על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
עוד בקטגוריה זו:

החינמניה מס' 38
שונות / המערכת
27/09/14
תגובות: 2  
החינמניה מס' 37
שונות / המערכת
12/07/14
תגובות: 1  
הגשת אירועים לאייקון 2014
שונות / המערכת
23/06/14
תגובות: 0  
תיקוצ'יקים ועולמות אחרים
שונות / איתי ליבנה
31/05/14
תגובות: 1  
החינמניה מס' 36
שונות / המערכת
26/04/14
תגובות: 0  
החינמניה מס' 35
שונות / המערכת
08/03/14
תגובות: 0  
פרס גפן 2014
שונות / המערכת
05/03/14
תגובות: 4  
קול קורא להגשת סיפורים
שונות / המערכת
15/02/14
תגובות: 0  
החינמניה מס' 33
שונות / המערכת
03/11/13
תגובות: 0  
קול קורא
שונות / המערכת
29/09/13
תגובות: 0  
החינמניה מס' 32
שונות / המערכת
07/09/13
תגובות: 2  
דיווחים חיים מוורלדקון
שונות / המערכת
24/08/13
תגובות: 0  
החינמניה מס' 31
שונות / המערכת
21/07/13
תגובות: 0  
החינמניה מס' 30
שונות / המערכת
27/05/13
תגובות: 0  
הרועה האחרון - סרט מסע פנטסטי
שונות / המערכת
02/04/13
תגובות: 0  

אייקון 2010 - שאלות ותשובות
שונות / המערכת
יום ראשון, 29/08/2010, שעה 18:12



אז... מה הסיפור עם אייקון?

האגודה הכריזה השנה על קיומו של פסטיבל אייקון בנושא ''מבעד למראה'', בשיתוף עם קהילת טולקין הישראלית, אמא''י וקהילות נוספות, אשר ייערך בתאריכים 28-26 בספטמבר באשכול פיס בת''א.

אבל ראיתי שיש עוד פסטיבל אייקון, בסינמטק!
אורי אביב, מי שניהל בשנים האחרונות את פסטיבל אייקון, בחר השנה לקיים פסטיבל מתחרה תוך שימוש אסור בסימן המסחר אייקון, וגרם בכך לבלבול גדול בציבור.

אבל למה?
בתקופה האחרונה הקשר בין אורי אביב ומספר מצומצם של מתנדבים שסייעו לו לבין האגודה הלך והתערער. משא ומתן מתמשך בנושא התקיים, אך לא הניב תוצאות מוצלחות. בחודשים החולפים התרחשו דברים שהבהירו שעל אף מסרים של רצון לשיתוף פעולה, כביכול, לאגודה אין שותף של ממש למשא ומתן: עמותה חדשה לחלוטין הוקמה לצורך ניהול פסטיבל מתחרה (וזאת למרות העובדה שאייקון נוסד על ידי שתי עמותות – האגודה וסטארבייס 972, ומאוחר יותר הצטרפה העמותה לקידום משחקי תפקידים), ועמותה חדשה זו, תוך שימוש אסור במותג ''אייקון'' עורכת פעילויות גם במועדים שאינם מועדו של אייקון, אשר מתחרות בפעילויות של האגודה ופוגעות בהן, וזאת ללא תיאום או אף הודעה מראש לאגודה, אחת מבעלות המותג. זו, בבירור, אינה התנהגות בונת אמון מצד שותפים למשא ומתן. בסופו של דבר, האגודה נאלצה לפעול משפטית כדי למנוע שימוש במותג ''אייקון'' בניגוד לרצונה ונגד האינטרסים שלה.

אבל רגע, אורי אביב אומר שהאגודה הוזמנה להשתתף בניהולו של הארגון המתגבש!
האגודה מנהלת את הפסטיבל מזה 13 שנים ואינה זקוקה ל''הזמנתו'' של מי שהיה מתנדב ולאחר מכן עובד בשכר, וחשוב לזכור שהאגודה עצמה ייסדה וביססה את הפסטיבל. פעילי אגודה רבים ניסו את ידם באותה ''השתתפות'' מוצעת, ופעם אחר פעם הניסיון נכשל. ה''הזמנה'' הנוכחית מועדת לכישלון עוד יותר מקודמותיה: העמותה החדשה (''העמותה ליצירה פנטסטית וספקולטיבית בישראל'') הוקמה בלי לערב את האגודה בפרטי המבנה והמטרות שלה, אשר אינם מוסכמים על האגודה כלל ועיקר. ה''הזמנה'', כביכול, לאגודה להשתתף בניהול הארגון הייתה למעשה הזמנה ''לקחת חלק כשותף מלא בצוות איתור ומינוי חברי ההנהלה עבור הפסטיבל'' – הווה אומר, להציע חברים פוטנציאליים להנהלה הציבורית של העמותה אשר אינם חברי אגודה, כי אם דמויות ציבוריות שונות שקשרן לאייקון קלוש במקרה הטוב. בנוסף, על פי מה שנאמר לנו, במסגרת המבנה שנקבע על ידי אורי אביב היו צפויים להישמר בסך הכול שלושה (מתוך כשלושים) מקומות לפעילים (גם כאן, ללא קשר לעמותות). כלומר, חוסר ייצוג לאגודה, וייצוג קלוש לפעילים בכללותם.
כל ''הזמנה'' לאגודה להיות מעורבת בעמותה שהיא אינה מסכימה עם הצורך בה, עם המבנה שלה ועם דרכי הפעולה המיועדות שלה, ואשר אינה מוזמנת באמת להיות חברה בהנהלתה, אינה אלא מראית עין של שיתוף פעולה מהשפה ולחוץ.

