על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
עוד בקטגוריה זו:

החינמניה מס' 38
שונות / המערכת
27/09/14
תגובות: 2  
החינמניה מס' 37
שונות / המערכת
12/07/14
תגובות: 1  
הגשת אירועים לאייקון 2014
שונות / המערכת
23/06/14
תגובות: 0  
תיקוצ'יקים ועולמות אחרים
שונות / איתי ליבנה
31/05/14
תגובות: 1  
החינמניה מס' 36
שונות / המערכת
26/04/14
תגובות: 0  
החינמניה מס' 35
שונות / המערכת
08/03/14
תגובות: 0  
פרס גפן 2014
שונות / המערכת
05/03/14
תגובות: 4  
קול קורא להגשת סיפורים
שונות / המערכת
15/02/14
תגובות: 0  
החינמניה מס' 33
שונות / המערכת
03/11/13
תגובות: 0  
קול קורא
שונות / המערכת
29/09/13
תגובות: 0  
החינמניה מס' 32
שונות / המערכת
07/09/13
תגובות: 2  
דיווחים חיים מוורלדקון
שונות / המערכת
24/08/13
תגובות: 0  
החינמניה מס' 31
שונות / המערכת
21/07/13
תגובות: 0  
החינמניה מס' 30
שונות / המערכת
27/05/13
תגובות: 0  
הרועה האחרון - סרט מסע פנטסטי
שונות / המערכת
02/04/13
תגובות: 0  

הו הא הארי פוטר
שונות / ניר יניב
יום חמישי, 26/10/2000, שעה 21:42

לכבוד החורף שהגיע – ניר הזועם בדרכים בהרפתקת קיץ נועזת


טור אישי, לא הופיע באף גליון של המימד העשירי. עדיין.


לאט לאט גוברת בי ההרגשה כי אני חי בעולם דמיוני, מסויט, משל עצמי. החום, המזגן המקולקל למחצה, הארנונה, המיסים, מי ברז בטעם פוספטים, שניצל עוף בטעם מי ברז, מחירי הספרים, פקקי תנועה, וילד קטן ודמיוני אחד הטורד את מנוחתי ללא הרף.


בבוקר יום אביב אחד צלצל הטלפון בחדר מבולגן בדירה זו או אחרת בבית משותף אי שם ליד הנהר אשר בפאתי תל-אביב המעטירה. ''טלפון!'' הכריז רמקול חבוי מתחת לאחד השולחנות. ''גררר!'' הצטרף אליו פעמון חשמלי עתיק במיוחד. ''בום!'' אמר איזה ספל קפה בן חודש בהתנפצו אל הרצפה.
השוכן בחדר, כדירק ג'נטלי בשעתו, לא הראה כל סימן חיים לנוכח פעילות זו. אחרי הכל, השעה היתה רק תשע, והוא נדר בזמנו כי לא יקום לפני השעה עשר בבוקר ויהי מה. יש גבול להתעללות שיכול אדם לספוג מסביבתו, וממילא, מה שזה לא יהיה, זה יכול לחכות. אם מישהו מת, כנראה שהוא ישאר כך גם בעוד שעה.
הטלפון צלצל שוב, וחלקה העליון של כוננית הספרים קרס לרצפה.

עניתי.

''ניר!'' שאגה ידידה באזני, ''למה אתה לא עונה לטלפון?''
''מממם,'' הסברתי.
''יש לי בדיוק את הדבר בשבילך!''
''מממם?''
''אתה חייב לקרוא את זה!''
''ממממ...'' אמרתי, מנסה שלא להתחייב בשלב זה של היחסים בינינו.
''הארי פוטר!''

''אהממם.''


שמעו של הארי פוטר הגיע לאזני טיפין טיפין, כפי שיקרה לכל אדם נטול רדיו, טלויזיה ועיתון. לקח לי זמן מה להבין מה לאחד מידידי ולמטאטאים מעופפים, ומדוע מכר אחר מצחקק כאשר מזכירים לו רכבת. אנשים משונים.
היקפה המלא של התופעה לא התגלה לי אלא במאוחר.


יום שישי אחד פגשתי בידידה ברחוב, בעודי חוזר מסניף הבנק הכמעט קרוב למקום מגורי. ''אני הולכת לקנות הארי פוטר!'' אמרה בנחישות, ואני נלויתי אליה מתוך סקרנות גרידא.
נכנסנו לחנות. ''איפה אפשר למצוא הארי פוטר?'' שאלה ידידתי את המוכרת. זו לא טרחה לענות, אלא הניפה בידה באויר כאומרת ''שם, מעבר להרי החושך, ומי יתן כי לא אשמע על הספר הזה עד סוף ימי.''
נעצנו בה מבט נבוך והתכוננו לחיפוש מתיש, אלא שאז העפתי מבט לאחור בטעות, וזה היה זה.
כלומר, היו כמה ספרים שאינם 'הארי פוטר' בחנות, אבל לא הרבה.
לאחר בירור קצר לגבי המחירים ובירור ארוך לגבי זהות הספר הראשון בסדרה, הגענו לשלב הבחירה הסופית. ''בעברית או באנגלית?'' שאלה ידידתי.
חשבתי. נזכרתי בכמה מתרגמים שאני מכיר, המרויחים לחמם בדוחק ועובדים בתנאים לא תנאים, חשבתי על המאמץ הכרוך בתרגום והכשרון הדרוש לו, על מצב הוצאות הספרים בארץ, על חשיבות השפה לתרבות העברית ולתרבות בכלל.
''אנגלית,'' אמרתי. יש גבול.


חזרתי הביתה. בעודי עולה במדרגות שמעתי את הטלפון מצלצל וצועק, צועק ומצלצל, תוך קולות ניפוץ המעידים כאלף עדים על כי משהו איום ונורא קורה לכלי המיטה שלי. זינקתי במדרגות שלוש-שלוש, נאבקתי במנעול הדלת הסרבן, ונכנסתי בדיוק עם תום הצלצול. פילסתי את דרכי בין עיי החורבות בדרכי אל המחשב, המשמש גם כמזכירה אלקטרונית. ''ניר,'' אמר הנ''ל בקול מסוקס, ''זה אני. יש לך אולי עותק של הארי פוטר להשאיל לי? קליק. ביפ ביפ ביפ.''
''ביפ אתה בעצמך,'' מלמלתי בעודי מוחק את ההודעה, והשתרעתי על המיטה, מיואש.
לאחר זמן מה קמתי על מנת לפנות מהמיטה את שאריות עציץ המחמד שלי.


בסופו של דבר קראתי את הספר. נחמד. חביב. בהחלט לא בר השוואה לטולקין או לסי. אס. לואיס, למרות הכתוב על הכריכה האחורית. טוב, אולי קצת לסי. אס. לואיס, אבל זו לא בדיוק מחמאה. בכל אופן, העברתי שעה נעימה בחברתו, ואז שכחתי מכל העניין.


נמנמתי לתומי בעבודה, כשילד מקפץ העיר אותי בתואנה מטופשת זו או אחרת.
''מה אתה עושה פה, ילד?'' שאלתי, בנסיון מודגש להבהיר כי מה שאני עושה פה הוא לישון, וכי רצוי לא להפריע לי.
''אני עובד כאן בחופש,'' אמר, ונעץ מבטו בדרקון שעל שומר המסך שלי. ''קראת את הארי פוטר?''
''לך מפה!''
''אני קראתי,'' הוא אמר, מבטי המאיים מחליק מעליו ללא כל השפעה. ''אחלה ספר.''
מאז ומעולם היתה בי חולשה כלפי אנשים קוראים.
''תגיד,'' אמרתי, ''את ההוביט קראת?''
''אה, רגע. הארי פוטר ואבן החכמים, הארי פוטר וחדר הסודות, אה.. לא, אין כזה ספר.''
''מה?!''
''אין ספר שנקרא 'הארי פוטר וההוביט'. אני בטוח.''
''לא הארי פוטר! ההוביט! של טולקין!''
''מי?''
''לך מפה!''


בדרך הביתה הצצתי בחלון ראוה של חנות ספרים. נחשו מה ראיתי.


