על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
עוד בקטגוריה זו:

זומבים עליך, ישראל!
סרטים / נורית הוראק
04/03/13
תגובות: 2  
מעגל בלי הרבה קסם
סרטים / עליזה בן מוחה
20/10/12
תגובות: 3  
קפטן אמריקה ומלחמת העולם השנייה
סרטים / אנדרו ליפטאק
03/09/11
תגובות: 1  
מקור לא ברור
סרטים / עליזה בן מוחה
30/07/11
תגובות: 4  
כמעט הסוף (חלק ראשון)
סרטים / עליזה בן מוחה
12/06/11
תגובות: 0  
חלום גנבים
סרטים / עליזה בן מוחה
29/12/10
תגובות: 13  
טובים השניים?
סרטים / עליזה בן מוחה
14/08/10
תגובות: 5  
מגע של קסם
סרטים / לילי דאי
14/05/10
תגובות: 2  
המקום שאליו גיבורי אקשן הולכים למות

סרטים / לילי דאי
02/05/10
תגובות: 4  
מה שיותר כחול יותר ממדים
סרטים / לילי דאי
31/01/10
תגובות: 5  
על ממוצע ומעל הממוצע
סרטים / אֹרן רהט
24/10/09
תגובות: 8  
לשקוע בסרט טוב
סרטים / רז גרינברג
28/04/08
תגובות: 1  
דיקסילנד
סרטים / אהוד מימון
03/10/06
תגובות: 2  
חייו ומותו של סופרמן
סרטים / רני גרף
25/07/06
תגובות: 22  
הטרור כמשל
סרטים / רני גרף
03/04/06
תגובות: 15  

ספיידרמן
סרטים / רני גרף
יום רביעי, 26/06/2002, שעה 12:45

נציג המדור לענייני סרטי קיץ ראויים לשמם מדווח: סוף סוף, סרט קיץ ראוי לשמו!


הנה מגיע סרט הקיץ האמיתי הראשון של שנת 2002: סרט חסר יומרות שכולו כיף ואשר, למרות זאת, אינו פוגע באינטליגנציה הבסיסית של צופיו (ראו המקרה האומלל של ''מתקפת המשובטים'').


העלילה בסיסית למדי: פיטר פארקר (טובי מקגוויר) הוא החנון של הכתה. הוא חי בשכונת צווארון כחול עם הדודה והדוד ומאוהב בסתר במרי ג'יין, השכנה מהבית השכן ומלכת המחזור (קירסטן דאנסט), אבל היא לא ממש שמה עליו. שניהם חולמים על חיים טובים וזוהרים יותר. יום אחד, בעת ביקור במוזיאון הטבע, נעקץ פיטר על ידי עכביש מהונדס גנטית ו... הפתעה, הפתעה! הוא מגלה בעצמו כוחות שלא היו בו קודם: החזה שלו מתנפח, כישוריו האתלטיים מתגברים והוא אף מסוגל להוציא קורים מידיו. כי פיטר הופך ל... כן, ניחשתם: איש העכביש. וכמובן, כמאמר סיסמת הפרסומת לסרט, יחד עם הכוחות הללו מגיעה גם אחריות גדולה (נו, מה אתם רוצים, אמריקה). וכך מתמלאת לה העיר במעשים טובים, כל כולם מעשי ידיו להתפאר של איש העכביש האימתני בחליפת הסטרץ' האדומה. אף אחד אינו יודע מיהו, גם לא מרי ג'יין, אותה הוא מציל, לגמרי במקרה, כמובן, יותר מפעם אחת. היא אפילו מעניקה לו נשיקה בעיניים מצועפות. בנוסף, מוצא לו פיטר עבודה זמנית כצלם בעיתון המקומי המנציח את פעולותיו של ספיידרמן המהולל.


מזכיר משהו? לא במקרה. הסרט רצוף אזכורים מלאי הומור למעלליו של קלארק קנט ולשאר גיבורי קומיקס ידועים. אך יש הבדל גדול בין ספיידרמן (של הסרט) לסופרמן ולבאטמן, שני גיבורי הקומיקס הידועים האחרים (שניהם של חברת ''די.סי. קומיקס'', אגב, בניגוד לספיידרמן שנוצר על ידי סטן לי ב-''מרוול''): בעוד סופרמן ובאטמן (ביחוד באטמן) מתייחסים לכוחותיהם כעול ממנו היו שמחים להפטר (לפחות על פי הסרטים שנוצרו על פי הקומיקס), הרי שפיטר/ספיידרמן חוגג ומשתמש בכוחותיו החדשים כילד שקיבל צעצוע חדש. הסצנה בה הוא מנסה את יכולותיו ברחובות ניו-יורק היא אחת המרהיבות בסרט.


הבדל נוסף הוא העיר ניו-יורק, המככבת בסרט על תקן עצמה. בניגוד למטרופוליס של סופרמן או גות'ם של באטמן (המבוססות גם הן על עליה), כאן מתרחש הסיפור בעיר האמיתית, במציאות קרובה הרבה יותר לזו שלנו, לכאורה (במקור, אגב, היתה אמורה להיות סצינה מרהיבה בה תלוי ספיידרמן בין שני מגדלי התאומים, סמל העוצמה של ניו-יורק, אבל ה-‏11 בספטמבר גרם לביטולה. אולי נזכה לראות אותה בגרסת הדיוידי).


קצת מפתיע לראות במאי כסם ריימי, שהיה אחראי לסרטי “Evil Dead” ו-''דארקמן'' (סרט קומיקס משובח, אפלולי ונשכח מעט משנות השמונים, בו גילם ליאם ניסן דמות קודרת), מביים סרט קיץ משובב ומלא אור לכל המשפחה כ-''ספיידרמן'', אבל יש להודות שהוא עושה זאת היטב. סצינות האקשן משובחות, וניכר כי מטרתם העיקרית של אנשי צוות ההפקה היתה לספק סרט סוחף, חסר כל עומק. בכך הם הצליחו מעל למשוער. הסרט עושה בדיוק את מה שסרט קיץ טוב צריך לעשות: שעתיים של אסקפיזם מוחלט, ללא יומרות למשהו גדול ועמוק יותר. זה לא ''באטמן'' של ברטון (ודאי שלא ''באטמן חוזר'', סרט הקומיקס הטוב ביותר שנעשה אי פעם לדעת כותב שורות אלה), אולם הוא גם לא מתיימר להיות.


טובי מקגוויר כחנון האולטימטיבי (מה לעשות, הוא באמת כזה) מתלבש על התפקיד ככפפה ליד, וגם שאר השחקנים מעניקים הופעות מצוינות: וויליאם דפו, הטוב שבהם, מגיש נורמן אוסבורן/גרין גובלין משובח במיוחד, וקירסטן דאנסט (למי שזוכר - הילדה ב-''ראיון עם הערפד'', שם התגלתה לצידם של בראד פיט וטום קרוז) היא מרי ג'יין מחוספסת ואמינה. חדי העין יבחינו גם בקליף רוברטסון, מי שהיה ''צ'רלי'' בסרט בשם זה על פי ''פרחים לעכבר לבן'', בברוס קמבל, גיבור סרטי “Evil Dead”, בתפקיד קטן אך משמעותי, ובג'יי קיי סימונס, המוכר לנו מ-''אוז'', כעורך הציני של העיתון בו מועסק פיטר.


ובלי נקודה ישראלית אי אפשר: אבי ארד, אחד ממפיקי הסרט ובעליה הנוכחיים של ''מרוול קומיקס'', שלשל לכיסו לא מעט כסף בעקבות הצלחתו המונומנטלית של הסרט (114 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון, שיא שגם לוקאס בימיו הטובים ביותר לא הצליח להגיע אליו) הוא, כמובן, ישראלי למהדרין.
כעת אפשר, בלב שקט, לגשת לקופת בית הקולנוע הקרוב ולצפות במעללי איש העכביש ומלחמתו באנשים הרעים. הנאה מובטחת.



