על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
עוד בקטגוריה זו:

שלושה בדירה אחת
טלויזיה / גל חיימוביץ'
04/08/12
תגובות: 3  
מפלצות נראות ומפלצות נסתרות מהעין
טלויזיה / קרן לנדסמן
26/11/11
תגובות: 26  
תעלומת הרוח הנעלמת
טלויזיה / לילי דאי
13/08/11
תגובות: 4  
עוברת כל גבול
טלויזיה / רז גרינברג
25/12/05
תגובות: 7  
הרובינזונים החדשים
טלויזיה / רני גרף
14/04/05
תגובות: 20  
גוונים של שחור
טלויזיה / רז גרינברג
16/01/05
תגובות: 5  
לראות או לא לראות
טלויזיה / איתי שלמקוביץ
16/11/04
תגובות: 29  
אלוהים נמצא בדברים המדברים
טלויזיה / איתי שלמקוביץ
16/06/04
תגובות: 14  
היקום מצחיק, אז צוחקים!
טלויזיה / רז גרינברג
25/03/04
תגובות: 7  
מותו של אזור
טלויזיה / רז גרינברג
16/11/03
תגובות: 30  
מפגשים
טלויזיה / איתי שלמקוביץ
04/10/03
תגובות: 30  
הרובוט שאהב אותי
טלויזיה / אריק אפק
14/09/03
תגובות: 13  
הדבר הטוב הבא(פי)?
טלויזיה / רז גרינברג
15/07/03
תגובות: 10  
הגחלילית שכובתה
טלויזיה / איתי שלמקוביץ
13/04/03
תגובות: 42  
משולחנו של המהנדס הראשי
טלויזיה / רז גרינברג
19/01/03
תגובות: 10  

פרוייקט המכשפה מבלייד
טלויזיה / רז גרינברג
יום שלישי, 01/05/2001, שעה 2:09

'Witchblade': עוד דרך להעביר את הזמן בנעימות מול הטלויזיה בעונה השחונה האופפת אותנו


בתקופה הנוכחית - בארץ ובחו''ל - יש שפל מסוים בסדרות ובסרטי מד''ב. היבול מהעונה האחרונה בטלויזיה האמריקאית היה מחפיר, תעשיית סרטי המד''ב/פנטסיה מנמנמת בינתיים (עד תחילת עונת סרטי הקיץ בחודש הקרוב), וכך זוכה סרט הטלויזיה Witchblade, המופץ בארץ בספריות הוידאו תחת השם ''לוחמת האלים'', משום מה, לסיקור לו כנראה לא היה זוכה בנסיבות רגילות. אם כי לא מדובר ביצירת מופת שהיתה חומקת מאתנו בנסיבות אלה, הסרט הוא בהחלט דרך סבירה להעביר את הזמן עד, נאמר, AI של ספילברג.


גיבורת הסרט היא שרה פזיני (יאנסי באטלר), שוטרת ניו-יורקית שירשה את המקצוע מאביה אשר נרצח בנסיבות מסתוריות. בתחילת הסרט חוקרת שרה את מותה של ידידת נעורים שלה שהתדרדרה לסמים ולזנות. החשד נופל על גאלו (ג'ורג' ג'נסקי), מאפיונר מקומי, המסוכסך עם שרה עוד מתחילת הקריירה שלה. כאשר היא רודפת אחרי מתנקש שכיר של גאלו, מוצאת שרה את עצמה לכודה במוזיאון עתיקות. במהלך קרב יריות עם המתנקש היא מכניסה את ידה לתוך ה-Witchblade, כפפת פלדה המוצגת במוזיאון. הכפפה מעניקה לה כוחות-על. מכאן הופך הסרט למסע הנקמה של שרה בגאלו, תוך שימוש בכוחות העל החדשים שלה. בתחילה היא מתכחשת לכוחותיה, אך לאט לאט היא לומדת להבין אותם, בעידודם של זר מסתורי בשם איאן נות'ינגהם (אריק את'בארי) ומיליונר אניגמטי בשם קנת' איירונס (אנטוני סיסטארו) שיש לו, כמסתבר, מניעים משלו בנוגע ל-Witchblade.


