על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
עוד בקטגוריה זו:

זומבים עליך, ישראל!
סרטים / נורית הוראק
04/03/13
תגובות: 2  
מעגל בלי הרבה קסם
סרטים / עליזה בן מוחה
20/10/12
תגובות: 3  
קפטן אמריקה ומלחמת העולם השנייה
סרטים / אנדרו ליפטאק
03/09/11
תגובות: 1  
מקור לא ברור
סרטים / עליזה בן מוחה
30/07/11
תגובות: 4  
כמעט הסוף (חלק ראשון)
סרטים / עליזה בן מוחה
12/06/11
תגובות: 0  
חלום גנבים
סרטים / עליזה בן מוחה
29/12/10
תגובות: 13  
טובים השניים?
סרטים / עליזה בן מוחה
14/08/10
תגובות: 5  
מגע של קסם
סרטים / לילי דאי
14/05/10
תגובות: 2  
המקום שאליו גיבורי אקשן הולכים למות

סרטים / לילי דאי
02/05/10
תגובות: 4  
מה שיותר כחול יותר ממדים
סרטים / לילי דאי
31/01/10
תגובות: 5  
על ממוצע ומעל הממוצע
סרטים / אֹרן רהט
24/10/09
תגובות: 8  
לשקוע בסרט טוב
סרטים / רז גרינברג
28/04/08
תגובות: 1  
דיקסילנד
סרטים / אהוד מימון
03/10/06
תגובות: 2  
חייו ומותו של סופרמן
סרטים / רני גרף
25/07/06
תגובות: 22  
הטרור כמשל
סרטים / רני גרף
03/04/06
תגובות: 15  

הנוסע השמיני 2 א'
סרטים / דג אדום
יום שישי, 12/05/2000, שעה 16:53

'פיץ' בלאק' – אימה בחלל ובכלל


סרט מד''ב חדש הגיע לארצנו, 'פיץ' בלאק' שמו, וגיבורו, פיץ' בלאק, הוא טייס חלל
אמיץ הנוהג להציל את העולם על בסיס קבוע יחד עם אהובת ליבו, ג'ניפר גריי, מידיו
של הנבל האינטרגלקטי בארי ווייט.

זה, לפחות, מה שאפשר היה להבין משמו של הסרט. לסרט 'פורסט גאמפ' קוראים בעברית 'פורסט גאמפ', וסביר להניח שלסרטה החדש של ג'וליה רוברטס, 'ארין ברוקוביץ'', יקראו בעברית 'ארין ברוקוביץ''. אבל 'Pitch Black' אינו שם של אדם, אלא ביטוי באנגלית שמשמעותו ''חושך מוחלט'', ואין לו שום משמעות בעברית (כמו גם 'גרין מייל' ו'באג לייף', אגב). מה''תרגום'' הפונטי הזה ניתן להסיק שמי שהעניק לסרט את שמו העברי א. לא ראה את הסרט, ו-ב. לא מבין אנגלית. כך ניצל הסרט בנס מלהקרא 'חשכה קטלנית'.

בעיה נוספת שהסרט נתקל בה עם עלייתו ארצה היא הפצה מוגבלת למדי, בבתי קולנוע מעטים בלבד, ובאולמות משניים. חבל שכך, כיוון שזה בדיוק הסרט הנכון לראות על מסך גדול עם מערכת סראונד שמאפשרת לשמוע בדיוק מאיזה כוון מגיעה מאחורינו המפלצת שעומדת למלוק את ראשנו בנשיכה ולשתות את דמנו. הסיבה לכך היא ש'פיץ' בלאק' הוא סרט בעל פרופיל נמוך, עם שחקנים אלמוניים ובתקציב קטן, יחסית – אלא שאי אפשר להבחין בכך. הפעלולים בסרט מצוינים, והוא נראה הרבה יותר טוב מהרבה סרטים ''גדולים'', כמו למשל 'המשימה מאדים'. היה אפשר לשווק גם אותו בתור ''הלהיט של הקיץ''. מי היה יודע?