ספיידרמן
ארה''ב, 2002
123 דקות
במאי: סם ריימי
שחקנים: טובי מקגוויר, קירסטן דאנסט, וויליאם דפו, קליף רוברטסון, ג'יימס פרנקו, ג'יי קיי סימונס, רוזמארי האריס, ברוס קמבל



ספיידרמן
מזכיר משהו ? אולי את סופרמן...
באטמן
באטמן חוזר
Evil Dead
ברוס קמבל
דארקמן
מתקפת המשובטים

 
חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
ביקורת נהדרת, שמפרטת בדיוק  (חדש)
Kipod יום רביעי, 26/06/2002, שעה 13:19
את דעתי על הסרט.

מחאה אחת - תמונתה של קירסטן דאנסט לא מחמיאה לה. זאת עדיפה -
   כתוב תגובה
לא שמעת שאין סקס במד''ב?  (חדש)
רני יום רביעי, 26/06/2002, שעה 13:23
בתשובה לKipod
לא ראית סטאר טרק אפעם?
   כתוב תגובה
יש סקס במד''ב  (חדש)
ange noir יום רביעי, 26/06/2002, שעה 14:27
בתשובה לרני
פשוט לא כל כך בסרטים, בספרים (בעיקר של הינליין) לעומת זאת...
   כתוב תגובה
אהמ... על ציניות לא שמעת?  (חדש)
רני יום רביעי, 26/06/2002, שעה 14:35
בתשובה לange noir
   כתוב תגובה
שמעתי  (חדש)
ange noir יום חמישי, 27/06/2002, שעה 17:08
בתשובה לרני
אבל זו אחת מאותן תכונות אנושיות משונות שאף פעם לא הצלחתי להבין לחלוטין
   כתוב תגובה
שמעתי  (חדש)
אלפי יום ראשון, 01/01/2006, שעה 10:34
בתשובה לange noir
   כתוב תגובה
למרות שאני מכבד את דעתך  (חדש)
עידו יום רביעי, 26/06/2002, שעה 14:42
ובמידה מסויימת גם מסכים איתך, יש לי כמה בעיות עם הסרט הזה. מצד שני, אף אחת מהם אינה בלתי ניתנת לעיכול, שוב, בניגוד למלחמת הכוכבים.

דבר ראשון: קטעי האקשן לא משכנעים לדעתי ויש להם הרגשה כמו של סרט מצויר.
דבר שני: התחפושת של הגובלין פשוט איומה, וגורמת לווילם דפו להראות כמו הפאואר רנג'ר הירוק. גם התחפושת של ספיידרמן סובלת מאותם פגמים, למרות שהיא מדוייקת בעליל. אין לא לספיידי ולא לגובלין הבעות פנים, מה שפוגע מאוד באמינות של השחקנים. אז נכון שגם לבאטמן לא הייתה הבעה (אם או בלי המסכה) אבל זה עבד בשביל הדמות שלו במקום להפריע. פיטר פארקר הוא Everyman, לא פסיכופט אטום פנים כמו ברוס וויין, והגובלין מטורף בצורה צעקנית ורועשת. בשורה תחתונה, זה גורם לכך שהסצינות של פיטר פארקר הרבה יותר אמינות ומשכנעות מהסצנות של ספיידרמן, והרי כל הפואנטה של הסרט זה ההפך.
שלישית: שוב, הכתיבה של הדמות של פארקר ושל האוסבורנים, למרות שהיא לא מדהימה, היא הרבה יותר טובה מהקטעים שבהם הם נלחמים, וזה מוסיף לאי האמינות והקרטוניות של הקטעים שאמורים להיות הכי חשובים בסרט. דוגמה לדיאלוג טיפוסי בין מיודענו העכביש לגובלין:

G: Time to decide, Spiderman, are you in or out?
S: It's you who's out, Goblin, out of your mind!!!

כל זה מלווה בתנועות ידיים מוגזמות ומתנפנפות, כדי לפצות על העדר ההבעה. אני מניח שאתם כבר מבינים על מה אני מדבר.
נקודה רביעית ואחרונה: קירסטן דאנסט אמנם יפה להפליא, אבל גם מאוד מעצבנת. הדמות שלה מטומטמת ושטוחה ועושה רושם פוסטמתי לאורך כל הסרט (ואלוהים אדירים, איך היא לא קולטת מי זה ספיידרמן???).
היא גם מנצלת כל הזדמנות כדי לפלוט צווחות מקהות שיניים. אין לי בעיה ספציפית עם הטיפוס של ''עלמה במצוקה'' (למרות שאני בטוח שבוג'י תתעב אותה) אבל אני רוצה שתהיה לה גם אישיות משכנעת ולא רק פנים יפות וחיוך מלבב. וממש ממש עדיף שלא תצרח כל הזמן. הדמות שלה פשוט מבישה ומזכירה לנו זמנים בקולנוע שטוב שנגמרו.

בסופו של דבר, עדיין טוב יותר מרוב סרטי הקומיקס שנעשו עד היום, פחות טוב משני סרטי הבאטמן הראשונים ובערך באותה רמה כמו אקסמן. ספיידרמן הוא מוצר קליל ומהנה שלא תופס את עצמו ברצינות מוגזמת (יש שיגידו ברצינות הראויה).
לכו ותיהנו, אני עוד מחכה ל''ענק הירוק'' של אנג לי.
   כתוב תגובה
ללא קשר לדמותו המקורית של הגובלי  (חדש)
Kipod יום רביעי, 26/06/2002, שעה 14:55
בתשובה לעידו
לדעתי המסיכה הנייחת רק מחזקת את הניכור והפער בין דמותו של אוזבורן ודמותו של הגובלין. הם לא אותו אדם, כך מנסה הסרט לרמוז.
   כתוב תגובה
תראה, לסרט שממש לא לוקח את  (חדש)
רני יום רביעי, 26/06/2002, שעה 14:56
בתשובה לעידו
עצמו ברצינות יתרה (בניגוד למתקפת השיבוטות, למשל) ושהוא גם חסר יומרה כלשהי (פרט לסיפוק בידור קליל שנשכח בעוד הכותרות מהבהבות על המסך), הסרט בהחלט ממלא את תפקידו, ולכן גם אין לי ממש בעיה אם קטעי האקשן נראים אמינים קצת יותר או פחות. אמינות היא לא שם המשחק פה.

וקירסטן דאנסט? הייתי מאד שמח לראות פעם, לשם שינוי, סרט שבו גיבורת הקומיקס מצילה נער במצוקה (היה משהו כזה ב''סופרגירל''? לא ממש זוכר) אבל לא ''ספיידרמן'' הוא זה שיביא את הגאולה. בס''ה שתי הדמויות: זו של פיטר וזו של מרי ג'יין שואפות לצאת מהמצב בו הן נמצאות, כל אחת בדרכה.

ואיך בדיוק רצית שהיא תזהה אותו? זה לא המקרה המגוחך של ''סופרמן'' שם הורדת המשקפיים אמורה (גיחי, גיחי) לשנות לו את כל הפרצוף, אלא המקרה המגוחך של ''ספיידרמן'' בו הוא מרכיב חליפת סטרץ' אדומנה שמכסה את כל הפרצוף. (טוב, כמעט).
   כתוב תגובה
אל תזכיר לי נשכחות  (חדש)
עידו יום רביעי, 26/06/2002, שעה 15:10
בתשובה לרני
''סופרגירל'' הוא ממש סרט שהייתי מעדיף לשכוח.

ובקשר לזיהוי, נא לזכור שמרי ג'יין גרה בבית ליד פיטר פארקר *כל החיים שלה*. אתה רוצה לומר לי שהיא לא יכולה לזהות את הקול שלו (שלא לדבר על צורת הגוף, הליכה והתנהגות כללית)??? זאת ועוד, במהלך הסרט היא רואה את פיטר מבצע פעלולים בעזרת הכוחות של ספיידרמן. איך היא לא מחברת שתיים ועוד שתיים, בעיקר אחרי חשיפה ממושכת לספיידרמן?
''וואו, ספיידרמן, איזה מזל שהיית פה כדי להניס את חבורת השודדים הנאלחים הללו! אבל מה קרה לפיטר? הוא היה ממש מעבר לפינה!!!''
   כתוב תגובה
היא אולי גרה לידו כל החיים שלה,  (חדש)
רני יום רביעי, 26/06/2002, שעה 15:33
בתשובה לעידו
אבל היא לא ממש שמה לב אליו. הנקודה הזו די מודגשת בסרט. למעשה, השיחה הרצינית הראשונה שלהם היא ליד פחי האשפה רגע לפני מתנת יום ההולדת שלה.
   כתוב תגובה
מצטער  (חדש)
עידו יום רביעי, 26/06/2002, שעה 15:47
בתשובה לרני
אבל התירוץ הזה לא מספק אותי.

