על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
עוד בקטגוריה זו:

החינמניה מס' 38
שונות / המערכת
27/09/14
תגובות: 2  
החינמניה מס' 37
שונות / המערכת
12/07/14
תגובות: 1  
הגשת אירועים לאייקון 2014
שונות / המערכת
23/06/14
תגובות: 0  
תיקוצ'יקים ועולמות אחרים
שונות / איתי ליבנה
31/05/14
תגובות: 1  
החינמניה מס' 36
שונות / המערכת
26/04/14
תגובות: 0  
החינמניה מס' 35
שונות / המערכת
08/03/14
תגובות: 0  
פרס גפן 2014
שונות / המערכת
05/03/14
תגובות: 4  
קול קורא להגשת סיפורים
שונות / המערכת
15/02/14
תגובות: 0  
החינמניה מס' 33
שונות / המערכת
03/11/13
תגובות: 0  
קול קורא
שונות / המערכת
29/09/13
תגובות: 0  
החינמניה מס' 32
שונות / המערכת
07/09/13
תגובות: 2  
דיווחים חיים מוורלדקון
שונות / המערכת
24/08/13
תגובות: 0  
החינמניה מס' 31
שונות / המערכת
21/07/13
תגובות: 0  
החינמניה מס' 30
שונות / המערכת
27/05/13
תגובות: 0  
הרועה האחרון - סרט מסע פנטסטי
שונות / המערכת
02/04/13
תגובות: 0  

הדרך אל האושר
שונות / ניר יניב
יום ראשון, 19/02/2006, שעה 10:00

כלי עזר לסופר המד''ב או הפנטסיה המתחיל
ניר הזועם בדרכים – מדור חינוך


טור אישי; ראה אור (בגרסה שונה מעט) בגליון מספר 27 של המימד העשירי, ינואר 2006


הקדמת המחברים

חייו של סופר הבא לכתוב את ספרו הראשון ולהוציאו לאור כאן, בישראל, רצופים תקלות ומכשולים. קהילת האינטרנט העירנית העוסקת בתחום אינה עוזרת במאומה – חבריה נוטים להעביר את זמנם בביקורות קטנוניות ולא מעשיות, וגישתם שלילית מעיקרה. על כן יש צורך בחיבור מעין זה המובא כאן, אוסף כללים בסיסיים שיתנו לסופר המתחיל פתרונות פשוטים והגיוניים לבעיותיו. הנ''ל חובר לפי הערותיהם של מיטב סופרי המד''ב והפנטסיה בישראל, שבחרו משום מה להשאר בעילום שם. ניגש, אם כן, לעניין.

מטרות

ראשית חוכמה, יש להגדיר את מטרותיו של סופר המד''ב או הפנטסיה המתחיל. מטרות אלה יעזרו לנו, בהמשך, לדייק במתן הפתרונות. אלה הן:
1. להוציא ספר.
2. להיות מגניב.
3. כסף.
כפי שניתן לשים לב מיד, אחת ממטרות אלה אינה ניתנת להגשמה כלל וכלל. סופר מד''ב או פנטסיה אינו יכול להיות מגניב. אם אתם רוצים להיות מגניבים, עזבו את תחום הספרות ונסו מקצועות זוהרים יותר כגון נגרות, שרברבות וניהול חשבונות.
בקריאה שניה יסתבר לכם כי גם מטרה אחרת אינה מעשית ביותר בתנאים השוררים בארצנו. אם ברצונכם להרוויח כסף, אתם יכולים להפסיק לקרוא מסמך זה וללכת לעבוד בפיצוציה. זה אמנם לא מגניב כמו ניהול חשבונות, אבל אפשר לאכול וופלים בזמן העבודה.
מטרתו המעשית היחידה של הסופר, אם כן, היא הוצאת ספר. מטרה זו, כפי שנראה בהמשך, ניתנת להשגה בקלות יחסית.