אורי אביב גם טוען שהסימן המסחרי ''אייקון'' בכלל שלו!
אז הוא טוען! האגודה והעמותה הגישו בקשה לרישום סימן מסחרי על ''אייקון'', כדי לוודא שהזכויות על המותג שאותו ייסדו העמותות וארגנו שנים כה רבות לא יופרו. אורי אביב גרר את האגודה, העמותה ואת עצמו לתוך הליך משפטי יקר ומיותר המתברר כעת.

אבל אייקון הוא של מי שניהל אותו, לא?
הבה נזכיר מעט מההיסטוריה: אייקון נוסד על ידי שתי עמותות – אגודה ישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה וסטארבייס 972 – בשנת 1998. בשנת 2002 הצטרפה למארגני הכנס גם העמותה לקידום משחקי תפקידים, כשותפה שוות זכויות ונותרה שותפה לאגודה בניהול אייקון ובבעלות על המותג גם אחרי הפסקת פעילותו הסדירה של סטארבייס 972 בשנת 2008. עמותות אלה השקיעו במשך שנים רבות ממיטב משאביהן – גם כספיים וגם בכוח אדם – כדי לבסס את הכנס ולהפוך אותו למותג מוכר ובעל כוח. משאבים אלה, שהושקעו באייקון, לא הושקעו בפעילויות אחרות של העמותות, אותן אפשר היה לקדם ולטפח, מתוך התפישה שצריך אירוע גדול אחד שיוכל להגיע לציבור רחב יותר. מדובר לא רק בהשקעה אלא גם בסיכון – די היה בשנה אחת שבה אייקון היה כושל מסחרית כדי להעמיד בסכנה את כל שאר הפעילויות של העמותות, בגלל ההפסד הכספי. העמותות הוסיפו לקיים את אייקון ולהשקיע בו משאבים וסיכון, כהשקעה לעתיד, הן לקידום הז'אנר והן כדי להפיק רווחים שיאפשרו לממן פעילויות אחרות, רווחיות פחות.

כן, זה נוגע לזכויותיהן של העמותות. אבל מה לגבי הפעילים?
במרוצת שנים אלה, מספר גדול מאוד של פעילים בעמותות התנדבו באייקון בכל הדרגים – מחוטבי העצים ושואבי המים של הפסטיבל, ועד ניהול הפסטיבל. אורי אביב עצמו נכנס לתפקיד במקור כנציג סטארבייס 972. אם הבעלות על הפסטיבל היא של הפעילים, הרי שהיא של כל הפעילים שהיו מעורבים בייסודו ובביסוסו של אייקון, ולא של אדם בודד זה או אחר שהחליט לנסות ולתפוס עליו בעלות תוך שהוא מצהיר כי כוונתו להפיק מכך רווחים כספיים לעצמו. והייצוג הרחב ביותר לפעילים שתרמו, תורמים ויתרמו לאייקון נמצא בעמותות הקיימות, המכסות פלח רחב של ציבור החובבים בארץ, ולא של אוסף מקרי של פעילים מהשנים האחרונות.
יש לציין שבשנים האחרונות אנחנו עדים לתופעה של התמרמרות בקרב חלק ניכר מפעילי הקהילה, עד כדי נשירה מפעילות עבור אייקון, בגלל חוסר שביעות רצון מדרכו של אורי אביב ומהיחס אליהם. פעילים אלה, כמובן, אינם מיוצגים בעמותה החדשה, וקולם אינו נשמע. לשיטתם של מייסדי העמותה החדשה, אם כן, אייקון הוא של הפעילים – אולם רק של אלה שמאמינים בדרכם. זהו פלח קטן למדי מפעילי קהילת החובבים הישראלית, ובהחלט אינו מייצג את הקשת הרחבה של פעילים, ותיקים כחדשים.
אייקון בדרכו החדשה-ישנה, בניהול האגודה, ייתן בית לכל הפעילים, ויספק לחובבים ולמתעניינים במדע הבדיוני והפנטסיה גם קשת רחבה של תכנים שמדברים אליהם וגם את האווירה שהלכה ואבדה זה כמה שנים.

