על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
עוד בקטגוריה זו:

זומבים עליך, ישראל!
סרטים / נורית הוראק
04/03/13
תגובות: 2  
מעגל בלי הרבה קסם
סרטים / עליזה בן מוחה
20/10/12
תגובות: 3  
קפטן אמריקה ומלחמת העולם השנייה
סרטים / אנדרו ליפטאק
03/09/11
תגובות: 1  
מקור לא ברור
סרטים / עליזה בן מוחה
30/07/11
תגובות: 4  
כמעט הסוף (חלק ראשון)
סרטים / עליזה בן מוחה
12/06/11
תגובות: 0  
חלום גנבים
סרטים / עליזה בן מוחה
29/12/10
תגובות: 13  
טובים השניים?
סרטים / עליזה בן מוחה
14/08/10
תגובות: 5  
מגע של קסם
סרטים / לילי דאי
14/05/10
תגובות: 2  
המקום שאליו גיבורי אקשן הולכים למות

סרטים / לילי דאי
02/05/10
תגובות: 4  
מה שיותר כחול יותר ממדים
סרטים / לילי דאי
31/01/10
תגובות: 5  
על ממוצע ומעל הממוצע
סרטים / אֹרן רהט
24/10/09
תגובות: 8  
לשקוע בסרט טוב
סרטים / רז גרינברג
28/04/08
תגובות: 1  
דיקסילנד
סרטים / אהוד מימון
03/10/06
תגובות: 2  
חייו ומותו של סופרמן
סרטים / רני גרף
25/07/06
תגובות: 22  
הטרור כמשל
סרטים / רני גרף
03/04/06
תגובות: 15  

אנשי המסתורין
סרטים / רז גרינברג
יום רביעי, 22/11/2000, שעה 2:03

כמה סופר-גיבורים צריך כדי להרכיב נורת חשמל?


'אנשי המסתורין' ('Mystery Men') הוא עוד סרט מד''ב שדילג על מסכי הקולנוע בארץ ומגיע לוידאו אחרי המתנה שערורייתית של יותר משנה. התזמון שבו הוא מגיע אלינו (אם להתעלם מהיציאה של ה-DVD), מעניין – זמן קצר לאחר 'Galaxy Quest' (שגם הוא הנו קומדיית מד''ב על חבורת לא-יוצלחים בגבול ההזוי שבין מציאות לפנטסיה) ו'אקס-מן' (ש'אנשי המסתורין' יכול בהחלט להיראות כפארודיה עליו). אלא ש'אנשי המסתורין' יצא בארה''ב כמה חודשים טובים לפני 'Galaxy Quest' ושנה תמימה לפני 'אקס-מן', כך שהוא מקבל אי-אילו נקודות זכות על מקוריות. למרבה הצער, ברוב הקטגוריות האחרות הוא מקבל ציון נכשל.

