על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
עוד בקטגוריה זו:

זומבים עליך, ישראל!
סרטים / נורית הוראק
04/03/13
תגובות: 2  
מעגל בלי הרבה קסם
סרטים / עליזה בן מוחה
20/10/12
תגובות: 3  
קפטן אמריקה ומלחמת העולם השנייה
סרטים / אנדרו ליפטאק
03/09/11
תגובות: 1  
מקור לא ברור
סרטים / עליזה בן מוחה
30/07/11
תגובות: 4  
כמעט הסוף (חלק ראשון)
סרטים / עליזה בן מוחה
12/06/11
תגובות: 0  
חלום גנבים
סרטים / עליזה בן מוחה
29/12/10
תגובות: 13  
טובים השניים?
סרטים / עליזה בן מוחה
14/08/10
תגובות: 5  
מגע של קסם
סרטים / לילי דאי
14/05/10
תגובות: 2  
המקום שאליו גיבורי אקשן הולכים למות

סרטים / לילי דאי
02/05/10
תגובות: 4  
מה שיותר כחול יותר ממדים
סרטים / לילי דאי
31/01/10
תגובות: 5  
על ממוצע ומעל הממוצע
סרטים / אֹרן רהט
24/10/09
תגובות: 8  
לשקוע בסרט טוב
סרטים / רז גרינברג
28/04/08
תגובות: 1  
דיקסילנד
סרטים / אהוד מימון
03/10/06
תגובות: 2  
חייו ומותו של סופרמן
סרטים / רני גרף
25/07/06
תגובות: 22  
הטרור כמשל
סרטים / רני גרף
03/04/06
תגובות: 15  

בא לשכונה ערפד חדש
סרטים / רותם בר-כוכבא
יום שני, 22/04/2002, שעה 8:36

לרגל צאתו לאקרנים של 'בלייד II' ולטובת אלה שלא ננשכו לאחרונה – סקירה זריזה של הסרט הראשון בסדרה


במקור: Blade
במאי: סטפן נורינגטון
תסריט: דייויד ס. גוייר
שחקנים: ווסלי סנייפס, סטפן דורף, קריס קריסטופרסון, נבושי רייט, דונל לוג



שאלה: Vampire slayer, five letters, beginning with a B?
כל מי שענה Buffy טעה הפעם - התשובה הנכונה היא Blade. שנים לפני שג'וס ווידון הגה את השם באפי, כבר פירסמה חברת מרוול קומיקס בכיכובו של בלייד - ערפד למחצה הנלחם ביצורים בהם נתקלים בחשיכה. רק בשנת 1998, בעקבות הצלחתם של גיבורי קומיקס אחרים, זכה בלייד לעשות את המעבר מארבעה צבעים למסך הכסף, מעבר שהיה מוצלח ביותר.
האתגר הבסיסי עמו צריך היה 'בלייד' להתמודד נובע מהעובדת היותו סרט ערפדים, ומה לעשות - קשה למצוא סרט ערפדים טוב. בין אם מדובר בסרט אימה, פעולה או קומדיה, תמיד קיים קושי להאמין למציאות הערפדית, להאמין שלצידנו חי גזע שלם ושונה לחלוטין שאיננו מודעים לו. בנוסף, כדי שסרט כזה באמת יעבוד, צריכים יוצריו לגרום לצופים לחוש התפעלות ואימה, קנאה וחלחלה למראה הערפדים. תמצית ה''ערפדיות'' היא היכולת לחיות לנצח בגוף יפה ומושלם, עם החופש לעשות ככל העולה על רוחך, בלי להיות כבול למסגרות המוסר האנושיות.
מבחינה זו 'בלייד' מצליח באופן לא רע במקום בו רבים אחרים נכשלו (דוגמה מודרנית אחת היא 'ערפדים' של ג'ון קרפנטר). מיתוס הערפדים המתואר ב'בלייד' יכול לשמש בסיס לזכיון של סרטים, ו'בלייד 2' היוצא לאור בימינו מראה כי גם אנשי הוליווד חושבים כך.


המציאות של 'בלייד' היא טיפוסית מאד לסרטי ערפדים: גזע הערפדים מתקיים במקביל לאנושות, והם נמצאים בסביבה מאז ומעולם. הערפדים נהנים מתכונות עליהן יכולים בני האדם רק לחלום, כדוגמת כח על-טבעי, תפיסת זמן מהירה יותר, יכולת החלמה פלאית (עד כדי גידול מחדש של גפיים). אין פלא, אם כך, כי הערפדים הנם שליטי העולם האמיתיים, באמצעות דיפלומטיה ותמרון של בני האדם.
אך איזה מן אדם יכול לעמוד בפרץ בפני יצורים שכאלה? התשובה לכך היא, כמובן, ''אין אדם כזה''. בלייד אינו בן אדם אלא ערפד למחצה, שכן בעודו ברחם אימו ננשכה זו על ידי ערפד. כתוצאה מכך הוא נהנה מהפיסיולוגיה הערפדית המשופרת, עם יתרון אחד שאין לערפדים הרגילים: הוא אינו מושפע לרעה מאור השמש, ומכאן כינויו בפי הערפדים ''הולך היום''. אולם בהיותו ערפד למחצה סובל בלייד גם מהקללה הערפדית, ועליו להילחם באופן תמידי בצמאון לדם. על כן הוא אינו רק ערפד למחצה אלא גם דמות טרגית למחצה, הזכאית לפחות לסצינה אחת של קונפליקט פנימי ורחמים עצמיים.

היות ומדובר בסרט פעולה קייצי, הוספו לו מספר אלמנטים מתחייבים: א. עלמה במצוקה? יש! נבושי רייט משחקת את קארן, המטולוגית, הננשכת על ידי ערפד אחריו רודף בלייד, ומציבה בפניו של זה האחרון דילמה, ביודעו כי היא עתידה להפוך לערפד. באמצעותה של קארן אנו מתוודעים לנפשות הפועלות ולרקע העלילה. ב. מורה רוחני המוכן להקריב את עצמו למען תלמידו? יש! קריס קריסטופרסון משחק את וויסלר, צייד ערפדים מזדקן האחראי לחינוכו של בלייד בתחום החיסול. ג. נבל רשע וחסר מצפון? יש! סטפן דורף משחק את דיקון פרוסט, מנהיג אחד משבטי הערפדים, שהנו חסר כל רחמים ובעל תוכנית להצעיד את גזעו למקום הראוי בשרשרת המזון, תכנית הכוללת מקום מיוחד לבלייד. ד. עוזרו של הנבל, המשמש גם כאתנחתא קומית וכדרך לגיבור להפגין את כישוריו? יש! דונל לוג משחק את הערפד קווין, יד ימינו של פרוסט, אך אינו מצליח לשמור על ידיו שלו. ה. נבואה עתיקת יומין? יש! אך יש גם גבול לכמות פרטי העלילה שכדאי להביא כאן.