גם אפ היא לא מצליחה לזהות את השכן שלה שגם הלך איתה כל יום לביצפר (מה שכבר מרמז רבות על האינטיליגנציה שלה) הרי היא מבלה עם פיטר הרבה יותר זמן מאי פעם במהלך הסרט, וכל זאת במקביל לפגישות המרובות שלה עם העכביש (מעניין שהיא אף פעם לא שואלת את עצמה: איך זה שהוא תמיד לידי כשאני מסתבכת בצרות? אין לו בחורות ג'ינג'יות יפות אחרות להציל בניו יורק?)
   כתוב תגובה
סתם סקרנות: אם זה לא מספק אותך,  (חדש)
רני יום רביעי, 26/06/2002, שעה 16:00
בתשובה לעידו
מה דעתך על האמינות הגורפת של ''סופרמן'' שם לויס ליין לא מזהה את האדון רק בגלל שהוריד את המשקפיים שלו?

וצורת ההליכה של ספיידרמן, להזכירך, משתנה לחלוטין ברגע שהוא הופך ל...נו, ספיידרמן.

גם את הריח שלו (נקודה שלא העלית) היא לא ממש אמורה לזהות משום שהיא אף פעם לא היתה ביחסים קרובים אתו.

ובכלל, אל תשכח שמדובר במנטליות אמריקאית: שם בהחלט מקובל שאדם לא מכיר את השכנים שלו גם אם הוא מתגורר לידם במשך שנים רבות.

והם לא הלכו לביצפר יחד: היא הלכה עם החבר שלה, והוא לבד. היא היתה בראש המעגל החברתי בכתה, והוא בתחתית.

ולאחר סיום בית הספר דרכיהם די נפרדות, ומתאחדות שוב רק בזכות חברו של פיטר. היא פשוט לא חושבת על פיטר כעל מישהו שניתן להביט בו כדמות ''סקסית'', רק כידיד. המבט שלה על ספיידרמן הוא שונה לחלוטין, ולכן-במסגרת ההגיון הפנימי של סרט הקיץ הקומיקסי הזה-זה עובד מצוין.

נראה לי שלקית בנטפיקיות יתר.
   כתוב תגובה
את דעתי על סופרמן בכלל  (חדש)
עידו יום רביעי, 26/06/2002, שעה 17:05
בתשובה לרני
אני מציע שתחפש בביקורת על ''סמולוויל''. כרגע, בוא פשוט נאמר שלמרות שאני לא מסמפט סופר גיבורים כאופן כללי, לגיבורים ''אנושיים'' יותר כמו ספיידרמן ובאטמן אני יכול לתת איזה כבוד מינימלי, בעוד שפאשיסטים חביבים בעלי חוש אופנה הומוסקסואלי מפעילים אצלי את הדחפים הרצחניים של שנאה יוקדת ובסיסית. למה אתה נטפל למשקפיים של קלארק כשיש תעלומות גדולות בהרבה: למה הוא יכול לעוף ולירות קרני לייזר מהעיניים בגלל המסע מכוכב אחר? למה לאנשים יש צורך חולני להעריץ כל דמות חזקה שרוצה לנהל להם את החיים? ולמה לעזאזל הוא לובש את התחתונים על הטייץ?

ולגבי שאר מה שכתבת: אולי לך זה ניטפיקיות יתר. בשבילי זו שאלה לגיטימית. בשורה התחתונה זה לא משנה, משום שכמו שאמרת, זהו לא סרט שנועד לחשיבה מאומצת מדי.
אוסיף רק שאם מרי ג'יין לא זיהתה אותו בגלל הסיבות הנ''ל, הרי לא רק שהיא מטומטמת, אלא גם נרקיסיסטית ואגוצנטרית (ממש כמו רוב מלכות השכבה). למה פיטר מתאהב דווקא בה? פיטי, אחי, יש עוד דגיגות בים. בניו יורק חיות עוד חמש מליון נשים!

אני מתחיל לחשוב שהסרט הזה הוא בעצם פנטזיה גדולה אחת של החנון השכבתי הממוצע. אכן ניסוי פסיכולוגי מרתק...
   כתוב תגובה
והשורה האחרונה שלך היא כבר נקודת  (חדש)
רני יום רביעי, 26/06/2002, שעה 18:49
בתשובה לעידו
מבט חביבה ביותר על הסרט.
   כתוב תגובה
עוד לא ראיתי את הסרט,  (חדש)
NY מאושר יום רביעי, 26/06/2002, שעה 18:55
בתשובה לעידו
אבל אני חייב לציין כאן שהוא נראה לי לא אמין. מה זאת אומרת, בנאדם שנעקץ ע''י עכביש ויכול, ככה פתאום, לירות קורים מהידיים? או לקפוץ ככה? זה נראה לי ממש לא הגיוני! זה פשוט לא יכול להיות! לא יתכן!
   כתוב תגובה
אתה ואני, ניר...  (חדש)
עידו יום רביעי, 26/06/2002, שעה 19:01
בתשובה לNY מאושר
שנינו בודדים מול עולם שיצא מדעתו... :)
   כתוב תגובה
עוד לא ראיתי את הסרט,  (חדש)
מיה יום חמישי, 20/10/2005, שעה 6:18
בתשובה לNY מאושר
קודם כל זה סרט ורוב הסרטים כעמת לא אמיתיים וזה סתם בשביל הילדים אז ברור שזה היה סתם.
   כתוב תגובה
מאיזה פס יצור אתם יוצאים?  (חדש)
יעל תמהה יום חמישי, 20/10/2005, שעה 12:51
בתשובה למיה
   כתוב תגובה
עוד לא ראיתי את הסרט,לא  (חדש)
סוהיל יום שלישי, 11/09/2007, שעה 16:51
בתשובה לNY מאושר
אני לא הסרט
   כתוב תגובה
למה צריך לחפש את ההגיון  (חדש)
alonwho@what יום ראשון, 30/06/2002, שעה 16:40
בתשובה לעידו
או למה צריך להיות כל-כך חכם כדי להפוך בחזרה לאדיוט.

עודף חוכמה... במקרה הזה, מוביל כמדומני... לחוסר הנאה.

אני זקן ורב בשנים... שערות כבר יוצאות לי מהאף.. ושיניי, נו טוף, כבר לא כמו פעם. אבל, קיבינימט - כולה סרט! מה זאת הרציונליזציה הזו למען השם. אף אחד לא שאל אחרי מלחמת הכוכבים, איך נשמעים ליזרים בחלל. או אם באמת כולם עוברים את מהירות האור, אז למה לא באה לידי ביטוי תורת הייחסות. מה זה משנה כל הבבל''ט הזה. יצאת מהבית? התאוררת? מילאו לך את העינים באור וצבעים, ואת האוזניים, ברעשים, באפקטים ובמוזיקה... ואתה עוד מתלונן. נו באמת, לאן העולם הזה מגיע.

ודרך אגב, אני ראיתי את סופרמן בקולנוע... כשהוא יצא... אני חושב שזה היה ב 1978/80. ובעיני הוא היה מופלא. שנאתי את השני בגלל האלימות (כביכול שהייתה בו) ומשום מה אני גם זוכר שהיה ספיידרמן... לא מבין איך אף אחד לא יודע על קיומו.