השלב הראשון – כתיבה

כותבים מתחילים רבים סבורים, בטעות, כי על מנת להוציא לאור ספר חייבים, ראשית כל, לדעת לכתוב. ראיית עולם שגויה זו מקורה, בין השאר, בטענותיהם הנלעגות של אנשי הממסד הספרותי המתנשא ושל חברי הקהילה האינטרנטית שהוזכרו למעלה, והיא כוללת עוד מיני הזיות כגון הדרישה להבנה מעמיקה של השפה וכדומה. למעשה, כמובן, אין דבר רחוק יותר מהמציאות. האמצעי היחיד החיוני לכתיבת ספר טוב ונמכר הוא מעבד תמלילים פשוט.
ספר ממוצע בימינו מכיל כחמישים או שישים אלף מילים – כמאתיים וחמישים עמודים. אך בתחום המד''ב, ובייחוד הפנטסיה, רצוי להגיע לגודל כפול מזה לפחות. כך תוכלו לדעת שלא הוצאתם ספר ''סתם'', אלא יצירה מיוחדת ומשפיעה. הדבר אף מגביר את הסיכוי שמישהו יקנה את הספר. עם זאת, אין כאן כל סיבה לדאגה. באמצעות כמה עזרים פשוטים ניתן להגיע לאורך הרצוי, ואף ליותר מכך:
1. תחביר, דקדוק, כתיב, סגנון: אל תשקיעו בהבלים אלה ולו שניה מיותרת אחת. ממילא לכל הוצאה לאור יש עורך שתפקידו לעסוק באלה, ואם לא – לא נורא. אל תצאו פראיירים! במקום זאת, שבו וכתבו ככל העולה על דעתכם, ללא מגבלות מיותרות וללא בזבוז זמן.
2. עלילה: כתבו משהו שכבר נכתב. קוראים לא אוהבים רעיונות חדשים – הם מעדיפים משהו מוּכּר. קראו ספר מד''ב או פנטסיה שהצליח – שר הטבעות או הארי פוטר, או, למיטיבי לכת, רומח הדרקון – והעתיקו את עלילתו, תוך שינוי שמות הגיבורים והמקומות. אל דאגה – המקוריות שלכם תישמר, כיוון שאתם הם אלה הכותבים את הספר, וזו הגרסה שלכם. להגברת המקוריות, כמו גם מספר העמודים, ניתן לשלב בין כמה ספרים תוך שינוי קל בפרטים. למשל, ההוביטית פרידה יוצאת למסע מסוכן אל עבר עמק האבדון כדי להשמיד את עגיל הכסף הקטלני שירשה מדודתה, בילבי בגינס, ובדרך מוצאת בית ספר לקסמים, מבלה שם שנת לימודים שלמה ומתאהבת במכשף הצעיר והשרמנטי הנרי פלונטר. אם עדיין חסרים עמודים, אפשר להוסיף מכונת זמן או רובוטריקים. או, אם אתם מקוריים במיוחד, את שניהם.
3. תיאורים ורגשות: למכביר. הנוף אינו רק יפה – הוא מפעים ומרגש ומדהים ונהדר ומעורר תשוקה ורוך ושמחה או עצב או שניהם, ולמעשה הוא מעורר תגובה אחרת בכל אחד מגיבורי הסיפור, דבר הדורש פירוט. כיוון שהוא מתחלף לפחות פעמיים בכל פרק נתון, ניתן לקדם כך את מספר העמודים ללא תלות בעלילה. כדאי לתאר גם את הגיבורים עצמם (לפחות פעם בפרק), את בגדיהם ותסרוקותיהם (לפחות פעם בפרק או, לפי שיטת ג'ורדן הידועה, פעם בפסקה), רגשותיהם (בכל עת בה הדבר אפשרי), מזונם, מחשבותיהם ודעותיהם בנוגע לכל דבר ועניין, ועוד ועוד, כיד הדמיון הטובה עליכם. להגברת הרושם, ניתן להביא את התיאורים בגדלים, בגופנים (פונטים) ובצבעים שונים.
4. מילים ארוכות: אפשר גם להמציא. בייחוד אמור הדבר בשמות הדמויות והמקומות. מילים ארוכות עוזרות להעביר את זמן הכתיבה בסבבה, והן אף מראות לקורא כי הכותב יודע בדיוק על מה הוא מדבר. אמנם הקורא לא יבין דבר ממה שכתבתם, אך במקרה זה הדבר מהווה יתרון: עדיף קורא מלא התפעלות ממורכבותו הסתומה של הסיפור מאשר קורא ביקורתי ונרגן שהבין את הסיפור וכעת משתוקק, כמנהגם הנלוז של רוב הישראלים, להעביר עליו ביקורת.
5. סימני פיסוק: כל המרבה, הרי, זה משובח!!!...
6. מפות, תמונות ותרשימים: הרבה. מפות עשויות היטב משוות לספר מראה מכובד ותופסות עמודים שלמים, כלומר – חוסכות את העבודה הכרוכה בכתיבת הטקסט שימלא אותם. כנ''ל תמונות ותרשימים. ניתן אף לנפק, לטובת קהל הקוראים הסקרן, מספר סוגי מפות: טופוגרפיות, מדיניות, כלכליות, גיאו-פוליטיות ועוד. תמונות אפשר להוריד מהרשת. תרשימים אפשר לסרוק מכל מקור הנמצא תחת ידכם. קהל הקוראים לא חייב לדעת שתרשים המבנה הפנימי של ספינת החלל המשוכללת שבסיפור נלקח מתוך שרטוטיו של השרברב שלכם, או של אחיינכם בן השלוש.
7. עם זאת, יש הסוברים כי מפות ותרשימים אינם אפקטיביים כפי שהיו פעם, ועדיף למלא את מקומם בטקסט, למרות המאמץ הכרוך בכך. אך למעשה אין בכך כל בעיה – העתיקו את חציו הראשון של פרק 3 ואת חציו השני של פרק 14 אל תוך פרק 32, והשתמשו בתכונת החלפת-המילים של מעבד התמלילים כדי להפוך, לשנות ולהאריך מילים וביטויים נבחרים: הפכו את ''מדהים'' ל''מכוער מאד'', את ''נורא'' ל''מענג להפליא'' ואת ''לא'' ל''כן, ודאי, איך לא ראינו את זה קודם, מה אתה אומר?!...'' על התוצאה הסופית בזקו פסיקים ונקודות ביד רחבה. אף קורא לא יבחין בהבדל.

חזרו על הפעולות הללו עד שהגעתם למספר העמודים הרצוי.

לאחר שנקטתם באמצעים הפשוטים הללו במשך זמן מה – בין שבוע לשבועיים בממוצע – אמור להיות בידיכם ספר מד''ב או פנטסיה מקורי ראוי לפרסום.