חללית מתרסקת על כוכב לכת לא מוכר. רוב אנשי הצוות והנוסעים הקפואים נהרגים, ובין הניצולים נמצא – כמה לא נוח – רוצח מסוכן שנמלט מיד ומטיל טרור על יתר הניצולים. עם זאת, במהרה מתגלה שלא הוא הבעיה האמיתית – תושביו הנוכחיים של הכוכב, מעין עטלפים מטורפים, ישמחו מאוד לסעוד את ליבם של האורחים הלא קרואים. לשמחתנו, היצורים האלה חיים מתחת לפני הקרקע, ואור מכאיב להם. מכיוון שאת הכוכב מקיפות שתי שמשות ולכן הלילה לא יורד בו לעולם, כל מה שצריך לעשות בכדי לשרוד הוא פשוט להשאר באור. איזה מזל. ניצלנו. Not.

מכאן ואילך הסרט מתנהל כסרט אימה מז'אנר ''עשרה כושים קטנים'', שהעלילה שלהם הולכת בערך ככה:
''אוי! אנחנו תקועים, שבעה אנשים בלבד, על כוכב זר מלא במפלצות! (הם. קרנץ') אויה! נותרנו רק שישה על כוכב זר וכו'! מה נעשה? (הם. יאמי) כדאי שנמצא דרך לצאת מכאן מהר, אחרת איש מחמישתנו לא יזכה לחזור הביתה! (הם. גרעפס) נותרנו ארבעה אנשים בלבד. בואו נתפצל''.

האסוציאציה הברורה כשתי שמשות היא של סרטי 'Alien' ('הנוסע השמיני'), בעיקר השני בסדרה. במאי הסרט, דייויד טווהי (או משהו כזה. מה קורה לבמאים בימינו, שכבר אין להם שמות שאפשר לבטא?) כנראה הגיע למסקנה ש'הנוסע השמיני 2' לא מיצה את האפשרויות הגלומות במצב של מעט בני אדם מול אלפי מפלצות, וניסה ליצור מעין גירסת כיסוי, עם עוד סצינות קוליות לאללה שג'יימס קמרון הגדול היה מכניס לסרט ההוא אם היה לו זמן. לטווהי אין כנראה את הכשרון של קמרון לאקשן, ולכן 'פיץ' בלאק' לא מצליח להפחיד ולרתק כמו 'הנוסע', אבל מטרה אחת הוא הצליח להשיג – הסרט בהחלט קולי לאללה.

אפקט הקוליות נובע בעיקר מהחדשנות הויזואלית של הסרט. עלילתית, כמובן, הסרט לא מחדש דבר, והניצולים הם קבוצת דמויות טיפוסיות למדי שמשוחקות בצורה סבירה למדי. אבל הוא נותן כמה מראות שעוד לא ראיתם, לאו דוקא בתחום האפקטים המיוחדים. הסצינות בשמש מצולמות בחשיפת-יתר כחלחלה, בניגוד בולט לחשכה שבה העטלפים המטורפים מגיחים ומתנפלים זה על זה. אנחנו רואים דרך עיניו של האסיר, שהותאמו לראיית לילה, וגם דרך עיניהן של המפלצות, ש''רואות'' כדרכם של עטלפים. זה מרהיב, וזה בעיקר מקורי.

בהגיון של הסרט לא חסרים חורים. כבר בדקות הראשונות אנחנו רואים חללית שמתרסקת במקרה על כוכב בעל אטמוספרה נשימה (מה הסיכוי לזה?), במרחק לא גדול, כך אפשר להבין, ממושבת בני האדם היחידה על הכוכב (מה הסיכוי של זה?) בדיוק בזמן לארוע שמיימי המתרחש אחת ל-‏22 שנה (מה הסיכוי?). יש עוד הרבה אי-סבירויות ואי-אפשרויות כאלה, אבל הבעיה העיקרית היא העטלפים המטורפים. ממה הם חיים בדרך כלל? האם שרשרת המזון בכוכב הזה תלויה בניצולים של התרסקויות?