וכן אתה צודק, כל הסופר-גיבורים התחלו מאיזה חנון שכבתי ממוצע.
ולגבי משפטים אינפנטלים- קומיקס עמוס במשפטים אינפנטילים. כדי שיהיה מספיק מקום לתמונות, לא?
   כתוב תגובה
אוף...  (חדש)
עידו יום ראשון, 30/06/2002, שעה 17:45
בתשובה לalonwho@what
טוב, אני אסביר שוב:
*כן* נהניתי מהסרט, אבל אני לא רואה למה להעביר ביקורת מסויימת אוטומטית הופכת אותי לאיש ציני ורשע שלא מסוגל להנות מסרט. היו בסרט הזה הרבה דברים טובים, אבל רני כבר עבר על כולם בביקורת שלו. אני מילאתי קצת את החלקים שנראה לי שהוא לא כל כך התייחס אליהם, ואלה היו החלקים של הסרט שלא עבדו בשבילי. זה לא אומר שזה לא סרט טוב ביסודו, כמו שכבר אמרתי לפחות פעמיים.

ולמה לא להתלונן? למה בדיוק אנחנו צריכים להסתפק במועט ובזבל התעשייתי שהוליווד מגישה לנו ואז עוד לחייך ולהגיד יפה תודה?

כן, יצאתי מהבית, מילאתי לי את הראש בצעקות וצבעים ומוזיקה ואפקטים, ויודע משהו?
לא הספיק לי. אני רוצה יותר מזה, אני רוצה עלילה שאיכפת לי ממנה וגיבורים שלא מדברים ומתנהגים כמו בדיחה, ואני אפילו מעז (!!!) לרצות שלא יזלזלו באינטליגנציה המוגזמת שלי. למלא לי את הראש בבולשיט אני יכול לעשות בכל יום ובכל מקום ולא לשלם על זה כסף. מספיק ללכת לשוק.

אני גם מצפה מקומיקס לאותה רמה. אם אני חושב שהקומיקס היה כתוב רע, סביר להניח שזה גם מה שאחשוב על הסרט (אלא אם כן הסרט שונה כמובן), ולא כל קומיקס הוא אינפנטילי. קומיקסים כמו Watchmen, Rising Stars או ''שובו של האביר האפל'' עוסקים כולם בסופר גיבורים בצורה משכנעת ואיכותית. קומיקס צריך להיות יותר מסתם ציורים.

ואגב, אני לא עושה ניטפוקים לדברים כמו חוקי הפיזיקה (אלא אם כן זה ממש מוגזם), למשל העניין עם הקורים כמו שניר אמר או מהירות האור, מסיבה מאוד פשוטה. כאן נכנס עניין הסיספונד. אני מוכן לקבל שכדי שיהיה סרט צריך קצת לעקם פה ושם את מה שאפשר ומה שלא אפשר. אבל אי אפשר לעשות את אותם דברים עם דמויות של אנשים. דמויות הן או משכנעות או לא משכנעות, ואם הן לא אז זה פוגם באמינות של הסרט ולכן גם בהנאה ממנו, ולכן תצטרך פשוט לסלוח לי על הרציונליזציות שלי. לא מוצא חן בעיניך? אל תקרא את מה שאני כותב. לך תראה ''טומב ריידר'' או ''באטמן ורובין'' (הרבה קולות וצבעים מעניינים אני מבטיח לך שתמצא שם). או שתתווכח איתי כמו בן אדם, אבל אני מאוד אודה לך אם תשאיר מלים כמו ''אדיוט'' מחוץ לדיון.

ודבר אחרון, במוסף הארץ האחרון התפרסם מאמר מרתק של אורי קליין, שדווקא מדבר בזכות הסרט. מומלץ!
   כתוב תגובה
קבל את התנצלותי הכנה...  (חדש)
alonwho@what יום ראשון, 30/06/2002, שעה 18:03
בתשובה לעידו
התלבטתי רבות עם להשתמש במילה או לא, בסוף החלטתי להשאיר... אך המילה אינה מיועדת אלייך באופן אישי. היא באה לתאר מצב, שמה לעשות, נכנסת עמוק לתוך קורתו....

מצד שני לא קראתי את הדו-שיח המרתק, מצטער... וסביר להניח גם לא אקרא את הארץ (לא קורא עיתונים.)

אבל אם אתה רוצה לראות סרט טוב...אז לך לאוזן השלישית ותמצא את ''דוני דארקו'' ופתאום תקבל תפיסה שונה למסע בזמן. יותר ממכונת הזמן, ויותר מכל סרט בדיוני שמתעסק במסע בזמן...שראיתי עד היום. מבהיל עד כמה הסרט הזה תפס אותי.

שנית יש סרט נחמד הנקרא heaven גם לזה אני ממליץ לך ללכת....

פרט לרשימה לעיל... יכולתי לומר שפנינים, לא תמצא ברבי מכר, כי מה לעשות, הם כנראה לא עונים לטעם של כולם. זו הבעיה של סרט קיץ, וזו הבעיה שכל הסרטים הראוותנים, שתקציבם צריך להצדיק את עצמו עושים.

ואחרון חביב. אני חושב שאם מדברים על פנטזיה נוסחתית, אז אי אפשר שלא לדבר על סרטים נוסחתיים, בכל זאנ'ר - לא רק במדע בדיוני או פנטזיה. וזו הבעיה של סרטים נוסחתיים. גם טים ברטון, שהוא לדעתי האמן הוויזאוליה של הפנטזיה בקולנוע... באטמן, סליפי הלו, והכשלון הקולוסלי - כוכב הקופים... המאבד את עצמו לדעת...
אינו מושלם.

ונ.ב - סם ריימי החביב, הוציא לפני שנים מספר שלושה סרטים.

evil dead
evil dead II
Army of darkness
ואחרי שתראה אותם, תבין איך נפלו גיבורים.
   כתוב תגובה
התנצלותך התקבלה  (חדש)
עידו יום ראשון, 30/06/2002, שעה 18:34
בתשובה לalonwho@what
ראיתי לפני שנה את Evil Dead II ואני לא ממש יכול לומר שהתרשמתי, אבל אני עדיין מחפש את ''דארקמן''.
   כתוב תגובה
גם הוא, ישתבח שמו, שווה חיפוש!  (חדש)
alonwho@what יום ראשון, 30/06/2002, שעה 18:42
בתשובה לעידו
   כתוב תגובה
הארי אוסבורן  (חדש)
אלכס יום שני, 14/02/2011, שעה 20:41
בתשובה לעידו
ארי אוסבורן הוא נחשב כהובגובלין וגם כהגובלין הירוק הפצצות שהוא זורק אלה פצצות דלעת כמו שאחרי שהחליפה הוסרה מאדי ברוק אדי זרק עלה פצצת דלעת קפץ לשם והיתפוצץ ואחרי זה זה נפל על רוצח פסיכופט בשם קליטוס קסדי
   כתוב תגובה
למה שקטעי האקשן ייראו אמינים?  (חדש)
גרומיט יום רביעי, 26/06/2002, שעה 18:10
בתשובה לעידו
הסרט הוא סרט קומיקס והוא גדוש בקריצות למדיום שממנו הוא בא. סצנות שלמות בו נראות כמו קומיקס (ובניגוד לבאטמן הראשון, נראות בכל זאת ''אמיתיות''. זה נכון גם לחלק מסצנות הקרב בסרט. לא סתם נזכרת בסרטים מצוירים - גם שם מדובר בשילוב בין טכניקות קולנועיות לציור/קומיקס.
   כתוב תגובה
כלומר במילים אחרות  (חדש)
עידו יום רביעי, 26/06/2002, שעה 19:06
בתשובה לגרומיט
הלכת לראות סרט מצויר בשווי מאה מליון דולר...

כאן זה כבר שיקול של טעם וריח. אני אישית אוהב סצינות קרב שנראות מציאותיות יותר, ואני מעיר על הדברים שלי אישית הפריעו. אם לך הם לא (ואין שום סיבה שיפריעו) אז אתה במצב הרבה יותר טוב ממני, הלא כן?
   כתוב תגובה
תראו, יכול להיות שקצת נסחפתי  (חדש)
עידו יום רביעי, 26/06/2002, שעה 19:27
בתשובה לעידו
בסופו של דבר, אני *אהבתי* את הסרט.