השלב השני – הוצאה לאור

בניגוד לנהוג לחשוב במקומותינו, הוצאה לאור אינה בעיה כלל וכלל. ככל דבר אחר, זהו שירות אותו ניתן וכדאי לקנות בכסף. הדבר חוסך זמן, שכן כל הוצאות הספרים ה''מכובדות'' – כלומר, המתנשאות ונטולות המעוף, המשלמות לסופר אך נותנות מדרך רגל רק למתי מעט שנבחרו על פי קריטריונים שרירותיים וערלי לב – ממילא ידחו את ספרכם על הסף בתירוצים מתירוצים שונים, אותם תוכלו לקבל בחינם בכל פורום מד''ב ופנטסיה ישראלי, ללא צורך לבזבז דמי הדפסה ומשלוח.
מצאו, אם כן, הוצאה לאור שתסכים להוציא את ספרכם תמורת תשלום. הוצאות אלה מאופיינות בראיית עולם מעשית ובוגרת, בשוויוניות נאורה – הן יעמדו על זכותך להוציא את ספרך לאור! – ובדרך כלל ניתן להשיג אצלן תנאי תשלום נוחים, בייחוד כשמדובר בכרטיס אשראי. אם אין לכם כסף, אתם יכולים להתחנף לכל ידידיכם אשר, בניגוד אליכם, בחרו בחכמה להיות נגרים, שרברבים, מנהלי חשבונות או בעלי פיצוציות. אפשר גם, כיוון שממילא ויתרתם על הצורך להיות מגניבים, לחזר על הפתחים.
בזמן עריכת החוזה עם ההוצאה לאור יש להקפיד על התנאים הבאים:
1. ציור הכריכה: חייב להיות צבעוני, גדוש פרטים ולהכיל דמות נשית חטובה בלבוש הדוק ו/או מינימלי, או לפחות גברבר מסוקס אשר, במבט מרחוק, מזוית מסוימת, בתאורה קלושה המאפיינת חנויות ספרים מסוימות, יכול להראות כדמות נשית חטובה בלבוש הדוק ו/או מינימלי.
2. טקסט הכריכה האחורית: חייב להכתב על ידיכם, על מנת לשמור על החופש האמנותי שלכם. יש להקפיד ולהדגיש כי הספר נועז, מחוכם, מיועד לכל המשפחה, והחשוב מכל – מקורי. אפשר להוסיף לכך את תמונת המחבר, אם כי עדיף לעבד אותה במחשב לפני כן.
3. המפות, האיורים והתרשימים חייבים להיות מודפסים בצבע, על גבי נייר כרומו מבהיק. זאת כיוון שצבע וברק משווים לספרכם חזות מכובדת יותר, ואילו נייר הכרומו העבה תורם לעוביו הסופי ולכובדו של הספר, וכל המרבה הרי זה משובח.
4. כריכה קשה, כמובן. עבה, כפי שכבר הובהר, זה טוב.
5. שם הספר: למסחריות מיטבית, כדאי לכלול בו לפחות אחת מהמילים הבאות: שם כלי נשק כלשהו (חרב, רומח, גרזן, רובה, נפצר, תותח הינע-גלי, פצצת מימן), תואר או תיאור (אופל, טוהר, מדהים, מופלא, איום, נצח, אפלה), ושם אקזוטי ומלא עיצורים כלשהו, כגון ארגרשלוקס, זמפרקשץ או בדגצשקפתבלברגזגקנחתלגרקבמפר. המתקדמים יכולים להוסיף מספר, כך: גרזן האופל המדהים, ספר ראשון בסדרת נפצר האימה הנצחי של בדגצשקפתבלברגזגקנחתלגרקבמפר. אפשר גם לנקוט בגישה שונה ולהמציא משחק מילים מחוכם ורב משמעות כלשהו, כגון ''האופל הבהיר'' או ''יופיו של הגועל''. וכמובן, תמיד ניתן לפנות למה שכבר מוכר ומצליח ולשאוב ממנו בשינויים קלים בלבד, כך: ''החץ ועונשו'', ''הארי קוּטר'' או ''חומית''. ממילא קוראים רבים לא יבדילו בין ספרכם ובין המקור.
על כל השאר אפשר להתפשר. נכונות לפשרות הנה תכונה חשובה אצל סופר המד''ב או הפנטסיה, כיוון שהיא יכולה לעזור לו לקבל הנחה.


השלב השלישי – פרסום

שלב זה מתבצע לאחר שהספר הודפס לשביעות רצונכם המלאה, ומטרתו ליידע את שאר העולם כי מהיום אתם סופרים, וכן לנסות לשכנע כמה קרבנות מזדמנים לקנות את הספר כדי להחזיר ולו חלק קטן מההוצאות. במבט ראשון הדבר נראה מסובך למדי, אך למעשה אין פשוט ממנו. הנה רשימת הצעדים הנחוצים:
1. פרסמו את הספר במודעת ענק בעיתון יומי נחשב. לאחר שהצלחתם לגייס כסף לתשלום להוצאה לאור, אין סיבה שלא תוכלו לעשות זאת שוב למטרה זו.
2. הכינו אתר אינטרנט לספר, ובו לפחות סרטון אנימציה אחד. אין צורך ללמוד דבר על אודות אנימציה או האינטרנט לשם כך: הילד של השכנים יודע מה לעשות, ויש לו את כל התוכנות הדרושות. סרטון האנימציה חייב לכלול את שם הספר במגוון צבעים וצורות, וכן פס קול ובו מוסיקה אימתנית (אפשר להעתיק מכל תקליטור או להוריד מהאינטרנט) והכרזה קולנית ודרמטית על שמותיהם של הספר והמחבר. אפשר להקליט את אבא אומר את זה, עם המיקרופון של המחשב. הילד של השכנים יראה לכם איך עושים גם את זה.
3. שוטטו בפורומים השונים באינטרנט והכריזו על ספרכם. דבר זה יש לעשות בחכמה: אל תזדהו בשמכם האמיתי, אלא הקפידו על שם בדוי – רצוי של בני המין השני – והעמידו פנים כאילו נתקלתם בספר במקרה והוא הדבר הטוב ביותר שקרה לכם מעודכם. יושבי הפורומים הטיפשים והמלאים בעצמם לעולם לא יבחינו בכך. הודעה לדוגמה: ''שלום, אני גרופית, ורציתי לספר לכם על ספר מדע בדיוני מ-ה-מ-ם שנתקלתי בו אתמול לגמרי במקרה! לספר קוראים ' גרזן האופל המדהים', והוא הספר ראשון בסדרת נפצר האימה הנצחי של בדגצשקפתבלברגזגקנחתלגרקבמפר. והוא ממש מדהים! נשארתי ערה כל הלילה וקראתי אותו, ואתם חייבים לקנות אותו! על החתום, גרופית''. כדי להגביר את האמינות, אפשר להבהיר בצורה מחוכמת כי אין לכם קשר לסופר עצמו, כך: ''נ.ב. אין לי קשר לסופר עצמו ואני בכלל לא מכירה אותו''. זו שיטה בדוקה שעובדת תמיד.
4. אם ממש הולך לכם בנושא גיוס הכספים, פרסמו את הספר בטלויזיה. מצד שני, אם אלה פני הדברים, יכול להיות שבשלב זה כדאי לכם לשקול לעזוב את התחום, להכריז על עצמכם כעל אנשים מגניבים, עשירים או שניהם גם יחד, לקנות פיצוציה ולהעסיק בה איזה כותב מד''ב מתחיל פראייר שמנסה להוציא ספר.


