על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
עוד בקטגוריה זו:

זומבים עליך, ישראל!
סרטים / נורית הוראק
04/03/13
תגובות: 2  
מעגל בלי הרבה קסם
סרטים / עליזה בן מוחה
20/10/12
תגובות: 3  
קפטן אמריקה ומלחמת העולם השנייה
סרטים / אנדרו ליפטאק
03/09/11
תגובות: 1  
מקור לא ברור
סרטים / עליזה בן מוחה
30/07/11
תגובות: 4  
כמעט הסוף (חלק ראשון)
סרטים / עליזה בן מוחה
12/06/11
תגובות: 0  
חלום גנבים
סרטים / עליזה בן מוחה
29/12/10
תגובות: 13  
טובים השניים?
סרטים / עליזה בן מוחה
14/08/10
תגובות: 5  
מגע של קסם
סרטים / לילי דאי
14/05/10
תגובות: 2  
המקום שאליו גיבורי אקשן הולכים למות

סרטים / לילי דאי
02/05/10
תגובות: 4  
מה שיותר כחול יותר ממדים
סרטים / לילי דאי
31/01/10
תגובות: 5  
על ממוצע ומעל הממוצע
סרטים / אֹרן רהט
24/10/09
תגובות: 8  
לשקוע בסרט טוב
סרטים / רז גרינברג
28/04/08
תגובות: 1  
דיקסילנד
סרטים / אהוד מימון
03/10/06
תגובות: 2  
חייו ומותו של סופרמן
סרטים / רני גרף
25/07/06
תגובות: 22  
הטרור כמשל
סרטים / רני גרף
03/04/06
תגובות: 15  

הספינה המהמרת
סרטים / רון יניב
יום ראשון, 09/10/2005, שעה 10:26

אלה הם מסעותיה של סרניטי, בסרט החדש בשם זה באדיבות ג'וס ווידון ('פיירפליי', 'באפי')


סרניטי היא ספינת חלל הפועלת בשולי מערכת הכוכבים של 'הברית'. פעם היו קוראים לזה 'המערב הפרוע', אלא שהימים הם ימי כיבוש הגלקסיה, הארצת כוכבים חדשים, ולמילה 'מערב' אין משמעות בחלל. למילה 'פרוע', מנגד, עדיין יש משמעות, ואפילו פראית יותר.
צוותה של הסריניטי מורכב ממל, המפקד, ווש הטייס, זואי, אשתו של ווש, המשמשת כסגנית המפקד, ג'יין, שכיר חרב, וקלייר, מכונאית. בעקבות האירועים הפותחים את הסרט מצטרפים אליהם אח ואחות, בני משפחת טאם, סקוט וריבר. הוא רופא, היא נערה בת 17. כוחותיה ויכולותיה אינם ברורים מלכתחילה, אם כי ברור לחלוטין שיש לה כוחות ואף חשיבות רבה, שכן סוכן רב-עוצמה וחסר מעצורים מטעם הפרלמנט נשלח בעקבותיה.
צוותה של הסרניטי מוצא את פרנסתו מעבודות מזדמנות, לאו דווקא חוקיות, לרבות מעשי שוד. אמנם אין זה המערב הפרוע ואין סוסים בישובי הספר, אבל גלגולה המודרני של הרכבת עדיין מביא לבנק שפע של כסף מזומן ביום תשלום המשכורות. בעת מהלכו של השוד אנו מתוודעים לאחד מכישוריה של ריבר טאם, יכולתה המנטלית-טלפתית לצפות את העתיד. היא חוזה את בואם של הטורפים ואנו מתוודעים אל הצד האפל של שולי הגלקסיה. הטורפים הם אלה שהיו פעם בני אדם ועתה הם קניבלים. השמועות מספרות שאכילת בני אדם, בעודם בחיים, איננה הנורא שבמעשיהם. השמועות גם מספרות כי הם אנשים שהגיעו לקצה הגלקסיה, ראו את האין והריק שמעבר לקצה, והשתגעו. אך כמובן, אף אחד לא מתכוון להתעכב בסביבתם כדי לברר את הנושא לעומקו.
זמן לא רב לאחר מכן, במועדון בו צוות הסרניטי נפגש עם מזמיני העבודה לצורך חלוקת השלל, אנו מתוודעים ליכולת נוספת של ריבר – היא מסוגלת להפוך למכונת מלחמה מיומנת, בקיאה להפליא בקרב מגע ובתפעול נשק. מתחת לכסות הנערה השברירית מתגלה אמנית לחימה שניתן להפעיל על-ידי פקודה ולשתק על-ידי מילת בטחון. עכשיו כבר ברור כי חשיבותה של ריבר רבה, וגם כי 'הברית' עלתה על עקבותיהם.
המשכו של הסרט יחשוף סודות. סודות של הפרלמנט, סודות מעברו של מל, סוד מקורם של הטורפים וסודות ממוחה של ריבר. מהלך חשיפת הסודות יצריך תעוזה רבה וידרוש קורבנות רבים, ולא כולם יזכו להגיע בחיים לכותרות הסיום.