נכון שלדעתי יש בו כמה בעיות, אבל כפי שכתבתי קודם, הם לא באמת מפריעות לי, ובטח שלא לרוב הצופים שלו (רק תראו כמה כסף הוא גורף).

סך הכל הצעתי את נקודת המבט שלי.
בתקווה שהבהרה זו תשים קץ לוויכוחים שאני מרגיש שהם קצת מיותרים ושאף אחד לא זומם בבית את מותי...

יאללה? זאת דמוקרטיה פה או לא? מי חשב אחרת?
   כתוב תגובה
אה, לא...  (חדש)
גרומיט יום רביעי, 26/06/2002, שעה 22:40
בתשובה לעידו
הלכתי לראות סרט קומיקס מושקע.

בשביל קרבות ריאליסטיים יש את טוראי ראיין ושלל סרטי מלחמה אחרים. סרטי קומיקס צריכים להיות גדולים מהחיים. לאמינות אין שום קשר לזה.
   כתוב תגובה
לי הגובלין הזכיר קצת את  (חדש)
אמבר יום שישי, 28/06/2002, שעה 0:04
בתשובה לעידו
הג'וקר של ג'ק ניקולסון בבטאמן
   כתוב תגובה
כותב שורות אלו רוצה להבהיר ש  (חדש)
sany_black יום רביעי, 26/06/2002, שעה 21:05
הוא מעולם לא ראה את הסרט.
בואו נתעלם מהחורים בעלילה, בטעויות השונות שגורמות לאלו שטרחו לקרוא את הקומיקס להרגיש כמו טולקינאים בבכורה של שר הטבעות, ונתרכז בעובדה שעד כמה קומיקסי שהוא רוצה ליהיות עדיין יש לך אדם רגיל, לא גיבר על, אדם רגיל בטייץ. דבר זה יוצר בעיות רבות. ביניהן העובדה שלאדם הממוצע יש מפשעה בזמן שלספיידי הקומיקסי החביב אין, בנוסף שאדם מן השורה (הוליוודית או לא) יכנס ככלל לטייץ וינסה להראות כמו ספיידרמן המקורי שקולה לעובדה שאשה ממוצעת תכנס למכנסי דפוק-אותי וחולצה צמודה ותהפוך ללארה קרופט.
כך שבסיכמו של עיניין מעבר לכל השגיאות בעלילה, בדמויות, ובשחקנים שישבו בשרותים. אתה מקבל חבורה של אנשים שנראים כלא יותר מקופים בטייץ שמזנקים מצינור לצינור.
   כתוב תגובה
באטמן  (חדש)
טל כהן יום רביעי, 26/06/2002, שעה 22:06
''בעוד סופרמן ובאטמן (ביחוד באטמן) מתייחסים לכוחותיהם כעול
ממנו היו שמחים להפטר (לפחות על פי הסרטים שנוצרו על פי הקומיקס)''
-- סליחה על הקטנוניות, אבל לבאטמן לא היו ''כוחות''. רק עזרים טכנולוגיים.
   כתוב תגובה
אם ניטפוק אז עד הסוף: (ספוילר קל  (חדש)
רני יום רביעי, 26/06/2002, שעה 22:55
בתשובה לטל כהן
גם לספיידרמן, ניתן לטעון, יש רק עזרים טכנולוגיים. הם הוכנסו ל דנא שלו בטעות על ידי עכביש מהונדס גנטית. לגרין גובלין הם הוכנסו בכוונה.
   כתוב תגובה
אם תתעקש להיות קטנוני.  (חדש)
Crimson יום שני, 28/07/2008, שעה 22:40
בתשובה לרני
כשהעזרים-לכאורה הם חלק מהדנ''א שלו, הם הופכים לכוחות על.

ספיידרמן יכול לקפוץ על הגגות ולירות קורים גם בג'ינס ומעיל קורדרוי. ברגע שבאטמן מוריד את החליפה הוא סתם מליארדר שיודע ללכת מכות.

עוד הערה לגבי ההתייחסות לגיבור-העל שלי במאמר-
אם להסתמך על ''באטמן מתחיל'' באטמן לא ממש מעוניין להיפטר מהכוחות שלו. אולי ההתנהגות הדיכאונית שלו נובעת מכך שזו אמורה להיות האווירה של הסרט ולא מזה שמתחשק לו יום אחד לישון עד מאוחר במקום להציל את כל העולם וגיסתו?
   כתוב תגובה
אמנם לא ראיתי את הסרט  (חדש)
ניר יום רביעי, 26/06/2002, שעה 23:15
ומן הסתם, דעתי המפורטת תבוא לאחר הצפייה, אבל אני כמעט בטוח שזה הולך להיות פיצוץ אטומי.
לא נראה לי שיש סיכוי להתאכזב כאן.

ולמרות זאת, אני מתפלא שאף אחד לא דיבר כאן על נקודה חשובה:

הסרט רצוף באלמנטים שלא היו ולא נבראו בעולם של ספיידרמן ה*מקורי*.
נראה כי הסרט מנסה לעקוב אחר סידרת ה''אולטימייט'' המעצבנת, וזה לגיטימי, כי הם מנסים לפרסם סידרה חדשה.

ובכ''ז- היית מצפה שבפעם הראשונה שנעשה סרט על ספיידי, יקפידו להתבסס על העלילה המקורית של סטן לי, ולא הקשקושים שבנדיס הכניס ארבעים שנה אחרי.

מה פתאום עכביש מהונדס גנטית?
הרי כל היופי בסיפור ספיידרמן זה השילוב המקרי בין העכביש, הקרינה הרדיואקטיבית ופיטר פארקר, שבמקרה עמד שם בתערוכה.
כל הקטע עם ההנדסה הגנטית מסריח מאמירות פילוסופיות מעצבנות על ''שכפול גנטי- טוב או רע?''.

ומה כל הקטע המטופש עם הקורים האורגניים?
(שאגב, גם באוליטמייט לא מופיעים. סתם גחמה פרטית של הבמאי).
זה פשוט מעצבן. אין לי מילה אחרת.

אבל חוצמזה- נראה לי שרני צודק במסקנות שלו- כנראה שזה הולך להיות סרט הקיץ האולטימטיבי.
אסקפיזם מוחלט, וכיפי ביותר.
   כתוב תגובה
אה, אבל זה מה שטוב בסרט!  (חדש)
שלמקו יום חמישי, 27/06/2002, שעה 11:58
בתשובה לניר
עכביש רדיואקטיביב אולי היה הסבר סביר בשנות ה50, עם ה0פחד ממלחמה אטומית והכל. העום, אני באופן אישי (ומכך אני מסיק שגם הרבה אנשים אחרים) יודע שעכביש רדיואקטיבי פשוט ימות מהרעלת קרינה. ואם כבר, הנשיכה שלו לא תעשה לפיטר פארקר כלום, מכיוון שיש כמות מסוימת של קרינה שאמורה להשפיע- ונשיכה של עכביש זה דבר מאד, מאד קטן.
לעומת זאת, כיום הפחד המרכזי הוא מהנדסה גנטית (לא בדיוק רציונלי, לא בדיוק מוטעה). את זה אני כבר יכול לסספנד- עכביש מהונדס גנטית יכול להעביר ברוק שלו מספיק דנ''א בשביל שפיטר פארקר יושפע ממנו (אם הדנ''א מספיק אלים, ז''א).

ובקשר לקורים שיוצאים מהידיים- מה אתה מעדיף, שנער בן 17 שהתחביב שלו זה צילום ידע איך לתכנן סופר פולימר דביק וגמיש ומתקשה במהירות שכזה וגם יוכל לפתח מכשיר שיירה אותו? נער כזה *מיד* יקבל דוקטוראט בהנדסה כימית. אני מעדיף את הדאוס-אקסים שלי ניתנים לסיספונד.
   כתוב תגובה
מה שאני מעדיף  (חדש)
ניר יום חמישי, 27/06/2002, שעה 16:21
בתשובה לשלמקו
זה שתסריט ייצמד לרעיונות המקוריים של הסיפור עליו הוא מבוסס, גם אם הוא מכיל סיספונדים.