לאט לאט גוברת בי ההרגשה כי אני חי בעולם דמיוני, מסויט, משל עצמי. החום, המזגן המקולקל למחצה, מחירי הספרים, הארי פוטר, הארי פוטר, הארי הארי...



(המחבר מודה לנעמי וינר, על שחילצה אותו מבין המיצרים)



ניר הזועם בדרכים – אנתולוגיה
המימד העשירי
קול קורא – הטור הקודם

 
חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
ניר, אני מאוכזב ממך...  (חדש)
דידי יום חמישי, 26/10/2000, שעה 23:29
לא כך עושים עם ילדים שקראו הארי פוטר ולא שמעו על ההוביט. ילדים אלה הם קהל יעד אידאלי להוביט, אבל הם פשוט לא יודעים את זה.

במקרים רבים, הם אפילו לא יודעים שיש ז'אנר כזה, פנטסיה. אבל הם יקראו בשמחה ספר אם יבטיחו להם שיש בו קסמים והרפתקאות, והנה בא משפט המפתח: ''ממש כמו בהארי פוטר''.

ואחרי שיקראו את ההוביט, וירצו עוד ספרים שהם ''ממש כמו הארי פוטר'' תוך זמן קצר לא תהיה להם ברירה, והם יאלצו לקרוא ספרים של אופוס ]סאונד אפקט - צחוק מרושע[...
   כתוב תגובה
זו הבעיה...  (חדש)
יונתן יום שישי, 27/10/2000, שעה 17:00
בתשובה לדידי
ילדים שקראו את הארי פוטר ולא שמעו על ההוביט לא רוצים לשמוע על ההוביט. הארי פוטר הוא אופנתי, ההוביט לא.
רוב הילדים שקוראים את הארי פוטר לא קוראים אותו כי הם אוהבים לקרוא ספרים טובים, הם קוראים אותו כי זה אופנתי, כי אחרים עושים את זה.
וחוץ מזה, אני לא חושב שהארי פוטר מוגדר כפנטזיה, לפחות בעיני הקוראים, הוא יותר ספר ילדים, או ספר פנימיה מאשר פנטזיה.
   כתוב תגובה
נכון, זאת הבעיה...  (חדש)
דידי שבת, 28/10/2000, שעה 14:39
בתשובה ליונתן
ילדים רבים קוראים את הארי פוטר בלי לדעת שהוא פנטסיה. הם קוראים אותו כי כולם קוראים אותו. אבל הם נהנים ממנו, מה שלא מפתיע כי אלה ספרים מהנים.

מה שניר, וכל אחד מאיתנו שחובב פנטסיה צריך לעשות כשילד כזה נקרה בדרכנו, זה לחנך אותו בקשר לקיומו של ז'אנר כזה. ומכיוון שאין הרבה ילדים שישמחו להרצאה על ז'אנרים בספרות, הדרך לעשות זאת היא לתת להם לקרוא משהו אחר מהז'אנר, שיגרום להם להבין שיש עוד ספרים כאלה.

וההוביט הוא, כמובן, דוגמה אידאלית.
   כתוב תגובה
נכון, זאת הבעיה...  (חדש)
עומר שבת, 28/10/2000, שעה 14:55
בתשובה לדידי
למה להרוס ילדים שממפגינים חיבה לקריאה ולהפכם ל..בררר!...חובבי פנטזיה? קצת רחמים!
   כתוב תגובה
יש ויש  (חדש)
עומר אלינגר שבת, 28/10/2000, שעה 15:05
בתשובה לעומר
שמע יש כל מיני ספרי
פנטזיה לדוגמה את ההוביט
ממש אהבתי אבל בההמשכים
שלו השתמשתי בכדי להירדם
מהר חוץ מזה יש את כל ספרי
טרי פראצ'ט המצחיקים להפליא.

בכל מקרה אין ניגוד בין קריאה של מד''ב לבין קריאת פנטזיה פשוט מד''ב זה יותר רציני.
   כתוב תגובה
יש ויש  (חדש)
פלאי גרייצר יום ראשון, 29/10/2000, שעה 12:10
בתשובה לעומר אלינגר
אוי מקסים, הפגנה ציבעונית כזאת של בורות וקיבעונות מזמן לא קראתי.

תעשה טירונות טולקין, תיקרא קצת מורקוק, תמשיך עם גורג' ר מרטין, ואז תחזור לכאן.
   כתוב תגובה
תודה אבל לא תודה  (חדש)
עומר אלינגר יום שני, 30/10/2000, שעה 6:57
בתשובה לפלאי גרייצר
אין לי שום רצון להרחיב את ידעותי בפנטזיה כפי שרמזתי
כבר לפי דעתי פנטזיה שה מה שקוראים כשה לא מוצאים ספר מד''ב נורמלי לקרוא.
   כתוב תגובה
חבל  (חדש)
גיא שבת, 30/12/2000, שעה 13:39
בתשובה לעומר אלינגר
ההפסד כולו שלך, בדרך כלל מה שמרדים אותי זה דווקא ספרי מדע בדיוני שעד כמה שהם טובים הם בדרך כלל מאוד מיגעים ואילו ספרי פנטזיה שומרים על קו מתח ועניין לאורך כל הספר. אומנם הם לא מדע בדיוני והיצורים האלה בפנטסיה הם יצורים מסיפורי ילדים אבל זה כמו להשוות פאוור ריינג'רס לסדרת המוסד
   כתוב תגובה
הבעיה העיקרית  (חדש)
גל יום ראשון, 25/02/2001, שעה 20:27
בתשובה לעומר אלינגר
בלשכנע ילדים לקרוא את ההוביט, היא שאין תרגום טוב בסביבה. כלומר, אין מה לעשות, התרגום די הורס. וגם אי-אפשר ממש להשוות. הארי פוטר מספר בעצם על העולם שלנו, או יותר נכון: אומר שהכל קורה בעולם שלנו, ואנחנו לא מודעים לזה.
מצד שני ההוביט עוסק בעולם שונה לחלוטין... יש לא מעט ילדים שלא יבינו למה שני הספרים האלו משתייכים לאותו הז'אנר.

יום לא-הולדת שמח,
גל
   כתוב תגובה
הבעיה העיקרית  (חדש)
טל כהן יום רביעי, 28/02/2001, שעה 13:43
בתשובה לגל
היה יכול להיות ''בשר'' בטיעון הזה, אלמלא העובדה שהתרגום של הארי פוטר הוא לא ''גרוע'', הוא פשוט *מחריד*.

ראה:
ובתגובות למאמר (בעיקר התגובה האחרונה שהשארתי שם).
   כתוב תגובה
יש ויש  (חדש)
דפי יום שלישי, 30/10/2001, שעה 17:20
בתשובה לעומר אלינגר
אם השתמשת בשר הטבעות בשביל להרדם, באמת מגיע לך לא להתעורר יותר ולהעלות את האינטיליגנציה העולמית בכמה אחוזים. הקושי עם שר הטבעות הוא השפה הגבוהה והישנה שבה הוא כתוב, אבל אנשים עם קצת IQ וכוח רצון יכולים בהחלט להתגבר על זה, ולקרוא את אחד הספרים שעיצבו והגדירו ביותר את ז'אנר הפנטסיה, שהוא בשום אופן וצורה לא פשוט יותר מהמד''ב. עיצוב ובניית עולם שמתבסס על קסם ועל יצורים מיתולוגיים עלולה להיות קשה בדיוק כמו בניית עולם שמתבסס על החוקים הטכנולוגיים ופיזיקליים המוכרים לנו, דווקא בגלל החופש היחסי שהקסם נותן לכותב. לסופר פנטזיה יש את המשימה להתחשב באגדות הקיימות על היצורים שבעולמו, ולהתאים את הנתונים בעולם שלו אליהם.
אין בזה שום דבר שהוא ''פשוט'' יותר ממד''ב.
אם אתה נמנע מפנטסיה, ההפסד כולו שלך.
אה, כן. עוד שני דברים: 1.- סימני פיסוק זה המצאה נהדרת, ואם תחפש טוב תוכל למצוא אותם במקלדת שלך. אני מציעה שתעשה בהם שימוש מדי פעם.
ו2.- אני נותנת לך את כל הקרדיט על קריאת הספרים של טרי פראצ'ט. אולי עוד יש לך תקווה....
   כתוב תגובה
יש ויש  (חדש)
נטע יום שלישי, 01/01/2002, שעה 10:53
בתשובה לדפי
אני דווקא ממש לא מסכימה. כחובבת פנטסיה ומד''ב, וגם ככותבת, לא התלהבתי מטולקין. למען האמת, הוא שיעמם אותי מוות. ההוביט היה בסדר. שר הטבעות היה מרדים. הארי פוטר זה ספר חביב וממכר, לא יותר, שכיף לקרוא אותו, ופשוט לשכוח מהעולם. מה שאני עושה הרבה בעזרת ספרים. *חיוך זדוני*

