על האגודה | פעילויות | הצטרפות | צרו קשר | כתבו לאתר | English Site | בפייסבוק
עוד בקטגוריה זו:

שלושה בדירה אחת
טלויזיה / גל חיימוביץ'
04/08/12
תגובות: 3  
מפלצות נראות ומפלצות נסתרות מהעין
טלויזיה / קרן לנדסמן
26/11/11
תגובות: 26  
תעלומת הרוח הנעלמת
טלויזיה / לילי דאי
13/08/11
תגובות: 4  
עוברת כל גבול
טלויזיה / רז גרינברג
25/12/05
תגובות: 7  
הרובינזונים החדשים
טלויזיה / רני גרף
14/04/05
תגובות: 20  
גוונים של שחור
טלויזיה / רז גרינברג
16/01/05
תגובות: 5  
לראות או לא לראות
טלויזיה / איתי שלמקוביץ
16/11/04
תגובות: 29  
אלוהים נמצא בדברים המדברים
טלויזיה / איתי שלמקוביץ
16/06/04
תגובות: 14  
היקום מצחיק, אז צוחקים!
טלויזיה / רז גרינברג
25/03/04
תגובות: 7  
מפגשים
טלויזיה / איתי שלמקוביץ
04/10/03
תגובות: 30  
הרובוט שאהב אותי
טלויזיה / אריק אפק
14/09/03
תגובות: 13  
הדבר הטוב הבא(פי)?
טלויזיה / רז גרינברג
15/07/03
תגובות: 10  
הגחלילית שכובתה
טלויזיה / איתי שלמקוביץ
13/04/03
תגובות: 42  
משולחנו של המהנדס הראשי
טלויזיה / רז גרינברג
19/01/03
תגובות: 10  
ערפדי אל.איי.
טלויזיה / רז גרינברג
10/12/02
תגובות: 27  

מותו של אזור
טלויזיה / רז גרינברג
יום ראשון, 16/11/2003, שעה 10:00

'האזור המת' (או 'החצי האפל'), על פי ספרו של סטיבן קינג – בקרוב אצלנו


'האזור המת' היא אחת ההפתעות הגדולות בתחום סדרות המד''ב והפנטסיה הטלויזיוני בשנתיים האחרונות. בתקופה בה נפלו אחיותיה חלל על ימין ועל שמאל, הצליחה 'האזור המת', ששודרה בערוץ לא בולט (תחנת הכבלים USA) עם ליהוק אלמוני ברובו ומעט מאד יחסי ציבור (לפחות בתחילת דרכה) להפוך ללהיט ענק. בדומה ל'תיקים באפלה', כמעט עשור לפניה, 'האזור המת' משכה את תשומת לבם של מבקרים וצופים (ובעיקר צופות) נלהבים, רובם לא מחסידי הז'אנר, והביאה ל-USA כמה שיאי רייטינג לא אופייניים לתחנות טלויזיה מסוגה. חובבי המד''ב והפנטסיה, כך נראה, מיהרו לאמץ את התוכנית אל ליבם, ובשנה האחרונה היא היתה מועמדת לפרס נבולה עבור התסריט הטוב ביותר. לכבוד עלייתה הקרובה של הסדרה על מסכינו (תחת השם 'החצי האפל', באדיבות ערוץ 3 של הכבלים), הנה לכם מורה נבוכים להנאתכם.

אזהרה: מכאן ואילך מכילה הכתבה ספוילרים מסוימים לספר עליו מבוססת הסדרה, לסרט שנעשה על פיו ולסדרה עצמה.

