mother

פרויקט מועדון הקריאה הוא יוזמה של האגודה, כחלק מפעולתה לקידום ועידוד העיסוק במדע בדיוני ובפנטסיה בישראל. מפגשי מועדון הקריאה מהווים מקום לדיון בספרים, להצגת שאלות ורעיונות מעניינים בהשראתם ובמה להבעת דעות ולמציאת נקודות מבט חדשות.

מועדון הקריאה של חודש נובמבר יעסוק בספרה של של סוזט היידן אלגין "שפת אם", קדמת עדן, 2008.

מהכריכה האחורית:

"לא הייתה בידינו ההוכחה המדעית לנחיתותן השכלית המולדת של נשים. רק עם פרסום המחקר הראוי לשבח של זוכי פרס נובל אדמונד או. האסקיל ויאן בריאנט נת'רלאנד מהמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס בשנת 1987, השגנו סוף כל סוף הוכחה, ולשבחנו ייאמר שפעלנו במהירות רבה לתקן את עוולות העבר שנבעו מבורותנו"…

בשנת 1991 התיקון ה- 19 לחוקת ארה"ב, המעניק זכויות פוליטיות לנשים האמריקאיות, מבוטל. נשים בארה"ב וברחבי העולם מוגדרות קטינות בעיני החוק, הופכות רכוש עובר לסוחר, ונסגרת בפניהן הדרך למילוי כל משרה בעלת משקל חברתי או פוליטי, אלא בתנאים מגבילים ביותר, ותחת השגחה.

כמאתיים שנה לאחר מכן, נאבקות שתי נשים להגדיר עצמן בעולם בו מקובל להפלות אותן לרעה. האחת בלשנית מבריקה, הכלואה בעולם מחמיר אף יותר מן העולם הסובב את יתר האזרחים, והאחרת משרתת מרדנית, בעלת אג'נדה רצחנית במיוחד.

כל אותה עת, בסתר, עמלות קבוצות קטנות ונואשות של נשים על סיכוי אחרון לחולל שינוי אמיתי: שפה חדשה, שפה לנשים, שתאפשר להן לומר מה שביקשו להגיד משחר ההיסטוריה, ולא היו להן המילים…


 שימו לב! שעת ומקום המפגש בתל-אביב השתנו.

המועדון יתקיים בת"א ובירושלים:

בירושלים ביום שלישי 25.11.14, בשעה 19:30, בבית הקפה "תמול שלשום", רחוב יואל משה סלומון 5, ירושלים. מנחה: גלי אחיטוב.

בתל-אביב במוצאי שבת, 29.11.14, בשעה 19:30, ב"קפה גרג" בגן העיר, אבן גבירול 71, ת"א. בית הקפה ממוקם בקומת הכניסה של קניון גן העיר. מנחות: דפנה קירש וגלי אחיטוב.

לצורך היערכות למספר המשתתפים, יש להירשם מראש דרך הדוא"ל של המנחה, ולציין לאיזה מפגש אתם מתכננים להגיע.

רצוי להביא למפגש עותק של הספר.

הכניסה חופשית ואינה כרוכה בתשלום או בחברות באגודה, וכן אינה מותנית בהגעה למפגשים קודמים או עתידיים.


מועדון חודש דצמבר יעסוק בזוכה פרס גפן מוריס המופלא ומכרסמיו המלומדים מאת טרי פראצ'ט.

המעוניינים להצטרף להנחייה במקומות נוספים בארץ (בחודש זה או בחודשים אחרים), מוזמנים לפנות במייל למרכזתהפרויקט, דפנה קירש.

לקבלת עדכונים שוטפים על מפגשי מועדון הקריאה ברחבי הארץ ניתן להצטרף לרשימת התפוצה של מועדוןהקריאה בדואל, או לעשות "לייק" לדף האגודה בפייסבוק.