באמת קשה לכתוב פנטסיה. פנטסיה בד''כ בנויה על עולם חדש, עם חוקי פיסיקה, שלנו ברורים, למשהו שצריך לחשוב על זה. מד''ב, הרבה יותר קל. פשוט ממציאים טכנולוגיה, או משהו בסגנון (כותבת מד''ב אני לא אהיה, ככל הנראה...).
   כתוב תגובה
יש ויש  (חדש)
עומר יום חמישי, 03/01/2002, שעה 21:29
בתשובה לנטע
הרשו לי לייצג את ''חובבי המד''ב'' בהופעתו הנוכחית של הוויכוח הרגיל:

אסימוב ברא עולם לא פחות מפואר משל טולקין.

בסיפורי מד''ב יש נטיה לערך מוסף (דיון מוסרי-חברתי) לעומת ספרי פנטזיה אשר בד''כ כוחם הוא בעלילה בלבד - ביצוע ראוי של זה (ע''ע סטינסלב לם, למשל) מוערך על ידי הרבה יותר מ''דמיון עשיר'' שלכאורה נדרש לצורך כתיבת ספרי פנטזיה.
   כתוב תגובה
יש כמה אפשרויות כאן:  (חדש)
NY מאושר יום חמישי, 03/01/2002, שעה 21:37
בתשובה לעומר
1. לא קראת טולקין
2. לא קראת אסימוב
3. לא הבנת את אשר קראת

עצתי לך - קרא שוב את שניהם וראה בעצמך איזו שטות פלטת.

(ואני, אגב, חובב מד''ב קשה, יעני Hard Core, עקרונית...)
   כתוב תגובה
יש כמה אפשרויות כאן:  (חדש)
עומר יום שני, 07/01/2002, שעה 1:29
בתשובה לNY מאושר
בסדר, כנראה שאחת מהאפשרויות נכונה, למרות שאני מצליח להעלות בדעתי גם אפשרות רביעית ואפילו לנחש למה בדעתך היא לא עלתה (רמז: היא לא קשורה בי).

אז הוא כן פחות מפואר, אתה אומר? על פי מדד ניר האובייקטיבי לפאר? שני המוסדות וכל מה שמסביבם הרשימו אותי יותר מאשר ארבעת הגזעים של טולקין והטבעת. יש בהם פחות פרטים? פחות ''עושר תיאורי'' או מה שלא יהיה שהלהיב אותך? טוב, זו הגדרה אפשרית בהחלט ל''פאר''. אבל אני (כרגיל) אדבוק בדעתי על פיה עולמו של אסימוב, לאור התקופה שהוא מתאר והרצף העלילתי שהוא מחזיק בה, בכל זאת מפואר יותר.

בברכת ''תבע אותי'',
עומר.
   כתוב תגובה
אם כל מה שהבנת מטולקין  (חדש)
NY מאושר (ע''ש ג'. פסטוריוס) יום שני, 07/01/2002, שעה 11:06
בתשובה לעומר
הוא ארבעה גזעים וטבעת, אני מאחל לך ליל מנוחה ואשפוז נעים.
(נו, בבקשה. אחר כך אני צריך להסביר לחברה שלי שיש חובבי מד''ב אינטליגנטים. אוף!)
   כתוב תגובה
אם כל מה שהבנת מטולקין  (חדש)
עומר יום שלישי, 08/01/2002, שעה 19:22
בתשובה לNY מאושר (ע''ש ג'. פסטוריוס)
הבעיה ברורה. אני מוכן לנסות ולהסביר לה במקומך, אם תרצה.

מהמעט שקראתי בהחלט ניתן לתמצת את הרושם הנותר ב''ארבעה (חמישה?) גזעים וטבעת''. גם כתבי אסימוב הם לא הרבה יותר מאשר ''שני מוסדות ורובוט''. עיקר כוחם של שני הסופרים הוא בבניית קו עלילתי מוצלח, ללא שום יומרנות אסתטית ועם רק מעט ניסיונות (אומללים למדי) לעורר דיון, כך שהצד שלי בוויכוח מסתכם בסך הכל ב''אסימוב יותר חזק''. אתה כמובן רשאי לטעות ולחלוק על דעתי, אבל למען השמש, למה בכזו אגרסיביות?
   כתוב תגובה
סליחה!?  (חדש)
THE OY יום חמישי, 07/02/2002, שעה 20:26
בתשובה לעומר אלינגר
מד''ב הוא לא בהכרח יותר רציני מפנטזיה, כך לדוגמא את המדריך השלם לטרמפיסט בגלקסיאה או את אגדות רובטים שנהם ספרי מד''ב לא רצניים
   כתוב תגובה
טרי פארצ'ט  (חדש)
ענבר לוי יום חמישי, 03/08/2006, שעה 22:24
בתשובה לעומר אלינגר
טרי פראצ'ט מדהים! יש לו כמה ספרים שבדומה להארי פוטר החצי הראשון משעמם בטירוף אבל המלצה שלי תקראו לפחות חלק מהספרים שלו אני לא מבינה למה אתם משמיצים את הארי פוטר זה ספר בסדר לגמרי למעשה הספר הארי פוטר בכבודו בעצמו גרם לי להתיישב ולהתחיל לקרוא כי לפני זה לא אהבתי לקרוא בכלל אל תשמיצו גם ניסים כאלה קורים...
   כתוב תגובה
נכון, זאת הבעיה...  (חדש)
אוהבת פנטזיה שבת, 29/04/2006, שעה 14:16
בתשובה לעומר
מה הבעיה בפנטזיה? כולם אומרים שפנטזיה זה ז'אנר לילדים קטנים והם צודקים, וזה דווקא טוב.
דמיינו לעצמכם שלרגע אחד, במקום לקרוא עוד ספר שמספר על המציאות העגומה בישראל ולשקוע לתוך עולם הומוריסטי, שבו אפשר לתקן כל דבר בקסמים, עולם של הרפתקאות...
פנטזיה זה לא ז'אנר גרוע, פנטזיה הייתה כאן הרבה פני המד''ב)ולפני שאתם אומרים לי שלא תיזכרו בספר האגדות שאימא שלכם הקריאה לכם,כן,זה פנטזיה!(
יש אולי פנטזיה גרוע, אך זה ז'אנר מצוין ומולץ לקריאה, שכל חובב קריאה מצוי התחיל איתו)רוב החובבים...( בקיצור- במקום לומר שפנסזיה זה ז'אנר גרוע תסתכלו ברבי המכר, ותראו שספר אחד לפחות שם הוא פנטזיה.
מקווה ששיכנעתי מישהו.
   כתוב תגובה
נכון, זאת הבעיה...  (חדש)
יונתן שבת, 28/10/2000, שעה 22:16
בתשובה לדידי
הם לא רוצים לשמוע על זה! ניסיתי כבר להגיד את זה לכמה ילדים (כאלה
שאני מכיר, אני לא נוהג לפנות אל קוראים תמימים בחנות) והם לא
מקשיבים! נתתי להם הוביט, נתתי להם פראצ'ט, נתתי להם את כל הספריה
שלי! הם פשוט טוענים שספרי הפנטזיה שלי הם ''לא כמו הארי פוטר''.
וזה נכון, הם לא.
   כתוב תגובה
על איזה גיל אנחנו מדברים?  (חדש)
עופר יום שני, 17/12/2001, שעה 21:00
בתשובה ליונתן
אם מדובר בילדים בני פחות מ11, סביר ששום דבר שתיתן להם לא יהיה מתאים, כי רוב ספרי הפנטזיה נכתבו עבור גיל קצת יותר מבוגר, אחרת נסה לתת להם את ''חייל הנבואה'' של אדינגס, סדרת הבלגריאד היא סדרה טובה וקריאה מאוד(אני אישית מכיר לפחות ילד אחד שאחרי שהשאלתי לו את הסדרה התחיל לקרוא פנטזיה)
   כתוב תגובה
נכון, זאת הבעיה...  (חדש)
עדי יום שלישי, 04/05/2004, שעה 16:24
בתשובה לדידי
אני חושבת שהאוביט זה לא כזה ספר פנטזיה יפה ואפילו משעמם ובתור ילדה אם תביאו לי ספר של האוביט אני לא יתחיל לקרוא פנטזיות מה שכן יביא הארי פוטר!!!
   כתוב תגובה
הוביט... עם האות הא  (חדש)
יעל יום רביעי, 05/05/2004, שעה 12:06
בתשובה לעדי
   כתוב תגובה
כנסו כולם  (חדש)
אלי פוטר יום ראשון, 26/08/2007, שעה 13:33
בתשובה לדידי
   כתוב תגובה
ממש לא  (חדש)
אור דידי יום ראשון, 29/10/2000, שעה 19:29
בתשובה ליונתן
ילדים (כמוני) שקוראים הארי פוטר (כמוני), לא קוראים אותו בגלל שהוא אופנתי. זה פשוט ספר גאוני, שמעניין לקרוא אותו.