אלה אינם חורים שאי אפשר לסתום אותם. כל מה שהיה צריך הוא עוד סצינה, עוד כמה משפטים מפי אחת הדמויות כדי להסביר את העניין. הטייסת הפנתה את החללית לכוון הכוכב אחרי שהחללית נפגעה, משום שהגיעו ממנו אותות רדיו. ליצורים יש מערכת אקולוגית שלמה מתחת לפני הקרקע. אבל הסרט לא עושה דבר כדי להסביר – החלטה תמוהה, כיוון שחלק גדול מקהל היעד שלו מורכב מחובבי מד''ב, שהם אנשים שאכפת להם מדברים כאלה. אפשר לשחק ב''מה לא בסדר בתמונה'' לאורך כל הסרט, ואפשר גם למתוח את קו חוסר האמונה טיפה – לא יותר ממה שנדרש לכל פרק של 'מסע בין כוכבים', למשל – ולהנות מהסרט בכל זאת.

פיץ' בלאק הוא כמו פלאנטה ענקית עם שתי טבעות המסתובבות בכוונים מנוגדים: לא אמין, אבל נראה מה-זה-טוב. זו לא יצירת מופת בשום תחום, גם לא בסטנדרטים של סרטי אקשן. זהו סרט אימה לא ממש מפחיד וסרט מד''ב לא ממש הגיוני, ובכל זאת מומלץ, בגלל העיצוב הויזואלי והמפלצות.



פיץ' בלאק האתר הרשמי

 
חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
ובאמת ציפית שאשתוק?  (חדש)
Kipod יום שישי, 12/05/2000, שעה 18:35
האמת היא שאתה צודק.
-אם- מתעלמים מהדמויות השטוחות והסטריאוטיפיות.
-אם- מתעלמים מהעלילה של משחק ארקייד.
-אם- מתעלמים מהשחקנים שלא ברור מאין נשלפו, ומשחקם הבלתי משובח.
ו-אם- מתעלמים מכל שאר החורים והמגרעות, אז הסרט בהחלט מהנה.

אגב, למה ה''שוטר'' (זה שבתמונה למעלה) לא פסק להזכיר לי את ''נינג'ה אמריקאי''?
   כתוב תגובה
לא מתכוון לסטות מהנושא אבל...  (חדש)
עידו רייף שבת, 13/05/2000, שעה 1:09
בתשובה לKipod
עוד לא ראיתי את הסרט אבל ממה שהבנתי טווהי כתב וביים סרט טוב בהרבה לפני כמה שנים בשם ''THE ARRIVAL''. מישהו ראה אותו ויכול להעיד על כך? ואם כן, יש למישהו מושג איפה אפשר להשיג אותו?
   כתוב תגובה
13 לירות בשבילך.  (חדש)
Kipod שבת, 13/05/2000, שעה 10:44
בתשובה לעידו רייף
(המשלוח, אגב, בחינם.)

הזמנתי מהחנות הנ''ל מספר פעמים, ואני בהחלט מרוצה מהשירות שלהם. בהצלחה.
   כתוב תגובה
כן מתכוון לסטות מהנושא אבל...  (חדש)
Sabre Runner יום שישי, 02/06/2000, שעה 14:18
בתשובה לעידו רייף
לא ראיתי את Pitch Black (ואני מצטער על כל שבוע שעובר בו אני לא רואה את זה) ובאמת חבל שההפצה שלו כל כך קטנה.

לעומת זאת, ראיתי את The Arrival (משחק מצוין מצד צ'רלי שין) וזה סרט ממש ממש טוב. האפקטים לא רעים והצד הטכני לא מוזנח כל כך כמו שבהרבה סרטים אחרים. היה גם סרט שני שאותו, לצערי, לא יצא לי לראות.