אבל אתם חייבים להודות שקיום שני פסטיבלי אייקון נפרדים פוגע בקהילת החובבים ובקידום הז'אנר!
אכן. האגודה אינה מרוצה ועשתה כל שיכלה כדי להימנע מכך. אולם ככל שחלף הזמן, הוברר יותר ויותר שהסיכויים לכך אפסיים, ובמקום צעדים בוני אמון נתקלה האגודה בצעדים הורסי אמון במופגן, כמו אי העברת כספים השייכים לאגודה. מניעת מכירת שנתון האגודה בפסטיבל אייקון האחרון, דרישה לתשלום עמלה מתוך דמי החבר של חברים חדשים באגודה, ואף קיום פעילויות מתחרות בפעילויות האגודה בלי תיאום, כנזכר לעיל. ואלה רק קצה הקרחון.

בסדר, הדברים האלה פוגעים באגודה, שהיא גוף אחד. אבל מה שחשוב זה הז'אנר בכללותו, לא?
הז'אנר בכללותו, בסופו של דבר, יוצא נפגע מהתנהלותה של קבוצת הפעילים הקטנה המבקשת לנכס לעצמה את פסטיבל אייקון. זו קבוצה בעלת גישה מסחרית במהותה, אשר מחויבת קודם כל לשורה התחתונה בתקציב: הפעילויות שהיא עורכת, במסגרת הפסטיבל או בפעילויות ההולכות ומתפשטות על פני השנה, חייבות להימדד בשאלה אם הן תורמות לרווחיות. כתוצאה מכך, היא נוטה להיצמד לתחומים בעלי פוטנציאל התועלת הגדול ביותר, אם פיננסי ואם שיווקי, כמו מדע בדיוני קולנועי, מדע בדיוני ופנטסיה ספרותיים הנושקים למיינסטרים, בלי כל שיקולי איכות ספרותית, תכנים אקדמיים ואחרים שבקושי נוגעים בז'אנר, וכדומה, בקריצה הולכת וגוברת למיינסטרים, אבל עם אטרקטיביות פוחתת לחובבים מן השורה. פעילויות קהילתיות, הפקות מקור קהילתיות ואחרות, ספרות מדע בדיוני ופנטסיה מוצהרת וככלל, כל דבר שעשוי לקרוץ לחובב אבל להרתיע את המיינסטרים – כל אלה זוכים להדרה הולכת וגוברת מפסטיבל אייקון. בשנים האחרונות חובבים – וביניהם פעילים רבים – מוצאים פחות ופחות את מקומם בפסטיבל, ככל שזה פונה יותר ויותר למיינסטרים. מתעורר החשש שהמדע הבדיוני והפנטסיה בישראל יהפכו לז'אנר שרק הצדדים המסחריים הידידותיים-למיינסטרים שלו באים לידי ביטוי, והיתר יידרדרו מחדש למקום שבו היו לפני שנים.

אז מה, מעכשיו יהיו שני פסטיבלי אייקון כל שנה? זה מבאס
לא. האגודה לא תאפשר למצב זה להימשך, ועל אף שהאגודה מוכנה בכל רגע לשוב לשולחן המשא ומתן ולפתור את המצב הבעייתי הזה, אם לא יימצא לכך פרטנר היא תפעל באמצעים העומדים לרשותה. נכון לרגע זה, אורי אביב גרר את כל המעורבים להליך משפטי, עיקר הטענה שלו היא שהאגודה והעמותה אינן יותר מ''נותנות חסות'' לפסטיבל. העמותות, כמובן, הגישו תגובה שמושתתת על התפישה שהן אינן יכולות לקבל את השימוש האסור בסימן המסחר, לא רק בשמן, אלא גם בשמם של פעילים רבים מספור שאייקון הוקם ובוסס על עמל כפיהם, חזונם והתעקשותם.
בעקבות קיומו של אירוע (שכבר הוזכר לעיל) בסינמטק ת''א, בחול המועד פסח, תוך שימוש אסור במותג ''אייקון'' – אירוע שהתקיים במקביל לאירועי פסח של האגודה והעמותה, ללא תיאום מוקדם איתן – האגודה נאלצה להוציא מכתב התראה שדרש את הפסקת השימוש ללא רשות בסימן המסחרי. גם במכתב זה צוין במפורש שהוא נועד ''לצורך סיום הפרשה בדרכי נועם''.
המשא ומתן אינו נמשך כיום אך ורק משום שהגורמים שמעברו האחר של שולחן הדיונים מסרבים להמשיך בו. לפיכך, האגודה מביעה את תקוותה ואת רצונה שהמשא ומתן יתחדש והמצב העגום הנוכחי ייפתר לשנים הבאות, ומוכנה לשוב לשולחן הדיונים ולהשקיע בכך ככל שיידרש – אבל אינה מוכנה שהדבר יבוא על חשבון זכויותיה וזכויותיהם של הפעילים הרבים שהיא מייצגת בפסטיבל שאותו ייסדו ושבו השקיעו שנות עבודה כה רבות.