למרות היות העלילה ערב רב של מוטיבים הלקוחים מסרטי פעולה ופנטזיה (ניתן למצוא לא מעט נקודות דמיון ל'מלחמת הכוכבים', למשל), הסרט עצמו עובד. התסריטאי הוא דייויד ס. גוייר, שבין חטאיו נתן למנות השתתפות בכתיבת התסריט ל'עיר אפלה' וכתיבת מספר סדרות קומיקס (Starman ו-JSA, אם להזכיר רק שתיים, אותן כתב במשותף עם אחרים). לפיכך יש לו נסיון רב בכתיבה מבדרת של הז'אנר ללא הדרדרות אל המשעמם או המגוחך. בלייד הוא במקורו, כאמור, דמות קומיקס, אך אין הדבר גורע. יש בסרט כמה רגעים בהם הדיאלוג הוא קלישאי לחלוטין, אולם הם מועטים וקצרים. גוייר גם אחראי לתסריט ההמשך של 'בלייד' ולעיבוד של דמות קומיקס נוספת בשם רוכב הרפאים (Ghost Rider).

זהו סרטו הראשון של הבמאי סטפן נורינגטון, שעסק לפני כן בצד החזותי של עשיית סרטים, אולם אין ספק שיש לו חוש טוב להעמדת שחקנים (קטעי הדיבור אינם משעממים) ולבימוי סצינות פעולה קצביות ומבדרות. הסרט פותח בסצינת קרב משובחת ביותר, ומתובל לכל אורכו בקטעי פעולה שונים עד לסוף הגרנדיוזי. הוא אף עושה שימוש בסצינות הנראות כאילו הושאלו מ'המאטריקס' – הקפיצה מהגג והשימוש במעין 'זמן קליע' – אלמלא העובדה ש'בלייד' הקדים במספר חודשים טובים את הסרט ההוא.
'בלייד' אף זוכה בנקודות בונוס נוספות על קרבות החרבות שבו. 'שובו של הג'די' ו'איש הנצח' גרמו לרבים להעריך צחצוח חרבות נמרץ, והדו-קרב בסוף הסרט בהחלט מספק את הסחורה. ביכולתכם אף לצפות בקמיאו קצרצר של נורינגטון בתפקיד ערפד ארוך שיער המוצץ את דמה של בחורה בפינת רחוב במהלך המרדף הרכוב של בלייד (40 דקות ו-‏14 שניות לתוך הסרט).

הביקורת הממשית היחידה כנגד עלילת הסרט היא יותר בגדר ניטפוק: כדי להוסיף רובד נוסף חולקו הערפדים לטהורי דם (כאלה שנולדו ערפדים) ולבני תערובת (כאלה שהפכו לערפדים). הדבר מאפשר למחפשי משמעויות נסתרות לראות במאבק הפנימי בין טהורי הדם לבני התערובת אנלוגיה לגזענות המוכרת לנו. אולם לפי המיתוס הרגיל ערפדים אינם חיים באמת ואינם יכולים להתרבות, כך שלכאורה לא יכולים להיות ערפדים ''טהורי דם''. ניתן לעקוף את הבעיה רק על ידי ההנחה כי במציאות של 'בלייד' ערפדים אינם אל-מתים אלא יצורים חיים מסוג שונה.


לסיכום, 'בלייד' הוא סרט קיץ שאינו מעליב את האינטליגנציה ומשלב באופן מוצלח דיאלוגים, פעולה והומור שחור. האופי העל-טבעי של העלילה נותן לסרט את החופש להציג דמויות מוזרות ובלתי נשכחות (דמותו של הספרן פרל, למשל). העלילה אמנם צפויה לאלה המכירים את הז'אנר, ומכילה מספר קלישאות (למשל הקשר בין ילדים להורים), אך הביצוע הטוב הוא החשוב כאן, והוא שנותן את התקווה לזכיון ערפדי חדש ומצליח.



בלייד
בלייד II – ביקורת

 
חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
ביקורת מצויינת  (חדש)
רז מתרשם יום שני, 22/04/2002, שעה 12:09
אם כי, בגדול, אני לא מסכים אתה - נכון, ''בלייד'' הוא סרט שנראה נהדר, אך מבחינת תסריט הוא היה מבולגן, מסורבל, צעקני, ובעיקר לא-מעניין, לדעתי.
ניטפוק קל: ''בלייד'' איננו סרטו הראשון של נורת'ינגטון כבמאי. בתחילת הקריירה שלו בבריטניה הוא ביים סרט מד''ב/אימה דל תקציב בשם ''Death Machine'', בכיכובו של בראד דוריף. לא ראיתי, אבל הסרט זכה למעמד של קאלט (ושמעתי שמועות לפיהן בזכות הסרט הזה בחר ווסלי סנייפס את נורת'ינגטון לביים את ''בלייד'').
   כתוב תגובה
אם המעבר למסך הכסף היה מוצלח  (חדש)
cheshercat קטגוריה בע''מ יום שני, 22/04/2002, שעה 12:37
כל מה שאני יכולה להסיק זה שהקומיקס מלכתחילה לא היה משהו (איי .. איי ... זייגון, אל תרביץ).

אני אוהבת סרטי אקשן. אני אוהבת סרטי אימה ואני אוהבת במיוחד סרטי ערפדים.
אני מסתדרת יופי עם נהרות של דם (כל עוד זה על המסך) ואני לא מחפשת זוויות צילום מיוחדות.

כשאני רואה סרט אני מחפשת עניין. בלייד, איך לומר בעדינות ... לא ממש סיפק את הסחורה.
כן, שטפו שם את האנשים בדם. כן, הלכו מכות רצו וקפצו. כן, נתנו איזשהו הסבר על איך מונעים מבלייד להפוך לערפד של ממש (תמצית שום?? ... שום?? כמה פשוט. מעכשיו יפרסמו את מוצרי השום בבתי הטבע כמונעי התערפדות).
אבל איפה בכל הסיפור היה הסרט? איפה היתה העלילה?