The Arrival היה מספר פעמים בערוץ הסרטים (לא, לא 4 פריים) למי שקולט Showtime.
   כתוב תגובה
ובאמת ציפית שאשתוק?  (חדש)
מיקי גבל יום שלישי, 16/05/2000, שעה 17:55
בתשובה לKipod
רוב הטענות והמענות (ואני לא מסכים לגמרי עם כולן) מתאימות גם להרבה סרטים אחרים כמו Alien, שהסרט זהז מחקה אותו. סיגורני וויבר היתה שחקנית אלמונית כשעשו את הסרט, והעלילה שלו היא פשוט סרט אימה קלאסי שהועתק לסביבה עתידנית. וגם בו יש לא מעט חורים בעלילה והדמויות לא פחות סטריאוטיפיות.
למרות זאת הוא נחשב לאחד הסרטים הקלאסיים של המד''ב, כיון שהדברים הטובים שבו עולים על הרעים.

אז נכון ש-Pitch Black לא יהיה סרט המד''ב של העשור, אבל הוא סרט טוב ויש לו את המעלות שלו.
אני אומר שאם כבר לחקות את Alien, אז לעשות את זה כמו שצריך - וזה בדיוק מה שעשו.
   כתוב תגובה
Alien - המקור?  (חדש)
ניר יניב יום רביעי, 17/05/2000, שעה 3:22
בתשובה למיקי גבל
אם אתה רוצה לדעת מאיפה באמת הגיעה העלילה של Alien - קרא את ''The Voyage of the Space Beagle'' של A. E. van Vogt (''מסעותיה של שפלן החלל'' - יצא לאור בעברית). זוהי אחת מקלאסיקות המד''ב הידועות ביותר. נדמה לי שיוצרי Alien אפילו נתבעו לדין ע''י van Vogt והפסידו, אבל אני לא בטוח.
   כתוב תגובה
Alien - המקור?  (חדש)
מיקי גבל שבת, 20/05/2000, שעה 10:49
בתשובה לניר יניב
קראתי את הספר הזה (כמה פעמים), אבל הדמיון היחיד בין הספר ל-Alien הוא יצור קטלני שמשתחרר בספינת חלל (והעובדה שהוא מטיל ביצים בתוך אנשים). אבל לא ון ווגט ולא רידלי סקוט המציאו את הרעיון הזה. יש הבדלים רבים, לטוב או לרע, בין TVSB לבין Alien :
בספר החיזר ניצוד ע''י בכירי המדענים, שמוכיחים את יכולתם בכך שאכן הוא נתפס. ה''נקסיאליסט'' (שכחתי את שמו) הוא זה שתופס את היצור, ובכך מוכיח (פרשנות שלי) את עליונות המדע באופן כללי, ואת עליונות המדע שלו (נקסיאליזם או משהו) על שאר המדעים. אני לא רוצה להכנס לדיון מפורט יותר לגבי אם זה ספר טוב או רע, אבל המסר של עליונות המדע, והעלילה שכוללת המצאה וישום של עשרות תורות מדגעיות תוך יומיים, היו נפוצים בתקופתו של ון ווגט. עכשיו ל Alien: שם הצוות אינו מורכב מסופר גיבורים, סופר מדענים או אפילו סופר שרתים. הצוות הם אנשים רגילים לחלוטין - מתיישבים, שאתרא מזלם והם אספו את החיזר (עקב גם חוסר זהירות מצידם - היתה הצעה להכניס את האדם שעליו היה הטפיל להסגר). כשהוא משתחרר הם מנסים לצוד אותו - אולם מהר מאוד מתהפכות היוצרות והחיזר צד _אותם_. בסופו של דבר (ספויילר למי שחי על הר כבר 21 שנה) הם משמידים את הספינה ובורחים כל עוד הם מסוגלים. בסרט, ובסדרה בכלל, מודגם הצד היותר אפל של המדע, הצד שחוקר מלחמה ביולוגית, ואינו מצליח לעצור את מה שהוא משחרר לעולם. המדענים בסרט הם הרשעים - לא הגיבורים.
אני לא רציתי להכנס לניתוח כזה מפורט, אבל הנקודה היא שהדמיון בין Alien ל- TVSB הוא על פני השטח, וגם זה בקושי. מדובר בשני יצירות שונות מאוד בז'אנר (ספר בילוש לעומת סרט אימה), וכמעט הפוכות במסר. לדעתי אין סיכוי שעלילת הסרט באה מהספר, ואפילו לא הרעיון של חיזר משתולל בספינה, שאותו יותר סביר ששאבו מ- The Thing, שמתאר משהו מאוד דומה.
   כתוב תגובה
Alien - המקור?  (חדש)
ניר יניב שבת, 20/05/2000, שעה 13:01
בתשובה למיקי גבל
אתה צודק, כמובן. עם זאת - רעיון החיזר מטיל הביצים בא בפירוש מה-Beagle (שמו של הנקסיאליסט, אגב, הוא אליוט גרוסבנור - לא זכרון מדהים, אלא שיש לי כאן את הספר) - קוי הדמיון בוטים ובולטים.