הספר

''מאז שג'ון פ. קנדי נורה בדאלאס, השד הנורא שהפחיד את אמריקה היה בחור שנמצא במקום גבוה ומחזיק רובה. אני רציתי להפוך את הבחור הזה לידידו של הקורא.''
סטיבן קינג, מתוך ספרו 'על הכתיבה'


'האזור המת' מבוססת על ספר בשם זה של סופר האימה המצליח ביותר בעולם, סטיבן קינג. בזמן פרסומו, שנת 1979, קינג כבר נחשב לסופר מצליח מאד, אך 'האיזור המת' היה הספר ששם אותו על המפה. היה זה ספרו הראשון שהגיע לראש רשימת רבי המכר בארה''ב.
הספר עוקב אחר שתי דמויות. האחת היא ג'וני סמית', מורה צעיר, כריזמטי ואהוד מעיירה קטנה בשם קליווס-מילס. בתחילת הספר נראה כי חייו של ג'וני מאושרים למדי. הוא נהנה מעבודתו כמורה והוא מאוהב-עמוקות במורה אחרת, שרה, המחזירה לו אהבה. האידיליה הזאת נקטעת כאשר הוא נפגע בתאונת דרכים ושוקע בתרדמת, ממנה הוא מתעורר שש שנים לאחר מכן. הוא מגלה כי העולם סביבו השתנה: אהובתו נישאה לאדם אחר, אמו הפכה למטורפת דתית, ומעל הכל – התאונה שהפכה אותו לאדם נכה ומעוות הפעילה גם יכולת-על-טבעית במוחו. כשהוא נוגע באנשים ובחפצים, הוא יכול לראות פרטים מעברם ומהעתיד – הלא סימפטי, בדרך כלל – שלהם.
הדמות הראשית השניה היא זו של גרג סטילסון, איש עסקים מפוקפק ההופך לפוליטיקאי שאינו בוחל באמצעים, ובכלל זה אלימות פיסית, כדי להגיע לצמרת.
הספר עוקב במקביל אחר מהלך חייהם של סמית' וסטילסון, עד לנקודה בה הם נפגשים באסיפת בחירות פוליטית, ולוחצים ידיים...
'האזור המת' הוא כנראה ספרו הפוליטי ביותר של קינג, והוא משקף את אוירת היאוש והמחנק שאחזה בתושבי ארה''ב בשנות השבעים של המאה הקודמת - התבוסה בוייטנאם, פרשת ווטרגייט ומשבר הנפט העולמי. נראה כי חלקים מסוימים בספר התגשמו בצורה מבעיתה למדי: אפילו קינג עצמו, כנראה, לא העלה על דעתו כי מטיפים דתיים פונדמנטליסטיים (המוצגים בספר כמגנט לחבורות גדולות של תמהונים סהרוריים) יהפכו לגיבורי הפריים-טיים הטלויזיוני בארה''ב של האלף השלישי.
הספר גם מתאפיין בסגנון כתיבה רזה ומהיר יותר מספריו המאוחרים של קינג. הקורא מבלה הרבה פחות זמן בזרם התודעה של הגיבורים, התיאורים מצומצמים למדי, ולפי הודאתו של קינג עצמו זהו כנראה הספרו ה''מונע-עלילה'' ביותר.
למרבה הצער הספר טרם תורגם לעברית, ויש לקוות כי הקרנת הסדרה בארץ תעודד תרגום כזה, אם כי שמה העברי של הסדרה יציב למתרגמים אתגר מעניין – ספר אחר של קינג כבר תורגם תחת השם 'החצי האפל'.