פעם בשביל לעשות סרט ערפדים טוב היה צריך רק משהו עם שיני סוס (נו טוב, ערפד) שילך בחושך ויעשה פרצוף מפחיד. אותה באפי, שנהגתה אחרי הקומיקס של בלייד - שינתה את הסטנדרטים. ועכשיו גם בסרטי ערפדים אנחנו מצפים לעלילה ודיאלוג משובח. חבל שבמעבר למסך הכסף לא התאימו את הקומיקס לסטנדרטים של ימנו.

ועל זה נאמר ... זה עוד יגיע יום אחד לכבלים (וגם אז אני בטח אמצא משהו טוב יותר לעשות).
   כתוב תגובה
כחחח כחחח  (חדש)
Zygon מכחכח בגרונו יום שני, 22/04/2002, שעה 15:04
בתשובה לcheshercat קטגוריה בע''מ
בכל זאת אני חייב לומר איזו מילה או שתיים על הקומיקס.

בלייד נכתב בזמנו כדמות משנה,שלא עברה פיתוח מספיק בקומיקס,חברת מרוול, מתוך איזשהו הגיון שלא ברור לי החליטה דווקא שהדמות
השולית הזאת הולכת לככב בסרט שהולך והופך לסדרת סרטים.

קצת היסטוריה:

בשנות ה-‏70 חברת מרוול יצאה בקו של סדרות אימה קלאסית,בינהם היה
The Frankenstein monster ,Werewolf by night והמוצלח ביותר Tomb of dracula
שכמובן הציג את עלילותיו של הרוזן חביב הבנות,חלק מהעלילות היו כמובן מלחמותיו של דרקולה במפלצות אחרות (הקורא תמיד היה בעד דרקולה), החלק השני היה מלחמתם של שישה דמיות משנה בדרקולה ונסיונם ,הכושל תמיד, לתפסו.כל זאת תוך שהם ניצבים מול סכנות ופחדים,החוברת נכתבה ע''י האיש בעל השם שלא משתמע לשני פנים Merv Wolfman וצויירה ע''י ג'ין קולון המדהים.

איפה בלייד בכל הסיפור ? אהה כן בלייד הוא דמות המשנה השישית בחוברת,השישית!

קדמו לו קווינסי הארקר,נכדו של ג'ונתן המרותק לכסא גלגלים (שיורה שלל טילים עם שלל גזים או פצצות),בתו התמימה אדית' (שנפלה כל הזמן קורבן לדרקולה),פראנק דרייק שהוא צעצע של הרוזן שמתבייש באב-אבותיו ומנסה לצוד
אותו בעזרת רובה מיסטי הנקרא ''לינדה בלייר''),ר'יצל ואן הלסינג ,נכדתו הממושקפת של ואן הלסינג המקורי שחמושה ברובה קשת,טאג' ניטל ההודי היצוגי האילם בעל הכוחות המיסטים ששימש כגשש של החבורה ובלייד.

נכון שעכשיו הקומיקס נשמע יותר טוב ??

לא משוכנעים,טוב ,בשנות ה90 זאנר האימה קיבל תנופה הודות לחוברות כמו דוקטור סטריינג' וגוסט ריידר שהוזכר בכתבה (שהתחיל בצורה נהדרת כמו חיקוי טוב של סטיבן קינג).בלייד ,פראנק דרייק והבלש הערפד הטוב ''חניבל קינג'' (שהוא דמות הרבה יותר מענינת מבלייד לעשות עליו סרט) התאגדו כצוות בשם ה Nightstalkers בכדי להלחם ברעים פרה-נורמלים (כאלו ששולפים לעצמם את הטחול ומשתמשים בו כחבל למשל) ושוב בלייד היה אחד משלוש ולא המעניין שבינהם. (והוא קיבל סרט)

רק אחרי שנתקבלה החלטה להפוך אותו לסרט כנראה,זרקו לו איזה חוברת להופיע בה שלא היתה משהו בלשון המעטה.

צ'שר ,רשמתי לך דו''ח על השמצת קומיקס מבלי לקרוא אותו קודם,יש לך כבר 6 נקודות את צריכה קורס לקריאת קומיקס מונעת.

אנא גשי אלי בהקדם האפשרי,כדי שאוכל להראות לך קומיקס ערפדים טוב מהוא (רמז ,זה לא באפי) ,תודה.
   כתוב תגובה
בלייד גם הופע בספידרמן  (חדש)
THE OY יום שני, 22/04/2002, שעה 15:11
בתשובה לZygon מכחכח בגרונו
שגם שם הוא היה די משעמם
   כתוב תגובה
אגב, זייגון  (חדש)
רז מוסיף פרט טריוויה יום שני, 22/04/2002, שעה 15:29
בתשובה לZygon מכחכח בגרונו
הידעת שיש סרט אנימה מ-‏1980 שמבוסס על הסדרה הזאת? הוא נחשב לסרט טוב, אבל משום מה לא הצלחתי למצוא אזכור שלו בשום מקום, חוץ מאנציקלופדיית האנימה.
   כתוב תגובה
איזו סדרה ?  (חדש)
Zygon יום שני, 22/04/2002, שעה 15:31
בתשובה לרז מוסיף פרט טריוויה
Tomb of dracula ?
   כתוב תגובה
כן.  (חדש)
רז מוסיף עוד פרטים יום שני, 22/04/2002, שעה 15:39
בתשובה לZygon
הסרט נקרא Dracula: Sovereign of the Damned (זה לפחות אמור להיות שמו בהפצה האמריקאית).הוא בויים על ידי מינורו אוקזאקי, שעבד בין השאר על ''דרגון בול זי'', ואקינורי נגאוקה, שביים ב-‏1995 גרסא מונפשת ל-''יומנה של אנה פרנק''.
עוד פרטים כשיהיה לי כוח לחפש.
   כתוב תגובה
אינו מעליב את האינטליגנציה???  (חדש)
Boojie יום שני, 22/04/2002, שעה 14:09
טוב, כנראה שהאינטליגנציה שלי נעלבת בקלות, מה לעשות. רגישות יתר או משהו.
סרט אקשן כיפי, כן. אבל את האינטליגנציה תשאירו בבית, במיוחד בסוף הלא הגיוני והלא מובן. ואגב, רק אחרי שראיתי את הקטעים שצורפו בדיוידי, שכללו סוף חלופי שבסוף לא נקלט, הבנתי מה לעזאזל הלך שם. פשוט כל הסרט היה בנוי על הכנה לסוף מסוים אחד, שסוגר את כל הקצוות ומסביר הכל, ובתכל'ס היה שם סוף אחר שהשאיר את הצופה עם פה פעור.
אה, כן, ותעזבו אתכם מערפדים. נשיכות של חתולים זה הרבה יותר קולי. ראיתם פעם את הניבים שלהם?
   כתוב תגובה
סוף חלופי?  (חדש)
Afalknon יום שני, 22/04/2002, שעה 14:20
בתשובה לBoojie
אנא ספיילרי!
   כתוב תגובה
על טעם ועל ריח *וספויילרון*  (חדש)
יעל יום שני, 22/04/2002, שעה 16:58
אני חשבתי שזה סרט מטופש בייחוד בקטע בו ערפד יוצא לשמש ומגן על עצמו על ידי קרם נגד שיזוף.