van Vogt עצמו, אגב, נפטר לפני כמה שנים כתוצאה ממחלת האלצהיימר. קראתי על זה איפהשהוא ברשת. כשקיבל תואר Grand Master באחת מועידות המד''ב הגדולות היתה המחלה כבר במצב מתקדם. שמעו אותו אומר - ''אני יודע שהייתי סופר מד''ב, אבל אני לא זוכר את זה.'' זכרו לברכה.
   כתוב תגובה
Alien - המקור?  (חדש)
אלמוני יום רביעי, 24/10/2001, שעה 13:04
בתשובה למיקי גבל
   כתוב תגובה
חיקוי ל-Alien (ספוילר)?  (חדש)
רז גרינברג יום חמישי, 18/05/2000, שעה 19:31
בתשובה למיקי גבל
ראיתי את הסרט השבוע. אני מסכים עם Redfish בנושא השימוש המרשים בתאורה כחלחלה (או צהבהבה, זה משתנה) בסרט. מה שאני לא מסכים אתו הוא המחמאות לגבי היצורים (חיקוי עלוב של היצורים ב- Alien) ובכלל: בניגוד לכל הגיון סיפורי, הסרט מפסיק להיות מעניין בחצי השני שלו, שבו הדמויות מתחילות למות. גם ברמת התסריט הרשלני וגם ברמת הבימוי (פשוט אין שם אפילו שוט אחד מפתיע לרפואה). הסוף של הסרט בכלל עצבן אותי בצדקנות המתחסדת שלו.
מה שאף אחד לא ציין פה, משום מה, זה את הדבר הכי טוב בסרט: קלודיה בלאק! היא שיחקה בסרט את שאזה. בלאק, כמו שכבר כתבתי עליה בכתבה אחרת פה, היא היורשת הלגיטימית של קלודיה כריסטיאן מ-''בבילון'' ואחרי שראיתי את הסרט, אני מוכן להוסיף למשוואה הזאת גם את סיגורני ויבר. העובדה שהדמות שלה (זהירות, הנה בא הספוילר) היא הראשונה למות בסרט, כבר הורידה בעיני את הניקוד שלו בכמה אחוזים טובים, ולדעתי היה אפשר בקלות ללהק אותה לתפקיד הראשי (במקום רדהא מיצ'ל הדלוחה).
   כתוב תגובה
למעשה (המשך הספוילר?)  (חדש)
דג אדום יום שישי, 19/05/2000, שעה 12:38
בתשובה לרז גרינברג
היא לא הראשונה, אלא השניה. זה אומר שתיתן לסרט חזרה את הנקודות שלו? :^)
   כתוב תגובה
למעשה (המשך הספוילר?)  (חדש)
רז גרינברג יום שישי, 19/05/2000, שעה 13:15
בתשובה לדג אדום
תודה על התיקון אבל לא, ממש לא. לסרט, כמו שציינתי (וגם אתה בעצם), יש בעיות אחרות. חוץ מזה, גם שניה זה מוקדם מדי לטעמי...
:-)
   כתוב תגובה
חיקוי ל-Alien (ספוילר)?  (חדש)
PB שבת, 15/01/2005, שעה 11:40
בתשובה לרז גרינברג
ראיתי את הסרט.
קלודיה בלאק אכן מדהימה!!!
ראיתי אותה גם בפארסקייפ ושם היא...עוד יותר מדהימה.
פיץ בלאק שיעמם אותי בהחלט בחצי השני אחרי שדמויות מתחילות להתפורר שם.