הסרט


בראשית שנות השמונים, כאשר ספריו של סטיבן קינג הפכו לסחורה חמה גם בהוליווד, נרכשו הזכויות לעיבוד קולנועי של הספר. דייויד קרוננברג ביים את הסרט ב-‏1983, דבר שהפך אותו, לתקופה קצרה, לשם חם בהוליווד, לאחר שנים של בימוי סרטי-נישה קשים לעיכול. כריסטופר ווקן ומרטין שין גילמו את דמויותיהם של ג'וני סמית' וגרג סטילסון בהתאמה. הסרט מתהדר גם בצילומים יפהפיים של מארק אירווין (לימים 'הצעקה') ופסקול נפלא של מייקל קיימן ('ברזיל'), אך הוא לא נטול חסרונות: התסריט נראה כאוסף שרירותי למדי של סצנות מהספר, ודמויותיהם של סמית' וסטילסון (למרות המשחק המצוין של ווקן ושין) שטחיות למדי. ג'וני מוצג כביש-מזל ותו לא, ודמותו חסרה את העומק הטראגי שניתן לה בספר. הסרט אף לא מפתח את דמותו של סטילסון ואינו מתעכב מספיק על השאלה מדוע הוא אדם מסוכן כל כך. למרות זאת כדאי לצפות בסרט, והשפעתו על סדרת הטלויזיה, במיוחד בתחום הויזואלי, ניכרת.
אנקדוטה מעניינת: לאורך הסרט מצטט כריסטופר ווקן, בתפקיד ג'וני, מתוך ספרו של וושינגטון אירווינג 'סליפי הולו'. 16 שנים לאחר מכן יגלם ווקן את דמותו של הפרש חסר הראש בסרטו של טים ברטון 'סליפי הולו'.

הסדרה


מאחורי סדרת הטלויזיה ניצב מייקל פילר, תסריטאי ומפיק מוכשר, מוותיקי סדרות 'מסע בין-כוכבים' המחודשות ('הדור הבא', 'חלל עמוק 9' ו'וויאג'ר'). לצורך כתיבת הסדרה נערכו מספר שינויים בבסיס העלילה של הספר. חלקם נועדו להתאים את העלילה לפורמט הדרמטי הטלויזיוני, אחרים נועדו להתאים את הרקע העלילתי והפוליטי של הספר לשנות האלפיים.
הסדרה מתמקדת בעיקר ביכולתו העל-טבעית של הגיבור. היא מנסה לבחון ברצינות כיצד אדם בעל יכולות מסוג זה משתלב בחברה נורמלית, כיצד החברה מקבלת אותו, ובעיקר כיצד ניתן לנצל את היכולת הזאת בצורה יצירתית, להבדיל מסדרות ז'אנר קודמות (שגיבוריהן עוסקים במרדף בלתי-פוסק אחר כל הרוצחים הסדרתיים עלי אדמות). כל פרק מצליח להציב אתגר מסוג חדש מול החזיונות של ג'וני, שמוקמים לתחיה ביד אמן על ידי צוות הבמאים של הסדר (מוותיקי 'באפי', 'הקונפליקט האחרון' וסדרות ז'אנר נוספות). הסטים הסגריריים של ונקובר, שכבר שימשו את 'תיקים באפלה' ואת 'ג'רמיה', מצטלמים נהדר גם כאן. צוות גדול של שחקנים מוכשרים המגלמים דמויות מרתקות הוא הדובדבן שבקצפת.

