על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
עוד בקטגוריה זו:

שלושה בדירה אחת
טלויזיה / גל חיימוביץ'
04/08/12
תגובות: 3  
מפלצות נראות ומפלצות נסתרות מהעין
טלויזיה / קרן לנדסמן
26/11/11
תגובות: 26  
תעלומת הרוח הנעלמת
טלויזיה / לילי דאי
13/08/11
תגובות: 4  
עוברת כל גבול
טלויזיה / רז גרינברג
25/12/05
תגובות: 7  
הרובינזונים החדשים
טלויזיה / רני גרף
14/04/05
תגובות: 20  
גוונים של שחור
טלויזיה / רז גרינברג
16/01/05
תגובות: 5  
לראות או לא לראות
טלויזיה / איתי שלמקוביץ
16/11/04
תגובות: 29  
אלוהים נמצא בדברים המדברים
טלויזיה / איתי שלמקוביץ
16/06/04
תגובות: 14  
היקום מצחיק, אז צוחקים!
טלויזיה / רז גרינברג
25/03/04
תגובות: 7  
מותו של אזור
טלויזיה / רז גרינברג
16/11/03
תגובות: 30  
מפגשים
טלויזיה / איתי שלמקוביץ
04/10/03
תגובות: 30  
הרובוט שאהב אותי
טלויזיה / אריק אפק
14/09/03
תגובות: 13  
הדבר הטוב הבא(פי)?
טלויזיה / רז גרינברג
15/07/03
תגובות: 10  
הגחלילית שכובתה
טלויזיה / איתי שלמקוביץ
13/04/03
תגובות: 42  
משולחנו של המהנדס הראשי
טלויזיה / רז גרינברג
19/01/03
תגובות: 10  

יותר מהנראה לעין
טלויזיה / רז גרינברג
יום ראשון, 02/06/2002, שעה 12:19

מומחה המדור לענייני טלויזיה ובכלל בקינה השנתית על סדרות המד''ב שהגיעו ארצה. והפעם: 'אנטרפרייז' ו'סמולוייל'


כתבות העבר 'דברים שרואים משם' ו'האיום, הרע והלא-נורא' עסקו, בשנה שעברה ובזו שלפניה, בסדרות מד''ב טלויזיוניות הרצות בארה''ב ומבוששות להגיע לארץ הקודש. גם השנה הנוכחית היתה אמורה לזכות בכתבה מעין זו - אך אז קרה דבר מוזר: ללא שום אזהרה מוקדמת ומתוך הפקרות מוחלטת, החלו הגופים המשדרים בארץ לייבא את רוב סדרות המד''ב שעלו בארה''ב עוד בעונה האחרונה! מצב זה, הגובל בשערוריה, מנע ממחבר הכתבות הנ''ל מלפצוח בתזמורת התלונות השנתית שלו אודות מצבם העגום של צופי הטלויזיה היושבים בציון. ריבוי הערוצים בישראל, מסתבר, בכל זאת עושה את שלו. אך אין סיבה לדאגה – לפי כל התחזיות האופטימיות, רוב גופי השידור בישראל עתידים לפשוט רגל ולהסגר בשנה הקרובה, וכך ניתן יהיה לחזור לשגרה המבורכת של תלונות על מה שיש לצופים בארה''ב ולנו אין.

עד אז, ראוי להעיף מבט בשתי סדרות מעונת השידורים האחרונה בארה''ב שהגיעו לחופינו. במבט ראשון הן לא נראו חדשניות או מעניינות מדי, אך אם נעמיק מעט נגלה כי הן דוקא שוות צפיה.



הספינה המזמרת


הבעיה הגדולה ביותר בה צפויה להתקל סדרת 'מסע בין כוכבים' חדשה נובעת מהעובדה שלפניה באו לפחות שלוש סדרות אחרות, וכל אחת מאלה נמשכה כשבע שנים. המשימה הניצבת בפני האחראים על סדרה כזאת – לשמור על הבסיס אותן יצרו הסדרות הקודמות ובו בזמן למצוא רעיונות חדשים ונקודות מבט מרעננות על החומר המוכר – נעשית קשה יותר ויותר.
בחיפוש אחר נקודת מבט רעננה כזו מוקמה הסדרה 'אנטרפרייז' (המשודרת בימי חמישי בערוץ 10 בשעה 23:35) לפני כל סדרות 'מסע בין כוכבים' האחרות, לפני הקמת הפדרציה, כאשר המסע בחלל היה עוד בחיתוליו. צוות ספינת החלל הראשונה שזכתה לשם 'אנטרפרייז' יוצא למסע אל עבר הלא נודע. צוות זה מורכב מכל החשודים הרגילים להם יצפו הצופים לנוכח הסדרות האחרות: הרופא, המכונאי, קפטן האוכל מטאטאים לארוחת בוקר ועוד כמה דמויות שהתווספו כדי להתאים את הסדרה לרוח התקופה בה היא מתרחשת – מתורגמנית וקצינה וולקנית שנועדה לפקוח עין על בני האנוש הסוררים.
'Broken Bow', פרק הפיילוט של 'אנטרפרייז', יצר רושם עגום למדי. ההגינות והנסיבות חייבו לתת לו הזדמנות נוספת, אך בסופו של דבר אין מנוס מהמסקנה כי זהו פיילוט רע. התסריט מרח סיפור שהיה יכול להיכנס בפרק אחד על גבי שניים, הכיל יותר מדי נאומים מביכים ופתח ברגל שמאל עלילה מתמשכת ומבולבלת אודות נוסעים בזמן. אף בעיות הפיילוט חרגו הרבה מעבר לתסריט. פיילוט אמור להניח יסודות לסדרה, והיסודות אותם הניח 'Broken Bow' היו רעועים במיוחד. גם הצופים שהצליחו לשרוד את השיר שמלווה את כותרות הפתיחה התקשו להתמודד עם תפאורה ואפקטים מכוערים להפליא (אמת, האנטרפרייז בסדרה זו משוכללת פחות מהספינות בסדרות המאוחרות יותר. מדוע אמור הדבר להצדיק עיצוב כשל כיתות בבית ספר יסודי?), משחק מגושם וגרוע של כמעט כל המשתתפים ושלל דמויות מעצבנות וטרחניות, בראשן גיבור הסדרה, קפטן ארצ'ר. דמות זו היא אסון של ממש. יוצרי הסדרה ניסו לאזן בין מנטליות הקאובוי של קפטן קירק מהסדרה הישנה לתקינות הפוליטית הנוקשה שאפיינה את קברניטי הספינות בסדרות המאוחרות יותר, ונכשלו כישלון חרוץ. כאילו לא הספיק הדבר, ארצ'ר מגולם בידי סקוט באקולה, שחקן איום ונורא.