'אנשי המסתורין' הוא פארודיה על סדרות קומיקס המציגות צוותים של סופר-גיבורים. ב'עיר האלופים' מנסה חבורה של שלושה סופר-גיבורים כושלים – 'החופר' (ויליאם מייסי), המכה באויביו בעזרת את חפירה, 'המהרג'ה הכחול' (האנק אזריה) המשליך לעברם מזלגות וכפות ו'הזועם' (בן סטילר), המסוגל להביס את אויביו בהשתוללות של זעם רצחני (הצרה היא שהוא אף פעם לא מצליח להגיע לרמה כזו של זעם) – להלחם בפשע. זה לא כל כך מצליח להם, בעיקר באשמת 'קפטן מופלא' (גרג קינר), סופר גיבור אמיתי אליו נושאת כל העיר את עיניה בהערצה. אבל גם לקפטן מופלא יש בעיות: אחרי שהוא הכניס את כל הפושעים בעיר לכלא, לא נשארה לו יותר מדי עבודה פרט להצלת זקנים בבתי אבות. לכן הוא פועל לשחרורו של הארכי-פושע קזנובה פרנקנשטיין (ג'ופרי ראש) מהכלא, כדי שזה יחזור להטיל את אימתו על העיר והקפטן יוכל להציל אותה. התוכנית משתבשת מעט – קזנובה פרנקנשטיין אמנם מנסה, עם שחרורו מהכלא, להשמיד את העיר (לצלילי מוסיקת דיסקו סוערת), אבל הקפטן לא ממש מצליח לעצור אותו. כאן נכנסים לפעולה שלושת הגיבורים הכושלים שהוזכרו קודם. הם עורכים מבחני קבלה ומגייסים לעזרתם את 'הילד הבלתי-נראה' (קל מיטצ'ל), המסוגל להיות בלתי-נראה רק כשאף אחד לא מסתכל עליו, 'המכדררת' (ג'אנין גארופאלו, שמספקת לסרט כמה מהרגעים היותר מוצלחים שלו), המנהלת לאורך הסרט שיחות עם הגולגולת של אביה המנוח שתקועה בתוך כדור שקוף, ו'טחול' (פול רובנס), התוקף את אויביו על ידי הפרחת נפיחות קטלניות לחלל האויר. לאחר אימונים מפרכים אצל סופר-גיבור בשם 'ספינקס' (ווס סטדי) המפריח מלוא החופן עצות זן אבסורדיות, יוצאת החבורה להציל את העיר.


את הסרט הפיקה חברת Dark Horse, הידועה כמו''ל של קומיקס איכותי אך מתעקשת, למרבה הצער, להפיק סרטי זבל. זוכרים את 'המסיכה'? 'חתיכה דוקרנית'? 'וירוס'? לא חשבתי שתזכרו. 'אנשי המסתורין' הוא לא סרט גרוע כמו הסרטים הנ''ל – למעשה, הוא הדבר הכי קרוב לסרט טוב שיצא מבית היוצר שלהם – אבל הוא לוקה בכל התחלואים שהיו לסרטים האלה. בראש ובראשונה, ההחלטה לכוון אותו לעבר הצופים שסרטי 'אוסטין פאוורס' הם אתגר אינטלקטואלי גדול מדי עבורם. לא מדובר כאן רק בבדיחות שנועדו להרוס לצופים את ארוחת הערב (והסרט רצוף בשכאלה לכל אורכו), אלא גם בעובדה שהגגים המוצלחים (ויש גם כמה כאלה, אבל שום דבר מצחיק עד דמעות) חוזרים על עצמם עד זרא, כדי שגם הצופים הכי סתומים יבינו את הפאנץ'-ליין (בעוד שהצופים שכבר הבינו, ולאור הכישלון המסחרי של הסרט הזה מדובר כנראה ברוב מכריע, יפהקו בשיעמום). שוב עולה כאן האנלוגיה הלא-הוגנת אך הבלתי נמנעת ל'גלקסי קווסט': 'גלקסי' היה קומדיה מתוחכמת של ניואנסים, 'אנשי המסתורין' מתעקש להכות את הצופים על הראש עם פטיש. בכלל, התסריט של 'אנשי המסתורין' לקוי מיסודו: ארוך מדי, מסורבל מדי, עם קצב עלילתי זוחל והגיון נראטיבי קלוש.
חוץ מזה, כמו בכל הסרטים הקודמים ש-Dark Horse הפיקו, מדובר בסרט מכוער. אוהבי אסתטיקה צריכים להתרחק מהסרט הזה כמו מאש. התפאורות והתלבושות הן קוקטייל דוחה של חוסר טעם, והבמאי בעל השם הבלתי אפשרי Kinka Usher צילם אותן בכל מני זוויות ביזאריות עם תאורה דפוקה. כמובן שניתן לטעון כי מאחר והסרט הוא פארודיה יש כאן איזשהו אלמנט של הפוך-על-הפוך, אבל אני לא קונה את זה. אפשר לביים סרטים עם תפאורות מחונטרשות ועדיין להצליח לגרום להן להיראות אסתטיות. שמעתם פעם על טים ברטון?