הדמויות

ג'וני סמית': מורה צעיר ואהוד בבית הספר התיכון בעיירה קליווס-מילס בה הוא מתגורר. שני אירועים עיצבו את חייו בצעירותו: האחד הוא פציעה שספג במשחק הוקי, שהעידה לראשונה על יכולותיו העל-טבעיות. השני הוא מותו של אביו.
בתחילת הסדרה, לאחר בילוי עם חברתו, שרה, נפגע ג'וני בתאונת דרכים ושוקע בתרדמת. הוא מתעורר שש שנים לאחר מכן ומגלה שהתאונה הפעילה במוחו את 'האזור המת', המאפשר לו לראות את עברם ועתידם של אנשים בהם הוא נוגע.
שחקן: אנתוני מייקל הול ('מועדון ארוחת הבוקר')
הדמות בספר: דמותו של ג'וני בסדרה דומה למדי לזו שבספר, אך מספר פרטים בנוגע לביוגרפיה שלה שונו מהותית. בספר, לדוגמה, שני הוריו של ג'וני עדיין חיים כאשר הוא מתעורר מהתרדמת. גם התאוששותו מהתאונה בסדרה הרבה פחות כואבת מהמקבילה שלה בספר, שם הוא הפך לאדם נכה ומצולק פיסית ונפשית. בסדרה הוא נותר עם צליעה קלה ומקל הליכה, שהוליד אין-ספור דיונים בעלי אופי פרוידני באתרי המעריצים – סליחה, המעריצות – של הסדרה.
שרה בראקנל: חברת ילדות של ג'וני שהפכה לאהובתו, מורה בבית הספר התיכון בו לימד ג'וני לפני תאונת הדרכים. כאשר ג'וני מתעורר מהתרדמת הוא מגלה כי שרה נישאה לשריף העירוני וילדה בן, שאינו יודע כי ג'וני הוא אביו האמיתי.
שחקנית: ניקול דה-בואר ('קיוב', 'מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9')
הדמות בספר: שרה בספר זהה, פחות או יותר, לזו שבסדרה. היא אמנם מתוארת כבעלת הופעה שונה (בספר היא בלונדינית), אך אישיותה מזכירה מאד את מקבילתה הספרותית. עם זאת, מנקודה מסוימת בספר שרה הופכת לדמות שולית למדי, בעוד בסדרה היא דמות מרכזית. הבן שנולד לה מג'וני לא קיים בספר.
ברוס לואיס: פיסיותראפיסט שחור העובד בבית החולים בו היה ג'וני מאושפז. שימש כמדריך אישי עבור ג'וני בזמן ההתאוששות לאחר שהתעורר. הוא ממשיך ללוות את ג'וני ולסייע לו. לעיתים קרובות הוא נאלץ להחזיר אותו אל קרקע המציאות, וביחוד בכל פעם בה ג'וני רוצה לפעול מיד על פי החזיונות, ללא התחשבות בתוצאות.
שחקן: ג'ון ל. אדאמס
הדמות בספר: דמותו של ברוס אינה קיימת בספר.
וולט בנרמן: השריף המנהל את תחנת המשטרה של קליווס-מילס. אדם שמרן, קפדן, לבבי וחסר חוש הומור. נשוי לשרה בראקנל, אהובתו של ג'וני, ושניהם מגדלים ביחד את בנו של ג'וני. בתחילה וולט מפגין חשדנות ועוינות כלפי ג'וני, אך עם הזמן השניים מתיידדים, וג'וני מוזעק לעזרתו של וולט בכל פעם בה הוא נתקל בפשע קשה לפענוח. עם זאת, המשיכה ההדדית בין ג'וני ושרה עדיין מעיבה על הידידות ביניהם.
שחקן: כריס ברונו
דמות בספר: וולט בנרמן הוא למעשה שילוב של שתי דמויות מהספר: האדם לו נישאה שרה (עורך דין שמרן, בעל השקפות המזכירות מעט את אלה של וולט) ושריף ספקן לו מסייע ג'וני, באחד מפרקי הספר, לאתר פושע.
יוג'ין פארדי: כומר חלקלק אתו היתה מיודדת אמו של ג'וני לפני תאונת-הדרכים שלו, הפך לעמוד-תווך בקהילה המקומית של קליווס-מילס בשנים שלאחר התאונה. הוא גם שולט בנכסיה של אמו של ג'וני, ויחסיו עם ג'וני מבוססים על חשדנות עמוקה, למרות שהשניים מסייעים זה לזה מדי פעם.
שחקן: דייויד אוגדן סטיירס (דיבוב קולות ב'אטלנטיס', 'לילו וסטיץ'' ו-'המסע המופלא').
הדמות בספר: דמותו של פארדי אינה קיימת בספר, אך כומר בעלת שם דומה (פרדי) מוזכר בו בחטף, כאדם אתו אמו של ג'וני מתכתבת.
דנה ברייט: עיתונאית אופורטוניסטית המרחרחת סביב סיפורו של ג'וני. מתגלה במהלך הסדרה כדמות מתוסבכת ופגיעה, המתיידדת עם ג'וני ומסייעת לו בהזדמנויות שונות.
שחקנית: קריסטן דאלטון.
הדמות בספר: דמותה של דנה היא גרסה נשית לדמותו של עיתונאי בשם דייויד ברייט, המופיע לזמן קצר בספר.
גרג סטילסון: לכאורה, סטילסון הוא פוליטיקאי צעיר ומבריק בדרכו לצמרת, המבסס את המצע שלו על ערכים שמרניים ואמונה דתית עמוקה. רק ג'וני מסוגל לראות מיהו סטילסון באמת: אדם מסוכן ומושחת, שהקריירה שלו עתידה להוביל את בוחריו לאסון.
שחקן: שון פאטריק פלאנרי ('הרפתקאות אינדיאנה ג'ונס הצעיר').
הדמות בספר: סטילסון בספר דומה למדי לזה שבסדרה. מספר שינויים נערכו בדמות כדי להתאים אותה לאקלים הפוליטי של שנות ה-‏2000: בספר, סטילסון מבוגר מג'וני בכמה שנים טובות - בשנות ה-‏70, בהן נכתב הספר, פוליטיקאים המגיעים לשיא הקריירה הפוליטית שלהם בגיל צעיר היו נדירים יחסית. דמותו של סטילסון בספר התבססה על זו של ניקסון, בעוד סטילסון בסדרה מזכיר קצת יותר את קלינטון או ג'ורג' בוש הבן. הכוחניות של סטילסון בספר בוטה בהרבה, כמו גם התחברותו עם טיפוסים מפוקפקים. בסדרה, לעומת זאת, הוא שומר על מראית-עין מהוגנת יחסית.