פסטיבל אייקון
''לקחת חלק כשותף מלא בצוות איתור ומינוי חברי ההנהלה עבור הפסטיבל''

 
חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
ולמי שצריך דוגמאות  (חדש)
נועה רייכמן יום ראשון, 29/08/2010, שעה 20:45
אדריכלות ועיצוב עירוני הם לא מד''ב - גם אם נותנים להם את השם ''עיר העתיד'' (על השילוט שקידם את הבאים בשנה שעברה לא נכתב חו''ח ''מד''ב'' או משהו דומה - לא להבריח את אנשי המיינסטרים...).
אחרי התנגדות נחרצת להקמת דוכן יד שניה, משיקולי רווח (ואכן מדובר בדוכן ''שואב'' מתנדבים, ומכניס פחות מדוכן של חברה מסחרית) ניתנה אפשרות למכור מוצרי יד שניה - בעמלה שערורייתית ובאחד הדוכנים המסחריים. שיהיה ברור : אין לי טענה לבעל הדוכן - זכותו לקבוע את העמלה כרצונו.
היחס להרצאות הז'אנריות הפגין את הזלזול : כך למשל הגעתי להרצאה שהתקיימה באשכול פיס, והתברר לי שהיא מועברת באנגלית, בלי שהדבר צוין בתוכניה (בהרצאות הקשורות לפסטיבל הסרטים דווקא צוינה השפה, כשלא היה מדובר בהרצאה בעברית!)
אלו מספר דוגמאות שאני זוכרת כרגע, ואני רק מבקרת באייקון ולא שייכת לפעילים שעבדו בפסטיבל במשך השנים.
   כתוב תגובה
ולמי שצריך דוגמאות  (חדש)
חגית, שבת, 25/09/2010, שעה 10:16
בתשובה לנועה רייכמן
עיינתי אתמול בתכניה של אייקון-אגודה ולאור ההתנגדות שנשמעה לתכנים לא ז'אנריים (דוגמת ארכיטקטורה) מאד הופתעתי לגלות שיש די הרבה תכנים שכלל אינם קשורים למד''ב או לנושא הכנס בכלל.
אז למה ארכיטקטורה לא, אבל ספקנות כן? (וכל יום יש איזה אירוע ספקנות)
ומה הקשר בין נושא הכנס להרצאה על מראות במצלמות?
אני בטוחה שהתכנים האלה מאד מעניינים - אבל הם מדעיים לחלוטין ולא קשורים לז'אנר.
   כתוב תגובה
על הטעייה, אסור ומותר ומה שחשוב באמת.  (חדש)
כוכבה יום שני, 30/08/2010, שעה 1:02
אני לא מתומכיו אורי אביב, ולמעשה אני לא ממש מכירה אותו, אבל משהו פה לא מסתדר לי.

איך האגודה יכולה לטעון לבעלות על סימן מסחרי ולהודיע לאורי (ואיך שקוראים לעמותה שהחברים שלו והא הקימו) לא רשאים לעשות שימוש בסימן בפסח בזמן שהאגודה אפילו לא קבלה אישור שהסימן שייך לה.
קיים הבדל בין הגשת בקשה לרישום לביון קבלת אישור דה-פקטו שהסימן שייך לה.
אם יש הליך משפטי לבירור סוגיית הבעלות, סימן שהדרישה להפסיק את השימוש בסימן, תוך איום בדרישה לפיצויים בגובה 500,000 ש''ח (השתגעתם?) - זה מה שאורי טען שנכתב במכתב שקיבל מעו''ד האגודה - הייתה מלכתחילה חסרת תום לב.
הרי לבוא ולטעון מצד אחד שאורי אביב וחבריו עושים שימוש אסור בסימן ובמקביל להודות בכך שיש הליך משפטי לבירור הסוגיה, מוכיח שזו רק טענה של האגודה אבל עד שבית משפט לא יפסוק אחרת, גם אני רשאית לעשות שימוש בו.

הנה אני מנצלת את ההזדמנות:
''איקון'' !!!

אז יהיו שני אירועים, אחד קהילתי באופיו ומבוסס בעיקר על הרצאות ויוזמות קהילתיות ואירוע אחד גדול בעל אופי מסחרי יותר.
אם אורי אביב וחבריו יצליחו לקרב לתחום עוד אנשים, מה טוב, הרציניים שבהם, יצטרפו בסוף אלינו, לאגודה, ולא לעמותה שאורי הקים.

הבה נאחל לאורי ושות' כל טוב ונפעל במרץ להצלחתו של ''מבעד למראה''.