בגלל המושגים שיש בו, והעולם שיחודי רק לו... אז הארי פוטר הוא ספר פנטסיה כמו כל הספרים, ואני מכיר 1000000 אלף מבוגרים שקוראים אותו!!!

מה שאתה אומר פה זה פשוט בושה. אם ילדים לא אוהבים לקרוא שום דבר חוץ מהארי פוטר, אז שלפחות יקראו את זה!!!
   כתוב תגובה
סליחה  (חדש)
יונתן יום שני, 30/10/2000, שעה 16:16
בתשובה לאור דידי
אבל, האם רוב הילדים שקוראים הארי פוטר, אלה שהם לא חובבי פנטזיה מראש, מה שאני מניח שאתה כן (אחרת איך הגעת הנה?) אוהבים פנטזיה?
הארי פוטר הוא ספר טוב, לא הייתי אומר שהוא אחד מהטובים שקראתי, אבל הוא טוב. הדשאלה היא, איך רוב הילדים הגיעו אליו? בגלל שהוא אופנתי, ולא שום סיבה אחרת, והם אטומים (לפחות אלה ששאלתי) לעובדה שיש ז'אנר כזה, או שהם פשוט אמרו לי שהארי פוטר היה שונה ויותר טוב.
אולי זה רק עניין של טעם, אבל לדעתי ולמיטב הבנתי זה לא.
   כתוב תגובה
צודק בהחלט  (חדש)
n_dragon יום ראשון, 26/10/2003, שעה 21:13
בתשובה לאור דידי
אני אישית התחלתי לקרוא פנטזיה כשהייתי בן 10 (לפני שנתיים)
אני אהבתי את הארי פוטר, ואני עדיין אוהב אותו, אבל ז הלא מונע ממני להעריך את הגאוניות שנמצאת בשר הטבעות או בההוביט
אם משהו ממכם חשב שכל הצעירים הם ילדים שקוראים הארי פוטר בגלל שזה מגניב, אז טעיתם!
   כתוב תגובה
פוטר  (חדש)
מוחמד אחמד שבת, 09/09/2006, שעה 1:50
בתשובה לאור דידי
you rotter!

חחחח.... קודם כל, אחד מהם קראתי בעברית ומאוד סבלתי. היה לי מאוד קשה עם שפת הרחוב. אני נהנה מפוטר כי הוא די בריחה לעולם אחר. כן, היא צובעת אותו בצבעים מענינים, יש לה רעיונות חביבים, ופה ושם יש דברים שאני אזכור - כמו הקטע שפיווס מצדיע לאחים המזיקים של רון כשהם עוזבים - אבל בתכל'ס, זה לא הולך לשום מקום. אתה מצפה להתפתחות, אבל במקום זה ספר אחרי ספר [אשמנו, חטאנו, פשענו וכל זה] נרצחות דמויות מפתח - ואני, בתור פליט-מציאות עקשן נ-ק-ש-ר רג-ש-י-ת - ללא כל תכלית נראית לעין מלבד להערות קצת אדרנלין לעלילה.

התפאורה - היא העיקר. החום של אנחנו שבט מלוכד בתוך עולם המוגלים, ובתוך זה ההתרגשות של עמידה לצד ידידים מול אויב משותף.

כמעט כל דבר בימינו מקבל ערך של סם, במידה זו או אחרת, גם ספרות.

אבל למרות שיש לה הרבה רעיונות יפים - גם אם נטולי עומק - העלילה שלה קצת כושלת. הארי האומלל נרדף על ידי המערכת הבריטית האטומה, הרבה פעמים, של הוגוורטס. הוא תקוע, הוא מוכשל, הוא נגרר....

עדין, זה היה כיף, זה היה כל כך משכר.... אבל הקסם מתפוגג, כי לרולינס כבר אין כל כך מה לומר.
   כתוב תגובה
זה ממש לא נכון!  (חדש)
מושמוש יום שישי, 25/02/2005, שעה 23:01
בתשובה ליונתן
אני לא קוראת כי זה ''האופנה''!
אלא כי זה באמת ספר מענין וכך גם כל חברי!
הספר באמת מענינן כי הוא סיפור דימיוני שממש נודע במציאות ולפעמים אפילו מוצאים קשר!!!
   כתוב תגובה
זו הבעיה...  (חדש)
דנית יום שלישי, 15/03/2005, שעה 15:50
בתשובה ליונתן
זה ממש לא נכון!!!!!!!!!!!
אנשים שקוראים הארי פוטר כדי להיות אופנתיים זה משהו יוצא מהכלל, כי זה ספר נהדר ואני התחלתי לקרוא אותו עוד לפני שהוא היה אופנתי!!! חוץ מזה, לכותבת ספרי הארי פוטר אמרו: ..''לעולם לא תרוויחי מספרי ילדים...'' וזה לא ספר ילדים! זה ספר הרפתקאות ופנטסיה גאוני, ואני אישית מכירה יותר מבוגרים מילדים שהתאהבו בו!!!
   כתוב תגובה
אז זהו שלא!!  (חדש)
יעל יום רביעי, 01/03/2006, שעה 18:07
בתשובה ליונתן
אני קראתי ועוד מספיק אנשים אחרים קראו הארי פוטר לא בגלל שזה אופנתי (מה אופנתי בספר?!? זה ספר! זה לא איזה בגד!!!....)
אלה בגלל שזה אחד הספרים הכי יפים שיש!!
אני לא אומרת שההוביט לא יפה אבל אני אומרת שזה ממש מגעיל ככה לרדת על ספרים!!
הארי פוטר זה פשוט ספר יפה ורואים שלא קראת אותו/קראת אותו עם דעה שזה חרא ספר! (חס וחלילים!) אז לפני שאתה שופט משהו בבקשה תנסה אותו קודם!(וזה בכלל עצה לחיים...)
יעל
   כתוב תגובה
זו הבעיה...  (חדש)
שהליה יום שלישי, 16/09/2008, שעה 17:14
בתשובה ליונתן
זה לא כ''כ נכון....
אולי הארי פוטר אופנתי, אבל זה פשוט לא קשור אם לקרוא או לא לקרוא על ההוביט.
זה ממש מטומטם לא לקרוא ספר יפה בגלל שהוא לא אופנתי...
בבגדים אני מבינה וגם בנעליים, אבל בספרים???? עעעעעד כאאאאאאאאאן!!!!!!!
האופנה לא יכולה להכתיב מה תקרא ומה לא, וחצמיזה למה מה החברים שלך ישאלו אותך אם ומה קראת????
בקיצר קח תקרא למה זה באמת יפה....
   כתוב תגובה
רומח הדרקון  (חדש)
Xמנית לעתיד שבת, 02/12/2000, שעה 15:54
בתשובה לדידי
אני לא מסכימה איתך, כל ילד באשר הוא יש לשלוח אותו לקרוא ספרי פנטזיה, בין אם הוא כן או לא קורא את הארי פוטר.

