על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
עוד בקטגוריה זו:

החינמניה מס' 38
שונות / המערכת
27/09/14
תגובות: 2  
החינמניה מס' 37
שונות / המערכת
12/07/14
תגובות: 1  
הגשת אירועים לאייקון 2014
שונות / המערכת
23/06/14
תגובות: 0  
תיקוצ'יקים ועולמות אחרים
שונות / איתי ליבנה
31/05/14
תגובות: 1  
החינמניה מס' 36
שונות / המערכת
26/04/14
תגובות: 0  
החינמניה מס' 35
שונות / המערכת
08/03/14
תגובות: 0  
פרס גפן 2014
שונות / המערכת
05/03/14
תגובות: 4  
קול קורא להגשת סיפורים
שונות / המערכת
15/02/14
תגובות: 0  
החינמניה מס' 33
שונות / המערכת
03/11/13
תגובות: 0  
קול קורא
שונות / המערכת
29/09/13
תגובות: 0  
החינמניה מס' 32
שונות / המערכת
07/09/13
תגובות: 2  
דיווחים חיים מוורלדקון
שונות / המערכת
24/08/13
תגובות: 0  
החינמניה מס' 31
שונות / המערכת
21/07/13
תגובות: 0  
החינמניה מס' 30
שונות / המערכת
27/05/13
תגובות: 0  
הרועה האחרון - סרט מסע פנטסטי
שונות / המערכת
02/04/13
תגובות: 0  

חינמניה מיוחדת - משחקים בחינם
שונות / רז גרינברג
יום ראשון, 28/06/2009, שעה 19:37

רז גרינברג ממליץ על סדרת משחקי הרפתקאות זמינה לכל


יותר מעשור חלף מאז שמשחקי ההרפתקאות שלטו ביד רמה בעולם של משחקי המחשב. ז'אנרים פופולאריים אחרים, במיוחד משחקי הפעולה, תפסו את מקומם, והניסיונות העכשוויים להחיות את ז'אנר ההרפתקאות לא מצליחים לרוב לשחזר את הקסם של הכותרים שנוצרו בימי הזוהר של יצרניות כמו ''סיירה'' או ''לוקאסארטס''.
אך השנים שחלפו הובילו לכך שגם כלי פיתוח למשחקים כאלה, שבעבר היו נחלתם הבלעדית של יצרני משחקים מקצועיים, הפכו לזמינים לכל דורש – ובמיוחד למעריצים של משחקי ההרפתקאות הקלאסיים. אלה נוהגים בשנים האחרונות להפיץ ברשת גרסאות חדשות אותן הם יצרו למשחקים האהובים עליהם, ואף משחקים מקוריים המשמרים את רוח התקופה בה ז'אנר ההרפתקאות משל בכיפה. כזה הוא המפתח פרנסיסקו גונזאלס, יוצרה של סדרת המשחקים ''בן ג'ורדן'', הזמינה להורדה ברשת, בחינם.
הסדרה מזכירה מעט, במבנה העלילתי שלה, את סדרת ''גבריאל נייט'' של סיירה. הגיבור, בן ג'ורדן, הוא חוקר צעיר של תופעות על-טבעיות וכל משחק חדש מזמן לו חקירה במקום אחר. הסדרה לקחה אותו עד כה מארצות הברית, ליפן ולרחבי אירופה. המקרים אותם חוקר ג'ורדן מבוססים בדרך כלל על אגדות ומיתוסים מקומיים, ומתחברים זה לזה לעלילה מתמשכת אודות פעילותם של גורמים אפלים.
שני הפרקים הראשונים בסדרה, ''In Search of the Skunk Ape'' בו חקר הגיבור סדרה של מעשי רצח המיוחסים למפלצת מיתולוגית בפארק לאומי בפלורידה, ו-''The Lost Galleon of the Salton Sea'' שעלילתו עסקה באוצר הקבור במדבריות קליפורניה, היו משחקים שגרתיים למדי בעלי עלילה בסיסית ומטלות מהסוג המוכר לחובבי הז'אנר, בעיקר ''לך לשם ותביא את זה'' ו''גרום לאדם שעומד בדרכך לשתף איתך פעולה''. כל אחד מהם סיפק חוויה מבדרת למדי של משחק במשך שעתיים-שלוש, אך לא הרבה יותר מזה. במשחקים האלה עדיין לא ניתנו רמזים לעלילה המתמשכת של הסדרה (למרות שבשנה האחרונה המשחק הראשון יצא בגרסה מחודשת, בה קיימת התייחסות לנושא) וגם מרבית הדמויות בהן פגש הגיבור לא הותירו רושם יוצא דופן.
המשחק השלישי, ''The Sorceress of Smailhold'', היה קפיצת-מדרגה משמעותית עבור הסדרה. בפרק זה בו חוקר הגיבור את פעילותה של כת מכשפות בכפר סקוטי איכות הכתיבה השתפרה באופן משמעותי, מבנה המשחק הפך לבוגר ומחושב יותר, ויוצר הסדרה הצליח לתת להתרחשויות אווירת אימה המלווה את המשחק כמעט לכל אורכו (אווירה שבשני המשחקים הקודמים הוגבלה בעיקר לסצנות השיא). העלילה המתמשכת של סדרת המשחקים התחילה פחות או יותר בנקודה זו.
במשחקים הבאים הפגין יוצר הסדרה נטייה להתנסות בכיוונים חדשים ולשבור מדי פעם את הנוסחה עליה נבנו קודמיהם. כך בפרק הרביעי, ''Horror at Number 50'', שהוא תעלומה המתרחשת כולה בתוך סביבה סגורה אחת – בית רדוף רוחות. במשחק זה הוצגו גם דמויותיהם של שני חוקרים עמיתים, אליס וסיימון, המלווים את הגיבור בפרקים הבאים של הסדרה.
המשחק החמישי, ''Land of the Rising Dead'', הוא השאפתני ביותר מבין כל פרקי הסדרה, והוא מציג את רוחב-היריעה הגדול מכולם כאשר הוא שולח את הגיבור להתרוצץ ברחבי יפן בניסיון לפענח סדרת מעשי רצח אכזריים. משחק זה מורכב ומסובך יותר מאלה שבאו לפניו (ואחריו), והוא מהווה נכון לרגע זה את השיא היצירתי – גם מבחינת גרפיקה וליווי מוסיקלי – אליו הגיע יוצר הסדרה.
הפרק הבא, ''Scourge of the Sea People'', המתרחש ביוון, היה במידה רבה אתנחתא לפני החזרה לעלילה המתמשכת של הסדרה, וזו חזרה במשחק השביעי, ''The Cardinal Sins'' המתרחש בוותיקן, בו מנסה הגיבור לפענח קונספירציה היסטורית בסגנון ''צופן דה-וינצ'י''. המשחק השביעי הוא המשחק היחיד בסדרה שמצריך היכרות עם הפרקים הקודמים, אך התנסות בכל פרקי הסדרה בזה אחר זה היא חוויה מומלצת ללא קשר.
משחקי הסדרה פותחו ללא התקציבים הגדולים הזמינים למפתחים מקצועיים, והדבר ניכר במיוחד במראה שלהם: בעיצוב הסביבה ניכרת תחושה של חוסר פירוט, ולעיתים קרובות ישנה גם ''מריחה'' לא מחמיאה בכל הנוגע לצבעים. גם עיצוב תמונות הדיוקן של הדמויות בזמן הדיאלוגים אינו מקצועי במיוחד. אך למרות כל המגבלות, יוצר הסדרה הצליח להקנות אווירה ייחודית למקומות בהם מתרחשים המשחקים בסדרה, ורמת ההנפשה בכל הנוגע לתנועה של הדמויות מרשימה במיוחד.
המשחק השמיני והאחרון בסדרה אמור לצאת מאוחר יותר השנה, לאחר שקודמו נגמר ב''המשך יבוא'' מותח מאוד והחובבים הרבים שקמו לסדרה מחכים לו בקוצר רוח. לא קשה להבין מדוע הסדרה הצליחה לסחוף כל כך הרבה חובבים, היא כתובה היטב, מהנה מאוד, מעבירה את רוח משחקי ההרפתקאות הגדולים של העשור הקודם – וניתן לשחק בכל אחד מפרקיה בחינם.