משמאל לימין, למעלה: ג'וני, שרה, ברוס, וולט
למטה: יוג'ין, דנה, גרג

העונות

העונה הראשונה של הסדרה שודרה בקיץ 2002. עונה זו עסקה בעיקר בהצגה ופיתוח של הדמויות, ומינון האקשן בה היה נמוך יחסית, כמו גם מספר הפרקים שיכולים להחשב כסיפורי אימה טהורים. פרקי הפתיחה איטיים מעט, אך הקצב עלה עם התקדמות הסדרה. הכותבים והבמאים התאמצו למצוא דרכים מעניינות ומקוריות להשתמש ביכולותיו של ג'וני, ועשו עבודה מרשימה למדי. הצלחת העונה הראשונה הביאה להפקה זריזה של עונה שניה, ששודרה לאורך חורף 2003. ניכר כי יוצרי הסדרה חשו בטוחים יותר לנסות כיוונים חדשים ומאתגרים יותר. לסדרה נוספה העלילה המתמשכת אודות המועמד גרג סטילסון, והפרקים קיבלו אופי אפל ופסימי בהשוואה לעונה הראשונה. לאחר מכן הזמינה רשת USA שישה פרקים נוספים ששודרו כ''חצי עונה'' במהלך הקיץ. לאלה הצטרף פרק נוסף, The Hunt, שצולם עבור העונה השניה אך לא שודר. פרקי הקיץ הדגישו את מרכיב האקשן, אך גם הם הצליחו לספק כמה נקודות מבט מרעננות על הדמויות.

האתר הרשמי של הסדרה, אגב, הוא אחד המרשימים והטובים ביותר מסוגו. הוא מכיל תסריט מלא לכל פרק, מידע על ההפקה מאחורי הקלעים, ואפילו סצנות שנחתכו בעריכה – ממש כמו DVD מושקע, אבל בחינם. העונה השלישית, בה העלילה המתמשכת אודות גרג סטילסון עתידה לצבור תאוצה, תוקרן בשנה הקרובה בארה''ב. אתם מוזמנים להתחיל לצפות בסדרה, לכשתגיע אלינו, ולהתמכר.