אז קודם כל, שתבינו- אני ילדה (13) וקראתי את כל 4 הספרים של הארי פוטר, אלא ספרים חביבים ונחמדים עם הרבה הומור, אבל ב-א-מ-ת!! מה עשו מזה! אנשים (חברים שלי, יותר נכון) נדבקו בפוטר-מאניה. הם מנסים את הלחשים הכתובים בספר, מחליטים שהם גרים בהוגוורסט ועוד ועוד....

אני דווקא לא חושבת שהם קוראים הארי פוטר בגלל שזה אופנתי, בגלל שבכל ספר יש לפחות 200 עמודים, אבל הם כן מתחילים לקרוא בגלל שכולם קוראים.

עוד דבר- אם כבר פנטזיה והרפתקאות (זה נראה לי ההגדרה של הארי פוטר) אז למה לא ללכת עד הסוף? עם כל הכבוד ל''ההוביט'' וגם ל''שר הטבעות'' המופתי שאף אחד לא ציין, אני מעדיפה סדרות ספרים כמו ''רומח הדרקון'' ו''עולם הדיסק'' שהם ספרי פנטזיה שיש בהם הרבה הרפתקאות ולא מעט הומור (בעיקר ב''עולם הדיסק'' או הקטעים עם גדילן וחלמיש ב''רומח הדרקון'' והמבין יבין).

הערה אחרונה- טוב שקנית באנגלית!! התירגום לעברית הוא פשוט חרא!!
אני חושת שגילי בר הלל שתירגמה את הספרים הייתה על סמים כשתרגמה את כדור-אש לאש-מחץ ואת אוטובוס האביר לאוטונוס הלילה!!!!! אתם יכולים להגיד לי שהתירגום סביר, אבל תודו שבמשחקי המילים היא נכשלה לגמרי!
   כתוב תגובה
רומח הדרקון  (חדש)
Potions Junkie שבת, 16/03/2002, שעה 19:48
בתשובה לXמנית לעתיד
(וואו, מצאתי את המקום הזה מאוחר מידי..)
מסכימה בהחלט. אני אישית, מאז שראיתי את כל שטויות הפוטר-מאניה האלה, חשבתי זה ספר טיפשי. אבל אז חשבתי שאולי זה לא נורא כל-כך.. וקראתי. את כולם.
אני מודה, אני לא מחבבת את טולקין, כי פשוט לא מעניינין אותי גובלינים והוביטים ושאר חסות..
חוץ מזה, תחשבו על זה, במדינתינו, אם אין לך קשרים, אז אין הרבה גישה לספרות ממש טובה.

הארי פוטר התמסחר, חבל. אבל אלה שנדבקים בפוטר מאניה אוהבים את זה כי הם מזדהים אם הדמויות וכאלה (תודה לג'יי על סנייפ).

טולקין, גאון.

ללא שום קשר ממש, דאגלס אדמס, גאון. ממש גאון. ואני מכירה רק 5 אנשים שמכירים את
Hitchhiker's guide to the Galaxy
(כולל מורים לספרות)...

נ.ב.
תתעלמו מההודעה הזו..
ואני בת 14. (למיקרה שמישהו תוהה)
   כתוב תגובה
רומח הדרקון  (חדש)
Silver Moon יום רביעי, 08/05/2002, שעה 18:32
בתשובה לXמנית לעתיד
את צודקת

למרות כל הכבוד להארי פוטר (וקראתי את כל הסדרה), ספרים מעולם רומח הדרקון (קרין) ועולם שר הטבעות (Middle Earth ) עדיין הרבה יותר יפים, מעניינים, מצחיקים, מרתקים ועוד...
   כתוב תגובה
הארי פוטר  (חדש)
מוחמד אחמד יום רביעי, 28/01/2004, שעה 20:12
בתשובה לXמנית לעתיד
אני חושב שמה שטוב בספרי הארי פוטר (קראתי את 1-4 באנגלית, למרבה החסד) זה שה כתובים בצורה סוחפת ומספקים בריחה נהדרת מהמציאות. אל תתפלאי על ההתנהגות של החברים שלך - הם, למעשה, עושים בספר שימוש נהדר בכך שהם חיים אותו. רק שאף אחד לא ינסה לקפוץ מחלון הקומה הרביעית ולהטיל featherfall - או את המקבילה הרולינגסית שלו לפני שהוא מגיע לרצפה.

אני עצלן מכדי לנסות ולנתח את התכונות הממכרות של הסדרה, לכן אני ממציא לי כל מיני עקרונות הפוטרים אותי מהצורך בניתוח. מספיק לי שנהנתי ממנו. יותר מדי ספרים כאלה זה כבר לא בריא, לדעתי. וגם, למה אם כותבים ספר הרפתקאות סוחף, זה בהכרח חייב לבוא על חשבון עומק? יום יבוא ואוכיח כי לא, זה ממש לא חייב.

:-)

עד אז, אני פורש לי לעצלותי, ממשיך לחפש ספרי שאפשר להבלע בהם ולשכוח, לזמן מה, את המציאות. ודבר אחד - בנוגע לספרי וויז והיקמן, הם מעולם לא היו בשבילי משהו מעבר לתחליף (רחוק מאידיאלי) למשחק D&D טוב. דגש על טוב.

מ.
   כתוב תגובה
אני מסכים בהחלט, מניסיון  (חדש)
אלמוני יום רביעי, 26/09/2001, שעה 15:12
בתשובה לדידי
עד הארי פוטר קראתי רק ג'ינג'י וקופיקו וגם הם היו ספרים מזה ארוכים! אבל אחרי הארי פוטר שמעתי על טולקין ורצתי לקרוא אותו ומאז אני טולקינאי גאה ושאר ירקון! עכשיו אני קורא את מבחן התאומים, וגם רוצה לקרוא את שישיית המפגשים, מחזור שער המוות, בלגיראד ומלוריאן, ועוד ועוד ועוד...
   כתוב תגובה
האאא? כדור-אש???  (חדש)
נעץ שבת, 09/03/2002, שעה 23:04
בתשובה לאלמוני
firebolt זה כדור? ממתי? בולט זה ברק/חזיז.

נעץ

(מי הולך לקרוא את זה???)
   כתוב תגובה
ניר, אני מאוכזב ממך...  (חדש)
בר יום ראשון, 16/10/2005, שעה 17:59
בתשובה לדידי
אני מאוכזבת מכולכם!
אתם ממש הגזמת...סיפרי הארי פוטר הוא תופעה שלא משנה מה תגידו...הינה קישור לאתר באנגלית שהוא ממש טוב.. www.mugglenet.com
הספר הראשון בסידרה הוא ממש לא מעניין הוא ההתחלה, הארי רק בן 11...הספר השיש לעומת זאת הוא בן 16 וגם בחמישי הוא בן 15ו-‏14...
פה זה מתחיל ליהיות מרתק...הארי מתחיל לגלות פרטים על ולדמורט האיש שרצח את הוריו ולא הצליח להרוג אותו..יש רצח, מיסתורין המון שאלות לא פתורות...ספר מפחיד עד שהוא כבר נחשב כמעט לא לילדים. ורק להגיד לכם...אני חולה על שר הטבעות, מאוד אוהב..קראתי את כל הספרים ראיתי את כל הסריטים...