אני ''חושדת'' שאם הועד ניסה לשבת כמה פעמים עם אורי ושות' ולא יצא מזה כלום, אז אולי הם פשוט חשבו שאין לנו מה להציע. הרי עם העמותה למשחקי תפקידים הם כן רצו לחתום הסכם.
לאחר אירוע מוצלח שלנו נוכל לחזור לשולחן המו''מ חזקים עוד יותר.
מי יודע, אולי גם בית המשפט יפסוק בסוף לטובתנו.

זהו, אני הולכת לנסות לשכנע עכשיו את בן דוד שלי לקנות כרטיסיה.

להתראות באשכול.
הא, כמעט שכחתי, הפרה שניה:
''איקון'' !!!

עד כאן.

כוכבה (שם בדוי)
   כתוב תגובה
בבקשה אל תזרקי אמירות כמו ''חוסר תום לב'' בצורה כל כך חופשית  (חדש)
MuchRejoicing יום שני, 30/08/2010, שעה 11:12
בתשובה לכוכבה
למעשה, הדרישה לא לעשות שימוש במותג שלנו ללא רשותנו, ובטח ובטח שלא לעשות בו שימוש על מנת לפגוע בנו ובנכסים אחרים של העמותות המייסדות (עולמות וביגור) היא הכרחית ובסיסית לטענה שמדובר אכן במותג שלנו. אין שום טעם בלרשום את המותג אם אין לנו שום בעיה שכל אחד יקרא לדברים שהוא עושה אייקון, דבר שממנו משתמע שיש לנו קשר אליהם...
כלומר הדרישה היא חלק משמעותי מתהליך רישום המותג. כמו כן, היא נשלחה לפני שהוגשה התנגדות לרישום - כלומר העניין לא היה בבירור, הוא היה בתהליכי רישום. הפעולה שלנו היתה מקובלת לחלוטין ועל פי עצתו של עו''ד שמומחה לנושא.

את בהחלט צודקת לגבי דבר אחד - שהמאמץ המרכזי שלנו צריך להיות הפיכת אייקון מבעד למראה לדבר הכי מגניב שאפשר להעלות על הדעת. מושקעים בזה המון מאמצים, והאנשים הרלוונטיים עושים עבודה מופלאה לחלוטין, והתוכניה הזו גורמת לי לרצות לבכות מתסכול מרוב שאין מצב שאצליח להיכנס לכל מה שאני פשוט חייבת להיות בו. תראי לי מישהו שהשקיע משהו מהמאמץ הזה בפגיעה באירוע בסינמטק - לא תמצאי כזה.
   כתוב תגובה
בנוסף למה שאמרה לילי  (חדש)
גרומיט יום שני, 30/08/2010, שעה 16:28
בתשובה לכוכבה
אני לא משפטן, אך ככל הידוע לי הליך הרישום של סימן מסחרי קובע רק חזקה. העובדה שהסימן יהיה רשום בסופו של דבר על שם האגודה לא מבטיח שלא יוכלו לערער על כך גם אחרי הרישום. ובה בעת, העובדה שסימן אינו רשום במוסדות המדינה אינה קובעת שאין לו בעלים.

האגודה ייסדה את אייקון, הפעילה אותו מראשיתו (בתחילה לבד, לאחר מכן עם שותפים), ובנתה בהדרגה מוניטין לשם. המוניטין הזה מבוסס על עבודה קשה של פעילי האגודה ועל השימוש בשמה, ומשליך בתורו גם על המוניטין של האגודה עצמה. והנה באה עמותה חדשה שהוקמה השנה, טוענת לבעלות על אייקון ומארגנת אירועים בשם אייקון, בלי לבקש את הסכמתה של האגודה, ועוד קובעת אירוע כזה במועד שמתחרה באירוע גדול אחר של האגודה ושברור שהאגודה אינה עומדת מאחוריו. הליכי הרישום של השם המסחרי החלו בסמוך להקמת העמותה של אורי אביב, מתוך חשש שיקרה בדיוק מה שקרה בפועל ולהגן על זכויותיה של האגודה בפסטיבל שייסדה ושהפעילה ברציפות מאז תחילתו.