אגב, העכביש אכן מת- לא לפני שהוא מספיק לעקוץ את פארקר.

כמובן שמי שמסתכל על העניין בעיניים מדעיות- תמיד ימצא פאשלות.
אני מעדיף להסתכל על זה בתור סיפור. ככה גם לא הייתי רוצה שייקחו סיפור של אסימוב, נניח, ויעשו לו גירסא קולנועית שתשנה את הסיפור מהקצה אל הקצה, על פי הידע המדעי של היום.
   כתוב תגובה
למה? אני חושד שאפילו אסימוב  (חדש)
רני יום חמישי, 27/06/2002, שעה 16:52
בתשובה לניר
קשישא היה הולך על זה. הוא כתב לפי הידע המדעי של תקופתו, ואם נעשה עיבוד ליצירה בתקופה אחרת זה דווקא הגיוני מאד שיהיה ''עדכון'' תקופתי.

גם המכוניות בסרט אינן של שנות השישים והשבעים, לא ראיתי שזה הפריע לך.

זוהי החירות האומנותית הנתונה לכל יוצר (במקרה זה סם ריימי) לעשות ביצירה שלו ככל העולה על רוחו,כל עוד הוא שומר על רוח הדברים.

פתיחות היא אחד הדברים המצויים בבסיסו של הז'אנר, בואו ניישם אותה.
   כתוב תגובה
אמנם לא ראיתי את הסרט  (חדש)
עמית יום חמישי, 27/06/2002, שעה 20:40
בתשובה לניר
גם אני עדיין לא ראיתי את הסרט
אבל אני חייב לציין שגם לי צורם שלא ממש נדבקו לאלמנטים המקוריים
כמו קורי העכביש וכו'
בגלל זה אני לא מבין את הדיון על למה היא לא מכירה אותו.
היא לא מכירה אותו כי ככה כתבו בקומיקס המקורי.
אפשר להתעצבן על חוסר הדמיון של סטן לי כשכתב את הקומיקס אבל מה אתם רוצים מהסרט?

ומשהו אחר לגמרי - כותב המאמר הזכיר שהסרט מתרחש בניו יורק ובכן זה ההבדל בין חברת מרוול לחברת dc בקומיקסים של מרוול הבסיס של רוב הגיבורים הוא במקומות אמיתיים (בעיקר ניו יורק) ואילו ב dc הגיבורים חיים בערים דמיוניות.חוץ ממטרופוליס וגוטהאם יש שם את קיסטון,star city,coast city וכו'
יש אמנם עוד הרבה הבדלים בין העולמות אבל זה אחד העיקריים ביניהם.
   כתוב תגובה
אמנם לא ראיתי את הסרט  (חדש)
ארז לנדוור יום חמישי, 27/06/2002, שעה 21:57
בתשובה לעמית
גוטהאם הוא מקום אמיתי בניו יורק (שבו היו מגדלים עיזים ומכאן שמו) שנלקח כשם לכל העיר הדמיונית, וכך גם בקומיקסים אחרים.
   כתוב תגובה
הבטחתי שאביע דיעה מפורטת  (חדש)
ניר יום ראשון, 30/06/2002, שעה 3:24
בתשובה לניר
לכשאראה את הסרט, אבל אין לי כח לחזור על עצמי, אז פשוט תקראו מה שכתבתי ב''עין הדג'':

סיכום כללי: אהבתי בטירוף!

(וזה פעם אחרונה שאתן לינקים מסוג זה. מבטיח).
   כתוב תגובה
למרות הכל, נהניתי מהסרט  (חדש)
Lucy יום שישי, 28/06/2002, שעה 18:22
וזאת בשל החלק הפרימיטיבי במוח שלי, שעדיין חושק בתפקיד העלמה במצוקה (אם כי אני עובדת קשה להכחידו).

.
   כתוב תגובה
אני נהניתי ולא למרות הכל  (חדש)
לאזארוס לונג שבת, 29/06/2002, שעה 1:27
בתשובה לLucy
היה סרט מצוין, בידור קיצי קליל ומשעשע - בדיוק מה שהיה חסר בכל הקיץ הזה (עד עכשיו, כמובן).
טובי מגוויר ענק בתפקיד הראשי ובכלל תמיד אהבתי יותר את ספיידרמן מסופרמן או באטמן.

המממ... מה עם סרט של ספיידרמן בבימויו של טים ברטון? יכול להיות ענק, לא?
   כתוב תגובה
ספיידר מאן בעברית  (חדש)
אלי שבת, 29/06/2002, שעה 6:51
בעברית יצאו עלילותיו של ספיידר מאן בכמה סדרות

1. בהוצאת קוין קומיקס ב-‏1986-1987 בתרגום עמוס ערן.

1.ספיידרמאן.
2.ספיידרמאן נגד הזיקית.
3.דוקטור אוקטופוס.
4.נגד דוקטור גורל.
5.ספיידרמאן נגד הענק.
6. קרב לחיים ולמוות עם הענק .
7. השדון הירוק.
סיפורים נוספים על ספיידר מאן הופיעו במגזין '' משהו'' ושם הופיע סיפור ספיידר מאן בחוברת 85., ב''עתון הקומיקס'' (שם הופיעו בשחור לבן ספורים שנלקחו מרצועות הקומיקס שבעתונות האמריקנית ולא דווקא מחוברות הקומיקס עצמן ) ובספיידר מאן של קונטקט פוינט.
החוברות היו (הרשימה אינה מלאה אשמח אם מישהו ימלא את השמות החסרים ) :
1. ההתחייבות הסופית .
2. .
3.
4. החלום הבלתי אפשרי .(על העטיפה :''סערה תקשורתית חלק 2+3'').
5.
6.
7.
8.
9. השד שבפנים: רישתו של קארנאג' חלק 4.
10.אחים בדם חלקים 2 ו-‏3.
11.אחים בדם חלקים 4 ו-‏5 .
12. הפנים של האוייב שלי.( על העטיפה :''סוף המשחק!: אחים בדם חלק אחרון'').
13. בובות.
14. חרק של סיפור.
15. רצון חופשי.
16. מיתות קטנות.
17
18. נטיות התאבדותיות.
19.
20.
21
22.
23. מצור.( על העטיפה:'' הסנטינלים פושטים על מנהטן '').
24. העולם השתגע (על העטיפה:'' אונסלוט שלב 2'').
נשאר לראות עם בעקבות הסרט יופיע בעברית חומר נוסף של ספיידר מאן .
   כתוב תגובה
סרט קיץ לחלוטין לא אולטימטיבי...  (חדש)
ג'יי האמיתית שבת, 29/06/2002, שעה 14:11
למרות שבאתי כדי להנות, לדעתי הסרט הוא אכן עלבון לאינטליגנציה של הצופים. הרומן בין איש העכביש לקירסטין דאנסט עלוב ומביך. למעשה בערך כל פעם שמישהו פותח את הפה בסרט התוצאה היא הבכה של הצופה. הרומן הזה אמור להיות מהנה! הוא אמור לספק לפחות חצי מהקיציות של הסרט, אבל הוא לא. החלק השני - האקשן - ובכן, אני לא מצאתי את האקשן מפעים. היו חלקים טובים אבל היו חלקים ממש ממש דפוקים. אני מתייחסת כאן לסצינת אקשן שמתרחשת בסיומו של הסרט (אז מי שלא רוצה שלא יקרא):
הסצינה בה הגובלין הירוק מטיס את הלהבים אל תוך ספיידרמן, גם אם הם היו ננעצים בפיטר פרקר הם בסופו של דבר היו מגיעים אליו. זה היה בעיני ממש צורם ועלוב.
בנוסף, הסוף של הסרט היה בעיני טראגי באופן מופלץ
<ספויילר לסוף> אחרי שכל החיים הוא חולם להתחתן עם המלאך שגר בשכנות אליו פתאום בבת אחת הוא מחליט שהוא לא יכול?! חוסר העקביות עם הסרט הפריעה לי. <סוף ספויילר לסוף :)>

דוקא מהקטעים השווים בהתחלה (כאשר הוא מגלה את כוחותיו לראשונה) לא היה מספיק.

