על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
עוד בקטגוריה זו:

שלושה בדירה אחת
טלויזיה / גל חיימוביץ'
04/08/12
תגובות: 3  
מפלצות נראות ומפלצות נסתרות מהעין
טלויזיה / קרן לנדסמן
26/11/11
תגובות: 26  
תעלומת הרוח הנעלמת
טלויזיה / לילי דאי
13/08/11
תגובות: 4  
עוברת כל גבול
טלויזיה / רז גרינברג
25/12/05
תגובות: 7  
הרובינזונים החדשים
טלויזיה / רני גרף
14/04/05
תגובות: 20  
גוונים של שחור
טלויזיה / רז גרינברג
16/01/05
תגובות: 5  
לראות או לא לראות
טלויזיה / איתי שלמקוביץ
16/11/04
תגובות: 29  
אלוהים נמצא בדברים המדברים
טלויזיה / איתי שלמקוביץ
16/06/04
תגובות: 14  
היקום מצחיק, אז צוחקים!
טלויזיה / רז גרינברג
25/03/04
תגובות: 7  
מותו של אזור
טלויזיה / רז גרינברג
16/11/03
תגובות: 30  
מפגשים
טלויזיה / איתי שלמקוביץ
04/10/03
תגובות: 30  
הרובוט שאהב אותי
טלויזיה / אריק אפק
14/09/03
תגובות: 13  
הדבר הטוב הבא(פי)?
טלויזיה / רז גרינברג
15/07/03
תגובות: 10  
הגחלילית שכובתה
טלויזיה / איתי שלמקוביץ
13/04/03
תגובות: 42  
משולחנו של המהנדס הראשי
טלויזיה / רז גרינברג
19/01/03
תגובות: 10  

בדרך ליעד הסופי
טלויזיה / רז גרינברג
יום חמישי, 30/03/2000, שעה 23:04

צמד כותבי הטלויזיה גלן מורגן וג'יימס וונג עובדים מזה שבע שנים בסדרות טלויזיה הקשורות לז'אנר וממציאים אותו מחדש


הכניסה שלהם לז'אנר היתה מקרית. לאחר מספר שנים של כתיבת תסריטים לסדרות פעולה מבית היוצר של סטיבן ג'יי קנאל (''סוכן סמוי'', ''איש משטרה'', ''רחוב ג'אמפ 21'') הם קיבלו ב- 1993 הצעה לעבוד על סדרה חדשה בשם ''תיקים באפילה''. הם הצטרפו לצוות הסדרה עוד בהיותה בשלבי הפקה מוקדמים - ניתן לומר שהיא בהחלט גיששה את דרכה באפילה. וונג ומורגן היו האחראים, למעשה (הרבה יותר מהמפיק האחראי של הסדרה, כריס קרטר) להוספת כל האלמנטים המוצלחים באמת שלה. הם כתבו, למשל את הפרק הראשון של הסדרה שלא עסק בחייזרים וקונספירציות (''Squeeze'' - על קניבל שאוכל כבדים של בני אדם). לאחר מכן הם הוסיפו מימד אנושי ואישי יותר לדמותה של הסוכנת סקאלי (שעד אותו זמן היתה צל דהוי בסדרה) בפרק המצוין ''מעבר לים'', ומעל לכל - הם כתבו את הפרק המופתי הראשון בסדרה - ''קרח'' - שהנו עדיין אחד הפרקים הטובים והמפחידים ביותר בה. תרומות משמעותיות נוספות שלהם לסדרה היו צוות חנוני-המחשבים המכונים ''האקדוחן הבודד'' (האמורים לקבל בקרוב סדרה משלהם), הליהוק המוצלח של סטיבן ויליאמס בתפקיד מר X האניגמטי, ושורות הדיאלוג הראשונות שניתנו לשחקן ויליאם ב. דייויס (שבמשך חצי עונה לא עשה כלום חוץ מלעשן סיגריות).