בתודה, בר
   כתוב תגובה
בר חמודה, הכתבה הזו בת 5 שנים!  (חדש)
יעל יום ראשון, 16/10/2005, שעה 18:39
בתשובה לבר
היו אז הרבה פחות ''הארי פוטרים'' בשוק.
   כתוב תגובה
עוד אוי.  (חדש)
Boojie יום רביעי, 26/10/2005, שעה 14:10
בתשובה לבר
   כתוב תגובה
תגובה לכל הדיון  (חדש)
דפני יום חמישי, 19/01/2006, שעה 20:43
בתשובה לדידי
אני בת 14. אני אוהבת מד''ב ופנטזיה. אני אוהבת גם את הארי פוטר. אני לא אוהבת את שר הטבעות. אני מוצאת אותו בתור ספר ארוך מדי. את ההוביט קראתי בגיל 10. זה ספר שהוא ארכאי מדי כדי להתחיל איתו הכרות עם פנטזיה.
ההוביט זה ספר לקרוא אחרי שאתה מכיר את הז'אנר.
ולא דקה אחת לפני כן.
   כתוב תגובה
נעמי וינר מודה למחבר  (חדש)
אסטרו-נעמי יום חמישי, 26/10/2000, שעה 23:34
על הקרדיט, על הכתבה המשעשעת ועל שהביע את דעתה המדויקת ברבים.
ספר נחמד, קליל, קריא ומבדר, אבל על מה המהומה? על מה??? מה אתה רוצים מהספר הזה?!?!?!?
סליחה. לא יכלתי להתאפק :)
   כתוב תגובה
עניין של סנוביות  (חדש)
עומר אלינגר יום שישי, 27/10/2000, שעה 13:36
שמע ידידי.
קראתי מאות ספרי מד''ב בחיי
מכל קצות הקשת)מאיסימוב ועד
קרייטון(וגם פה ושם פנטזיה)הוביט
וטרי פראצ'ט( ואני מעוניין להגיד לך שזה סנוביות פשוטה לא לאהוב את הארי פוטר הספרים כתובים בחן ובהומר והם ממש מקסימים לכל הגילאים)אני בן 18(ויש אנשים שאיך שהם שומעים שיש ספר פופלארי כבר איך שהוא יוצא ולא 50 שנה אחרי זה ועוד ספר שמקוטלג לילדים)מה שלא ממש נכון לפי דעתי( הם ישר גומרים בליבם לא לאהוב את הספר הזה.

למחשבה.

בכבוד רב.
עומר אלינגר
   כתוב תגובה
החטא וענשו  (חדש)
NY יום שישי, 27/10/2000, שעה 14:06
בתשובה לעומר אלינגר
מעולם לא טענתי, לא בסיפור שלמעלה ולא בשום מקום אחר, כי איני אוהב את ספרי הארי פוטר. אם תקרא (אתה והמגיב האלמוני והחמום במקצת מלמעלה) את מה שכתבתי ביתר תשומת לב, ודאי תבחין כי שמות התואר בהם אני מכנה את הספר הם, ואני מצטט: ''נחמד. חביב.'' לאחר מכן אני מספר כי ''העברתי שעה נעימה בחברתו.'' מה רע?
כלומר - האם אתה מגנה אותי על כך שנכשלתי ולא הפכתי למעריץ שרוף של הסדרה, במקום אחד שסתם קרא, נהנה, והמשיך הלאה? אם לזאת תקרא סנוביות אזי אכן, מודה אנכי: חטאתי, פשעתי.
   כתוב תגובה
אז למה להתלונן למה?  (חדש)
עומר אלינגר יום שישי, 27/10/2000, שעה 22:49
בתשובה לNY
בסדר מקובל עלי
לא כל אחד חייב להיות מעריץ
אבל מה יש לך נגד אלו שכן מעריצים
כי הרי לא כתבת 9 פסקאות סתם נכון? ואם זה לא נגד הספר כי את הספר מצאת נחמד מה בכלל מטרת המאמר???
בכבוד רב)יותר ממה שנתת לחובבי
הארי פוטר)

עומר אלינגר
   כתוב תגובה
נסה ותהנה  (חדש)
NY יום ראשון, 29/10/2000, שעה 10:40
בתשובה לעומר אלינגר
ובכן, כדי לדעת על מה המאמר, תאלץ לנסות לקרוא אותו. קשה - אך נעים!
   כתוב תגובה
הארי פוטר  (חדש)
פגאסוס שבת, 28/10/2000, שעה 1:23
ספר נחמד, חביב כתוב בחן ובהומור...
וזהו!
לא יותר מזה!
תארת בדיוק רב את המצב כיום בעולם. בכל מקום שאפשר רואים הארי פוטר.
לג'יי קיי רולינג יש כמה רעיונות נחמדים ותו לא. אבל אנשים שלא קראו פנטסיה בחייהם ולפתע נתקלו בעולם קסום כלשהו... הפכו את הספר לאגדה מהלכת.
בקיצור - הארי פוטר מקבל ציון 7 מתוך 10 בסולם האולימפוס!
   כתוב תגובה
מתאים לכל גיל  (חדש)
רונית שבת, 28/10/2000, שעה 20:13
ראשית, אני חייבת לציין שקראתי את כל ספרי הארי פוטר שיצאו עד עתה, ונהנתי מכל עמוד.
יכול מאוד להיות שהסיבה שכל כך הרבה ילדים קוראים את הספר היא בגלל שהוא אופנתי, אבל עדיף שהם יקראו ספרים בגלל זה ולא יראו עוד טלוויזיה. חוץ מזה, הסיבה שהספר הוא כל כך פופולרי, היא בגלל שהסיפור והדמויות מדברות אל הילדים. הרי כל ההרפתקאה שעוברת על הארי מקסימה ונהדרת, וזו הזדמנות לילדים לחוות את מה שהם יכולים רק לחלום.
אני מניחה שאותם ילדים שקוראים וקראו את הארי פוטר יהנו מז'אנר הפנטסיה וירצו לקרוא עוד ספרים כאלו. מי יודע אולי הם עוד יתקלו בהוביט. בכל מקרה זה טוב שיצא ספר כזה, כמו הארי פוטר, שמחזיר ילדים בחזרה לקריאה בספרים. וזה לא משנה כל כך אם הוא משתווה להוביט או לא.
   כתוב תגובה
at least they read  (חדש)
esty יום ראשון, 29/10/2000, שעה 16:31
מתוך הכרות כואבת עם המצב - אחיות קטנות בבית- יש לי המון סימפטיה והבנה לסיטואציה (שלא לדבר על השעה והטלפון) אבל אם יש דבר אחד טוב בהארי פוטר - זו העובדה שהספר הזה הביא לעולם של הילדים אלמנט חדש של הנאה (או סתם העברת זמן) שהם בכלל לא הכירו ספר - אז בשביל זה כל הכבוד להארי פוטר (והוא אפילו נחמד...).
SO HAVE FUN AND SLEEP WELL
   כתוב תגובה
נקמת הפוטר  (חדש)
NY יום שני, 30/10/2000, שעה 0:34
חברים יקרים!

בזה הרגע קיבלתי, כמתנת יום הולדת מחברי הטובים, את הספר הרביעי בסדרת הארי פוטר.
וכשהמטאטאים רועמים - שותקות המוזות. אני הולך לקרוא את הספר עכשיו, ולהרהר טוב טוב במשמעות הביטוי ''צדק פואטי''. לילה טוב וזך שיהיה לכולכם...
   כתוב תגובה
אחלה כתבה אבל  (חדש)
חנה רוטשטיין יום שני, 30/10/2000, שעה 14:14
הארי פוטר הוא אחלה ספר .
אני קוראת מדע בדיוני ופנטזיה כבר שנים ונכון שהעלילה היא לא בדיוק מהממת בחדשנותה אבל מעולם לא קראתי ספר בנשימה אחת בלי להרגיש שהזמן עובר הארי פוטר עשה לי את זה משהו בסגנון הקליל של הסופרת גורם לי לקרוא עוד ועוד בלי להתעיייף ולהצטער בסוף שאין עוד עמודים.
כך שעם כל הכבוד אפשר להבין ילדים שאוהבים את הספר הזה אבל לא אף אחד אחר.
מצד שני יש הרבה שהתחברו לז'אנר בזכות הספר.
בכל מקרה הספרים האלו נהדרים!!!
כן ירבו
   כתוב תגובה
החטא ועונשו של הארי פוטר  (חדש)
אוהד שבת, 04/11/2000, שעה 8:14
קודם כל, אני מסכים עם ניר ועם כל השאר על איכותם של ספרי פוטר - בסדר. ספר טוב. לא יותר.