כותב שורות אלה לא צפה אף ולו בפרק אחד של 'פיירפליי', סדרת הטלויזיה שאומרים כי ירדה מהמסך בטרם עת, ואשר עליה מבוסס הסרט 'סרניטי', אף אינו נמנה על מועדון מעריצי באפי של ג'וס ווידון, במאי הסרט וכותב התסריט. אשר על כן, הכותב הנ''ל צפה בסרט בהיותו חף מכל דעה מוקדמת על הסרט ועל הבמאי, ונהנה מכל רגע.

הסרניטי הוא סרט מענג. אין מילה אחרת שכה תיטיב לתאר אותו. יש בו אלימות, מתח, מסתורין, פעולה והומור במינון כה מדויק, עד כי לא נותר אלא להעריץ את ווידון. הצילום, הסאונד, פס הקול, המשחק והדיאלוגים מצוינים. כל אחד מהם בפני עצמו וכחלק מהמכלול. חשיבות רבה יש להומור בסרט. למרבה השמחה, אף אחת מהדמויות לא נאלצה לקבל על עצמה את תפקיד האתנחתא הקומית. תחת זאת, כל אחת מהדמויות מפיקה בשלב זה או אחר של הסרט פרץ צחוק מהצופים. לעתים במשפט, לעתים במילה, לעתים רק במבט. היכולת הזו, ליצור סיטואציה דרמטית המתפוגגת בצחוק משחרר רק בשל הרמת גבה של אחת הדמויות, היא פשוט מופלאה. מופלאה לא פחות היא הנכונות של ווידון לפוגג רגע מענג, מבודח, משוחרר ורגוע על-ידי מוות פתאומי של אחד מהטובים. כי כזהו העולם העתידי ששרטט ווידון. הטובים שבו נדרשים להאמין במשהו, ולהאמין בו די כדי לסכן את חייהם. וכשאתה מוכן למות למען אמונותיך, לפעמים אתה אכן מת.


תפקידו של האיש הרע בסרט ראוי להרחבה נוספת. לא מדובר בשליט אכזר, סדיסט מטורף או מגלומן מופרע. זהו סוכן חשאי חסר שם המסור למטרה מסוימת ומאמין בה. הוא מאמין כי הוא פועל למען טובת הכלל, למען עולם טוב יותר. מתוקף אמונתו זו הוא פוקד לבצע מעשי רצח אכזריים, נוטל בפראות את חייהם של מי שמעשיהם אינם תואמים את אמונתו, ובעיניו יש ברק מופרע. הוא מזכיר את הסוכן מ'מתחזה', משום שמעשיו של אדם נורמטיבי, שהשתכנע כי טובת הכלל מצדיקה ואף מחייבת את מותם של חפים מפשע, נדמים מטורפים יותר, אכזריים יותר, קיצוניים יותר, מאשר מעשיו של מטורף 'סתם'.

'סרניטי' מגלה טפח מההיסטוריה של אנשי הצוות ומטיב הקשרים הקודמים ביניהם, אך מסתיר טפחיים. בוק, המטיף, חי בקהילת ספר וחולק עבר לא ידוע עם צוות הסרניטי. אינארה, חברתו לשעבר של מל, נאלצה בעבר לעזוב את הסרניטי בהוראות המפקד, אך חוזרת ומצטרפת לצוות בשל הנסיבות החדשות. יתכן שצופי 'פיירפליי' הבינו משהו שחמק מכותב שורות אלה, התענגו על אזכורים המיועדים ליודעי ח''ן בלבד, וייתכן שלא. אך מסתבר שחסך זה אינו משמעותי או חיוני להבנת הדמויות, מקורן ומניעיהן. אם כבר, הסרט עורר רצון עז לראות את 'פיירפליי'. עוד אפיזודות מהעולם הזה של ווידון, עם השחקנים הללו, צפויות להיות מבורכות ומהנות ביותר.