חוץ מכמה קטעי אקשן טובים, לא היה שם שום דבר שהיה שווה צפיה בעיני.
ממש לא אהבתי את הסרט ההוא, ואין לי כל כוונה לראות את השני.

יותר מכל הסרטים האחרים שתוארו בכתבה - לי זה הזכיר יותר מכל את... (כמובן) באפי. זה נראה כמו חיקוי עלוב לסדרה.

אבל כמו שאומרים, על טעם ועל ריח אין להתווכח. מי שאהב את הסרט, בוודאי ימצא עניין בסרט ההמשך.
   כתוב תגובה
אני מסכים עם רז, צ'שר, בוג'י  (חדש)
גל יום שלישי, 23/04/2002, שעה 18:38
ויעל.
אני ניסיתי לראות את הסרט בוידאו, אך השתעממתי חיש מהר.
אני נשאר עם באפי, תודה.
   כתוב תגובה
על מיתוס הערפד, באפי ועוד  (חדש)
רותם יום רביעי, 24/04/2002, שעה 2:48
בעקבות התגובות לעיל מצאתי לנכון להוסיף מספר הערות משלי:
1. הביקורת הזו והביקורת על 'בלייד 2' בעין הדג נכתבו שתיהן על יד אותה אישיות פיקטיבית - אני. עם זאת, הביקורת הזו נכתבה לפני מספר חודשים לא קטן, ואכן חלק גדול מההנאה שלי ממיתוס הערפד ב'בלייד' די התפוגג בעקבות מה שעשו לו בסרט ההמשך. כך שהביקורת בעין הדג היא יותר מפוכחת לגבי מיתוס הערפד והעלילה בהווה. אבל החלטתי לא לעדכן את הביקורת הזו כי לא רציתי שאנשים יתנו לסרט השני להשפיע על החלטתם אם לראות את הסרט הראשון.
2. ההשוואה בין 'באפי' לבין 'בלייד' קצת לא הוגנת ל'בלייד'. רמת הפיתוח העלילתית האפשרית בסדרת טלויזיה שנמשכת שנים מספר אינה זהה לזו שבסרט קולנועי של 100 דקות. אני רוצה להדגיש, אני אוהב את 'באפי', אבל מסיבה אחרות. 'בלייד' ו'באפי' בכלל לא מתחרים באותה זירה. קודם כל, גם ל'באפי' (כמו ל-B5 וסדרות טלויזיה אחרות בעלות עלילה ארוכת טווח) לקח זמן להתחמם ולתפוס תאוצה. תזכרו שהעונה הראשונה השקיעה הרבה זמן בהכרת כל הדמויות, הפגשתן וגיבוש החבורה, ולא היתה משהו על ההתחלה. אני אישית נטשתי את באפי בעונה הראשונה בגלל חוסר סבלנות לחכות עד שיהיה מעניין, וחזרתי רק בעונה השלישית. בקיצור, לכל מדיום יש היתרונות והחסרונות שלו. החוכמה היא ליהנות מכל העולמות (ועם כל הכבוד ל'באפי', האקשן בה לא מגרד את האקשן של סרט הוליוודי כמו 'בלייד'). לכן כל מי שאומר 'באפי' עדיף, קצת מפספס. ומכאן לעיקר:
3. מיתוס הערפד: הנושא הזה נדון קצת בכתבה אחרת באתר בנוגע לדרקולה, אבל הוא רלבנטי גם כאן, אז הנה הדיעה שלי: ערפדים רק בתור אוייבים-על-אנושיים זה קצת בזבוז. למיתוס הערפד יש משמעויות נלוות, שחבל לא לנצל אותן: החופש מהעכבות וכבלי המוסר ה''אנושיים'' כך שאפשר לעשות מה שרוצים, מתי שרוצים ואיך שרוצים; להיות צעירים, יפים וסקסיים לנצח (ה-archtype של a tall, dark stranger with gleaming, mesmerizing eyes); כוח ועוצמה על אנושיים; ומצד שני המחיר - להיות משועבדים ללילה ולצמאון לדם, להשמיד אחרים כדי להתקיים; וכו'. האמביוולנטיות ביחס הקנאה-דחייה מערפדים הוא המוסיף טעם וייחוד לשימוש בהם. מהבחינה הזו הערפדים בבאפי לא מעניינים. הם סתם cannon fodder בשביל באפי וחבורתה; הם הטרול המכוער שחי מתחת לגשר וברור לכולנו שמגיע להם לחטוף יתד. אני לא יודע אם עשו שהפנים שלהם מתכערות כשהם משתמשים בכוח ה''ערפדי'' רק כדי להוסיף נופח ''על טבעי'' ולהבחין בין ערפד לאדם או גם כדי להגדיל את הרתיעה האוטומטית שלנו מהם ולהבהיר חד משמעית מי הם הרעים. אני יודע, שאני לא הייתי רוצה להיות ערפד כזה. ולפני שתקומו ותתחילו לצעוק ''אבל אתה מתעלם מאנג'ל ו/או ספייק'', אז אנג'ל רק מדוכא ומתייסר כל הזמן על היותו ערפד, ואילו ספייק נהיה דמות מעניינת שיש לה חלק ממשי בעלילה רק לאחר שסירסו אותו והפכו אותו ל''אנושי'' (כלי עלילתי נדרש, אבל עדיין). השורה התחתונה היא ש'באפי' עוסקת בבאפי ולא בערפדים, שנמצאים שם רק כתפאורה וניתן היה בקלות להחליף אותם בתפאורה אחרת. ב'בלייד' לעומת זאת, הערפדים הם, לדעתי, דמות עצמאית ונפרדת בסרט. הם מהווים חברה משל עצמם עם שלטון וסדר משלהם, המנותקים מסדרי השלטון והמוסר האנושיים; הם יפים וסקסיים (נו טוב, חוץ מפרל P-:); הם חוגגים, נהנים ומבלים (עד שבלייד נכנס להם לדם, זאת אומרת); הם לא מסתתרים מבני האדם, הם אמנם מסתירים את אופיים האמיתי, אך יש להם מצד שני משרתים אנושיים שיודעים בדיוק מה הם ולכן נמצאים איתם; בקיצור הם *חיים*, להבדיל מאתנו, בני התמותה, עם השגרה האפורה, הקטנה והמשעממת שלנו. ערפדים כאלה הם לא מפלצות פר-הגדרה (מה לעשות שהם צריכים דם כדי להתקיים). חלק מהסיבה שאנחנו שונאים אותם היא כי אנחנו קצת (הרבה) מקנאים בהם. לכן, לדעתי, מיתוס הערפד שב'בלייד' הרבה יותר מעניין, ועם הרבה יותר פוטנציאל (אבל מה לעשות, והסרט השני...).
4. ובוג'י, אני עדיין חושב שהסרט לא העליב את האינטליגנציה. נכון, הסוף שלו היה מנותק לחלוטין מכל מה שנאמר קודם לכן בקשר ללה-מאגרה, ואכן הסוף המקורי היה הרבה יותר מתאים, אבל מה לעשות והוליווד היא הוליווד (היי, לפחות יש את זה בדויד). ונכון שהעלילה היתה קלישאית וצפויה אבל הכל במגבלות הז'אנר והזמן. קחי גם בחשבון שעם היקף הידע בתחום המד''ב ופנטזיה כמו שיש לך, תמיד יהיה קשה לחדש לך משהו.
-----------------------------
טוב, יצא קצת ארוך, אבל אני מקווה שלא משעמם מדי.
   כתוב תגובה
חילוקי דעות זה דבר טוב וספויילר  (חדש)
יעל יום רביעי, 24/04/2002, שעה 11:16
בתשובה לרותם
אני לא מסכימה בקשר לבלייד, ואני תיעבתי את כל הערפדים שהיו שם, ולא מתוך קנאה.