אך לאט-לאט, כמתאגרף הקם מהקרשים לסיבוב נוסף, החלה 'אנטרפרייז' להוכיח את עצמה כסדרה ראויה לצפייה למרות, לפעמים אפילו בגלל, כל אותם חסרונות. התסריטים התיישרו והתגברו על רוב הבעיות של הפרקים הראשונים. הפרקים המאוחרים יותר מתהדרים בקצב ובמבנה עלילתי מהודקים ובדיאלוגים סבירים (גם אם הם לא מציבים תחרות ל'באפי'). אמנם נעשה שם שימוש בכל הקלישאות העלילתיות המוכרות של סדרות 'מסע בין כוכבים' האחרות, אך הצמדתן לצוות האנושי הראשון הנתקל בהן מעניקה להן רעננות כלשהי. גם העלילה המתמשכת אודות נוסעים בזמן הפכה למורכבת, מרתקת יותר. העיצוב נותר מזעזע כשהיה, אך דוקא הוא נותן לסדרה איזו מידה של חינניות, שמקורה בתחושה כי הספינה בה נמצאים הגיבורים היא לא יותר מקופסת פח מחוזקת בברגים (אגב, הסרט 'בבילון 5: אגדת הסיירים' עשה שימוש באותו עיקרון בדיוק. טרנד חדש?). הגיבורים החלו, בעל כרחם, לגלות סימנים כאלה ואחרים של אישיות, ויתכן כי יום אחד יצליחו לשכנע כדמויות חיות ונושמות – למעשה, דמותו של הרופא החייזרי החביב כבר הצליחה לעשות זאת, לפחות בכל הנוגע לכותב שורות אלה. אפילו – שומו שמיים – שיר הנושא של הסדרה נשמע לפתע... סביר? לא רע? מתאים לאוירה? כנראה שנתן להתרגל אליו, לאחר מספר צפיות.

כמו סדרות 'מסע בין כוכבים' האחרות, 'אנטרפרייז' תישאר, כנראה, עוד כמה שנים טובות על המסכים, ויש לקוות כי מגמת השיפור תמשך. רוב סדרות 'מסע בין כוכבים' המחודשות (כלומר, החל מ'הדור הבא') החלו את דרכן בצורה מעוררת דאגה וטיפסו משם למעלה. אין שום סיבה שלא לתת ל'אנטרפרייז' להנות מאותו ספק.



הכפר הגלובאלי


'הרקולס', 'זינה' ו'באפי' החלו את המגמה לפני כמה שנים, אך בשנתיים האחרונות הפך הדבר למגיפה של ממש בארה''ב: הסופר גיבורים השתלטו על המסך הקטן. כבר שנים לא נראתה על גבי מסכי הטלויזיה כמות כה בלתי מתקבלת על הדעת של נשים וגברים בעלי יכולות על-טבעיות המבלים את זמנם בהיאבקות חפשית עם הרשעים של העולם. בנוסף לסדרות שכבר הוזכרו, עלו בעונה האחרונה בארה''ב (והגיעו גם אלינו) 'פרויקט איקס' האיומה והנוראה, 'הטיק', שלא החזיקה מעמד, 'ויצ'בלייד' ו-'Justice League'. בשנה הקרובה צפויות להצטרף אליהן לפחות עוד שתי סדרות חדשות. 'סמולוייל', המשודרת בערוץ 3 בימי חמישי ב-‏21:15, היא המצליחה מבין הסדרות שעלו בעונה האחרונה, ויש לה הרבה מן המשותף עם 'אנטרפרייז': שתיהן מהוות קדימון למיתוס אמריקאי ידוע. לעומת היוצרים של 'אנטרפרייז', המנסים בסך הכל להמציא מחדש את זכיון 'מסע בין כוכבים', היוצרים של 'סמולוייל' החליטו ללכת על כל הקופה: הם ימציאו מחדש את... סופרמן.
הסדרה מתרחשת בעיירה הכפרית סמולוייל, בה התרסקה החללית שנשאה את קלארק קנט (תום וולינג) מהכוכב קריפטון לכדור הארץ. קנט, לימים סופרמן, מאומץ על ידי זוג בעלי חווה בעיירה. אך יחד עם קנט הגיעו לסמולווייל גם כמה מטאורים מאותו כוכב, ואלה גורמים לכל מיני תופעות מוזרות, למשל: תושבים המפתחים כוחות-על ויוצאים לסגור חשבונות ישנים וחדשים עם תושבים אחרים, תוך גרימת נזק חמור לסביבתם. גם חייו של קלארק אינם בדיוק גן-עדן: מסתבר כי קנט, אותו מציגה הסדרה בזמן לימודיו בתיכון, הוא החנון השכבתי - הבנות לא מזכות אותו ולו במבט, וכל התלמידים המקובלים מנבחרת הפוטבול מכניסים לו מכות בזמנם הפנוי.

כבר בתיאוריה רעיון הסדרה נשמע רע – סלט ביזארי של 'באפי', 'תיקים באפילה' ו'דוסון קריק' המולבש על הסיפור של סופרמן. אך מעבר לזה, יש ב'סמולוייל' משהו שערורייתי, מטונף אפילו. כמו כל אותן כתבות במוספי סוף-השבוע, המנסות לשכנע את הקוראים שלמיליונרים יש חיים קשים ושלהיות כוכב בהוליווד זו עבודה כלל לא זוהרת, 'סמולוייל' מנסה לשכנע את הצופים שלסופרמן היתה ילדות קשה. לסופרמן. כל הניסים והנפלאות האחרים המופיעים בסדרה מתגמדים לעומת התרגיל העלילתי המניפולטיבי הזה. לסופרמן יש, אולי, המון בעיות – אך לבקש מהצופים להאמין שמקובלות חברתית בזמן ההתבגרות שלו היתה אחת מהן זה באמת יותר מדי. גם סדרות פנטסיה טהורה צריכות לדעת למתוח קו במקום כלשהו.
אך גם רעיונות גרועים, מסתבר, יכולים לזכות לטיפול טוב, ו'סמולוייל' מהווה דוגמא לכך. התסריטים, למרות נטייתם לכיוונים אבסורדיים, בנויים טוב מספיק, הדיאלוגים נשמעים טבעיים מספיק, על מנת לגרום לצופים להתעלם מהקונספט הבסיסי שלהם. צוות השחקנים מצליח לתת לדמויות הקלישאתיות להחריד לא מעט סימפטיה, ויש אפילו הברקת ליהוק של ממש: מייקל רוזנבאום (המגלם גם את קולו של הפלאש ב-'Justice League') בהופעה אדירה כלקס לות'ר הצעיר, אויבו בנפש של סופרמן לעתיד. מלבד זאת, אם יש דבר המצליח להעלות את 'סמולוייל' לדרגת הסדרה-מוצלחת-למרות-עצמה, מדובר בעבודת המחלקה הטכנית. הסדרה ניקזה אליה הרבה מאד מפליטי 'תיקים באפילה', ולמרות התחושה הקשה כי חלקם מבזים את עצמם (הלב כואב במיוחד למשמע המלודיות הנחותות של הפסקולן מארק סנואו, שב'תיקים', להבדיל, הצליח ליצור עולם חדש לגמרי של צלילים), הם הצליחו לעשות ב'סמולווייל' את מה שהם עושים הכי טוב: ליצור אוירה משכנעת. החל בתפאורות הזולות להן גורם הצוות להראות כמו מיליון דולר, דרך הצילום המסוגנן וכלה בתאורה. השיא של רבים מפרקי הסדרה - סצינת אקשן המצולמת בחושך סמיך – הוא בפירוש ירושה ראויה ומרשימה מ'תיקים'.