באשר ל''תום לב'' - ברגע שנודע לאגודה על קיום האירוע המדובר בסוכות, היא פנתה לעמותה הנ''ל וביקשה לפתור את העניינים מול ראשיה. רק ממש לפני פסח, אחרי שהצד השני גרר את התשובה (אפרופו תום לב), לא נותרה לאגודה ברירה אלא לשלוח מכתב אזהרה רשמי, שבלעדיו היתה מסכנת את זכויותיה. המכתב עצמו אינו אלא מכתב - בפני עצמו הוא לא אומר כלום מלבד ''היזהרו - איננו מסכימים עם מה שאתם עושים''. עד כה האגודה לא תבעה איש, בשום סכום, אלא רק הבטיחה לעצמה באמצעות המכתב הזה את האפשרות לעשות זאת, מול אנשים שבחוסר תום לב (שום חוזר צירוף המילים הזה!) מנסים לגזול ממנה את הבעלות על אייקון.
   כתוב תגובה
בנוסף למה שאמרה לילי  (חדש)
דן יום שלישי, 31/08/2010, שעה 1:41
בתשובה לגרומיט
לא ברור לי מדוע אין תביעה. למה למען השם מחכים? מה לא ברור? מה עוד צריך לקרות בכדי שתהיה תביעה?
   כתוב תגובה
עם כל הכבוד ללוחמנות...  (חדש)
גרומיט יום חמישי, 02/09/2010, שעה 19:11
בתשובה לדן
אנחנו כאן כדי לקדם את המדע הבדיוני, לא כדי לבזבז את כספי האגודה על משפטים שאפשר להימנע מהם. אם יתברר שאי אפשר להימנע ממשפט, והוועד יגיע למסקנה שהאינטרס של האגודה מחייב את זה (מה שלגמרי לא מובן מאליו) תהיה תביעה. למרבה השמחה יש עדיין מספיק אופציות אחרות, אם כי הן מתמעטות והולכות ככל שהצד השני מתחפר מאחורי תירוצים מטופשים ומסרב לדבר.
   כתוב תגובה
עם כל הכבוד ללוחמנות...  (חדש)
דן יום שלישי, 21/09/2010, שעה 15:27
בתשובה לגרומיט
מספיק אופציות אחרות? לא ברור איזה. המצב נראה כאילו הגיע למבוי סתום שכן הצד השני לא משתף פעולה, במפגיע. בשלב זה, המיעוט במעשים יוצר את הרושם שהאוגדה מאיימת בכדורי סרק.

אז שוב, בכבוד, מה הן אותן אופציות אחרות שעומדות בפני האגודה? ומה עוד צריך לקרות בכדי שהוועד יגיע למסקנה שהאינטרס של האגודה מחייב תביעה?
   כתוב תגובה
לא ברור לך  (חדש)
גרומיט יום רביעי, 22/09/2010, שעה 10:48
בתשובה לדן
מובן מאליו שהמקום האחרון שבו ראוי לפרסם את הצעדים שהאגודה שוקלת לנקוט (ושאני מודע רק לחלקם) הוא פורום פתוח כמו זה שבו אנחנו נמצאים כעת. נכון לעכשיו, עדיין לא הושלמו הצעדים המנהלתיים של רישום הסימן המסחרי, לא מוצו כל אופציות המשא ומתן, וגם לא אופציות נוספות שתלויות בין השאר בתוצאות שני הפסטיבלים הנוכחיים. כל דבר בזמנו.
   כתוב תגובה
על הטעייה, אסור ומותר ומה שחשוב באמת.  (חדש)
נועה רייכמן יום שלישי, 31/08/2010, שעה 2:44
בתשובה לכוכבה
אני רק שאלה : למה שם בדוי? (חיכיתי שמישהו אחר ישאל, אבל כולם נהיו נורא מנומסים פתאום...)
   כתוב תגובה
על הטעייה, אסור ומותר ומה שחשוב באמת.  (חדש)
כוכבה יום שלישי, 31/08/2010, שעה 11:41
בתשובה לנועה רייכמן
נועה, למה זה מפריע לך אם מישהי כותבת בשם בדוי? זה שהשם הוא בדוי, לא מפחית מעוצמת הטיעון שלה?

כתבתי בעילום שם כי אני לא רוצה להמשיך לדון בזה, ואני לא רוצה שאחרים ואחרות ינסו לשכנע אותי בצדקתם, מחוץ לפורום (מה גם שאם ארצה לרוץ בעתיד לתפקיד אני לא רוצה שיזכירו לי את זה...).