יש לי רק הערה אחת לגבי ספייק מבאפי: הדמות שלו מאוד דומיננטית וחשובה בעונה השניה.
הוא מאוד מעניין וכדי לא לתת ספויילר למי שלא ראה, אכתוב רק שיש לו קטעים מפתיעים ביותר. הוא מאוד מגוון, ומערכת היחסים בינו לבין דרו ואנג'ל ובין שלושתם לבין המשרתים הערפדים שלהם היא מאוד מיוחדת.
לומר שאין בבאפי שום חברה ערפדית שחיה בנפרד מהאנושות, ושהיא לא מעניינת זה פשוט לא נכון.
רוב העונה השניה מתעסקת בזה. (אה, אבל אם לא ראית את העונה השניה... Big Mistake).

ובהקשר זה יש לציין גם את העונה השלישית בה היה הפרק החביב עלי The Wish, בו
*ספויילר נורא ואיום בהמשך*

מתוארת חברה ערפדית שכמעט שולטת בבני האדם. והפרק המקביל על וילו הכפולה, בו ערפדית מאותה החברה של The Wish מגיעה לעולם האמיתי בו בני האדם הם השולטים, ומנסה לשנות אותו כדי שיתאים לסולם הערכים שלה.
   כתוב תגובה
אני אוהב את באפי ואת בלייד!  (חדש)
Dragoran גם מספלייר יום רביעי, 24/04/2002, שעה 14:35
בתשובה ליעל
והפרק של The wish לא משנה את העובדה שהערפדים בבאפי הם ''סיפור מסגרת'' או רקע, חוץ מערפדים גדולים (דרוסילה, ספייק אנג'ל) כל השאר קיימים בשביל להפוך לאבקה.
לערפדים בתור חברה אין מטרה!
הדבר הקרוב ביותר לזה היה ה''יוזמה'' שהיו גוף עם מטרה שפעל בשביל זה.
   כתוב תגובה
אני סבור  (חדש)
רז מהרהר יום רביעי, 24/04/2002, שעה 17:59
בתשובה לDragoran גם מספלייר
שכל הדיון על מיתוס הערפדים ב-''בלייד'' מול זה של ''באפי'' הוא אכן פספוס. למדוד מיתוס ערפדים לפי סבירות זה אכן מיותר ומטופש. אבל אין לי בעיה למדוד את הסרט בקריטריונים אחרים. למשל תסריט. ומבחינה זאת, הסרט הוא כישלון.
נכון, גוייר כתב גם את התסריט ל-''עיר אפילה'', אבל את התסריט ההוא כתבו אתו עוד שלושה אנשים, וככל שאני רואה יותר סרטים שהבנאדם כתב (''המשימה מאדים''? בלעאחס),אני נהיה יותר ויותר משוכנע שהחלק שלו בכתיבת ''עיר אפילה'' היה פחות דומיננטי. לא, במחשבה שנייה, אני נהיה יותר ויותר משוכנע שנתנו לו שם קרדיט בלי שהוא כתב שום דבר.
התסריט של ''בלייד'' הוא לא תסריט, הוא גיבוב של סצינות. אין שם שום נסיון ליצור עניין או מתח. כלום. אלה סתם סצינות שמודבקות זו לזו בלי שיהיה בינהן קשר כלשהו. גם את כל עניין ה-''מיתולוגיה הערפדית'' הם הכניסו בכל המקומות הלא נכונים, שמורידים את הקצב הדפוק ממילא של הסרט ביגון שאולה.
אזז כל מי שאמר שלא צריך עלילה בסרטי אקשן פשוט לא מבין על מה הוא מדבר. מצדי שזו תהיה עלילה דבילית, נטולת הגיון וחסרת שכל, אבל שזו לפחות תהיה עלילה מעניינת, שתגרום לי להתעניין מה הולך לקרות הלאה.
ב-''בלייד'' אין את זה. בכלל.
   כתוב תגובה
מישהו מתכוון לספר לי אי פעם מהו  (חדש)
Afalknon מדרדר לטקטיקות מלוכלכות יום רביעי, 24/04/2002, שעה 21:21
בתשובה לרותם
אותו ''סוף אלטרנטיבי'' מהולל? האם נגזרה עלי בורות ניצחית? האם מוטל עלי להשאר באפלה כאשר כולכם מהנהנים בדעתנות ואומרים ''אההה, כן... הסוף האלטרנטיבי, איזה סוף נהדר''?