גם 'סמולווייל' וגם 'אנטרפרייז' מצליחות לספק, למרות חסרונותיהן הבולטים, 45 דקות של בידור ראוי מדי שבוע. גם זה משהו. הדבר עדיין לא מצדיק את סקוט באקולה בתור קפטן האנטרפרייז או את סופרמן עם תסביכי התבגרות, אבל לא כדאי, כנראה, לפתח ציפיות גבוהות מדי מסדרות טלויזיה בימים אלה.



''אנטרפרייז'' - האתר הרשמי
''אנטרפרייז'' - אתר מעריצים ישראלי
''סמולוייל'' - האתר הרשמי
דברים שרואים משם - לא רואים על המסך הקטן
האיום, הרע והלא-נורא - סדרות מד''ב בטלויזיה
ליגה לאומית - שובה של ליגת הצדק

 
חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
מגיפת הקדימונים:  (חדש)
כליל נאורי יום ראשון, 02/06/2002, שעה 13:08
מסע בין כוכבים.
סופרמן.
מלחמת הכוכבים.
[הכנס שם גיבור מיתולוגי כאן] הצעיר.
חולית.
(אתם חופשים להוסיף לרשימה)

המלך מת, יחי ''חיי המלך הצעיר!''
   כתוב תגובה
לא שמתי לב עד עכשיו  (חדש)
שלמקו יום שני, 03/06/2002, שעה 18:21
בתשובה לכליל נאורי
באמת התקופה של סוף שנות התשעים-תחילת שנות ה2000 מכילה כמויות מבהילות של פריקוולים. אולי זה הטרנד החדש, לאחר שאפנת הרטרו מוצתה? ואולי סתם נגמרו סוף סוף כל הרעיונות הטובים, ומתחילים לבנות רעיונות חדשים על גבי הקיימים- רק מקודם? תמהני.
   כתוב תגובה
זה סימפטום של בעיה כוללת יותר,  (חדש)
כליל נאורי יום שלישי, 04/06/2002, שעה 15:14
בתשובה לשלמקו
ואני חושב שאני יודע מה הפיתרון. כמו שהפסיקו לתת לאנשים פרס נובל על זיהוי חלקיקים אלמנטריים חדשים, הגיע הזמן להפסיק להתייחס אל פריקוולים ורימייקים, על מנת לעודד אנשים לחשוב על דברים חדשים.

(היי, רז, יש קונים ל-''עלילות אלן שזר הצעיר?'')
   כתוב תגובה
אבל לפחות במקרים של חולית ומלחמת  (חדש)
ארז לנדוור יום שלישי, 04/06/2002, שעה 22:27
בתשובה לכליל נאורי
הכוכבים, הפריקוולים היו מוצלחים מאוד. (לגבי חולית זה באמת היה נחוץ, ולגבי מלחמת הכוכבים הפריקוול לטעמי טוב יותר מהמקור)
   כתוב תגובה
קראתי על זה  (חדש)
FiRe N IcE יום חמישי, 06/06/2002, שעה 1:52
בתשובה לשלמקו
משהו לגבי הזה שהתאגידים השתלטו על הוליווד, והם רוצים התחייבות להחזר כלכלי ולא מקוריות והמצאה מסוכנות, ולכן יש את כל ההמשכים.
   כתוב תגובה
עוד משהו בקשר לסמולוויל  (חדש)
יעל יום ראשון, 02/06/2002, שעה 15:21
כל הפרקים בסדרה למעט השניים האחרונים נראו כמו ''תיקים באפילה'' שמתרחשת בסמולוויל עם קלארק קנט בתפקיד מאלדר וסקאלי גם יחד.

זה הפך עד כדי כך צפוי, עד שאחרי עשר הדקות הראשונות, אפשר היה לדעת בדיוק מה עומד להתרחש.
היתה תבנית אחידה: מישהו בסמולוויל מקבל כוחות על טבעיים בגלל הקריפטונייט. הכוחות האלה מרצונו או שלא מרצונו גורמים נזק לסביבה ומסכנים את כולם. סופרמן מציל את המצב (ודופק את קשריו עם לנה תוך כדי כך).
רק בשני הפרקים האחרונים חל שינוי מבורך ביותר - והם היו ממש מעניינים!

נקודת האור היחידה בסדרה הזו היא דמותו של לקס לותר, והיא גם הסיבה היחידה שבכלל המשכתי לצפות בה. זו דמות מדהימה. כרגע הבחור כל כך מתוק עד שאני מוכנה להתחתן איתו. מאחר שהצופים יודעים שהדמות אמורה להפוך למרשעת ברמה עולמית מאוד מעניין לעקוב אחרי ההתפתחות שלה. פה ושם נזרקים רמזים לגבי האופי העתידי שלו (כמו עם הזקנה או העיתונאי) - ובמקביל הפתעות של טוב לב מדהים כמו בקטע בו הוא נאבק עם אביו שלא לפטר פועלים מהמפעל.

לגבי המקובלות החברתית של קלארק קנט: דווקא שם לא ראיתי איזושהי בעיה. גם הסרט הראשון נפתח בכך שהוא לא ממש מלך הכיתה - פשוט כי הוא חייב להסתיר את היכולות שלו.
בסדרה הוא לא כזה בן אדם שיורדים עליו. בהתחלה הוא מסתכסך עם ויטני על רקע לנה לאנג אבל חוץ מזה נראה כאילו יש לו ידידים רבים. הוא פשוט לא במרכז העניינים. אני לא רואה שמישהו מנסה לצייר אותו עם ילדות קשה. זה שהוא מסוכסך עם שניים שלושה אנשים עוד לא הופך אותו למסכן.
   כתוב תגובה
המממ... (ספויילרונים).  (חדש)
ניר יום ראשון, 02/06/2002, שעה 18:20
בתשובה ליעל
אני מסכים איתך שהפרק הלפני אחרון- זה עם השוטר המושחת שמגלה על קלארק- היה שינוי כיוון מרענן.
אבל הפרק ששודר אחריו- כבר חזר בדיוק לאותה תבנית מוכרת של מישהו שמשתמש בקרם קריפטונייט כדי להפוך לרואה ואינו נראה וכו' וכו' וכו'.
מה בדיוק מצאת שם שנראה לך כשינוי מגמה אין לי מושג- אחרי הפרק עם השוטר כבר חשבתי שהנה התסריטאים סוף סוף הצליחו לצאת קצת מהשבלוניות של ''פריק השבוע'', והופס... חזרנו אליה אחרי פרק אחד.

זה רק מראה כמה מעט חוסר מעוף יש בסידרה. ב''לויס וקלארק'', סידרה שגם כן לא הייתה מדהימה, סופרמן נלחם בעשרות פריקים, שכמעט אף אחד מהם לא קיבל את כוחותיו בעקבות מגע עם קריפונייט.
ככה שהכיוון הזה לא רק שאינו הכרחי, אלא גם די מטופש.

אבל... השמועות אומרות שבהמשך יש שינוי של 180 מעלות שמגיע לשיא בפרק האחרון בעונה. נחכה ונראה.

לגבי אנטרפרייז- בלעחס!

ראיתי כמה פרקים ראשונים ואחרי זה התנתקתי בגועל.
ממש זבל. לא כמו מוטאנט איקס הזוועתית, אבל עדיין- זבל.