זה רק אני, או שהסגנון בו נכתבה הכתבה מזכיר מאוד את הסגנון של החטא ועונשו? ההבדל היחיד הוא שלגיבור החטא ועונשו קוראים ראסקולניקוב והוא גר בסנט פטרסבורג, ולגיבור הכתבה קוראים ניר והוא גר בתל-אביב. התיאורים המדכאים, האנשים הריקניים, העיר הגדולה המעייפת. אדיר!
   כתוב תגובה
החטא ועונשו של הארי פוטר  (חדש)
NY יום רביעי, 08/11/2000, שעה 1:01
בתשובה לאוהד
כנראה שהגיע הזמן שאקרא את הספר *הזה*, אם כך... :-)
   כתוב תגובה
החטא ועונשו של הארי פוטר  (חדש)
NY יום ראשון, 25/02/2001, שעה 21:47
בתשובה לNY
והנה, סוף סוף קראתי את החטא וענשו.
הנני נפעם לנוכח המחמאה המדהימה... תודה!
   כתוב תגובה
כל מילה-אמת!  (חדש)
דמוסתנס שבת, 04/11/2000, שעה 10:59
ואני יכולה לדבר מנסיון אישי!
להכנס לחדר אחד ולמצוא בו שלושה אנשים שונים קוראים בשלושה עותקים שונים של הארי פוטר... מזוויע...
ידידה שלי שמבינה קצת יותר מהעמכה בנושא פנטסיה עשתה רשימה של ספרים מהם רולינג העתיקה תוך כדי קריאת הספר...
ואני? קראתי תוך שלוש שעות בערך ועוד כשהייתי חולה, ואני יכולה לספר לכם על ל-פ-חות עשרה ספרי פנטסיה אחרים שהם קריאים, משעשעים ומתאימים לבני הנעורים באותה מידה כהארי פוטר, וטובים ממנו בהרבה!

דמוסתנס.
   כתוב תגובה
אני לא מבינה מה הסיפור  (חדש)
יעל יום שלישי, 01/01/2002, שעה 20:58
בתשובה לדמוסתנס
הארי פוטר זה ספר יפה שאני מאוד נהנתי לקרוא. העובדה שאני ילדה קטנה [14], שקראתי את כל הארבעה ספרים לא סותרת את העובדה שקראתי את ההוביט, נרניה, המשחק של אנדר והמשכיו, תשעה נסיכים ואנדר והמשכיו וכו. כל העניין הזה שילדים קוראים בגלל הארי פוטר זו סתם סטגימה שאנשים מדבקים כי הם לא מבינים: ילדים ובני נוער קוראים, בין אם זה ג'יין אוסטין או סטיבן קינג, כי הם אוהבים את זה. והם היו קוראים גם בלי הארי פוטר. הארי פוטר זה רק זריקת עידוד קטנה לילדים לקרוא, אבל זו לא הסיבה לקריאה. אני מכירה אנשים שקראו רק את הארי פוטר, אבל אני מכירה יותר אנשים שהארי פוטר זה רק חלק קטנטן מרשימת הספרים שהם קראו. כי אחרי הכל הארי פוטר זה בסך הכל ספר.

יעל, או לוק, מה שתרצו
   כתוב תגובה
כל מילה-אמת!  (חדש)
Corwin נסיך אמבר יום רביעי, 28/12/2005, שעה 17:28
בתשובה לדמוסתנס
דמוסתנס, בלי שום קשר למה שכתוב בתגובה שלך, קראת את המשחק של אנדר במקרה?
או את הסיפור המקורי על לוק ודמוסתנס?

Corwin נסיך אמבר
   כתוב תגובה
הסרט  (חדש)
גל יום שלישי, 07/11/2000, שעה 23:35
ראשית, ברצוני לציין שאני מסכים עם ניר לחלוטין 
גם אני קניתי את הספר לאחר לחץ מתמשך
עד שלבסוף נכנעתי (טוב נו היה מבצע ­3$ באמזון)

חביב

עכשיו גם עושים את הסרט, כמובן.
ישנן, לדעתי, רק שלוש סיבות לראות את הסרט לכשיצא:
ג'ון קליז ואלן ריקמן שמשחקים בסרט 
והמוסיקה של  ג'ון וויליאמס
   כתוב תגובה
בעדינות עם התגובות  (חדש)
איתן צברי יום ראשון, 29/04/2001, שעה 0:17
בתשובה לגל
כבר הרבה הרבה זמן זה יושב לי על קצה הלשון, ובגלל החשש לחיי אני לא אומר, אבל לא עוד.

חברים וחברות טולקין היה ממציא מבריק, אבל סופר גרוע.
הוא לא ידע לבנות עלילה ולא ליצור מתח.
טולקין היה הראשון אבל הגדולים מכולם הם מרגרט וויז וטרייסי היקמן.

בכל אופן הרי פוטר אינו ספר פנטסיה אלא ספר מדהים ללא שייכות, מי שחושב שהוא ספר ילדים, כנראה לא קרא את החלק הרביעי והחמישי
   כתוב תגובה
בעדינות עם התגובות  (חדש)
גל יום ראשון, 29/04/2001, שעה 10:12
בתשובה לאיתן צברי
מעניין
האם חזרת אלינו מהעתיד?
כי הספר החמישי עוד לא יצא...

בכל אופן על טעם ועל ריח...
   כתוב תגובה
בעדינות עם התגובות  (חדש)
איתן צברי יום שישי, 11/05/2001, שעה 21:44
בתשובה לגל
אם עדין לא ישבת וניסית לנחש מה יהיה, אז מאוד מומלץ.
דני, חבר שלי טוען, שדמבלדור יהרג מתישהו בעתיד
   כתוב תגובה
אם רק  תזכיר לי  (חדש)
גל יום שישי, 11/05/2001, שעה 23:25
בתשובה לאיתן צברי
מי  זה דמבלדור?
אני מניח שאתה מתכוון להארי פוטר. טוב אז
מצטער אבל קראתי את החלק הראשון בלבד ,
פעם אחת וזה היה לפני חצי שנה בערך. 
מאז עברו הרבה ספרים תחת ידי.
   כתוב תגובה
בעדינות עם התגובות  (חדש)
A/M יום ראשון, 24/06/2001, שעה 14:13
בתשובה לאיתן צברי
סוף כל סוף מישהו מסכים איתי. ואני חשבתי שאני היחידה ששונאת את טולקין וממש אוהבת את רומח הדרקון.
   כתוב תגובה
בעדינות עם התגובות  (חדש)
אלמוני יום חמישי, 27/09/2001, שעה 9:25
בתשובה לאיתן צברי
יש כבר ספר חמישי?
   כתוב תגובה
לא,  (חדש)
דפי יום שלישי, 30/10/2001, שעה 17:39
בתשובה לאלמוני
אין הארי פוטר חמישי עדיין.
זה דבר מאוד סובייקטיבי, יצירת מתח בסיפור או ההחלטה אם סופר מסויים הוא טוב או פחות טוב. את טולקין צריך (לפחות כדאי) לכבד בגלל הרעיונות שלו, אבל בקשר ליצירת מתח בסיפור- זה דבר אישי שמשתנה מקורא לקורא. בכל מקרה, אל חשש, כל עוד לא תפרסם את הכתובת שלך אין צורך לדאוג ולהסס בקשר לפירסום ביקורת שלילית על טולקין.