חבל , יש תסריט טוב. אפשר היה לעשות מזה סרט הרבה יותר טוב ממה שהציגו.
   כתוב תגובה
חסרי כל תקווה  (חדש)
גלעדרוזנבאום יום חמישי, 25/05/2000, שעה 12:31
ראשית הרשה לי להתנצל עם אמירותי ישמעו כפגיעה אישית - אין לי שום כוונה לפגוע!

אני לא רוצה לדבר על הסרט אלא על הסיבות ששבגללם המלצת
על הסרט.

אם אני לא טועה הסיבות לראות את הסרט הם המוסיקה והאפקטים הוויזואלים של המפלצות נכון?

ובכן נכון שאני חוזר לסרט שירד לא מזמן מהאקרנים אבל
בשביל סרט מד''ב עם אחלה אפקטים ומוזיקה מפוצצת ואנשים
רעים שגורמים לך להסתכל אחורה כל שניה מהרגע שיצאת מהסרט יש את ''מטריקס''!

ואם כבר ההשוואה ל''נוסע השמיני'' (עוד דוגמא לתרגום מזעזע
- אז מה שיש רק שבעה אנשי צוות והיצור הוא השמיני?) אז בנוסע השמיני ( 1+2) הרצף ההגיוני נשמר יחסית (אתם ראיתם
פעם נחתים שכלי הנשק שלהם לא שונים משל היום אבל הם טסים החלליות שיכולות למחוק כוכב?).
כל הבעיתיות בבדרה מתחילה בפרק השלישי - מאיפה לעזאזל צצה הביצה שבתוך הספינה? אל תגידו לי שהמלכה באה ושמה
אותה שם - זה התירוץ הכי עלוב ששמעתי!
ברביעי עוד יותר גרוע - איך מצאו את הדנ''א שלה עם המפלצת - שוב אל תגידו שמאיזה חתיכת עור שלה היה גם הדנ''א של המפלצת או שהצליחו להוציא את זה מתוך הלבה הרותחת - זה
תירוץ עוד יותר עלוב משל הפרק השלישי!

