על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
עוד בקטגוריה זו:

Ancillary Justice
ספרים / אהוד מימון
16/08/14
תגובות: 0  
סוס ורוכבו רמה בים
ספרים / נועה רייכמן
03/05/14
תגובות: 0  
קוקטייל עם טעם לוואי
ספרים / אהוד מימון
05/04/14
תגובות: 3  
לילד יש פוטנציאל
ספרים / נועה רייכמן
22/03/14
תגובות: 0  
במעלה המדרגות היורדות
ספרים / אהוד מימון
23/11/13
תגובות: 0  
לא הדיסטופיה שעליה חשבתם
ספרים / איתי שלמקוביץ
21/10/13
תגובות: 0  
החיים, בעיר קטנה
ספרים / קרן לנדסמן
06/10/13
תגובות: 0  
משחק ילדים?
ספרים / קרן לנדסמן
17/08/13
תגובות: 1  
לא בדיוק סימפוניה
ספרים / אהוד מימון
04/08/13
תגובות: 3  
דרושות מילים לתמונות
ספרים / אהוד מימון
15/06/13
תגובות: 1  
כשאשלין פגשה את קינאן
ספרים / קרן לנדסמן
11/05/13
תגובות: 1  
לשם ובחזרה, ולשם
ספרים / נועה רייכמן
19/04/13
תגובות: 2  
דרושים מספריים
ספרים / אהוד מימון
06/04/13
תגובות: 7  
בחזרה לעתיד שלא היה
ספרים / קרן לנדסמן
16/03/13
תגובות: 5  
להתחיל באומץ
ספרים / נועה רייכמן
02/02/13
תגובות: 0  

אנרכיסט, טרוריסט, מד''ביסט
ספרים / דידי חנוך
יום ראשון, 11/11/2001, שעה 0:12

'תעלת האבן' מאת קן מקלאוד


סקירה זו הופיעה לראשונה באתר הממסד האפל של דידי חנוך


ספרו הראשון של מקלאוד, 'פלג הכוכב' הכריז בקולי קולות ''כשרון גדול''. הוא תיאר מציאות עתידנית מרתקת ושטח סיפור מדהים על מהפכה ותבונה מלאכותית. אבל זה היה גם ספר מבלבל מאד, בעל עלילה קשה למעקב, שבחן אירועים גדולים מאד מקרוב מאד.
'תעלת האבן' הוא ספרו השני של מקלאוד, השני ברביעיית ספרים שאינם סדרה במובן המקובל, ואשר כל אחד מהם עומד בזכות עצמו, אך יחדיו הם יוצרים שלם שאמור להיות גדול מסך חלקיו.
הספר מתרחש לפני, בזמן ואחרי הארועים של 'פלג הכוכב'. על פי ה-FAQ של קבוצת הדיון Rec.Arts.SF.Written, מומלץ לפתוח את קריאת הרביעיה ב'תעלת האבן'. ההמלצה החלופית, The Cassini Division, הספר השלישי, היתה האופן בו בחר המו''ל האמריקאי של מקלאוד לפתוח את הסדרה.
אבל כאן נדון ב'תעלת האבן', ולאחר כל העניינים הטכניים, הגיע הזמן שנעשה זאת. 'תעלת האבן' הוא ספר מבריק, המשלב עיסוק בסוגיות פוליטיות, מדעיות וחברתיות בסיפור שמימדיו עצומים יחסית ל-‏320 עמודיו.
זהו סיפורו של ג'ונתן ויילד: אנרכיסט, חובב מד''ב, ויש האומרים גם טרוריסט גרעיני, המוצא את עצמו מתעורר מחדש לחיים בעולם אחר, בעתיד הרחוק, כשהוא עדיין זוכר את רגע מותו. הספר מגולל במקביל את סיפור חייו של ויילד בעשורים האחרונים של המאה העשרים והראשונים של המאה העשרים ואחת, ואת קורותיו במאדים החדש, עולם שלו עצמו היה חלק משמעותי בהגעת האנושות אליו. זהו גם סיפורו של העולם במשך אותן שנים – תהפוכות פוליטיות, מהפכה, מהפכת נגד ומהפכת נגד נוספת. מהפכים פוליטיים וחברתיים מרתקים, מרגיזים ומעוררי מחשבה.
זהו גם סיפורה של די מודל, אישיות ממוחשבת בגוף אנושי משובט, שזכתה בנסיבות מסתוריות להגיע למודעות מלאה. שני הסיפורים קשורים אחד לשני בקשר גורדי, כמו גם סיפוריהם של הרובוט המודע ג'יי-דאב ושל דיויד ריד, מנהיג מאדים החדש וחברו הטוב ביותר של ויילד מימי האוניברסיטה.
שני הספרים עומדים בהחלט בזכות עצמם, אך יש תחושה מסוימת שהם לא מספרים את כל הסיפור, דבר המוריד מעט מסיפוקו של הקורא. למרות זאת כדאי מאד לקרוא אותם. נראה גם שקריאה של כל הרביעייה (ועל פי כמה גרסאות, אפילו רק שלושת הספרים הראשונים בה, שכן הספר הרביעי, 'דרך השמים', הופך בשלב מסוים להיסטוריה חלופית של העתיד) נותנת את מלוא התמונה ומספקת במידה מלאה.



תעלת האבן (The Stone Canal)
מאת קן מקלאוד (Ken MacLeod)
הוצאת Orbit, שנת 1997
448 עמודים



תעלת האבן
פלג הכוכב
Rec.Arts.SF.Written
The Cassini Division
דרך השמים
הממסד האפל

 
חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.