפילו בלי להתכוון. הממ. אני חושבת שאני מבינה על מה דיברת.
   כתוב תגובה
נו, וזה מה שיוצא לי מלהחמיא.  (חדש)
NY יום שני, 13/02/2006, שעה 12:51
בתשובה ללילי
יופי, באמת. בפעם הבאה אולי אנהג אחרת. על פי כמה עדים באתר זה ממש, עם הקטילות שלי בהחלט אפשר להתחמם בחורף.
   כתוב תגובה
רואים שלא ביקרת בזמן האחרון בלשכת התעסוקה.  (חדש)
NY יום שני, 13/02/2006, שעה 12:46
בתשובה לBoojie
   כתוב תגובה
יש סיבה כלשהי שבגללה  (חדש)
צחי יום שני, 13/02/2006, שעה 0:41
בתשובה לBoojie מתעניינת בנימוס
ואני דווקא חשקתי כל כך להיות מעין Boojie ממין זכר... ראיתי עצמי כממשיך דרכך, אבל כעת שחזרת למסכינו ברוח נעורים פוזזת הבנתי שאינני אלא חיקוי-Boojie זול, כמו נעל בית שאיננה גוצ'י כי אם סוצ'י ויובאה מטייון או הונג-קונג בשליש מהמחיר.

קטונתי בפניך. ועדיין – אני רואה בך פורצת דרך ואני הקטן רק הולך בעקבותייך.
   כתוב תגובה
זול זה לא מילה.  (חדש)
Boojie יום שני, 13/02/2006, שעה 2:23
בתשובה לצחי
אתה לא מתקרב אפילו למידת החן שבה אני גועלית לאנשים. וגם העלבונות שאתה מטיח עלובים יחסית לשלי.
שמע, בני, מוסר אמך: להיות גועלי צריך לדעת, כדי שאנשים יהיו מוכנים לקבל את הגועליות שלך ולמרות זאת (או בגלל זאת) לאהוב אותך. אתה *לא* יודע.
   כתוב תגובה
ניסיתי להתאפק אבל...  (חדש)
ג'יזל יום ראשון, 12/02/2006, שעה 17:45
בתשובה לצחי
ןנתחיל כמקובל בגילוי נאות- אני ידידה טובה מאוד של קובי (י.קמין) והייתי חלק מהאנשים שקראו את הספר בגירסתו הראשונית הלא-ערוכה.
ונמשיך..
אם היית מכיר את קובי היית יודע שני דברים:
א. להגיד על קובי שהוא לא קרא מספיק ספרים ושהידע והעומק הספרותי שלו לא מספיקים זה כמו להגיד על אבשלום קור שהוא לא קרא את מילון אבן-שושן- די אבסורד
ב. קובי תמיד שמח (ואפילו מבקש נחרצות) לשמוע ביקורות ודעות, חיוביות ושליליות, על כתיבתו. בין השאר מכיוון שהוא מאמין גדול בזכותם של אנשים לטעם אישי- מה שאתה כנראה קצת שכחת
אני לא מצליחה להבין- מה כ''כ מפריע לך בזה ששלמקו נהנה מהספר?
גם לי הספר הזכיר את גיימן ואת פאוארס- לא מבחינת איכות הכתיבה כי אם ברעיון.
ודבר אחרון- לגבי ''מקוריות'' הספר- תקן אותי אם אני טועה אבל לא יצאו איזה שניים-שלושה (50) ספרים בנושא המאבק בין כוחות הטוב לכוחות החושך? ולא היו ביניהם כאלה מקוריים וטובים?
והזמנה אחת אחרונה בהחלט- אתה חושב שיש לך מה ךתרום לקובי ככותב ויוצר- קח את עצמך, תיגש לחנות ספרים שלו (''קדמת עדן, דיזינגוף 91) שב, דבר ואני מבטיחה לך שהוא יקשיב.
   כתוב תגובה
אני חושבת שכדאי לשאול לפני שמתחייבים בשם מישהו לדבר כזה...  (חדש)
לילי יום ראשון, 12/02/2006, שעה 21:53
בתשובה לג'יזל
   כתוב תגובה
מכיוון שעד היום נמנעתי מלהגיב, היום אני אגיב בשמחה  (חדש)
קובי קמין יום ראשון, 12/02/2006, שעה 23:12
בתשובה ללילי
ג'זל בהחלט כתבה את מה שאני תמיד אומר.
ועל מנת לחדד - אשמח מאוד לקבל כל ביקורת והערות על ספרי, טובות ורעות, ובלבד שתהיינה מנומקות כראוי ולא מתלהמות.
כל מי שיש לו עניין לשוחחח איתי אישית, )שוב - לטוב ולרע( בהחלט מוזמן להגיע לחנות ולשבת איתי שם ואשמח)שוב( לדבר עמו.
אין אני מאלו המתביישים במה שאני עושה, ואינני יהיר עד כדי לחשוב שאני כליל השלמות.)למעשה, וכבר הצהרתי על כך לא מעט פעמים, אינני רואה את עצמי כ''סופר'' אלא כמספר(
מאידך, ואני חוזר שוב, לא אקבל התלהמות, או נסיונות להערות מרושעות על מנת להראות כמה כותב ההערות אינטליגנטי ו'או לא נחמד לקיום. זה - בעיני טפשי.
בברכה
י. קמין
   כתוב תגובה
מכיוון שעד היום נמנעתי מלהגיב, היום אני אגיב בשמחה  (חדש)
אלמוני יום ראשון, 19/02/2006, שעה 7:06
בתשובה לקובי קמין
לצערי, נראה שאתה טועה. אתה לא יודע לקבל ביקורת.
הסיבה שאני כותב את הדברים בעילום שם, אינה מאחר ואני חושש או משתפן. להפך. הסיבה היא כדי שלא תחשוב שיש כאן עילה לפסול את דברי כאילו אני מנסה להאדיר את שמי, את את חוסר נחמדותי.
בן אדם שיודע לקבל ביקורת היה שם לב כשמצביעים על ביטוי כמו ''כרכרה נפשו'', ואומו ''אופס''. או שותק.לכולם יש שגיאות כתיב. ולא כל עורך שמפספס ביטוי שגוי צריך לבקר. קורה, כולם בני אדם. אבל אתה, תחת זאת, התחלת לטפס על עצים גבוהים, ולהפוך את הטעות לאידאולוגיה.
אידאולוגיה היא דבר נחמד. אבל אידאולוגיות מטופשות הן דבר מטופש. אלא שאתה מעדיף להתלות בכאלו, במקום להודות במגבלות אלו ואחרות שיש לך, כמו שיש מגבלות לכל אדם אחר.
יתרה מזאת, אדם שמקשיב לביקורת היה קורא את הדעות השליליות על זנזיבר שקושרו כאן, ולומד מהן.
   כתוב תגובה
לאלמוני.  (חדש)
קובי קמין יום ראשון, 19/02/2006, שעה 21:12
בתשובה לאלמוני
אתה טועה.
כבר כתבתי ששגיאות כתיב שמתגלות הן פשלה ואשמתי פשעתי.
יש לי לא מעט מגבלות, ואני מודה בהן בחפץ לב, ואם הייית מכיר אותי היית מודע לכך.
אבל זה לא משנה עכשיו, זה משחק שאני כבר לא משחק בו. אני רק חוזר על הצעתי, מי שרומה לבקר, מוזמן.
להתראות בספר הבא, (מקווה שלקראת שבוע הספר)
   כתוב תגובה

הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.