סטיבן קינג – האתר הרשמי
הספר באמזון
הסרט ב-IMDB
האתר הרשמי של הסדרה
אתר מעריצים של הסדרה

 
חזרה לעמוד הראשי         כתוב תגובה

 
מתי היא עולה בערוץ 3?  (חדש)
subatoi יום ראשון, 16/11/2003, שעה 11:52
   כתוב תגובה
על פי יחצנ''י ערוץ 3 (כלומר בערבון מאוד-מאוד-מאוד מוגבל)  (חדש)
רז נזכר יום ראשון, 16/11/2003, שעה 21:30
בתשובה לsubatoi
בתחילת 2004.
   כתוב תגובה
ותודה לרז על הסקירה המקפת  (חדש)
the raven יום ראשון, 16/11/2003, שעה 14:24
כשאני ניגש לקרוא משהו שאתה כותב אני יודע שזה יהיה מושקע ושסביר שזה יחדש לי על הנושא.
נעים תמיד להתלהב מחדש.
   כתוב תגובה
וואו! תודה :-)  (חדש)
רז מסמיק יום ראשון, 16/11/2003, שעה 21:30
בתשובה לthe raven
   כתוב תגובה
ערוץ 3  (חדש)
שרי יום ראשון, 16/11/2003, שעה 20:33
מישהו יודע במקרה אם התוכנית תשודר גם בערוץ 3 של YES או שזאת תוכנית בלעדית של הכבלים.
   כתוב תגובה
בדרך כלל מה שמשודר באופן בלעדי בערוץ 3 בכבלים  (חדש)
גור אריה יום שני, 17/11/2003, שעה 21:25
בתשובה לשרי
אילו הפקות המקור שלהם, כלומר סדרות ישראליות ותוכניות אירוח.סדרות רכש משודרות גם בלויין.