אבל דווקא באקולה לא כזה גרוע- לראות אותו בשידורים היומיים של קוואנטום ליפ זה ממש נוסטלגיה.
סידרה מצויינת, שחבל שהפסיקו אותה כ''כ מהר.
   כתוב תגובה
לא נראה לי שזה היה קריפטונייט  (חדש)
יעל יום ראשון, 02/06/2002, שעה 19:57
בתשובה לניר
*ספוילר*

מהסיבה הפשוטה שזה לא גרם לקלארק להיות חולה.

אבל אהבתי את כל הקטע עם וויקטוריה, ואהבתי את הקטע שה''באד גאי'' פעל כדי להגן על מישהו אחר ולא סתם כדי להזיק כמו כמעט בכל הפעמים הקודמות.

אני בהחלט מסכימה שהפרק עם השוטר היה יותר טוב. הרבה יותר טוב.

אני אחכה בכליון עיניים לשינוי של 180 המעלות.
   כתוב תגובה
בואי נגיד שב-‏99.9% זה היה  (חדש)
ניר יום ראשון, 02/06/2002, שעה 20:53
בתשובה ליעל
קריפטונייט.

*קבלו את מיסטר ספויילר בריקוד סוער*

קודם כל, האח מדבר על שושנה ירוקה. לא סתם ציינו את הצבע (שאאל''ט לא קיים בטבע אצל שושנים)- רוצים שנבין את הרמז.

חוצמזה- קלארק כן נהיה חולה- בקטע הפתיחה במלתחה, רואים שקלארק מרגיש פתאום מסוחרר ולא מרגיש טוב.

והוא כבר נלחם בחבר'ה שהחזיקו סטוקים של קריפטו אצלם- כמו המאמן, או הבאג בוי- ותמיד הצליח איכשהו להתעלות מעל זה.

נ.ב. שאלה לרז- ציינת שעומדים להפיק עוד שתי סדרות סופר הירוס בשנה הקרובה- תוכל בבקשה לפרט?
   כתוב תגובה
יש שתי סדרות שאני יודע עליהן  (חדש)
רז משיב יום שני, 03/06/2002, שעה 8:35
בתשובה לניר
יכול להיות שיש עוד חוץ מהן :-)

אחת מהן תהיה ''ברוס וויין'' - אותו סיפור כמו ''סמולוייל'', רק עם באטמן במקום סופרמן.
השניה, שנשמעת יותר מעניינת, היא Birds of Prey שעוקבת אחר שלוש סופר-גיבורות שעושות סדר בגות'אם סיטי, אחרי שבאטמן עזב. ביקורות של הפיילוט שקראתי באינטרנט היו מאוד חצויות - טענו שהסדרה נראית מדהים, אבל התסריט חלש.
   כתוב תגובה
אנטרפרייז דווקא  (חדש)
sheril יום שני, 03/06/2002, שעה 20:24
בתשובה לניר
הולכת ומשתפרת עם הזמן...
אמנם הפרקים הראשונים לא ממש איכותיים ברמה של הסדרות ''הקודמות'' שכולנו הכרנו אבל הפרקים ממש משתפרים עם הזמן.
תן לסדרה הזדמנות, אולי אפילו תאהב אותה קצת
   כתוב תגובה
המממ... (ספויילרונים).  (חדש)
משה 06 שבת, 07/04/2007, שעה 9:55
בתשובה לניר
''בלעחס''?!? זו מילה בקלינגונית? הסידרה ''אנטרפרייז'' היא לא מוצלחת ממש,אך נותנת תחושה שכך החל הכל,או עלול להתחיל בעוד כ-‏100 או 1000 שנה מהיום! ''זינוק לאתמול'' היתה סידרה טובה מאוד ברמה של קלאסיקה! בקשר ל''סמולויל'',אתה צודק...קצת הגזימו עם הפריקים של הקריפטונייט! אני מקווה שבעונה השישית הם יפסיקו עם הקטע הזה כי הוא מיצה את עצמו! ויתחילו להיתמקד בשלבים האחרונים של הפיכת קלארק לסופרמן!ויסיימו את הסידרה בסצינה של סופרמן יוצא לדרך לכיון השמש הזורחת שדגל אמריקה מיתנפנף ברקע,פניהם של השחקנים מחייכים והקרדיטים...ולבסוף! בהצלחה!
   כתוב תגובה
המממ... (ספויילרונים).  (חדש)
משה 06 שבת, 07/04/2007, שעה 9:55
בתשובה לניר
''בלעחס''?!? זו מילה בקלינגונית? הסידרה ''אנטרפרייז'' היא לא מוצלחת ממש,אך נותנת תחושה שכך החל הכל,או עלול להתחיל בעוד כ-‏100 או 1000 שנה מהיום! ''זינוק לאתמול'' היתה סידרה טובה מאוד ברמה של קלאסיקה! בקשר ל''סמולויל'',אתה צודק...קצת הגזימו עם הפריקים של הקריפטונייט! אני מקווה שבעונה השישית הם יפסיקו עם הקטע הזה כי הוא מיצה את עצמו! ויתחילו להיתמקד בשלבים האחרונים של הפיכת קלארק לסופרמן!ויסיימו את הסידרה בסצינה של סופרמן יוצא לדרך לכיון השמש הזורחת שדגל אמריקה מיתנפנף ברקע,פניהם של השחקנים מחייכים והקרדיטים...ולבסוף! בהצלחה!
   כתוב תגובה
איזו כתבה!  (חדש)
Preacher יום ראשון, 02/06/2002, שעה 20:45
פעם ראשונה שאני קורא כתבה ולא מסכים עם כלום - אבל כלום - בתוכן שלה.

אבל אני לא אפרט למה כי כל הכתבה היא הבעת דעה אישית שלא מבוססת יותר מהדעה האישית שלי.
   כתוב תגובה
ובכן,  (חדש)
jadis יום שני, 03/06/2002, שעה 2:10
גם לדעתי אנטרפרייז מראה מגמת שיפור, אם כי להגיד שהדמויות צוברות עומק זה מוגזם... ובכל זאת, אני נהנית מהתחושה של ''ככה זה התחיל''. זה כאילו היתה חסרה לנו חוליה בין תקופתנו אנו לזו של סטר-טרק, שלא הבנתי בדיוק איך גישרנו עליה. העובדה שאנחנו, כצופי הסדרות שהתרחשו בעתיד שלהם, יותר מתקדמים טכנולוגית מהם הופכת את זה למעניין: אה, אז ככה הם גילו את טורפדו-הפוטונים... וככה בנו את מכשיר השיגור...
וכן, אפילו השיר גדל עלי עם הזמן...

באשר לסמולוויל - בהתחלה ציפיתי מאוד, שכן מנת קיטש שבועית זה בדיוק מה שרשם לי הרופא, אבל כפי שאמרה כבר יעל - התבניתיות החלה להמאס אפילו עלי. שוב ושוב (ושוב ושוב) אנו ניתקלים בבני העיירה שבעקבות מגע עם קריפטונייט קיבלו כוחות, ואפילו לא משהו מקורי... ממש משעמם.
ובאמת קשה לקבל שהשחקן החתיך שמצאו לקלארק הוא החנון השכבתי. נו באמת. אין ספק שרוזנבאום כלקס הוא הוא הסיבה האמיתית לצפייה השבועית שלי בסדרה. דמות מעניינת ומפתיעה, והשחקן...