ההההם. בעצם כתבתי הודעה שלמה בלי לומר בה כלום חוץ מזה שהארי פוטר החמישי לא יצא עדיין. מעניין.
   כתוב תגובה
אמנם אין עדיין הארי פוטר חמישי...  (חדש)
דוד יום ראשון, 14/03/2004, שעה 13:49
בתשובה לדפי
... בעצם יש כבר.
אבל הדבר הכי טוב שיצא מסאגת/היסטריית הארי פוטר, אנשים יקרים, הוא לא הספר השישי, ולא השמועה על כתיבתו של השביעי - אלא ספר הפארודיה המטורף (והישראלי!) על הארי פוטר, בשם ''שמועות על חייו של אהרון פופר''. אני לא יודע מה טולקין היה חושב עליו, אבל הוא ללא ספק היה נע באי-נוחות. רולינג בטח ובטח. זה לא ספר רגיל, משום בחינה. תהנו, חברים.
   כתוב תגובה
????????  (חדש)
יעל יום שני, 15/03/2004, שעה 17:45
בתשובה לדוד
בזמן שנכתבה ההודעה שהגבת עליה עדיין לא היה הארי פוטר החמישי.

בדוק בתאריך.
   כתוב תגובה
בעדינות עם התגובות  (חדש)
רותם יום ראשון, 04/04/2004, שעה 8:26
בתשובה לאיתן צברי
סוף סוף מישהו אומר כאן משהו חכם! כל מילה זהב!
ובקשר להארי פוטר-הארי פוטר זה ספר מדהים שאני קוראת כל מילה בשקיקה ובמתח ואני יכולה להגדיר את עצמי פחות או יותר ''פריקית הארי פוטר'' ואני גאה בזה! אני יודעת את כל הלחשים בע''פ ומה הם עושים (לא לדאוג לא ניסיתי אף אחד מהם, אני פריקית אבל שפויה), זוכרת כמעט כל דמות שהוזכרה בספר וקראתי כל אחד מהחמישה בערך 30 פעם (כן כן תסקלו אותי). אבל אני עדיין קוראת ספרי מד''ב ופנטזיה לסוגיה מגיל מאוד מאוד צעיר, וכן גם קראתי ספרי פנטזיה בעברית וזה לא כזה נורא ואיום
   כתוב תגובה
מה הקשר?...  (חדש)
נתי דה-נאט יום שני, 12/04/2004, שעה 14:26
מה הק ש ר בין ''ההוביט'' ל''הארי-פוטר''?!! הארי פוטר עוסק בכישופים וכוחות, ואילו ההוביט עוסק במוסריות, דרך ארץ, משל, יחסי חברות בין אדם לחברו, ולמה כל הזמן משווים בין ''ההוביט'', שכל דבר הוא צריך להשיג במאמץ אדיר, לבין ''הארי פוטר'' שלוחש מילה והופ, קסימ-קסם?!?!
   כתוב תגובה
מי אמר שיש קשר?  (חדש)
יעל יום שני, 12/04/2004, שעה 16:23
בתשובה לנתי דה-נאט
   כתוב תגובה
אין קשר בין שני הספרים  (חדש)
תימור לוי יום שני, 14/06/2004, שעה 14:03
כותב יקר, אתה אולי קראת את ''ההוביט'' של טולקין, ונהנת ממנו מאוד, אני מניחה... אבל הספר אינו דומה כלל לספר הארי פוטר, אולי שינהם מתייחסים לז'אנר של ספרות דימיונית, אולם ''הארי פוטר'' הוא ספר על קוסמים וכו', ולעומתו ''ההוביט'' אינו כזה , הוא מספר על עולם אחר של יצורים דימיוניים.....
מכאן אינני מבינה מאיפה מצאת נקודת השוואה בין שתי הספרים..

נ.ב.
אני אוהבת מאוד את ספרי הארי פוטר, ולדעתי הם מצויינים..
   כתוב תגובה
צודקת בהחלט.  (חדש)
אייל יום שני, 14/06/2004, שעה 14:08
בתשובה לתימור לוי
לדעתי, את צודקת מאוד, גם אני קראתי את הספרים, וגם את ''ההוביט'' ואין שום נקודת השואאה בין הספרים...
הארי פוטר הרבה יותר מוצלח
   כתוב תגובה
אין קשר בין שני הספרים  (חדש)
5th orman יום שני, 14/06/2004, שעה 16:00
בתשובה לתימור לוי
תקראי שוב. במפורש כתוב: ''בהחלט לא בר השוואה לטולקין''...
אבל אם להתייחס יותר ברצינות, אז ההשוואה בינהם מבוססת על מספר עובדות מעניינות: שני הספרים נכתבו בתור ספרי ילדים (בלי שום כוונה לזלזל, ולמרות שלא רק ילדים קוראים אותם), שניהם שייכים לאותו ז'אנר סיפרותי, ושניהם הציחו למכור לא רע.
וזה רק מה שעלה לי ישר לראש, אני בטוח שאם מתעמקים בזה יותר מוצאים עד אלפי קווי דימיון.
   כתוב תגובה
גם הכותב לא חושב שיש קשר בין הספרים  (חדש)
יעל יום שני, 14/06/2004, שעה 17:53
בתשובה לתימור לוי
נקודת המפתח היא במשפט הזה:
''בהחלט לא בר השוואה לטולקין או לסי. אס. לואיס, למרות הכתוב על הכריכה האחורית.''

שימי לב: ''למרות הכתוב על הכריכה האחורית''. מכאן נובע שהאשם הוא במי שכתב את הכריכה האחורית.

אז אם יש לך ידיד שמחזיק עותק באנגלית, את יכולה לבדוק מה כתוב על הכריכה האחורית שלו.
   כתוב תגובה
זה עניין של טעם  (חדש)
ענבר יום ראשון, 16/04/2006, שעה 21:23
אני חושבת שספרים זה בהחלט עניין של טעם.
אני אישית נהנתי מאוד מהספר וחזרתי לקרוא את הסידרה בפעם השניה וגם השלישית.
   כתוב תגובה
ספר נהדר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  (חדש)
בנצי זף יום ראשון, 21/10/2007, שעה 19:40
בתשובה לענבר
אני ממש אוהב את הספר הארי פוטר.
אני קראתי 25 פעם את כול הספרים!!!
ואני עדין לא מפסיק!. ג'יי קיי רולינג הספרנית הכי הכי! הכי! הכי! טובה שאני מכיר.אני פשוט מת על הספרי הארי פוטר שלה.
הייתי נותן לג'יי קיי רולינג את ה3,000,005 שקל שלי כדי שהיא תכתוב עוד ספר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
   כתוב תגובה
ספר נהדר (רץ עירום בשדה חמניות?)  (חדש)
יעל יום שני, 22/10/2007, שעה 16:46
בתשובה לבנצי זף
ספרנית?
   כתוב תגובה
ברור שספרנית.  (חדש)
Boojie יום שלישי, 23/10/2007, שעה 11:05
בתשובה ליעל
בגלל זה היא נורא תשמח כשהוא יציע לה את הכסף שלו. ספרניות לא מרוויחות משהו.
   כתוב תגובה
ספרנית?  (חדש)
ילדת ירח שבת, 06/06/2009, שעה 10:16
בתשובה לבנצי זף
זה לא ספרנית זה סופרת וג'יי קיי רולינג כבר כתבה שבעה ספרי הארי פוטר ובשביעי הפרק האחרון זה '17 שנים אחר כך' כשהם כבר מבוגרים אז לא נראה לי שהיא תכתוב עוד אחד בשבילך. למרות שאני מתה שהיא תכתוב על מעלליהם של הילדים של הארי וג'יני, רון והרמיוני, מאלפוי ואשתו (נראה לי שזו פנסי פרקינסון מסלית'רין). זה יהיה ממש מגניב לשמוע איך הם היו שם... לא??
   כתוב תגובה
פוטר-וויזלי-גריינג'ר  (חדש)
ילדת ירח שבת, 06/06/2009, שעה 10:12
קראתי את כל הספרים בסדרת הארי פוטר, כולל השביעי, ואפילו ראיתי את כל חמשת הסרטים שיצאו עד עכשיו. רון וויזלי- החבר הזה של הארי פוטר- נהייה קצת מפגר לדעתי, אבל שאר הדמויות מגניבות לעללאה. ג'יני והרמיוני במיוחד, ואני לא אומרת את זה רק בגלל שהן בנות כמוני, אני מזדהה איתן.
אני גם ממש אוהבת את הספר אראגון והמשכיו, שקראתי את שלושתם והרביעי עדיין לא יצא, וממש כדי לכם...
   כתוב תגובה

הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.