על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
עוד בקטגוריה זו:

החינמניה מס' 38
שונות / המערכת
27/09/14
תגובות: 2  
החינמניה מס' 37
שונות / המערכת
12/07/14
תגובות: 1  
הגשת אירועים לאייקון 2014
שונות / המערכת
23/06/14
תגובות: 0  
תיקוצ'יקים ועולמות אחרים
שונות / איתי ליבנה
31/05/14
תגובות: 1  
החינמניה מס' 36
שונות / המערכת
26/04/14
תגובות: 0  
החינמניה מס' 35
שונות / המערכת
08/03/14
תגובות: 0  
פרס גפן 2014
שונות / המערכת
05/03/14
תגובות: 4  
קול קורא להגשת סיפורים
שונות / המערכת
15/02/14
תגובות: 0  
החינמניה מס' 33
שונות / המערכת
03/11/13
תגובות: 0  
קול קורא
שונות / המערכת
29/09/13
תגובות: 0  
החינמניה מס' 32
שונות / המערכת
07/09/13
תגובות: 2  
דיווחים חיים מוורלדקון
שונות / המערכת
24/08/13
תגובות: 0  
החינמניה מס' 31
שונות / המערכת
21/07/13
תגובות: 0  
החינמניה מס' 30
שונות / המערכת
27/05/13
תגובות: 0  
הרועה האחרון - סרט מסע פנטסטי
שונות / המערכת
02/04/13
תגובות: 0  

שפץ ביתך
שונות / ניר יניב
יום שישי, 21/03/2003, שעה 22:22

גורלם הנורא של ספרים
אצל ניר הזועם בדרכים


טור אישי, הופיע בגליון מספר 17 של המימד העשירי, מרץ 2003
איורים: הדר בז'רנו


בעולם שלאחר האסון, רסיסי חיים דבקים בעקשנות בשרידים המפויחים של הציויליזציה. בינות הפחים העשנים, נעווי הצורה, פושטות צורות חיים מיקרוסקופיות על החלקיקים האורגניים המועטים שנותרו לפליטה, תוך שהן מרוות את צמאונן במקווי מים מזוהמים, שחורים. הריח, לו שרד שם מישהו בעל חוש שכזה, מסביר את אי-שרידתו התיאורטית של כל מישהו בעל חוש שכזה. אך החיידקים החרוצים אינם מבחינים בזוטות שכאלה, ומעט מעט עולה בין ההריסות גוון ירקרק, מהסוג שהיה גורם לכל עקרת בית לספוק כפיה, לזעוק מרה אל השמים האפלים ולחבוט בכל הנקרה בדרכה.