הסרט מבוסס על סדרת קומיקס של חברת Top Cow, חברה המתמחה בסדרות פנטסיה בעלות תסריטים קלושים וגיבורות שנראות כמו דוגמניות ''פלייבוי'' בבגדים מינימליים (אם כי בשנתיים האחרונות היתה להם עדנה מסויימת, בעיקר בזכות שיתוף הפעולה עם ג' מייקל סטרזינסקי, יוצרה של ''בבילון 5''). מאחר ו-Witchbalde היתה נושאת הדגל של הסדרות הנ''ל, הציפיות מסרט הטלויזיה שנעשה על פיה היו, בהתאם, מתחת לאדמה. אבל - הפתעה - מדובר בסרט לא רע בכלל. התסריט, שנכתב על ידי ג'ון דייויד זייק (שכתב גם את מותחן הפעולה ''רונין''), מלא אמנם בדיאלוגים חורקים, אבל דיאלוגים גרועים הם, כידוע, צו השעה בהוליווד (ראיתם את ''אקס-מן''? לידו הדיאלוגים של הסרט הזה נשמעים שייקספיריים ממש). השילוב בין דרמת משטרה מהסוג המוכר (המתמקדת ביחסים של פזיני עם השותפים שלה ומציגה אותה כמעין גרסא נשית של ''הארי המזוהם''), לסדרת פנטסיה על סופר-גיבורה (עבר המון זמן מאז שהיתה לנו סדרת טלויזיה על סופר-גיבור/ה, אלא אם כן מחשיבים את באפי או את זינה). פזיני היא דמות מעניינת ומורכבת (המאותתת, מדי פעם, לדמותה של שרה קונור מסרטי ''שליחות קטלנית'') שבהחלט מצליחה להחזיק על כתפיה את הסרט לאורך השעה וחצי שלו.
את הסרט ביים רלף המקר, מותיקי ''תיקים באפילה'' ו''מילניום'', שהמלה ''סגנון'' אינה זרה לו. אבל זו בדיוק הבעיה העיקרית של הסרט - הוא מסוגנן מדי. ב-‏15 הדקות הראשונות של הסרט יש יותר קאטים, סלואו-מושנים, פאסט-מושנים, זומים (אין ואאוט), קלוז-אפים ופלאשים בשחור לבן מאשר בשלושה סרטי אקשן ממוצעים ביחד. המקר לא מוריד את הרגל מהגז, חלילה, בהמשך - כשמגיעים לסצינות האקשן, שטביעות האצבעות של ''מטריקס'' מרוחות עליהן יפה יפה - אלא שהסרט הזה עושה את לא-יאמן כשהוא גורם ל''מאטריקס'' להראות כמו סרט רגוע ושפוי. לוקח זמן להתרגל, ויש כנראה אנשים שלא יאהבו את זה, אבל בסופו של דבר זה עובד - התוצאה הסופית מאד מלהיבה לצפייה.


יתר האנשים שמאחורי הקלעים גם הם עושים עבודה טובה מאד, בעיקר בהתחשב בעובדה כי לרובם זו העבודה הרצינית הראשונה - הפסקול של ג'ואל גולדסמית' (הבן של ג'רי), המשלב בין גיטרות זועמות לקטעים שמיימיים יותר (לא תמיד בהצלחה, אבל לרוב זה עובד), הצילום המסחרר של אנג'ל דקה, ועיצוב התפאורה הספרטני אך אפקטיבי של ג'סנה סטפנוביץ' (''קיוב'').


הטענה העיקרית כנגד הסרט היא בתחום הליהוק. באטלר עושה, אמנם, עבודה סבירה, אבל ג'נסקי עושה קריקטורה לא מצחיקה של מאפיונר איטלקי, וסיסתארו ואת'בארי ממש לא משכנעים בתפקידי האנשים המסתוריים המדברים בחידות. השחקן הכי מוצלח הוא דווקא ויל יון-לי, בתפקיד דני וו, השותף הראשון של שרה. למרבה הצער, התפקיד שניתן לו בסרט קצר למדי (רמז דק).


