על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
עוד בקטגוריה זו:

Ancillary Justice
ספרים / אהוד מימון
16/08/14
תגובות: 0  
סוס ורוכבו רמה בים
ספרים / נועה רייכמן
03/05/14
תגובות: 0  
קוקטייל עם טעם לוואי
ספרים / אהוד מימון
05/04/14
תגובות: 3  
לילד יש פוטנציאל
ספרים / נועה רייכמן
22/03/14
תגובות: 0  
במעלה המדרגות היורדות
ספרים / אהוד מימון
23/11/13
תגובות: 0  
לא הדיסטופיה שעליה חשבתם
ספרים / איתי שלמקוביץ
21/10/13
תגובות: 0  
החיים, בעיר קטנה
ספרים / קרן לנדסמן
06/10/13
תגובות: 0  
משחק ילדים?
ספרים / קרן לנדסמן
17/08/13
תגובות: 1  
לא בדיוק סימפוניה
ספרים / אהוד מימון
04/08/13
תגובות: 3  
דרושות מילים לתמונות
ספרים / אהוד מימון
15/06/13
תגובות: 1  
כשאשלין פגשה את קינאן
ספרים / קרן לנדסמן
11/05/13
תגובות: 1  
לשם ובחזרה, ולשם
ספרים / נועה רייכמן
19/04/13
תגובות: 2  
דרושים מספריים
ספרים / אהוד מימון
06/04/13
תגובות: 7  
בחזרה לעתיד שלא היה
ספרים / קרן לנדסמן
16/03/13
תגובות: 5  
להתחיל באומץ
ספרים / נועה רייכמן
02/02/13
תגובות: 0  

היפר גיבורים
ספרים / דידי חנוך
יום ראשון, 16/02/2003, שעה 0:12

'הסמכות' – סדרת קומיקס מאת וורן אליס


סקירה זו הופיעה לראשונה באתר הממסד האפל של דידי חנוך


ז'אנר הסופר גיבורים הוא הלחם והחמאה של הקומיקס. למרות הצמיחה המרשימה של קומיקסים שונים ומגוונים תחת לייבלים כמו ורטיגו של די.סי קומיקס (ביתם של הסנדמן, הבלתי נראים, וכן טרנסמטרופוליטן של וורן אליס), הקומיקסים המצליחים ביותר הם עדיין סיפורים על אנשים בעלי כוחות-על (וטייטס) הנלחמים ברשע.
וכמו כל ז'אנר, גם לזה יש חוקים משלו. הגיבורים לא הורגים. הם מנצחים את אויביהם, שמים אותם בכלא או בבית המשוגעים, אבל המקרים בהם גיבור על בקומיקס הרג יריב כלשהו הם נדירים מאד. הגיבורים נלחמים ברשעי-על, אנשים בעלי כוחות-על כשלהם, לובשים טייטס (אם נתעלם מרוב יריביו הקלאסיים של באטמן) ופועלים מחוץ לחוק.
וורן אליס, אחד האנשים המוכשרים ביותר שפועלים בעולם הקומיקס, החליט לקחת את הז'אנר כמה צעדים קדימה כשיצר את הסמכות.
הסמכות היא, בערך, סדרת המשך. רוב החברים בה הופיעו גם ב'מצפה סערה', כוח של גיבורי על שפעל בשירות האו''ם וחרג גם הוא (תחת שרביטו של אליס) מתחומי האחריות ה''רגילים'' של גיבורי-העל. אבל לאחר פירוקו, בחרו אנשי הצוות החשאי שלו שלא לצאת לגמלאות.
במקום זאת, הקימה מפקדת הצוות, ג'ני ספארקס, את הסמכות: אוסף גיבורי על בעלי שני מאפיינים עיקריים: הכוחות שלהם אדירים, ואין גבול למה שהם מוכנים לעשות איתם. הם לא פועלים מחוץ לחוק. הם פועלים מעל לחוק. הם מעצמה.
עוד כמה דברים מבדילים את הסמכות מצוותי סופר-גיבורים אחרים. מתוך שבעה חברים, שלוש הן נשים. שניים מארבעת הגברים הם זוג הומואים. אחד משני הסטרייטים נוטה להיות מסומם.
הדמות המרתקת ביותר בתריסר הגליונות של אליס היא מנהיגת הקבוצה, ג'ני ספארקס – בלונדית בריטית שנולדה עם המאה העשרים, והיא ''רוח המאה''. יש לה שליטה מוחלטת בחשמל. היא לא לובשת טייטס. היא מעשנת, שותה ומקללת. היא הסופר גיבור הכי אנושית שתוכלו למצוא. אבל כשהיא מופיעה כדמות עשויה מחשמל בגובה של גורד שחקים ומודיעה לפולשים מיקום מקביל שכוכב הלכת הזה עדיין נמצא תחת הגנתה, ושיעופו מכאן לפני שמערכות הספינות שלהן יקרסו, היא מצליחה להיות אחד הדבר הרחוקים ביותר מבן אנוש נורמלי שאתם עשויים לפגוש. אפילו בקומיקס.
כיוון שמדובר בקומיקס, יש לומר כמה מילים על האמנות. העבודה של בריאן היטץ', הצייר של הסדרה, מהממת. המטרה היתה ליצור אפקט קולנועי, גדול מהחיים, של סרט אקשן בעל תקציב ענק. המטרה הושגה.
וורן אליס כתב רק תריסר גליונות של הסמכות. הגליונות הבאים, פרי עטו של מרק מילאר, היו טובים מאד גם הם, לפני שסכסוכים וצנזורה חיסלו את הסדרה. אבל נראה שמילאר ניסה קצת יותר מדי לזעזע ולנתץ מסגרות. אצל אליס, לעומת זאת, הקומיקס היה מושלם. היו אלה סופר גיבורים שעשו יותר – עשו הכל – כדי ליצור עולם טוב יותר.



הסמכות (The Authority)
מאת וורן אליס (Warren Ellis)
הוצאת DC Comics, שנת 2000
192 עמודים



הסמכות
הממסד האפל

 
חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.