אחרי עונה וחצי של כתיבה ל''תיקים'' הרגישו וונג ומורגן לגמרי נוח בתוך הז'אנר, והחליטו שהם רוצים סדרה משלהם. רשת ''פוקס'' רצתה סדרת מדע בדיוני שתתחרה ב''מסע בין כוכבים'' וגייסה את וונג ומורגן למשימה. התוצאה, ''מעבר לחלל'' (Space: Above and Beyond) הייתה פספוס היסטורי - סדרה מצוינת באמת שלא זכתה להכרה שהייתה ראויה לה וירדה מהמסך לאחר עונה אחת בלבד, עקב מבחר סיבות עגומות (שיבוץ גרוע, סכסוכים עם מנהלי הרשת שלא הבינו למה וונג ומורגן התעקשו ליצור דרמה איכותית וכו'). הסדרה, שעסקה במלחמה בין כדור הארץ לגזע חייזרים חסר פנים, נבדלה מכל שאר הסדרות מסוגה בשני מרכיבים עיקריים: ראשית, עיצוב הדמויות בה היה מתוחכם ומורכב יותר מאשר בכל סדרה אחרת בז'אנר, לטעמי. שנית, זו באמת הייתה סדרת מלחמה. זו הייתה הפעם הראשונה, ונכון לרגע כתיבת שורות אלו גם היחידה, שסדרת טלוויזיה כל שהיא הצליחה להעביר את התחושה של מלחמה משתוללת. למרות זאת, וונג ומורגן הקפידו לא ליצור הירואיזציה או גלוריפיקציה של המלחמה, והקפידו להראות את הצד הטראגי והאנושי שלה (בראיונות הם ציינו את הספר ''מלחמה לנצח'' של ג'ו הולדמן כהשראה לסדרה). אם אתם רוצים דוגמא, אתם מוזמנים לצפות בפרק המדהים ''מי מפקח על הציפורים'' שנכתב ובוים כמעט בלי דיאלוגים ובאופן לחלוטין לא ליניארי והוא לדעתי הפרק הטוב ביותר שנכתב אי פעם לסדרת מד''ב טלוויזיונית.

אחרי הירידה מהמסכים של ''מעבר לחלל'' חזרו וונג ומורגן לעבוד ב''תיקים באפילה'', שהפכה בינתיים מסדרת קאלט קטנה ללהיט מיינסטרים ענק. הם כתבו ארבעה פרקים עבור העונה הרביעית של הסדרה, שמהם זכור במיוחד הפרק ''עיירה ושמה בית'' שעסק במשפחת מוטנטים רצחנית, ונחשב לפרק הכי מגעיל ואלים בתולדות הסדרה (אחרי שהוא חמק איכשהו מציפורני הצנזורים ושודר בפריים-טיים הרשת נשבעה שלא תשדר אותו שוב, למרות מחאת הצופים). פרק בולט נוסף היה ''הגיגיו של האיש המעשן'' שבו הפכו וונג ומורגן את ההיסטוריה האמריקאית לתיק X אחד גדול. הם גם החלו ביוזמה המבורכת (שאותה הם ממשיכים עד היום) של ליהוק שחקנים מ''מעבר לחלל'' בתפקידי משנה.

שנה לאחר מכן ביקש כריס קרטר מוונג ומורגן להציל את הסדרה החדשה שלו ''מילניום'' שנשחטה (ובצדק) ע''י המבקרים (שקראו לה ''סדרת הרוצח הסדרתי של השבוע''). וונג ומורגן לקחו על עצמם את הפקת העונה השנייה של הסדרה והכניסו בה מקצה שיפורים. ראשית - הם העיפו החוצה את כל הרוצחים הסדרתיים. שנית - הם הוסיפו לסדרה עלילת קונספירציה מורכבת ומעניינת משלה. שלישית - גלן הביא את אחיו, דארין מורגן - שכתב בעצמו כמה מהפרקים המצחיקים ביותר של ''תיקים באפילה'' (''מנוחתו האחרונה של קלייד ברוקמן'' ''מלחמת אוכלי הצואה'' ''מהחלל החיצון מאת חוזה צ'אנג'') כדי שיכתוב שיזריק קצת הומור לאוירה המדכאת של ''מילניום''. דארין מורגן תרם שני פרקים - ''מגננת יום הדין של חוזה צ'אנג'' (שהוא המשך לפרק של ''תיקים באפילה'') ועוד פרק היסטרי במיוחד בשם ''איכשהו השטן הגיח מאחורי''. שני הפרקים זכו לתשואות רמות של הצופים והמבקרים. בימים אלו ממש משודרת העונה השניה של ''מילניום'' בערוץ Star World.