רחמים על אדם מסכן שהצליח להנות אפילו מהסוף המקורי!
*סניף*
   כתוב תגובה
ספוילר לסוף האלטרנטיבי  (חדש)
אלמוני שבת, 27/04/2002, שעה 16:00
בתשובה לAfalknon מדרדר לטקטיקות מלוכלכות
''On the DVD version, along with the interviews, the original ending is shown where Frost turns into La Magra and becomes a large swirling mass of blood instead of keeping his form.''

http://us.imdb.com/AlternateVersions?0120611
   כתוב תגובה
אחלה סרט!  (חדש)
Jed Sunderin יום שלישי, 30/04/2002, שעה 13:43
אחלה סרט פעולה!
אחד מסרטי הפעולה הטובים ביותר שנעשו אי פעם.
אני מרחם על כל אלו שמחפשים הגיון ו/או תסריט טוב ו/או משחק טוב בסרטי פעולה.
לא לשם כך נעשים סרטים כאלו.

מבחינת השוואה בין BLADE ל- BUFFY, זה כמו הנסיון להשוות בין FIAT ל- LAMBORGINI, כאשר BLADE הוא ה- LAMBORGINI.

BUFFY היא סידרה עלובה, חסרת מעוף, משעממת ומיותרת הפונה לבני 12-15, חסרת הגיון (דא! נשמע מוכר?), חסרת משחק טוב, עלילה סבירה וכו'.

הסרט הינו חובה לחובבי סרטי פעולה ולא דווקא לחובבי סרטי ערפדים (אני לדוגמה לא חובב סרטי ערפדים במיוחד).

בקיצור, כל מי שאהב את הסרט שילך גם ל- BLADE II.
   כתוב תגובה
יש עוד סידרה בשם Buffy?  (חדש)
יעל יום שלישי, 30/04/2002, שעה 16:21
בתשובה לJed Sunderin
כי בטוח לא ראית את אותה סידרה שאני ראיתי.

בכל מקרה, אם אתה נהנה מסרט שהדבר היחיד שטוב בו זה קטעי האקשן, יבושם לך! לי אין שום בעיה עם זה.

(ואכן בסרט הראשון היו קטעי אקשן נהדרים. קטעי החיבור ביניהם שיעממו אותי והיו עלובים, חסרי מעוף ומיותרים, אבל כמו שכתבתי קודם, זה עניין של טעם).
   כתוב תגובה
אוי, ואני כל כך התאפקתי  (חדש)
Boojie יום שלישי, 30/04/2002, שעה 18:02
בתשובה ליעל
לא לענות על ההודעה המתלהמת ההיא...
בכלופן, לא מבינה למה מישהו כזה צריך לראות סרטים בכלל. מה שהוא צריך זה טריילרים. כל האקשן המגניב, בלי זוטות מיותרות כמו עלילה.
   כתוב תגובה
תעזבי אותך מעלילה  (חדש)
יעל יום שלישי, 30/04/2002, שעה 18:45
בתשובה לBoojie
זה עוד יכריח אותך לחשוב קצת, ויפריע לך להנות מהמכות. :-)
   כתוב תגובה
אם כבר עוסקים בקומיקס  (חדש)
ניר יום שישי, 03/05/2002, שעה 18:52
הינכם מוזמנים לחתום על עצומה הקוראת לחברת הקומיקס מארוול לתת לסופר גיבורה הישראלית סברה סידרה משל עצמה.

אם הינכם מסכימים לנוסח ההודעה, אנא חיתמו עליה.

אשמח אם תפיצו את דבר קיום העצומה הלאה.

לחץ ציבורי עזר בעבר והביא להוצאת חוברות עפ''י דרישת הקהל.

עיזרו למוראל הישראלי- חיתמו על העצומה.

בתודה מראש,

ניר

   כתוב תגובה
עלילה, עלילה, עלילה...  (חדש)
sany_black שבת, 04/05/2002, שעה 3:39
סרט כבר לא יכול ליהיות טוב בלי עלילה מסובכת שכוללת מילים של שתים עשרה אותיות ושבע הברות?
אני ראיתי את הסרט הזה בלי יותר מידי צפיות כי זה כמו לראות את צעקה שמונה ולצפות למשהו איכותי.
העלילה היא אפילו לא תוכננה ליהיות גורם, זה מעבר חד וחלק מקומיקס לסרט. פשוט הקומיקס הוא ארוך והסרט הוא שעה וחצי אז לא לצפות ליותר מידי כמו שבשר הטבעות היו מיליון ואחד פריטים חסרים כי יש דבר בשם מגבלת זמן שלמרות כושר ההמצאה של היוצרים במרוול לא ניתן לקצר עלילה שלמה לשעה וחצי
אבל כן, זה סרט פעולה. כן, זה סרט כיפי. וכן אין עלילה
(על חשבון yesyesyes )
אז לידיעת הצופים בסדרט בלייד, לא לצפות לקנפליקטים כל שתי דקות או לסרטי פולנסקי. יש לכם כאן קליפ ארוך, מהיר, תמציתי, שניתן להעביר איתו שעה וחצי בלילה גשום או בצהרים נעימים
   כתוב תגובה
נראה שאתם מתרבים.  (חדש)
Boojie שבת, 04/05/2002, שעה 17:42
בתשובה לsany_black
אז לכל אלה שמטיפים שלא צריך עלילה - מצטערת. אני, בסרט, ולא משנה כמה זבלי, קומיקסי או אקשני, מצפה גם לעלילה, ורצוי שתהיה סבירה. אחרת, בשביל מה לי לראות סרט? אני יכולה לראות באותה מידה לקט של קטעי אקשן מוצלחים מסרטים נבחרים.
   כתוב תגובה
ובתשובה לשאלתך:  (חדש)
רז משיב שבת, 04/05/2002, שעה 21:25
בתשובה לsany_black
''סרט כבר לא יכול להיות טוב בלי עלילה שכוללת...'' וכו' - כן, הוא יכול להיות טוב גם בלי זה. אך זו, אבוי, איננה השאלה הרלבנטית במקרה שלנו. השאלה, בכל הנוגע ל-''בלייד'' היא:
''סרט כבר לא יכול להיות טוב בלי עלילה שכוללת מתח, עניין, דמויות מעוררות הזדהות מינימלית ושאר זוטות שכאלה?''
והתשובה, למרבה הצער, היא ''לא''. ''בלייד'' הוא דוגמא מצויינת לסרט שאינו מכיל את כל הנ''ל.
   כתוב תגובה
אני לא נתקלתי באף דוגמה  (חדש)
יעל יום ראשון, 05/05/2002, שעה 11:21
בתשובה לsany_black
וכדי להדגים את העניין אקח לדוגמה שני סרטים: המומיה, והמומיה 2.