מומלץ בחום.


סרניטי (Serenity)
במאי ותסריטאי: ג'וס ווידון
שחקנים: נתן פיליון, ג'ינה טורס, אלן טודיק, ג'ול סטייט, אדם בולדווין, מורנה בקרין, רון גלאס, סאמר גלאו
ארה''ב 2005, צבע, 119 דקות



הסרט יוקרן במהלך פסטיבל איקון 2005.



סרניטי
פיירפליי
איקון 2005

 
חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
בתור מי שכן צפתה בפיירפליי - אני חותמת על כל מילה  (חדש)
יעל יום ראשון, 09/10/2005, שעה 20:23
לטעמי היו בביקורת דברים שהם בבחינת ספוילרים למחצה למי שכן מכיר את הסגנון של ג'וס וודון, אבל זה לא נורא.

כמובן, את הדמויות של שפרד בוק ואינארה אנחנו מכירים היטב מהסדרה, בה הם היו נוסעים על הסרניטי.

הסרט הוא חובה לכל חובבי ג'וס וודון, ומומלץ מאוד גם לאלה שלא.
   כתוב תגובה
ושכחתי תיקון טכני  (חדש)
יעל יום ראשון, 09/10/2005, שעה 23:37
בתשובה ליעל
למכונאית קוראים קלי, לא קלייר.
   כתוב תגובה
קיילי, אם כבר.  (חדש)
שלמקו GRAS יום שני, 10/10/2005, שעה 6:23
בתשובה ליעל
   כתוב תגובה
ושכחתי תיקון טכני  (חדש)
טליה יום ראשון, 13/05/2007, שעה 15:27
בתשובה ליעל
נכון, קיילי ליתר דיוק, חח
ועוד תיקון: לאח של ריבר קוראים סיימון ולא סקוט חחח
   כתוב תגובה
וכעת עולה בי פיתוי עז  (חדש)
גרומיט יום שני, 10/10/2005, שעה 0:39
בתשובה ליעל
לפרסם כאן ספוילרים מצוצים מהאצבע לסרט. מוהאהא!
   כתוב תגובה
גם אני! גם אני!  (חדש)
NY יום שני, 10/10/2005, שעה 0:53
בתשובה לגרומיט
ואפילו לא צפיתי בו!
   כתוב תגובה
שיערתי שלא צפית בו  (חדש)
יעל יום שני, 10/10/2005, שעה 1:17
בתשובה לNY
אחרת כותרת המשנה לא היתה ''מסעותיה של פייפרליי''.

שם הספינה הוא ''סרניטי''. פיירפליי הוא סוג הספינה, הדגם שלה.
   כתוב תגובה
חותמת על כל מילה.  (חדש)
pink cigarette יום שני, 10/10/2005, שעה 19:49
ומוסיפה - בניגוד לכותב הביקורת, אני כן ראיתי (חלק) מפיירפליי (הסדרה), וממש לא אהבתי אותה. הייתי בטוחה שאשנא גם את הסרט, אבל הוא מצויין.
מאוד, מאוד, מאוד מומלץ.
   כתוב תגובה
אה, ועוד משהו.  (חדש)
pink cigarette יום שני, 10/10/2005, שעה 19:53
לאח (הרופא) קוראים סיימון, לא סקוט.
   כתוב תגובה
חבר'ה, זה לא הוגן.  (חדש)
רון יניב יום שלישי, 11/10/2005, שעה 6:49
בתשובה לpink cigarette
אתם מציגים אותי באור סנילי. :-)
לו אך כולם היו כמו סוכן הפרלמנט, חסרי שם.