ההימור שלי - ישודר במוצ''ש בתור הסידרה שתחליף את אודיסיאה 5 כשזו תסתיים. נראה לי שהם בונים שם משבצת של מד''ב.
   כתוב תגובה
לשמחתי התוכנית תשודר.  (חדש)
שרי יום רביעי, 19/11/2003, שעה 14:13
בתשובה לגור אריה
הצלחתי ליצור קשר עם YES ואני מאושרת לומר שהתוכנית אכן תשודר. אני אוהבת את ספרי המחבר וכבר ראיתי תוכניות שלו בעבר והייתי מצטערת מאוד אם לא הייתי יכולה לראות.
   כתוב תגובה
אחלה סקירה. לא ציפיתי לפחות. :-)  (חדש)
Boojie יום ראשון, 16/11/2003, שעה 22:25
תגידו, רק לי התמונה של ג'וני מזכירה את מלקולם מקדואל בתפוז המכני?
   כתוב תגובה
ובדיוק היום התבשרנו  (חדש)
רז מרכין ראש יום חמישי, 20/11/2003, שעה 21:31
כי מייקל קיימן, שהלחין את הפסקול לגרסא הקולנועית של הספר, נפטר בגיל 55. מלבד הסרטים שהוזכרו בכתבה (''האזור המת'' ו-''ברזיל''), קיימן הלחין גם את הפסקול לסרטי ז'אנר נוספים, מהם ראוי להזכיר את ''איש הנצח'', ''אקס-מן'' ו-''ענק הברזל''. אבדה לעולם הז'אנר והפסקולים, ללא ספק.
   כתוב תגובה
ובדיוק היום התבשרנו  (חדש)
אפרת יום שישי, 21/11/2003, שעה 22:45
בתשובה לרז מרכין ראש
חשבתי שאת הפסקול ל''איש הנצח'' כתבה להקת ''קווין''.
   כתוב תגובה
לפי IMDB קיימן הלחין את הפסקול, בעוד קווין קיבלו קרדיט על  (חדש)
רז שבת, 22/11/2003, שעה 7:47
בתשובה לאפרת
''שירים ומוסיקה נוספת''.
   כתוב תגובה
בעקבות הכתבה רצתי לקרוא...  (חדש)
Rene שבת, 22/11/2003, שעה 17:23
את הספר (ברוסית). לא יכולתי להפסיק לקרוא. ממש הלכו יומיים של עבודה בגלל הצפיה לחזור הביתה להמשיך לקרוא. ודרך אגב, לפני כשנה הזדמן לי לראות את הפרק הראשון של הסדרה ולא יצאתי ממנו נפעמת יותר מידי. הספר פשוט הרבה הרבה יותר טוב ואווירת שנות השביעים בו אמתית כל כך. בעיני זה אחד הספרים הכי טובים של קינג. והסדרה - עוד סדרה נחמדה וכנראה לא יותר מזה.
   כתוב תגובה
בעקבות הכתבה רצתי לקרוא...  (חדש)
אפרת יום חמישי, 04/12/2003, שעה 10:41
בתשובה לRene
אבל ככה זה תמיד עם ספרים של קינג - פשוט אי אפשר להעביר אותם כמו שצריך לטלוויזיה. במיוחד נחרדתי מהתעללות שעשו ליצירת המופת שלו ''IT'' - עשו מזה סרט אימה דרגה ז' בקושי.
   כתוב תגובה
האם אני היחיד שלא התפעל מ-IT?  (חדש)
NY יום חמישי, 04/12/2003, שעה 12:50
בתשובה לאפרת
קראתי את הספר, בזמנו, לבד, בלילה אפל, בתוך מגדל שמירה צה''לי. הוא לא הפחיד אותי, הוא לא ריגש אותי, הוא לא עניין אותי במיוחד. תהרגו אותי אם יש לי מושג מה אנשים מוצאים בספר הזה.
   כתוב תגובה
טוב, זה כי אתה טיפש...  (חדש)
Boojie יום חמישי, 04/12/2003, שעה 17:00
בתשובה לNY
הייתי יכולה להתחיל למרוח פה סדרה של הסברים מלומדים, על המפגש עם דברים לא נודעים, על היחס של ילדים לזה לעומת יחס של מבוגרים, על התיאור המצוין של קינג את התפתחותם של בני אדם מהילדים שהם היו פעם למבוגר שהם עכשיו, על כל מיני דברים כאלה, אבל האמת שאין בזה ממש טעם. בסופו של דבר, אוהבים ספרים כי הם מדברים אל משהו בך. לא אהבת? אז לא אהבת. שום פלסף לא ישנה את זה.
   כתוב תגובה
טוב, זה כי אתה טיפש...  (חדש)
אפרת יום שישי, 05/12/2003, שעה 21:44
בתשובה לBoojie
מסכימה לחלוטין עם הנאמר. זה כמו שאני לא מבינה (ואני יודעת שאני מסתכנת מאוד כשאני אומרת את זה כאן) את ההתלהבות מחולית - ספר משעמם וחסר עומק...
   כתוב תגובה
אני מרשה לך.  (חדש)
Boojie במצב רוח נדיב שבת, 06/12/2003, שעה 2:26
בתשובה לאפרת
   כתוב תגובה
את צודקת.  (חדש)
ארז לנדוור יום ראשון, 07/12/2003, שעה 7:26
בתשובה לאפרת
   כתוב תגובה
על מה אתה מתפלא?  (חדש)
ליאה יום שישי, 12/12/2003, שעה 17:41
בתשובה לNY
הכל הנסיבות. בפעם האחרונה שאני קראתי ספר לבד, בלילה אפל, בתוך מגדל שמירה צה''לי, לא היה בליבי פחד גדול יותר מזה ששהרס''ר יתפוס אותי וישאיר אותי שבת כעונש. אתה משווה ליצן מעוות לרס''ר צה''לי? למעשה, אני בטוחה שלו היה סטיבן קינג גדל בישראל ועושה צבא, כל גיבוריו היו מקבלים אופי שונה במקצת, צבעים חדגוניים, ולעיתים, ברגעים מפחידים במיוחד, אוחזים במעטפה חומה של קריאה למילואים בידיהם.