לאחר שעזבו סופית את חברת ההפקות 10-13 (שמפיקה את ''תיקים באפילה'' ו''מילניום'') ניסו וונג ומורגן את כוחם בהפקת כמה פיילוטים שאף אחד מהם לא הפך לסדרה ומעיון קצר בקונספטים שלהם, זו בהחלט סיבה לכאב לב. אחד מהפיילוטים האלה, The Notorious Seven, היה סדרת מאפיה עתידנית בעלת אוירה קומיקסית חתרנית, וישנו קונצנזוס די רחב שהוא יכול היה להיות סדרת המד''ב המקורית ביותר זה שנים (עותקים פיראטיים של הפיילוט הזה הם סחורה חמה).

לפני כחדשיים החלו וונג ומורגן לעבוד בסדרה חדשה בשם ''The Others'', גם היא מותחן על-טבעי, שזכתה לתשבוחות מהמבקרים (היא הושוותה ל''תיקים'' בימים הטובים שלה). במקביל יצא לפני כשבוע הסרט ''Final Destination'' בבימויו של וונג (ע''פי תסריט של מורגן) שהוא סרט אימה שמתואר כ'''צעקה' פוגש את 'איזור הדימדומים'''. עד שאלה יגיעו אלינו אפשר בהחלט להסתפק בעונה השניה של מילניום, המשודרת בימים אלו ממש בערוץ Star World (ימי שלישי ב- 16:00).



וונג ומורגן אתר מעריצים של צמד הכותבים

 
חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
  (חדש)
אלמוני שבת, 01/04/2000, שעה 13:04
מורגן ו-וונג הם באמת אדירים, וחלל מעל ומעבר היא הסדרה הכי טובה שמעולם לא קיבלה סיכוי.

רק תחשבו מה היה קורה אם סדרות מהסוג הזה היו מקבלות עונה שניה. אני מתכוון כאן לסדרות כמו SPACE, EARTH2, CRUSADE ואפילו CAPTAIN POWER. מי יודע, אולי היינו מקבלים מדע בדיוני איכותי בטלוויזיה במקום הזבל של STAR TREK...
   כתוב תגובה
רק הערה אחת...  (חדש)
רז גרינברג שבת, 01/04/2000, שעה 15:19
בתשובה לאלמוני
תודה על התגובה שלך. שמחתי לשמוע שיש עוד אנשים בארץ שראו את Space למרות השיבוץ המזעזע שנתנו לה (ימי שני 12:00). אבל אני מוכרח לחלוק איתך בנושא מסויים. זה לא חכם, לדעתי, להגדיר את Star Trek כ-''זבל''. נכון, ST היא לא בדיוק כוס התה שלי, אבל היו לה הרבה מאד פרקים מרשימים (אחד מהם, שנקרא כמדומני ''דאראמוק'' היה לדעתי יצירת מופת ממש). אני חושב שזה לא נכון לפגוע במעריצים של סדרה אחת בשביל לשבח סדרה אחרת גם אם היא (לדעתי) טובה יותר.
   כתוב תגובה
הוא לא קרא לעצמו אלמונימי סתם...  (חדש)
שלמקו יום ראשון, 02/04/2000, שעה 16:41
בתשובה לרז גרינברג
הוא ידע שכשחובבי ST (שהם עדיין חלק די מרכזי מחובבי המד''ב, ברמה זו או אחרת) יקראו שנוא קרא לה ''זבל'' הם יצלבו אותו...