לביקורת הקולנוע הבאה שלי אני מבטיח לקחת ניר ועט.
   כתוב תגובה
לא! אל תיקח אותי!  (חדש)
NY יום שלישי, 11/10/2005, שעה 8:55
בתשובה לרון יניב
   כתוב תגובה
באמת ניר (ב)ועט  (חדש)
גרומיט יום שלישי, 11/10/2005, שעה 12:21
בתשובה לNY
   כתוב תגובה
אבן ניר ומספריים  (חדש)
רני מגיב בבגרות ראויה יום רביעי, 12/10/2005, שעה 12:04
בתשובה לגרומיט
   כתוב תגובה
אני מעדיפה את אמנות קיפולי הניר.  (חדש)
Boojie יום רביעי, 12/10/2005, שעה 15:58
בתשובה לרני מגיב בבגרות ראויה
   כתוב תגובה
אוה, הייתי רוצה לראות אותך מקפלת את ניר!  (חדש)
pink cigarette יום רביעי, 12/10/2005, שעה 16:45
בתשובה לBoojie
   כתוב תגובה
כולם רוצים.  (חדש)
Boojie מגחכת יום רביעי, 12/10/2005, שעה 16:58
בתשובה לpink cigarette
   כתוב תגובה
צריכה להיות באייקון סדנת קיפולי ניר.  (חדש)
שלמקו GRAS יום חמישי, 13/10/2005, שעה 21:42
בתשובה לBoojie מגחכת
   כתוב תגובה
אנ'לא יודע.  (חדש)
goshdarnit יום חמישי, 13/10/2005, שעה 1:13
מצד אחד: אחלה סרט, רוצו לראות. זה שווה.

מצד שני, לכל מי שראה: בסרט אין חזון אמיתי. אין משהו ייחודי אמיתי. הסרט טוב משום שהוא עושה ממש טוב דברים שסרטים אחרים, סדרות אחרות וקומיקס אחרים עשו לפניו. הסרט הוא וואריאציה על הקיים. הסצנה ה'חזקה' הראשונה דומה לסצנות חזקות דומות. סצנות השיא - עד כמה שהן שוות - הן עדיין עוד וואריאצה על שואו דאון שכבר ראינו בעבר. עוד קרב שווה. אבל בסרט לא היה שום דבר מעבר זה. (גם קאובויים בחלל הוא וואריאציה שהערך שלה הוא בעצם הוואריאציה ולא בעומק שהיא מעניקה לדמויות או לסיפור). האם זה מה שאנחנו באמת רוצים מסרטי המד''ב שלנו? עוד וואריאציה ודי? נראה לי שחלק מהסיבה שאני (לא אדבר בשם אחרים) אוהב מד''ב הוא החשיפה למחוזות חדשים, אחרים. כשאני נכנס לסרט מד''ב, אני כמו צוות האנטרפרייז שמגיע לכוכב לכת חדש: אין לי מושג מה יהיה שם, אבל סביר שזה יהיה מעניין. סרטי מד''ב הם מקום לנסות דברים חדשים באמת, לשחק על רגשות שלא שיחקו עליהם, לבדוק את האנושות מזוויות חדשות. בסרט הזה אין חזון. אין לו דבר אחד חדש להציע. וזה מעצבן, משום שג'וס היה במעמד שבו הוא היה יכול לעשות הרבה הרבה יותר.

ובכל זאת: אחלה סרט. רוצו לראות.
   כתוב תגובה
אני לא מסכימה איתך (ספויילר עלילתי!)  (חדש)
יעל יום שישי, 14/10/2005, שעה 0:28
בתשובה לgoshdarnit
כן היה שם דיון בנוגע לריברס (הטורפים). נכון, לא דיון מהותי ועמוק במיוחד, אבל היתה התייחסות לסיבה שהם כאלה, וזה השלים את הפרק על הריברס מהסדרה. (נכון שהיה צריך רקע של הסדרה כדי להבין את זה).

והסיבה הזו היתה חלק ממשהו אחר איום ונורא בעל השלכות מוסריות. נכון שהוא נתן שם תשובות די במהירות לכל השאלות, ושלא היה מי יודע מה דיון בזה (חוץ מדיון מינורי מאוד בין המתנקש חסר השם למל) אבל זה כן היה שם.
   כתוב תגובה
נכון, יש בזה משהו שהוא  (חדש)
אמבר יום שישי, 21/10/2005, שעה 23:39
בתשובה לgoshdarnit
more of the same. זה לא בלייד ראנר או גאטאקה.