סיכום

כפי שראינו, כתיבה והוצאה לאור של ספר מדע בדיוני או פנטסיה אינם בעיה כה קשה כפי שנדמה היה לכם לפני שקראתם את הכתוב למעלה. עם זאת יש לזכור כי גורמים שמרניים שונים אינם רואים בעין יפה פעילות מסוג זה, ובייחוד אמורים הדברים במבקרי ספרים ובחברי קהילת המד''ב והפנטסיה האינטרנטית הישראלית. אל חשש – את הראשונים ניתן לקנות (לפחות את חלקם – יתכן שההוצאה לאור בה בחרתם תוכל להציע לכם מבצעים והנחות בתחום), ואילו לאחרונים איש אינו מקשיב ממילא. ניתן לצפות, אמנם, כי בעל טור מסוים בכתב עת זה או אחר המוקדש לתחום ישפוך את חמתו עליכם, אך אל דאגה – ביקורות מסוג זה רק מוסיפות לפרסומכם ולפרסום ספרכם.
בהצלחה!



שלושה בטירה אחת - הטור הקודם
וזה שלפניו
שיטת ג'ורדן
המימד העשירי

 
חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
בדיחה אכזרית על ארמדין?  (חדש)
hhh יום ראשון, 19/02/2006, שעה 11:18
   כתוב תגובה
ככל הנראה כן  (חדש)
דניאל מווינט יום ראשון, 19/02/2006, שעה 11:36
בתשובה לhhh
ייתכן ובעיקר משום האזכור לפוטר-טולקין הנטחנים עד אימה במחוזותינו. אלא שמכיוון שהדיונים מסוג זה חוזרים על עצמם יותר מפעם אחת, קצת סאטירה לא תזיק.
אני בכל אופן מקווה שזו סאטירה יען כי נקע זנבנו מדרקוני הפוצי-מוצי ועלפיות בת-ים החסודות.
   כתוב תגובה
יותר בדיחה על הז'אנר  (חדש)
גרומיט יום ראשון, 19/02/2006, שעה 15:57
בתשובה לhhh
חנן קוגל רק אימץ לעצמו תבנית קיימת ונפוצה. הוא רחוק מלהיות היחיד.
   כתוב תגובה
אני תוהה:  (חדש)
לילי יום ראשון, 19/02/2006, שעה 11:48
כמה מהטור הינו שיפוצים שנעשו לאחרונה? כי אם זה נכתב במקור, ''האופל הבהיר'' (כדוגמא אקראית) מעיד על ראיית הנולד שהיתה צריכה לזכות אותך במקום מכובד בסקר...
   כתוב תגובה
No Comment...  (חדש)
NY יום ראשון, 19/02/2006, שעה 11:53
בתשובה ללילי
   כתוב תגובה
איזו סנוביות והתנשאות חסרת-תקנה.  (חדש)
רז יום ראשון, 19/02/2006, שעה 13:39
''האמצעי היחיד החיוני לכתיבת ספר טוב ונמכר הוא מעבד תמלילים פשוט.''