אבל בקשר לSpace, זו באמת הייתה סדרה נהדרת. אהבתי לראות אותה, והיו לה כמה פרקים נהדרים. באמת חבל על השיבוץ הנוראי שהיה לה. אנחי זוכר את זה- אלו היו היומיים הטובים ביותר במד''ב טלוויזיוני- גבולות המסתורין, ארץ 2, חלל בגבול האחרון.
   כתוב תגובה
אז הנה מצאתי  (חדש)
קיטי יום חמישי, 12/12/2002, שעה 15:21
בתשובה לשלמקו
כבר ארבעה אנשים שצפו בארץ 2. לא מפליא בהתחשב בשיבוץ הבלתי אפשרי. מהפרק האחרון לא קיבלתי את הרושם שהם הגיעו לניו-פאסיפיקה, ואני חושבת שבהחלט היה מקום לעונה נוספת. את הרושם הכי בולט השאיר עלי טים קארי (וה''פאפט'' שלו).
וחוצמזה, שם התוודעתי לראשונה לסבאטו ג'וניור עוצר הנשימה.
   כתוב תגובה
הממממממ...  (חדש)
עידו רייף יום שישי, 07/04/2000, שעה 13:03
בתשובה לאלמוני
אני לא יודע אם אפשר לקרוא לסטאר טרק ''זבל'' אבל ברור שזה לא היה מדע בדיוני טוב. רק בגלל שהם הצליחו לחרבש פרק בסדר לעונה, בממוצע זה לא סיבה להעריץ אותם. ובנוגע לסדרות האחרות שהזכרת, במסגרת גל הנוסטלגיה ששוטף אותי הייתי רוצה גם להוסיף את אזור הדמדומים הישן ואת ''האסיר''.
   כתוב תגובה
S-AaB מעולה, אבל...  (חדש)
אייל רוזנברג יום שישי, 07/04/2000, שעה 14:27
'חלל - מעל ומעבר' אכן סידרה מעולה, אך אני חש לשבור את תמימות-הדעים בדף זה בנוגע ל-X-FILES.
בדיוק כמו TREK, רוב הפרקים טומנים בחובם מידה מסויימת של 'שעשוע', כאשר מפעם לפעם יש פרק איכותי יותר. אבל - שלא כמו ב-TREK - ההתקדמות הכללית של הסיפור היא פשוט מגוחכת. ב-TREK, או שיש העלילה מבוססת כמעט כולה על פרקים בודדים (כמו ב-TNG), וזהו סוג אחד של סדרה, או שיש עלילה הנשזרת לאורך מספר פרקים (DS9 ו-VOY), ואז דרוש arc לסיפור (לא שאני טוען ש DS9 או VOY כוללים arc מספיק טוב).
אבל ב-X-FILES, שעלילתה מתמשכת לאורך הפרקים, והדמויות בה עוברות מאורעות אשר עבור כל אדם אחר היו הרי-גורל ומשני-חיים מן הקצה אל הקצה, כל הדמויות ממשיכות להימצא באותן סיטואציות ולהתנהג באותה צורה רק כדי לשמר את את הקונספט הדרמטי של היוצרים; מסיבה זו העלילה נאלצת לבצע שמיניות באויר, בסופן אנו מגלים [הקצנה] שלמרות שחשבנו שכולם התפצלחו בפיצוץ אטומי, ברגע האחרון הגיע מסוק חילוץ וכולם בסדר [/הקצנה].
אני מתכוון, מה פתאום שכל פרק תימצא איזו מפלצת מוזרה שבפרק הבא פשוט ישכחו שהיא קיימת?
מה זו הדמות המגוחכת של סקינר?
מה פתאום כל סוף עונה ה-INFORMER של מאלדר מת ואחד חדש צץ באורח-פלא בתחילת העונה הבאה?
ומה פתאום מאלדר ממשיך לעבוד בעבודה שלו, לעזאזל?

הפסקתי לראות לפני שלוש שנים ולא איבדתי שינה בשל כך.
   כתוב תגובה
תגובות...  (חדש)
רז גרינברג יום שישי, 07/04/2000, שעה 17:40
בתשובה לאייל רוזנברג
נתחיל מהסוף. אייל, אני מסכים איתך, בעיקרון שהקונספט של ''תיקים'' היה בעייתי מיסודו, אבל לאורך ארבע העונות הראשונות הסדרה הצליחה, לטעמי להתמודד איתו בהצלחה, בעיקר בגלל צוות הכותבים והבמאים המוכשר. ה- ARC של הסדרה (או ה-'מיתולוגיה' שלה, כמו שהיא מכונה במקרה הזה) היתה עניין די שולי (בין 4 ל- 6 פרקים בעונה) בארבע העונות הראשונות.
אחרי העונות האלה עזב את הסדרה כמעט כל ''דור המייסדים'' שלה (נשארו רק יוצר הסדרה, כריס קרטר והמלחין המוכשר מרק סנואו) ורמת הסדרה ירדה בהתאם. הכותבים החדשים לא סיפקו את הסחורה והיתה יותר מדי התמקדות ב- ARC. בנוסף לכך, כריס קרטר הפר את ההבטחה שלו לסיים את הסדרה אחרי 5 עונות, והתעקש להמשיך לעוד שתיים נוספות (גם כשהיה ברור סופית שנגמרו לו כל הרעיונות). כואב.
ובתגובה לעידו רייף - בקשר ל-''האסיר''... הוצאת את המילים מפי! בפירוש אחת מסדרות המד''ב הכי טובות שנוצרו אי פעם! מתוחכמת. לא אופטימית. לא מתחנפת לצופה ודורשת ממנו לחשוב. עם עיצוב חזותי ייחודי. סליחה על הקלישאה, אבל פשוט כבר לא עושים סדרות כאלו, ואני חושב שזוהי חובתו של אחד הערוצים (לטלוויזיה החינוכית כבר אין זכויות שידור על הסדרה) לקנות אותה מהר לשידורים חוזרים. ואם אנחנו כבר התחלנו בהעלאת זכרונות נוסטלגיים מסדרות שהקדימו את זמנן - מישהו חוץ ממני מתגעגע ל- Aeon Flux?
   כתוב תגובה
ובנושא סדרות...  (חדש)
אודי בקר יום שלישי, 11/04/2000, שעה 22:48
בתשובה לרז גרינברג
מצטער לשנות נושא, אבל מישהו כאן אולי ראה את EARTH THE FINAL CONFLICT?