והסדרה ''האיזור המת'', אגב, מאוד מאוד מומלצת.
   כתוב תגובה
אני לא בטוח לאיזה כיוון נוטה  (חדש)
NY שבת, 13/12/2003, שעה 14:33
בתשובה לליאה
ההשוואה שלך, ועל כן, כדי להסיר כל ספק, הריני להצהיר: אני לא יודע לגבי צה''ל בכללותו, אבל הרס''ר הספציפי בבסיס בו שירתתי אוכל את הליצן של קינג בלי מלח ועם יד אחת קשורה מאחורי הגב (בשניה יש טופס תלונה).
   כתוב תגובה
הממ.  (חדש)
ליאה יום שני, 15/12/2003, שעה 21:56
בתשובה לNY
יש לי חשש ששירתנו באותו בסיס. ;)
   כתוב תגובה
לעוד מישהו מפריע תרגום שם הסדרה?  (חדש)
דנית יום שני, 09/02/2004, שעה 21:21
''החצי האפל'' זה בכלל ספר אחר של סטיבן קינג!
   כתוב תגובה
כן, וכבר בכינו על זה מספיק.  (חדש)
Boojie יום שני, 09/02/2004, שעה 23:51
בתשובה לדנית
   כתוב תגובה
''החצי האפל'' (הסדרה )  (חדש)
עדי יום שישי, 05/08/2005, שעה 23:12
מישהו כאן יודע אם היה עוד עונה של החצי האפל (נגמרה העונה השנייה)??
   כתוב תגובה
כן, הופקו גם עונה שלישית ורביעית (שמשודרת כרגע בארה''ב)  (חדש)
רז שבת, 06/08/2005, שעה 9:46
בתשובה לעדי
למיטב ידיעתי, אגב, העונה האחרונה ששודרה בישראל היא השלישית.
   כתוב תגובה
כן, הופקו גם עונה שלישית ורביעית (שמשודרת כרגע בארה''ב)  (חדש)
עדי יום שני, 22/08/2005, שעה 0:52
בתשובה לרז
תודה רז
   כתוב תגובה
החצי האפל  (חדש)
יעל יום שישי, 02/09/2005, שעה 21:58
בתשובה לעדי
החצי האפל שודר תמיד גם ביום שישי בלילה ,ולפני כמה זמן התחיל עונה 3 של החצי האפל ופתאום ערוץ שלוש הפסיק לשדר את העונה ה3 מישהו יודע למה ? מי שיודע שיענה על שאלתי
   כתוב תגובה
יכול להיות שהיא פשוט נגמרה?  (חדש)
רז שבת, 03/09/2005, שעה 9:13
בתשובה ליעל
כי העונה השלישית נגמרה בפרק של ''המשך יבוא''. מה היה הפרק האחרון ששודר?
   כתוב תגובה
''החצי האפל''  (חדש)
עדי יום רביעי, 07/09/2005, שעה 18:05
בתשובה לרז
העונה הבאה של החצי האפל תתחיל בשנת 2006 (העונה ה-‏4)לכל מי שרוצה לדעת
   כתוב תגובה
רק לציין - לא אני שאלתי  (חדש)
יעל המקורית יום שלישי, 06/09/2005, שעה 15:02
בתשובה ליעל
   כתוב תגובה

הדעות המובעות באתר הן של הכותבים בלבד, ולמעט הודעות רשמיות מטעם האגודה הן אינן מייצגות את דעת או אופי פעולת האגודה בכל דרך שהיא. כל הזכויות שמורות למחברים.