לסיכום, לא סרט נורא, יש בו גם קטעים נחמדים, אבל all in all סרט די עלוב. יכול היה להיות הרבה יותר טוב.
   כתוב תגובה
ועל זה נאמר  (חדש)
ניר יום ראשון, 30/06/2002, שעה 3:27
בתשובה לג'יי האמיתית
מי שבא עם רגש אנטי מראש, שלא יתפלא אם תחזיתו תגשים את עצמה.
   כתוב תגובה
היומרנות שלך מעצבנת אותי.  (חדש)
ג'יי האמיתית יום ראשון, 30/06/2002, שעה 12:09
בתשובה לניר
אתה לא יודע כלום עלי, או על הציפיות שלי והכוונות שלי. אני באתי לסרט בלי ציפיות גדולות אבל בכוונה להינות. אתה מכיר מתכון טוב מזה כדי לאהוב סרט? אני לא. אני אסביר, למקרה שלא הייתי מובנת. ציפיות גבוהות גורמות לכך שמה שלא תראה על המסך לא יהיה מספיק טוב, אז חוסר ציפיות או ציפיות לא מוגדרות משרתות את המטרה ההפוכה. ראיתי את הסרט באולם ענק בתל אביב, בחינם, במצב רוח טוב. ואני אוהבת ללכת לקולנוע. מאד. אז מי אתה שתקבע איך הגעתי או לא הגעתי לסרט?!
יש גם דבר שנקרא חוויה אישית ודעה אישית.
   כתוב תגובה
יש דיעה אישית  (חדש)
ניר יום ראשון, 30/06/2002, שעה 17:59
בתשובה לג'יי האמיתית
ויש רצון מראש לקטול, ורק לקטול, כדי שחו''ח לא יגידו שאת נהנית מסרט ''ילדותי'' (ולדעתי הוא ממש לא כזה).

תסלחי לי אם נפגעת, אבל מכל התגובה שלך נודף ריח של ''בוא נחפש רק את השלילה והדברים הכי הכי גרועים בסרט, גם אם הם לא חשובים ולא נכונים בכלל, ולא נזרוק אף מילה טובה על הסרט, כי הרי לא יכול להיות שסרט הוליוודי שעשה מיליונים יהיה גם, רחמנא ליצלן, סרט טוב''.
אז נכון, זה לא סרט גרוזיני פוסט מודרניסטי על שתי זקנות ששותות תה ומדברות על הפודל שלהן, אבל ראבאק, זה סרט טוב!
אז מותר לך לציין דברים שלא אהבת בסרט, אבל לקטול לחלוטין? לקרוא לו סרט עלוב? לציין סצינות שלא הבנת כסצינות לא הגיוניות ומטופשות? (הסיבה שפיטר מחליט לעזוב את מרי ג'יין היא לא כי הוא אידיוט, אלא כי דקה לפני הוא מבהיר שהוא חושש כי הקרובים אליו ביותר הם אלו שייפגעו מזהותו החדשה. וכך אכן קרה בסרט).

זה פשוט מסריח מאליטיזם, ותסלחי לי שאני אומר את זה.
אז תמשיכי להנות לך בכיף מסרטים פולניים על הומלס שמתבונן חמש שעות בשלולית מים, ותשאירי לנו להינות מהסרטים שאנחנו רוצים להינות מהם, ואכן נהנים, כמו ספיידרמן.
   כתוב תגובה
בוינה,  (חדש)
ג'יי האמיתית יום ראשון, 30/06/2002, שעה 18:27
בתשובה לניר
חוסיין בשוק. באמת. למיטב ידיעתי אני לא מכירה אותך, והיות והכרות היא לרב יחס הדדי, אני חושבת שאתה לא מכיר אותי. אין לך מושג מהן ההעדפות שלי ומהם הסרטים שאני אוהבת או לא אוהבת. תכף תגיד שאתה יכול גם לקרוא את המחשבות שלי או להגיד כמה אצבעות אני מרימה מול המסך (טוב, את זה אולי תצליח לנחש...)

וכעת לעניין:
1. הכתבה של רני היתה חיובית ואם הייתי מסכימה איתה, אולי לא הייתי בכלל כותבת תגובה. אבל לא הסכמתי איתה, ומצאתי ערך לתרום לדיון דיעה לא זהה.
2. יש הבדל בין זה שהבנתי למה הסוף הוא כמו שהוא (אתה יודע, לא כולם ראו עדיין), לבין לחשוב שזה סוף מוצלח או שהסרט מכין את הצופה אליו בצורה מוצלחת. הוא לא.
3. בתגובה שלי ציינתי מספר דברים חיוביים: הקטעים בהם פיטר פרקר מגלה את כוחותיו החדשים היו כיפיים, רק לטעמי לא היה מהם מספיק.
4. היות והגשת לי פרופיל פסיכולוגי (ועוד כזה שמסוגל לחזות איזה סרטים אוהב ואיזה לא! רעיון גדול. הלוואי והיה כזה דבר.) אעז לומר שיכולת ההשלכה שלך של פנטזיות ודמויות פנימיות על דמויות חיצוניות מקריות בעולם מעוררת השתאות.
   כתוב תגובה
אני חושב  (חדש)
ניר יום ראשון, 30/06/2002, שעה 18:35
בתשובה לג'יי האמיתית
שקראתי מספיק תגובות שלך בעין הדג, כדי לדעת איזה סרטים את אוהבת ואיזה לא.

את עניין ''יכולת ההשלכה'' לא כ''כ הבנתי. אני מניח שזו הייתה ירידה עליי (ואני דווקא אוהב ירידות שנונות עליי), אבל לא כ''כ הבנתי.
אם תוכלי לפרט למה התכוונת- אני אשמח.
   כתוב תגובה
חברים, נא להוריד את הטונים.  (חדש)
NY מאושר יום ראשון, 30/06/2002, שעה 18:46
בתשובה לניר
תודה.
   כתוב תגובה
טוב, סליחה...  (חדש)
ג'יי האמיתית יום ראשון, 30/06/2002, שעה 18:52
בתשובה לNY מאושר
   כתוב תגובה
כפי שכבר אמרתי,  (חדש)
ג'יי האמיתית יום ראשון, 30/06/2002, שעה 18:51
בתשובה לניר
אם היה אפשר לחזות מה אדם יאהב ומה אדם לא יאהב, לא היה הרבה טעם לנסות ללכת לסרטים, נכון? ואני בכל זאת הלכתי לספיידרמן בתקווה להעביר שעתיים בכף. אגב, שמעת על סרט אינדי אחד קטן וחסר תקציב בשם ''שר הטבעות''? כשלון קופתי! אבל אני מה זה אהבתי את ההומלס הפולני שם.

מה שהתכוונתי זה שאתה בונה לעצמך בראש דמות של מישהי שאוהבת רק סרטים זרים משעממים וסולדת מכל דבר שעלה כסף. אתה לוקח את הדמות ומלביש אותה עלי בכח. גם אם קראת את כל התגובות שלי ב''עין הדג'', זה לא אומר הרבה. אתה חושב שאתה יכול לצפות אם רד פיש יאהב סרט או לא? והוא כותב באתר הרבה יותר ממני.
אז למה שלא תקבל את העובדה שלא באתי לסרט בכוונות זדון ובכל זאת לא התלהבתי. זה אפשרי, נכון?
   כתוב תגובה
אז הנה- קיבלתי את העובדה (-:  (חדש)
ניר יום ראשון, 30/06/2002, שעה 18:56
בתשובה לג'יי האמיתית
אני מניח שהמילה שצרמה לי היה ''עלוב'', אבל אני בהחלט מקבל שלא אהבת את הסרט, ושזו זכותך.

על טעם וריח וגו'.