ובאשר לסדרות חדשות - מה באמת? האם מביאים סופסוף את דארק-אנג'ל?
   כתוב תגובה
לא, ומסיבה טובה  (חדש)
עידו יום שני, 03/06/2002, שעה 19:00
בתשובה לjadis
דארק אנג'ל בוטלה והוחלפה בסדרה החדשה של ג'וס (''באפי'') וודון, Firefly. בניגוד לבאפי ואנג'ל זוהי סדרת מד''ב יותר רצינית ומבוגרת שלא קשורה ליקום של באפי.

אני אישית מקווה שיחסכו מאיתנו את דארק אנג'ל (ששמעתי עליה ביקורות איומות), ויביאו את Firefly במקום.
   כתוב תגובה
לא, ומסיבה טובה  (חדש)
jadis יום שני, 03/06/2002, שעה 19:38
בתשובה לעידו
גם אני שמעתי שלל דברים איומים על דארק אנג'ל, אבל ראיתי שני פרקים ונהנתי. אז רציתי לראות בכל זאת על מה מדובר.
   כתוב תגובה
''דארק אנג'ל'' אמורה להגיע לביפ  (חדש)
רז מעדכן יום שני, 03/06/2002, שעה 19:39
בתשובה לjadis
מתישהו.
שני הפרקים הראשונים שראיתי עשו עלי רושם איום ונורא. שמעתי שהסדרה משתפרת בהמשך. נחייה ונראה.
   כתוב תגובה
מה זה ''דארק אנג'ל''?  (חדש)
יעל יום שלישי, 04/06/2002, שעה 10:58
בתשובה לרז מעדכן
את אנג'ל ביפ לא הביאו - למרות שזה היה טיפשי להקרין את העונה הרביעית של באפי בלי העונה הראשונה של אנג'ל.
אולי הם מתכוונים להקרין שוב את העונה הרביעית הפעם עם אנג'ל.

****ספויילרים נוראיים לאנג'ל****

אז רואים באפי ואנג'ל בסטאר וורלד. אנג'ל העונה השניה התחיל רע בצורה בלתי רגילה. כל הקטע עם דארלה הוא מטומטם משהו פחד. למרבה הצער פספסתי את הפרק האחרון של העונה הראשונה של אנג'ל. היה שם איזשהו הסבר לגבי איך לכל הרוחות ערימת אבק בת שלוש שנים הופכת לאשה אנושית בשר ודם?
   כתוב תגובה
ספוילר, מן הסתם  (חדש)
שלמקו יום שלישי, 04/06/2002, שעה 11:24
בתשובה ליעל
זה היה קסם חזק ביותר שוולפרם והארט הוציאו (בגלל זה הם התעסקו בפרקים הקודמים עם כל כך הרבה קסם וסוחרים), שדרש את ''חייהם'' של ארבעה ערפדים. דווקא מאד סספינדי.
   כתוב תגובה
לגבי ''דארק אנג'ל''  (חדש)
רז מוסיף יום שלישי, 04/06/2002, שעה 11:45
בתשובה ליעל
את מוזמנת לקרוא עליה בכתבה ''האיום, הרע והלא-נורא'' (יש אליה קישור בכתבה הנוכחית). לגבי ''אנג'ל'', ביפ אמרו בהתחלה שאין להם מספיק כסף לקנות גם אותה, ואז שינו את הגרסה שלהם וטענו שבכלל איזה ערוץ אחר בארץ קנה אותה, הם לא מוכנים להגיד איזה (יכול להיות שהם סתם אמרו אז זה כדי שירדו להם מהגב...). בכל מקרה - תמיד יש סטאר-וורלד.
   כתוב תגובה
נראה כמו ווריאציה על פרוייקט X  (חדש)
יעל יום שלישי, 04/06/2002, שעה 13:24
בתשובה לרז מוסיף
שבאיזושהי צורה מופלאה הצליחה להיות עוד יותר מחורבנת.

מי אמר שאין תופעות על טבעיות בעולם?
   כתוב תגובה
הממ...  (חדש)
Lucy יום רביעי, 05/06/2002, שעה 22:41
בתור זו שעסוקה בלהזיל ריר על טום וולינג מדי שבוע (גם לי יש סטיות), אני ממליצה להתמקד במערכת היחסים ההומואירוטית בין קלארק ללקס, שמספקת נושא אינסופי לדיונים בפורומים של הסדרה.
וגם, מומלץ להקליט ולהריץ קדימה את הסצנות של לנה. קריסטין קרוק היא חור שחור של משחק (באנגלית זה נשמע יותר טוב).
   כתוב תגובה
עוד פעם יחסים הומו אירוטיים?  (חדש)
יעל יום חמישי, 06/06/2002, שעה 10:35
בתשובה לLucy
למה כל פעם שיש שתי דמויות מאותו מין שמפתחות יחסי ידידות ישר צריך לדחוף לשם הומוסקסואליות?

כבודם של ההומואים במקומו מונח, ושיעזבו דמויות הטרוסקסואליות לנפשן.

אני בהחלט בעד יחסים הומוסקסואליים בסדרות - למשל וילו וטארה בבאפי - אבל לא צריך לכפות את זה איפה שזה לא קיים.

אפרופו הזלות ריר - רוזנבאום נראה בעיני הרבה יותר סקסי מטום וולינג. וגם שחקן מצויין.
   כתוב תגובה
בדיוק מה שרציתי לומר...  (חדש)
יו יום חמישי, 06/06/2002, שעה 19:30
בתשובה ליעל
אבל כמובן אלה אותם אנשים שהחליטו שבין זינה לגבריאל מתנהלת מערכת יחסים לסבית.
   כתוב תגובה
LOL  (חדש)
מישהי עם ניק מתחכם שבת, 08/06/2002, שעה 12:53
בתשובה ליו
''אותם אנשים שהחליטו''? כן, מה אני אגיד לך, ממש קבוצה קטנה של עשבים שוטים. זה לא שיש אלפי אתרי אינטרנט שמוקדשים לסיפורי סלאש לכל סדרה אפשרית, או משהו.

דרך אגב, אתה *ראית* פעם זינה?! התקופה שבה ראיתי את הדבר הזה חלפה מזמן, אבל זכור לי היטב שהרמזים למערכת יחסים לסבית בין זינה וגבריאל היו דקים כפיל, ובאיזשהו שלב הקטע הפך לילדותי לחלוטין (כאילו, תראו את זה כבר ודי! למה לרמוז ולרמוז כאילו זה סוד נורא).

וכמו בפעם שעברה שהדיון הזה עלה, אני נאלצת להזכיר ליעל ואחרים שסיפורים הומוארוטיים לא *מזיקים* לדמויות בסדרה. הסיפורים האלה יושבים באינטרנט ומי שאוהב אותם יכול לגלוש ולהנות מהם. באותו הזמן, הדמויות שאתם רואים בסדרה תישארנה הטרוסקסואליות נקיות וכשרות למהדרין, להנאתכם.
   כתוב תגובה
עוד פעם יחסים הומו אירוטיים?  (חדש)
Lucy יום חמישי, 06/06/2002, שעה 22:53
בתשובה ליעל
*מייללת* אבל הוא הביא לו פרחים!
(Shimmer)
   כתוב תגובה
תיקון: הוא מכר לו פרחים  (חדש)
ניר יום שישי, 07/06/2002, שעה 1:29
בתשובה לLucy
מה לעשות- לזוג קנט יש חווה, וחלק ממה שהם מגדלים זה פרחים.

