ישיבת ועד האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה התקיימה ב-19/12/2023 במרשתת.

נוכחים: ליאת שחר קשתן (יו"ר), דרור רייף נשר, נימרוד סקאל, הדס תמר נבנצל, אלה דרייהר, בר פישביין, וחננאל לבנה. 

ועד האגודה משתתף בצערם של משפחות הנופלות והנופלים, מאחל להבראתם של הפצועים והפצועות, ומקווה לשובם במהרה של החטופים והחטופות. הוועד שולח חיזוקים לכל חברי וחברות האגודה המשרתים.ות בכוחות הביטחון וההצלה, ומחכה לחזרתם.ן במהרה בשלום. 

עדכונים קבועים:

אייקון – הפסטיבל בתהליכי סיכום. 

עולמות – כנס עולמות ממשיך קדימה, בהתלבטויות רבות. עלתה השאלה האם לעשות כנס, ואם כן באיזה פורמט. דעת הוועד היא שאם כבר עושים כנס עדיף כנס רגיל. להערכתנו כרגע האתגר הגדול הוא גיוס סגל. עוד קודם היה קושי רב בגיוס סגל, אבל עכשיו עם המלחמה והסמסטר שנדחה זה אפילו קשה יותר. הנהלת הכנס תבחן את נושא הסגל ובהתאם להצלחת הגיוסים יקבע הפורמט, בתיאום עם כמות הגשות התוכן והדוכנים שיתקבלו בעת פתיחת ההגשות.

בכל מקרה יש לנהוג בזהירות רבה בכניסה להתחייבויות כספיות ולוודא מהן נקודות היציאה בכל שלב. 

יש מחשבה לערוך טקס זיכרון לחברי קהילה שנפטרו בתקופה האחרונה. נושא זה ידרוש מחשבה זהירה ורגישה. 

מאורות – היה מוצלח מאוד ונדרש מאוד. 

דורות –  הכנס מתקדם. 

בדיון – אמ"ל

פרס גפן – התחלנו לגייס רשימה זכאים. 

פרס עינת – העבודה על פרס עינת 2023 עוד לא הסתיימה, ישנם קצוות אחרונים לסגור הקשורים לפרס, נוצר עיכוב מסויים בגלל המלחמה, הוועד עובד על כך שהכל יסודר עד לסוף ינואר. 

נוכחות במרשתת – חזרה לפרסומים רגילים. התוכניות לעתיד הן  גיוס  צוות סושיאל לאגודה כדי שתהיה עבודה רחבה לאורך השנה וכן עבודה בשיתוף צוות סושיאל של הכנסים. 

שיתופי פעולה – נבחנת אפשרות לשת"פ עם כתב העת "נכון"  

גזברות – עדיין עובדים על הדו"ח. בינואר נבצע שינויים בהתנהלות הכספית שלנו בהתאם להערות הרו"ח. 

תקציב האגודה יעלה לדיון בישיבה הבאה. 

46א – מחכה לדו"ח כספי. 

שנתון –  אמ"ל

וורלדקון – אמ"ל

מחשוב – מאושר העברת דומיין האגודה (sf-f.org.il) מאיגוד האינטרנט הישראלי לרשם מסודר שידרוש תשלום שנתי. 

נושאים לדיון:

מצב האגודה לאור המלחמה – הקפאנו פעילות פיזית ועברנו לוירטואלי. פעילים רבים של האגודה אינם זמינים בעקבות המצב ולכן יש צמצום מסויים בפעילות וייתכנו עיכובים במענה לפניות.

תכנון כנס עולמות יתבצע בזהירות תוך שמירת גמישות ותכנון פיננסי זהיר. 

נהלי חבצלת – עד כה הנוהל התייחס בעיקר לפעילי אגודה בעלי תפקידים. לאור האירועים האחרונים הוחלט להרחיב את הנוהל לכלול גם פעילים באגודה וסגל ומתנדבי כנסים ולא רק נושאי משרה באגודה (בעבר ובהווה). הוועד עובד על ניסוח הנוהל המעודכן. 

קבוצת הפייסבוק – הוחלט להפוך את הקבוצה לפרטית כדי לצמצם ספאם ולעזור לאיכות הקבוצה. 

אישור יו"ר ועדת פרס גפן – הוועד אישר פה אחד את ארז בר טוב ליו"ר וועדת פרס גפן.

שווי מתנדבים – רואה החשבון המליץ להכניס שווי מתנדבים לדוח"ות הכספיים. לצורך כך יש לשחזר את משמרות הסגל והמתנדבים מהשנתיים האחרונות. ליאת תעבוד על הנושא מול הנהלות הכנסים, בתקווה לסיים בשבועות הקרובים. 

בשנה הקרובה הדבר יעשה לקראת כל כנס. נהלי אבטחת מידע יקבעו בהמשך. 

מקלט ההרצאות – לאחר חודשיים של פעילות, 8 שבועות רצופים של הרצאות והפעלות,  עם 30 הרצאות וסדנאות לילדים ובוגרים, מקלט ההרצאות סיים את פעילותו. הפרוייקט רצה לתת כמה רגעי נשימה בתקופה הקשה הזאת שעוברת על כולנו, והוועד מייחל לתקופה רגועה וטובה יותר. 

וועד רוצה להודות המרצות והמרצים שהתנדבו להרצות וגם לאלה שהרצו, שנתנו מזמן וממרצם למען הפרויקט. תודה רבה לצוות שעבד מאחורי הקלעים על התוכן, הפרסום והקלטת ההרצאות, ובמיוחד לאלה גורדון-חן ועיינה גולדשטיין.

כל ההרצאות שהוקלטו עלו ליוטיוב וניתן לצפות בהן בקישור https://www.youtube.com/playlist?list=PLKR-bo_2FB5MPXmhZYlp-E4HyDddR9YE