בסיומו של הסרט נותרות המון שאלות ללא מענה. מאיפה הגיעה, בעצם כפפת ה-Witchblade (במהלך הסרט נזרקים כמה רמזים, אבל הם מעורפלים למדי)? מה הולך לקרות לג'ייק מק'ארת'י, השותף החדש והבוגדני של שרה? עבור מי, בעצם, עובד נות'ינגהם? מה הולך לעשות איירונס?
התשובה לכל השאלות האלו, מתברר, היא היות הסרט למעשה פיילוט פוטנציאלי לסדרת טלויזיה, בתלות ברייטינג. היות והזה האחרון היה גבוה מספיק, צפויה הסדרה לעלות בקיץ הנוכחי. מדובר באירוע שווה צפייה בהחלט. למרות היותו של Witchblade סרט מהנה, בסך הכל, התחושה העיקרית העולה ממנו היא זו של פוטנציאל לא ממומש. יש למה לחכות.




Witchblade - אתר רשמי לכל הקשור בנושא
Witchblade - אתר רשמי לסרט ולסדרה
Witchblade - אתר רשמי לקומיקס

 
חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
איזה יופי  (חדש)
גל יום שלישי, 01/05/2001, שעה 11:40
נשמע כמו דרך חביבה להעביר את הזמן

אגב, איזה כוחות מעניקה הכפפה?

אה, ולענות לשאלתך, אז כן , אנחנו מחשיבים את
באפי וזינה בתור סופר גיבורות
ושכחת גם שיש לנו את וונדר­וומן בערוץ AXN
:-)
   כתוב תגובה
וגם הן בלבוש מינימלי!!!  (חדש)
גיא יום שלישי, 01/05/2001, שעה 13:45
בתשובה לגל
חוץ מבאפי.
יש גם DVD?
דרך אגב,אם כבר גיבורות אז בסרטי מנגה(אנימה) יש מגוון גדול של גיבורות עשויות היטב!ואני לא מתכוון ליופי אלא לאופי,לדוגמא:
GHOST IN THE SHELL המפורסם
IKEA(נראה לי שרושמים את זה כך)
וסדרת רובוטק השניה(כמו גם המשכיה במקרוס).
   כתוב תגובה
האם הסדרה הזו אמורה לעלות אצלנו  (חדש)
ארמון יום שלישי, 01/05/2001, שעה 18:46
האם הסדרה הזו אמורה לעלות אצלנו לשידור ואם כן אז מתי ואיפה?
   כתוב תגובה
לאט לאט  (חדש)
רז גרינברג יום רביעי, 02/05/2001, שעה 8:58
בתשובה לארמון
הסדרה עוד לא עלתה בארה''ב (זה יקרה רק בקיץ הקרוב) כך שמוקדם עוד לדבר על שידור שלה בארץ.
ואגב, גל - הכוחות שהכפפה נותנת לשרה הם האפשרות לזוז מהר יותר מכדורי אקדח, לשלוף חרב מתוך הכפפה שאיתה היא מכסחת לרעים את הצורה, לתת לה שריון שגם הוא חוסם כדורים (זה השריון שמופיע בתמונה בכתבה - למה היא צריכה אותו כשהיא יכולה להתחק מהכדורים? גם אני לא הבנתי), לבצע כל מני זינוקים אקרובטיים באויר (לא יודע אם זה קשור לכפפה או לא) ולהיראות קולית באופן כללי.
   כתוב תגובה
אח.... יאנסי באטלר....  (חדש)
אסף רזון יום רביעי, 02/05/2001, שעה 23:58
אני וודאי היחיד שמכיר את השחקנית הזו. נתקלתי בה באיזה סרט עלוב של שעות מאוחרות בכבלים (מז'אנר האשה המטורפת שמנסה להרוס את משפחתו של גבר נשוי ומסכן תוך שהיא מתחזה ורוכשת את אמון בני הבית...), ולאחר מכן בסדרה ''ברוקלין דרום''.