בכל מקרה, הויכוח הזה מטופש בעיני ואני מאמינה ששום דבר טוב, לא יצא מזה לאף אחד, בטח שלא לנו, אפילו האגודה תזכה בהליך המשפטי.
מה שחשוב לי זה ש''מבעד למראה'' יהיה מוצלח.
   כתוב תגובה
על הטעייה, אסור ומותר ומה שחשוב באמת.  (חדש)
נועה רייכמן יום שלישי, 31/08/2010, שעה 17:18
בתשובה לכוכבה
לדעתי, שם בדוי מפחית מעוצמת הטיעון - מי שמאמין בדבריו, לא מפחד לדון בנושא עם אחרים, ולא נרתע מכך שישכנעו אותו שהוא טועה. למעשה, עם מי שלא מוכן לנהל דיון אלא מתבצר בעמדתו (עם שם בדוי, או בשמו המלא) יש לי בעיה עקרונית - בלי קשר לאייקון!
הטיעון השני שלך חמור בעיני בהרבה : ממי שרוצה ''לרוץ לתפקיד'' אני דורשת (כן, דורשת - לא מבקשת!) שקיפות מלאה. כולל לעמוד מאחורי הדעות שהוא מצדד בהן.
דרך אגב, את (אתה?) חוזרת כל הזמן להליך המשפטי, שהוא פסיק קטן בכל המהלך שהביא להפרדת האייקונים. אף מילה על כל שאר הבעיות... מעניין למה בהקשר הזה השם הבדוי הרבה יותר ''מסתדר לי'' מאשר בגלל חשש לגבי תפקיד עתידי באגודה
   כתוב תגובה
אני חושבת שזה אולי קצת מוגזם.  (חדש)
MuchRejoicing יום שלישי, 31/08/2010, שעה 22:36
בתשובה לנועה רייכמן
מותר לאנשים להביע דעה, ומותר להם לחשוש להביע דעה לא פופולארית - זהו טבע האדם מימים ימימה. אני באמת לא חושבת שעמדה לגבי אייקון זה מה שיפגע חברתית במישהו, יש מגוון דיעות די רציני בעניין, והייתי רוצה לחשוב שהאגודה וקהילת החובבים סובלניים ומקבלים את מגוון הדעות והעמדות הקיימים בכל הנושאים - אבל זה האינטרנט, ואחת הברכות והקללות שלו היא אנונימיות. אני מעדיפה לשמוע באופן אנונימי את הדעות שאנשים מרגישים פחות בנוח לחלוק, מאשר לא לדעת שהן קיימות...
   כתוב תגובה
אני חושבת שזה אולי קצת מוגזם.  (חדש)
גילי יום רביעי, 01/09/2010, שעה 11:20
בתשובה לMuchRejoicing
אני אוהבת את האופטימיות והאמונה שלך באנשים. זה יעבור עוד כמה חודשים בוועד, תהני מזה כל עוד זה נשאר. עמדה לגבי אייקון פגעה ופוגעת, לא רק בצד שלכם כמובן אבל זו אחת הפגיעות הגדולות ביותר שלו בפעילים ובקהל, שאנשים צריכים לבחור אם להיות עם חברים שלהם או באירוע שמעניין אותם יותר.
   כתוב תגובה
השנה הראשונה לא עשתה את זה...  (חדש)
MuchRejoicing יום רביעי, 01/09/2010, שעה 13:19
בתשובה לגילי
אבל אולי השניה תהיה מה שישבור אותי. נראה.
זה שצריך לבחור אירוע - זו בעיה שתמיד היתה ותהיה בכנסים. תמיד יש כמה סלוטים בו-זמנית, תמיד צריך לערוך בחירות קשות, ותמיד יש חברים שאומרים שתשכחי-מהסרט-הזה-שנראה-ממש-טוב-אנחנו-רעבים-בואי-לאכול. מהבחינה הזו, שום דבר לא באמת השתנה.
הטענה היתה ש*העמדה* של מישהו בנושא אייקון - כן/לא להתפצל, כן/לא מאבק משפטי, כאלה, היא משהו שיכול לגרום לנידוי חברתי/פוליטי/אחר, ואני לא חושבת שזה נכון. כן, יש מצבים בהם אייקון יצר סכסוך בין אנשים לבין רוב חברי האגודה, אבל זו אף פעם לא היתה העמדה של מישהו בנושא אייקון אלא הפעולות שבהן נקטו. זה לא אותו הדבר. חלק מחברי הטובים ביותר לא בעד הפיצול, או בעד מאבק קיצוני יותר, ואני לא רואה שמישהו מהם מתבייש בזה או סובל בגלל זה. האגודה מכילה מגוון דעות גדול - זה אומר שהאסיפות הכלליות שלה עלולות להפוך לארוכות, מייגעות, טרחניות, מתקטננות וגורמות לאנשים צורך עז לזחול לאיזו פינה ולבכות, והסיבה היחידה שזה שווה את זה, היא שבמהלך האסיפות האלה כולם יכולים להביע דעות שונות, לריב ריבים סוערים, ולקבל החלטות שכן או לא מתאימות לדעות של כולם, וזה בסדר גמור, בשביל זה האגודה שם. שכל מי שאכפת לו יוכל להביע דעה, להשפיע על הכיוון בו הגוף הזה הולך.
   כתוב תגובה
לא, אנשים ממש לא צריכים לבחור  (חדש)
אמבר יום רביעי, 01/09/2010, שעה 23:26
בתשובה לגילי
אני לא יודעת מה איתך, אבל האירוע שמענין אותי ואיפה שהחברים שלי זה באותו מקום.
   כתוב תגובה
מה שאמבר אמרה.  (חדש)
Boojie יום חמישי, 02/09/2010, שעה 22:06
בתשובה לגילי
וחוץ מזה, רוב האנשים שאני מכירה אמרו שאם יהיה משהו שהם ממש ירצו להגיע אליו באייקון בסינמטק, הם ילכו. וכנ''ל אני - אם אייקון סינמטק יצליח לארגן משהו שיעניין אותי, אני אלך לבדוק את זה. מה הסיפור הגדול? כאילו מישהו יעשה שמיכה למי שיילך לאייקון השני או משהו.
   כתוב תגובה
על הטעייה, אסור ומותר ומה שחשוב באמת.  (חדש)
יניב שבת, 04/09/2010, שעה 15:10
בתשובה לנועה רייכמן
נועה,