מה שניסיתי להגיד בדוגמאות היא שכשאני הולך לסרט מד''ב שגם אם הוא סרט הוליוודי שהכל נגמר בו טוב, האפלה בד''כ גדולה יותר מהאור, ומה שנגמר שם טוב במציאות כנראה שיגמר
רע מאוד!
לכן אני מעדיף סרטים הגיוניים כמה שיותר וברגע שמתחילים לקשקש ולהמציא תירוצים לא הגיוניים הסרט נופל מבחינתי להיות סרט גרוע - שלא צריך לראות אותו!
   כתוב תגובה
למען השם  (חדש)
ישראל יום שלישי, 27/06/2000, שעה 21:51
בתשובה לגלעדרוזנבאום
''הנוסע השמיני'' הוא לטעמי אחד השמות הכי יפים שניתנו אי פעם לסרט על ידי המתרגמים בישראל.
האפשרויות האחרות שעמדו בפניהם, חייבים לזכור, היו ''הזר'', שנשמע לי כמו שם לסרט איטלקי, ובאופן כללי לא מחייב, ''החייזר'', שנשמע נורא, וכמו כן, כמובן, ניתן היה לקרוא לסרט ''חלל קטלני'' - מה שהיה במהיר באופן חד-משמעי שמדובר בסרט לאוהדי סרטי חלל ולאוהדי _ קטלני למיניהם, אבל נדמה לי שהיה מקדים את זמנו בחמש שנים לפחות.
אה כן, אפשר היה לקרוא לסרט בארץ ''אליין'', אבל כאן היה מדובר במתרגמים שהקדימו את זמנם בעשרים שנים(!), מה שהיה יכול להוות בסיס מעניין לסרט מדע בדיוני בפני עצמו.
(טוב, לא).
בעצם זה הכל עניין של טעם, אבל לכל הפחות תודה שמדובר באנשים ש_ראו_ את הסרט לפני שנתנו לו שם.
זה כבר משהו.
   כתוב תגובה
''אליין''  (חדש)
דג אדום יום שני, 03/07/2000, שעה 11:36
בתשובה לישראל
הוא כמובן הסרט הביוגרפי סוחט הדמעות המבוסס על חייו של אליין גונזלס שעוד יופק מן הסתם, עם ג'ייק לויד בתפקיד אליין.

''הנוסע השמיני'' הוא אכן שם חביב, אבל הנוסע השמיני בספינה היה, כמובן, החתול. הייצור שעל שמו נקרא הסרט הוא התשיעי. יש פה זלזול משווע בזכויות החתולים.

זאת ועוד: לפני כמה שנים, אם מישהו זוכר, היה סרט אקשן סטנדרטי בכיכובו של ווסלי סנייפס בשם ''נוסע 57'' (כך גם במקור, Passenger 57). הקהל היה בקלות יכול לטעות ולחשוב שמדובר בהמשך ה-‏49 לעלילות הנוסע השמיני. (בו נכחד כבר כל הגזע האנושי פרט לריפלי, שממשיכה לקטול יצורים מכח האינרציה)
   כתוב תגובה
ראיתי - ונהניתי  (חדש)
קאלוין יום שישי, 02/06/2000, שעה 16:57
חבר'ה - לא תמיד צריך לפרק כל סרט לחלקים קטנים, ולרדת לפרטים.
ראיתי את הסרט לפני שקראתי כל ביקורת שהיא עליו, ושמתי לב לעלילה עם החורים, לשחקנים האלמונים, אבל היה נחמד ובחלק מהדברים מקורי.
חלאס להתפלסף - לכו לראות וזהו.
לא טוב? לא כסף!
   כתוב תגובה
שרשרת המזון  (חדש)
aRIEL שבת, 05/01/2002, שעה 12:45
ממה שאני הבנתי מהסרט היתה לכוכב הזה מערכת אקולוגית סבירה בעבר המאוד קרוב (השלדים השונים שניתקלו בהם מפעם לפעם).

מה שקרה הוא שמשהו השתבש באופן קיצוני בתהליך האבולוציה של אותו כוכב. נוצרו העטלפים האלה שפשוט היו יותר מדי בשביל כל המערכת האקולוגית (קצת כמו בני אדם).

הם פשוט אכלו את כולם.
וכשכול האוכל ניגמר הם התחילו לאכול זה את זה ואת זה בפירוש הראו בסרט.

הספינה התרסקה על הכוכב רגע לפני שכל החי על פניו היה מושמד לחלוטין. גזע שמקור המזון היחיד שלו הוא הוא עצמו אינו יכול לשרוד (?).

אני אישית חושב שזה הרעיון העיקרי(והמקורי?) שבזכותו יש לתת קרדיט לסרט הזה, אבולוציה שמשהו משתבש בה באופן מחריד.
   כתוב תגובה

הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.