אבל מצד שני, זה סרט עשוי היטב, עם דמויות בעלות אופי ואישיות, עם נסיון להכניס אמירה כלשהי. עם נסיון לחבר הומור, אקשן והרפתקאה בסרט אחד. בסה''כ, יש בו הרבה יותר ממה שיש בהרבה סרטי מד''ב / אקשן מהזמן האחרון.
   כתוב תגובה
אנ'לא יודע.  (חדש)
Islington יום חמישי, 03/11/2005, שעה 22:01
בתשובה לgoshdarnit
לשם שינוי אני לא מסכים איתך.
יש בסרט הזה מסרים. מסר עיקרי בסרט הוא אמונה, בוק משכנע את מל שהוא חייב להאמין במשהו. הסוכן מאמין בחזון שלו בעיוורון ועוד.
וגו'וס משחק מדהים עם רגשות של צופי, מצד שני, דיברתי רק עם כאלה שצפו גם בסדרה ולכן התחברו יותר טוב לדמויות.
   כתוב תגובה
אנ'לא יודע.  (חדש)
goshdarnit יום ראשון, 06/11/2005, שעה 23:13
בתשובה לIslington
לא אמרתי שאין מסר בסרט. בכל דבר יש מסר. בכיפה אדומה יש מסר. אמרתי שאין חזון בסרט. זה לא אותו דבר.

בנוסף, אין *חדש* בסרט. הוא אחלה סרט, הוא כיף של סרט, הוא וואריאציה מצויינת של דברים שראינו קודם. אין חדש בסרט.

וראיתי את הסדרה, אז זה לא תירוץ.
   כתוב תגובה
בתור אחד שאהב נורא את ''באפי'' ו''אנג'ל''  (חדש)
ברדוויל השוודי יום ראשון, 16/10/2005, שעה 20:11
התאכזבתי נורא מ''פיירפלי''. יכול להיות שזה בגלל הציפיות הגדולות שהיו לי מהסדרה, אבל בכל אופן, היא הייתה ממש פחות טובה משאר הסדרות של ווידון. לפיירפלי, למרות שהייתה סדרה מאוד מדליקה וסוחפת, היה חסר משהו, איזושהי תחושת מסתורין. את באפי אהבתי כל כך בעיקר שאף פעם לא הצלחתי ממש לדעת מה יתרחש בה בהמשך, נקודת הסיום שלה לא הייתה ברורה מראש, ואני לפעמים מצאתי את עצמי קורע את השערות מרוב מתח. לבאפי גם הייתה ויזואליה מעולה, שלמרות שלפעמים הייתה קצת מוגזמת, רק עזרה לסידרה להיות הרבה יותר קורצת, הרבה יותר מענגת. לפיירפלי, עם הקלילות שלה, עם כל המגניבות שלה, לא היה את זה וחבל.

אחלה ביקורת, אני מת לראות את הסרט.
   כתוב תגובה
  (חדש)
nitaro יום שישי, 21/10/2005, שעה 10:30
שלום אני ראיתי את הסרט באייקון וזה היה אחד הדברים הכי גדולים ומוצלחים שיש!!! ~_~

אני בתור אחד שמעוניין לראות פיירפלי (שמגיע לHOT EXTRA) ממליץ בחום גם אם לא מכירים ולא ראו את הסידרה...
   כתוב תגובה
למען האמת, התאכזבתי...  (חדש)
אלון יום שישי, 04/11/2005, שעה 14:47
כשהתחלתי לראות הסדרה פיירפלי (בזכות האינטרנט) התאכזבתי לדעת שאחרי 14 פרקים יש סוף לאורגזמה... אבל גוס וידון לא התאפק, והחליט לעשות מזה סרט...הייחודיות של הבמאי-תסריטאי כבר התבטאה בעבר, בבאפי, ואחר כך באנג'ל, שבעצם הוא הבסיס האמיתי לסדרה. צוות של גיבורים, שחלקם נוטה לצד האפל, עם הסטוריה למודת כאב שמייצרת דמויות לא מאוזנות ומבשילות לאינטראקציה מרתקת בינהן לבין עצמם, לבין הסביבה.

בסדרה היתה תחושה שהכל אפשרי, כשקו העלילה המרכזי מתקדם ומתפתח ומוסיף גוון נוסף לדמויות עצמן. הסרט, לעומת זאת, עשוי כמו וידאו קליפ משופץ, עם מחוות לכל מיני במאים למיניהם, כשכל החן של והמסתוריות של הסדרה מתאדים להם בלי-שים-לב. קטעי הפעולה אינם חדים מספיק וחוסכים בזוויות מצלמה שהיו דרושים כדי ליצור יותר מתח. וקטעי הדיאולוגים, שהיו המנוע העקרי של הסדרה, היו קטועים, קצרים, ובגלל הכביכול התזזיתיות, צפויים.