הצוואה של ג'ין רודנברי (על פי אשתו לפחות) כללה את הסדרה הזו, ששודרה בערוץ המזה''ת עד לפני כשנה, והיתה לא רעה בכלל (די טובה, לעניות דעתי), ואז קמה ועלתה העונה השנייה, שהרגה את הגיבור הכריזמטי והחליפה את כל הסדרה בעלילה שהזכירה לי פרק STAR TREK בודד.

מאוד עצוב.
   כתוב תגובה
תגובות...  (חדש)
עידו רייף יום ראשון, 16/04/2000, שעה 15:06
בתשובה לרז גרינברג
מה זה AEON FLUX?
   כתוב תגובה
Aeon Flux  (חדש)
רז גרינברג יום ראשון, 16/04/2000, שעה 22:28
בתשובה לעידו רייף
זאת היתה סדרת אנימציה שהחלה מסדרת סרטונים קצרים שהוקרנו בתוכנית Liquid Television של MTV והפכו מאוחר יותר לסדרה שכללה 13 פרקים (נדמה לי). הסדרה התרחשה בעיר עתידנית חצויה לשניים (סטייל ברלין) שנשלטת ע''י דיקטטור בשם טרבור גודצ'יילד. Aeon Flux היה השם של גיבורת הסדרה, שמנהלת מאבק נגדו. הסדרה כללה המון ציטוטים ומחוות לסדרות אנימציה יפאניות (אני חושב שזו הפעם הראשונה ועד עכשיו היחידה שסדרת אנימציה אמריקאית הצליחה להשתוות לסדרות היפאניות) והיתה לה אווירה אורווליאנית-קפקאית מרשימה.
למרבה הצער, הסדרה היתה כנראה מתוחכמת מדי עבור הצופה הממוצע של MTV (כזה שמעדיף את ביוויס ובאטהד) כי היא כללה המון דיאלוגים מעגליים ועלילות מסובכות. חוץ מזה הכמות הגדולה יחסית של אלימות גרפית וגם קצת עירום פה ושם הלחיצו כנראה את התחנה, שדחקה אותה לשעת שידור לא נוחה (היא הוקרנה ב-MTV אירופה קצת אחרי חצות). ישנן שמועות על סרט באורך מלא של הסדרה שנמצא בתהליכי הפקה... אני אאמין לזה כשאני אראה. בינתיים, היוצר של הסדרה, Peter Chung עבד בשנה האחרונה על סדרת אנימציה יפאנית בשם Alexander שאני יותר מסקרן לראות אותה. אני מקווה ש- MTV יהיו חכמים מספיק להריץ שידורים חוזרים.
   כתוב תגובה
Aeon Flux  (חדש)
אלמוני יום שישי, 23/03/2001, שעה 15:33
בתשובה לרז גרינברג
   כתוב תגובה
Above and Beyond  (חדש)
קונשטוק יום רביעי, 07/06/2000, שעה 17:41
היתה סדרה על הפנים
זה היה אוסף של קלישאות מסרטי מלחמת העולם השניה על טייסים בנושאת מטוסים שהועברו(הקלישאות לא הטייסים) באופן רשלני לעתיד
הרקע היה קלוש
העלילות מופרכות
ההומור חסר
והעובדה שדחפו באמצע איזה קונספירציה לא עזרה במיוחד
   כתוב תגובה
Above and Beyond  (חדש)
רז גרינברג יום רביעי, 07/06/2000, שעה 21:27
בתשובה לקונשטוק
אם אני אתחיל כאן עוד תגובה במילים ''עניין של טעם'' או ''זו רק דעתי'' ניר יבוא באופן אישי אלי הביתה וירה בי. לכן אני אגיב בנפרד לכל אחת מהטענות שלך:

1) בנושא הקלישאות: בפעם הראשונה שהועברו ה-''קלישאות'' שאתה מדבר עליהן לסרטי מד''ב, זה היה ב-''מלחמת הכוכבים'' (סצינות קרבות החלל בסדרת ''מלחמת הכוכבים'' במקרה שלא ידעת, היו הומאז' לסרטי הטיסה של מלחה''ע ה-‏2). האם גם את ''מלחמת הכוכבים'' אתה מאשים בשימוש בקלישאות? ואם כן - האם בגלל העובדה הזו מדובר בסרטים לא טובים בעיניך?
לדעתי ב-SAAB מצאו זווית חדשה לטפל ב-''קלישאות'' האלה: הם עיצבו את סצינות הקרבות (כמו שכבר ציינתי בכתבה ואני חוזר על זה עוד פעם) בצורה לא רומנטית ולא הירואית, אלא טראגית, שלא יצרה אצל הצופים שילהוב מיליטנטי. בהתחשב בעובדה שמדובר בסדרת מלחמה, זה חתיכת הישג.

2) הרקע היה קלוש: מה זה בעיניך רקע ''קלוש''? אם אתה מתייחס לנושאים כמו מלחמה עם חייזרים, אני מניח שעבור רוב האוכלוסיה זה אכן רקע ''קלוש''. אבל מאדם שעוסק במד''ב הייתי מצפה לקצת יותר פתיחות... (-:
וברצינות: אם אתה רומז שתמונת העולם שציירה הסדרה לא היתה מלאה, אז אתה פשוט טועה. לסדרה היה רקע עשיר, כולל יסודות פוליטיים (זכויות ה-InVitroes). כמה פרקים מהסדרה ראית בכלל? יכול להיות שלא ראית את הפרקים שסיפקו מידע בנושא.

3) העלילות מופרכות?! הדמויות בסדרה והמניעים שלהן היו הדבר הכי מורכב שנראה אי פעם בסדרת מד''ב. לעלילות היתה גם מסגרת הגיונית (חיילים שיוצאים לבצע את העבודה שלהם). במקרה שלא שמת לב (וזה היה אלמנט מ-א-ו-ד לא מופרך בסדרה) בהרבה מאד מקרים הם נכשלו בביצוע המשימות שלהם ולא היה בשום אופן Happy End.
חוץ מזה היו פרקים כמו Who Monitors the Birds ו-Dear Earth שהציגו פורמט חדש לגמרי של מבנה עלילתי בסדרת מד''ב (או כל סדרה אחרת).

4) ההומור חסר: ממש לא. היה הומור. לא היו פרקים שהם קומדיות פרופר כמו פרקי ההולודק של Star Trek או Visitors from Down the Street של Crusade (ושלא יהיו פה אי-הבנות: אני אוהב גם את Star Trek ובבילון!) אבל ההומור היה מפוזר באופן אגבי ולא מאולץ בתוך הדיאלוגים של הסדרה, מה שהופך אותה, אגב, להרבה פחות ''מופרכת''.

5) הקונספירציה: בלי לקלקל למי שלא ראה, הקונספירציה (שלא היתה אלמנט מרכזי מדי בסדרה) היתה עוד מרכיב שהמחיש את הרעיון בבסיס הסדרה: מלחמה זה דבר מיותר.
   כתוב תגובה
Space Above and Beyond  (חדש)
אורי לוין יום שישי, 23/06/2000, שעה 23:09
בתשובה לרז גרינברג
הסידרה היתה פשוט מדהימה.
אני חושב באופן אישי שהיא בהחלט יכולה להתחרות ברוב סדרות המדע הבדיוני הטובות ביותר והיא גם היתה מקורית ביותר.
הרקע המיליטנטי שלה והטרגיות של הלוחמים שולבו ביחד בצורה מדהימה ויצרו אווירה מתאימה. כל-כך חבל שהפסיקו את הסידרה לאחר העונה הראשונה במיוחד כשהעניינים הילו להיפתר ובמיוחד חידת זהותו של האוייב החייזרי הנורא...
תוחזר הסידרה לטלוויזיה לאלתר!!!
   כתוב תגובה

הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.