מה קרה? מה שהספיק לאבותינו במערות (קיר וחתיכת פחם) כבר לא מספיק טוב?
   כתוב תגובה
פחם, הופה! למה מה - גיר זה כבר יותר מדי הייטק?  (חדש)
רני יום ראשון, 19/02/2006, שעה 13:57
בתשובה לרז
   כתוב תגובה
מה גיר, מה? דם של ממותות!  (חדש)
NY יום ראשון, 19/02/2006, שעה 14:00
בתשובה לרני
   כתוב תגובה
אוגה, אוגה, בוגה!!!  (חדש)
רני מתופף על החזה וכותב קלאסיקה יום ראשון, 19/02/2006, שעה 14:09
בתשובה לNY
   כתוב תגובה
רני, די לתופף, אתה תישבר.  (חדש)
Tryscer יום ראשון, 19/02/2006, שעה 14:43
בתשובה לרני מתופף על החזה וכותב קלאסיקה
   כתוב תגובה
כתבה אופיינית לחונטה של סנובים  (חדש)
Tryscer יום ראשון, 19/02/2006, שעה 15:30
אני בז לכולכם, ובמיוחד לך, ניר, על שאתה לא-רק קירח, אלא גם נוטף -- כדוגמנית שזה-עתה טיפסה מן המים -- רעל וסחי כלפי כל מי שתשוקה אמיתית מפעפעת עדיין בעורקיו, להפיק ספרות עברית -- אני אומר, מפעפעת עדיין, משום שמי שלהבת היצירה שלו לא כבתה כמו נר שמישהו עשה עליו פו מקרוב בעקבות מטח ההתקפות הבלתי פוסק הזה שלך, התקפות משמיצניות ומופרעות, המשתלבות היטב בעיצוב הנובו-רישי של האתר שלך ובמסמכים אנטישמים המעליבים חובבי מסע בין כוכבים כמו ''לקסיקון טרקי סיטי'' וכמו כן בפורום הדמגוגי שלכם שבו כל מי שרוצה לדעת באיזה סדרות מד''ב מופיעות בחורות שמידת החזיה שלהן עולה על D, מתייחסים אליהם בביטול ומפנים אותם למשהו שקוראים לו ''אורט,'' שזו כנראה בדיחה פנימית של החונטה האינטילקטואלית שלכם, לאמור, ''אתה לא מספיק חכם לתיכון עיוני, הא-הא,'' אז תן לי להגיד לך, הבוז, הבוז לך ניר יניב, עם כל המפות האלו שאתה מפיק כדי לרדת על ספרים שכל מה שהם עשו לך זה לא להיות מנוקדים בדיוק בסטנדרטים שאתה מצפה להם, ואפרופו ציפיות, אני מצפה להתנצלות ממך ומהיושב ראש של העמותה שלכם על זה שפגעתם בנימי נפשי.
   כתוב תגובה
Double-D.  (חדש)
NY מגיע מיד לעיקר יום ראשון, 19/02/2006, שעה 15:34
בתשובה לTryscer
ושגית באיות ''אינטילקטואלית'' - צ''ל ''אנטילקטואלית''.
תודה.
   כתוב תגובה
כפי שעדכנה אותי מישהי לאחרונה  (חדש)
Boojie יום ראשון, 19/02/2006, שעה 20:54
בתשובה לNY מגיע מיד לעיקר
אין בימינו יותר double-D. מידות החזיות בימינו קופצות ישר ל-F. לא לגמרי ברור לי למה.
זה לגמרי מבוסס על המציאות, אגב. מידות החזיות בימינו שערורייתיות בעליל.
   כתוב תגובה
ROFL!  (חדש)
יעל יום ראשון, 19/02/2006, שעה 15:38
בתשובה לTryscer
שמישהו יבדוק איזה שיא יש בגינס למשפט הכי ארוך. נראה לי שההודעה הזו שוברת אותו.
   כתוב תגובה
Ah, meine Schatz  (חדש)
Tryscer יום ראשון, 19/02/2006, שעה 15:40
בתשובה ליעל
רואים שלא היית צריכה לקרוא את קאנט לאחרונה.
   כתוב תגובה
מיד ראיתי שההודעה שלך בקאנטים.  (חדש)
NY יום ראשון, 19/02/2006, שעה 15:41
בתשובה לTryscer
   כתוב תגובה
כמובן שהתכוונתי להגיד  (חדש)
Tryscer יום ראשון, 19/02/2006, שעה 15:43
בתשובה לNY
''זה בדיוק מתאים לכם, אוסף דגנרטים שמנים שלא מצליחים להשיג חברה, או חבר, להסתכל על הביקורת הנקובה שלי ולראות רק את העובדה שיש לי משפט ארוך.''
   כתוב תגובה
אני מוחה.  (חדש)
NY יום ראשון, 19/02/2006, שעה 15:49
בתשובה לTryscer
איש מאתנו לא היה מעז להסתכל על נקביך. גם לנו, בניגוד לדעה המקובלת, יש גבולות.
   כתוב תגובה
NY יש לי חדשות בשבילך!  (חדש)
Tryscer יום ראשון, 19/02/2006, שעה 16:01
בתשובה לNY
זה אתה יודע יותר מילים ממני לא מוכיח שאתה בנאדם טוב! להפך: אין שום הוכחה שאתה בנאדם בכלל! ותחשוב על זה!
   כתוב תגובה
נכון!  (חדש)
NY יום ראשון, 19/02/2006, שעה 16:05
בתשובה לTryscer
אני רובוט שבא מהעתיד כדי להשמיד את כולכם, באמצעות חבלה ביסודותיה הרכים והענוגים של ספרות המד''ב הישראלית המתפתחת! מו הא הא הא! מוּ! מוּ!
   כתוב תגובה
אתה לא עושה עבודה כל כך טובה.  (חדש)
לילי יום ראשון, 19/02/2006, שעה 16:30
בתשובה לNY
חוץ מזה, בשם המין האנושי, נעלבתי עד עמקי נשמתי - האם לא הוכחנו עדיין שאנו מסוגלים לחבל בספרות המדע הבדיוני היטב בכוחות עצמנו? עד מתי יפריעו לנו רובוטים בעלי אינטרסים, שנבנו על ידי קונספירטורים מדופלמים, במעשי ההרס העצמי שלנו? דיקטטורה!
   כתוב תגובה
לעזאזל.  (חדש)
Boojie איבדה את תמימותה יום ראשון, 19/02/2006, שעה 21:29
בתשובה לNY
הנה נהרסה האמונה שלי שרובוטים הם יצורים הגיוניים עד כדי מיאוס.
   כתוב תגובה
ברצוני לברך את עמיתי היקר  (חדש)
גרומיט יום ראשון, 19/02/2006, שעה 15:59
בתשובה לTryscer
על הכנסת המילה ''שלהבת'' בדלת האחורית לתוך הודעתו. זה תקדים שראוי לאחרים לאמץ.
   כתוב תגובה
ברצוני לברך את עמיתי היקר  (חדש)
Tryscer יום ראשון, 19/02/2006, שעה 16:02
בתשובה לגרומיט
וא***ת גמל גם לך, רע מכובד.
   כתוב תגובה
אני לא בטוחה עד כמה  (חדש)
Boojie מעקמת את אפה יום ראשון, 19/02/2006, שעה 19:19
בתשובה לגרומיט
הכנסת שלהבות בדלת האחורית זה אקט בטיחותי.
   כתוב תגובה
!BURN  (חדש)
NY יום ראשון, 19/02/2006, שעה 20:28
בתשובה לBoojie מעקמת את אפה
   כתוב תגובה
אני לא בטוחה עד כמה  (חדש)
מספר ארבע מתחרפן קצת יום רביעי, 01/03/2006, שעה 10:00
בתשובה לBoojie מעקמת את אפה
תלוי מה אוכלים.