ואכן, מיד ספקה ק' כפיה, זעקה מרה אל השמים האפלים וחבטה בי כהוגן באמצעות ספר שנקרה בדרכה (תרגום: ד. לנדס). ''מה,'' אמרה למראה העובש המזדחל על ערימת המחבתות המפויחות, ''עשית למטבח שלנו?''
''שום דבר,'' אמרתי בתמימות ולקחתי את הספר מיָדה. ''מה עשית לספר הזה?''
''שום דבר,'' אמרה בשלווה מחשידה. ''הוא סתם היה כאן.''
''במטבח?''
''למה לא?'' אמרה ק' והלכה לקניות.
חשד עלה במוחי. לפתע, כמואד'יב הרואה בעיני רוחו את עתידה הבלתי נמנע של האנושות, הבנתי מה פשר הריקנות המדאיגה שפשתה לאחרונה במדפי ספרייתי. הבטתי סביב וראיתי ברדבורי אחד על התנור ושני היינליינים תומכים ברגלו הקצרה של ארון הסירים.
''אהא!'' אמרתי, והתחלתי לחפש ביתר שאת. מיד מצאתי וונגוט על מדף התבלינים ובראנר בכיור. פתחתי את המקרר, אך פרט לספר אחד (תרגום: ע. לוטם) לא היה בו דבר. מאוכזב מעט פניתי לעבר מרפסת המטבח, שם נכונה לי מציאה: שלושה קלארקים על מייבש הכביסה, אדמס בארון הכלים, מתחת למפתח השוודי, סלאדק בסל הכביסה, ואפילו מרי שלי אחד, שנפל עלי כשנתקלתי בסולם ונקעתי את בוהן רגלי.
מעודד, צלעתי אל עבר האמבטיה, שם קידמו את פני ארבע אנתולוגיות של זוכי הוגו (עורך: א. אסימוב) שכיכבו, כמה משפיל, כמעמד אופנתי למייבש שיער. חיטוט נוסף העלה מקקאפרי בארון התרופות, מקקאפרי על מדף כלי הגילוח ומקקאפרי בתוך ערימת גליונות ''לאשה'' שהציפה את האמבטיה עד גדותיה. חדור ספקות וחששות בנוגע לנטיותיה הדרקוניות של חברתי לחיים, פניתי לסלון, שם גיליתי את כל כתבי קורדווינר סמית בכריכה קשה, משמשים כעמוד תמיכה לגידולו הנכון של צמח בעציץ, וכן כמה צלונים חינניים שנבנו מכתביו של גיימן.
בשלב זה התחלתי להתלהב מהאפשרויות הגלומות בחיפוש בבית. מלא מרץ ועזוז נכנסתי לחדר השינה, מתוך כוונה תמימה להפכו על פיו. התחלתי לסובב את המיטה, אלא שאז נשמעה טריקת דלת שבישרה לי כי ק' חזרה מהקניות וכי מוטב לי שאמצא הסבר מתקבל על הדעת למצבה הנוכחי של דירתנו.
''אה,'' אמרתי בקלילות, בעודי מחביא את כל הספרים שמצאתי מאחורי גבי, ''ראית אולי איפה שמתי את ה... אה... הקצף גילוח?''
''בשביל זה פירקת את הבית?'' אמרה ק'.
''תראי,'' אמרתי בחיקוי המאפיונר הטוב ביותר שלי, '''פירקת' היא מלה כל כך מלוכלכת...''
''ככה?'' אמרה ק' וזרקה עלי פיליפ ק. דיק. ניסיתי להמלט, אך רגלי הסתבכו באיזו טרילוגיית פנטסיה (תרגום: ר. לבנית; תרגום השירים: א. אופק) ונפלתי אפיים ארצה. ספרי מד''ב התפזרו בכל רחבי החדר, וגם כמה חוברות של ''אנאלוג'' עם ציורי כריכה חושפניים במיוחד, שהוחבאו בזמנו מתחת למיטה.
עיניה של ק' התרחבו. ''חכי רגע!'' קרקרתי,'' אני יכול להסביר הכל! זה לא מה שאת חושבת!''
''ככה!'' שאגה ק' והטיחה בי את המהדורה המאוירת של ''מספר החיה 666'' (חלליות ערומות ובחורות גם). ניסיתי לזחול לעבר המרפסת, אך טרילוגיית פנטסיה (תרגום: ר. לבנית; תרגום השירים: א. אופק; מהדיר: ע. לוטם) חסמה את דרכי. ''אולי נדבר על זה?'' חרחרתי, בעוד ק' משגרת סנוקרת אימתנית אל עבר ערימת פראצ'טים תמימים. בנסיון להמלט ממטר הספרים, נחבט ראשי בטרילוגיית פנטסיה (באנגלית). חושך אפף אותי, ולא ידעתי עוד דבר.

בעולם שלאחר האסון, רסיסי חיים דבקים בעקשנות בשרידים המפויחים של הציויליזציה. בינות הפחים העשנים, נעווי הצורה, פושטות צורות חיים מיקרוסקופיות על החלקיקים האורגניים המועטים שנותרו לפליטה, תוך שהן מרוות את צמאונן במקווי מים מזוהמים, שחורים.
''התעוררת?'' אמרה ק' בעודי מנער מעל פני את המים שהתיזה עלי ומביט בהריסות חדר השינה. ''יופי. עכשיו תסדר את זה, ואחר כך אתה יכול לשטוף כלים.''
בהיתי בה חסר אונים, מטושטש, מיואש. חזון קודר של עבדות אפף אותי. אך לא! לפתע, מתוך התוהו שבראשי, הופיעה הארה – הנה, כך אוכל לפתור את כל בעיותי, ואיש לא יפגע בספרי המד''ב שלי לעולם!
חבטתי בה בספר בישול של רות סירקיס.




ניר הזועם בדרכים – אנתולוגיה
המימד העשירי
שובה של הנסיכה הלוחמת – הטור הקודם

 
חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
ספרי הבישול של רות סירקיס
Boojie שבת, 22/03/2003, שעה 3:36
אני די מזדהה עם ק'
יעל שבת, 22/03/2003, שעה 7:55
(12 תגובות בפתיל)
נפלא
השמ יום שני, 24/03/2003, שעה 8:06
ממתי ק' קוראת לאשה?
גלעד יום שני, 24/03/2003, שעה 16:56
(3 תגובות בפתיל)

הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.