על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
עוד בקטגוריה זו:

זומבים עליך, ישראל!
סרטים / נורית הוראק
04/03/13
תגובות: 2  
מעגל בלי הרבה קסם
סרטים / עליזה בן מוחה
20/10/12
תגובות: 3  
קפטן אמריקה ומלחמת העולם השנייה
סרטים / אנדרו ליפטאק
03/09/11
תגובות: 1  
מקור לא ברור
סרטים / עליזה בן מוחה
30/07/11
תגובות: 4  
כמעט הסוף (חלק ראשון)
סרטים / עליזה בן מוחה
12/06/11
תגובות: 0  
חלום גנבים
סרטים / עליזה בן מוחה
29/12/10
תגובות: 13  
טובים השניים?
סרטים / עליזה בן מוחה
14/08/10
תגובות: 5  
מגע של קסם
סרטים / לילי דאי
14/05/10
תגובות: 2  
המקום שאליו גיבורי אקשן הולכים למות

סרטים / לילי דאי
02/05/10
תגובות: 4  
מה שיותר כחול יותר ממדים
סרטים / לילי דאי
31/01/10
תגובות: 5  
על ממוצע ומעל הממוצע
סרטים / אֹרן רהט
24/10/09
תגובות: 8  
לשקוע בסרט טוב
סרטים / רז גרינברג
28/04/08
תגובות: 1  
דיקסילנד
סרטים / אהוד מימון
03/10/06
תגובות: 2  
חייו ומותו של סופרמן
סרטים / רני גרף
25/07/06
תגובות: 22  
הטרור כמשל
סרטים / רני גרף
03/04/06
תגובות: 15  

פוטר מכה בשלישית
סרטים / ארז לנדוור
יום ראשון, 27/06/2004, שעה 10:02

'הארי פוטר והאסיר מאזקבאן', השלישי בסרטי הארי פוטר, מגיע אל מסכינו – בשל יותר, אפל יותר, טוב יותר


לאחר שתי שנותיו הראשונות בהוגוורטס, הארי פוטר חוזר בשלישית. כריס קולומבוס, שביים את שני הסרטים הקודמים בסדרה, נוטל את מושכות ההפקה, ועל הגה הבימוי מחליף אותו אלפונסו קוארון, שעליו ידובר בהמשך. על כן לא מפתיע שאופי הסרט שונה מקודמיו. אפל. כמה אפל? קחו את סרטי אימה בריטיים משנות הארבעים של המאה הקודמת , ערבבו אותם עם הגותיקה של 'אנקת גבהים', הוסיפו את המסתורין של 'כלבם של בני בסקרוויל', פזרו את הקדרות של סיפורי ריי ברדבורי, מוססו את המוזרות של הסדרה 'האסיר', ותקבלו מושג על אופיו של 'הארי פוטר והאסיר מאזקבאן'.

לאחר שניפח את דודתו המעצבנת והעיף אותה באויר, בורח הארי מביתו וחוזר לבית הספר הוגוורטס. שם מתברר שסיריוס בלאק ,שהיה כלוא בכלא אזקבאן השמור והוביל את לורד וולדמרוט אל הוריו של הארי, הצליח לברוח. כעת חייו של הארי בסכנה, והוא צריך להשמר לנפשו יותר מאי פעם בעבר, כיוון שסיריוס בלאק יכול לשנות את צורתו ולהיעלם מכל מקום לאחר שביצע את פשעיו. ואם לא די בכך, הרי שהסוהרסונים, שומרי הכלא האימתניים, רודפים אחר בלאק והם לא מבחינים בין אשם לחף מפשע – כל העומד בדרכם נמצא בסכנה. הארי נאלץ, שוב, לעמוד מול הרוצים ברעתו ולהתמודד עם סכנות גדולות, והבירוקרטיה והכללים הנוקשים של בית הספר לא מקלים עליו. לעזרתו באים, שוב, חבריו הטובים רון וויזלי והרמיוני גריינג'ר. וגם כמה חפצים קסומים.
הקסם – בדמות חפצים, יצורים ואירועים – אכן בולט לאורך כל הסרט: נסיעה מטורפת באוטובוס ברחבי לונדון, מפה מכושפת העוקבת אחרי מיקומם של אנשים, יצור חביב הקרוי היפוגריף (הכלאה בין עוף דורס לסוס), אנשי זאב, יצורים אימתניים בעלי יכולות מנטליות מפותחות, משחק קווידיץ' במזג אויר סוער, עכברוש מוזר ומסע בזמן בנוסח הסדרה 'בלשים בזמן', כל אלה הם רק חלק מההתרחשויות ומהאפקטים המיוחדים שתמצאו בו. שילוב מרכיבי מיסתורין, הומור וכשפים מגובש בסרט בצורה קוהרנטית ומביא להיותו שדרוג של שני קודמיו.