תכונתה הבולטת - הקול העבה הצרוד והסקסי להחריד. האם יש סיכוי שהסדרה תצא גם כתסכית? :-)

- אסף

קורות חיים:

   כתוב תגובה
אח.... יאנסי באטלר....  (חדש)
עדי יום חמישי, 19/09/2002, שעה 18:02
בתשובה לאסף רזון
שכחת את הסדרה man and machine, בה היא שיחקה אנדרואידית.
   כתוב תגובה
כפי הנראה אכן מופקת סדרה  (חדש)
אסף רזון יום חמישי, 03/05/2001, שעה 0:00
לפחות לפי הפילמוגרפיה של יאנסי באטלר ב-IMDB.

- אסף
   כתוב תגובה
כפי הנראה אכן מופקת סדרה  (חדש)
עידו רייף יום רביעי, 09/05/2001, שעה 23:01
בתשובה לאסף רזון
באטלר גם היתה התפקיד הנשי (חה חה)לצד וואן דאם בסרטו של ג'ון וו ''חץ שבור'' (או משהו בסגנון). זהו אמנם סרטו הגרוע ביותר של וו אבל, לא מפתיע במיוחד, סרטו הטוב ביותר של וואן דאם.
והכי משעשע: יאנסי יקירתנו היתה במשך עונה שלמה התפקיד הנשי הראשי בדרת מד''ב זניחה לחולטין שהוקרנה בערוץ 3 לפני כמה שנים בשם ''MAN & MACHINE'' ובה שיחקה... אנרואידית! תפקיד שהתאים למשחק המכני שלה בצורה נפלאה, אני חייב לציין. פעם נתקלתי במיסטי (הווה אומר, FANFIC של הסדרה הנהדרת MYSTERY SCIENCE THEATER 3000. רובכם וודאי מכירים אותה בתור הסרט ''מדע מסתורי''. אלו פנפיקים שיורדים על פנפיקים של אנשים אחרים.)
בכל מקרה, באותו מיסטי הכותב שיחק עם עצמו משחק: מה היה קורה אילו MAN AND MACHINE לא היתה מבוטלת אחרי העונה הראשונה? מסקנתו היתה שבסביבות העונה החמישית היו נגמרים לכותבים הרעיונות והם היו הופכים את האנדרואידית לבת אדם, אך למרבה הצער, בעוד שיאנסי באטלר היתה רובוטית משכנעת מאוד היא היתה בת אדם גרועה להחריד, וכך הקיץ הקץ על הסדרה.
ולשאלה למה אני זוכר כל כך הרבה פרטים על שחקנית כזאת גרועה?
פשוט מאוד... זה השם שלה, פשוט נדבק לי למוח ולא מרפה...
   כתוב תגובה
כמה הערות ותיקונים  (חדש)
רז גרינברג יום חמישי, 10/05/2001, שעה 18:40
בתשובה לעידו רייף
הסרט של ג'ון וו עם ואן-דאם ובאטלר לא נקרא ''חץ שבור'' אלא ''מטרה קשוחה'' (זה היה הסרט הראשון שוו ביים באמריקה). ''חץ שבור'' (או כפי שהוא נקרא בארץ ''קוד שבור'') היה סרט אחר של וו, בכיכובם של ג'ון טרבולטה וכריסטיאן סלייטר (ובאטלר לא השתתפה בו).
סדרת המד''ב שציינת לא נקראה ''Man & Machine'' אלא ''Mann & Machine'' (גם לי אין מושג למה ה-N הנוספת - לא טרחתי לצפות בסדרה בכלל, רק מהטריילרים היא נראתה זוועה).
ובאטלר, כמו שציינתי בכתבה, דווקא משחקת סביר ב-Witchblade (אבל יכול להיות שזה בגלל שכולם מסביבה משחקים כל כך גרוע - כמו שאמר פעם יהודי חכם ממני, הכל יחסי...).
   כתוב תגובה
כמה הערות ותיקונים  (חדש)
עידו רייף יום שישי, 11/05/2001, שעה 0:09
בתשובה לרז גרינברג
אני מקבל את תיקוניך בענווה :)
   כתוב תגובה

הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.