המומיה מספר 1, היה לטעמי סרט מצויין. בתור סרט אקשן, לא ציפיתי לעלילה מי יודע מה, ולכן גם לא התאכזבתי. אבל כן היתה שם עלילה, היה אחרי מה לעקוב. היה איזשהו סיפור, והיו בו נפשות פועלות די מעניינות. העלילה היתה טיפשית, אבל קיימת.

המומיה מספר 2, להבדיל, היה לטעמי סרט ממש מחורבן. האקשן היה טוב, אבל לא היתה ממש עלילה. אני לא קוראת לרצף של תמונות שאיכשהו מתחברות ביניהן עלילה. ולכן הסרט מאוד איכזב. אילולא המשפט המיתולוגי ''מעה סלאמה, יא אחי'' בסוף, שהיה הדבר הכי מוצלח בסרט ובוודאי גרם לכל הקולנוע להתפקע מצחוק רק בארץ, הייתי מצטערת ששילמתי כסף כדי לצפות בסרט.
(אני מתחילה לצחוק רק מלחשוב על זה).

ובלייד, לצערי, שייך לסגנון הסרטים של המומיה 2. וחבל, כי תסריטאים קצת יותר מוכשרים היו יכולים לעשות סרט מוצלח מאוד עם אותו האקשן אבל גם פרטים שוליים כעלילה, דמויות ועוד.
   כתוב תגובה
Criticism  (חדש)
Jed Sunderin יום ראשון, 05/05/2002, שעה 10:33
למרבה הצער, קיימים הרבה אנשים (גם בפורום הזה) שנראה שהם הולכים לסרטים כדי להעביר עליהם ביקורת והם נורא נהנים ''לקטול'' אותם ולספר לכל העולם עד כמה הסרט גרוע, לא מספק, חסר ענין, חסר משחק טוב וכו' וכו'.
חבל שאותם אנשים לא נהנים מהסרט במקום לבקר אותו.
אנשים אלו מזכירים לי את אותו בן אדם שרואה סרט ביחד עם כולם אבל לא יכול להמנע מהערות ביקורתיות לכל אורך הסרט במקום לשתוק ולתת לאחרים להנות.

לפי דעתי, מטרת ביקור בקולנוע הינה להנות מהסרט ואם סרט מסוים (כדוגמת BLADE) עונה על ההגדרה הזו, אז בעיניי הוא סרט טוב.

BLADE? סרט פעולה מהיר, קצבי, עשוי היטב עם דגש נפלא על פרטי עיצוב קטנים (נשקים, לבוש, קוריוזים קטנים של הנפשות הפועלות).
מומלץ לכל חובב סרטי פעולה.
   כתוב תגובה
אתה תהנה ממה שאתה נהנה ממנו,  (חדש)
Boojie יום ראשון, 05/05/2002, שעה 12:10
בתשובה לJed Sunderin
ואני אהנה ממה שאני נהנית ממנו.
אני, למרבה ההפתעה, מאד מאד אוהבת קומדיות זבל. באופן כללי, אני אוהבת סרטים שלא נחשבים איכותיים.
מצד שני, יש גבול לזלזול שאני מוכנה לקבל באינטליגנציה שלי. אני לא מצפה לעשייה קולנועית נעלה. אני לא מצפה מאנשים שעושים סרטים כמו בלייד שיעשו שימוש סימבולי בצבעים כמו קובריק, נניח, שאפשר יהיה לדון בו במשך שעות.
אבל אני כן מצפה לעלילה, ורצוי כזו שיהיה בה מינימום של הגיון.
לא מוצא חן בעיניך? זב''שך. לך תהנה ממה שאתה נהנה ממנו, ואל תעביר ביקורת על הציפיות שלי מסרטים.
   כתוב תגובה
לא עלילה ולא פעולה  (חדש)
איציק יום שישי, 11/04/2003, שעה 12:39
אני חושב שלבלייד היה פוטנציאל לסרט, ואהבתי כמה מהרעיונות שהופיעו בו אבל גם אלו שחושבים שלסרט פעולה לא צריכה להיות עלילה לא צריכים להתלהב יותר מדי מבלייד. חוץ מקטע הפתיחה (שאגב היה מועמד לפרס ב- MTV) לא היה אקשן רציני בבלייד אלא סתם נפנופי חרבות וידיים טיפשיים. לא ציפיתי לעלילה גרנדיוזית ועמוקה, אבל בבלייד חסר אפילו הגיון פנימי בסיסי. אגב, כל הקטע עם אמא שלו היה צריך להשאר על רצפת חדר העורך.
   כתוב תגובה
בלייד הוא הסרט הכי פחות מוערך בשנים האחרונות  (חדש)
מאירסון454 יום שלישי, 08/07/2003, שעה 14:49
''בלייד'' יצא בארץ בזמנו בסמוך ליציאתו של ''מטריקס'' עטור השבחים. אלה היו שני סרטים חדשניים ביותר: ''מטריקס'' הציע אסתטיקה תלת מימדית ממוחשבת ורפלקסיבית לנושא הסרט (אשליה גלובלית, קיומית וממוחשבת), ו''בלייד'' הציע שדרוג מרשים של אסתטיקת סרטי הערפדים ועיבוד ספרי הקומיקס, לרמה של אמנות ממש. רק אחד משני הסרטים ששיקפו אז היטב את הלכי הרוח העתידיים של הקולנוע עתיר האמצעים זכה להכרה הראויה. בגלל תסריט מהוה ותזמון גרוע נדחק ''בלייד'' החוצה.

ביום רביעי (11 באפריל, בשעה 22:00) תינתן לכם הזדמנות מהשמיים - ''פסח אקשן'' הם קוראים לזה בערוץ 4 - לבחון שוב את ''בלייד'', אחד הסרטים הכי מוצלחים והכי פחות מוערכים שיצאו בשלוש השנים האחרונות.