מרכיב אחר באיכותו של הסרט הוא המשחק: דניאל רדקליף מתעלה על עצמו לעומת הופעותיו הקודמות. רופרט גרינט בעל שתי הבעות הפנים ממלא היטב את תפקיד השלומיאל, ואמה ווטסון המוכשרת והחיננית – כל מילה מיותרת. טום פלטון מצטיין כרגיל כדראקו מאלפוי, ושוב אנו פוגשים ברובי קולטריין, מגי סמית ואלאן ריקמן הנפלאים. מייקל גמבון נכנס לנעליו של ריצ'ארד האריס המנוח בגילום פרופסור דמבלדור, והוא לא מבייש את קודמו ז''ל. גארי אולדמן המצוין מגלם את סיריוס בלאק. אמה תומפסון בתפקיד פרופסור סיביל טרלוני ודייויד תוליס בתפקיד רמוס לופין מצטרפים לצוות המורים הוותיק ותורמים לא מעט לסרט – הראשונה מוסיפה נופך הומוריסטי והאחרון מגלם תפקיד מרכזי כפרופסור הבא לעזרתו של הארי. הסרטים הקודמים זכו להברקות ליהוק של שחקני אורח – ג'ון הארט וקנת בראנה, ואילו כאן רוברט הארדי הותיק והנפלא מגלם את קורניליוס פאדג', נציגם של הקוסמים והמכשפות בפרלמנט הבריטי, דמות תמהונית ומשעשעת.


גם המוזיקה והצילום תורמים לאופיו המיוחד של הסרט. הפסקול מצמרר ותואם לאוירה האפלולית, ואילו הצילום, המאופיין בצבעים כהים ובזויות מעוגלות, מכניס את הצופה לעולם הסרט והופך את חוויית הצפייה בו למוחשית יותר.

התגלית הגדולה ביותר של הסרט היא הבמאי המקסיקני אלפונסו קוארון ('ואת אמא שלך גם'). בעזרת התסריט של סטיבן קלובס, צילומי נופי סקוטלנד היפהפיים של הצלם הניו-זילנדי מייקל סרסין והמוזיקה המהפנטת של ג'ון ויליאמס, יצר קוארון סרט נהדר, שילוב מבריק של עלילה, אוירה, משחק, תסריט, דמויות וצילום. כותב שורות אלה מצפה בכליון עיניים לעבודותיו הבאות. כמאמר הקלישאה – אם אתם הולכים רק לסרט אחד בשנה, לכו לסרט הזה. הוא שווה כל אגורה.


הארי פוטר והאסיר מאזקבאן (Harry Potter and the Prisoner of Azkaban)
במאי: אלפונסו קוארון
תסריט: סטיבן קלובס
על פי ספרה של ג'יי. קיי. רולינג
שחקנים: דניאל רדקליף, אמה ווטסון, רופרט גרינט, דייויד ת'וליס, גארי אולדמן, אלאן ריקמן, אמה תומפסון, רובי קולטריין, מייקל גמבון



הארי פוטר והאסיר מאזקבאן – אתר הסרט
ג'יי קיי רולינג
דניאל רדקליף
רופרט גרינט – מעריצים בריטיים
רופרט גרינט – מעריצים אמריקאים
אמה ווטסון – האתר הרשמי
אמה ווטסון – מעריצים
סרטי אימה בריטיים
אנקת גבהים
כלבם של בני בסקרוויל
ריי ברדבורי
האסיר
בלשים בזמן
האוטובוסים של לונדון
הארי פוטר וחדר הסודות – הסרט
הו הא הארי פוטר

 
חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
התענגתי ביותר על הסרט,
Boojie יום ראשון, 27/06/2004, שעה 17:24
(6 תגובות בפתיל)
3 הערות
גיא ברוך יום ראשון, 27/06/2004, שעה 17:34
ראיתי פעמיים והתענגתי על כול הפעם
tallola יום שני, 28/06/2004, שעה 18:14
(6 תגובות בפתיל)
הארי פוטר - סרט קלוש
אלי בן דוד יום שישי, 23/07/2004, שעה 16:34
(3 תגובות בפתיל)
וולדמורט
עדי שפאן יום ראשון, 11/10/2009, שעה 10:44

הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.