לפעמים, אחרי שאוכלים, פותחים מבער ויש שלהבת ש*יוצאת'' מאחורה.

שלהבת שנכנסת מאחורה? זה כואב!
   כתוב תגובה
אה! תמיד אפשר לסמוך על אתר האגודה  (חדש)
Boojie יום רביעי, 01/03/2006, שעה 12:16
בתשובה למספר ארבע מתחרפן קצת
שיימצאו לי בו דברים אינטלקטואליים ומחכימים לקרוא על הבוקר.
   כתוב תגובה
למשל, ש12 זה בוקר.  (חדש)
שלמקו GRAS יום רביעי, 01/03/2006, שעה 21:06
בתשובה לBoojie
   כתוב תגובה
נו, ו...? לא הבנתי מה אתה מנסה לומר.  (חדש)
Boojie יום רביעי, 01/03/2006, שעה 21:41
בתשובה לשלמקו GRAS
   כתוב תגובה
כלום, פשוט ארוחות הצהריים שלי בלבלו אותי קצת.  (חדש)
שלמקו GRAS יום רביעי, 01/03/2006, שעה 22:14
בתשובה לBoojie
   כתוב תגובה
כנראה שאני קצת קשה הבנה  (חדש)
אורי שגיא יום ראשון, 19/02/2006, שעה 18:41
בתשובה לTryscer
כי אני עדיין לא בטוח אם ההודעה שלך אירונית כמו הכתבה או שאתה רציני.
אניח לרגע שאתה רציני, ואשאל אותך אם אתה חושב שהאירוניה של הכתבה שגויה?
אתה חושב שאדם שרוצה לפרסם ספר לא צריך לדעת את השפה בה הוא כותב? או אולי להעתיק מספרים של אחרים באופן בוטה היא הדרך הנכונה לכתוב ספר?
לי דווקא נראה שלניר כבוד רב לספרות ולכתיבה, ככל הנראה רב יותר משל לא מעט כותבים.
   כתוב תגובה
אני אהיה רצינית לרגע ואשאל  (חדש)
יעל יום ראשון, 19/02/2006, שעה 23:38
בתשובה לאורי שגיא
נראה לך שהוא רציני?
   כתוב תגובה
תתאמן בניקוד  (חדש)
רוקי יום שישי, 24/02/2006, שעה 15:33
בתשובה לTryscer
דרושות נקודות מדי פעם בטקסט אתה יודע. חוץ מזה אתה מגזים מאוד, עצבני וסנובי למדי בעצמך.
   כתוב תגובה
שכחת ספונטני ובעל חוש הומור.  (חדש)
לילי יום שישי, 24/02/2006, שעה 16:41
בתשובה לרוקי
   כתוב תגובה
אני לא ספונטני! ולמה אתם גזענים!  (חדש)
Tryscer יום שישי, 24/02/2006, שעה 17:51
בתשובה ללילי
ולמה היו''ר של האגודה לא עונה לי! ולמה! ופעם הייתי ברוקי הזה ואף בחורה לא הורידה חולצה! שקרים!

(מספיק ניקוד?)
   כתוב תגובה
זה לא ניקוד, זה פיסוק.  (חדש)
Boojie ניטפיקרית יום שישי, 24/02/2006, שעה 21:13
בתשובה לTryscer
אני לא בטוחה שניקוד עובר באתר הזה. מְנָסּה. (מה שאני באמת צריכה זה לא רק אתר שאפשר לנקד בו, אלא שגם יתקן לי את שגיאות הניקוד השערורייתיות שלי. אבל נעזוב זה.)
   כתוב תגובה
ואגב רוקי,  (חדש)
Boojie יום שישי, 24/02/2006, שעה 21:48
בתשובה לTryscer
בוא פעם לרוקי כשאני שם (נגיד, כשלא תוקעים את אירוע הסיום של אייקון מולו, וכשאף אחד לא שובר לי צלע בדרך), אני אשמח להוריד חולצה רק כדי לרומם את שמה של האגודה בציבור. דיסקליימר: אני לא בטוחה שביטוח לאומי מכסה את תוצאותיה של עקירת עיניים עצמית, אבל אפשר לבדוק.
   כתוב תגובה
אם ככה, אני משנה את טיעוני ל''הגנה עצמית''.  (חדש)
שלמקו GRAS שבת, 25/02/2006, שעה 18:30
בתשובה לBoojie
   כתוב תגובה
LOL  (חדש)
Boojie שבת, 25/02/2006, שעה 18:35
בתשובה לשלמקו GRAS
   כתוב תגובה
תתאמן בהומור.  (חדש)
Boojie יום שישי, 24/02/2006, שעה 21:16
בתשובה לרוקי
האמת, זה אפילו יותר קשה מאשר ניקוד, או פיסוק, או מה שזה לא יהיה שמטריד אותך, אבל מועיל ורב ערך. יותר בחורות ירצו אותך, בתור התחלה.
   כתוב תגובה
ארוך ומייגע  (חדש)
אור יום ראשון, 19/02/2006, שעה 18:46
יש כמה רעיונות משעשעים, שטובעים ביותר מדי מילים, משפטים והתחכמויות.
אם הכותב היה מתרכז יותר במה שיש לו לומר, ופחות בכמה שהוא יודע להתנסח (ואוהב להתנסח, ומתענג לקרוא את עצמו מתנסח),זה היה פחות מיגע.
   כתוב תגובה
אבל אז איפה הכיף?  (חדש)
לילי יום ראשון, 19/02/2006, שעה 20:32
בתשובה לאור
שתי הוכחות שונות, סתם בשביל הכיף (שלי):
כל אחד יכול לכתוב רשימת עשה ואל תעשה בכתיבה. זה נעשה בעבר, יותר מפעם אחת. הרשימה המסוימת הזו גם מהנה לקריאה, וזה ההבדל. מ.ש.ל.1