הדבר היחיד המציל את הסרט מכישלון מוחלט הוא צוות השחקנים. להוציא את בן סטילר האיום והנורא, כמעט כולם עושים עבודה משכמם ומעלה. ג'אנין גארופאלו, כפי שהוזכר למעלה, נפלאה. גם ויליאם מייסי, שבנה את הקריירה שלו על גילום דמויות של לוזרים, מצוין כרגיל. ג'ופרי ראש מצליח להכניס לתפקיד הנבל כמה טוויסטים לא-צפויים. האנק אזריה, שידוע בעיקר כמדובב קולות ב'סימפסונים', מוכיח שיש לו גם נוכחות מרשימה על המסך. גם פול רובנס עושה עבודה לא-רעה (למרות שלא הייתי ממליץ לו להשתמש בתפקיד שהוא מגלם בסרט הזה בתור כרטיס ביקור לשום דבר).

יהיו, כנראה, כמה שימושים עתידיים מועילים לסרט הזה. אין ספק שהוא יהפוך לסרט פולחן בשעות המאוחרות של מסיבות סטודנטים אמריקאים (אחרי שכל הנוכחים שתו מספיק בירות בשביל לכבות את השכל ואת חוש הטעם). הסטוריונים של סוף המאה ה-‏21 יפיקו ממנו כמה מסקנות מועילות על מצבה המדרדר של החברה האנושית בסוף המאה ה-‏20. יכול להיות שהוא אפילו יבשר על המעבר של חברת Dark Horse להפקת סרטים טובים (כאמור, הוא טוב בהרבה מכל סרט אחר שהם הוציאו אי-פעם). אבל אין מה לעצור את הנשימה בצפייה דרוכה. 'אנשי המסתורין' הוא הסרט שאתם ממש לא חייבים לראות.



Mystery Men : האתר הרשמי

 
חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
שתי הערות  (חדש)
גל יום רביעי, 22/11/2000, שעה 22:59
א) האנק עזריה זכור לטובה לא רק כמדבב בסימפסונים אלא גם
מהסרט כלוב הציפורים. שם הוא הראה שהוא יודע לשחק נפלא

ב) המסיכה סרט זבל? 
המסיכה היהסרט שהצליח לא רע עד כמה שזכור לי 
חוץ מזה שזה סרט מאוד חביב ומשעשע
(נכון יש כמה בדיחות שמתאימות לילדים בכיתה ג' ובכל זאת)
וזה גם הסרט שהציג לעולם את פרצוף הגומי של ג'ים קארי-לא?
   כתוב תגובה
שתי הערות  (חדש)
רז גרינברג יום חמישי, 23/11/2000, שעה 8:07
בתשובה לגל
ב-''המסיכה'' יש ''כמה'' בדיחות שמתאימות לילדים בכיתה ג'? פחות או יותר כל הסרט כוון לאוכלוסיה הזאת. אותי, באופן אישי הוא לא הצחיק. הפעלולים היו לא רעים (אם כי קראתי כמה ביקורות שדיברו על ''הפגנה מדהימה של דמיון ויזואלי'' וזו נראית לי היסחפות פראית), אבל לא יותר מזה. ג'ים קארי התגלה עוד לפני כן, כמדומני, ב-''אייס ונטורה''. גם שם וגם ב-''המסיכה'' הוא עשה עבודה לא-משהו (לעוות את הפרצוף שלך עדיין לא נקרא לשחק), למרות שמאז (ב-''המופע של טרומן'', למשל) הוא הוכיח שהוא יכול להיות גם שחקן מצויין.
   כתוב תגובה
to the disco room!  (חדש)
חמילקר יום חמישי, 23/11/2000, שעה 21:03
בתשובה לרז גרינברג
הסרט ''אנשי המסתורין'' משעשע ומצחיק.
הדמויות שם מצליחות ''לרדת'' על דמויות הסופר כוכבים שהתרגלנו אליהם.
לא רק האמריקאי לבן השיניים והבלורית המתנפנפת יכול להיות גיבור, גם אנו ''העמכה'' יכולים, אם רק נאמין בעצמנו.
אבל מטרת הסרט איננה להעביר מסר חינוכי זה.
הסרט נועד להצחיק ברמה בסיסית, בלי להיכנס לפילוסופיות מתוסבכות.
יש בו קריצה חביבה אל שנות ה 80 והדיסקו, קצת צחוקים על נזירי זן ומשפטיהם הסתומים, ובכלל נסיון להראות את הצד של הלא מוצלחים. כי הרי נמאס כבר לראות את ברוס וקיאנו מצילים את העולם.
בעולם התקשורת של היום, מראה וגיל הם מילות הקסם. זה מתבטא לא רק בסרטים וסדרות הטלוויזיה, אלא גם בדיווחי חדשות ואפילו באינטרנט.