האסתטיקה של ''בלייד'' בנויה משלושה גורמים מרהיבים ועיקריים: הראשון הוא האיזון המושלם בין המקור הקומיקסאי למדיום הקולנועי. למרות שהוא גדוש באלמנטים ויזואליים, תנועות מצלמה ואפיונים מעולם הקומיקס, כאותם צילומים מרהיבים של פנסי הרחוב מלמטה, או מקלחות הדם, ''בלייד'' עומד בכבוד בכל מבחן מציאותיות (נו טוב, אולי חוץ מסצנת המדען השמן), שמפיל בקלות את כל סדרת סרטי באטמן (החל מהפרק השני ואילך), שלא לדבר על סרטי ביבים כ''ספון''. השילוב בין האסתטיקה של הקומיקס, שהיא מעין ''סטוריבורד'' (סדרת ציורים שמכינים הבמאי והצלם לפני הצילומים) מושלם לסרט כזה, ובין סוג של ריאליזם ''ערפדי'', הופכים את ''בלייד'' לחוויה ויזואלית מוצלחת ביותר.

הגורם השני הוא הקצב הפנימי. כיאה למיתוס תפיסת הזמן השונה של הערפדים (שבוססה ב''דרקולה'' ו''ראיון עם הערפד'', שני סרטי הערפדים המשמעותיים של שנות התשעים), נותן ''בלייד'' תשובה בקצב הקלאב-טראנס. סיקוונסים שלמים מוקרנים בקצב משולש (באחד מהם נראה הבמאי עצמו נוגס בצווארה של בחורה) ועטורים במעברי זמן מוקפצים היטב. ''בלייד'' מפגין גם טיפול קפדני בכל פריים ופריים, באופן שיזכיר את ''מועדון קרב'' המהפכני. גם המוזיקה, מיותר לציין, סובבת באותם אזורים של התודעה האחורית. לא במקרה נפתח הסרט במסיבה.

הגורם השלישי הוא הבימוי. בעוד שב''מטריקס'' התרכזו באלמנטים קונג-פואיסטיים יפניים, השכיל סטיבן נורינגטון (איש אפקטים בעברו) להעמיד דמויות בעלות שפת גוף זהה לזו של גיבורי הקומיקס. שימו לב לעמידות המוצא הקלילות של ווסלי סנייפס, לחלקלקות של סטיבן דורף ולסצנות הקרב המרשימות והפריכות כל כך (המעמידות סצנות מקבילות, למשל ב''אקס מן'', באור מגוחך לחלוטין). כי ''בלייד'' הוא קודם כל סרט פעולה טוב.

יש בהחלט להתעלם מסצנת הסיום הגרועה. בחלקי הבונוס של גירסת הדי.וי.די של הסרט מסופר כי תחילה צולמה סצנה אלטרנטיבית, ולאחר בעיות בהקרנות הניסיון (מוסד הוליוודי ותיק בו בוחנים המפיקים את הסרט מול קהל מדגמי), היא נעשתה מחדש. לא ברור איך אושרה סצנה העלולה למחוק בהינף יד את כל סגולותיו - הנ''ל - של הסרט. ובכל זאת, ''בלייד'' יספק צפייה שווה לכל נפש.

נ.ב
אף מילה (טובה אפילו!) מחובבי באפי, זה עילבון לבלייד.
   כתוב תגובה
ממתי התגובה הזו?  (חדש)
רז מזועזע יום שלישי, 08/07/2003, שעה 15:29
בתשובה למאירסון454
ניר, בפעם המיליון, תחזיק את המפתחות למכונת הזמן במקום שאפשר למצוא אותם!
(ולמי שלא יודע במה מדובר: בלייד אכן הוקרן במסגרת ''פסח אקשן'' בכבלים לפני _שנתיים תמימות_ כשנה לפני פרסום הכתבה המופיעה פה...).
   כתוב תגובה
מעניין מאיפה הוא העתיק את זה  (חדש)
יעל יום שלישי, 08/07/2003, שעה 18:06
בתשובה לרז מזועזע
ואם הוא קרא את זה קודם.
   כתוב תגובה
מעניין מאיפה הוא העתיק את זה  (חדש)
מאירסון454 יום שלישי, 08/07/2003, שעה 22:24
בתשובה ליעל
אוופס!

לעזאזל, זה ניראה כמו הפשע המושלם.

ולא לא קראתי, פשוט לקח לי זמן רב למצוא את זה.

בכל מקרה, תנו לווסלי את הכבוד שמגיע לו זוטוני באפי.
:o)

ואני לא מגלה!
   כתוב תגובה
בפעם הבאה כדאי שתקרא  (חדש)
יעל יום רביעי, 09/07/2003, שעה 11:21
בתשובה למאירסון454
אם אתה רוצה שיתייחסו אליך ברצינות...

ולגבי זה שאתה לא מגלה מאיפה העתקת את זה, זה מעשה ממש לא יפה. יש כאן פגיעה ביוצר המקורי של הטקסט. איך היית מרגיש אילו היית מגלה שמישהו לקח לעצמו קרדיט על טקסט שלך?

ולגבי בלייד: זה סרט שנראה כמו חיקוי עלוב לבאפי, עם דיאלוגים טיפשיים והתנהלות טיפשית עוד יותר. (קרם הגנה נגד השמש...)
   כתוב תגובה
אותי מטרידה גם העובדה  (חדש)
גל יום רביעי, 16/07/2003, שעה 14:23
בתשובה לרז מזועזע
שאתה זוכר שלפני שנים היה פסח אקשן בכבלים ושהוקרן שם בלייד.
   כתוב תגובה
לגמרי במקרה, זה הוזכר במהלך נסיעה  (חדש)
רז נזכר יום רביעי, 16/07/2003, שעה 19:44
בתשובה לגל
לרחובות מהפנטסי.קון הראשון, באוטו של אחד, גל חיימוביץ'...
ואיכשהו זה נחקק בזכרוני.
   כתוב תגובה
ירושלים  (חדש)
אליזה שיפרין יום שלישי, 08/11/2005, שעה 10:42
נחמד אני אישית אוהבת את סידרת סרטי בליד אני מקווה שהסרט היה טוב כמו הקודמים
   כתוב תגובה
בלייד אתה נדיר  (חדש)
נתן יום רביעי, 16/07/2008, שעה 10:13
בלייד אתה ממש אנק אני לא יודע איך
אתה הורג ערפדים
   כתוב תגובה

הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.