יש כאן בעצם בעייתיות מסוימת - האם הרשימה באמת פונה לקהל היעד שזקוק לה? האם הסופרים שיכתבו כך את ספרם הבא יבינו באמת את המשמעות של העצות שהובאו כאן? לפחות חלק מהם לא.
נובע מכך שקהל היעד הוא לא סופרים לעתיד, אלא האנשים שקראו ונכוו, ומגיעים להם קצת שעשועים בתמורה לספרים הגרועים שנאלצו לצלוח. מכך, הסגנון הוא *הכל*. מ.ש.ל.2
   כתוב תגובה
אבל אז איפה הכיף?  (חדש)
אור יום ראשון, 19/02/2006, שעה 20:44
בתשובה ללילי
גם אני קראתי מספיק ספרים גרועים בחיי, והרשימה נכללת בין המאמרים הגרועים שקראתי.
היא מנסה להיות קומית, מרושעת, ולעגנית. אבל האורך שלה, ההתברברות, ההתקשקשות, ההתחכמות, והאהבה העצמית העיוורת לכושר הניסוח של הכותב, עושה אותה גרועה בדיוק כמו ספר גרוע.

לגבי זה שהשתעשעת, אני שמח, כי אני לא השתעשעתי.
   כתוב תגובה
''איש איש וטעמו אימו'', אמר אדיפוס.  (חדש)
Boojie והפתגם החביב עליה יום ראשון, 19/02/2006, שעה 21:01
בתשובה לאור
   כתוב תגובה
''איש איש וטעמו אימו'', אמר אדיפוס.  (חדש)
אור יום ראשון, 19/02/2006, שעה 21:14
בתשובה לBoojie והפתגם החביב עליה
כן... בסופו של דבר תמיד מגיעים לאדיפוס...
   כתוב תגובה
מה שהפך לססמת הפרסום של סוילנט גרין.  (חדש)
שלמקו GRAS יום חמישי, 23/02/2006, שעה 17:54
בתשובה לBoojie והפתגם החביב עליה
   כתוב תגובה
ראה שמש לעת ערב ירוקה...  (חדש)
Boojie ושירת ספרד יום חמישי, 23/02/2006, שעה 19:34
בתשובה לשלמקו GRAS
   כתוב תגובה
ועל זה נאמר:  (חדש)
שלמקו GRAS יום חמישי, 23/02/2006, שעה 19:46
בתשובה לBoojie ושירת ספרד
מי שראה שמש בערבים שלו, לא פלא שהפך ירוק.
   כתוב תגובה
גם אני שמחה ששועשעתי.  (חדש)
לילי יום ראשון, 19/02/2006, שעה 21:32
בתשובה לאור
אז אתה רואה, יש בינינו הסכמה על הדברים החשובים באמת.
   כתוב תגובה
ואם המצאתי את הגלגל  (חדש)
דינקה יום שני, 20/02/2006, שעה 11:23
הכל טוב ויפה. (אם כי לא משעשע כמו שנטען פה, אני הייתי מגדירה-מעלה גיחוך)
אבל משהוא בירידה על המקוריות הפריעה לי.
אני לא באה להגן על פושעים ורוצחי-סיפורים,אבל נניח שסופר כותב סיפור-סיפור שלו.ואז הוא מגלה שחשבו על זה קודם.
זה אומר שבסיפור הזה לא טוב? הרי אם הסיפור הזה באמת הגיע ממנו, ונכתב טוב- זה סיפור טוב. אפשר לכתוב את אותו דבר כמה פעמים ועדיין להנות ממנו. ובכלל קשה לכתוב משהוא שהוא לגמרי מקורי. וזה לא קשור דווקא לז'אנר הפנטסיה,כל סיפור הוא כזה.
יש גיבור-לא? גיבור זה לא מקורי. והוא והקוראים גילו עליו דברים חדשים לאורך הספר?-סגור את הבסטה אדוני, זה סיפור של מישהוא אחר.
בסה''כ אדם כותב מה שהוא מכיר וזה, איך לא, ספרים אחרים שהוא קרא...
ושוב אני לא מדברת על מקרים קיצוניים דוגמת רומח הדרקון.
   כתוב תגובה
ועל זה נאמר, ''פילים עגומים''.  (חדש)
Boojie יום שני, 20/02/2006, שעה 12:30
בתשובה לדינקה
יש הבדל בין סופר שחוזר על אותה עלילה לעוסה ומשומשת בלי טיפה של מקוריות, לבין סופר שיצר משהו חדש מתוכו, גם אם המשהו החדש הזה כבר נעשה. מרגישים את ההבדל הזה.
   כתוב תגובה
ההבדל שבוג'י מדברת עליו  (חדש)
Tryscer יום שני, 20/02/2006, שעה 12:40
בתשובה לדינקה
כשאני מנסה לכתוב סיפור ''כמו טולקין,'' מן הסתם לא ייצא לי טולקין. מה שייצא לי יהיה חיקוי של המקור, ולא מן הנמנע שהוא יהיה חיקוי חיוור יותר -- בדיוק כמו שרפרודוקציה אף פעם לא נראית טוב כמו המקור. חסר ביצירה מעתיקה איזה אלמנט של -- לא יודע. תקראי לזה ''תנופת המקוריות.''