וזה נראה לי ממש מטופש להדביק להם יחסים כאלו.

אחרי הכל- קלארק מפנטז על לאנה כל שתי דקות בערך, ולקס שיגל (סליחה, ניסיתי לחשוב על המילה הכי פחות בוטה) חצי מהבחורות בעיירה, ככה שצריך מוח ממש חולני להדביק להם כאלו יחסים.

לא כל שני גברים שיש ביניהם יחסי ידידות- אוטומטית נחשבים להומואים.
זה כמו להגיד שחיילים שמשרתים באותה מחלקה הם כולם הומואים- כי הם ישנים באותו אוהל.

פשוט מגוחך.

אם כבר, אז מה שבאמת אידיוטי בכל הקטע הזה של לקס/קלארק- זה בכלל העובדה שהם מכירים!
זה הרי ידוע שהם בכלל לא הכירו לפני שסופרמן הגיע למטרופוליס.

אז נכון ששינו פה את כל ההיסטוריה של הדמות- אבל לפחות עם הבסיס לא היו צריכים להתעסק!
   כתוב תגובה
לעולם אל תצפה ליותר מדי  (חדש)
עידו יום שישי, 07/06/2002, שעה 2:04
בתשובה לניר
מחצי אל שלובש תחתונים על המכנסיים ומשתמש בכוחותיו בלעזור לזקנות לחצות את הכביש...
   כתוב תגובה
אה, מה??  (חדש)
ניר יום שישי, 07/06/2002, שעה 2:09
בתשובה לעידו
   כתוב תגובה
תתעלם, אחי  (חדש)
עידו יום שישי, 07/06/2002, שעה 18:33
בתשובה לניר
יש לי אלרגיה לסופרמן...
   כתוב תגובה
קח שני אקסמנים ותשתה הרבה תה  (חדש)
ניר יום שישי, 07/06/2002, שעה 18:36
בתשובה לעידו
וגם אני לא מת על הליין הזה.
   כתוב תגובה
גברים מקריפטון  (חדש)
שלמקו יום שישי, 07/06/2002, שעה 7:19
בתשובה לניר
גברים אחרים מקלינקס?

אולי כל הסיבה שלקס שונא את סופרמן היא העובדה שבגללו היו צריכים להחליף לו את חצי מהמעיים?
   כתוב תגובה
למעשה, אין על מה להתרעם  (חדש)
יו יום שישי, 07/06/2002, שעה 15:05
בתשובה לניר
מארוול ידועים בכך שלכל גיבור ידוע שלהם יש מספר קווי זמן. לדוגמה, בטמן שיש לו מספר קווי זמן. סופרמן בהחלט יכול להכיר את לקס לות'ר בקו זמן מסוים אבל כותבי מארוול החליטו להתמקד דווקא בקווי הזמן שבו השניים אינם מכירים זה את זה.
כמובן, צופי הסידרה בטח כוססים אצבעות לרגע שבו לנה תגלה את כוחות העל של קלארק קנט.
   כתוב תגובה
בתור צופה בסדרה  (חדש)
יעל יום שישי, 07/06/2002, שעה 15:12
בתשובה ליו
אני דווקא כוססת אצבעות לרגע בו לקס לותר הופך מבחור מתוק ומדהים לאידיוט שמנסה לשגר טילים על קליפורניה כדי להעלות את ערך הקרקע שבמדבר.

בקשר ללנה, משום מה נראה לי שהיא מגלה את הכוחות של קלארק ומחליטה שהיא מתחתנת עם ויטני, או שהיא כן מגלה את הכוחות של קלארק ומרוב פחד מחליטה להתחתן עם ויטני.
   כתוב תגובה
בתור צופה בסדרה  (חדש)
יו יום שישי, 07/06/2002, שעה 18:26
בתשובה ליעל
טוב, אני הסתמכתי דווקא על הסדרה המצוירת ששודרה פעם בשבת. אפילו בסרט קלארק קנט מפטפט חופשית עם לנה על כוחותיו(הרעיון שהוא צריך
להסתיר אותם התפתח אצלו מאוחר יותר לאחר שטיפה רצינית אצל ההורים שלו). לקס לות'ר לפחות בסדרה המצוירת אינו הרוע הטהור. הוא אכן סוחר נשק אבל גם ממשלת ארה''ב סוחרת בנשק וסופרמן מעולם לא ניסה לעצור אותם ככל הידוע לי.
הוא אפילו הציע לסופרמן לעבוד אצלו. לי הוא מזכיר את החשמן רישלייה של דימא- בחור שכולם חושבים אותו לשטן אבל הוא רק רוצה את טובתה של צרפת.
   כתוב תגובה
אבל בסרט  (חדש)
יעל יום שישי, 07/06/2002, שעה 19:05
בתשובה ליו
אין לנה לאנג. יש לויס ליין.
   כתוב תגובה
כן, יש רק בעייה אחת  (חדש)
ניר יום שישי, 07/06/2002, שעה 16:56
בתשובה ליו
סופרמן היא לא סידרה של מארוול, אלא של די.סי.

טעות פרוידיאנית? (-:
   כתוב תגובה
שאלה לי...  (חדש)
נועה יום שישי, 07/06/2002, שעה 17:16
בתשובה לניר
אם סופרמן קיים ( אולי רק בתור קומיקס, אבל קיים ) ביקום של ספיידרמן,
זה אומר שספיידרמן ויקום מארוול קיימים בסופרמן?
   כתוב תגובה
את כנראה מתכוונת  (חדש)
ניר יום שישי, 07/06/2002, שעה 17:28
בתשובה לנועה
לקרוס אובר המפורסם שעשו לפני כמה שנים שתי החברות- מקבץ חוברות שתיארו את גיבורי שתי החברות נלחמים אלו באלו.

זה היה רעיון מעניין, וכבר שנים מדברים על חידוש שלו
(Avengers/JLA Crossover), אבל בתכל'ס- אין לו השפעה על היקומים של שתי החברות- מדובר על חברות מתחרות, שבדר''כ נמנעות מלהזכיר את מוצרי החברה המתחרה בחוברות שלהן.

   כתוב תגובה
כן, אבל זה כיף:-)  (חדש)
Lucy שבת, 08/06/2002, שעה 13:41
בתשובה לניר
והכימיה המדהימה שביניהם, לעומת הכימיה העלובה עד הלא קיימת בין קלארק ללנה, מספקת לי תירוץ מספיק להתמקד בהם, ולא בקו הרשמי של הרשת.
וחוץ מזה, מה מטופש ביחסים ביניהם?
אני משערת שאם היינו עושים ספקולציות על היחסים בין קלארק לקלואי,זה לא היה נחשב מטופש.
   כתוב תגובה
לא, אבל רק מכיוון  (חדש)
יעל שבת, 08/06/2002, שעה 15:47
בתשובה לLucy
שקלואי מאוהבת בקלארק. היו לזה רמיזות מהפרק הראשון. לכן ספקולציות על היחסים ביניהם הן לא טיפשיות.