בחזרה לסרט, גם ללא כל המסר החינוכי המטפטף מהסרט, היה פשוט כיף לראות את הנק עזריה מתאמן בזריקת מזלגות. ג'אנין גארופולו, כפי שכבר צוין היא מצוינת התור הגיבורה משחקת הבאולינג (משחק של בנים בד''כ).
גרג קיניר משחק את ''אול אמריקן בוי'' שהוא כ''כ טוב בו, עוד מימי ''סברינה'' (הסרט, לא הסדרה).
והגדול מכולם- ג'פרי ראש, בתור ארכי פושע, עם מבטא גרמני (מתבקש לא?) וצבא של חיילי דיסקו.

אם תאהבו את הסרט - הסרט יאהב אתכם.
   כתוב תגובה
Flaming Carrot  (חדש)
Dotan Dimet יום ראשון, 26/11/2000, שעה 13:24
בתשובה לחמילקר
It's worth noting that ''The Mystery Men'' started out as lowly supporting characters in a Comic book called ''Flaming Carrot'' (created by Bob Burden). The Flaming Carrot himself was a character that makes them look tame and resonable in comparison: a superhero whose costume consisted of a shirt and trousers, flippers, and a giant carrot mask (as long as he was tall), with a plume of fire at the top. He was billed as ''The Working Man's Superhero'', and the Mystery Men were the guys he'd go out and have a beer with.
   כתוב תגובה
Disco isn't dead, Disco is Life!  (חדש)
עידו רייף יום ראשון, 26/11/2000, שעה 19:44
בתשובה לחמילקר
אני מסכים עם חמילקר. הסרט הזה הוא אולי לא העדין ביותר שראיתי, אבל יש בו גם לא מעט הברקות אירוניות על סופר גיבורים והאבסורד הטבוע בהם מראש. חוץ מזה הוא משתלב לא רע בנישת הסרטים שעיקר ההנאה שבהם נובעת מדפיקות פטיש פרועות על הראש (כמו Animal House הקלאסי).
אה, ולגבי המסכה? איך לתאר את הסרט הזה בעדינות?
מפגר.
   כתוב תגובה
  (חדש)
קילרוי יום שלישי, 28/11/2000, שעה 17:17
הסרט הוא דווקא די חביב ומשעשע.
והזויות המוזרות שאותם לא אהבת הפכו את הסרט למשהו יותר קומיקסי ויצרו מעין עולם יחודי שנבנה מכך.
(שלדעתי זה דבר טוב).
הבעיה של הסרט היא שהוא לא החליט אם הוא צוחק על ז'אנר הקומיקס או שהוא חלק ממנו.
אבל בהחלט סרט מהנה לערב חורף שאין מצב רוח להעביד את המוח יותר מדי.
   כתוב תגובה
הדואליות לא בהכרח בעייתית.  (חדש)
Kipod יום רביעי, 29/11/2000, שעה 21:39
בתשובה לקילרוי
גלקטי-קווסט, למשל, לא החליט אם הוא לועז לסטארטרקיסטים ובז להם, או מצדיע לעלובי הנפש ההלו.
ובכל זאת יצא סרט נהדר.
   כתוב תגובה

הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.