אחת החולשות העיקריות של גוס' וודון, זה הסוף. הוא לא יודע איך לסגור קצוות. בשבילו, כנראה, ואת זה אני לוקח מהסדרות שלו, אין משקל יתר לפרק מסויים וגם לסוף. הסוף הסתמי של הסרט מייצר לצערי, תחושה של עוד פרק...

צפיתי ליותר, הרבה יותר.
   כתוב תגובה
ברוכים הבאים לעידן הפוסט-מודרני  (חדש)
הזומבי האלמוני יום ראשון, 04/12/2005, שעה 20:39
מחלק מהתגובות לביקורת, נראה שאנשים לא הפנימו בדיוק באיזה עידן הם (כמו גם ג'וס) חיים. מסר עמוק? סיום חזק? דיון הרה גורל במשמעות הקיום שעליו יעמוד הסרט? לא בבית ספרנו. היצירות של ג'וס וודון עד היום הצטיינו בבניית נרטיבים ושבירתם (ע''ע whole again), קריצה ל''תרבויות שוליים'', פסיפס של רמיזות וציטוטים שאין טעם לקחת יותר מדי ברצינות, אירוניה עצמית - כיאה לבן זמננו - מבלי לאבד שום דבר מהקסם, התיחכום, הרגישות והרלוונטיות של סיפור טוב. מהביקורת נשמע שהסרט אינו שונה.
   כתוב תגובה
יסלח לי כבודו, אבל בלי קשר לכלום  (חדש)
Boojie יום ראשון, 04/12/2005, שעה 21:03
בתשובה להזומבי האלמוני
אנשים פה לא צריכים להפנים שום דבר, לא לגבי העידן שאנחנו חיים בו ולא לגבי שום דבר. לאנשים שונים יש מה שהם מצפים לו מסרט, וזו זכותם לצפות לו, בין אם אנחנו בעידן הפוסט-מודרני ובין אם אנחנו בעידן הפרה-קמברי.
''עידן'', בחיי. כאילו אין גבול לפלצנות.
   כתוב תגובה
מי יודע כמה אנשים בשם ''עידן'' העלבת ככה במחי מקלדת...  (חדש)
לילי יום שני, 05/12/2005, שעה 0:26
בתשובה לBoojie
על אף שאני מסכימה בהחלט עם מרבית דבריך. חוץ מזה, הפוסט-מודרניזם מת, לא? אנחנו לא בפוסט-פוסט-מודרניזם עכשיו? או בפריקוול של הסיקוול של הפוסט-פוסט? מישהו עוד עוקב?
   כתוב תגובה
ברוכים הבאים לעידן הפוסט-מודרני- של מי?  (חדש)
אלון יום שישי, 09/12/2005, שעה 12:59
בתשובה להזומבי האלמוני
אני חושב שאתה טועה. הבסיס של הסרט מדבר על אמונה ועל איך אמונה אמורה להניע את חייך. זה המסר. לגבי הסוף. אם היה כל-כך חשוב להגיע למצב שחייבים לעשות משהו בנדון (לא רוצה לשים ספויילר) ואם אנשים אמורים למות בגלל הדבר הזה, אז כנראה שיש פה שהמסר הועבר והופנם, אבל למה לא לראות את התוצאות של זה? למה לא לדעת איך זה שינה באמת משהו? הגישה של וודון שגם היא סוג של אמירה, שלא משנה מה המטרה העיקר שתדבוק בה, לא מספיקה לסרט. הדמויות אולי קטנות וחסרות חשיבות בעולם הענק שסביבם אבל המטרה למענה הם לוחמים כן חשובה וכן גדולה מהם ולכן יש לגבות אותה מחוץ לעולם הפנימי שהם נמצאים בו.

ולכן, זה מפריע. הרי כשאתה נרתם למטרה שגדולה ממך, זה משפיע עליך בסופו של דבר, אתה הופך להיות חלק מההליך הזה, שמשפיע על מליוני אנשים.
   כתוב תגובה

הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.