להורדת המשחקים
הבלוג של פרנסיסקו גונזאלס, מפתח הסדרה

 
חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
תודה!  (חדש)
קובי יום ראשון, 28/06/2009, שעה 20:21
שיחקתי עכשיו בראשון והיה מאוד נחמד.
   כתוב תגובה
יופי, רז, יופי, באמת. אני מקווה שאתה גאה בעצמך.  (חדש)
Boojie יום ראשון, 28/06/2009, שעה 22:49
אתה תדאג עכשיו שיהיה לי זמן פנוי? כן? אה? או שפשוט חשבת שתשאיר את ההמלצה הזאת ולא תיקח אחריות על הנזקים שיגרמו בגללה?
יש אנשים שפשוט לא חושבים על אחרים.
   כתוב תגובה
חלילה. הרי ידוע שמטרתם של המשחקים החינמיים באשר הם היא להרוג את   (חדש)
רז יום ראשון, 28/06/2009, שעה 23:31
בתשובה לBoojie
הזמן (הפנוי וגם זה שבו אמורים לעשות דברים אחרים...).
   כתוב תגובה
רז מחויב לקהילה  (חדש)
חגית, יום שני, 29/06/2009, שעה 11:04
בתשובה לBoojie
באמת בוג'י - ככה את מכירה את רז?
בזמן שכולנו נשחק משחקים הוא יחפש את המפתחות למכונת הזמן.
   כתוב תגובה
ומן הסתם ייעלם איתה אל מעבר לשקיעה.  (חדש)
Boojie יום שני, 29/06/2009, שעה 18:23
בתשובה לחגית,
ידעתי שאסור לסמוך עליו.
   כתוב תגובה
איזה מעבר לשקיעה!  (חדש)
kenny יום שני, 29/06/2009, שעה 18:58
בתשובה לBoojie
הוא ייקח אותה ויתקן את מכונת פיצול האישיות כדי שהוא יוכל לשחק במשחקים ולראות סרטים ולקרוא ספרים ביחד. וגם ללכת לשלושה אירועים במקביל בכנסים.

שחיתות, אני אומר לך, שחיתות.
   כתוב תגובה
כן, טוב, ''שחיתות'' באגודה זה מובן מאליו.  (חדש)
Boojie יום שני, 29/06/2009, שעה 19:09
בתשובה לkenny
   כתוב תגובה
יש גם משחק של עולם הדיסק  (חדש)
natsu שבת, 11/07/2009, שעה 22:53
שאני מאוד נהניתי לשחק בו וממליצה עליו. מאוד משמר את הסגנון וההומור של טרי פראצ'ט, לדעתי~
ttp://www.bestoldgames.net/eng/old-games/discworld.php
   כתוב תגובה

הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.