על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
עוד בקטגוריה זו:

Ancillary Justice
ספרים / אהוד מימון
16/08/14
תגובות: 0  
סוס ורוכבו רמה בים
ספרים / נועה רייכמן
03/05/14
תגובות: 0  
קוקטייל עם טעם לוואי
ספרים / אהוד מימון
05/04/14
תגובות: 3  
לילד יש פוטנציאל
ספרים / נועה רייכמן
22/03/14
תגובות: 0  
במעלה המדרגות היורדות
ספרים / אהוד מימון
23/11/13
תגובות: 0  
לא הדיסטופיה שעליה חשבתם
ספרים / איתי שלמקוביץ
21/10/13
תגובות: 0  
החיים, בעיר קטנה
ספרים / קרן לנדסמן
06/10/13
תגובות: 0  
משחק ילדים?
ספרים / קרן לנדסמן
17/08/13
תגובות: 1  
לא בדיוק סימפוניה
ספרים / אהוד מימון
04/08/13
תגובות: 3  
דרושות מילים לתמונות
ספרים / אהוד מימון
15/06/13
תגובות: 1  
כשאשלין פגשה את קינאן
ספרים / קרן לנדסמן
11/05/13
תגובות: 1  
לשם ובחזרה, ולשם
ספרים / נועה רייכמן
19/04/13
תגובות: 2  
דרושים מספריים
ספרים / אהוד מימון
06/04/13
תגובות: 7  
בחזרה לעתיד שלא היה
ספרים / קרן לנדסמן
16/03/13
תגובות: 5  
להתחיל באומץ
ספרים / נועה רייכמן
02/02/13
תגובות: 0  

השומר
ספרים / דידי חנוך
יום רביעי, 16/04/2003, שעה 0:12

'משמר הלילה' מאת טרי פראצ'ט


סקירה זו הופיעה לראשונה באתר הממסד האפל של דידי חנוך


כשאומרים על סופר קומי שספרו האחרון הוא כנראה הפחות מצחיק מבין ספריו, קשה לומר שזו מחמאה. אבל בספר ה-‏26 בסדרת עולם הדיסק, טרי פראצ'ט מוכיח שהוא יכול לצאת מנצח גם כשמינון הבדיחות נמוך יותר מאי פעם.
סמואל ויימס, מפקד משמר העיר של אנק-מורפוק, הכרך הסואן ביותר בעולם הדיסק, הוא אולי הדמות המוצלחת ביותר של פראצ'ט וגיבור התת-סדרה המוצלחת ביותר שלו. אבל סמואל ויימס שאנחנו מכירים מהספרים המאוחרים יותר אינו בדיוק הקצין המריר שפגשנו לראשונה ב'שומרים שומרים'. הוא התקדם בחיים, מצא אהבה, הפסיק לשתות והפך לאציל חשוב ומפקד של כוח משטרתי גדול יותר מאי פעם.
והוא לא ממש מרוצה מזה. ויימס מתגעגע נואשות לימים בהם היה ''סתם'' שוטר, בהם יכול היה לחוש את אדמת העיר דרך הסוליות הבלויות של מגפיו. הגעגוע הזה גורם לו לקחת פיקוד על מרדף אחר רוצח מסוכן במיוחד, וכשהמרדף הזה מוביל אותו לגגות אוניברסיטת הקסמים הגדולה, בעת סופה קסומה, הוא מקבל את משאלתו. הוא, ואיתו הרוצח, נשלח ישירות לעבר של עצמו, ונאלץ למלא את תפקידו של השוטר שהיה המורה הרוחני שלו בימיו הראשונים בעיר.
נראה כי פראצ'ט, סופר ועיתונאי שהפך מאדם מוכשר ואלמוני לסופר קאלט ומשם לסופר המצליח ביותר בבריטניה (עד רולינג, כמובן), מתעל דרך ויימס את כל האמביוולנטיות שהוא חש כלפי ההצלחה שלו. געגועיו של ויימס לעבר, והעובדה הברורה שהעבר היה כל כך הרבה פחות טוב, משקפים, כמדומה, את ראייתו של פראצ'ט את עצמו, ובמידה רבה גם את המציאות. החייים היו פשוטים יותר כשהוא כתב את הספרים הראשונים של עולם הדיסק – ספרים פשוטים, מצחיקים ונחמדים.
אבל פראצ'ט של היום, למרות הקדרות, למרות שלפעמים נראה שאין לו חשק להצחיק, הוא סופר טוב בהרבה מכפי שהיה לפני עשרים שנה, כשכתב את 'צבע הכשף'. מסופר שאמר דברים מצחיקים על ספריהם של סופרים אחרים (במיוחד פריץ לייבר ורוברט הווארד), הוא הפך לסופר שאומר דברים מעניינים ונכונים על החיים. החיים שלו, החיים שלנו.
'משמר הלילה' הוא ספר מצוין. הדבר השלילי ביותר שניתן לומר עליו הוא שחובה לקרוא את הספרים הקודמים לו בסדרת השומרים ('שומרים שומרים', 'Men at Arms', 'Feet of Clay', 'Jingo' ו-'The Fifth Elephant') כדי לזכות במלוא התמונה. אבל אין בכך כל רע – כדאי לכם לקרוא את הספרים הללו. באמת.



משמר הלילה (Night Watch)
מאת טרי פראצ'ט (Terry Pratchett)
הוצאת Corgi Adult
480 עמודים



משמר הלילה
טרי פראצ'ט ועולם הדיסק
הממסד האפל

 
חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.