נ.ב. ההומלס הפולני בשר''ה היה גדול! קראו לו סארומן יאסין או משהו כזה :-P
   כתוב תגובה
ונטפוק קל לעצמי:  (חדש)
רני יום ראשון, 30/06/2002, שעה 10:57
בסצינת מגדלי התאומים לא ספיידי הוא שאמור להיות תלוי, אלא מסוק עם אנשים רעים מאד. אני יודע כי אתמול צפיתי בסצינה הזו.

אז זהו: גם אני, לא להאמין, טועה לפעמים (אבל אל תבנו על כך שזה יקרה לעיתים קרובות, הו לא).
   כתוב תגובה
יש לי ווידוי...  (חדש)
Lucy יום שלישי, 02/07/2002, שעה 22:40
*מסמיקה בבושה*
הלכתי לראות את הסרט פעמיים בארבעה ימים, וקרוב לוודאי אלך עוד כמה ברגע שההנחות לחיילים ייכנסו לתוקף.

ואגב, דווקא אהבתי את קירסטן דאנסט בסרט. העובדה שהתפקיד כתוב גרוע היא לא אשמתה, והיא ממצה אותו עד כמה שאפשר.
תארו לעצמכם את התפקיד בידיים של שחקנית אחרת בגיל הזה (קריסטין קרוק מסמולוויל או שירי אפלבי מרוזוול) ותבינו למה אני מתכוונת.

מה שמחריד הוא, שגם בשני סרטי ההמשך הבאים היא תצטרך להעמיד פנים שאין לדמות שלה מושג שפיטר הוא ספיידרמן *מצטמררת*.
   כתוב תגובה
יש לי ווידוי...  (חדש)
סלע יום שישי, 01/06/2007, שעה 16:54
בתשובה לLucy
דווקא קריסטין קרוק מסמולוייל עושה עבודה מצויינת.
   כתוב תגובה
יש לי ווידוי...  (חדש)
יעל יום ראשון, 03/06/2007, שעה 8:51
בתשובה לסלע
אוי...

מצד שני, הדמות שלה כתובה איום ונורא, אז אולי זו לא רק אשמתה של השחקנית.
   כתוב תגובה
יש לי ווידוי...  (חדש)
אלמוני שבת, 19/04/2008, שעה 21:51
בתשובה ליעל
   כתוב תגובה
נראה לי שאנשים מפספסים פה משהו  (חדש)
א.ב יום רביעי, 03/07/2002, שעה 12:37
אנשים זה רק סרט, ועוד אחד שמבוסס על קומיקס !
ראיתי הרבה תגובות לסרט הזה גם באתרים אחרים, והמון אומרות משהו בסגנון: ''לא יכול להיות דבר כזה''.
כאילו דה !
אחת לכמה יוצא סרט, קליל וכיפי, שאני מאוד נהנתי לראות אותו ואני לא חושב שצריך לקחת אותו ברצינות.

מה שכן הציק לי (אבל גם לא יותר מדי) זה כל קטעי הטקסט הדביקים והמפרכים בין פיטר למרי ג'יין. בסרט הזה כבר היינו (טיטניק, זאת אומרת).
אה כן, קירסטין דאנסט נראית על הפנים בסרט הזה, יותר אהבתי אותה ב-Bring It On :)

Bottom Line: sit back and enjoy the ride
   כתוב תגובה
נראה לי שאתה מפספס משהו  (חדש)
Sabre Runner אוהב את הקיץ יום רביעי, 03/07/2002, שעה 16:07
בתשובה לא.ב
ישבנו, ראינו. חלק נהנו וחלק לא. אז אחרי שיצאנו מהסרט והעברנו שעתיים במזגן הנעים אז החלק הראשון רוצה לשכנע עוד אנשים להנות (מסיבות של רווח אישי, עוד סרטים כאלה, סתם בילוי וכו'...) והחלק השני רוצה למנוע מאנשים לסבול (מסיבות של רווח אישי, פחות סרטים כאלה, אפשר לחשוב על משהו יותר טוב לעשות וכו'...) אבל אני בטוח ששני החלקים נהנים להתדיין ולנטפק את כל הפרטים הקטנים בסרט.

לראות את הסרט היה הכיף וזה הפוסט-כיף.
   כתוב תגובה
סרט חביב אבל...  (חדש)
רץקץ יום חמישי, 04/07/2002, שעה 19:50
טמומי מגוויר (אני מקווה שאייתתי את שמו נכון) הוא לא השחקן המתאים לתפקיד -יש לו פרצוף ילדותי ותמים מדי
וחוץ מזה רואים בסרט קטעים הנגזרים מסרטים אחרים -בקרב אם הגובלין למשל ישנה סצינה הלקוחה ממטריקס(או להיפך?) ומה קרה להובגובלין ,פטרישיה הארדי,סקורפיון ואחרים שבאו לפני הגובלין הירוק?
   כתוב תגובה
לעיונכם הכללי,  (חדש)
יו יום חמישי, 04/07/2002, שעה 22:21
היום או כנראה עם צאת הסרט לאקרנים בארץ הופיע הנובליזציה לסרט ''ספיידרמן''. לידיעתכם בלבד.
(יכול להיות שהספר יהיה שונה לגמרי מהסרט. אני לא זוכר שום סצינה עם מכונית 'קורבט' בסרט)
   כתוב תגובה
ספיידי...  (חדש)
נועה שבת, 20/07/2002, שעה 13:03
כולל ספוילרים.

נתחיל עם העובדה שמי ששיחקו הכי טוב לדעתי היו האוסבורנים.
לאמ ג'י ופרקר היו קטעים ( בבית החולים למשל ) שממש ראיתי איך הם מתאמצים לשחק ללא הצלחה יתרה.

הדבר הבא הוא העובדה שהקטעים המרגשים\ מותחים\ וכ'ו לא נתנו לי את ההרגשה שהיו אמורים לתת לי.

הקטע הקיטשי והנוראי בו פרקר אומר ''יש לי אבא, שמו הוא בן פרקר '' היה כל כך ... כל כך , אממ, אין מילה מתאימה, זה היה מעבר לקיטשי, מעבר לנוראי, זה היה פשוט לא במקום- כמעט פרצתי בצחוק ( אבל לא עשיתי זאת מאחר ואני לא מאלה שמפריעים לקהל, רק בזמן הפרסומות.)

האם מישהו נתקל פעם בסדרה ריבוט שצצה לה מידי פעם בערוץ 6?
זו סדרה ממוחשבת , שאני לא בדיוק סגורה על מה הנושא שלה.
אני כן יודעת שמדובר שם על יצורים שחיים בתוך המחשב ומנסים להגן עליו מוירוסים או משהו בסגנון.
מסכת הגובלין נראתה בדיוק כמו שנראה הוירוס באותה סדרה.

אה, ומזל שהם הכינו אותנו לסרט ההמשך, אחרת לא היינו יודעים שיבוא אחד.
הארי כבר מכין את עצמו להפוך לגובלין, ופרקר כבר נותן לנו נאומים על העתיד, קשה לנחש מה יהיה בסרט הבא.

סה''כ, אהבתי את הסרט והוא היה פחות או יותר מה שציפיתי שיהיה.

ודבר אחרון, הפרסומת הסמויה לקרלסברג על המשאית במרדף אחרי הפושע שהרג את הדוד, היא הייתה מאוד סמויה!
   כתוב תגובה
סרט מעולה  (חדש)
נדב שבת, 21/04/2007, שעה 15:03
אחד הסרטים הטובים ביותר שהפיקה חברת marvel לפי דעתי, למרות שהסרט השני שיצא אף יותר טוב.
ספיידרמן ללא ספק הוא האחד והיחיד.
   כתוב תגובה
לספיידרמן  (חדש)
אדיר שבת, 26/05/2007, שעה 18:20
שלום ספיידרמן קוראים לי אדיר ואני מעריץ מספר 1 שלך והמשאלה שליהיא שאני הרצה היי פעם לפגוש אותך ושתביא לי חליפה אמיתית שלך. ואני רוצה להיפגש איתך בבית שלי שאני גר בו ביום שבת הבאה ברחוב אביבים 8 בקומה 3 בבית מספר 10 אני מחכה לתגובה ממך ממני אדיר להתראות.
   כתוב תגובה

הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.