אבל ספקולציות על היחסים בין קלואי לוויטני למשל, כן היו מטופשות - כי אין להן אפילו טיפה קטנה של בסיס בסדרה.
   כתוב תגובה
תיקון: הוא מכר לו פרחים  (חדש)
לירון שבת, 19/08/2006, שעה 11:35
בתשובה לניר
אם היית מכיר את ההיסטוריה של ילדותו של סופרמן, (כמו שאני רואה שאת לא), היית יודע שקלארק ולקס כן הכירו אחד את השני עוד לפני שסופרמן הגיע למטרופוליס, אולי לא לפי התנגשות המכונית של לקס בקלארק וכו' כמו שמפוברק בסדרה, אבל בקומיקס הישן והמקורי, לקס וקלארק הכירו אחד את השני הרבה לפני מטרופוליס, והם היו חברי נפש.
   כתוב תגובה
קשקוש, מאיפה הקרצת את זה?  (חדש)
ניר יום שני, 28/08/2006, שעה 18:42
בתשובה ללירון
תוכיח.
   כתוב תגובה
האנטרפרייז -תרגיל שיווקי מגוחך!  (חדש)
צביקה יום שני, 10/06/2002, שעה 23:54
הסידרה לצערי הולכת אחורה בזמן במקום קדימה - לך תבין!
הליהוק עלוב יותר דוגמנים מאשר שחקנים. הקפטן שחקן משופשף בסדרות אמריקאיות לא מישהו חדש ומרענן.זה ניראה רע פשוט רע נסיון פתטי לשווק את הסידרה לדור הצעיר שלא ידע את יוסף!

ואגב נכון הגיעו הרבה סדרות מד''ב לארץ השנה אבל לא הזכרתם אותם ואתם מתעלמים מהם באתר הזה שכל ספר נידח זוכה לכותרת .
על ''פארסקייפ'' -סידרת מד''ב שמצליחה מאוד בכל העולם שמעתם??
סידרה מדהימה (למי שאוהב סטייל בבילון רק קצוני יותר)
על ''הקונפליקט האחרון''?? כן יש סידרה כזאת !
ואם אתם שואלים איפה הם משודרות
אז פה בארץ !!!!
   כתוב תגובה
האיש התייחס לסדרות הזמינות  (חדש)
יו יום שלישי, 11/06/2002, שעה 18:30
בתשובה לצביקה
''פארסקייפ'' וסדרות אחרות משודרות בלוויין. הן לא זמינות לציבור כי מרבית האנשים עדיין לקוחות כבדים של הרשתות המסורתיות.
   כתוב תגובה
ראשית - הפסק לזעוק ככרוכיה.  (חדש)
NY מאושר יום רביעי, 12/06/2002, שעה 0:48
בתשובה לצביקה
אנחנו מסוגלים להבין את כוונתך גם ללא סימני שאלה וקריאה מלוא החופן.
שנית - אין באתר כל מדיניות של התעלמות מסדרות כאלה ואחרות. *יש* באתר מדיניות של פרסום החומר *המתקבל במערכת*, במדה והוא עומד בקריטריונים. במילים אחרות - כדי שיהיה מאמר על סדרת טלויזיה זו או אחרת כאן, מישהו צריך *לכתוב* אותו.

בקיצור - אתה רוצה לראות מאמר על פארסקייפ באתר? שנס מותניך וכתוב. או, אם נראה לך כי אינך מסוגל לכך, שכנע מישהו אחר לכתוב. הוראות מדויקות לכתיבת מאמר לאתר ימצאו כאן:
ועד אז - שקט, בבקשה. כּוּלה טלויזיה.
   כתוב תגובה
כן, שמענו  (חדש)
עידו יום רביעי, 12/06/2002, שעה 2:57
בתשובה לצביקה
ונשמע יותר טוב אם תפסיק לצעוק, כפי שהעיר ניר.

לפארסקייפ הייתה עונה שנייה מעולה אבל בשלישית לצערי הם ירדו מאוד ברמה. בדיוק עכשיו התחילה הרביעית. נראה איך הולך. כרגע, נראה שהבעיה העיקרית היא שהכותבים מתעצלים ובמקום לכתוב עלילה אמיתית דוחפים חייזר חדש לספינה וחושבים שאם יהיה הרבה עשן ואנשים שרצים וצועקים כל הזמן אז לא נשים לב לדלות החומר.

ובעניין ''הספרים הנידחים'', כן, מה לעשות, יש גם אנשים שתחומי העניין שלהם במד''ב ופנטזיה כוללים גם את המילה הכתובה. אני אחד מהם. יש מספיק אתרים (כולל בעברית) שמספקים הרבה מידע עדכני ומעניין על סדרות וסרטים חדשים, אך לדאבוני האתר הזה הוא אחד ממקורות המידע היחידים שבהם אפשר למצוא ביקורות, המלצות והחלפת דעות על ספרים, חדשים וישנים, בתחום המד''ב. אני אישית מאוד שמח שהאתר הזה מנוהל במתכונתו הנוכחית ואני בטוח שרבים אחרים יסכימו איתי.
   כתוב תגובה
לכל המתיחסים להערותי - תגובה.  (חדש)
צביקה יום רביעי, 12/06/2002, שעה 18:48
בתשובה לעידו
ראשית עליי לציין שאין לי שום דבר וחצי דבר כנגד ביקורת על ספרים להפך זה חשוב ונחוץ אבל...
השאלה הגדולה היא כיצד אתר מד''ב שמכבד את עצמו מחלק את תכניו בין הנושאים השונים. כאשר ניסתי כבר לפני כחודשים דרך הפורום באתר לתת מידע -והדגש הוא על המילה מידע- על סדרות מד''ב כ''פארסקייפ'' קוצצתי בידי מנהל הפורום.
חומר ספרותי -וודאי!
קצת זוויות שונות והיסטוריה של סופרים, ספרים וסדרות ישנות כ''פלאש גורדון ,ובאק רוגרס ודאי!
אבל מה עם מידע על מה שקורה עכשיו במדיום החשוב הזה שנקרא טלוויזיה?
ואגב טלוויזיה לא אני אמור לעשות שיווק לווין כי זה ממש לא רציני אבל לווין יש כבר למעלה ממליון לקוחות וגם אם לא היה לו במדינה שבמשך שנים התעלמה מסדרות מד''ב ושאת רובם ראינו או בירדן בערוץ 6 או בערוצי לווין בגרמנית(וויאג'ר) בקסטות וודיו וDVD מידע כזה חשוב גם למי שאין לווין.או שלא (-:
   כתוב תגובה
הרשה לי להבהיר:  (חדש)
NY מאושר יום רביעי, 12/06/2002, שעה 23:09
בתשובה לצביקה
א. האתר אכן מהווה מקור מידע ובסיס נתונים של מדע בדיוני ופנטסיה. זאת *בניגוד* לפורום האגודה, המיועד *אך ורק* לדיונים בענייני האגודה ולהודעות הכוללות מידע לטובת חברי האגודה בנושאי אירועים או פרסומים. על כן נמחקה הודעתך בפורום, והדבר היה נעשה גם אילו היית כותב שם על ספרו האחרון של ברדבורי או על באק רוג'רס. לו היית טורח לקרוא את כללי הפורום בטרם הכתיבה, היית יודע זאת וחוסך מעצמך את המרמור הנוכחי.
ב. בעניין ''כיצד האתר מחלק את תכניו'' - קרא את הודעתי למעלה שנית. אנו *לא* מחלקים את התכנים, אנו *מקבלים* מאמרים לפרסום. חשוב לך לדון בנושאים הנ''ל? כתוב מאמר! שכנע מישהו לכתוב מאמר! שחד מישהו על מנת שיכתוב מאמר! חדל קטרת ויאללה - לעבודה!
   כתוב תגובה
ולמה אין מאמר על הסדרה  (חדש)
יעל יום רביעי, 12/06/2002, שעה 23:49
בתשובה לNY מאושר
המצויינת ''החללית של משה''?