לעומת זאת, אם גם אני וגם מוישה וגם ניר יניב וגם ביירון כולנו חושבים על אותו סיפור (בחורה אוהבת שני בחורים, ששונאים אחד את השני. הם הורגים זה את זה והיא מתאבדת) זה לא אומר שהראשון מביננו הוא זה שכתב את הגרסא הכי מוצלחת.
   כתוב תגובה
איזה מגניב! יש לי פרשן פרטי!  (חדש)
Boojie מרגישה חשובה יום שני, 20/02/2006, שעה 13:53
בתשובה לTryscer
ולא רק זה, הוא טורח וכותב את כל מה שאני עצלנית מכדי לכתוב. אני חושבת שאני אשמור אותו.
   כתוב תגובה
סליחה  (חדש)
Tryscer יום שישי, 24/02/2006, שעה 17:54
בתשובה לBoojie מרגישה חשובה
אני חושב ש*אני* אשמור *אותך*.
   כתוב תגובה
וואלה? מגניב!  (חדש)
Boojie מרגישה עוד יותר חשובה יום שישי, 24/02/2006, שעה 21:14
בתשובה לTryscer
אף פעם לא שמרו אותי קודם!
   כתוב תגובה
כתבה מגניבה  (חדש)
red turtle יום ראשון, 26/02/2006, שעה 23:47
אולי זה בגלל שרק עכשיו התחלתי לקרוא כתבות באתר, אבל ממש נהנתי.
זה ממש כיף לשבת מול טקסט ולגחך!
ואגב, אני חושב שאפשר באמת ללמוד מהכתבה. בין אם זה בבחינת ''אל תעשה'', אבל פה ושם אני חושב שיש גם עצות מועילות (נגיד, כריכה עבה, תמונה מושכת)
וכמובן המסר העיקרי של הכתבה - אם אתה רוצה להוציא ספר: תעשה את זה!

ישר כח!
   כתוב תגובה
אפשר הערה?  (חדש)
יעל יום שני, 27/02/2006, שעה 13:24
בתשובה לred turtle
זה לא היה המסר העיקרי של הכתבה. המסר העיקרי של הכתבה היה - אם אתה רוצה להוציא ספר, עשה את זה כמו שצריך. וזה לא קל לעשות את זה כמו שצריך.
   כתוב תגובה
ROFL  (חדש)
מממ יום שני, 21/05/2007, שעה 15:37
זה היה מצחיק. מאד. (מנגבת את הדמעות). תודה!
   כתוב תגובה
ובעקבות הכתבה....  (חדש)
שומר הצלמוות שבת, 28/07/2007, שעה 20:21
החלטתי סופית להתחיל לכתוב!!!, והרי אין מקום טוב ומיטיב כמו אתר האגודה למד''ב ולפנטסיה, הרי ששם גם אם אכתוב ''הקהילה האינטרנטית'' תקטול אותי באופן מיידי!!!! (אבל הם עושים את זה לכולם - אז אני לא מקופח!!!)

בתור הכריכה הקדמית:

פגיון הזוהר הבוהק של
מיזהפהכותבספראידיוטי

------------------------------
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| נא לדמיין |
| תמונה של גבר\אשה |
| בלבוש מינימלי\הדוק |
| |
| |
------------------------------

(ומתוך הכריכה האחורית:)

משי הנפעם עמד נטוע במקומו, כאשר עמוד להבה ואש צנח מהשמים והגן עליו ועל משפחתו הענפה מפני הנוגשים... משה, לבוש במכנס ורוד ובחולצה צהובה (עם נצנצים...) החזיק במקל הבמבוק שלו, שעליו חרוטים שני נחשים וקרא: ''סופסוף הנוגשים המצרים ייאלצו לסגת! משפחתי ואני מוגנים! הו עמוד אש קדוש הינני נפעם נרגש ומתרגש מפני עוצמתך הזוהרת, הוא עמוד לוהב, אנא, הראה לי את הדרך אל ארץ שריאל ....

המשך בעמוד הבא...

(נו איך יצא לי? השקעתי וכתבתי בדיוק לפי הכתבה!!!)

אם חשבתם שאני ציני - צדקתם
   כתוב תגובה
ובעקבות הכתבה....  (חדש)
יעל יום רביעי, 01/08/2007, שעה 23:58
בתשובה לשומר הצלמוות
הייתי מורידה את הנצנצים. לא אמין.
   כתוב תגובה
ובעקבות הכתבה....  (חדש)
שומר הצלמוות יום חמישי, 02/08/2007, שעה 16:55
בתשובה ליעל
צודקת.... (מותר פייטים?)
   כתוב תגובה
מה שהכי אהבתי...  (חדש)
חסוי יום שלישי, 08/01/2008, שעה 20:27
בתשובה לשומר הצלמוות
היא ''הכותרת''. היא הצד החזק של כל הבדיחה הממושכת הזו.
   כתוב תגובה
זה היה קצת מפחיד.  (חדש)
ניצן יום שלישי, 14/07/2009, שעה 11:51
אני מקווה מאוד שאיש לא לקח את הנ''ל ברצינות.
   כתוב תגובה
מה זאת אומרת ''איש לא לקח את הנ''ל ברצינות''?  (חדש)
Boojie יום שלישי, 14/07/2009, שעה 19:11
בתשובה לניצן
כל סופר ששווה משהו נוהג על פי המדריך הזה באדיקות!
   כתוב תגובה

הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.