לא נראה לי שאת מסוגלת בעצמך לעמוד בדרישות שלך מאחרים.

את כ''כ משוכנעת שאת צודקת. האם את בכנות יכולה לומר שאת פתוחה לשמוע טיעונים ולהשתכנע שאת טועה בעצמך?

הערה למען הסר ספק: אני לא כוכבה ואין לי יומרות לנהל את האגודה. סתם חבר אגודה שחושב שאייקון של השנים האחרונות היה יותר טוב מאי פעם.
   כתוב תגובה
על הטעייה, אסור ומותר ומה שחשוב באמת.  (חדש)
נועה רייכמן יום רביעי, 15/09/2010, שעה 19:53
בתשובה ליניב
על איכותו של אייקון בשנים האחרונות ניתן להתווכח וכך גם על שאר הגורמים שהביאו לפיצול הכנסים. אבל זה לא הנושא כאן!
תזכורת למה שטענתי :
הבעיה שלי היתה עם הטיעונים לצורך בשם בדוי. הנסיון להציג את חברי האגודה כפנאטים שיש להסתתר אחרי שם בדוי כדי שלא ''יחפרו'' וינסו לשכנע בצדקת דרכם הוא מגוחך.ציינתי גם שהדרישה שלי ממי שרץ לתפקיד באגודה היא שלא יחשוש להגיד מה דעותיו בנושאים שהם מהותיים לחברים - הרבה יותר מהצהרות של ''לקדם את התחום במדיות השונות''.
באף אחת מהתגובות אין התייחסות עניינית לדברי, אלא הצהרות כלליות של ''מה פתאום דיון משפטי?'' ו''את טועה בעצמך''.
ודרך אגב : כן, שמעתי את הטיעונים. לא השתכנעתי - מה לעשות... זה עדיין לא אומר שאני טועה!
   כתוב תגובה
  (חדש)
רוחמה פוקס יום רביעי, 15/09/2010, שעה 11:10
   כתוב תגובה
פתרונות אפשריים  (חדש)
שי יום רביעי, 22/09/2010, שעה 9:53
אני פשוט בוש ונכלם לאור הדברים הללו.

היה ניתן לצפות דווקא מאלה המכירים את הז'אנרים, להשתמש בכלים הנכונים לפתרון העניין.

האם שכחה האגודה את ''מנהרת הזמן''?! האם ה.ג. וולס נשכח?! האם לא ניתן היה לפתור את כל הבעיות ע''י מסע בזמן טרם זמן הסכסוך ומניעת כל זה מראש?!

ואני מאוד מקווה שבועד האגודה יש לפחות קוסם אחד (ואם לא הדבר מזעזע ודורש רה ארגון ושידוד מערכות), שהיה יכול להטיל מבעוד מועד על אותו פלוני אורי אביב לחש ''הקסמת איש'', ולשכנעו לרדת מהעניין. כל קוסם בדרגה ראשונה יכול להטיל את הלחש.

אינני מבין מדוע הזכות על שם הפסטיבל אינו יכול להיות שייך במקביל ל-‏2 הגופים, כאילו אין מספיק יקומים מקבילים לכולם, כאילו אין מספיק מישורי קיום, כאילו אין מספיק פלנטות בגלקסיה.

אחרי כל כך הרבה ספרים, סרטים, סדרות, משחקים וזמן חיים מצטבר רב כל כך, הייתי מצפה שנלמד כיצד פותרים משברים שכאלה.

חיים ארוכים ושגשוג,
ושהכוח יהיה עם כולנו.
   כתוב תגובה
LOL  (חדש)
גרומיט יום רביעי, 22/09/2010, שעה 10:38
בתשובה לשי
   כתוב תגובה
כל הקוסמים עובדים עם העמותה  (חדש)
יעל יום רביעי, 22/09/2010, שעה 16:07
בתשובה לשי
וזו החליטה לא לנקוט צד, אז הם מחוייבים לשמור על נייטרליות.
   כתוב תגובה
כל כך צודק.  (חדש)
Boojie מכה על חטא יום שישי, 24/09/2010, שעה 19:45
בתשובה לשי
   כתוב תגובה

הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.