משהו, האתר הזה. על סדרה כזו מצויינת לא כותבים מאמר? :-)

אני בעד להוסיף קצת צבע לריבוע של הקישורים לפורומים ולשאלות הנפוצות. זה די נראה כאילו השאלות הנפוצות לא משכו את תשומת הלב שהן היו אמורות למשוך (לפחות על פי צביקה).
   כתוב תגובה
יש מאמר בקנה  (חדש)
שלמקו יום חמישי, 13/06/2002, שעה 11:14
בתשובה ליעל
אבל נתקעתי כי חסרה לי העונה התשיעית.
   כתוב תגובה
ולטובת כל אלה שלא הבינו,  (חדש)
NY מאושר יום חמישי, 13/06/2002, שעה 14:35
בתשובה ליעל
הנה קישור לרשימת השאלות הנפוצות והתשובות להן:

   כתוב תגובה
אוקי הבנתי הנה מידע-בססי בלבד  (חדש)
צביקה יום שישי, 14/06/2002, שעה 13:40
בתשובה לNY מאושר
פארסקייפ
1. סידרה שסימה את עונתה השלישית הרביעית תשודר בערוץ המד''ב ואולי בישראל -בלווין!

העלילה הבסיסית: אסטרונאוט בן אנוש חתיך תכול עינים בשם קרייטון עובר דרך חור התולעת ליקום שונה ומוזר שם הוא נרדף ע''י משטרת השלום- אמפריה עריצה .הוא בורח עם ספינה חיה (לוויתן )בשם מויה שנשלטת ע''י יצור הנקרא ''הטייס ''.
יחד איתו בורחים אסירים נוספים.
דארגו -לוחם לוקסני אדיר כוח וממדים (דומה לקליגון רק יותר חכם). רייגל -יצור דומה לשילוב ארנב וכלב שליט חזק על קבוצות כוכבים שהוגלה. יצור סוציומאט ,ערמומי ,ודי דוחה בהתנהגותו(מפליץ תערובת הליום בתנאי לחץ ).ארין- סון לשעבר במשטרת השלום גזע סבאקי דומה לבן אדם אבל יותר ממושמעת ואכזרית -רומן לוהט עם קרייטון.
והחביבה עליי -זאן יצור דלבי בעל תכונות מיסטיות ויכולות ריפוי כחולה וסקסית והיא למעשה צמח חי מקבלת אורגזמות בחשיפה מתונה לקרינה (פוטוסינטזה מינית ). הם בורחים לאזורים לא ממופים ובדרך פוגשים יצורים שונים ומשונים: אוכלת העצמות, קוסמים, ערפדים משונים ,וגזעים רבים אחרים. באותו זמן הם עדיין נרדפים ע''י משטרת השלום שגייסה לצורך העניין יצורים מוזרים אף היא ובראשם סקורפייו -האיש הרע באמת בן תערובת משונה .
הסידרה אלימה ובוטה ויש בה כל מה שרציתם ולא רציתם !
וכפי שאמר קרייטון באחד הפרקים ''מסע בין כוכבים בתחת שלי''.
הסידרה אגב אוסטרלית במקור.
קישורים:

   כתוב תגובה
תרחיב, תרחיב ותרחיב  (חדש)
שלמקו יום שישי, 14/06/2002, שעה 15:48
בתשובה לצביקה
חפש מידע באינטרנט שלא אפשר לדעת רק מלראות את הסדרה, תכניס את זה למבנה קצת פחות תקצירי (90% מהמידע שאמרת אני יודע מצפייה בשלושת הפרקים הראשונים בלבד), תכתוב לפחות 800 מילה ושלח לעורך.
   כתוב תגובה
טוב, התאפקתי, ריסנתי את עצמי,  (חדש)
רז גאה בעצמו יום שישי, 14/06/2002, שעה 17:01
בתשובה לצביקה
לא הגבתי להודעות שלך עד כה, אך אבוי - נשברתי ואינני יכול עוד לשמור על שתיקתי.
אמת הדבר כי מעולם לא היתה באתר כתבה מעמיקה על ''פארסקייפ'', בעיקר משום שלצורך כתיבת כתבה כזו דרוש מישהו שקולט לויין (אני לא - חיסרון, אני יודע). ובכל זאת, הטענה לפיה אף פעם לא היתה פה באתר התייחסות לסדרה הנ''ל היא מגוחכת, שיקרית, ומוציאה את דיבת האתר (וכותב שורות אלה, ספציפית) רעה. גש בבקשה לכתבה ''דברים שרואים משם'' (ולא - אני לא נותן לינק, פשוט כי יש כזה בסוף הכתבה הנוכחית) ותראה שם התייחסות מחמיאה מאוד לסדרה הנ''ל (אשר נכתבה כאשר הסדרה רק החלה לרוץ).
אז להבא, אנא, בדוק את עצמך...
   כתוב תגובה
אני בעצם מתנגד לדעה של רז  (חדש)
Sabre Runner נדחה יום שני, 21/10/2002, שעה 14:04
על אנטרפרייז. אני חושב שהעיצוב שלה יפה מאוד, התסריטים טובים והשחקנים לא לגמרי חסרי כישרון. אולי רז למד להנות מהסדרה אבל אני נהנתי ממנה כל הזמן.

ועכשיו כשגם ראיתי את חמשת הפרקים של העונה השנייה...

העונה השנייה, לפי דעתי וביחס להנאה ה(דיי)צרופה שהייתה לי מהראשונה, רק מתעלה עליה.

Shockwave נעשה בצורה קצת קשה לסיספונד (יחד עם כל פרקי המסע בזמן) אבל עדיין חביב.

Carbon Creek משעשע לצפייה בגלל היותו דומה מאוד לסיפורי הצ'יזבטים או כפי שטריפ אמר: ''An old episode of the Twilight Zone'' (מחווה לעובדה ש-Twilight Zone משודרת אחרי זה).

Minefield הוא קצת קלישאתי אבל עדיין מעניין. עניין הטכנובאבל עשוי רע אבל באופן כללי הפרק מרתק.

Dead Stop? נהנתי מכל רגע. בעיקר מהסוף שלמרות שצפיתי אותו מראש (אבל לא אגלה) נהנתי מאוד.

A Night in Sickbay הוא פרק אדיר ובהחלט גורם לפחות לשלושה מהשחקנים להפגין מספיק כישרון כדי לספק אותי.

ומה עם Marauders? נראה בשבוע הבא.
   כתוב תגובה
קריסטין קרוק משחקת נפלא  (חדש)
מני יום שישי, 14/11/2008, שעה 13:59
על מה אתה מדבר??
דווקא את הקטעים שלה אני רואה שוב ושוב.
   כתוב תגובה

הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.