ביום שישי הקרוב, 27.11, יושק ברשת קמפיין פרסומי לאתר "פאנטום VOD", במלאות שנתיים להקמתו. האתר, שכולל מאות שעות של חומרי וידאו, מציע מאגר ייחודי מסוגו, שמשמש כארכיון לאירועי מדע בדיוני ופנטזיה שצולמו בישראל, כמו גם ספריית וידאו ענקית של סרטים מרחבי העולם. מדובר באחד מאתרי ה-VOD הגדולים בישראל, והיחיד מביניהם שאינו בבעלות מסחרית.

תומר שלו, מייסד האתר, מספר איך זה התחיל: "בשנה הקרובה נציין 20 שנה להקמתה של האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה, שמארגנת לאורך השנה אירועים שמשרתים קהל רחב של רבבות אנשים. האגודה אמנם מייצרת תוכן מקורי באתר האינטרנט שלה, ולצדה פועלים עוד אתרי אינטרנט מקומיים שמייצרים תוכן איכותי לקריאה בתחום, אבל בכל הקשור לתכני וידאו ההיצע הקיים ברשת הישראלית דליל ביותר.

"האינטרנט מציע שפע של תכני מדע בדיוני בווידאו, אבל כמו בכל דבר בחיים הרוב די סתמי וקשה להוציא ממנו את התכנים הראויים. יש ברשת תוכן איכותי ממש שאינו נופל מהחומרים שזוכים להבליח אל מסכי הקולנוע והטלוויזיה שלנו – לשם אנחנו מכוונים".

ואכן, הבשורה של פאנטום VOD היא בכך שהוא מקבץ במקום אחד את מיטב התכנים החינמיים הזמינים ברשת בתחום המדע הבדיוני והפנטזיה. התכנים מסודרים בערוצים ייעודיים, כמו "סדרות חובבים" או "סרטים קצרים מישראל", שעברו מיון קפדני בידי צוות האתר וצורפו להם תקצירים. בצד תכנים מהרשת אפשר לצפות באתר במאות שעות של הרצאות, מופעים ושלל אירועים מפסטיבל "אייקון" למדע בדיוני, פנטזיה ומשחקי תפקידים ומכנס "עולמות" למד"ב ופנטזיה, שמובאים במלואם. כך זוכה הציבור הרחב להיחשף למקצת מהתוכן האיכותי של אירועי המדע הבדיוני הישראליים.

"כמקובל בפעילויות האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה", מספר שלו, "פאנטום VOD מופעל על ידי מתנדבים, ללא מטרות רווח. התוכן מתעדכן כמה פעמים בחודש, כך שתמיד שווה לחזור ולבדוק מה חדש אצלנו.

אנחנו חיים במציאות כלכלית וביטחונית לא פשוטה. מי שמחפשים בריחה מהמציאות יכולים להיעזר בתכנים של ערוצי הטלוויזיה המסורתיים – אבל יש מקום חשוב גם לתוכן האלטרנטיבי, זה שאנחנו מגישים לקהל שלנו ומספק להם את 'הסחורה' באפס עלות. סרטים קצרים, שתופסים חלק משמעותי מהאתר, הם פלטפורמה ייחודית שמעבירה סיפור קצר ולעניין, לפעמים בשמונה דקות ולפעמים ב-15. בעיניי הסרטים הקצרים האלה הם מעין 'חטיפים' שאפשר לטעום מהם בלי להפריע למהלך היום, להבדיל מסרט בן שעתיים שדורש להתמסר אליו ולפנות לו זמן".

אפשר לבלות שעות ארוכות בטעימה מהערוצים השונים של פאנטום VOD– בערוץ האנימציה תמצאו את מיטב הסרטים המונפשים הקצרים מכל רחבי העולם ובערוץ "פסטיבל אייקון 2015" מחכים לכם עשרות שעות מוקלטות של אירועים שצולמו בפסטיבל האחרון. ערוץ "סדרות הרשת" מציג את הסדרות במתכונת שמאפשרת צפייה רציפה בעונות שלמות.

אם אתם אוהבים מדע בדיוני ופנטזיה ורוצים לטעום את המיטב שיש לאינטרנט להציע, אתם יודעים מה אתם צריכים לעשות.. לכניסה לאתר "פאנטום VOD" בקרו בכתובת vod.sf-f.org.il.